Controversa in Italia: Dreptul de a muri nu exista, sustine Vaticanul

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Vineri, 14 noiembrie 2008, 12:58 Actualitate | Internaţional


Dreptul de a muri nu exista, subliniaza Vaticanul, prin vocea ministrului sanatatii, monseniorul Javier Lozano Barragan, care a condamnat ferm o decizie a justitiei italiene ce deschide calea opririi aparatelor medicale care tin in viata o femei aflata in coma din 1992.

"Nu exista dreptul de a muri, viata este sfanta", afirma Javier Lozano Barragan, intr-un articol publicat de La Stampa si citat de AFP.

"A opri furnizarea de hrana si alimente in cazul Eluanei este sinonim cu a comite o crima, inseamna sa o lasi sa moara de foame si de sete, sa o condamni la un sfarsit monstruos", considera cardinalul Barragan.

Curtea de casatie a inlaturat joi ultimul obstacol juridic in oprirea alimentarii cu apa si hrana a lui Eluana Englaro, in varsta de 37 de ani, care a intrat in coma in urma unui accident de masina. Tatal acesteia solicita, de mai multi ani, ca fiica sa sa nu mai fie mentinuta artificial in viata, considerand ca Eluana nu ar fi dorit niciodata acest lucru.

"Primul lucru la care m-am gandit a fost 'Eluana, am reusit'", a declarat tatal acesteia, dupa decizia curtii de justitie.

"Am cerut sa ni se faca dreptate si magistratii ne-au facut dreptate. Au incercat se se puna in locul ei, sa-i inteleaga ideile, forta sa, libertatea si actuala sa stare vegetativa ireversibila, in conditiile in care medicina poate sa impinga la extrem alimentatia fortata si terapia, chiar si cand ele nu mai servesc la nimic", a afirmat el.

Cardinal Barragan considera insa ca "starea vegetativa reprezinta un termen care se refera la plante, si nu la fiintele umane (...) Doar o planta poate fi taiata, nu si o fiinta umana".



















1664 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Corect, daca se intampla o minune? (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:09)

    a [anonim]

    Corect, daca se intampla o minune, daca medicina descopera un leac in intervalul dintre opriea voluntara a vietii si cea involuntara? Apoi, daca victima ar fi vrut sa-i fie oprita viata, ce ar fi sa fie chestionata fiecare persoana daca sa participe sau nu la asigurari de sanatate, sigur unii s-ar duce sa bea acei bani, apoi s-ar milogi sa li se salveze viata. Eu de ce sa fiu obligat sa le o sustin? Nu e mai bine sa ii oblig sa plateasca, nu sa se milogeasca dupa?
    • 0 (6 voturi)    
      Minune (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:39)

      Mario [anonim] i-a raspuns lui a

      Ce minune? Sa vina Sokar prin poarta stelara?
      • -1 (3 voturi)    
        hehe (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:32)

        apophis@yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui Mario

        Corect, dar mai degraba o trimitem noi lu Sokar ca ala are sarcofag
    • +4 (10 voturi)    
      - (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:14)

      bisar [utilizator] i-a raspuns lui a

      Dupa ce inchizitia a negat timp de secole dreptul de a trai acum vaticanul neaga dreptul de a muri.
  • +1 (7 voturi)    
    saraca femeie.. (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:37)

    obnoxious [utilizator]

    religion rulez :|
  • +3 (5 voturi)    
    Si da si nu (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:37)

    BEDE [anonim]

    Ce fel de viata este aceea care nu se poate sustine singura, ci doar cu aparatura medicala care o ajuta sa respire si sa se hrneasca? De ce sa se prelungeasca asaceva.
    Sigur ca nu as fi de acord cu eutanasierea prin injectie letala a celor care sufera de boli incurabile, dar mentinerea artificiala in "viata" pe perioade indelungate, cand nu exista mijloace pentru a reveni la o viata adevarata - care nu este mentinuta prin aparatura si in care organismul poate respira si se poate hrani natural, este cea mai mare tampenie.
  • +4 (10 voturi)    
    Razgandit (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:47)

    Dan [anonim]

    Cu toate ca ma hotarasem sa nu mai adaug nici o opinie la nici un articol in nici un ziar m-am razgandit citind "tampenia" vaticanului ... Pai daca nu exista dreptul de a muri ... atunci de ce mor oamenii? Sau ... daca opresti aparatele care tin in viata o persoana POATE chiar asta e voia Domnului, de vreme ce acea persoana nu se poate sustine in viata singura ... Asta e tot ...
  • +2 (8 voturi)    
    - (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:49)

    rontzaila [utilizator]

    ce porcarie, nici macar viata nu ne mai apartine.
  • 0 (6 voturi)    
    Oare asa sa fie? (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:03)

    C [anonim]

    Parerea mea este ca dreptul la a muri trebuie legiferat peste tot in lume, insa decizia sa apartina doar celui care urmeaza sa moara.
    Nu este cazul Eluanei, pentru care a decis tatal ei.
    Cat despre afirmatia "Nu exista dreptul de a muri, viata este sfanta", de ce nu ar fi si moartea sfanta?
    Daca tot este sa credem in lumea de apoi si daca tot este moartea un dat al firii pe pamantul acesta, de ce nu ar fi si ea sfanta, la acelasi rang cu viata.
    "Nu exista dreptul de a muri, viata este sfanta". Atunci oare, dupa ce vom muri, vom iesi din sacralitatea anuntata si vom intra in neant?
    Refuz sa cred asta.
    Moartea este la fel de sfanta ca viata.
  • +1 (5 voturi)    
    comentariile crestinilor (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:22)

    georgeb [utilizator]

    Data trecuta cand a aparut un articol pe tema comentariilor papei despre euthanasia un crestin de pe-aici spunea sus si raspicat ca nu e nici un fel de conflict, ca papa vorbeste doar pentru enoriasii lui.

    Cum mai sta treaba? Cum mai e cu separatia puterilor in stat? Voi crestinii e treaba voastra ce faceti si cum va traiti viata, dar de ce, again and again, va bagati picioarele mocirloase si in vietile noastre prin intermediul statului?
    • +1 (5 voturi)    
      sorry, errata (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:40)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      separatia puterilor in stat / -- am scris repede impins de emotii puternice

      laicizarea statului; separarea statului si a bisericii; asta vroiam sa zic;
  • +1 (7 voturi)    
    decizia (Vineri, 14 noiembrie 2008, 16:49)

    Torp [anonim]

    Decizia ar trebui luata de oamni de stiinta pe date concrete si logice, nu aiureli bisericesti egale cu zero sau cu lumea lui harry potter..
    • +5 (5 voturi)    
      complex (Vineri, 14 noiembrie 2008, 17:25)

      me [anonim] i-a raspuns lui Torp

      Ii destul de greu si pentru oamenii de stiinta sa gaseasca o decizie pentru ca nu au reusit inca nici macar sa defineasca moartea cum trebuie.
      Medicina moderna reuseste sa tina in viata oameni fara plamani, fara inima sau cu SNC-ul vraiste, pe termen nedefinit, in multe cazuri. Bunul simt ne spune ca persoana respectiva ii moarta. SNV-ul si tehnologia ne contrazic.
      Vaticanul are dreptate, nu avem dreptul sa murim, avem obligatia :)). Cel putin pana cand o sa gasim elixirul vietii vesnice... "We are the Borg, resistence is futile"
  • -1 (3 voturi)    
    ce (Vineri, 14 noiembrie 2008, 22:34)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    nume e asta, eluana? Si daca moare, care e problema?
    O eluana mai putin, un georgeb, mai pitin, pe cine intereseaza?
    Evident ca vaticanul are dreptate, ca doar eliana asta nu s-a nascut din propria vointa si bnici din spuma marii. Doar ghergheb si clonele lui sint nascuti, mai bine zis fabricati, din vointa marilor marx, lenin, ceausescu, iliescu, sau, mai nou, hussein obamba.
    Ataia nu mor, pur si simplu expira, dar se vede ca pot fi recilclati cu mare usurinta atunci cind e nevoie.
    Prostia nu moare si nici nu se preda.
  • +1 (1 vot)    
    papa (Sâmbătă, 15 noiembrie 2008, 16:00)

    ateu [anonim]

    este un element neglijabil
    Viata si moarte sunt decizii personale ale fiecaruia
    Fiecare are dreptul sa faca ce vrea cu viata lui. Viata nu i-a dat-o nimeni ci a obtinut-o datorita unor fenomene pur naturale. Miracole nu exista, asta am mai demonstrat. Orice fenomen, oricat de improbabil daca are loc in univers nu poate reprezenta un miracor. Dumnezeu si religia de orice fel este o aberatie care duce doar la absurditati.
  • +2 (4 voturi)    
    jos religia din scoli (Sâmbătă, 15 noiembrie 2008, 16:05)

    ateu [anonim]

    militez impotriva predarii religiei la nivel de dogma in orice institutie oficiala!
    Pentru o planeta laica!!!
    • +1 (1 vot)    
      hmmm (Sâmbătă, 15 noiembrie 2008, 21:19)

      me [anonim] i-a raspuns lui ateu

      Laica nu a murit in spatiu??? :))
      • +1 (1 vot)    
        da, (Duminică, 16 noiembrie 2008, 5:46)

        ateu [anonim] i-a raspuns lui me

        buna!
      • 0 (0 voturi)    
        grav, foarte grav (Duminică, 16 noiembrie 2008, 13:26)

        sputnik [anonim] i-a raspuns lui me

        Confundam Hotelu' cu Fotelu'? Aceea se numea LaiKa si nu era nicidecum anit- bisericeasca.
    • -1 (1 vot)    
      nu stii ce zici (Duminică, 16 noiembrie 2008, 23:52)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui ateu

      Fereasca Dumnezeu sa ajunga lumea sa fie condusa de oameni ca tine: cei care cred ca le stiu pe toate, ca stiinta atee le poate raspunde la toate intrebarile si le poate oferi modele cosmogonice care de care mai nastrusnice, supra-omul borg, viata fara de moarte etc.

      Orice minte rationala, cu cat cerceteaza mai mult micro si macro-universul, dar mai ales fiziologia fiintelor vii, nu poate sa nu adminta existenta unui cauze primare infinita in intelepciune care a creat acest Univers si mai ales omul.

      Este statistic imposibil ca prin jocul probabilitatilor, mutatiilor genetice si luptei pentru supravietuire a indivizilor unei specii, ca de la o suma de substante anorganice sa se ajunga la complexitatea fiintei supreme care este omul.

      Stiinta si religia nu trebuie sa fie antagonice. Religia are explicatii si invataturi pentru universul spiritual, originea si sensul vietii, acolo unde stiinta nu poate da raspunsuri. Stiinta trebuie sa se ocupe cu intelegerea (relevarea) si folosirea mecanismelor energetice din acest univers in folosul omului.

      Oare e atat de greu sa vezi cat de multi oameni de "stiinta" atei ca si dvs. se straduiesc din rasputeri sa inventeze modele care de care mai fanteziste sau sa caute cu inversunare viata (de la microbi la fiinte extraterestre inteligente) in afara Pamantului, doar ca sa excluda pe Dumnezeu din constiinta umana ? Pana acum nu au descoperit nimic concret, numai ca prin insasi cautarea negarii lui Dumnezeu I-i confirma existenta.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version