Anchetatorii incidentului in urma caruia Airbusul rusesc s-a prabusit in Peninsula Sinai, pe 31 octombrie, sunt "90% siguri" ca un zgomot inregistrat de cutiile negre ale aeronavei corespunde exploziei unei bombe, a declarat duminica un membru al comitetului de ancheta pentru Reuters.

Avionul rusesc prabusit in EgiptFoto: Twitter

Seful comitetului de ancheta Ayman al Moukaddam declara sambata ca un "zgomot" poate fi auzit in ultima secunda de inregistrare a conversatiilor in cockpit, noteaza Mediafax.

Insa el aprecia ca era prea devreme pentru a trage concluzii, in contextul in care teza unui atentat cu bomba este evocata de mai multe zile de catre serviciile secrete americane si britanice pentru a explica distrugerea Airbusului, la bordul caruia se aflau 224 de persoane, marea majoritate cetateni rusi.

Airbusul A321 s-a prabusit la 23 de minute dupa ce a decolat din statiunea Sharm el-Sheikh, in urma cu opt zile. Militanti din cadrul Statului Islamic (SI), care lupta impotriva fortelor de securitate egiptene in Peninsula Sinai, au revendicat doborarea avionului.

"Indiciile si analizele de pana acum ale sunetului de pe cutia neagra arata ca a fost o bomba", a declarat un membru al echipei egiptene de ancheta, care a solicitat protectia anonimatului din cauza subiectului sensibil.

"Suntem siguri 90% ca a fost o bomba", a adaugat el.

Aceasta declaratie reflecta un grad de siguranta mai mare cu privire la cauza prabusirii, fata de declaratiile anterioare ale comitetului.

Confirmarea faptului ca jihadistii au doborat avionul de linie ar putea sa aiba un impact devastator asupra profitabilei industrii turistice egiptene, afectate de ani de tulburari politice si, punctual, de deciziile de saptamana trecuta ale Rusiei, Turciei si altor tari europene de a-si suspenda zborurile cu Egiptul.

Ea ar putea marca totodata o noua strategie a gruparii extremiste SI, care detine controlul asupra unor vaste portiuni din Siria si Irak.

Invitat sa explice restul de 10% de dubiu, anchetatorul a refuzat sa ofere detalii.

Moukaddam a citat alte posibilitati, sambata, intre care o explozie a combustibilului sau o supraincalzire a bateriilor pe litiu. El preciza ca fragmente de epava s-au raspandit pe 13 kilometri "ceea ce sugereaza o rupere in zbor".