Tehnologia şi social media au remodelat dramatic Statele Unite în ultimul deceniu, iar americanii au sentimente împărţite cu privire la aceste schimbări, relevă un sondaj realizat de NBC News şi "Wall Street Journal", conform Euronews citat de Rador.

HotNews.roFoto: Hotnews

La mai bine de zece ani de la apariţia pe piaţă a telefoanelor smart, americanii susţin că sunt încrezători şi pozitivi cu privire la schimbările pe care le poate aduce tehnologia, dar sunt nemulţumiţi de impactul pe care media sociale le au asupra politicii şi asupra vieţii oamenilor. Per ansamblu, 60% dintre cei intervievaţi au declarat că sunt "mai mult încrezători" decât îngrijoraţi cu privire la schimbările tehnologice care pot avea loc în următorii cinci ani, dar au puţine lucruri bune de spus despre media sociale.

Putem vedea limpede clivajul între tehnologie şi media sociale dacă ne uităm la sentimentele americanilor referitoare la marile companii tehnologice. Astfel, majoritatea americanilor afirmă că au sentimente pozitive în ce priveşte Apple - 54%, Google - 63% şi Amazon - 65%. Aceste companii sunt cele care le-au adus telefoanele smart, i-au îndrumat în cercetările pe internet şi le-au adus bunuri de consum direct la uşă.

Lucrurile stau exact invers când vine vorba de alte două mari companii de media sociale, Facebook şi Twitter. Potrivit sondajului, numai 36% dintre americani susţin că au sentimente pozitive în ce priveşte Facebook şi doar 24% dintre intervievaţi au păreri pozitive despre Twitter. Oare ce anume generează astfel de sentimente negative? Sondajul realizat de NBC News şi "Wall Street Journal" relevă că 8 din 10 americani, adică 82%, susţin că media sociale "sunt timp irosit". Un alt procent consistent, 61%, consideră că publicaţiile media sociale "răspândesc atacuri nedrepte şi zvonuri". Intervievaţi pe un subiect similar, 55% dintre americani au răspuns că media sociale "răspândesc minciuni şi informaţii false". De asemenea, relevant este şi faptul că 55% dintre americani au declarat că "media sociale ne dezbină".

În ce priveşte Facebook, 60% dintre americani au declarat că "nu au deloc încredere" în Facebook când afirmă că protejează informaţiile personale ale utilizatorilor. Cifra este detaşat mai mare decât cea referitoare la Google şi Amazon, unde 37% dintre americani au declarat că "nu au deloc" încredere în Google şi 28% au afirmat că nu au încredere în Amazon. Comparativ cu guvernul federal al Statelor Unite, 35% dintre intervievaţi au declarat că nu au deloc încredere în faptul că guvernul federal le protejează informaţiile personale.

O concluzie remarcabilă după realizarea sondajului este faptul că nu există niciun fel de divizare între poziţia americanilor de rând şi poziţia partidele politice cu privire la media sociale. Într-o eră în care aproape orice subiect este divizat între "alb şi negru", democraţii şi republicanii împărtăşesc aceeaşi poziţie, ambele tabere politice fiind de părere că media sociale reprezintă doar pierdere de timp, sursă de atacuri necinstite, sursă de minciuni şi ştiri false care dezbină poporul. Este uimitor să găseşti un asemenea consens cu privire la un subiect în 2019. Cifrele care rezultă din sondaj relevă că atât democraţii, cât şi republicanii au mai multă încredere în guvern în ce priveşte informaţiile personale decât au în Facebook.

Am putea trage concluzia că este posibil să fi găsit "elementul unificator" pe care un candidat inteligent şi-ar putea construi în 2020 o campanie electorală de succes, atrăgând sprijin din partea tuturor. Iar când şi-ar lansa campania, candidatul ar putea-o lansa pe... media sociale - pentru că există un singur punct în care se întruneşte un larg consens pe media sociale, fie că este vorba de partide, fie că este vorba de oameni simpli, de condiţie socială şi salarii diferite: în ciuda celor spuse de oameni despre media sociale, peste 60% dintre grupuri şi alţi utilizatori ai platformelor sociale susţin că utilizează cel puţin o dată pe zi media sociale.