SUA vor dona Bulgariei avioane de lupta F-16

de Corina Ionel     HotNews.ro
Miercuri, 1 februarie 2012, 13:26 Actualitate | Internaţional


Secretarul de Stat american Hillary Clinton, prezenta in Bulgaria incepand cu 5 februarie, va oferi guvernului de la Sofia mai multe avioane de lupta F-16 second-hand, relateaza agentia bulgara de presa Novinite.

Potrivit cotidianului bulgaresc Trud, citat de agentia de presa, SUA va propune guvernului de la Sofia sa accepte avioanele cadou, urmand ca Bulgaria sa foloseasca fonduri proprii pentru a le repara si a le pune in folosinta.

Initial, SUA va dona 4 modele Block-25, construite in urma cu aproximativ 20 de ani, care fac parte din rezervele Armatei SUA. Potrivit unor experti citati de Trud, reparatia unui singur avion s-ar ridica la circa 15 - 20 milioane de leva (app. 7,6 milioane - 10,2 milioane euro).

Trud relateaza ca administratia americana intentioneaza sa extinda in Balcani piata pentru acest tip de aparat de lupta.

Bulgaria va trebui, pe langa suma necesara alocata reconditionarii, sa construiasca o baza logistica si sa instruiasca personalul de intretinere. In ultimii ani, pilotii bulgari s-au antrenat cu Fortele Aeriene Americane pe avioane de lupta F-16.

Secretarul de stat american va vizita Bulgaria la invitatia ministrului de Externe bulgar, Nikolai Mladenov. Potrivit ministrului, pe agenda de discutii se afla: ridicarea vizelor pentru Bulgaria, parteneriatul strategic dintre Bulgaria si SUA, operatiunile NATO in Afganistan, parteneriatul din Balcani si situatia din Orientul Mijlociu.


Citeste mai multe despre   
















9227 vizualizari

  • -3 (37 voturi)    
    hmmmm (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:34)

    cineva [anonim]

    altii le primesc gratis.. noi platim pentru ele :)
    • +6 (22 voturi)    
      tot gratis erau si pentru noi (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:59)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      dar trebuia sa platim noi revitalizarea/modernizarea. problema est ca or sa construiasca bulgarii baza logistica iar noi probabil ca o sa le platim lor pentru intretinerea avioanelor cand vom cumpara si noi...daca faceam noi baza logistica toti din zona care or sa cumpere f16 ar fi venit la noi pentru mentenanta...
      • -3 (13 voturi)    
        USL (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:03)

        jean [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

        puteam sa primim si noi, chiar in conditii mai bune decat bulgarii dar s-au impotrivit ponta si antonescu
        • +6 (6 voturi)    
          no thanks, la ce sa le folosim ? (Miercuri, 1 februarie 2012, 16:04)

          x [anonim] i-a raspuns lui jean

          Cu vechituri de 20 de ani nu poti sa te bati cu nimeni. Toti din zona au aparate mai performante. In europa sunt depasite rau de tot, in asia si mai rau, arabii au si ei avioane mai bune. Exista si variante moderne de F16. Ce primesc bulgarii e cea mai veche varianta dintr-un avion deja depasit, si pe care o sa mai plateasca zeci de milioane de dolari pe mentananta in decurs de 20 de ani de folosire.
        • +5 (7 voturi)    
          daaaaa, asa este! (Miercuri, 1 februarie 2012, 16:13)

          radu [anonim] i-a raspuns lui jean

          tot ponta si antonescu se impotrivesc si ca sa primim de la UE banii, tot ei nu vor sa atragem investitii, ei dau cu flit americanilor care se roaga de noi sa ne doneze avioane si portavioane, se opun greciei care vrea sa ne doneze portocale si ulei de masline, rusilor care se roaga de noi cu gazele, arabilor care vor sa ne doneze petrol.... chiar si gerul a fost adus de ponta si antonescu. exclusiv de ei.
        • +3 (3 voturi)    
          nu era echitabil, mapn s-a opus nu politicul (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:05)

          Delu [utilizator] i-a raspuns lui jean

          Daca era o afacere echitabila era acceptata!
      • +11 (13 voturi)    
        f16 varianta demo (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:04)

        ingineru [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

        dragul meu ce mentenanta sa le faci la avioane f16???

        da eventual sa le stergi de praf, sa le vopsesti, sa le schimbi cauciucurile.

        dar uiti dragul meu un lucru.

        nu poti sa stergi de praf un f16 daca nu ai o carpa dintr-un material special care il cumperi tot din sua la 300 de euro metru patrat.

        nu poti sa ii pui o roata de dacie la un f16 ci trebuie sa cumperi o anvelopa originala produsa in sua.

        deci cu mentenanta sa o lasam putin mai moale.

        aceste avioane f 16 second hand ajung sa te coste mai mult intretinerea. domane fereste sa trecuiasca inlocuit un motor sau un computer de bord, ca atunci trebuie sa platesti 50 % din costul unui avion nou.

        si mai sunt si in varianta demo. adica complet echipate mitraliere si rachete te costa ceva bani.

        si iarasi ma intorc. crezi ca pe un f16 poti sa ii pui ce racheta vrei tu fabircata in romania, sau cartuse fabricate la cugir??? alea trebuie cumparate tot de dincolo.

        si mai este ceva. citeste dragul meu cum royal marin din uk isi trimit o nava de razboi in atlantic langa argentina capabila sa le distruga toate avioanele de lupta.

        deci la ce ne trebuie noua avioane??? pt ca in cazul unui razboi in priomul rand iti face praf aviatia. si ti-o distruge inainte sa iti declare razboi in timop ce avioanele sunt la sol.

        deci bla bla bla. lasa ca sunt bune pt bulgari. poate mergem si noi din cand in cand sa ne uitam si noi la ele ce frumos stau pe pista.
        • +1 (1 vot)    
          avioane, avioane (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:29)

          UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui ingineru

          aia cu distrusul tuturor avioanelor din america de sud(ca asa s-a exprimat) e cam gogonata, mai au si avioanele alea sisteme defensive, dar ma rog...
          • +3 (3 voturi)    
            au sisteme defensive... (Miercuri, 1 februarie 2012, 16:16)

            Vendetta [anonim] i-a raspuns lui UglyKidJoe

            doar daca ajuns in aer... ca sa le foloseasca... daca iti distrug pistele si/sau avioanele in timp ce stationeaza in hangare... degeaba ai sisteme defensive...
        • +2 (2 voturi)    
          mentenanta (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:08)

          StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui ingineru

          pai nu stiu, zic si eu ca ageamiu, dar poti sa faci teste nedestructive (NDT) in cadrul mentenantei preventive, verificarea/schimbul fluidelor de la sistemele hidraulice (printre multe alte operatiuni)ca doar nu se pregateste un avion 6 ore pentru fiecare ora de zbor de pomana. Intr-adevar pentru overhaul (reparatiigenerale) vor fi trimise in SUA dar pentru mentenanta periodica se poate face aici (poate Aerostar are niste posibilitati in privinta asta ca ... am auzit ca se ocupa uneori de avioane ..)
          Da, cred ca se pot pune rachete "made in Romania" daca ar mai exista asa ceva...am auzit niste zvonuri dragul meu cum ca pe avioane sovietice cum ar fi Mig21LanceR se pot pune rachete fratuzesti si chiar israeliene...iar israelieni pun pe avioane americane rachete facute de la ei acasa (cica)
          Cat despre superba nava britanica cu sistemele ei extraordinare de aparare antiaeriana, am citit pe undeva ca rachetele Aster 30 au o raza de actiune de 120 de km si ca o racheta antinava supersonica veche de vreo 40 de ani ca "Shipwreck" are o raza de actiun de vreo 700 de km si viteza supersonica...hmmmm (hmmmm...dar io cred ca astea-s povesti dragul meu - e indestructibila cum era si Titanicul)
          • +1 (1 vot)    
            mentenanta... (Miercuri, 1 februarie 2012, 21:23)

            ingineru [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

            mai stefane.

            da avem specialisti si ingineri buni si piloti nu zic, dar ne costa prea mult niste avioane fie ele si second, plus ca iti trebuie aparate speciale adiacente.

            1. decat sa cumperi 5 avioane mai bine investesti banii aia in cercetare in ce ai si perfectionezi niste arme pe care le ai.

            2. stiti foarte bine ce a facut franta cu coasta de fildes. le-a dat in 20 de ani avioane, i-a prostit sa cumpere avioane si apoi prin 2003 sau 2004 le-a distrus avioanele la sol.

            3. stiti foarte bine ce au facut italia si franta si chiar si sua cu libia - i-au prostit sa cumpere de miliarde de dolari armament, avioane tancuri si libia nu s-a putut folosi de ele.

            prin avioane sau alte produse scumpe se invart si se spala bani frumusei.

            nu poti da o factura de 2 miliarde de dolari pentru aer conditionat sau apa plata pentru soldati, dar poti sa dai o factura de 2 miliarde pe 4 avioane de ultima generatie (nu e cazul la f16) pe care sa le tii in hangar si care au o durata de viata de 5-10 ani.

            daca nu le folosesti alea se strica si numai pentru ca stau nefolosite. si ca sa le folosesti dai 1000 de dolari numai pe un plin de kerosen pentru o ora de functionare - deci nu poti nici sa exersezi pe ele.
            • 0 (0 voturi)    
              istoria ne invata... (Joi, 2 februarie 2012, 11:29)

              StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui ingineru

              Romania era in aceeasi situatie ca acum cu cativa ani inainte de al doilea razboi mondial: eram in aliante, avea garantii de securitate si o armata la pamant; achizitiile in armata se faceau ca si acum, contand factorul politic si spaga in principal... In doar cativa ani, de aliante si de garantii s-a ales praful iar armata a trebuit sa se retraga din Basarabia pentru ca "nu aveam nici o sansa" Nici Finlanda nu a avut nici o sansa, dar ei stau azi cu capul sus si obrazul curat ca macar au incercat... Dca vrei pace prgateste-te de razboi ziceau romanii; nu zic sa ne inarmam pana in dinti ca n-avem cu ce, dar sa aveam macar 24 de avioane ca sa ne patrulam macar spatiul propriu aerian mi se pare o chestiune de onoare
              Resursa de zbor expira la Lancer anul asta deci ramanem fara avioane de lupta. Ce facem? rugam Ungaria sa trimita un Gripen sa intercepteze vreun avion ratacit prin spatiul aerian romanesc?
              Nu sunt un fan F16 variantele oferite sunt depasite si scumpe de operat (lanoi se estimeaza cam vreo 8000USD)
              Personal prefer Gripen performant, nepretentios la intretinere si operare (se estimeaza ca la noi ora de zbor ar costa vreo 6000USD - in Suedia costa cam 4000 vand infrastructura deja construita cu dedicatie) ca sa nu mai vorbim de offsetul suedez de 100% din valoarea contractului care include un anumit nivel de transfer tehnologic si chiar asamblarea partial la noi.

              Securitatea costa si a costat intotdeauna fara sa produca aparent un beneficiu imediat (daca nu luam in considerare factorul de descurajare prin simpla existenta a unei armate puternice, nu e nevoie ca ea sa fie folosita) Lipsa securitatii costa imens insa iar asta nu cred ca trebuie sa argumentez; exemple sunt destule si in istorie si in actualitate
    • +9 (9 voturi)    
      gresit ! (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:44)

      dguina [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      Exact aceiasi oferta ni s-a facut si noua,acum un an.Am refuzat.
  • 0 (30 voturi)    
    - (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:41)

    Florin [anonim]

    Ce porcarie, dam bani de nou pe chestii de altii primesc pe gratis.
  • -1 (25 voturi)    
    interesant ... (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:46)

    adrian [anonim]

    e de remarcat ca suntem si sub bulgaria , ca si respect primit .
    • +6 (20 voturi)    
      Aha (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:56)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      Asadar cand dai un ban unui cersetor e o forma de respect?
      Sa inteleg ca daca primesti o spaga, te simti mai respectat?
      Sau poate la tine respect e sinonim cu pomana, caz in care nu pot decat sa spun 'Respect!'
  • +4 (22 voturi)    
    Axa... (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:47)

    gabigabriel [utilizator]

    Si cand te gandesti ca Bulgaria nu era pe axa acea...celebra.
    Bine zis ca avem o politica externa falimentara, pentru ca ne falimenteaza pe noi.
  • +3 (11 voturi)    
    mda (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:47)

    eu [anonim]

    da dar reconditionarea, logistica si tot ce tine de ele e posibil sa ajunga mai scump decat unele SH dar recondtionate deja
  • +2 (18 voturi)    
    Licuricul cel Mare (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:51)

    Gogu [anonim]

    Cineva spunea ca suge doar la licurici mari, i. e. SUA.
    Bulgarii nu au spus asta niciodata, ei primesc avioanele cadou. Noi le primim pe bani.
    Acuma, citi din acesti bani nu cumva intra prin buzunare groase cu ceafa oranj, niminea nu stie. Doar licuricul cel mare...
    • +8 (8 voturi)    
      Daca ... (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:44)

      Putina cunoastere nu strica [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      daca ati fi citit stirile de acum 2 ani, ati fi vazut ca Romaniei i-a fost facuta o oferta similara, care a fost foarte criticata la acea vreme din diverse motive: aparate vechi, expirate, gratis, dar de fapt rable scumpe de reconditionat, cam ca in oferta bulgara.

      Romania si-a schimbat optica anul trecut si a obtinut conditii bune in urma unor negocieri in paralel cu Suedia si SUA. Prin urmare, probabil ca nu vom mai cumpara SH-uri ci lucruri noi, de ultima generatie, la capitolul avioane multirol.

      Si o ultima observatie: repararea unui avion F-16 de generatie veche luat de la bulgari costa cam 25% din pretul unui avion nou de ultima generatie pe care intentioneaza sa-l achizitioneze Romania.

      Ca sa nu mai pomenesc de faptul ca in oferta "gratis" pentru bulgari nu e inclus armamentul ...
    • -2 (2 voturi)    
      ceafa rosie (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:58)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      De ce nu ar avea ceafa rosie ca au renume.
  • -5 (23 voturi)    
    Alo DNA unde esti? (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:52)

    tepes [anonim]

    Daca bulgari le primesc gratuit iar noi trebuie sa le platim nu cumva cineva a dorit sa le cumparam ca sa primeasca comison. In acest caz ar trebui sa fie sesizat DNA. cine a venit cu ideea sa le cumparam? Cumva seful statului care ne spunea ca daca nu putem lua toate cele 48 de avioane sa cumparam macar unul pe an. Deci comisonul la cine se duce?
  • +14 (18 voturi)    
    Pentru carcotasii cu BMW de Bulgaria (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:55)

    Tin_Tin [anonim]

    Romaniei i s-au oferit F-16 Block25 in aceleasi conditii ca si Bulgariei: avioanele donate gratis insa Romania / Bulgaria trebuie sa le modernizeze (avionica si motoare noi, lucrari structura).
    Romania ar fi primit 24 F-16 care ar fi costat (reparatii, modernizari, armament si antrenament piloti) 1,3 Miliarde de dolari.
    Atunci se zicea ca e o afacere proasta, acum ca ar lua bulgarii e mai buna? (si nu e sigur ca vor lua, e doar o oferta)
    • +6 (14 voturi)    
      re: (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:25)

      KeywordSearchRanking1328098828402 [anonim] i-a raspuns lui Tin_Tin

      Se pare ca nivelul de prostie in Romania creste vertiginos...

      Tin Tin , nu le mai explica cum sta treaba cu avioanele gratis pentru ca la IQ-uri asa scazute.. poti sa le desenezi ca la pr0sti ... tot degeaba ...

      Asita pana cand nu or sa vada USL-ul la putere... cu salarii marite cu 100% la bugetari ... si cu 1 Euro = 10 Ron .... nu se lasa ...

      o sa le rada buza cand or sa plateasca 12 lei pe litru de motorina ... .

      Poate e mai bine asa, ca unu pe care il duce capu isi poate asigura un venit bun in Euro ... prostanii tot pe lei or sa ramana ... si or sa se bugure la spaga lunara USL-ista ... fie ea pensie, salariu sau iindemnizatie ...

      Spune asta unu care nu are nici implicatie politica si pe care masurile de austeritate l-au afectat destul de mult .. insa... DACA NU MUNCESTI NU AI !!! ... acum e momentul sa se arate cine se sacrifica pentru binele tarii ... si suporta sa treaca prin vremuri grele ... tot acum ies in strada si milogiii care au fost milogi din tata in fiu si milogi or sa fie 10 generatii de acum inainte .... RUSINE PROSTIME !!!
      • +3 (5 voturi)    
        ...la obiect... (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:17)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui KeywordSearchRanking1328098828402

        poate cel mai bun comentariu care l-am gasi pe aici.
        ma bucur ca mai sunt unii care si gandesc. din pacate esti in minoritate...
      • +4 (4 voturi)    
        Poate totusi vom reusi sa crestem un pic IQ-ul (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:26)

        Tin_Tin [anonim] i-a raspuns lui KeywordSearchRanking1328098828402

        Ar fi fost de mare ajutor daca autoarea articolului ar fi amintit de la inceput si de oferta facuta Romaniei acum doi ani, de conditiile financiare si de motivele care au dus la respingerea ofertei: avioane vechi fara prea multe ore de zbor ramase (s-ar mai fi putut folosi cam 10 ani) si lipsa banilor (ni se ceruse jumatate din suma la semnarea contractului).
      • +1 (7 voturi)    
        daca tot vb de munca (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:50)

        tepes [anonim] i-a raspuns lui KeywordSearchRanking1328098828402

        Dar de ce nu analizezi oferta americanilor in comparatie cu cea facuta de Suedia care ne oferea contructia avioanelor SABB in Romania si pe langa acesta se crea 5000 de locuri de munca. Pe criza acesta cum spunea tov presedinte ca pe el il intereseaza locurile de munca. Uite ca am refuzat avioane noi si 5000 de locuri de munca si cumparam vechiturile altora. Ei ce spui de asta?
        • 0 (0 voturi)    
          aici se ia lumina de la base (Luni, 13 octombrie 2014, 9:59)

          marin [anonim] i-a raspuns lui tepes

          Cum sa analizeze aici oferta suedezilor cand tov. base l-a facut pe ambasadorul Suediei samsar de avioane ???
    • -1 (3 voturi)    
      Ceva nu se leaga (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:35)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Tin_Tin

      1,3 miliarde/24 = 54 milioane dolari sau cca 41 milioane de euro pt modernizari, reparatii etc.
      Bulgarii zic ca pe ei i-ar costa max 10 milioane de euro/bucata toate astea.
      Nu-nteleg exact care-i gheseftul (sau al cui), asta lasand la o parte faptul ca acreditam in continuare starea de "normalitate" in care la noi tot ce se face din bani publici tre' sa coste de 3-4 ori mai mult decat la altii.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu e vb doar de reparatii (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:07)

        Tin_Tin [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

        In pretul de 1,3 miliarde era inclus si armamentul, antrenamentul pilotilor romani in US si piesele de schimb (probabil si adaptarea bazelor aeriene).

        Bulgarii s-au referit strict la modernizare, dar si ei trebuie sa plateasca exact aceleasi lucruri pe care le-am fi platit si noi deci nu e vb doar de 10 milioane de euro / bucata.
  • +4 (10 voturi)    
    Fair trade (Miercuri, 1 februarie 2012, 13:58)

    Pai e simplu [anonim]

    Le doneaza avioane F16 pentru ca bulgarii sa se razgandeasca privind explorarea gazelor de sist de catre Chevron. Pe ce punem pariu ca in 3 luni bulgarii anunta ca totusi gazele de sist trebuie exploatate, ca sunt o resursa importanta?
    • +3 (3 voturi)    
      posibil! (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:34)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Pai e simplu

      Foarte posibil, ba chiar probabil, bulgarii, spre deosebire de noi care inghitim fara proteste si cianurile, au facut scandal mare referitor la exploatarea gazelor de shist prin "fracking".

      Ceea ce insa nu spune nimeni este ca F-16 sunt de rahat, chiar daca ar fi fost noi, nu au reprezentat nicodata o solutei buna.

      gratis, gratis, dar daca sunt inutile, ca facem cu ele?
  • 0 (8 voturi)    
    o sa urmam si noi, sunt sigur (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:01)

    MG [utilizator]

    o sa urmam si noi, sunt sigur, am totusi mai multa incredere in Sua decat in puzlle-ul numit Europa..
  • +4 (6 voturi)    
    Avioanele sunt stricate trebuie reparate!!!!! (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:07)

    vlad [anonim]

    Bai baieti fara scoala cititi articolul ca sa intelegeti si dupa aceea sariti ca maimutele la banane.....
    • 0 (2 voturi)    
      Bun asa (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:17)

      Marcel [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Bine mai scolitule !!! Atunci fi dragut si explicane noua de ce nu au luat Eurofighter la aceiasi banii!! vanatori de generatia a cincea in detrimentul tigailor americane , care sa fim seriosi daca ar fi stare de necesitate ai cam bagat degeaba banii, ca exemplu cateva Suhoi si cam pa excadrila romaneasca.!!
      Deci nu stiu ce polite le tot platim la americanii astia, da le tot platim, vezi si bechtel!!!
      • 0 (2 voturi)    
        eurofihterul nu era echipat multirol (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:03)

        Delu [utilizator] i-a raspuns lui Marcel

        Eurofigherul (era tot sh,dar incomparabil mai nou) care venea la aceiasi bani nu era multirol! Erau echipate ca interceptoare si veneau de la armata italiana! Costa de te rupea reechipare rol in multirol!
    • +1 (1 vot)    
      - (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:37)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui vlad

      uuu, banane...
  • +3 (5 voturi)    
    . (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:08)

    Ivanu [utilizator]

    Bai carcotasilor, si noi le primeam aproape gratis dar costurile cu reparatiile, upgrade-urile si dotarile trebuia sa le suportam de la buget, ca si bulgarii.
    • -3 (9 voturi)    
      ete... (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:17)

      cienva [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      "aproape gratis" != "gratis"

      am priceput ca au sarit repede postacii portocalii (platiti probabil) sa isi apere comandatu... dar totusi frate...
      • +3 (3 voturi)    
        Dar asa e (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:48)

        George [anonim] i-a raspuns lui cienva

        Oferta primita de noi acum 2 ani si refuzata e similara cu cea primita de bulgari acum

        "Afacerea" bulgareasca, la 10 milioane de Euro reparatia unei vechituri, in timp ce un aparat nou mult mai performant e aprox 35 milioane Eur, mi se pare o prostie sincer, un cadou gen contract Bechtel pentru Autostrada Transilvania.

        Bine a facut Romania anul trecut ca a refuzat aceasta oferta si a cerut avioane noi, pentru ca un avion cu 20 ani vechime nu prea mai zboara mult si oricum e tehnologic depasit. Si, ca sa mai dai bani cat pe un Golf si ca sa repari o Dacie veche e genial!
        • 0 (2 voturi)    
          Corect (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:19)

          Delu [utilizator] i-a raspuns lui George

          Corect! Acum 20 de ani, cand Rusia a refuzat sa mai vanda Romaniei piese de schimb pentru avioanele multirol Mig-29 modernizat in Sniper (datorita modernizarii) si Mig-23 romania a ales calea modernizarii aparatelor vechi Mig-21 in Mig-21Lancer si pre-lungirea resursei flotei de Mig-21. Aceste aparate de zbor, Mig-21 aveau la acea vreme o varsta de aprox 20-30 ani. Modernizarea a fost destul de costisitoare si nu au oferit Romaniei o flota moderna ci una veche, imbunatatita. Astfel eu consider ca modernizarea unor aparate vechi, precum F-16, depasite (din pct de vederea, autonomie, avionica, timp de ascensiune) si scoase din productie nu reprezinta o solutie de viitor pentru Romania.
          Din punctul meu de vedere, solutia este de implicare financiara in proiectele EADS si accesul la Eurofither la pret preferential, iar pentru moment achizitionarea unui numar mai mic de astfel de aparate.
          Grippenul nu reprezinta o solutie, intrucat pe langa costul de achizitie mai trebuie suportata si costul reechiparii cu echipamente compatibile NATO. Deasemenea oferta din partea SAAB a fost de LEASE a unui numar de aparate de zbor (exact cum se procedeaza in aviatia civila).
          O zi buna :).
          • +4 (4 voturi)    
            Nu chiar... (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:41)

            mimo [utilizator] i-a raspuns lui Delu

            Gripen e compatibil 100% NATO. Iar ofertele au fost mai multe, inclusiv 100% offset, asamblare in Romania, ultima oferta fiind pentru avioane noi.

            Gripen e pe departe cea mai buna solutie pentru Romania... Avem nevoie de piloti antrenati si capabili. Asta poate fii atins numai cu Gripen - costul pe ora de zbor e cel mai redus. Romania are nevoie de o aviatie de aparare, nu de atac.

            Din 24 F16 SH, vor ramine 5-6 in numai citiva ani.

            Sper ca romanii si bulgarii au minte si nu accepta 'oferta'.
            • -1 (3 voturi)    
              coresc pe dracu (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:44)

              nemo [anonim] i-a raspuns lui mimo

              CORECT:
              - nu are comunicatii criptate NATo
              - nu are sisteme de armament (rachete, bombe) pentr utoate tipurile de misiuni, deci nu este multirol deplin
              - oferta nu cuprindea instructia pilotilor si tehnicilor, logistica de sol, infrastructura de aerodrom.
              In rest, numai de bine
  • +3 (9 voturi)    
    destepti (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:12)

    kin3zu78 [utilizator]

    scapa de vechituri , vand stocul de piese , ba din contra mai incaseaza ceva pe langa si pentru pregatirea pilotilor si a personalului de deservire, plus ca se asigura ca aliatii lor sunt mai slab inarmati ca ei si nu pot cracni prea mult. :) God bless America :)
  • +11 (11 voturi)    
    Nu e chiar asa (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:16)

    haihui [anonim]

    Si noi primeam gratis avioanele, 24 de bucati F 16. Ca si bulgarii, urma sa platim pentru upgradare, echipamente, armament, training. Cu totu cam 1 mld, e adevarat ca la ei pare a fi mult mai ieftin, dar nimic nu e moca. Oricum, depinde si de marfa, conditii...alea au de mult resursa de zbor expirata, cred...20 de ani....
  • +1 (7 voturi)    
    Ha ha ha (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:37)

    evoque [utilizator]

    Nu mai stiu americanii cum sa scape de rable.
    Chiar nu putem sa luam si noi prin programul rabla?!!
    Ai nostri bravi guvernanti sa chinuiau sa le cumpere. Pai, la noi era pe baza de comision.
  • +7 (7 voturi)    
    no free lunch (Miercuri, 1 februarie 2012, 14:39)

    musi [anonim]

    cum se zice, nu exista free lunch - precis e o chichita pe undeva - iar daca se iau in considerare costurile de reparatii si cele de utilizare (foarte scumpe la avioane vechi) vor costa mai scump ca unele noi.

    daca mi-ar oferi un dealer de masini un Ford din 1981 gratis dar cu obligatia de a-l moderniza si repara la el nu cred ca as accepta. prefer marfa noua.
  • -2 (4 voturi)    
    minciuni... (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:19)

    Chavalito [anonim]

    sunt sigur ca nu au primit nimic gratis bulgarii... mai ales de la SUA care este o tara cu o politica coloniala... a... si ce au dat bulgarii la schimb? suveranitatea ... o sa vedeti ca in cateva luni le vor "permite" celor de la chevron sa le exploateze resursele ba poate se vor razgandi si vor adopta euro mai repede sau poate chiar vor lua un "imprumut?" de "siguranta" de la FMI. credeti doar jumate din ceea ce spune mass'media nu inghititi toate mizeriile
  • -3 (5 voturi)    
    MIG 29 (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:42)

    alex [anonim]

    Mai bine cumparau de la moldoveni si ucraenieni si le reconditionau si pe cele din romania, era mult mai ieftin si sunt mult mai bune si performante, trebuiau sa continue ceea ce au inceput cu sniper
    • +1 (1 vot)    
      nu este o solutie din pacate! (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:59)

      Delu [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Nu ne mai vand rusii piese de schimb pentru migurile 29, datorita modernizarii in sniper! Nu aveam licenta pentru acea modernizare, sau chiar daca aveam ei nu au fost de accord cu ea!
      Oricum deja este depasit si migul 29 din punct de vedere, avionica de anvigatie/avionica de lupta/radare/armamente (cea mai costisitoare parte). In lupta aeriana moderna, rar se mai ajunge la clasicul dogfight.
  • -1 (1 vot)    
    despre subiect (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:37)

    cosmin [anonim]

    Bine ca noi cumparam pe bani grei....
    • +2 (2 voturi)    
      Ai uitat deja (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:26)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      Fix aceeasi oferta ne-a fost facuta si noua acum 1-2 ani.
  • -1 (3 voturi)    
    De alea de care voia sa ia basescu cu 1 miliard? (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:56)

    fgffdfd [anonim]

    Sunt acelasi gen de avioane ca cele pe care via sa le ia basescu cu 1 miliard de euro ?
    Sau sunt alt model ?
    Daca bulgarii le iau gratis , la noi de ce era cu bani?
    Cand se iau gratis se mai platesc comisioane?
    • 0 (2 voturi)    
      Ai inteles gresit (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:28)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui fgffdfd

      Erau tot gratis si, la fel ca in cazul bulgarilor, trebuie platita "carpirea" lor. Acea carpire costa peste 1 mld de dolari.
  • -1 (3 voturi)    
    tari impotente (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:22)

    ady [anonim]

    cu ce lideri ne-am ales?
    vreti avioane ?..vind suedezii noi..aaa unchiul Sam nu ne lasa..sodomizati am fost ,ne place si vom fi pe veci
  • +1 (1 vot)    
    Analogie (Miercuri, 1 februarie 2012, 23:13)

    Vizitiul [utilizator]

    Pai daca va da careva un Rolls Royce Phantom gratuit, cum pana mea il intretineti din salariu?

    Inconstientilor! Prostul nu e prost destul pana nu e si fudul!
  • -1 (1 vot)    
    Cit e spaga? (Joi, 2 februarie 2012, 8:57)

    Penescu [anonim]

    Daca bulgarii le primesc gratuit, inseamna ca banii pe care ii vom da noi se duc in totalitate in spaga... Sa traiti bineee !
  • +1 (1 vot)    
    un jaf este tot un jaf.... (Joi, 2 februarie 2012, 13:27)

    capatu` satului [anonim]

    indiferent ca se numeste Merces, BMW, Airbus, Suhoi, F,etc;

    solutia bulgara este foarte proasta pt. ca investitia de la bloku` 25 pana la 55 te costa mai mult decat un avion nou f 16 blok 55

    multa lume nu cunoaste de unde scot firmele care produc autoturisme profit, va spun io: din piese de schimb;

    ce fericire americanii au gasit fraierii potriviti in Europa de Est;


    la fel, ca sa aduci un f 16 din blok 25 la o generatie mai noua, odata ca nu este proiectata structura aparatului pt. echipamentu` mai nou, iar pe de alta parte nu este compatibil cu calculatoarele aparatului;

    f 16 blocku` 25 are probabil un calculator inferior primelor calculatoare facute la Automatica dupa involutia din `89, calculator ce n`are nici o legatura cu echipamentele noi, inclusiv cu rachetele noi indiferent ca sunt aer aer, etc, sau celelate categorii de bombe inteligente jdam etc,

    echipamentele actuale radar, sisteme de navigatie si armanent presupun o cantitate mare de informatie care n`are cum sa fie procesata de o bunicuta de peste 30 de ani;

    ce sa`i faci au si firmele din domeniu` apararii postacii de serviciu care lauda si cauta justificari de ordin politik pt. orice jaf;
    parca pret`u securitatii fusese platit de nastase cu cele 2 fregate din UK, numa` bune de transformat in vase de agrement,

    avioanele astea f16 bloku` 25 se justifica a fi cumparate daca le transformam in avioane sanitare pt. SMURD, in rest eficienta lor este 0,

    suntem saraci, da nu suntem prosti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version