New York Times: Problema celor doua nave de razboi Mistral pe care Franta le va livra Rusiei este o dovada a impotentei UE in fata Federatiei Ruse

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 22 aprilie 2014, 15:06 Actualitate | Internaţional


Contractul prin care Franta se obliga in 2011 sa livreze Rusiei doua nave de razboi Mistral devine o mare problema in contextul atitudinii tot mai agresive a statului condus de Putin. Franta ar trebui sa plateasca penalitati mari si s-ar putea pierde si locuri de munca daca s-ar rupe contractul, iar daca totul va merge inainte, Rusia va obtine tehnologie militara de la o tara NATO. Problema este mare si arata impotenta UE fata de miscarile agresive ale Rusiei in Ucraina, scrie The New York Times care relateaza subiectul pe larg. Ironia sortii face ca una dintre nave sa se numeasca Sevastopol, oras pe care rusii l-au anexat.

Acordul prin care Rusia achizitiona de la Franta doua nave de razboi Mistral a fost semnat pe 17 iunie 2011 si data a ramas relevanta fiindca era prima data cand Rusia cumpara  tehnica militara fabricata in strainatate, in cele doua decenii de la caderea Uniunii Sovietice.

Proiectul, sustinut de presedintele francez de la acea vreme, Nicolas Sarkozy, a generat critici din partea Washingtonului, a statelor baltice si a tarilor membre NATO, precum si a Georgiei.

Criticile au venit si fiindca Franta va face si un transfer de tehnologie catre rusi, va face training marinarilor din Federatia Rusa si va furniza si mentenanta, contractul fiind mult mai detaliat decat pare la prima vedere.

Acum, la santierele din St Nazaire s-a instalat o stare de tensiune fiindca viitorul contractului este incert si ingrijorarea este starea ce caracterizeaza intregul efectiv al companiei sud-coreene STX France (la care statul francez are 33% din actiuni),

Prima dintre cele doua nave - numita Vladivostok - este aproape gata si ar trebui livrata rusilor in sase luni, deja sosind marinari rusi care sa fie pregatiti sa utilizeze noua nava.

Contractul de 1,2 miliarde euro a fost salutat de cei 2.200 de muncitori care erau linistiti ca vor avea de lucru si job-urile sunt in siguranta. In 2011 Rusia era privita de francezi ca partener al NATO, nu ca inamic, iar situatia de acum este complicata fiindca una dintre cele mai importante tari NATO furnizeaza tehnologie militara de ultima ora exact Federatiei Ruse cu care relatiile au devenit glaciale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10052 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    da de ce? (Marţi, 22 aprilie 2014, 16:49)

    adi_b_razzor [utilizator]

    Doar rusia nu este capabila sa isi respecte promisiunile, contracte, chiar intelegeri internationale. Ba dimpotriva! Si atunci, de ce ar trebui sa se poarte UE cu ei cu manusi ?
  • +11 (15 voturi)    
    asta este UE...o salcie (Marţi, 22 aprilie 2014, 18:06)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    Francezii cel putin .... Nu-si vad decat propriul interes pana intra iar in rahat si apoi incep sa planga duupa ajutor la aliati...
    Tot francezii lucrau cu rusii in perioada razboiului rece... (O parte din diplomatii lor erau cumparati de rusi)...asa ca vechile obiceiuri dispar greu.
  • +3 (5 voturi)    
    De pe mare pe uscat (Miercuri, 23 aprilie 2014, 2:25)

    Caligula [utilizator]

    Era clar de la început ca aceste nave de atac atât de scumpe sunt cumpărate cu scopul de a fi folosite. Doar Marea Neagra și Marea Baltica se potrivesc profilului. Țările vizate fiind: Finlanda, Suedia, statele baltice, România, Bulgaria și Turcia. Georgia și Ucraina au frontiere terestre însemnate cu Rusia și nu contează.
  • +2 (4 voturi)    
    Solutie realista (Miercuri, 23 aprilie 2014, 10:23)

    Tedu [utilizator]

    Atat pentru Franta, cat si pentru NATO, o solutie pozitiva ar fi ca navele sa fie produse si vandute aliatilor din zona Marii Negre si Marii Baltice, pe baza unui credit foarte avantajos (termen lung, dobanda 1% sau chiar mai mica) oferit de marii actori NATO (Franta impreuna cu SUA, Germania si Marea Britanie).
    Posibile variante de cumparatori:
    - 1 nava catre Romania si 1 nava catre Bulgaria
    - 1 nava catre Romania + Bulgaria (detinuta in parteneriat si operata cu echipaj mixt si 1 nava catre Grupul de la Visegrad (Cehia, Polonia, Slovacia și Ungaria), cu posibil drept de stationare nelimitat la Marea Neagra oferit de Romania si Bulgaria (daca prefera asta in locul stationarii la Marea Baltica).
    - 1 nava catre Romania + Bulgaria si 1 nava catre Grupul celor 3 tari baltice (Letonia, Lituania si Estonia).
    In acest fel, alianta ar reusi sa mai apropie de echilibru raportul de forte in Marea Neagra si Marea Baltica si ar evita si transferul riscant de tehnologie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by