Amnesty International cere Arabiei Saudite sa nu paralizeze intentionat un barbat gasit vinovat ca a ranit grav o persoana

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 august 2010, 12:06 Actualitate | Internaţional


Amnesty International a solicitat autoritatilor din Arabia Saudita sa nu paralizeze medical un barbat, ca pedeapsa pentru ranile grave pe care le-a provocat unei alte persoane in timpul unei batai, transmite AFP. Reactia organizatiei cu sediul la Londra a venit dupa ce un judecator saudit a intrebat cateva spitale din tara daca pot sa provoace leziuni ale maduvei spinarii la un barbat gasit vinovat ca l-a atacat cu un topor pe Aziz al-Mutairi (22 de ani), provocandu-i paralizia.

"Indemnam autoritatile din Arabia Saudita sa nu puna in aplicare aceasta pedeapsa, care nu este altceva decat tortura. In timp ce persoanele vinovate de o crima trebuie sa fie pedepsite, paralizarea intentionata a unui om in acest fel reprezinta tortura si este o incalcare a obligatiilor sale internationale legate de drepturile omului", a declarat Hassiba Hadj Sahraoui, director in exercitiu al Middle East and North Africa Programme.

Abdul-Aziz al-Mutairi, care a fost paralizat in urma unei batai primite in urma cu doi ani, i-a cerut judecatorului sa impuna o pedeapsa similara pentru cel care l-a atacat, respectand legea islamica. Arabia Saudita respecta strict sharia, iar deseori pedepsele se bazeaza pe vechiul principiu "ochi pentru ochi". Victimele pot cere magistratilor sa impuna pedepse similare pentru atacatorii lor.

Publicatia "Okaz" afirma ca judecatorul Saoud bin Suleiman al-Youssef din provincia Tabuk a intrebat oficialii din cel putin doua spitale daca medicii chirurgi "pot sa faca maduva spinarii nefunctionala".

Potrivit informatiilor, un spital i-ar fi raspuns magistratului ca "ar fi posibil sa provoace medical o rana pe maduva spinarii in acelasi loc afectat si de atacator".
Atacatorul, care nu a fost identificat de presa saudita, a fost inchis sapte luni. Tribunalul ar putea decide sa nu-l paralizeze intentionat ci sa-l pedepseasca cu inchisoare, sa-l oblige sa plateasca compensatii financiare sau sa-l biciuiasca.

Grupurile pentru apararea drepturilor omului afirma ca procesele din Arabia Saudita sunt sub standardele internationale. Ele se desfasoara de obicei in spatele usilor inchise si fara ca acuzatii sa beneficieze de asistenta legala corespunzatoare. Cei condamnati la moarte nu sunt informati despre actiunea juridica impotriva lor si despre sentinta decat in dimineata zilei in care urmeaza sa fie executati.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2131 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    Mi se pare corecta pedeapsa (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:24)

    ioiio [anonim]

    Desi e dura, mi se pare absolut corecta pedeapsa. Condamnatul a paralizat pe cineva si trebuie sa vada si el, pe pielea lui, cat sufera respectivul.
    Arabii aistia par foarte ok. Daca nu ar fi extremismul unora dintre ei, si anumite pedespre pentru lucruri care la noi sunt obisnuite (gen adulter), modelul lor de pedepse ar trebui aplicat in multe locuri.
    Ideea e ca daca ii faci rau unui om sa simti pe pielea ta cat sufera (sau a suferit( acel om. Este absolut just.
    • +4 (8 voturi)    
      nu tot timpul (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:32)

      or.SwenToh [utilizator] i-a raspuns lui ioiio

      Mahatma Ghandi spunea - An eye for an eye will make us all blind (Adica dupa regula ochi pentru ochi vom ajunge toti orbi).

      Si a avut dreptate: fiecare gresim la tot pasul. Cu atat mai mult in Romania. Ce faci cand il ranesti pe cineva din auto-aparare si nu exista martori? La abuzurile din Romania ajungi ciopartit de corp...
    • +3 (9 voturi)    
      gandeste-te ca pedepsele (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:34)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui ioiio

      fara cale de intoarcere .... condamnarea la moarte, etc ...
      pot ascunde niste abuzuri foarte mari

      nu este ok ce se intampla acolo, cum nu este ok ca si Texasul executa cate 6-7 pe an
    • +3 (9 voturi)    
      Pentru ioiio (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:36)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui ioiio

      Si un viol cum ar trebui pedepsit ? Prin un alt viol ?
      Daca te calca cu masina , ce pedeapsa se acorda ? Te calca statul cu o alta masina ?
      Ai stofa , mai trebuie un pic de minte si viitorul e asigurat !
      • +2 (8 voturi)    
        Nuuu... (Sâmbătă, 21 august 2010, 14:02)

        Amad [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

        Trebuie pedepsit printr-o sentinta cu suspendare.
        Asa...ca sa respectam depturile omului. Mortul nemaifiind...OM...nu mai are drepturi.
    • +2 (6 voturi)    
      Justețea epocii de bronz, legea deșertului (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:50)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui ioiio

      Ce te faci dacă ăla e acuzat pe nedrept? Ce te faci dacă se descoperă ulterior că a fost o coincidență că ăla a paralizat pe alte motive decât cele crezute inițial?

      Du-te-n neolitic cu ideile tale de pedeapsă-ca-răzbunare. Pedeapsa are, în lumea modernă și care gândește, dublu rol: reabilitarea celui ce a greșit și readucerea lui în societate ca cetățean productiv, nu contr-productiv și, pentru cei nereabilitabili, izolarea lor de societate pentru a minimaliza efectele negative.
  • 0 (6 voturi)    
    pedepse (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:39)

    Alex N [anonim]

    Islamul e mai dur. Dar asha au redus furturile. Ciungii fura mai greu, sau cu ajutor.
    Amnesty astia nu militeaza cumva pentru "statu" in puskarie, fara munca ? Pe cheltuiala statului ?
    Nu vor ei sa finanteze paranaiile din Romanai? Ca si asha baetzii duc viatza dulce acolo, pe banii fraierilor care muncesc si de la care tot parnaiasi au furat sau vor refura la un moment dat.
    Dar ramane intrebarea ? Cu erorile din justitie ce facem ? Transplat de mana a loc ? Celule stem chinezesti pentru refacere maduva ? La fazele astea (inclusiv pac pca) nu pre merge cu "undo", odata "do' facut, asha ramane!
  • +3 (9 voturi)    
    Ce este si mai trist... (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:51)

    A.Corneliu [utilizator]

    ...e ca lumea civilizata, ziaristii si postacii de aici discuta cu maximum de seriozitate decizia acestui tribunal saudit care se afla de fapt la nivelul lumii primitive.
    Avem de a face cu o lume super inapoiata (nu conteaza ca se plimba in masini super scumpe si pun pe altii sa le construiasca un mediu de 1001 nopti, caci raman mai departe primitivi) de care fiecare ar trebui sa se indeparteze cu greata.
    Da, ii luati in serios in timp ce ei si cei din mediul lor invadeaza incet Europa care in natanga ei corectitudine politica isi deschide larg portile si picioarele...
    • +7 (9 voturi)    
      Nu cred (Sâmbătă, 21 august 2010, 14:24)

      Amad [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

      Ca relatii interumane, lumea musulmana este o lume a extremelor. Daca ai avea destule cunostinte musulmane ti-ai da seama de asta. Pe de alta parte "lumea civilizata" a ridicat la rang suprem banul, minciuna si ipocrizia.
      Daca de ex. ti-ar fi omorat copilul de un idiot cu masina si apoi ar primi 5 ani cu suspendare ai gandi altfel. Gandeste-te unde era RFG-ul acum 30 ani ( daca ai macar atat) si unde a ajuns acum. Lasai masina descuiata si dupa 1 sapt. tot acolo o gaseai. Acum ai curaj? Nu vorbesc din carti.
      Conform Freeman:
      1. capitalismul are la baza ideea ca poti castiga
      2. socialismul are la baza ideea ca poti fi egal
      3. misticismul are la baza ideea ca poti iesi din joc
      In realitate Ginsberg zice cam asa..
      1. Nu poti castiga
      2. Nu poti fi egal
      3. Nu poti nici macar iesi din joc.

      Asta-i viata oameni buni. Pun pariu ca daca v-ar taia conducta de petrol macar o parte din voi v-ati scimba parerea. Asa... ca americanii.
  • 0 (6 voturi)    
    Nu sunt de acord (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:52)

    Vizitiul [utilizator]

    Nu sunt de acord cu pedeapsa respectiva din cel putin 3 motive:

    1. Posibilitatea existentei erorii de judecata.
    2. Atacatorul nu l-a paralizat cu intentie, si cand spun asta, ma refer la faptul ca nu a planuit ca victima sa fie paralizata, eventual a vrut sa-l omoare, da, GRAV dar sunt doua treburi diferite.
    3. Nu se rezolva nimic, in final.

    Castrarea ar fi necesara, astfel de specimene nu trebuie sa lase urmasi.

    Si cum spunea cineva mai sus, daca mergem pe ochi pentru ochi, chiar nu mai avem nici o sansa, ca omenire.
    • +1 (5 voturi)    
      alt destept (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:13)

      rica venturiano [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Iti dau primul exemplu care imi vine in minte: actorul Woody Harrelson n-a ucis/violat/mutilat pe nimeni. Cu toate astea, tatal lui a fost un ucigas platit. Cum ramane cu castrarea, geniule?
      • 0 (2 voturi)    
        Pai da.. (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:12)

        Turmentel [anonim] i-a raspuns lui rica venturiano

        Aloo geniu de serviciu: gandeste corect si nu fi ipocrit, iti dai seama cati Woody Harelsons, Einsteini, Mozarti sau Shakespearsi puteau da aia omorati de tatal lui Woody Harelsosn ??? Ai habar ?? Nu ai!
  • -1 (5 voturi)    
    foarte bine (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:02)

    dan [anonim]

    Imi place ca toti se dau cu capu de pereti sa-i apere pe hoti si criminali. Toate legile sunt in favoarea lor.

    Daca ai oo atunci o sa-ti dai seama ca nu conteaza foarte mult ce faci. Conteaza consecinta actiunii tale. Doar ca trebuie sa ai oo sa iei o decizie care nu e intotdeauna placuta.
    Am citit saptamana trecuta de niste judecatori americani care au eliberat un criminal pentru buna purare. O fapta buna nu? Singura problema e ca ala a mai omorat 20 de femei dupa aia. o fapta buna nu?

    Pedepsele au si rol educativ. Daca individu va fi paralizat, altii se vor gandi de 10 ori inainte sa bata pe cineva. Poate prin pedeapsa asta sunt salvate 20 de vieti nevinovate
  • +1 (1 vot)    
    Atentie (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:02)

    Dreptate [anonim]

    asa ar trebui pedepsiti toti politicienii de la 1989 incoace. atunci ar fi Romania o tara in care lumea poate trai in democratie si in rindul lumii.
  • -2 (4 voturi)    
    Pentru adeptii legii talionului (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:14)

    Pisa [anonim]

    Ar trebui sa va ginditi la semnificatia actului de a pedepsi un om dupa metoda "ochi pentru ochi".

    In cazul de fata, provocarea paraliziei victimei de catre acuzat este considerata o crima. Pina aici sint de acord. Sa presupunem ca un medic va accepta sa opereze acuzatul, provocindu-i paralizia. Potrivit aceleiasi legi care pedepseste provocarea paraliziei de catre acuzat, doctorul insusi va fi vinovat, impreuna cu judecatorul, de exact aceeasi crima pentru care a fost condamnat acuzatul! Legea talionului pune criminalul si judecatorul pe acelasi plan - nu mai e nici o diferenta intre cel ce incalca legea si cel ce ar trebui sa o apere. Daca un judecator intr-un tribunal de stat are voie sa provoace paralizia pentru ca asa considera el ca este drept, de ce sa nu aiba voie un cetatean al aceluiasi stat sa procedeze in acelasi mod pentru ca asa considera el ca este drept, avind in fata exemplul organelor de stat?
    • +3 (7 voturi)    
      Sofisme, dragule! (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:49)

      iosiP [anonim] i-a raspuns lui Pisa

      Dupa parerea ta, cei care pun in aplicare pedepsele capitale in USA ar trebui si ei executati.
      Societatea are dreptul sa impuna sanctiuni. Sigur, in tarile civilizate nu se aplica sharia dar scopul legii este triplu:
      1. Disuasiv. Adica aplici pedepse pentru ca altii sa se gandeasca de doua (trei-patru) ori inainte de a incalca legea.
      2. Punitiv. Daca tot nu te-ai potolit (legea nu si-a atins scopul disuasiv) o iei pe coaja... conform legii, desigur!
      3. Compensator. Daca tu ma lezezi incalcand legea eu (sau urmasii mei, daca m-ai "lezat" de m-ai bagat in groapa) avem dreptul sa-ti cerem compensatii.

      Toate componentele sunt necesare in orice stat de drept. Desigur,
      Da, in Arabia Saudita se aplica principiul "ochi pentru ochi". In Romania e mai simplu: se aplica principiul "tu ma omori pe trecerea de pietoni si ti se falfaie".
      Parca, parca, prefer legile din Arabia Saudita...
      • +1 (1 vot)    
        Justitie (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:24)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui iosiP

        In Romania nu exista justitie - iar puscariile pot fi privite ca un fel de universitati pentru infractori .
  • -1 (3 voturi)    
    Sanctiuni (Sâmbătă, 21 august 2010, 14:25)

    Pisa [anonim]

    "Dupa parerea ta, cei care pun in aplicare pedepsele capitale in USA ar trebui si ei executati."

    Desi aici se poate aduce argumentul auto-apararii - pedeapsa cu moartea considerata ca auto-aparare a societatii impotriva criminalilor periculosi - pot sa afirm ca in general sint impotriva pedepsei cu moartea.

    "Societatea are dreptul sa impuna sanctiuni"

    Daca nu exista nici o diferenta intre crima si sanctiune, nu exista nici o diferenta intre lege si crima. Crima devine lege. Nu mi se pare logic.
  • +1 (3 voturi)    
    au mai ramas ceva arabi in tara dupa vremea comuni (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:00)

    cititor hotnews [anonim]

    Mai sunt arabi ramasi in tara inca de vremea comunistilor constat pe acest site si pe altele unde sunt foarte activi
    In primul rand nici nu este posibil practic sa faci o asemenea pedeapsa exact la fel
    Fiecare om are particularitatile lui,fara sa mai vorbim de varsta,constitutie,sistem imunitar,etc.etc.
    Dar la arabi se pare ca din cauza caldurii excesive li se topesc neuronii,asa ca judeca si ei cu cativa neuroni care le-au mai ramas,sau mai intra cate un firisor de nisip la cerebel si incepe sa le scartie mintea.
    Numai ei pot da asemenea verdicte.
  • -1 (3 voturi)    
    Just. (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:53)

    AlinN [anonim]

    Nu sunt de acord cu lapidarea, cu asuprirea femeilor la islamisti dar asta cu paralizia mi se pare superOK. La fel si pedeapsa cu moartea din Texas. La fel si three strikes law despre care ati scris acum cateva zile.
    Este drept, pedepsele cu moartea, cu ciuntirea, cu paralizia ar trebui date doar daca nu exista nici un dubiu, sau in cazul in care vinovatul isi marturiseste vina, sau cel care este acuzat mai are doua abateri ca sa fac legatura si cu three strikes law.
    Toate organizatiile lui Peste Prajit incurajeaza raul mondial si nu inteleg de ce.
    Avem nevoie de mai multa ordine ... suntem tot mai multi pe planeta, nu putem risca sa dam in anarhie.
  • +1 (1 vot)    
    Re: cenzura (Sâmbătă, 21 august 2010, 21:26)

    ioiio [anonim]

    Se pare ca administratorul siteului cenzureaza mesajele, desi nu a adus vreo jignire cuiva ci doar a fost o opinie personala, diferita de a lui.

    In al 2-lea rand, sunt de acord cu pedepsele de acest gen, pentru fapte facute cu intentie. Cand violezi pe una, e clar ca o faci cu intentie, doar nu e din greseala. Sa nu mai zicem de criminalii care uneori isi mai tortureaza victimele. La americani, pedepsele capitale se pun in aplicare dupa multi ani, tocmai pentru a evita (pe cat posibil) ca sa-l execute dintr-o eroare judiciara.

    Dar, e parere personala si rog adminul sa lase mesajul.
    • 0 (0 voturi)    
      chiar și așa au fost condamnați pe nedrept în SUA (Luni, 23 august 2010, 1:04)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui ioiio

      .
  • +1 (1 vot)    
    de acord (Sâmbătă, 21 august 2010, 21:56)

    kalu [anonim]

    astfel propun ca si la noi ciorditorilor cu sau fara acte, parlamentari sau senatorei sa li se confiste averea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by