VIDEO Acord SUA-Rusia privind arsenalul chimic sirian: Damascul are la dispozitie o saptamana sa prezinte lista armelor chimice. In cazul in care nu respecta angajamentul, Siria ar urma sa fie sanctionata in baza Cartei ONU

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 12:23 Actualitate | Internaţional


Ora 13:39 Statele Unite si Rusia au ajuns sambata la un acord asupra planului de plasare sub control international a arsenalului chimic sirian, transmite AFP. Regimul de la Damasc are la dispozitie o saptamana pentru a prezenta lista cu armele chimice pe care le detine, arsenalul urmand sa fie distrus pana la mijlocul lui 2014, a anuntat secretarul de Stat american, John Kery, intr-o conferinta de presa omunacu ministrul de Externe rus, Serghei Lavrov.

Kerry a avertizat Damascul ca, in cazul in care nu respecta angajamentul, va suferi consecintele, in baza Capitolului 7 al Cartei ONU, sectiune ce acopera sanctiuni si actiuni militare.

Acordul cuprinde sase puncte si a fost incheiat dupa 3 zile de negocieri intre secretarul de stat american John Kerry si ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov, desfasurate la Geneva (Elvetia).

"Statele Unite si Rusia au convenit sa lucreze pentru distrugerea in cel mai scurt timp posibil a arsenalului chimic sirian. Siria trebuie sa prezinte in termen de o saptamana, o lista completa" a armelor sale chimice, a declarat Kerry la conferinta de presa de final.

Secretarul de Stat american a precizat ca inspectorii carevor avea sarcina de a verifica procesu vor fi pe teren "nu mai tarziu de noiembrie", si ca s-a stabilit drept obiectiv pentru finalizarea ridicarii arsenalului chimic "jumatatea anului 2014".

"Am ajuns impreuna la o estimare a cantitatii si tipurilor de arme detinute de catre regimul lui Assad, si ne-am angajat asupra unui control rapid al acestor arme de catre comunitatea internationala", a continuat Kerry. Se estimeaza ca Siria detine un arsenal de circa o mie de tone de agenti chimici.



Un alt punct de cotitura il reprezinta aparentul accept al Rusiei fata de rezolutie ONU, in conformitate cu capitolul 7 din conventie, prin care se autorizeaza folosirea fortei. Inca de la inceputul conflictului din Siria, in urma cu doi ani si jumatate, Moscova s-a opus ferm unei interventii armate.

Statele Unite si Rusia, "sunt de acord asupra faptului ca rezolutia ONU (care va incadra procesul de dezarmare  - n.red.), se va referi la capitolul 7 pivind utilizarea fortei", a declarat Kerry. Cu o zi inainte, oficialii americani declarau ca o asemenea rezolutie ar fi imposibila din cauza opozitiei Rusiei.

Nu s-a ajuns la un acord cu privire la ce masuri vor fi luate intr-un astfel de caz insa preseintele Barack Obama isi rezerva dreptul de a recurge la forta militara in Siria, a precizat Kerry, subliniind ca "nu va exista o diminuare a optiunilor". Lavrov a afirmat insa ca "nu s-a spus nimic despre utilizarea fortei si sanctiuni automate", transmite Reuters.

La randul sau, ministrul de Externe rus Serghei Lavrov a salutat discutiile "excelente". "Obiectivul fixat in septembrie de catre sefii de stat rus si american (...) pentru a pune sub control armele chimice siriene a fost atins", a declarat Lavrov.

"Eu insumi si (secretarul de stat american - n.red.) Kerry am confirmat angajamentul nostru pentru o solutionare pasnica in Siria", a declarat ministrul rus.

Cu toate acestea, Kerry a avertizat ca "nu va exista spatiu de manevra". Cu putin timp inaintea anuntarii acordului, presedintele american barack Obama a avertizat Damascul ca asteapta acte "concrete".



------------

Termenul stabilit de catre Statele Unite pentru a decide daca discutiile ce vizeaza plasarea sub control international a armelor chimice din Siria au sanse de reuzita este nerealist, a declarat sambata un deputat rus important, potrivit AFP.

"Solicitarea Statelor Unite potrivit careia armele chimice ar trebui sa treaca sub control international in doua sau trei saptamani nu este, pur si simplu, unul profesionist", a declarat Alexei Pushkov, seful Comisiei pentru afaceri externe din Parlamentul rus.

"Exista in Siria cel putin 42 de centre de stocare a acestor arme, iar unele sunt in zonele de lupta", a adaugat parlamentarul rus.

Oficialii americani au indicat vineri ca Statele Unite estimeaza ca in termen de doua saptamani vor sti daca discutiile in derulare cu rusii au sanse de succes.

Marti seara, presedintele Obama a anuntat ca a cerut Congresului sa suspende examinarea unei rezolutii privind utilizarea fortei in Siria si a fost de acord sa dea o sansa diplomatiei, in timp ce rusii, aliati ai regimului Assad, au propus plasarea arsenalul chimic a tarii sub control international cu scopul de a fi distruse.

Secretar american de Stat John Kerry si ministrul rus de Externe Serghei Lavrov au inceput joi negocierile in acest sens, discutiile desfasurandu-se la Geneva (Elvetia). Potrivit Reuters, negocierile au fost reluate sambata dimineata, intrand in cea de a treia zi de discutii.

Oficialii de la Casa Alba au recunoscut vineri ca procesul va fi unul dificil de implementat si au subliniat ca Statele Unite se vor concentra in primul rand pe posibilitatea de a verifica daca Assad isi respecta angajamentele luate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2634 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    mda.... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 14:24)

    translativus [utilizator]

    ....de necrezut acest acord.
    Ori ca ceea ce a trebuit sa dispara, a disparut, ori s-a cazut de acord pentru o imparteala, peste capul lui Assad.
    Poate ca in depozitele de arme chimice siriene, se vor gasi si armele chimice ale bagdadului, cele care nu au fost gasite in timpul razboiului si nici dupa aceea.

    Ce se va intampla daca Assad nu va coopera, vom asista la un atac ruso-american asupra siriei ?
    Ceva nu merge !
    • +1 (7 voturi)    
      sah geopolitic cu bataie lunga (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 15:55)

      dion [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Dupa Siria, se aude ca Israelul urmeaza la rand sa fie convins sa renunte la armele sale BIOLOGICE, CHIMICE & NUCLEARE - asadar, de luat aminte!

      La urma urmelor, Israelul, desi a semnat Conventia de interzicere a armelor chimice NU a ratiticat-o, si a refuzat categoric sa semneze Tratatul de neproliferare a armelor nucleare.

      Putin si Lavrov sunt cu adevarat maestri la sahul geo-politic, dar nici Obama nu a marsat pe solutia asta (vizazi de Siria) chiar asa, din naiva candoare...
      • 0 (4 voturi)    
        daca Israel-ul.... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 20:07)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui dion

        ....poseda astfel de arme, doar un naiv poate crede ca cineva il va putea obliga sa renunte la ele caci adevaratul sah geopolitic se joaca cu mintea, nu cu manusa de box.
        Cred ca mai degraba s-a ajuns la o intelegere asupra uriaselor zacaminte de gaze naturale descoperite relativ recent in zona de litoral a siriei si in apele mediteraneene la care se vor parte si Tuircia si Ciprul.
        Vom vedea mai bine peste o saptamana cand va expira ultimatumul ruso-american.
        • +1 (5 voturi)    
          nu oricine știe șah (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:51)

          dion [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          Oare? Cum adică care "cineva"?

          E la mintea cocosului ca daca se taie - cu tot lobby-ul incrancenat al AIPAC - cordonul ombilical ce leaga IL de SUA, Israelul devine, imediat, pacifist si va sta cuminte in banca lui.

          Ai vazut mutra acra a Gen. Dempsey la audierile din Congresul american pe tema agresiunii armate contra Siriei ce se incerca a fi promovata de brigada McCain & Co dupa "reteta Irak"? Gen. Dempsey este Chairman of the Joint Chiefs of Staff [hint-hint].

          Ai urmarit stirile zilei, din alte surse decat media controlota? Ai remarcat că Serghei Lavrov, un diplomat fin, nu a vrut ca Obama să apară cu totul ridicol, așa că a declarat asta astazi în conferința de presă la Geneva: "Obiectivul stabilit în discuția dintre președinții nostri pe data de 6 sept cu ocazia G20 de la St. Petersburg a fost atins". La rândul său, Kerry a spus: "Președintele Putin, spre cinstea sa, în ciuda dezacordului real față de politica noastră ... a trecut peste asta și a încercat să continue dialogul. Sunt încântat că președintele Putin a luat inițiativa, și că Serghei luat inițiativa, și că președintele Obama a răspuns."

          Și mai reține că nimeni nu știe (nici măcar NSA!) ce s-a discutat în tête-à-tête-ul de 30 min. Putin-Obama din 6 septembrie la St. Petersburg... Food-for-thought, eh?
          • -2 (4 voturi)    
            aveti dreptate..... (Duminică, 15 septembrie 2013, 8:02)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui dion

            .....cand spuneti ca ar trebui sa consultam si alte surse inainte sa ne pronuntam dar, adaug eu, ar trebui sa mai si intelegem informatiile respective.

            Cordonul ombilical de care ati pomenit, nu este intre USA si Israel ci intre cei care detin puterea financiara si in lume si in Israel (oare cine ?).
            Deci, ruperea cordonului, pe care unii si-o doresc, este imposibila.

            In ceea ce priveste "declaratiile publice" ale unor "diplomati fini", cred ca ar trebui sa nu le dam prea mare importanta caci, asa cum bine spuneati, "....nimeni nu știe (nici măcar NSA!) ce s-a discutat în tête-à-tête-ul de 30 min. Putin-Obama din 6 septembrie la St. Petersburg... Food-for-thought, eh? "
    • 0 (4 voturi)    
      sa-ti explic (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 16:36)

      nbo [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Obama a spus acum ceva timp ca nu va tolera folosirea de arme chimice in Siria, desi stia ca nu isi mai permite inca un razboi. Dupa ce Assad a folosit gaz toxic, a trebuit sa faca ceva. Ulterior secretarul de stat american a aruncat la plezneala ideea de cedare a armelor chimice (vezi conferinta de presa) si imediat Rusia si Siria au preluat-o. De ce? Pentru ca e imposibil sa verifici ca sirienii chiar cedeaza tot ce au. Pot sa ascunda linistiti cateva arme chimice, apoi, daca e nevoie, le folosesc si dau vina pe rebeli - si ne intoarcem de unde am plecat. E extrem de avantajos pentru Siria. De ce accepta americanii? Pentru ca nu au incotro. Opinia publica nu vrea alt razboi, si e singura lor portita de scapare.
      • +1 (3 voturi)    
        credeti ca..... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 20:10)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui nbo

        ....actiuni de o asemenea importanta se declanseaza in urma unor declaratii "la plezneala" ?
  • -1 (11 voturi)    
    Inca (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 14:45)

    istoriograf [utilizator]

    Inca un copil nascut mort. Sansa de a scoate armele chimice din Siria este absolut minora. Va incepe un proces de tragere de timp din partea sirienilor si a rusilor. Momentul a fost pierdut. Acum aliatii de astazi ai Americii se vor intreba de 10 ori inainte sa se bazeze pe vreun tratat sau acord in care SUA va trebui sa fie Mare Putere Garanta. Rusii au castigat pe nemeritate puncte in fata opiniei publice traditional anti-americane. Iar oamenii nevinovati vor continua sa moara in Siria. Iranul isi freaca mainile de bucurie intelegand ca va putea face ce vrea in chestiunea inarmarii nucleare si a inspaimantarii vecinilor. Obama a jucat foarte stangaci si inabil rolul si nici una din optiunile care s-au discutat, inclusiv atacul de pedepsire a lui Assad nu i-ar fi pus pe americani intr-o lumina mai buna. Obama nu trebuia de la bun inceput sa intre in aceasta afacere cu stabilirea de limite clare pentru niste dictatori sangerosi si luarea de obligatii morale si militare fara sa aiba curajul necesar s-o faca. S-a dovedit ezitant si slalomist, cu consilieri de doua parale si un ministru de externe sters, ineficient si necarismatic la fel ca madam Clinton. Pana si intrigantii de Putin si Lavrov au jucat-o mai bine. Imaginea de mare putere a Americii s-a sifonat rau de tot, a devenit un tigru de hartie. Cred ca Emiratele, Arabia Saudita, Iordania poate chiar si Israelul nu dorm bine noaptea cand au vazut ce aliat si tatuc au, caruia la ceas de nevoie ii vor tremura chiloteii (cum zicea un prezidentiabil roman). Un presedinte american care in afara de oratorie dupa teleprompter nu e capabil sa vina cu solutii pentru crizele interne si externe prin care trece America si aliatii sai. Mai slab si ca Bush Jr. care macar a avut consilieri de valoare.
    • +5 (7 voturi)    
      care "aliaţi" ?! :D (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 14:56)

      Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      "Acum aliatii de astazi ai Americii..." Care "aliaţi"? Dac-ar fi fost aliaţi, ar fi fost de partea SUA, nu? "Toamna se numără bobocii"
    • 0 (4 voturi)    
      Putin si Lavrov... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 16:07)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      ...eminente cenusii de prima clasa, le-a iesit perfect showul.
      Mai ales Putin, dupa ce a livrat armament cu nemiluita si conventional, si chimic si biologic, cu care armament a devenit partas cu Assad la asasinarea a peste 100.000 de civili nevinovati iar alte peste 1.000.000 si-au luat campii incercand sa scape de parjolul din Siria, mai primeste si premiul Nobel pentru Pace... Harasho, oceni harasho...
      Mai nou, ONU nu iese din cuvantul rusesc, cred ca toti vorbesc acum la New York rusa...
      Barak trebuie sa fie mandru ca i-a reusit si lui ceva: sa-si apropie ca prieten pe cel mai puternic om in lume, Vladimir Putin... Urrra, Urrra....
      • -2 (4 voturi)    
        da (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:23)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        excelent comentariu, putin profita dibaci de slabiciunea manifesta a lui omambi care alte griji, medicare, islamul religia pacii, etc. Dar drumul nu e numai dus, e si intors. Democratii vor sta iarasi mult timp departe de casa alba, e vizibil si inadmisibil pentru multi americani cum omambi face din rusia o mare putere fara ca economia si armata rusa sa se califice pentru asta.
  • -1 (5 voturi)    
    Ce crede Putin despre acord,se impauneaza (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 14:53)

    hotnewsfil [utilizator]

    Impertinentul kagebist ar fi trebuit sa astepte acest acord cu SUA, sa nu publice un text dur, adresat natiunii americane, publicat intr-un ziar central american.
    Este de mirare ca nu i-a amenintat pe americani cu arsenalul nuclear rus, cu care ar putea sa distruga America de o suta de ori.
    Culmea este ca Putin gandeste : Bun articol am scris, i-am facut una cu pamantul, i-am flexibilixat, le-am mai scurtat nasul, i-am facut mai docili, sa fie de acord cu politica mea.
    • -1 (3 voturi)    
      putin (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:26)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      gindeste exact ca un autocrat sovietic, dar slabiciunea si ezitatile lui obambi sint inadmisibile si de neiertat.
  • +1 (7 voturi)    
    Problema (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 16:22)

    KostasP [utilizator]

    Este ca US nu mai are prieteni, are doar cativa aliati. Iar acesti aliati sunt ca amicii de-o bere (si numai daca berea e data de americani). Cealalta mare problema este faptul ca america nu mai este condusa in favoarea americanilor ci este aservita unor interese straine si condusa din afara.
    • -1 (5 voturi)    
      da (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:26)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ma, evreii si iudeomasonii care conduce lumea....
  • +1 (3 voturi)    
    "Iudeomasonii" (Duminică, 15 septembrie 2013, 14:08)

    KostasP [utilizator]

    De unde atata inversunare, esti unul dintre ei?
    • 0 (0 voturi)    
      da (Duminică, 15 septembrie 2013, 19:23)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ma, sint iudeomasoncrestinalbrasist. A, sa nu uit, si basist.
  • 0 (0 voturi)    
    logica (Duminică, 15 septembrie 2013, 15:04)

    zwas [utilizator]

    Daca ai avea Iphone 5 si te-ar pune unul sa renunti la el in favoarea unui Nokia 1100, ai renunta la el sau ai senma hartie ca renunti si te-ai juca cu el pe ascuns?
  • 0 (2 voturi)    
    Intrebarea (Duminică, 15 septembrie 2013, 17:33)

    KostasP [utilizator]

    ...in opinia mea, este daca US isi va tine promisiunea sa nu atace/ invadeze siria, in conditiile in care siria se angajeaza sa-si predea arsenalul chimic. Parerea mea este ca nu si-o vor tine si in momentul in care vor avea certitudinea ca siria nu mai detine arme chimice o vor invada. Momentul acela va declansa inceputul sfarsitului.
  • 0 (2 voturi)    
    Esti colectionar? (Duminică, 15 septembrie 2013, 20:59)

    KostasP [utilizator]

    Pai si cum le imparti, sambata la templu, duminica la biserica si in restul saptamanii la partid? Eu zic sa ti-o iei si pe a treia, de muslim si atunci esti asigurat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by