Armata rusa a semnat un contract-record cu furnizorul de avioane de lupta Suhoi: 64 de unitati

de Olga Popescu     HotNews.ro
Miercuri, 19 august 2009, 16:01 Actualitate | Internaţional


Rusia a cumparat un numar-record de avioane de lupta prin cel mai mare contract de acest gen al ultimelor doua decenii. Contractul semnat de premierul Vladimir Putin si a carui valoare nu a fost dezvaluita prevede livrarea a 64 de avioane Suhoi pina in anul 2015, scrie presa rusa.

Ce aparate va furniza Suhoi:
- 48 de aparate de lupta supermanevrabile din clasa SU-35C in perioada 2010-2015;
- 12 aparate SU-27 intre 2009-2011;
- 4 aparate SU-30M2 pina la sfarsitul lui 2011.

Contractul a fost semnat cu ocazia deschiderii salonului aviatic de la Moscova, MAKS-2009.

Anul trecut, Ministerul rus al Apararii si Suhoi au semnat un alt contract pentru 32 de bombardiere SU-34. Productia in serie a acestor aparate se deruleaza la intreprinderea VP Skalov, din Novosibirsk. Expertii militari sunt de parere ca noul contract va permite folosirea la capacitate maxima a uzinelor holdingului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3667 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ete na (Miercuri, 19 august 2009, 17:08)

    raver [anonim]

    Nu mai mintiti poporul. Nu exista modelul SU-35C
  • +2 (6 voturi)    
    Peanuts... (Miercuri, 19 august 2009, 17:10)

    ddanescu [utilizator]

    Nu cred ca cele 64 de avioane o sa faca o mare diferenta in aviatia ruseasca, pe langa cele cateva mii de rable ruginite care nu mai zboara de mult. Fata de cate avioane pune la dispozitie NATO, arata cat de mult a scazut capacitatea rusiei de a face fata pe plan mondial
    • -1 (5 voturi)    
      Crezi tu? (Miercuri, 19 august 2009, 17:28)

      Vladimir [anonim] i-a raspuns lui ddanescu

      Este un mesaj pi care Rusia il trimite lumii intregi , NATO sau nu. Daca tu nu poti citi printre randuri di ce te mai bagi in seama? Pana una alta Suhoi a dovedit ca poate produce avioane mai bune ca Eurofighter si F-uri americane , cercetarea si productia la Suhoi a primit un vot de incredere important.
      • +3 (5 voturi)    
        Vot de incredere... (Miercuri, 19 august 2009, 17:58)

        ddanescu [utilizator] i-a raspuns lui Vladimir

        ...sigur ca Putin isi da vot de incredere sie insusi. Si poate si alte natiuni care nu au access la tehnica de varf si sunt fortati sa cumpere de la rusi. Ce vroiam sa spun era ca, pur si simplu ca numar, aceste avioane sunt peanuts.
  • +2 (4 voturi)    
    SU (Miercuri, 19 august 2009, 17:58)

    ZAHARIA [anonim]

    Cine nu a inteles ca dupa episodul Georgia s-a declansat noua cursa a inarmarilor , risca sa se trezeasca cu impuneri politice si sa nu aiba replica . Cele 64 de avioane comandate inseamna enorm pentru aviatia oricarei tari , iar daca va uitati cate avioane operationale are oricare tara NATO , se vede ca problema este grava . Mai tineti cont ca datorita deschiderii tehnologice fata de Rusia , chiar daca numai in domeniul civil sau cu dubla utilizare , tehnologiile militare ale Rusiei au avansat enorm in ultimii ani , chiar cu sprijinul inconstient si uneori iresponsabil a unor importante companii europene ! Noi ar trebui sa avem mai multa minte sa ne uitam bine la ce se intampla si sa inarmam cum trebuie armata , altfel iar vom fi surprinsi nepregatiti . Si sa fie clar , altfel stau de vorba cu tine , atat prietenii cat si adversarii cand ai un potential de aparare si de securitate solid , bine pus la punct si respectat . Deja gratie politicii bugetare iresponsabile si a angajamentelor neonorate , inzestrarea armatei are o intarziere nepermis de mare . Chiar nu vede nimeni ce se intimpla in lume , dar mai ales in proximitatea noastra ?
  • +1 (5 voturi)    
    Suhoi vs F (Miercuri, 19 august 2009, 18:15)

    Gerula [anonim]

    Pot sa spun ca avioanele Suhoi sunt superioare celor F americane. Am aflat aceasta informatie de la un colonel roman in aviatia militara care a efectuat zboruri atat cu F cat si Suhoi.
    Contractul nu arata decat ca Rusia sustine puternic financiar aceasta directie, fiindca din acesti bani, din care multi se vor duce in cercetare ,vor iesi avioane mult mai puternice.

    "Viitorul suna bine"? Greu de spus...
    • -1 (3 voturi)    
      haoleu (Miercuri, 19 august 2009, 18:38)

      igor [anonim] i-a raspuns lui Gerula

      eu am auzit , de la un general din armata sirba ca avioanele rusesti ar fi superioare inclusiv celebrelor IAR ( a zburat pe ambele).
      nesimtitii astia ne-o iau inainte
      • +1 (3 voturi)    
        Doamne ce timpenii (Miercuri, 19 august 2009, 20:05)

        Elvis [anonim] i-a raspuns lui igor

        Cum sa fie ma rusii mai buni, astia au ramas cu indoctrinarea de pe vremea comunismului...

        Radarele rusesti si alte chestii avansate sint cu multi ani in urma, ca sa nu mai vorbim de stealth si alte tehnologii noi.

        Acum tehnologia cistiga razboiul, nu mecanica. N-ati vazut cum au spulberat MIG-urile in Irak?
        • +2 (2 voturi)    
          Suhoi vs F (Miercuri, 19 august 2009, 22:02)

          I [utilizator] i-a raspuns lui Elvis

          adevarul e la jumatate: Suhoi e mai bun ca avion, aerodinamic, F-uri net superioare ca arme (radare, rachete etc). Eu as prefera sa fiu intr-un F.
    • +3 (5 voturi)    
      colonelul roman care isi da cu parerea ... (Miercuri, 19 august 2009, 18:38)

      turistul [anonim] i-a raspuns lui Gerula

      ma indoiesc ca era expert in manuirea ambelor tipuri de avioane. poate fiind obisnuit cu tehnica ruseasca s-a simtit mai bine intr-un suhoi ... care avion e mai bun se poate vedea doar intr-un razboi, pana atunci doar supozitii.
      • -1 (3 voturi)    
        mai informeaza-te (Miercuri, 19 august 2009, 19:12)

        IM [utilizator] i-a raspuns lui turistul

        Deci, F22 (generatia 5) vs Su-37 (generatia 4)

        http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO929Q&feature=related
        Fcaut de Discovery Channel

        Vedeti ca sunt si subtitrari. Sau poate gasiti originalul.
        No, n-are rost sa mai compari F22 cu Su-47. ;)
        • +1 (1 vot)    
          Ma umfla risu si mai rau (Miercuri, 19 august 2009, 21:52)

          Elvis [anonim] i-a raspuns lui IM

          Tehnologie mai secreta ca a F22 Raptor si a SU 47 cred nu exista, da colonelu roman al naibii le-a testat pe amindoua...

          Ma, ia luati-va voi jucariile de aici.
          • 0 (0 voturi)    
            :)) (Joi, 20 august 2009, 10:17)

            IM [utilizator] i-a raspuns lui Elvis

            Ce cunosti tu in tehnica militara ... doar sa-ti faci o scurta si sa tastezi stii sa faci, la altceva nu te duce capul .... PA
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Joi, 20 august 2009, 2:14)

          mvr [utilizator] i-a raspuns lui IM

          Ba cam are rost sa le compari:
          - s-au construit vreo 141 de avioane F-22 pana acum
          - s-a construit doar un singur prototip de Su-47, din 1997 pana acum iar avionul este inca departe de productia de serie (din cele 64 Su-uri comandate de armata rusa, niciunul nu este Su-47)
          - videoclipul tau presupune ca Su-37 ar iesi invingator intr-un dogfight, adica in lupta de aproape, dar F-22 a fost proiectat printre altele pentru a evita astfel de scenarii
          • 0 (0 voturi)    
            hmm... (Joi, 20 august 2009, 10:16)

            IM [utilizator] i-a raspuns lui mvr

            alo .... s-a comparat F-22 (generatia 5) cu su-37 (generatia 4), asta din urma fiind superior; inca n-au ajuns sa testeze cu su-47
            • 0 (0 voturi)    
              serios? (Joi, 20 august 2009, 12:38)

              mvr [anonim] i-a raspuns lui IM

              Ai dreptate, s-au facut ceva comparatii, doar ca singurul test serios de pana acum a fost JOUST al British Royal Air Force, ori potrivit testului in cauza:
              - sansele ca un F-22 sa invinga un Su-37 sunt de 10.1 ori mai mari decat sansele ca un Su37 sa invinga un F22
              - sansele ca un Eurofighter sa invinga un Su-37 sunt de 4.5 ori mai mari decat sansele ca un Su37 sa invinga un Eurofighter

              Su-37 nu este deci nici pe departe superior unui F22 si mare minune ar fi ca Su-ul sa poata vada venind F22 pe Radar din BVR :)
              • 0 (0 voturi)    
                hahahahahah (Joi, 20 august 2009, 18:31)

                marin [anonim] i-a raspuns lui mvr

                Esti funny tu te bazezi pe o simulare pe calculatoru a britanicilor,io cred ca daca simularea aia era facuta de rusi rezultatele erau net favorabile Suhoi,io zic sa nu te mai joci jocuri americane gen f22 raptor,doar nu erau britanicii nebuni sa zica ca suhoi e mai tare decat avioane Nato,ce dracu ne jignesti inteligenta cu astfel de argumente puerile
    • +5 (5 voturi)    
      Elefantii albi (Miercuri, 19 august 2009, 18:42)

      ddanescu [utilizator] i-a raspuns lui Gerula

      Si ce conteaza ca ar fii un suhoi superior unui avion american? Ce vor face cu ele? Asta nu e decat o parada ca sa mai vinda din ele la prosti, sa mai ia un ban. Si aceste avioane vor ruginii prin hangare ca toate celelalte care le-au facut pana acuma. Sau poate ajung sa bombardeze o tara amarata ca Georgia, etc, unde si un biplan e la fel de bun.
    • 0 (0 voturi)    
      fals (Joi, 20 august 2009, 2:02)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui Gerula

      stimate domn, cred ca va inselati putin intrucat daca respectivul colonel este intr-adevar roman atunci nu avea cum sa zboare decat pe F-urile de generatie veche ( F-16 in cel mai bun caz), intrucat la varful de lance al Air Force, F-22 nu au acces nici macar aliatii cei mai apropiati ai USA (Israel, Japonia sau Anglia), iar la F-35 Romania nu are acces intrucat nu face parte din programul Joint Strike Fighter
    • 0 (0 voturi)    
      F vs Suhoi (Joi, 20 august 2009, 17:55)

      Nicolae O. [anonim] i-a raspuns lui Gerula

      Daca nu ai aflat inca de F-35 lasa-te de sportul de a face pe agentul de influenta cu propaganda bolsevica .S-a globalizat lumea ,nu mai merge strategia anilor '30 cand nu tu ,radio nu tu, tv etc azi nu mai ai timp sa urmaresti tot se difuzeaza National G. Discovery , etc
  • 0 (0 voturi)    
    Su vs. F (Joi, 20 august 2009, 13:46)

    Stefan [anonim]

    Su-47 (Vulturul Auriu) este conceptul ce va sta la baza unui nou avion pentru fortele aeriene rusesti, in baza unui contract de cercetare castigat de Sukhoi in 2002, astfel incat nu are nici o relevanta in compararea acestuia cu oricare alt avion...
    Prezentul contract este o gura imensa de oxigen pentru industria de aparare din Rusia, permitandu-le sa mai investeasca si in cercetare / dezvoltare de produse noi. In ultima perioada de timp atat birourile Mig cat si Sukhoi au pierdut multe contracte pe piete traditionale, doar viitorul Pak-Fa (T-50) fiind un avion comparabil in unele aspecte cu F-22 si F-35. Chiar daca aerodinamica este mai buna la avioanele rusesti, avionica (AESA destul de slab...) si armamentul precum si interconectarea cu alte unitati sol, aer sau naval este mult in urma F-urilor, Gripen-ului sau Eurofight-ului. Daca nu castiga contractul din India, Rusia va ramane mult in urma competitiei...
    • 0 (0 voturi)    
      re (Joi, 20 august 2009, 16:14)

      Gsg9 [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Avioanele rusesti nu-s chiar asa de proaste vrea lumea sa creada.
      Nu ai cum sa stii tu SIGUR ca radarele lor AESA sunt slabe. Cateva MIGuri in Irak doborate de aliati nu releva nimic, erau cateva MIGuri impotriva unui urias arsenal aerian aliat (AWACS, ECM). In plus erau variante mai vechi, de export.
      Si dumnezeu stie ce pregatire aveau pilotii alora. Parca unul s-a panicat si a doborat un MIG al unui coleg.

      Toate avioanele rusesti de export sunt downgradate (radarele, avionica, armamentul - sunt variante de export).
      La fel fac si americanii, stai linistit. Un F16 de export are radarul mai slab decat unul de-al lor.
      Plus ca nu-ti dau sursele, nu stii rezistenta la ECM, daca vrei sa integrezi vreun model nou de racheta trebuie sa vrea si ei, altfel nu mere treaba...Israelienii si-au montat radare Elbit pe F16I.

      Deocamdata Suhoiuri specificatie ruseasca nu au luptat cu F-uri. De exemplu Suhoiurile 30 MKI indiene s-au comportat excelent in lupte aeriene simulate cu F-uri.

      Rachetele rusesti nu-s deloc asa de proaste.
      Germanii au avut ocazia sa verifice asta cu arsenalul de R73 si MIG29 pe care le-au mostenit de la DDR. Concluzia lor a fost ca au subestimat puternic capabilitatile perechii MIG29-R73.

      La F22 deocamdata s-a oprit productia.
      "On Tuesday, July 21 Lockheed’s much heralded and often maligned F22 fighter jet program came crashing down when the Senate voted to kill the funding for the program."

      F35 nu e in productie si developmentul se tot lungeste, pana devine operational in numar mare va mai trece ceva timp.
      Si parca ala e mai mult orientat pe aer-sol.

      F117 a fost scos din dotare cu mult inainte sa-i expire durata de viata.
      Probabil si-au dat seama ca nu mai e stealth anymore, iar fara stealth era un avion fara mare valoare tactica.

      Chestia cu avioane stealth e relativa.
      Bagi 65 miliarde in develoment, sute de milioane bucata de avion, si in 5 ani apare un salt calitativ in electronica, informatica, senzori, si gata un radar care il detecteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    prea le ardeti cu americanii (Marţi, 15 septembrie 2009, 11:20)

    mercenarul [anonim]

    nu uitati ca in razboiul din Iugoslavia....(fosta), a fost doboarat un stealth.......detectat de radare care de fapt erau rusesti la origine........asa ca mai ganditiva.......cand vb!!!ca spuneti numa aberatii ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 21 ianuarie 2013, 1:51)

      john [anonim] i-a raspuns lui mercenarul

      Si era un model antic de vreo 30 de ani racheta.
  • 0 (0 voturi)    
    ÎNCEPUTUL (Joi, 15 octombrie 2009, 1:28)

    dumioxi [anonim]

    spre marea noastră nefericire, la RUSI acesta-i doar începutul


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by