Brexitul s-a putea face fără acord: Ce se va întâmpla cu permisele auto, asigurările, pașapoartele și zborurile

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 14 martie 2019, 7:27 Actualitate | Internaţional


Brexit
Foto: pixabay.com
Rezultatul privind Brexit încă nu este cunoscut, aşadar este normal ca britanicii să se întrebe despre situaţia călătoriilor, paşapoartelor şi chiar a animalelor de companie. În cazul unui Brexit fără un acord, multe lucruri se vor schimba. De exemplu, cetăţenii britanici vor trebui să obţină o carte verde de la compania de asigurări auto, dacă doresc să conducă pe drumurile europene, iar animalele vor avea nevoie de vaccinuri. Metro.co.uk, citat de Rador, enumeră schimbările pe care ar trebui să le cunoaşteţi înainte de 29 martie.

Conducerea autovehiculelor

În prezent, şoferii din Marea Britanie care deţin permise auto emise în Regatul Unit au nevoie de un permis internaţional de conducere (IDP), precum şi de permisul din Regatul Unit, dacă doresc să conducă în anumite ţări din afara UE şi din Spaţiul Economic European/SEE, şi pot conduce legal numai cu permisul de conducere din Regatul Unit în toate ţările UE şi SEE. Dacă o înţelegere este convenită până la momentul Brexit, atunci este probabil că niciunul dintre aceste elemente nu se va schimba.

Cu toate acestea, în cazul în care Marea Britanie va pleca din Uniunea Europeană fără un acord, şoferii din Regatul Unit ar putea avea nevoie de un IDP dacă doresc să plece în străinătate în UE şi SEE, până în momentul în care negocieri guvernamentale privind permisele de conducere pentru cetăţenii britanici aceste ţări ar putea avea loc. Este posibil, de asemenea, să aveţi nevoie de diferite IDP pentru diferite ţări. Iar de la 28 martie 2019, unele ţări vor înceta să recunoască tipul de permise IDP emise în 1926 şi 1949 în Marea Britanie, ceea ce înseamnă că ar trebui să obţineţi în schimb un tip de permis IDP emis în 1968, dacă doriţi să conduceţi acolo.

Ce tip de IDP vă este necesar?

Dacă veţi călători în următoarele ţări, veţi avea nevoie de un model IDP din 1968: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Bulgaria, Italia, Letonia, Croaţia, Germania, Grecia, Ungaria, Lituania, Luxembourg, Olanda, Slovenia, Suedia, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia. Iar în următoarele ţări din UE se poate cere un model IDP din 1949: Irlanda, Malta, Spania, Cipru, Islanda. Puteţi avea nevoie de un permis IDP modelul 1926 dacă traversaţi Liechtenstein.

Asigurarea auto

Din păcate, asta nu este tot - conducătorii auto vor avea nevoie, de asemenea, de o carte verde de asigurare a autovehiculelor în cazul unui Brexit fără acord. După cum a declarat guvernul: "Începând cu 29 martie 2019, în cazul în care nu există un acord privind ieşirea din UE şi Comisia Europeană nu ia o decizie care să garanteze că vehiculele înmatriculate în Regatul Unit nu vor fi verificate pentru dovada asigurării, şoferii de autoturisme înregistrate în Regatul Unit vor trebui să deţină o carte verde de asigurare a autovehiculului atunci când conduce în UE şi SEE. "Unele ţări solicită, de asemenea, o asigurare separată pentru remorci. Aceasta înseamnă că, de asemenea, este posibil să aveţi nevoie de o Carte Verde separată pentru remorca dvs.".

Asigurare de călătorie

Un Brexit fără acord ar putea însemna haos în vacanţă, după ce mai multe companii de asigurări au declarat că nu pot acoperi întreruperile cauzate dacă ieşim haotic din bloc. Guvernul le-a spus turiştilor să verifice direct la companiile lor de asigurări, dar cinci dintre cele şapte companii mari au confirmat că ar putea exista incertitudine. Zurich, More Than, Direct Line şi Allianz au spus că nu sunt sigure ce se va întâmpla cu asigurarea cuiva, iar General & General a spus că nu ar întocmi-o. Vestea a fost dezvăluită de către liberal-democraţi, care au spus că oamenii care se gândesc să-şi rezerve vacanţe după 29 martie trebuie să fie îngrijoraţi. În cazul unui Brexit fără acord, e posibil ca britanicii să nu mai poată beneficia de asistenţă medicală gratuită utilizând cardurile europene de asigurări de sănătate.

Animale de companie

Cei care doresc să-şi ia animalele de companie în străinătate, în cazul unui Brexit fără acord, vor fi supuşi unei game de reguli noi. Câinii, pisicile şi dihorii vor trebui să fie microcipaţi în afara Regatului Unit şi să fie vaccinaţi împotriva rabiei. În urma vaccinării, proprietarii trebuie să aştepte apoi un test de sânge - ceea ce înseamnă că întregul proces ar putea dura aproximativ patru luni. Vorbind la Sky News, Jane Renshaw a spus că ea călătoreşte în Spania peste două săptămâni şi nu poate risca să nu aibă voie cu al său câine, din cauza regulilor apărute în lipsa unui acord. Ea a spus: "Este destul de stresant, deoarece nu ne-am gândit la asta când am rezervat vacanţa şi apoi am realizat că avem nevoie de patru luni pentru a-i face vaccinul contra rabiei şi testarea sângelui. "Este un lucru destul de costisitor, costa 200 de lire sterline, asta dacă ieşim fără acord. Abia aşteptam plecarea, altfel rămânem fără vacanţă".

Paşapoarte

Rapoartele sugerează că turiştii care au sub şase luni până la expirarea paşaportului ar putea întâmpina greutăţi în a călători în Europa, dacă nu se ajunge la un acord cu UE. Regula de şase luni a afectat anterior anumite ţări din afara Europei, însă dacă Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană fără o înţelegere, atunci ar putea însemna că ţările din spaţiul Schengen, cum ar fi Italia şi Spania, au cerinţa de şase luni în vigoare. În trecut, cetăţenii britanici puteau obţine până la nouă luni de valabilitate rămasă a paşaportului vechi, adăugată la noul lor document, dacă era reînnoit înainte de expirare. Guvernul a confirmat că nu va mai fi prelungită valabilitatea paşapoartelor, şi fără extinderea acesteia ar putea însemna că anumitor cetăţeni britanici li se refuză intrarea în diferite ţări din Europa.

Zboruri

Atât guvernele din UE, cât şi cele din Regatul Unit au declarat că vor permite companiilor aeriene să zboare în mod normal, în caz de plecare fără acord. Deci, zborurile dvs. către şi din Marea Britanie nu ar trebui să fie afectate, cu excepţia cazului în care sunt întârziate din alt motiv.

















5593 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Chestia cu permisele (Joi, 14 martie 2019, 8:17)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Ar trebui sa fie legata nu de legislatie neaparat ci de logica: in UK se conduce pe partea gresita a drumului, tu stand pe partea gresita a masinii. Soferii ar trebui testati si certificati ca pot conduce in cele doua moduri inainte sa fie lasati pe strazi. Vorbind cu o amica i-am spus ca eu as avea nevoie de antrenament si imi spune: e simplu - conducand acolo iti faci reflexele. Mi s-a facut pielea de gaina.
  • -2 (2 voturi)    
    INFIME DEZAVANTAJE! (Joi, 14 martie 2019, 8:47)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Toate acestea sunt absolut insignificante!

    In primul rand, englezii de aia au facut Brexitul, ca sa se izoleze, nu au chef de excursii prin UE sau de schimburi comerciale.

    Apoi, scopul prinicipal, care acum a fost atins, era sa nu mai vina in UK la lucru plolonezi, romani sau bulgari!
    Asta merita orice restrictii si sacrificii!
    • -1 (3 voturi)    
      un pic pe langa (Joi, 14 martie 2019, 9:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

      Nu polonezii, romanii sau bulgarii au fost cauza ci modul in care functioneaza UE in ansamblu. UK erau net contributori si in schimb primeau sfaturi si directive.
      Ai dreptate ca prostioarele din articol sunt niste nimicuri. Problemele mari sunt la circulatia marfurilor, taxe si proceduri vamale, etc. Economia UK nu o sa cada din cauza ca Mrs. Renshaw nu va putea sa isi ia potaia in Spania sau ca va trebui sa aiba permis IDP dar va avea mari probleme daca masinile produse de japonezi in Anglia vor avea taxe vamale in UE.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version