Proiectul privind calea ferata pe sub stramtoarea Bering, care va lega Rusia de SUA, ar putea fi aprobat in 3-5 ani

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 19:49 Actualitate | Internaţional


Decizia privind constructia unui tunel sub stramtoarea Bering, care sa lege Rusia de America de Nord, ar putea fi adoptata in urmatorii 3 - 5 ani, a declarat sambata directorul Cailor ferate rusesti (RZD), Vladimir Iakunin, citat de agentia RIA Novosti.

"Nu est un vis. Am vorbit despre asta pentru prima oara cand am preluat aceasta functie (...) Aceasta idee nu imi apartine. Era deja in discutie in timpul tzarului", a declarat Iakunin.

El a reamintit ca si americanii au vorbit despre un proiect similar in urma cu cativa ani.

"Sunt convins ca Rusia are nevoie de linii feroviare pentru a-si pune in valoare Extremul Orient, Kamceatka, si presupun ca decizia va fi adoptata in urmatorii 3-5 ani (...) In ceea ce priveste realizarea proiectului, va dura 10 - 15 ani", a adaugat acesta.

Potrivit sefului Cailor ferate rusesti, constructia acestui proiect va fi posibila in cadrul unei cooperari internationale.

"De o parte, este America, de cealalta Rusia, dar si China este interesata. Astfel, o cooperare multilaterala este inevitabila", a concluzionat el.

Inginerul francez Loic de Lobel a propus guvernului rus in anul 1905 construirea unui tunel sub stramtoarea Bering. Proiectul a ramas insa la acest stadiu. In prezent, un doar privind fezabilitatea studiului este examinat de Consiliul de studiu al fortelor productive (CEFP), aflat in coordonarea ministerului rus al Dezvoltarii economice si al Academiei de Stiinte din Rusia.


Citeste mai multe despre   
















3809 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    fantezii (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 19:55)

    andimi [utilizator]

    nu mai publicati tot felul de fantezii promovate de tot felul de sefi. Si la noi se viseaza ca vom avea, vreodata, o cale ferata de mare viteza spre Europa, insa... Poate prin 2030. Pentru ce sa faci cale ferata sub str Bering, cind pina acolo... nu exista cale ferata! Ce sa lege? Cine urca cu marfurile pina la cercul polar si pt ce. Acestea sunt fantezii neaplicabile nici in viitorul pe termen mediu, daramite peste 3-5 ani.
    • +1 (1 vot)    
      viitorul pe temen mediu este imprevizibil! (Duminică, 8 aprilie 2012, 7:47)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui andimi

      Nu snut fantezii, de proiectul acesta se discuta inca de pe vremea tzarului. Mult mai recent, prin anii '50, citeam despre extindere retelelor de cale ferata. Titlul general era "CU trenul in jurul lumii", iar finalul spunea ca, daca este imposibil sa mergi cu trenul de la Paris la New York, in schimb o legatura feroviara peste stramtoarea Behring este fezabila! POd sau tunel? Ramene de vazut, dar este clar ca tehnologia de azi a evoluat fata de cea a anilor '50 ... Desigur ca pe atunci proiectul avea si un caracter POLITIC, aluzia era clara - in cateva zeci de ani, comunismul va fi victorios pe tot glogul, deci posdul sau tunelul submarin vor lega intre ele doua republici socialiste sovietice ...

      Nu, nu sunt fantezii, doar ca termenul de 3-5 ani este, desigur, extrem de optimist!
  • +1 (3 voturi)    
    Londra - New York... cu trenul (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 20:45)

    V.R. [utilizator]

    Ar fi intr-adevar un pas important conectarea celor doua mari mase continentale de pe Terra, Eurasia si America. Sa vedem, poate omenirea va reusi si sa faca ceva util si concret cu banii, nu doar sa se indatoreze cu lucruri marunte si neinsemnate.

    Insa ideala ar fi constructia unei retele transcontinentale de trenuri de mare viteza, care sa lege Europa, Rusia, China, Indochina, Canada si SUA - adica marile puteri economice mondiale. Kerosenul se va tot scumpi pe masura ce petrolul se termina iar calatoriile cu avionul vor deveni prohibitive foarte curand.
    • +2 (2 voturi)    
      Peak Oil? (Duminică, 8 aprilie 2012, 7:53)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Dupa cum evolueaza numarul de autoturisme in tara, in Capitala, este clar ca majoritatea nu este de loc convinsa ca petrolul se va epuiza!
      Desigur ca nu se termina brusc, iar avioane vor continua sa existe, dora ca pretul calatoriilor va deveni prohibitiv, cum spui. "Prohibitiv" insemna ca avionul va redeveni un lux, asa cum era in anii 1920-50, deci pentru ntransportul maselor mari de oameni sau al marfurilor perisabile trebuie gasite alte solutii! CU varul din Argentina vom coresponda pe Net, iar merele si capsunile nu vor mai fi aduse de la antipozi, ci trebuie cultivate local. Si desigur, calea ferata isi va regasi importanta pe care a pierdut-o in ultimeii 50 de ani. Locomotiva poate fi alimentata cu orice combustibil; iar electricitatea se poate obtine din surse regenerabile, dar este mai greu sa ai avion de pasageri care sa functioneze pe baza de carbuni sau de celule solare ..
  • +1 (1 vot)    
    N-AR FI PRIMA OARA (Duminică, 8 aprilie 2012, 11:08)

    pointless man [utilizator]

    cind rusii construiesc cai ferate PE BANII ALTORA. Faimosul Trans-Siberian s-a facut pe imprumuturi de la Franta cu scop EXCLUSIV MILITAR. El lega Rusia europeana de bazele militare navale Vladivostok si Port Arthur prin care respectivul imperiu-imperialist urmarea dominatia in Marea Galbena si Pacificul de Vest. Asa de tare s-au grabit incit au scurtat-o prin Nordul Chinei (Manciuria, Harbin) si au folosit sine slabe (17kg/metru) care nu permiteau un trafic prea intens. Japonezii s-au suparat si le-au tras o mama de bataie cit casa si pe mare si pe uscat (1904-1905).

    Atunci, ca si acum, trebuie pusa intrebarea: cum se vor cupla caile ferate americane SI chineze cu cele ruse stiind prea bine ca ecartamentul ultimelor este complet diferit ? Si nu degeaba: tzarii au urmarit deliberat izolarea Rusiei. Chestia cu schimbarea boghiurilor la trecerea frontierei reprezinta o gluma (foarte) proasta d.p.d.v. al comertului modern. Deci... haideti cu minusurile dragi internauti-agenti-de-influenta. Profitati ca romanasii habar nu mai au ce s-a intimplat acum 100 de ani la ei in tara, dar-mi-te la dracu-n praznic.
    • 0 (0 voturi)    
      trenul frigului (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:10)

      feroviarul, nu restaurantul [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      de a treia sina ati auzit ?
      • 0 (0 voturi)    
        LA CAILE FERATE INGUSTE MERGEA (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:31)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul, nu restaurantul

        diferentele de ecartament fiind suficient de mari. Dar de la 1435 la 1520 mm nu-s nici macar 10 cm asa ca...

        Spre deosebire de restul lucrurilor la porcarii rusii se pricep foarte bine si le fac temeinic.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version