Ceartă „pe față” între companiile feroviare de stat! CFR Călători anunța marți că ușa de la vagonul unui tren a căzut pe linii, după ce a fost „agățată” de un utilaj al CFR Infrastructură. Acum, CFR Infrastructură vine cu o dezmințire și precizează că ușa a căzut singură și mai spune că CFR Călători „s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzații”.

TrenFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

CFR Infrastructură spune că „ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ ”pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj”.

„Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare “…la ieșire din stația Bărăbanț…”?!”, mai spune CFR Infrastructură.

La ce tren s-a petrecut incidentul

Trenul IR 1836 a plecat marți la ora 7.40 din Cluj și ar fi trebuit să ajungă la 20.19 la București Nord, pe un traseu de 621 km, via Petroșani și Craiova. Incidentul s-a produs în jurul orei 10.30, când trenul parcursese cam 125 km. Trenul a ajuns cu 80 de minute întârziere la București Nord (adică la ora 21.40).

Iată comunicatul CFR Infrastructură

DEZMINȚIRE OFICIALĂ A CFR SA în contextul acuzațiilor false ale CFR CĂLĂTORI la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon!

În atenţia: Reprezentanţilor mass-media

DEZMINȚIRE OFICIALĂ A CFR SA în contextul acuzațiilor falselor ale CFR CĂLĂTORI la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon!

Referitor la acuzațiile operatorului național de transport feroviar de călători CFR CĂLĂTORI, care marți 08.08.2023 a învinovățit pe nedrept și în mod public că “…la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca - București Nord, care circulă pe linia alăturată”, facem următoarele PRECIZĂRI:

Drezina pantograf care desfășura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieșire din stația Bărăbanț, doar că ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ ”pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în stația Bărăbanț, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație, care au surprins exact momentul în care ușa se desprinde și cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar!!!

Chiar operatorul național, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menționează faptul că “ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului”! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare “…la ieșire din stația Bărăbanț…”?!

Deși CFR Călători a acuzat oficial că “…un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că “ …la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrători și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucișate….”.

Astfel, în contextul celor sus-menționate, nu mai puțin a imaginilor care rezolvă misterul “ușii smulse”, considerăm tendențioasă și neprofesională acțiunea de imagine a operatorului național, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzații nefondate personalului feroviar al CFR SA!

Ce spunea marți CFR Călători

Astăzi, 08.08.2023, la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – București Nord, care circulă pe linia alăturată. Menționăm că ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului.

Demersurile de constatare a incidentului s-au realizat în stația Vințu de Jos de unde trenul a plecat cu o întârziere de 79 de minute, urmând ca vagonul să fie înlocuit în stația Simeria. Șeful de tren se află în vagonul în cauză și asigură siguranța pasagerilor pentru evitarea eventualelor probleme.

Cât de vechi sunt trenurile din România

Media de vârstă a parcului de locomotive CFR Călători este de peste 40 de ani, iar la vagoane media este de peste 35 de ani, aproximativ 300 de vagoane fiind modernizate între 1996 și 2011. Săgețile Albastre au fost cumpărate acum 20 de ani, iar noile trenuri Alstom nu au sosit încă.

Nici operatorii privați nu stau mai bine, flota fiind compusă în mare parte din trenuri de acum 40-50 de ani (modernizate) și din câteva automotoare ceva mai noi (de 20-25 de ani vechime), aduse din Franța și Germania.

CFR Călători nu a mai cumpărat vagoane noi în ultimii 12 ani.