Compania de telefonie Orange a facturat cu o mie de euro un apel de zero secunde dat de un client lui insusi pe propriul telefon in timpul unui zbor cu avionul cand mobilul era inchis. Clientul Xavier S.G., din Girona, a primit in iulie o factura in care erau incluse presupuse apeluri facute din strainatate, dintre care una facturata cu 1.022,71 euro (866,70 plus 18% de TVA) toate adresate lui insusi, relateaza marti ziarul El Mundo, citeaza Agerpres.

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Spania FACUA arata, intr-o nota de presa, ca dupa reclamatie compania si-a recunoscut greseala si a renuntat sa mai solicite achitarea facturii. Initial, clientul s-a pus in legatura cu Orange pentru a cere rectificarea facturii, fiind vorba evident de o greseala, pentru ca "este imposibil sa te suni singur timp de zero secunde la un pret atat de mare".

Pe de alta parte, Xavier a argumentat ca in momentul in care a fost facturat apelul, el se afla la 9.000 de metri inaltime, zburand cu avionul spre Kiev, iar mobilul era inchis. Totusi, operatorii de la Orange au insistat ca el sa plateasca, "cu simplul argument ca este posbil ca mobilul sa fi fost deschis si sa fi facut ciudatul apel", potrivit FACUA.

Culmea, Xavier a primit o alta factura pentru un telefon mobil tot de la Orange, in care apareau 20 de SMS trimise fara interventia sa, in mod automat, unor contacte din agenda sa si fara niciun continut. In fata refuzului Orange de a anula factura gresita, Xavier a decis sa se adreseze FACUA pentru a-i apara drepturile sale si de abia atunci Orange si-a recunoscut greseala.

Orange a anuntat, potrivit asociatiei consumatorilor, ca "incidenta a fost provocata de o greseala in sistemele noastre care a afectat un numar foarte limitat de clienti pe care care i-am detectat si care a fost deja remediata". Totusi cu trei zile inainte de a sesiza FACUA, Orange i-a trimis un mail lui Xavier in care il soma sa plateasca factura "in termen de maximum 5 zile".