Datele din cutia neagră a Boeing-ului 737 MAX 8, care s-au prăbușit pe 10 martie în Etiopia, ucigând 157 de persoane din 35 de naționalități, au dezvăluit "asemănări clare" cu prăbușirea din octombrie a unei aeronave similare în Indonezia, a declarat duminică ministrul etiopian al transporturilor citat de AFP.

HotNews.roFoto: Hotnews

Sute de oameni au adus un omagiu în aceeași zi victimelor etiopiene ale accidentului la o ceremonie în Catedraladin Addis Abeba. Șaptezeci de sicrie acoperite cu steagul etiopian au fost transportate pe străzile capitalei.

Accidentul din Etiopia este de fapt al doilea în mai puțîn de cinci luni pentru modelul Boeing 737 MAX 8, BLOCAT lasol în multe țări, inclusiv în Statele Unite, pe fondul anchetelor legate de cauzele acestui dezastru.

"În timpul verificăriiaparatului de înregistrare a datelor de zbor (FDR), s-au observat similitudini clare între zborul 302 al companiei aeriene Ethiopian Airlines și zborul 610 al Lion Air", a declarat ministrul Dagmawit Moges în timpul unei conferințe de presă. Aceste paralele trebuie "să facă obiectul unui studiu aprofundat".

Ministrul nu a specificat ce au fost aceste asemănări. Pe de altă parte, ea a indicat că raportul preliminar privind cauzele accidentului vafi publicat în 30 de zile.

Cutiile negre găsite la locul accidentului - FDR, precum și înregistratorul discuțiilor din cabină - au fost trimise în Franța pentru analiză. Duminică, Biroul francez de Investigare și Analiză (BEA) a anunțat că "datele conținute (în cutiile negre) au fost descărcate cu succes" și "au fost date echipei de investigare etiopiene".

De la tragedia din 10 martie, mulți experți și oficiali au evocat asemănări între accidentul companiei aeriene Ethiopian și cel al avionului companiei indoneziene Lion Air, care s-a prăbușit pe mare în luna octombrie în largul coastei indoneziene (189 morți).

Ca și în cazul companiei Lion Air, prăbușirea avionului Boeing a; companiei Ethiopian Airlines a avut loc la scurt timp după decolare. Ambele aeronave au înregistrat urcări și coborâri neregulate imediat după decolare.

Potrivit ministrului canadian al transporturilor, Marc Garneau, "experții au comparat profilul (zborului Ethiopian Airlines) cu profilul Lion Air" și "există paralele" în traiectoriile lor și în "variațiile lor".

Investigarea accidentului Lion Air a implicat pentru moment o funcționare defectuoasă a sistemului de stabilizare a zborului, și a sistemului MCAS (Sistem de augmentare a caracteristicilor de manevrare).

New York Times a raportat joi că pilotul Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines a întâmpinat o situație de urgență imediat după decolare, solicitând cu o "voce panicată" să se întoarcă întrucâtviteza avionului creștea periculos.