Dezbaterea despre casatoriile homosexuale a fost reluata in Franta dupa ce doi barbati s-au casatorit sambata in Cabestany

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 20:07 Actualitate | Internaţional


Primarul unei mici localitati din Franta a sfidat sambata legea care interzice casatoriile intre persoane de acelasi sex, participand la oficierea casatoriei intre doi homosexuali, transmite Reuters. Jean Vila, primarul orasului Cabestany, a fost ofiterul starii civile la nunta dintre Patrick (48 de ani) si Guillaume (37 de ani), declarand ulterior ca a facut acest gest ca "un act militant".

Ceremonia de sambata a avut loc la Primaria orasului aflat la circa 40 de km de granita cu Spania.

Vila, care a purtat esarfa tricolora in timpul ceremoniei, a afirmat ca "interzicerea casatoriilor homosexuale inseamna sa negi realitatea existentei a mii de cupluri de homosexuali".

Primarul a spus ca "decizia de a-i uni pe acesti doi oameni este pentru mine un act de manie si de revolta in fata refuzului autoritatilor de a legitimiza astfel de uniuni".

Vila a refuzat insa sa treaca casatoria in registrul oficial, pentru a evita anularea ei, asa cum s-a intamplat in cazul altei casatorii homosexuale, care a avut loc in 2004.

Participarea lui Vila la ceremonia civila din Cabestany a reluat discutia aprinsa legata de interzicerea casatoriilor homosexuale in Franta, in contextul in care campania electorala devine tot mai intensa.

De altfel, un oficial din guvernul lui Nicolas Sarkozy a afirmat ca participarea primarului la nunta celor doi barbati a fost "o provocare electorala". "Este inacceptabil sa folosesti puterea avuta ca oficial public pentru a incalca legea", a spus Claude Greff, ministru al Familiei.

Curtea Constitutionala a mentinut, in ianuarie 2011, decizia guvernului de a interzice casatoriile homosexuale, iar in iunie Parlamentul de la Paris a respins o initiativa legislativa a opozitiei socialiste, care incerca sa legalizeze casatoriile intre persoanele de acelasi sex.

Cateva tari europene permit casatoriile homosexuale, in timp ce Franta accepta doar uniunile civile, care ofera mai putine drepturi.

Sondaje de opinie recente indica o crestere a sustinerii publice pentru casatoriile homosexuale, altadata criticate de majoritatea francezilor.


Citeste mai multe despre   


















1401 vizualizari

  • +10 (34 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 20:33)

    DV [utilizator]

    Bravo lui! Prevad ca se vor legaliza curand prin toate tarile civilizate.
    • -10 (28 voturi)    
      ??? (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 22:15)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui DV

      asta inseamna civilizatie pt tine? hai pa.
      • +9 (19 voturi)    
        Re: civilizatie (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 23:45)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui DanHorea1307693823041

        Civilizatia e in principal folosirea ratiunii pentru a convietui pasnic cu ceilalti. Cred ca e cea mai inalta forma de civilizatie sa ai empatie pentru ceilalti si sa le acorzi aceleasi drepturi pe care le ai si tu, chiar atunci cand personal ai avea de suferit.

        Poate suna simplist afirmatia de mai sus, dar e esenta tuturor disputelor "evolutive" ce au dus la progresul din ultimele secole. S-ar putea sa para fortata analogia, dar cand in America a fost eliminat sclavismul, era aceeasi dilema la mijloc: a permite unei clase sociale dreptul la demnitate si independenta umana la fel ca toti ceilalti pe seama banilor care vor fi platiti pentru a inlocui forta de munca oferita de sclavi pana atunci. Sau, in cazul homosexualilor, a depasi pericolul si fobia legata de coruperea valorilor familiale sau religioase pentru a acorda tuturor dreptul de a se casatori cu persoana iubita.

        In conditiile in care statisticile arata ca 50% din casatorii se sfarsesc prin divort, e clar ca acel "pana la moarte" devine o chestie simbolica sau religioasa pentru mai mult de jumatate din cupluri. Nu cred ca impune nimeni obligatia cedarii copiilor la adoptie in situatia in care ramane un singur parinte in "familie".

        Nu vrem ca copiii sa aiba ca role-model persoane deviate: alcoolici, adulteri, criminali, hoti sau poate o intreaga alta clasa de oameni. Le interzicem lor sa se casatoreasca? Nu. Mi se pare un drept fundamental sa permitem unui om sa se casatoreasca cu persoana pe care o iubeste. Iar asta o sa se intampla mai devreme sau mai tarziu, pe masura ce avansam ca civilizatie, chiar daca, la fel ca orice alt progres, majoritatea va avea un inconvienient minor de platit pentru el.
        • +3 (7 voturi)    
          Bravo (Duminică, 13 noiembrie 2011, 0:36)

          Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

          Excelent raspuns!
        • +1 (3 voturi)    
          si nu e impotriva naturii (Duminică, 13 noiembrie 2011, 10:11)

          panfilie [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          se intampla frecvent la ratzoi.
          iar, la o gradina zoologica, necivilizatii au despartit doi pinguini, care si ei erau pe punctul sa se uneasca matrimonial.
          deci, prmarele, in cel mai civilizat mod, a incalcat legea, pentru binele natural al celor doi.

          spre noi culmi de civilizatie si progres !

          btw, n'ar fi mai bine, mai civilizat, sa nu mai existe casatorii, deloc ?
          • 0 (0 voturi)    
            hai lasa-ne cu ratoii si pinguinii (Luni, 14 noiembrie 2011, 11:09)

            nenea [anonim] i-a raspuns lui panfilie

            daca ai 19 ani nu te gandesti la casatorii, insa nu stiu de ce iti dai cu parererea, daca esti prea crud...:) cand os a cresti mare, ai sa vezi la ce sunt bune casatoriile
        • 0 (0 voturi)    
          revin cu o corectie la adoptie (Luni, 14 noiembrie 2011, 11:12)

          nenea [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          totusi, intrea a un copil la orfelinat, fara sustienerea unor parinti si un copil pe mana unor homosexuali care ar putea sa-l iubeasca si sa-l sustina (educate si studii), aleg partea a doua
    • +4 (12 voturi)    
      Homo e un drept (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 23:28)

      Dan123 [utilizator] i-a raspuns lui DV

      Daca cineva vrea sa fie, sa fie. e acelasi lucru cu hetero. nu exista nimic "normal" in lumea post-moderna.
      • -3 (9 voturi)    
        Lumea post moderna!? (Duminică, 13 noiembrie 2011, 1:08)

        traian [anonim] i-a raspuns lui Dan123

        Si cand a debutat dupa parerea dumitale perioada post-moderna?Atunci cand ti-ai cumparat televizor color,cand a ajuns omul pe luna sau cand a scos lady Gaga primul hit?
        Cat despre normal si anormal... Ai mare dreptate,toata istoria si toate traditiile omenirii se bazeaza pe anormali,nu!? Adam s-a trezit cu Eva-o frumusete de barbat pe cap,aia care plecau la razboiul de 30 de ani le puneau centura de castitate barbatilor pe care ii lasau acasa,Elena din troia era de fapt Nelu Troianul,Alba ca Zapada fusese coleg de aramata cu piticii iar zmeii din povestile romanesti furau invariabil exclusiv feciori diafani de normali,rujati,pudrati si epilati, care nu erau anormali si care dadeau toate problemele la spate ca sa nu sufere de stres...
        Pana la urma fiecare face cum vrea si traieste cum isi asterne dar a fi tolerant nu inseamna ca aia tolerati sa aiba posibilitatea de a ajunge in postura de lupi moralisti!
    • -2 (2 voturi)    
      Sunt bolnavi (Duminică, 13 noiembrie 2011, 12:23)

      patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui DV

      Sunt bolnavi saracii., Ne e mila de ei . Si in loc sa fie dusi la psihiatrie unde le e locu societatea isi bate joc de ei lasandu-i sa se faca de rahat cu parade , mariaje gay si alte penibilitati.
  • -8 (22 voturi)    
    Deviant (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 22:41)

    Martens [utilizator]

    Homosexualitatea e doar o deviatie de comportament care se poate indrepta prin terapie. Exista numerosi oameni care au fost homosexuali. Pretentiile activistilor cum ca e innascuta sunt o schema politica pentru a forta acceptarea acestei perversiuni de catre restul societatii.

    In Romania exista proiectul Speranta si vindecare pentru homosexuali prin care se ofera asistenta homosexualilor care vor sa se schimbe.
  • +2 (8 voturi)    
    Fara politica nu se poate? (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 23:28)

    Esme [utilizator]

    ...participarea primarului la nunta celor doi barbati a fost "o provocare electorala"- ma intreb daca oamenii vreodata se vor gandi la unele lucruri fara a implica elementul politic. Foarte trist ca incercam sa privim totul printr-o prisma politica.
    • +2 (2 voturi)    
      Din pacate (Duminică, 13 noiembrie 2011, 2:52)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Esme

      asta e realitatea: politicul legifereaza moralitatea.
  • +2 (8 voturi)    
    comentariile (Duminică, 13 noiembrie 2011, 1:31)

    alex_1 [utilizator]

    Cate o data este mai interesant sa citesti comentariile la anumite articole decat articolele in sine. Faptul ca tolerantza si acceptarea primesc voturi pozitive iar intolerantza primeste voturi negative mai sus imi da sperantza in ceea ce priveste dezvoltarea sociala a tzarii :) deci e de bine ...
  • -1 (5 voturi)    
    frumoasa traducere (Duminică, 13 noiembrie 2011, 2:37)

    fani [anonim]

    "Vila, care a purtat esarfa tricolora" e greu tare cu tradusul ori era primarul roman
    • +2 (2 voturi)    
      tricolor (Duminică, 13 noiembrie 2011, 3:35)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui fani

      Poate suna socant pentru tine, dar mai sunt tari care au steagul tricolor (adica in trei culori). Franta, ai ghicit, are un astfel de steag.
    • +1 (3 voturi)    
      hop si eu (Duminică, 13 noiembrie 2011, 5:33)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui fani

      @ traducerea.
      "Vila" e numele lu' nea Primaru'
      Eşarfa tricoloră este tricoloră pentru că, să vă reamintesc, Franţa are ca steag tot un tricolor, albastru, alb, roşu.
      Cu "eşarfa" nu prea sunt de acord, e de fapt o banderolă, nu e de pus la gât.
      "Căsătoria": este un gest politic, simbolic, pe scripte nu are nicio valoare.
      Când vor veni socialiştii la putere vor legaliza căsătoriile între persoane de acelaşi sex (în Franţa).
      @"Speranţă şi vindecare pentru homosexuali": mămică nu eşti la adunare aici. Nu sunt nici disperat şi nici bolnav. Mă simt chiar foarte bine și cu moralul și cu perspectivele.
      Credința ta nu îți dă dreptul decât să emiți judecăți religioase, nu să mă categorisești ca deviant comportamental. Asta face doar tata psihologul. Homosexualitatea nu e considerată o deviație comportamentală, ci o expresie normală a paletei sexualității umane. Mai pune și tu mâna pe materiale științifice, în afară de Cartea Cărților.
    • +2 (2 voturi)    
      @fani (Duminică, 13 noiembrie 2011, 8:44)

      adib [anonim] i-a raspuns lui fani

      In caz ca nu te-ai prinsn nu numai Romania are steag tricolor. Si Franta, Italia, Ungaria, etc. au steaguri tricolore. Adica au trei culori, nu neaparat rosu, galben si albastru ;) !
    • +2 (2 voturi)    
      Corect1 (Duminică, 13 noiembrie 2011, 8:55)

      Minime [anonim] i-a raspuns lui fani

      Se stie doar ca Romania e singura tara cu trei culori pe steag.
    • +1 (1 vot)    
      tricolor:ok! (Duminică, 13 noiembrie 2011, 10:55)

      snowalker [anonim] i-a raspuns lui fani

      da, tricolora, care e problema? tricolorul francez nu e tot..... tricolor???
    • +2 (2 voturi)    
      E tare greu (Duminică, 13 noiembrie 2011, 11:10)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui fani

      sa pricepi ca steagul francez e tot tricolor si cuvantul e de origine franceza?
    • +2 (2 voturi)    
      greu cu numaratoarea (Duminică, 13 noiembrie 2011, 12:59)

      t [anonim] i-a raspuns lui fani

      uita-te la steagul Frantei, apoi slujeste-te de degetele de la o mîna pt a-i numara culorile.

      pt a-ti alunga cine stie ce angoase epistemologice, iti dezvalui inca de acum ca si steagul francez e tri-color, adica are trei culori.

      mai mult, orice steag format din trei culori, este un tricolor, dar nu toate statele folosesc numele metonimic "tricolor" pentru a-si desemna steagul. (daca nu stii ce e aia "metonimie", da un search pe google)

      numele metonimic "tricolor" e folosit in special de latini: atît francezii isi numesc steagul "tricolor" (de altfel, noi ni l-am numit astfel copiindu-i pe francezi), cît si italienii. pentru edificare, da un search pe google cu:
      - "le tricolore" (pt francezi)
      - "il tricolore" (pt italieni)
  • -1 (3 voturi)    
    mda (Duminică, 13 noiembrie 2011, 11:58)

    buzi [anonim]

    Ce de buzi pe aici, mai mai, banuiam eu ca o sa i ajungem din urma pe occidentali macar la numarul de gay daca la altceva nu suntem in stare
  • -2 (2 voturi)    
    homo homo, in loc de homo sapiens (Duminică, 13 noiembrie 2011, 19:08)

    piktor [anonim]

    ce gasca s-a adunat aici
    da-ti-va si numerele de telefon, sa va cunoasteti mai bine, tu...
    problema cu voi homosexualii e ca din toata paleta de competente umane, va opriti la sex, ceva ce in mod natural genereaza iubire, familie, copii, responsabilitati (dar nu la voi, ca am zis in mod natural, ok?)
    responsabilitati e cuvantul de impact maxim in fraza de dinainte, e ceva ce lipseste aproape complet lumii de azi si in particular oricarei activitati focalizata primordial pe sex
    e drept, unii se simt responsabili de mediu, dar in afara de injuraturi nu fac nimic (de exemplu sa se ia in piept cu cei pe care-i vad ca taie padurea, atunci, pe loc, cand se intampla! - ala da curaj!)
    sau se simt responsabili sa fie toleranti, sa apere drepturile minoritatilor... cred ca va dati seama ca asta e de fapt un fel de nu ma intereseaza ce se intampla in jurul meu (asta e cauza decaderii si caderii imperiului roman, ca veni vorba)
    si pentru ca a fi homosexual e calitatea voastra definitorie, in aceasta lume "postmoderna" unde "nimic nu mai e normal" (cata dreptate aveti!) - ei bine, atunci nu sunteti mai sus de restul speciilor lui Darwin
    si inca ceva... faptul ca azi casatoriile se desfac pe banda rulanta e datorat supra-sexualizarii societatii "post-moderne": ca daca vezi toata ziua funduri si piepti goi pe strada/in ziare/la tv, e greu sa mai stai cu o singura persoana "la bine si la greu"; ca doar o viata avem si tre s-o incercam si pe aia si pe ailalta, ca n-o fi foc
    cu atat mai mult cu cat sa zicem, esti ateu, si nu te simti raspunzator (responsabil, ah, iar cuvantul mult blamat azi) in fata lui Dumnezeu pentru faptele tale
    de-asta ateii si homosexualii injura ortodoxia pe la toate colturile, ca simpla prezenta a lui Dumnezeu - undeva departe de pacatul din ei - e suficienta sa le dea frisoane existentiale
    ...hai sa vedem dc comentariul asta trece de filtrul corect politic de la hotnews...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version