Un spaniol, taxat cu 1.000 de euro pentru un apel de zero secunde, dat siesi

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 3 august 2010, 15:58 Actualitate | Internaţional


Compania de telefonie Orange a facturat cu o mie de euro un apel de zero secunde dat de un client lui insusi pe propriul telefon in timpul unui zbor cu avionul cand mobilul era inchis. Clientul Xavier S.G., din Girona, a primit in iulie o factura in care erau incluse presupuse apeluri facute din strainatate, dintre care una facturata cu 1.022,71 euro (866,70 plus 18% de TVA) toate adresate lui insusi, relateaza marti ziarul El Mundo, citeaza Agerpres.

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Spania FACUA arata, intr-o nota de presa, ca dupa reclamatie compania si-a recunoscut greseala si a renuntat sa mai solicite achitarea facturii. Initial, clientul s-a pus in legatura cu Orange pentru a cere rectificarea facturii, fiind vorba evident de o greseala, pentru ca "este imposibil sa te suni singur timp de zero secunde la un pret atat de mare".

Pe de alta parte, Xavier a argumentat ca in momentul in care a fost facturat apelul, el se afla la 9.000 de metri inaltime, zburand cu avionul spre Kiev, iar mobilul era inchis. Totusi, operatorii de la Orange au insistat ca el sa plateasca, "cu simplul argument ca este posbil ca mobilul sa fi fost deschis si sa fi facut ciudatul apel", potrivit FACUA.

Culmea, Xavier a primit o alta factura pentru un telefon mobil tot de la Orange, in care apareau 20 de SMS trimise fara interventia sa, in mod automat, unor contacte din agenda sa si fara niciun continut. In fata refuzului Orange de a anula factura gresita, Xavier a decis sa se adreseze FACUA pentru a-i apara drepturile sale si de abia atunci Orange si-a recunoscut greseala.

Orange a anuntat, potrivit asociatiei consumatorilor, ca "incidenta a fost provocata de o greseala in sistemele noastre care a afectat un numar foarte limitat de clienti pe care care i-am detectat si care a fost deja remediata". Totusi cu trei zile inainte de a sesiza FACUA, Orange i-a trimis un mail lui Xavier in care il soma sa plateasca factura "in termen de maximum 5 zile".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7273 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Bravo Orange (Marţi, 3 august 2010, 16:17)

    ik [anonim]

    soft aveti minte ce va mai trebuie !
  • +19 (19 voturi)    
    Ce ciudat! (Marţi, 3 august 2010, 16:30)

    AlinN [anonim]

    Adica este de inteles ca este o greseala, dar sa si somezi omul sa-si plateasca factura de 1000 de euro pentru cele 0 secunde vorbite cu el insusi...
    Dar ce ma mira mai mult este dezumanizarea la care poti ajunge, spalarea pe creier. Tu, ca angajat, cand iti vine unul cu o factura in care se vede ca s-a sunat 0 secunde pentru 1000 Euro, sa "urmezi procedurile" ....
    Ce-o fi asta lene, dezumanizare, nesimtire...?
    • +12 (12 voturi)    
      Prosti ca peste tot (Marţi, 3 august 2010, 16:44)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Crezi ca la *222 sau 411 la ei raspund niste genii? In niciun caz, sunt aceiasi incompetenti ca peste tot. Aproape de fiecare data cand am avut probleme cu operatorul de telefonie mobila a trebuit sa ma cert cu cei de la rel. cu clientii, a trebuit sa discut cu manageri, ton ridicat etc. Nu sunt fanul acestor atitudini, dar in cele mai multe cazuri nu s-a rezolvat altfel.
  • +5 (7 voturi)    
    soft=roboti (Marţi, 3 august 2010, 16:40)

    Consonant [utilizator]

    Intamplarea prezentata face parte dintr-o serie foarte lunga. Suntem din ce in ce mai mult dominati de "soft" (roboti!) si de foarte multe ori discutam cu roboti, pentru care notiunea de eroare nu exista. Bineinteles ca situatii de acest fel sunt benefice pentru companii si foarte paguboasa pentru clienti; din pacate, de obicei castiga cel mai puternic, adica ... compania.
    • +3 (3 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 3 august 2010, 17:44)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Consonant

      Nu numai ca pentru roboti exista notiunea de eroare, dar o si controleaza infinit mai bine decat un om. Limitarile vin din faptul ca sunt programati doar pentru un numar limitat de situatii si cand se intalnescu ceva nou nu stiu sa reactioneze adecvat.

      PS Fazele alea din flime cand vezi un robot ca trage un incarcator intreg pe langa tinta n-o sa le vezi niciodata in viata reala.
  • +2 (6 voturi)    
    hm (Marţi, 3 august 2010, 16:41)

    adrian [anonim]

    si mie mi s-a intamplat la fel,dar la internet mobil. Mi se stricase modem-ul si nu am putut sa mai folosesc internetul timp de o luna si ceva pana cand mi-a venit din garantie, si cand mi-a venit factura am ramas mirat,erau de plata vreo 250ron, cand m-am uitat pe desfasurator intr-o noapte pe la 2 dimineata "eu" am descarcat de pe portalul Orange diverse gen wallpapere, jocuri,muzica,tonuri de apel, etc etc. toate aceasta valorand suma mentionata. O fi fost vreo greseala ceva nu stiu,dar m-au lasat chel de 250ron.
    • +12 (12 voturi)    
      felicitari (Marţi, 3 august 2010, 16:49)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Esti un consumator model, platesti fara sa stai la discutii tot ce-ti vine pe factura.

      Pai daca stii ca nu aveai cum sa descarci chestiile alea de ce ai platit ?!?
    • +6 (6 voturi)    
      Vodafone idem! (Marţi, 3 august 2010, 18:46)

      ics [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Eu am patit-o cu Vodafone. Minutele mi s-au consumat in ordinea gresita. Adica vorbeam in retea dar mi se consumau cele nationale, care erau mult mai putine. "Nu au putut verifica" si cica le pare rau... am renuntat la abonament... am trecut numarul la alta retea iar dupa un an imi vin de la o firma de recuperari tot felu de amenitari. Orange e de kko dar Vodafone si complet in rahat. Imi doresc sa dispara de pe piata. Mai ales ca tot timpul is aroganti la relatii clienti.
      • -1 (3 voturi)    
        sunt aroganti, nu is (Marţi, 3 august 2010, 21:36)

        dl [anonim] i-a raspuns lui ics

        sunt aroganti, nu is
  • -8 (10 voturi)    
    este vorba despre orange... (Marţi, 3 august 2010, 16:56)

    mihai [anonim]

    ...dar despre orange spania - http://www.orange.es

    felicitari pentru profesionalismul pseudo-ziaristilor care preiau astfel de stiri si celor care sunt gata sa dezvolte aberant un subiect ce nu ne prea intereseaza, in speta erori de tarifare in orange spania...

    lumea e ceva mai mare decat pot unii intelege
  • +7 (7 voturi)    
    Eu sa nu mai aud de Orange (Marţi, 3 august 2010, 17:06)

    traian [anonim]

    Am fost dezamagit de Orange.Singurul lucru care imi place la ei este reclama.
  • -2 (4 voturi)    
    interpretabil (Marţi, 3 august 2010, 17:37)

    io [anonim]

    Ne lasa prea mult loc de interpretari ziaristi astia. Dar, fraierului daca ii scrii ceva "senzational" imediat sare sa citeasca si sa faca din tantar armasar. Nici un sistem nu e perfect, mai da si dude, important e ca s-a rezolvat. Oare concurenta Orange-ului cu cat plateste ziaristii sa faca senzationale astfel de stiri. Oare cat de fraieri suntem de stam sa "consumam" asa ceva? :) ... asta e ...
    • +4 (4 voturi)    
      Nu e suficient că s-a rezolvat. (Marţi, 3 august 2010, 18:19)

      Ionuţ [anonim] i-a raspuns lui io

      E importantă şi maniera de tratare a cazului din partea companiei. Pentru că mai întâi îţi încearcă nervii şi "ambiţia" cu muşchiul lor de multinaţională şi de abia apoi, când pui mâna pe "parul legal", reacţionează spăşit şi se apucă de "evasive maneuvers" gen "o greseala in sistemele noastre care a afectat un numar foarte limitat de clienti" hara-hara vrăjeală dăi şi spală putina.
  • +2 (2 voturi)    
    cartela baietzi (Marţi, 3 august 2010, 18:42)

    panfil flecaru [anonim]

    prepayed.
    acolo n'au cu sa te arda. eu, cand vin la "mosie", cum zicem noi la mostenirea batraneasca, in zona trn.magurele, mereu primsc mesaje, atat pe orange cat si pe cosmote, de: wellcome to bulgaia.
    am intzeles ca pe multzi i'a fript, taxandu'le conv. ca facute din bulgaria. asta pe abonament.
    • +3 (5 voturi)    
      mai e si altceva (Marţi, 3 august 2010, 21:04)

      nuska [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      Ca sa eviti treceri automate in zona de granita, pune pe cautare manuala a retelei, nu automata.
  • +1 (3 voturi)    
    subiect de Protectia Consumatorului (Marţi, 3 august 2010, 19:35)

    ampersand [anonim]

    Cum să stoarceţi bani de la cineva în mod elegant, fără să prestaţi nici un serviciu şi fără ca cel în cauză să-şi poată retrage banii pentru serviciul neutilizat? Simplu, creaţi un serviciu cu limtare în timp, cu utilizare anonimă şi plată în avans. Să zicem aşa: eu vă ofer o croazieră gratis în Caraibe în interval de cinci minute, voi doar trebuie să luaţi de la chioşc o cartelă de 100 de euro. Mergeţi la chioşc, luaţi cartela, dar pînă la firmă faceţi 11 minute, cartela nu mai e valabilă. Nu-i nimic, banii dvs sunt în siguranţă, doar cartela e dezactivată, ca s-o rectivaţi, mai băgaţi 20 de euro min. Bun. Fuga înapoi la chioşc, încărcat cartela, iar nu vă-ncadraţi în timp, nu-i nimic, trebuie doar s-o reactivaţi. Recunoaşteţi mecanismul? Frumoasa cartelă Vodafone. Vodafone ROMANIA. Nu cred că mi-am strîns un fond de pensii pe ea, doar vreo 120 de euro. Credeam că-i politica Vodafone dar, devenind eu căpşunar, am descoperit că doar cea Vodafone ROMANIA are termen de o lună, în alte ţări Vodafone are termenul de expirare de 1 an. Să le stea în gât! :))
  • -1 (1 vot)    
    VOTCAPHONE...!!!! (Miercuri, 4 august 2010, 8:50)

    de la votcaphone [anonim]

    DA ASTA E !!!!! un soi de intimplare de asta mi s-a intimplat si mie la inceputul anului cind am reuzat activarea unui serviciu de la votcapone si peste 2 ore am primit sms de accept ,smsul fiind trimis cica de mine..dar .VAI ,abia dupa 3 operatoare si un email seara am reusit sa revin la '' normal''...
    MARE ATENTIE LA EI..!!! DUC O CAMPANIE AGRESIVA...IAR CELULARU E DE FAPT DOAR O SIMPLA TELECOMANDA IN RETEA...!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Orange Spania (Miercuri, 4 august 2010, 9:03)

    Anda [anonim]

    Fara a intra in detalii privind problemele legate de fiecare operator, cred ca ar trebui totusi sa corectati articolul si sa mentionati Orange Spania (a nu se confunda cu Orange Romania). Fiecare companie din grup are propria identitate si propriul mod de lucru; articolul poate induce in eroare la prima vedere.
  • +1 (1 vot)    
    am patit si eu, la Vodafone (Miercuri, 4 august 2010, 10:52)

    ciao [anonim]

    m-am trezit cu un serviciu de internet pe mobil, care a fost taxat cu vreo 4 EUR; mie la telefon operatotul mi-a spus ca era gratuit, cu conditia sa il dezactivez pe 28 iulie; am sunat pe 26 iulie, si am cerut operatorului sa il dezactiveze, dar la factura in august eram taxat cu acest serviciu ,,gratuit''. Am sunat la *222, si cei de acolo mi-au spus ca l-am anulat eu din tastele telefonului, si in aceasta situatie s-a activat optiunea platita, in mod automat. (!!??). Acesta e o dublu abuz: eu nu am anulat nimic din taste (ci numai prin convorbire), si chiar daca era asa, nu aveau dreptul sa ,, activeze optiunea platitta in mod automat, care sa o inlocuiasca pe cea cu reducere 50%''. Am sunat, am facut scandal, am amenintat cu OPC-ul, si pana la urma mi-au scos cei 4 eur din factura.
  • 0 (0 voturi)    
    orange e praf peste tot (Miercuri, 4 august 2010, 22:36)

    cris [anonim]

    credeam ca orange e prost numai in romania dar se pare ca e praf oriunde este orange


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by