VIDEO Turcia a lansat ofensiva militară în nordul Siriei / Victime în rândul civililor / Senator republican: „Rugați-vă pentru aliații noștri kurzi care au fost abandonați rușinos de Trump”

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:07 Actualitate | Internaţional


Recep Tayyip Erdogan
Foto: Agerpres/AP
Turcia a lansat, miercuri, o ofensivă militară în nordul Siriei, operațiunea având ca ținte, potrivit lui Erdogan, miliţiile kurde ce controlează zona. În această primă zi a ofensivei, forțele armate turce au efectuat „lovituri aeriene” în regiunea Ras al-Ain de la graniță, cel puțin 11 oameni, dintre care 8 civili, fiind uciși, potrivit unui ONG. Comunitatea internaţională a reacţionat imediat: NATO a cerut Turciei să dea dovadă de „reținere”, UE a cerut stoparea ofensivei și a amenințat cu întreruperea finanțărilor, în timp ce președintele american Donald Trump a afirmat că ofensiva turcă din Siria este „o idee proastă”. Totodată, joi a fost anunțată o reuniune de urgenţă a Consiliului de Securitate al ONU.


UPDATE 06:00 SDF: Forțele kurde au respins un ataclansat de trupele turce în zona unui oraș din nordul Siriei. Insurgenții kurzi au reușit să respingă un atac lansat de trupele kurde în zona unui oraș din nordul Siriei, a declarat un purtător de cuvânt al Forţelor Democratice Siriene (SDF), o alianță de miliții kurde și arabe, informează Mediafax citand Jerusalem Post. "Atacurile terestre ale forțelor turcești au fost respinse de luptătorii SDF din (orașul Tel Abyad)", a declarat Mustafa Bali, purtătorul de cuvânt al insurgenților.

UPDATE 04:00 Kurzii ''nu ne-au ajutat în Normandia'', susţine Trump (Agerpres). Întrebat despre posibilitatea ca americanii să construiască o alianţă cu miliţiile kurde împotriva cărora Turcia a lansat un atac, preşedintele Trump a răspuns că acestea "nu au ajutat" Statele Unite în timpul celui de-al doilea război mondial şi al debarcării în Normandia

UPDATE 03:00 ONU: Turcia informează Consiliul de Securitate că operaţiunea sa în Siria va fi proporţionată şi responsabilă (Agerpres.) Turcia a informat miercuri Consiliul de Securitate al ONU că operaţiunea sa militară din nordul Siriei va fi "proporţionată, măsurată şi responsabilă", înaintea reuniunii cu uşile închise în care cei 15 membri ai forului vor discuta ofensiva declanşată de Ankara, transmite joi Reuters.

UPDATE 00:40 Faza terestră: Trupele turce și insurgenții sirieni susținuți de Ankara au luat cu asalt mai multe zone controlate de milițiile kurde siriene, inițiind astfel faza terestră a operațiunii în nordul Siriei, acțiune ce ar putea transforma războiul civil sirian, relatează Mediafax citând Reuters.



UPDATE 21:55 Cel puțin 11 persoane, dintre care 8 civili, au fost uciși miercuri în prima zi a ofensivei Turciei, potrivit OSDO.

UPDATE 20:06 Ofensiva turcă din Siria este "o idee proastă", afirmă Donald Trump

UPDATE 19:20 ONG-ul OSDO anunță că mii de persoane au fugit din calea loviturilor aeriene ale Turciei

UPDATE 18:46 Reuniune de urgență joi a Consiliului de Securitate al ONU

UPDATE 18:33 NATO a cerut Turciei să dea dovadă de "reținere" (Stoltenberg)

UPDATE 18:03 Congresul american îl va face pe președintele Erdogan să plătească "foarte scump" pentru ofensiva din Siria, a avertizat miercuri influentul senator republican Lindsey Graham.

"Rugați-vă pentru aliații noștri kurzi care au fost abandonați rușinos de administrația Trump", a scris el pe Twitter. "Voi face eforturi în Congres pentru ca Erdogan să plătească foarte scump", a adăugat senatorul, în general un susținător apropiat al lui Donald Trump.

UPDATE 18:02 Raidurile s-au soldat cu "victime în rândul civililor", a anunțat o coaliție a combatanților kurzi și arabi.

UPDATE 17:15 UE a cerut stoparea ofensivei din Siria și a amenințat cu întreruperea finanțărilor (Juncker)

****

Turcia a efectuat "lovituri aeriene" în regiunea Ras al-Ain, situată în nordul sirian al graniței cu Turcia, a anunțat un ONG, la puțin timp după ce Ankara a anunțat ofensiva împotriva unei miliții kurde, scrie AFP.

"Raiduri aeriene" dar și tiruri de artilerie au vizat localitatea Ras al-Ain și împrejurimile sale, potrivit Observatorului Sirian pentru Drepturile Omului (OSDO). Un corespondent AFP din acest sector a auzit și el o explozie puternică urmată de o coloană de fum.

Cu puțin timp în urmă, președintele Erdogan anunța începerea operațiunii „Sursa păcii”, condusă de Forțele armate turce și de Armata națională siriană (rebeli sirieni susținuți de Ankara).

Această operațiune vizează, potrivit lui Erdogan, "teroriștii din YPG și Daech (acronimul arab al grupării Stat Islamic)" și are ca obiectiv stabilirea unei zone de securitate în nord-estul Siriei.

"Zona de securitate pe care o vom crea va permite revenirea refugiaților sirieni în țara lor", a mai spus președintele turc.

Tiruri de artilerie au vizat mai multe sate din regiunea Tal Abyad, potrivit OSDO.

Potrivit cotidianului turc Hürriyet, Turcia are în vedere într-o primă etapă preluarea controlului asupra unei fâșii cu o lungime de 120 km și o adâncime de circa 30 de km, mergând de la Tal Abyad până la Ras al-Ain.

Președintele american Donald Trump a dat undă verde duminică unei astfel de operațiuni, înainte de a-și nuanța afirmațiile și de a oferi asigurări că Washington nu va "abandona kurzii", care au jucat un rol crucial în înfrângerea Statului Islamic.

Dacă occidentalii laudă rolul jucat de YPG în lupta împotriva SI, Ankara consideră combatanții kurzi o amenințare la adresa securității sale, din cauza legăturilor cu PKK.

"Mobilizare generală"


Cu câteva ore înainte de începerea ofensivei, kurzii din Siria au decretat "mobilizarea generală" a locuitorilor din regiune, cerând totodată Moscovei să intervină pentru a facilita dialogul cu regimul de la Damasc.

Regimul lui Bashar al-Assad s-a angajat să "contracareze orice agresiune" a Turciei.

Lung timp marginalizată și victimă a discriminării din partea puterii centrale, comunitatea kurdă a reușit să instaureze o autonomie de facto în nordul Siriei.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















23861 vizualizari

  • +44 (60 voturi)    
    Criminal (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:19)

    Kindred [utilizator]

    Erdogan este un criminal, la fel toti sustinatorii lui.
    N-o sa mai calc in Turcia in viata mea. Ar trebui sa primeasca o lectie acesti inapoiati.
    • -10 (24 voturi)    
      Nov. 13 (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:31)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Kindred

      Turkish President Tayyip Erdogan will visit the United States on Nov. 13 at the invitation of U.S. President Donald Trump.
    • +2 (28 voturi)    
      stai linistit o vor primi (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:47)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Kindred

      cat de curand...
      Trolul rus, prostul si jegosul care a permis faptul asta va plati si impreuna cu toata familia lui de profitori si tradatori
      • +6 (16 voturi)    
        nu prea are cum (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:06)

        gopo2016 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        trumpeta si turcul sint marionetele rusului, ca americani sa se retraga asa repede de undeva, se vede ca trumpeta a dat ordin ca sa curete calea turcului, pacat de tradare
      • -5 (31 voturi)    
        Băi, copiii durerii, (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:34)

        mihailaanurii [utilizator] i-a raspuns lui rov

        altceva mai bun nu aveți de făcut? Bântuiţi ca strigoii în subsolul știrilor de presă și ca adjuvant la articolele intelighenţilor. Vă certați, vă înjurați, înjurați Russia, înjurați US, înjurați pe toată lumea care nu corespunde dimensiunilor patului vostru. Încă un pic și vă dați în cap. În fond sunteți troli putleriști-trumpiști-securiști-sereiști-kgbiști-ciaiști-mossadiști-guangboiști-etc. (termenul e la mare modă în alt loc de dat cu capu’). Sunteți doar troli amărâți pentru că nu luați niciun ban în urma prestației.
        Ce-i în căpățâna voastră bibicilor? Vă plâng copii acasă, vă bate nevasta, penzia e mică, chenzina capitalistă așijderi, v-a lăsat amanta, părinții sunt bătrâni și bolnavi săracii, copiii din Italia nu v-au trimis bani, n-aveți somn? Ce-i cu voi?
        Intelighenţilor parcă sunteți la cage aux folles (v-am zis în străineză ca să nu vă supăr prea tare!). Mergeți bre la un psihiatru, faceți ședințe de anger management, altfel Bălăceanca, Socola, Coboleanu, Salonul nr.6 vă așteaptă.
        Lăsați dracu' aberațiile debitate de prompteriști și de ăi care par deștepți de le crapă capu’ și vedeți-vă de viață, bre bibicilor. Decât să vă îmbolnăviți de nervi p'acilișea mai bine ajutați bătrânii să treacă strada, mergeți la biserică, strângeți peturile din râurile patriei, apucați-vă de câștigat bani. E mult mai plăcut și pe deasupra folositor. Și pentru minte.
      • +2 (8 voturi)    
        chiar ma intrebam (Joi, 10 octombrie 2019, 8:24)

        Toreador [utilizator] i-a raspuns lui rov

        cand o sa apara primele comentarii cum ca Rusia este de vina .... nu bah ... nu Rusia ... o sa radeti dar nici Murica ... este doar idiotul de Trump ...cel mai slab presedinte american pe care l-a avut aceasta natie candva mareata ... sloganul sau "make Murica great again" este doar fum ... un BOU
  • +12 (28 voturi)    
    Asta dupa ce Turcia (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:25)

    Kosmos [utilizator]

    Stie foarte bine ca UE are capacitati importante de productie in Turcia..
    • -2 (30 voturi)    
      volskwagen, retrageti finantarea ! (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:49)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      nemti jegosi si oportunisti
      • +5 (13 voturi)    
        VW nişte idioţi (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:11)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Cine le-o mai cumpăra maşinile vreodată !!!

        România nu le-au plăcut, Bulgaria nu, dar nici Serbia ???

        Ruşine VW !!
  • +12 (48 voturi)    
    Sursa Păcii (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:26)

    Mazeta [utilizator]

    Încă un stat NATO apărându-se pe teritoriul altei țări.
    • +8 (22 voturi)    
      vezi ca nu dai exemple bune (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:40)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ai uitat ca relatia Turciei cu restul lumii civilizate s-a racit si Rdrogan e bot in bot cu Putin?
      Si apropo de Rusia, ce cauta in Siria?
      • -1 (7 voturi)    
        exact (Joi, 10 octombrie 2019, 8:27)

        Toreador [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        Rusia e de vina ... ia zi fratie??? ai apa calda acasa??? daca NU, atunci tot Rusia e de vina ... te inseala nevasta???? daca DA, tot Rusia e de vina ...
        eu as extinde intrebarea ta mai limitatule ... si as intreba: Ce cauta Rusia, Anglia, Franta, SUA, Iran, Israel, Turcia in Siria???? Raspunde aici mai lobotomie personalizata ... ca sunt curios ce propaganda ieftina mai torni la intrebarea asta cu SUA aparatorii democratiei si prosperitatii in lume ...
        • +1 (5 voturi)    
          E a doua ta postare aiurea, despre Rusia (Joi, 10 octombrie 2019, 10:35)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

          Lasand deoparte limbajul tau, care e problema ta cu Rusia, bre?
          Te framanta rau Rusia, vad.
          Despre kurzi, turci, nimic...
          Ce sa credem despre tine?
          • 0 (6 voturi)    
            Ce am cu Rusia?? (Joi, 10 octombrie 2019, 12:10)

            Toreador [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            am exact ce am si cu SUA .... Anglea ... Germania ... Franta .... tari de kkt care sub egida unor intentii "salvatoare" aduc numai MACEL in lumea asta ... asta am ...
            repet: NU EXISTA NICI O DIFERENTA INTRE RUSIA SI SUA/NATO ... aceleasi intentii in straie diferite ...
        • -1 (7 voturi)    
          măi retardatule, căci altfel, cu toată reţinerea, (Joi, 10 octombrie 2019, 10:52)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

          nu pot să-ţi spun...
          când o ţară devine bază pt. terorism internaţional, orice ţară ameninţată este în drept să intervină.
        • +1 (1 vot)    
          Ai dreptate Toreador ! (Joi, 10 octombrie 2019, 15:30)

          mihailaanurii [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

          Pentru orice se întâmplă rău în România și în lume doar Russia este vinovată.
          Io sunt un trol iohannist-putinist-kgbist-gruist-securist-sereist-sieist-sorosist-hipsterist. Da' nu iau niciun ban de pe urma prestațiilor mele pă site-urile astea intelighente.Toreador știi cumva cui să mă adresez că să devin trol pa bani?
          Am încercat și să ajung gaie intr-o companie babană da' n-a mers pen'că (1) sunt prost da' nu destul ca să mă ia sub aripa sa vreun ghinărar, (2) nu sunt în acvariu, (3) n-am rude mari împărătești (4) nu sunt în rezerva de cadre a unui partid serios, (5) nu sunt o fătucă sprințară, jucăușă (e târziu pentru a mă schimba și (6) cea mai importantă piedică este Russia (ahh Putin vinovatule, Moloh ascuns în cețurile și gerurile nordului, ce ți-aș face omule!).
          Vai Doamne, ce bine mi-ar prinde niște euroi? M-ar scoate din foame.
    • +9 (21 voturi)    
      lasa Crimeea si fugi in Siberia (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:50)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pana nu intra chinejii in ea...
    • +7 (21 voturi)    
      Turcia - stat NATO? ;) (Miercuri, 9 octombrie 2019, 19:48)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Da, teoretic ai dreptate. Dar doar teoretic. Ce stat NATO e ala care cumpara armament de la.... Rusia, in detrimentul celui dintr-o tara NATO? Sa fim seriosi...
      • +3 (3 voturi)    
        turcia... (Joi, 10 octombrie 2019, 10:57)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        este înainte de toate moştenitoarea odiosului imperiu otoman şi la fel ca alte foste sau actuale imperii, ţine cu dinţii de teritoriile luate cu japca de la alţii;
        în al doilea rând este o ţară musulmană;
        iar abia în al treilea rând este membră nato (cam ca nuca-n perete într-o alianţă majoritar creştină) şi asta doar ca o consecinţă a războiului rece când era avanpostul cel mai estic necomunizat.
    • -3 (13 voturi)    
      Pai daca asa i-a ordonat Phutin??? (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:00)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca doar Erdugan, sluga lui a ajuns, ca si tine!!
      Pardon, Tu te-ai nascut sluga, Lui!!!!
  • +16 (34 voturi)    
    Consecintele deciziei lui Trump (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:27)

    Metec [utilizator]

    Retragerea SUA din Orientul Mijlociu va determina o noua baie de sange in regiune.
    • -13 (33 voturi)    
      n'a retras nimic (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:30)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      numai a anuntat.
      .
      ue a amenintat cu sanctiuni. dece nu trimit ei din faimoasa armata iroropeana sa'i inlocuiasca pe americanii pe picior de plecare.
      atentie, n'au plecat, sunt tot acolo. dar, n'easa, ioropa vrea soldati americani morti in siria.
      sa trimita franta. caci macro e un om de initiativa..
    • -3 (9 voturi)    
      hai lasa-ne cu baia de sange (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:37)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      In primul rand Trump nu a retras US din Siria. Orientul Mijlociu e un concept mai larg [Editat de moderator. Avertisment pentru jigniri].
      In al doilea rand de ce US ar fi responsabila de linistea Orientului Mijlociu? Adica UE nu se murdareste pe labute? ii pute? are principii?
      • 0 (6 voturi)    
        bai sef (Joi, 10 octombrie 2019, 8:30)

        Toreador [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        vezi ca nu i-a invitat nimeni pe mult iubitii tai US nicaieri ... ei se dau mari aducatori de pace ... si ai dreptate US nu e responsabila de linistea in Orient ... insa au vrut ei in mod expres sa fie ... ca de invitat nu i-a invitat nimeni ... acu vreo 15 ani era liniste si pace pana s-au trezit ei sa sparga tot orietul cu "primavara araba" (inca o data ma bufneste rasul la denumirea asta cretina) ... au spart tot, Libia, Egipt, Iraq, Siria, Afganistan ... au rupt tot in calea lor ... si acum vii si faci commentul asta de lobotomizat ... nu ba!!! nu i-a invitat nimeni sa asigure linistea nicaieri ... s-au autoinvitat ... ca si jegurile celelalte de rusi
        • -2 (2 voturi)    
          măi comunistule, (Joi, 10 octombrie 2019, 11:03)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

          se pare că regreţi jeguri dictatoriale precum saddam sau gaddafi (apropos, de ce or avea arabii dambla să dubleze d-urile din nume?) sau susţii jeguri încă la putere precum assad (şi ăsta cu consoană dublă ;)
          • +1 (1 vot)    
            corectie (Joi, 10 octombrie 2019, 11:51)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

            acele "jeguri" erau liderii potriviti cu mentalitatea indivizilor din acele zone si fereau Europa de invazia muslima
            • +1 (3 voturi)    
              sef (Joi, 10 octombrie 2019, 12:14)

              Toreador [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              nu te agita ... asta e stors de creier ... lumea nu intelege ca sunt natiuni care pur si simplu nu pot fi DEMOCRATE ... nicun arab nu va fi democratizat ... ever .... asa cum nici China nu poate fi o tara democratica ... nu poti democratiza inapoiati ... oameni care se ghideaza prin legi arhaice unde femeia este mai "ieftina" decat un miel ... acele tari erau controlate corect de dictatori caci altfel nu se putea ... sunt perfect de acord cu tine ... o buna observatie
      • +1 (1 vot)    
        UE n-ar armata, ca n-o lasa USA! (Joi, 10 octombrie 2019, 10:26)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Hai, frate, ca nu e asa! (folosesc limbajul tau, ca sa ma fac inteles). Pai, te bagi in lupta alaturi de rebeli, sa eliberezi tara de dictator, dupa care bati palma cu Erdogan si cu Putin, zici ca ai gresit si te retragi?! Asta e comportament de superputere mondiala hegemonica si nemaiauzita in istorie?! Ma scuzi, dar se numeste altfel pe romaneste: TRADARE!!!
        Sau hiclenie, daca vrei sa fim paseisti...
      • +1 (1 vot)    
        atentie (Joi, 10 octombrie 2019, 11:49)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        sumele uriase cheltuite de UE pentru primirea si intretinerea imigrantilor din Africa de Nord si Orientul Mijlociu, plus ajutoarele financiare masive pentru acele zone au ca motiv "responsabilitatea asumata de UE cu AN si OM" (afirmatie a Reprezentantei CE la Bucuresti)
  • +17 (27 voturi)    
    practic Turcia (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:33)

    Kosmos [utilizator]

    Isi extinde momentan teritoriul in Siria
    • -4 (24 voturi)    
      Sunt curios... (Miercuri, 9 octombrie 2019, 19:33)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      ...dacă așa-zisa „comunitate internațională” va lua măsuri similare precum în cazul Crimeei. Eu unul nu cred!
      • +4 (14 voturi)    
        neee (Miercuri, 9 octombrie 2019, 20:53)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        le este teama ca'si activeaza Erdogan celulele din imperiul franco german de credinta marxista.
        deja a fost ceva zarva prin germania.
        printre milioanele de turci din mijlocul ioropii, or fi destui ostasi secreti ai padisahului.
        chiar si printre asa zisii refutiati sirieni.
        asa ca razboinicii occidentali, ar vrea sa se ocupe americanii, sa fie la ei. sa mai moara niscai americani, pt. pace si progres....
      • 0 (16 voturi)    
        hihihi (Miercuri, 9 octombrie 2019, 20:56)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Nu esti curios, esti cuRus, nykoloi :-) Pasol na turbinka1
        • +1 (3 voturi)    
          de ce nu? (Joi, 10 octombrie 2019, 11:52)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          sau vrei sa spui ca a tine cu imperialismul rus e kk, iar a tine cu imperialismul occidental e gigea? ca exista o parte curata a kktului?
  • +19 (35 voturi)    
    "Curatarea etnica" a regiunii populate de kurzi (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:34)

    animatron [utilizator]

    Planul Turciei e unul simplu, sa profite de izolationismul actual american si de situatia de razboi civil din Siria pt a crea o zona, pe teritoriu sirian, din care sa alunge populatia locala kurda si sa aduca in locul ei sute de mii de refugiati arabi veniti in Turcia din alte zone ale Siriei.

    In felul asta se poate disloca continuitatea de teritoriu si de populatie intre kurzii din Siria si kurzii din sudul Turciei.

    "Curatarea etnica" a unei regiuni, prin alungarea unor populatii si inlocuirea ei cu colonisti e considerata un act de genocid (vezi situatii asemanatoare din Bosnia si Kosovo si judecate ca atare la Haga).

    Turcia nu spune direct ca va alunga kurzii, ci ca vizeaza niste "teroristi kurzi", ceea ce include practic orice kurd care vrea libertate si nu ocupatie turca.

    Erdogan, un autocrat de tip Putin-Orban, e in dificultate pe plan politic intern (are dizidenti puternici din propriul sau partid islamo-conservator), economia oricum merge prost, s-a gandit probabil ca o lovitura de imagine contra "dusmanului istoric kurd" ii aduce mai multe avantaje.

    Amenintarile presedintelui Trump de "razboi comercial" cu Turcia nu-l impresioneaza pe Erdogan pt ca vor fi un pretext perfect pt a explica alegatorilor slab informati ca daca economia merge prost e din cauza Americii nu a erorilor de guvernare.

    Partidul democrat il ataca acum pe Trump si presa stangista din USA nu-l va sustine contra lui Erdogan, deci e perfect pt dictatorul turc cu visele sale de expansiune otomana.

    UE a protestat, e ceea ce face Europa de obicei, produce declaratii, dar nu vor fi trimisi soldati europeni sa se interpuna intre invazia turca si populatia kurda.

    Turcia poate provoca deliberat un nou val migrator masiv asupra Greciei si Bulgariei, deci indirect asupra UE, asa ca diplomatia UE nu prea are multe leviere de presiune, e fortata sa se poarte atent cu Erdogan.

    Acum circa 100 de ani, marile puteri decisesera crearea unui stat kurd, dar Turcia kemalista a ignorat acordul.
    • +4 (12 voturi)    
      perfect de acord! (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:42)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Asa-i!
    • +9 (11 voturi)    
      Dar ONU ? (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:55)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      De ce nu trimite " castile albastre" sa se interpuna ? De fapt de ce mai intreb . ONU e ca si inexistenta. Doar declaratii au ramas. Nimic altceva.
    • +1 (3 voturi)    
      Totul se plateste, (Joi, 10 octombrie 2019, 8:05)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      chiar si papusile obediente mai schimba stapanii.
  • -5 (25 voturi)    
    Armata națională siriană (rebeli sirieni) (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:35)

    Nevermind [utilizator]

    Ce ti-e si cu rebelii astia... din anti Assad, au ajuns anti sirieni. O sa iasa un nou slogan, "the kurds must go"?
  • -8 (26 voturi)    
    ...nostalgii... (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:48)

    Sorin Constantin [anonim]

    Siria a fost parte a Imperiului Otoman pînă pe la WW I, și după aceea a făcut parte din Imperiul franțuzesc, pînă după WW II. Cînd au izbucnit revoltele antiguvermamentale în Siria, Franța și Turcia erau implicate, instigau și susțineau pe răsculați. Dar nu vedea nimeni. La un moment dat dintr-o bază aeriană britanică din Cipru au decolat niște bombardiere britanice care au aruncat niște bombițe peste trupele siriene guvernamentale, dar nu s-a repetat, atacul că încă nu se discutase cum se va împărți Siria după trîntirea președintelui Assad.
    Între timp au venit în zonă rușii, i-au cam anihilat pe cei cu ISIS, între timp au apărut și niște trupe amerikănicești care și ele să se lupte cu ISIS, dar îi băgau la înaintare pe niște kurzi...Între timp americienii s-au retras cu grăbire din zonă că Erdogan a decis ca trupeții săi să dea cu bombardele și ca să nu existe victime colaterale s(tupid)Trump a zis că e cam scumpă prezența amerikaniciană pe acolo, auzi Amerikia Imperialia nu are bani destui să genereze un război...Criză mare în Amerikia, nu sînt bani pentru războaie. Și Erdogan a dat ordin : Osmanlîi ocupați o parte din Siria chiar dacă fostul ,,unchi Sam" se va inflama, Măicuța Rusie e prezentă prin zonă au și S-400 și Su-57 prin apropiere și ne va ajuta dacă va fi cazul. Să urlăm ca pe vremea imperiului Otoman : ,,Allah, Allah e Beee" Parcă așa strigau cei care erau în rol de turci prin filmul ,,Mihai Viteazul".
    Oare ne îndreptăm spre un război fierbinte, că eu sînt cam hodorog și neputincios, și neștiutor la tras cu pușca și cu tunul, altă dată eram altfel...
  • -7 (21 voturi)    
    ...cerând totodată Moscovei (Miercuri, 9 octombrie 2019, 17:51)

    UpNext [utilizator]

    să intervină pentru a facilita dialogul cu regimul de la Damasc". Nu înțeleg de ce kurrzii nu cer UE sau SUA, China etc. sa intervină? De când rușii prezintă garanții de încredere și onestitate pentru kurzi, vajnici aliați ai SUA în lupta antiteroristă??

    Unii zic că SUA și-a retras sprijinul pentru milițiile kurde. Nu, refuz să cred așa ceva, totul este un mare fake, SUA nu poate proceda astfel cu aliații săi, nu-i așa?
  • -9 (21 voturi)    
    Adica US e aliata cu Turcia in actuala ofensiva (Miercuri, 9 octombrie 2019, 18:10)

    simplex1 [utilizator]

    Cu alte cuvinte, Statele Unite nu mai doresc crearea unui stat curd petrolier în nordul Iracului și Siriei pînă la Marea Mediterană ci intenționează să-i dea afara pe cuzi de acolo și sa stapaneasca noul teritoriu împreuna cu Turcia.

    Citat:
    "Potrivit cotidianului turc Hürriyet, Turcia are în vedere într-o primă etapă preluarea controlului asupra unei fâșii cu o lungime de 120 km și o adâncime de circa 30 de km, mergând de la Tal Abyad până la Ras al-Ain.

    Președintele american Donald Trump a dat undă verde duminică unei astfel de operațiuni, înainte de a-și nuanța afirmațiile și de a oferi asigurări că Washington nu va "abandona kurzii", care au jucat un rol crucial în înfrângerea Statului Islamic."
    • 0 (10 voturi)    
      Ntz, Ntz, Phutin nu vrea. (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:01)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Nu e greu de vazut asa ceva, tu ca Sluga Mujica ce sti stii mai bine!!!
  • -9 (13 voturi)    
    Propaganda (Miercuri, 9 octombrie 2019, 19:56)

    Rahan5 [utilizator]

    mincinoasa YPG / PKK/ Kurzi preluata aiurea si in Europa :

    1) ,,18:02 Raidurile s-au soldat cu "victime în rândul civililor", a anunțat o COALITIE a combatanților kurzi și ARABI." !

    2) ,,Lung timp marginalizată și victimă a discriminării din partea puterii centrale, COMUNITATEA KURDA a reușit să instaureze o autonomie de facto în nordul Siriei."

    Adica, la faza asta ARABII DIN COLITITIA CU KURZII probabil stau pe marigine si se bucura ca fortele kurde le iau pamanturile !. (sic) :-)))

    3) ,,începerea operațiunii.................... Forțele armate turce și de Armata națională siriană (rebeli sirieni susținuți de Ankara)."

    Ne asigura YPG /PKK / fortele kurde ca vor fi lupte intre ARABII DIN COALITIA CU KURZII si ARABII din Armata Națională Siriană ! (sic) :-))))
  • -1 (15 voturi)    
    Daca vrei sa vezi caracterul unui om, (Miercuri, 9 octombrie 2019, 20:19)

    Habermas [utilizator]

    da-i putere. Aceasta strategie se aplica in orice situatie si cu orice fel de putere.

    E complicat, dar parerea mea in acet moment este ca Turcia se joaca pe linia care desparte Occidentul de Alianta anti-Occidentala (Rusia-China-Iranul-etc). Este greu de gestionat relatia cu un astfel de personaj, pentru ca orice vei face vei fi puternic criticat. De aceea, este foarte util sa-l pui pe personaj in situatia de a-si revela singur adevarata preferinta. Cum? De exemplu, dandu-i putere ... (de exemplu imputernicire, fie ea si conditionala, dar suficiant cat sa creada el ca este in largul lui si ca e pe cai mari).

    Mi se pare ca exact acest lucru a facut Trump cu Erdogan.
    • +3 (3 voturi)    
      Interesant (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:32)

      Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      punct de vedere. ��
  • -4 (14 voturi)    
    problema e spinoasa rau (Miercuri, 9 octombrie 2019, 20:48)

    nash pandelica [utilizator]

    americanii, in dorinta de a termina statul isamic, au inarmat kurzii, folosindu'i ca aliati, impotriva dorintei turciei, adevaratul aliat.
    dupa ce'au scapat de teroristii isis, kurzii, organizati pe criterii tovarasesti, muncitoresti, marxiste, au format in regiunea din nordul siriei un ministat, nerecunoscut nici de siria, nici dea Iraq si nici de turci.
    nu numai nerecunoscut de nimeni, dar si nedorit de toate cele trei state in nordul carora s'a incropit un ministat in devenire. in devenire o amenintare, un fel de kosovo din orientul mijlociu.
    sa ne amintim ca turccii considera kurzii din nordul turciei, drept teroristi, condusi de un partid de tip komunist. pkk,
    sa ne mai amintim ca lui sadam I s'a tras tot de la luptele lui cu kurzii.
    pohta ce'o pohtesc kurzii, odata aranjati intr'o forma statala, este de a crea kurdistanu' mare, rupand cate ceva din toate cele trei tzari pomenite mai sus.
    apai, cine'i prost sa'si dea din tzara?
    la vrerea occidentului, kurzii din iraq au oarece autonomie, se aduna si ei si se concetreaza, printr;un proces de curatire etnica, in zona din nordul tzarii.
    la fel si in nordul siriei.
    in mod sigur, guvernele din bagdad si damasc se bucura de initiative turceasca.
    iar americanii sunt prinsi la mijloc, caci nici ei nu sunt fani ai unui nou stat, si de religie komunist -muslimana, in orientul apropiat. ar fi si mai rau pt. toti, un buboi care ar coace si ar ajunge alt focar de razboi.
    exact cum zice trompa, razboaiele lor tribale, nesfarsite.
    iar ioropenii, si ei cam rozalii, ne'asa, sprijina bietul popor kurd.
    numai ca in zona aia, nu prea mai sunt civili. cam tot kurdu e proprietarul unei pusti, fie de fabricatie americana, fie ruseasca.
    rusii isi freaca palmele, inca o zona de confruntare.
    si sunt veseli, ca au voie de la macrou si utecista lor din berlin.
    si hai s'o dam pe vinovatul de serviciu, trompa.
    care nici macar n'a apucat sa'si ia trupetii si jucariile.
    deci, inteleptii ue, vor razboi turco american?!
  • +8 (24 voturi)    
    tradarea lui Trump nu va fi uitata (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:00)

    4real [utilizator]

    dupa ce kurzii au dus greul luptei impotriva ISIS acum sunt abandonati de de cartoforul de la Casa Alba. Putin e foarte multumit, marioneta sa isi face datoria.
  • 0 (8 voturi)    
    . (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:11)

    g01an [utilizator]

    Problema cu modul cum au fost raportate aceste stiri este ca SUA si restul aliatilor nu au parteneri kurzi in Siria. Punct. Coalitia care a luptat in Irak sustine formatiunile din Irak care au inteles necesitate sa opereze intr-un anume fel si carora le garanteaza indirect autonomia. Cei din Siria si cei care au comis acte teroriste in Turcia nu sunt si nu au fost niciodata sustinuti de americani sau europeni. Iar fortele kurde care au luptat in irak nu au facut miscari transfrontaliere publice, nu s-au aliniat ca scop cu cei din siria.

    Riscurile sunt ca astfel de actiuni sa degenereze in conflict regional si aici este de fapt problema. Nu neaparat ca se vor bate kurzii irakieni cu turcii, dar pentru ca s-ar putea sa se implice si ceilalti jucatori regionali. Caz in care Turcia este pe dinafara articolului 5.
  • +4 (16 voturi)    
    Erdogan e un criminal (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:19)

    albik [utilizator]

    Trump e complicele lui.
  • -2 (12 voturi)    
    Geopolitica este o curva (Miercuri, 9 octombrie 2019, 21:43)

    UncleSam [utilizator]

    US a trebuit sa dea ceva la schimb pt. ca Turcia sa revina la alianta cu Uncle Sam.
    Erdogan a pus baterii S-400 si daca se mergea pe drumul ala ar fi ajuns in imposibilitatea sa mai fie in NATO.
    US a renuntat la kurzi si le-a oferit turcaletilor un trade, kurzii pt. rachete Patriot, F-35 si ramanerea in NATO, departe de Putin si Rusia.
    Este un trade fair, dureros, insa necesar daca vrei sa pastrezi frontul Sudic. Urmeaza mutarea impotriva Iranului, nu poti sa ai 2 inamici acolo, fara Turcia nu ai cum sa fortezi Iranul, este elementar. Siria nu prezinta nici un interes, este 80-90% sub control lui Assad si al rusnacilor.
    Apoi kurzii o sa se duca fuguta la rusi si o sa ceara o mediere cu regimul Sirian. Deja lucrul asta s-a si intamplat, RT filma dintr-o baza abandonata de forte US, deci kurzii deja au trecut in tabara rusnaca.
    Ehe...
  • -6 (16 voturi)    
    Orice ar fi, îl susținem pe Trump! (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:16)

    Nyk1 [utilizator]

    Sunt convins că, în marea lui înțelepciune, a analizat toate variantele și a luat decizia potrivită.

    Cât despre kurzi, ei au avut suficient timp pentru a-și negocia viitorul în cadrul Siriei cu conducerea legitimă a acestei țări, în frunte cu Bashar al-Assad. Dacă nu au făcut-o, sperând în schimb la ruperea unui Kurdîstan sirian, ghinionul lor. Să nu uităm că până și în lumea civilizată, catalanii au cam luat bătaie de la forțele de ordine când au vrut același lucru.
    • -1 (9 voturi)    
      hehe (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:50)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Sa nu uitam Nyky ca Crimeea e in alta tara, nu la mama ei, Ukraina. Deci da, dati Crimeea inapoi hotilor. Pana atunci asa cum Phutin a explicat lumii, cand cineva vrea sa se desprinda de o tara ca Rusia sau Siria e exteem de indreptatit.
      • -2 (12 voturi)    
        Ucraina nu e țară. (Miercuri, 9 octombrie 2019, 23:57)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        E un rapt teritorial din alte țări.
        • 0 (4 voturi)    
          Mai pune si tu mana pe o carte (Joi, 10 octombrie 2019, 10:40)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui prec

          inainte de a posta asa ceva.
          Macar uita-te pe Wikipedia.
          Noi avem teritorii romanesti in cadrul granitelor Ucrainei, da, dar e vina rusilor.
        • +4 (4 voturi)    
          ai şi nu ai dreptate... (Joi, 10 octombrie 2019, 11:24)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui prec

          ucrainia actuală deţine teritorii luate cu japca armatei roşii de stalin, din polonia, slovacia, românia (aşa cum şi polonia a luat prin translaţie de la nemţi). deci nu ucrainienii ci odiosul stalin este tâlharul, ei doar beneficiază post mortem de uzufruct. iar actuala regulă internaţională tembelă de statu quo a graniţelor se bazează pe dorinţa de menţinere a pacii iar nu pe justiţia istorică...
  • +1 (11 voturi)    
    Slavă Domnului! (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:27)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Cum a reușit Ștefan cel Mare să le dea la ăștia peste bot de atâtea ori...
    • -1 (11 voturi)    
      nu a reusit nimic, niciodata! (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:38)

      N.S. [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

      doar asa ti-au povestit cartile noastre de povesti, pardon, de istorie!
      • +2 (2 voturi)    
        Se pare ca tu le-ai citit pe alea rusesti (Joi, 10 octombrie 2019, 10:41)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

        Ia du-te la Istambul, sa vezi sabia lui Stefan cel Mare,
      • +1 (1 vot)    
        nu zău? şi graniţele de atunci, tot poveşti? (Joi, 10 octombrie 2019, 11:25)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

        ???
  • +4 (6 voturi)    
    si uite asa s-a mai dus un stat! (Miercuri, 9 octombrie 2019, 22:34)

    N.S. [utilizator]

    cu arme din state, rahat turcesc, caciuli rusesti si ceva ganduri de la Profet! Cine este urmatorul? Petrolul cine il ia?
  • +2 (10 voturi)    
    "Spuneți-mi ce-i dreptatea?" (Miercuri, 9 octombrie 2019, 23:01)

    ww [utilizator]

    La aproape 150 de ani de cand Poetul intreba asta, intreb si eu: ce e dreptul international, ce sunt drepturile omului, ce sunt tratatele, aliantele si angajamentele? Ce sunt sloganurile fluturate mereu pe sub nasul turmei?

    "Virtutea pentru dânșii - ea nu există. Însă 
    V-o predică, căci trebuie să fie brațe tari, 
    A statelor greoaie cară trebuie-mpinse 
    Și trebuiesc luptate războaiele aprinse, 
    Căci voi murind în sânge, ei pot să fie mari. 

    Și flotele puternice ș-armatele făloase, 
    Coroanele ce regii le pun pe fruntea lor, 
    Ș-acele milioane, ce în grămezi luxoase 
    Sunt strânse la bogatul, pe cel sărac apasă, 
    Și-s supte din sudoarea prostitului popor. [...]

    Minciuni și fraze-i totul ce statele susține, 
    Nu-i ordinea firească ce ei a fi susțin; 
    Averea să le aperi, mărirea ș-a lor bine, 
    Ei brațul tău înarmă ca să lovești în tine, 
    Și pe voi contra voastră la luptă ei vă mân."

    Tocmai s-au implinit 80 de ani de cand un bolnav mintal invada Polonia incurajat de nepasarea debililor ce conduceau atunci, ca si acum, lumea.
    Omul sarman ramane, indiferent de rasa si religie, acelasi animal de povara pe care puternicii lumii il exploateaza sau macelaresc dupa pofta inimii.

    ... 80 de ani, parca a trecut un mileniu, asa am dat uitarii totul.
    • -2 (6 voturi)    
      Ce frumos, ne-ai tradus din rusa ? (Joi, 10 octombrie 2019, 10:43)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Ne aducem aminte de sedintele obligatorii de invatamant politic, din vremea lui Ceasca
  • +2 (2 voturi)    
    Nimic surprinzator (Joi, 10 octombrie 2019, 4:02)

    gnd [utilizator]

    Anticipat si explicat f bine in cartea "Flash points" de George Friedman. Recomand lectura.
    Acolo este o zona tensionata etnic, in principiu un popor fara tara proprie, cu frictiuni si pretentii din mai multe tari. Un "borderland".
  • +3 (7 voturi)    
    Kurzii traiesc in Kurdistan (Joi, 10 octombrie 2019, 6:19)

    Lucian Ilea [utilizator]

    care in Asia
    in timp ce Normandia e in 1945 si e in nordul Frantei
    si Franta e in Europa
    si kurzii is bombardati de catre turci
  • 0 (6 voturi)    
    "kurds have no friends, but the mountains" (Joi, 10 octombrie 2019, 9:14)

    alunescu [utilizator]

    Kurdistanul este mai la est, in Irak. Kurzii din Siria traiesc in Siria, unde sunt o minoritate de sub 10 la suta (asta inainte de "razboiul civil", cand se puteau face recensaminte). Acesti 10 la suta au pus mana pe o treime din teritoriu unei tari, Siria, care i-a primit ca refugiati din Turcia si Irak acum 50-80 de ani. Si s-au gandit sa le fure sursa de apa(Eufratul) sirienilor dar si petrolul si gazele, si sa isi faca o tara a lor. Ce ai zice daca de exemplu etnicii romi din Romania ar vrea sa isi faca si ei o tara a lor in Romania in sudul tarii( Oltenia+Valahia+Dobrogea), cu sprijinul unei mari puteri?
  • +4 (4 voturi)    
    cu toată simpatia pt. americani, (Joi, 10 octombrie 2019, 11:35)

    let_s_twist_again [utilizator]

    trebuie să recunoaştem că din toate conflictele internaţionale în care s-au implicat (ww2, coreea, vietnam, irak, serbia, afganistan, siria, etc.), s-au retras prematur... s-or vrea ei campioni ai libertăţii & democraţiei, dar sunt în primul rând oameni de afaceri care calculează în permanenţă costurile...
    • +3 (3 voturi)    
      exact (Joi, 10 octombrie 2019, 12:01)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

      USA nu se implica in razboaie ca sa le castige, ci ca sa ofere oportunitati de sporire a profitului marilor trusturi americane


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by