VIDEO FOTOGALERIE Franta: Sute de licee blocate, ciocniri violente, transporturile paralizate de blocada asupra rafinariilor

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 19 octombrie 2010, 14:56 Actualitate | Internaţional


FOTOGALERIE: Proteste in Franta
Numeroase sectoare ale economiei franceze sunt afectate, din nou marti, de greve. Patronatele sunt alarmate iar presedintele francez face apel la responsabilitate din partea tuturor partilor implicate, scrie Le Figaro.

In timp ce summitul franco-germano-rus de la Deauville tocmai se incheie, presedintele Nicolas Sarkozy a anuntat ca va lua masuri impotriva blocajelor din rafinarii. El a declarat ca va tine o reuniune la revenirea sa in Paris pentru "a debloca numeroase situatii", care incep sa provoace o penurie de carburant in Franta.

Aceste declaratii vin sa raspunda ingrijorarii patronatelor, care resimt deja impactul grevelor si blocajelor asupra intreprinderilor lor.

Grevele si marsurile de strada sunt insotite si de blocada instituita asupra rafinariilor si a depozitelor de combustibil.

Unsprezece din cele douasprezece rafinarii metropolitane sunt oprite ca urmare a grevelor. Doar cea din Exxon la Fos-sur-Mer functioneaza la debit minim. La Grandpuits rafinariei Total (Seine-et-Marne), o duzina de angajati au fost rechizitionata de prefectura pentru a furniza combustibil pentru serviciul de sanatate publica si siguranta.

Depozitele din Bassens, Toulouse, Brive, Portes-les-Valence, Nanterre, Ouistreham, Rubis si Genevilliers erau blocate marti la pranz, potrivit unor surse din companiile petroliere.

In acelasi timp, 400 de licee au fost inchise. "Scene de gherila urbana" au avut loc la Nanterre si la Lyon, noteaza presa franceza.

Decizia guvernului de la Paris de a majora varsta de pensionare de la 60 la 62 de ani si a varstei la care se poate beneficia de pensie integrala de la 65 la 67 de ani i-a nemultumit profund pe francezi care au initiat proteste impresionante de strada si au blocat numeroase institutii.

De cealalta parte, Sarkozy spune ca reforma pensiilor este esentiala si ca "Franta este decisa sa o duca la capat". Votul final in Senat se va da la finalul acestei saptamani, iar sindicatele ameninta cu proteste in ziua respectiva in peste 200 de localitati din intreaga tara.

Marti este a sasea zi de proteste pe teritoriul Frantei. Sapatmana trecuta, peste 3 milioane au marsaluit pentru a-si exprima nemultumirea. Serviciile publice au fost in mare parte paralizate, aeroporturile, scolile si transporturile feroviare si-au redus activitatea la jumatate.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4283 vizualizari

  • -8 (26 voturi)    
    Cand vom fi si noi... (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:34)

    haiducul [anonim]

    ...ca astia???.Oare de ce nu putem fi uniti si sa nu-i lasam pe astia care ne conduc de 20 de ani sa-si bata joc de noi...Sunt multi Francezi care nu sunt afectati de anumite masuri si se solidarizeaza cu cei care au de suferit...
    • +7 (21 voturi)    
      nu am (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:42)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      niste lenesi franceJii astia... la ce datorie publica au o sa-i ia draq in curand.
      • +1 (19 voturi)    
        ce fraieri ??!! (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:10)

        val [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Cred că sunt niște fraieri francezii ăștia ?!!! Lenevesc și nu muncesc ca noi ROMÂNII pentru țară și nici nu au un guvern ca al nostru, ce muncește zi și noapte fără oprire pentru binele țarii ??!!! Și ai dracului tot trăiesc mai bine ca noi !!! Ca să vezi chestie ??!!!
        • 0 (0 voturi)    
          violente (Miercuri, 27 octombrie 2010, 18:39)

          vlad dracu [anonim] i-a raspuns lui val

          Francezii sunt foarte pasnici la proteste, violentele sunt cauzate de grupuri de tineri negri si arabi. Din cauza lor mai multe proteste pasnice s-au transformat in niste adevarate razboaie cu jandarmii.

          Sa nu traiti cu impresia ca asa este bine pt ca francezii o fac. Felul lor de a-si transmite ideeile este foarte pasnic si logic.

          Asta o spun pt ca am vazut clar ce s-a intamplat in mai multe locuri si chiar si la techno parade anul trecut. Grupuri de tineri negri si arabi se legau de toata lumea pe strada, furau telefoane si dadeau palme la intamplare..dupa care s-au cocotzat pe monumentul de la Bastille. Au intervenit jandarmi ca sa linisteasca gloata de huligani.
      • +11 (13 voturi)    
        datorie (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:36)

        alex [anonim] i-a raspuns lui gigi

        cu datoria aia publica vezi ca s-a construit enorm in franta ,incomparabil cu romania
        noi ne-am indatorat ca sa platim pensii :)))
        • +4 (4 voturi)    
          V-AU INDATORAT SA MENTINETI (Miercuri, 20 octombrie 2010, 0:30)

          HESS [utilizator] i-a raspuns lui alex

          Sa mentina cursul stabil si artificial dupa ce in prealabil ani buni au lasat inflatia cu buna stinta.Asta pana au pus mana pe economie baietii veseli .Si pt siguranta vezi doamne.Si pt investitiile in afaceriile prieteniilor.Pana cand o sa va mai vrajeasca cu prostiile lor.Iar chiar sa fie asa cum zici tu nu era necesar imprumuturiile .30 miliarde frauda fiscala anual.,2% din PIB cred ca sant datoriile baietiilor destepti la buget.Astia sant intocabili.Firme off-shore care au incasari babane dar platesc ciuciu la stat impozite.Dar furturiile din buget pe diferite cai si in proiecte de ,,doi ,,lei si neproductive.Si cate multe altele.La noi ca la nimenea.
          • 0 (0 voturi)    
            PUNCTUL PE I (Miercuri, 27 octombrie 2010, 23:26)

            cristian76 [utilizator] i-a raspuns lui HESS

            bine zis hess.poate sa fie o parere personala dar capitalismul aici in occident a fracasat. totusi ROMANIA tinde spre capitalism.suntem chiar asa de prosti sa nu vedem ca nu e directia cea buna..NU sunt pentru comunism dar timpul va demonstra ca capitalismul e cel mai prost sistem posibil[sclavie cu propriul consintamant]
      • +6 (6 voturi)    
        Nu stiu cum se face... (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:27)

        haiducul [anonim] i-a raspuns lui gigi

        ...ca noi Romani care suntem cei mai destepti,cei mai vrednici ,cei mai ce spuneti voi de francezi,germani,italieni,etc si in final sa o ducem cel mai prost din EUROPA,si in general sa ajungem sclavi lor sa le facem cele mai josnice munci.Curios foarte curios imi poti spune de ce?
      • 0 (0 voturi)    
        t'as raison, leon! (Miercuri, 20 octombrie 2010, 16:00)

        mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        sigur ai dreptate! mai ales ca datoriile trebuie sa le plateasca cei mici care abia au ce pune pe masa, iar castigurile trebuie sa si le poata trimite in strainatate cei care au din ce trai 10 generatii de aici incolo!
    • +8 (18 voturi)    
      Asta mai lipsea (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:57)

      codo [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      Sa fim ca astia. Ca in rest le avem pe toate. In Franta nici numele unei strazi nu se schimba fara greva sau macar proteste. Mai nou elevii sunt preocupati ca nu vor iesi la pensie la 60 de ani! In loc sa ii intereseze la cat se ridica datoria generatiei lor lasata de vajnicii lucratori de ieri si de azi, ies ca oile in strada.
      • +2 (4 voturi)    
        ca oile in strada ? (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:34)

        the [utilizator] i-a raspuns lui codo

        pai ia zi matale, daca stii, ce clasic francez a inventat oile ? (... lui Panurge :)

        Nu stiu de ce esti asa de critic fata de generatia tânara a Frantei ...
        Eficientul presedinte de astazi, eficientul priministru de azi, eficientul Ecoparlamentar de azi,
        sunt tot Sarko si Fillon si Con-Bandit din coloanele de manifestanti de la '68 si '76 !

        stai linistit, ca incep vacantele si se termina grevele elevilor ... continua cele ale cheferistilor ;)
        si atunci sa-i vezi pe junii manifestanti de azi ce mouille o sa le dea cheferistilor, care nu-i lasa sa plece în shpatzir cu trenul ...
    • +6 (16 voturi)    
      când veti fi ca astia ? (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:02)

      the [utilizator] i-a raspuns lui haiducul

      când veti avea în Militari o populatie de 80% blacks si în Balta Alba 80% maghrebini.
      Socialisti aveti suficienti, iar sefi sindicalisti la fel de batuti în cap ca "liderii" din Franta, tot asa...
      Ultima fraza pe care ai ouat-o e tare nostima, probabil ca esti perfect la curent cu mentalitatea Francezilor... mai ales aia care se duc cu trenul la munca ...
      Io când ma uit la benzinariile fara benzina din oras si-mi aduc aminte de alea din anii 85 din România, ma apuca un dor de socialism si de sindicate, ca pret de doua bâte groase pe dosul grevistilor.
      Apropo
      astia care "va" conduc de 20 de ani sunt mai rai decât aia dinainte ?
      simpla curiozitate ...
      Dati cu minusuri, flacai, hai, hai !
      • +1 (5 voturi)    
        Referitor la francezi... (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:33)

        haiducul [anonim] i-a raspuns lui the

        ...lucrez cu ei de 25 de ani dar nu in Franta,cat despre cei care conduc tara romaneasca de 20 de ani spre dezastru sunt total de acord cu tine.
        Merg in tara cam din cinci in cinci ani cand ajung in Bucuresti parca intru in Beirut,iar ca populatie cred ca numai 40% sunt bucuresteni asa ca nu este prea mare diferenta intre Paris si Bucuresti.
    • +9 (11 voturi)    
      Voicule, unde esti, tata, cu gherila ta urbana? (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:06)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      De unde se vede treaba ca Romania a dejucat planul socialistilor stiintifico-fantastici inainte ca Voicu sa declanseze ”gherila urbana”. Ofensiva in plan european a exportului rusesc de comunism a fost facuta prin conductele de petrol si gaz. Ne asteapta vremuri grele, pentru ca internationala socialista se simte in criza ca pestele in apa. Singura sansa a Europei este sa ramana unita si sa depaseasca criza fara sa se umple de ciuperci ”rosii” sau alte boli de piele extremiste.
    • +3 (13 voturi)    
      nu in secolul asta (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:12)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui haiducul

      la o populatie de mamaliga, ca natiune nu poti s-o numesti, nu avea asteptari de unitatea oamenilor; aici capitalismul este in floare, fac ce vor, scalvii sunt ieftini in Rromanistan; romanilor daca le dai 100 ron in plus la salriu, sparg orice greva, isi tradeaza constiinta.
    • +5 (9 voturi)    
      Unitate ? (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:13)

      ion [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      Taticu, am trait si lucrat acolo. Frantujii isi inchipui ca pot rezolva absolut orice problema prin greve. Daca problema e mai nasoala, face o greva mai lunga. Si gata, s-a rezolvat.

      Nu sta nimeni sa asculte argumentele, ca sistemul public de pensii sta sa crape si ca statul sta sa intre in faliment, ca deja deficitul si datoria publica sunt uriase. Nu ne intereseaza, noi facem greva si sa se rezolve problema.

      Dar nu-i bai: nicio piatra nu sta 100 de ani in varful unui munte, tot la vale ajunge. Geaba faci greve, ca legea gravitatiei tot nu poti sa o anulezi.

      Daca se pune de o revolutie, nu-i nicio problema. O sa cedeze politicienii. Sau daca unii au oo si nu cedeaza, pierd rapid puterea si vin aia care nu au. Si aia o sa reduca varsta de pensionare. O sa ii pensioneze pe toti la 50 de ani. Si nu o sa reduca nici macar pensiile. O sa aiba fiecare "parte dreapta": pensie de 3000 de euro/lunar.

      Cum se poate asa ceva? Pai simplu, o paine o sa coste 10 euro...

      Vin vremuri misto...
      • 0 (2 voturi)    
        Ca toate lucrurile in viata, e mai complicat (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:46)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui ion

        Franta are deja une din cele mai lungi perioade de cotizare in europa (> 40 ani) pt o pensie completa: http://www.observatoire-retraites.org/index.php?id=102
        Avand insa si una din cele mai mari sperante de viata, situatia financiara a pensiilor este intr-adevar delicata. Nimic comparabil insa cu Italia, Portugalia,Spania, Grecia, etc.

        Oricum, protestele de azi nu (mai) au nici o legatura cu reforma pensiilor: sunt proteste impotriva lui Sarkozi.
    • +2 (2 voturi)    
      Vrei ca ei? (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:30)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui haiducul

      Cauta pe YouTube: "Paris Techno Parade 2010 riot" si ai sa vezi cum grupuri de negri pocnesc la intamplare, cu bate, tineri albi si cum rup hainele de pe fete. Cauta apoi pentru 2009 si ai sa vezi aceleasi lucruri.
      Arabii si africanii isi fac de cap in Paris. Asta vrei tu in Romania?
    • +1 (1 vot)    
      Pt (Miercuri, 20 octombrie 2010, 0:22)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui haiducul

      Ca poporului roman in mar-i parte ii place sa fie mazilit.Un fel de masochism.Vezi ? Ai si luat minusuri.
    • 0 (4 voturi)    
      asta nu este protest .... (Miercuri, 20 octombrie 2010, 9:18)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui haiducul

      asta este anarhie.
      TIe ti-ar placea ca cineva sa iti dea foc la masina, in semn de protest?
      Cat despre solidaritate.
      O sa fiu solidar si eu cand la stat o sa fie majoritari cei care sunt cu competenti nu toti spagari.. nepoti...veri cumnati ....fini...nasi etc etc
  • +4 (4 voturi)    
    protectia sociala... (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:50)

    marius [anonim]

    este sustinuta atat timp cat masele intretin 'societatea de consum'..., orice corporatie functioneaza dupa un principiu asemanator..., of, angajatii oricarei corporatii sunt de fapt "argati"..., insa 'statul democratic' este singura corporatie in care, daca vei cotiza mai putin, nu iti pierzi contractul de angajat..., aaa, de argat..., aaa, de cetatean..., da!... in orice alta forma de organizare am fi taxati de nu am mai putea lega doua cuvinte, daramite sa mai si manifestam....
  • +10 (10 voturi)    
    Solidaritate (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:53)

    miki [anonim]

    Protesteaza,este dreptul lor s-o faca.Dar,nu ai vazut incitari la nesupunere a politistilor, jos Boc sau Basescu,nici nu si-au aruncat insemnele nationale,mai mult nu i-au spus lui Sarkoszi JIGODIE!
    Nu Ponta si Antonescu l-au pus presedinte pe Basescu ca atare nu pot cere schimbarea lui prin incitari la nesupunere si violenta.Ei sunt doar rezerve si speram sa nu apelam la asa rezerve niciodata.
  • 0 (8 voturi)    
    greva (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:08)

    manager in franta [anonim]

    daca se prelungeste varsta de pensionare la 62 si 67 de ani, somajul tinerilor va exploda.iar seniorii vor avea mari probleme la angajare, cum sa mergi la 60 de ani sa te angajezi in diverse joburi:munca pe santier,descarcat camioane,etc? franta nu o duce bine ca aici cei bogati sunt privilegiati (ca peste tot) iar taxele cresc doar pentru cei saraci.
    in franta traiesc multe milioane de algerieni,marcani,etc care primesc ajutoare sociale mai mult de 10% din PIB...daca se anuleaza pe astea o duc bine.
    eu sunt de acord cu greva, vreau sa ies la 60 de ani nu la 62, poate peste 10 ani vor mari iar la 64,70,80 de ani...este treaba guvernului sa faca rost de bani, dar nu numai de la o singura categorie pensionarii, inflatia este oricand la indemana...
    • -3 (9 voturi)    
      manager? (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:31)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui manager in franta

      ce fel de manager, esti tu taica? asta ai inteles tu? ca tre sa mearga sa se angajeze omu de 60 de ani? nu, gogule, el isi va CONTINUA munca pana ajunge la 65/67 de ani.
      • +2 (10 voturi)    
        Vorbi si nea gigel... (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:54)

        radu [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Mai Gigel, dar unde lucrezi tu de esti asa sigur ca vei "continua munca pana la 65-67 de ani"? Ai auzit cumva ca in lumea reala poti fi concediat? Crezi cumva ca daca vei avea 60 de ani si da firma la care lucrezi de faliment sau face disponibilizari va zice nu, Gigel are 60 de ani, pe asta il lasam sa lucreze pana la pensie, ca din ce imbatraneste, din ce munceste mai mult?
        • -1 (5 voturi)    
          radule, daca taceai (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:45)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui radu

          filosof ramaneai. hai sa-ti explic care e rostul acestei legi. eu am o firma (chiar am). eu, la varsta de pensionare voi iesi la pensie si voi cere pensie statului, voi inceta sa contribui cu bani la fondul de somaj, pensie etc si voi incepe sa iau bani de la buget. cu toate astea voi putea foarte bine sa imi vad de treaba cu firma, chiar daca nu mai sunt angajatul acesteia, ii sunt inca actionar si inca primesc dividende. asta e scopul acestei legi, de a mari perioada pe care oamenii platesc bani la buget si nu cer bani de la buget. cazurile in care x e dat afara exista si acum si nu despre astfel de situatii vorbeste legea. nu te baga in discutii in care nu te pricepi. inca ceva, pariez ca nu ai firma si nici macar nu esti angajat la privat, esti bugetar, este?
          • 0 (2 voturi)    
            Nu este! (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:26)

            radu [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            hai sa-ti explic: rostul acestei legi nu are nici in clin nici in maneca cu statutul tau, foarte rar-daca chiar il ai-de patron si angajat in acelasi timp. legea se refera la milioanele de oameni care sunt doar angajati, daca simti nevoia promoveaza o lege speciala-legea pentru gigel, cel cu statut dublu. lasand aberatiile tale, problema se pune ca vechimea in munca si implicit pensionarea vor fi marite. si daca de ex. nu gigel ca asta e mare patron-angajat- dar daca unul Ionel, se imbolnaveste la 62 ani de diabet de ex, , iar imbolnavirile dupa 60 de ani de boli cronice sunt frecvente, Ionel nu va putea fi pensionat, ca nu e la termen, si va primi, pe caz de boala, jumatate din pensia normala. Si mai sunt multe alte aspecte, dar de, noi suntem de dreapta, noi ascultam tampeniile fara a vedea toate consecintele. sigur ca milioanele de francezi sunt tampiti, nu tin cont de cazul special gigel, care e mare patron-angajat.
            Si nu gigel de lichtenstein, gresesti in continuare, nu sunt bugetar si nici n-am fost niciodata, si sincer nici nu am o problema personala in acest caz, asta neinsemnand ca sunt de acord cu batjocorirea unora, doar asa, ca suntem de dreapta din principiu si "ai de fac greve e dusmanii de stanga, jos cu ei"
          • +2 (2 voturi)    
            De acord cu tine... (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:43)

            haiducul [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            ...si eu am o firma(chiar am),acum imi merge bine, maine nu stiu daca o sa mai mearga.am 59 de ani ma apropii de ziua pensionari am dat faliment(oricui i se poate intampla).bani nu am ,trebuie sa ma angajez cine crezi ca imi va da de lucru sa zicem ca sunt zidar(nu sunt eu zidar),o sa iau somaj nu stiu cat este in tara dar aici ai dreptul la 900 de zile,ce fac dupa aceea?
      • 0 (0 voturi)    
        oh, la, la! (Miercuri, 20 octombrie 2010, 17:26)

        mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        esti grav! tu traiesti cu siguranta in lumea virtuala in care orice individ are un serviciu stabil si nici un patron nu se gandeste sa concedieze pe cineva cu 2 ani inainte de pensionare. si nici statului nu i-ar da prin gand ca daca prelungesc perioada de cotizatie, omul se bucura mai putin de pensie, deci va fi muncit mai mult pentru mai putin. nici prin gand nu-ti trece ca la 67 de ani nu mai esti om sa te bucuri din plin de viata si sa faci ce nu ai reusit sa faci din cauza ca munceai sau iti cautai cu anii de lucru ca sa iesi la pensie. nici faptul ca tinerii nu am locuri d emunca atata timp cat ele sunt ocupate de varstinici nu conteaza, ca doar daca guvernul zice sa cotizam perioade mai lungi, nu te-oi gandi tu ca daca incepi sa lucrezi la 28 de nai in loc de 22 tot atat cotizezi, doar ca viata iti va fi scapat printre degete.
        mai inchide tv-ul si gandeste ALTFEL.
  • +2 (10 voturi)    
    coincidente pur intamplatoare (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:18)

    cet23 [anonim]

    Al naibii, aproape toti acesti "liceeani" cu manifestari violente sunt fie negri, fie arabi!
    Sigur, aceasta nu este decat o pura (era sa scriu litera "l" in locul literei "r") coincidenta!
    Si de fapt, asa cum a declarat recent ambasadorul Frantei in Romania, la radio, in Franta nu exista negri, arabi, etc., exista doar francezi! Ce negrii pot sa fie unii francezi! Sigur, nici aceasta nu este decat o pura coincidenta!
    Se pare ca Franta este tara coincidentelor! :)))))))
    • +1 (7 voturi)    
      purulenta coincidenta (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:51)

      Holon [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      cet23, fondul problemei e altul si ii priveste pe toti francezii. Poate negrii si arabii sunt mai vizibili (tie iti sar de-a dreptul in ochi), dar initiativa protestelor nu tine cont de culoarea pielii. Te invit sa vizionezi un clip "din strada", unde poti vedea ca majoritatea demonstrantilor e formata din albi. Vezi aici:http://www.youtube.com/watch?v=YCqNrRGQRnw
      Dar si acesta e doar o perspectiva limitata, cum spuneam criteriul e unul social, nu rasial.
      • +1 (3 voturi)    
        da (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:28)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui Holon

        Da, asa este, stiu ca la marile grevele organizate acum in Franta iau parte francezi, inclusiv cei de alta etnie decat franceza, dar in general la acele greve sunt oamenii care muncesc.
        Partea cu violenta nu este in mod special acolo, ci la tinerii - de regula arabi si/sau negri - care nu ies acum in strada pentru revendicari de natura economica, ci au prins un moment prielnic ca sa faca iar scandal, sa atace politia si alte activitati violente, ce la unii dintre ei, a devenit o obisnuinta.
    • 0 (0 voturi)    
      HITLER? (Miercuri, 20 octombrie 2010, 17:29)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      hitler te-ar fi angajat bucuros ca mana sa dreapta. continua, ai un mare viitor in nationalism, rasism si ura de orice fel! felicitari si mai mare, nici hitler nu cred ca ar fi reusit un discurs atat de plin de ura si atat de concis ca al tau!
      • 0 (0 voturi)    
        ma confunzi! (Miercuri, 20 octombrie 2010, 18:07)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui mirunamara

        Miruna maica, eu cred ca ma confunzi! Eu am dat foc la masinile romanilor sau a altor etnii? Eu arunc cu pietre in politisti?
        Eu zic sa o lasi mai moale cu acuzatiile de rasism si hitlerism si ce altceva iti mai trece prin caputul tau corect politic si implicit rupt de realitate.
  • +3 (11 voturi)    
    francezi? (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:31)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    unde sunt francezii care manifesta? eu am vazut numa negri in film.
  • -1 (7 voturi)    
    eh? (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:43)

    emil b [anonim]

    deci voi ziceti ca "linistea" romaneasca e calea cea buna, nu? pai atunci meritati situatia actuala a Romaniei si faptul ca mai trebuie sa mai strangeti o gaura la curea (eventual sa dati unele noi).
    mie mi se pare ca francezii (cu grevele lor de multe ori stupide) au dreptate sa iasa in strada. de ce guvernul sa loveasca in tine si sa-ti creasca varsta de pensionare? (62 la ei, 65 la noi!!!) pentru ca tara are datorii si sistemul nu mai e eficient? pai cetatenii de rand au dus tara in datorii? cetateanul de rand a construit SISTEMUL? nu, tot porcii de la guvernare au facut-o. si-atunci de ce nu se gasesc alte solutii pentru repararea sistemului si se loveste tot in cetatean? de ce se investeste in armament sute de miliarde de euro si in sanatate si educatie nu?
    spre deosebire de tribul romanesc (ca nici natie si nici popor nu suntem) care sta si indura tot jaful, toate legile anti-cetatean, dezmatul politicienilor cu o nepasare incredibila, francezu' mai stie sa iasa si in strada si sa le arate "porcilor" de la guvernare ca pot sa-i linseze daca nu tin cont de parerea lor.
    Bravo popor francez!
    • +1 (5 voturi)    
      Iesi in strada pentru orice? (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:17)

      emil a [anonim] i-a raspuns lui emil b

      Daca vrei sa schimbi ceva convinge pe altii sa te voteze, apoi schimba legea sa se pensioneze toti la 60 - daca asta ai promis in campanie.

      Nu esti in stare ca castigi alegeri si de aceea organizezi greve, marsuri si blocari de rafinarii? Unde se va ajunge? Cine plateste pensiile, nu cei care muncesc? Asa cu tu ai platit celor dinaintea ta, altii dupa tine vor plati pensia ta - cum varsta decesului este tot mai inaintata, cine va platii pentru pensia ta?

      Pentru linsat spui bravo? Dar daca te linseaza pe tine cineva, din motiv ca te considera 'porc' cum ar fi? Ce inseamna lege? Ce inseamna sistem democratic? Ce inseamna alegeri daca cei care pierd alegerile ies in strada si incep sa linseze ca sa-si impuna opinia si vrerea?

      Vezi ca marirea varstei de pensionare in Franta este de la 65 la 67 nu cum ai inteles tu, emil b. Asta asa ca detaliu ...
  • +2 (2 voturi)    
    clarificare (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:07)

    Tataie [anonim]

    Din partea sindicatului politistilor: Cand au scandat 'iesi afara/ javra ordinara', politistii se refereau (suspans)... la dl Turcan - purtator de cuvant al 'prejidentiei' (citez un clasic in viata). Politistii erau dezamagiti ca dl Turcan nu venea sa le aduca un mesaj de la presedinte. Pai voi ce ati crezut !?!?!?
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:33)

    me [anonim]

    daca n-ar fi fost violente eu sunt de acord cu grevele.
    mai bine sa-ti spui nemultumirile decat sa-si bata joc guvernu de 20 de ani de tine
  • +1 (1 vot)    
    rasismul la romani (Miercuri, 20 octombrie 2010, 17:41)

    Alex [anonim]

    Nu prea inteleg comentariile rasiste pe aici... Cumva voi aveti un set de reguli conform caruia cei care sunt de culoare nu pot fi francezi?

    De unde le scoateti pe astea? Cine are cetatenie franceza e francez!! Iar majoritatea dintre ei sunt si nascuti acolo. Daca au cetatenie si sunt nascuti acolo ce ati vrea sa fie? Nu au alta cetatenie.

    Cei care comenteaza despre asta sunt niste rasisti ingusti si limitati care nu au inteles nimic despre situatia din zilele noastre. Sunt la nivelul bunicilor care categorizeaza nationalitatea sau rasa omului pe baza numelui. Jalnic.

    Sunt aceiasi care se duc prin alte tari si se apuca sa le explice strainilor ca tiganii nu sunt romani. Evident ca sunt: au acte de romani. Cand un om are cetatenie multipla sa zicem ca mai poti comenta dar atunci cand e singura pe care o are nu incape nici o discutie.
    • -1 (1 vot)    
      ce tot vorbesti? (Miercuri, 20 octombrie 2010, 18:11)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Cine a zis aici ca acei tineri de culoare nu au cetatenie franceza? Cand spui "francez" sau "roman", sau orice altceva, termenul are doua semnificatii: desemneaza cetatenia, cum la fel de bine desemneaza etnia.
      Nimeni nu a sustinut ca acei negri nu sunt (cetateni) francezi, dar ca si etinie, nu sunt francezi.
      Dar sar in ochi cetatanii franncezi de alte etnii fata de cei de etnie franceza la capitolul violenta in Franta! Si asta nu poti contesta!
      Cat despre tiganii din Romania ei sunt cetateni romani, dar au etnie tiganeasca. Unde vezi rasismul in afirmatia asta?
  • +1 (1 vot)    
    si inca o chestie (Miercuri, 20 octombrie 2010, 17:44)

    Alex [anonim]

    Can francezii au colonizat si devalizat atatea tari din Africa le-a convenit, la fel cum le-a convenit si romanilor sa aiba sclavi tigani la toate casele boieresti. Pana si biserica ortodoxa romana avea sclavi pe vremea aceea pe care ii punea la munca pe pamanturile lor.
    Acuma nu le/ne convine faptul ca avem o populatie de care e incomod sa ai grija sau e incomod sa o educi.
    ghinion...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version