La aproape 10 ani dupa "Cats and Dogs", vine si sequel-ul. Realizat de un alt regizor (Brad Peyton), in 3D si cu o distributie modificata. Pentru cine nu a vazut filmul din 2001, reactia poate fi una vioaie. Pentru cine a vazut si prima parte, glumele de azi pot parea obosite. Inca ceva: gandit ca un film de familie, "Caini si pisici" nu va fi inteles prea bine de copiii foarte mici.

Cats and Dogs The Revenge of Kitty GaloreFoto: InterComFilm Distribution

Intitulate, mai exact, "Caini si pisici: Razbunarea lui Kitty Galore", noile aventuri care implica cele doua specii aflate in mod traditional in conflict se apropie si mai mult de seria James Bond, lucru evident inca de la titlu si generic (a carui melodie, un cover dupa Pink, e interpretata de Shirley Bassey.). Inceputul e in forta. Un pui de cocker se uita cu ochi umezi la paznicul unei satelit din Germania si e luat in casa.

Doar dulaul acestuia miroase ca ceva nu e in regula si, privind pe geam, il va vedea pe puiut in doua labe fotografiind coduri secrete si, in final, aratandu-si adevarata fata. Cu ajutorul unui fermoar, din spatele blanitei cockerului iese la iveala, in toata splendoarea sa ascutita si uscata, personajul negativ al filmului, Kitty Galore, cea care planuieste - cu ajutorul satelitului -, sa subjuge toata natia canina si sa conduca lumea.

Intrigii clasice nu ii lipsesc adaptarile amuzante, cum ar fi justificarea rautatii uratei Kitty Galore printr-o trauma: initial, pe cand era membra a serviciului secret MIAU, cantonata fiind intr-o fabrica de cosmetice, a cazut intr-un cazan cu crema depilatoare. De la pierderea blanii sale moi vine ura fata de intreaga planeta.

Desigur, e distractiva paralela cu seria James Bond si cu alte filme de actiune sau cu spioni (umani). Si cainii, si matzele, au serviciile lor secrete cu sefii lor reprezentativi (matzele - un motan alb cu negru si papion, cateii - un caine cu ochelari, cravata si guler stramt de camasa).

Dar si mai amuzante sunt amanuntele, desi ele nu sunt tot timpul la egala inaltime. De pilda, casa cu zeci de pisici drogate cu iarba-matzei, care zac raschirate pe fotolii, sub canapele, pe jos, intampinandu-i adormit pe eroi, pe acordurile flower-power ale hitului "Get Together" (The Youngbloods).

In traditia lasata de "Tom si Jerry", unde din stapana lui Tom nu vedeam niciodata decat picioarele grasute, nici "Caini si pisici" nu da prea mare atentie oamenilor. "My humans are not home"/"Oamenii mei nu sunt acasa", spune Catherine, albastra de Rusia care oficial e o fidela pisica de casa, cu nepoti, iar pe ascuns mare agenta MIAU (ceea ce e in perfect acord cu psihologia pisicilor, care isi trateaza stapanii ca pe propriile animale de companie.)

Kitty Galore isi uraste stapanul, iluzionist intr-un parc de distractii, dar disimuleaza bine. Cand e singura acasa, sta cu calculatorul deschis si toarce planuri diabolice, dar cand apare fraierul nu mai scoate un sunet si il priveste stins. Vorbitul animalelor da ocazia unui reusit umor de situatie &de limbaj.

Filmul, care amesteca actorii cu patrupedele (si un porumbel) animate pe computer nu treneaza, dar te poti trezi la un moment dat ca nu mai razi, desi eroii iti sunt simpatici. Un plus de umor n-ar fi omorat pe nimeni. Copiii se pot distra la vederea pisicilor si a cainilor care vorbesc, sau a porumbelului gures, Seamus, care seamana cu magarusul Donkey din "Shrek", dar apropourile la "Tacerea mieilor" si la Hannibal Lecter, prin persana alba cu privire malefica din inchisoarea Alcatraz plina de matze rele, nu sunt tocmai pentru ei.

"Caini si pisici: Razbunarea lui Kitty Galore"/"Cats and Dogs: The Revenge of Kitty Galore" - regia Brad Peyton, cu: James Mardsden, Bette Middler, Christina Applegate, Michael Clarke Duncan, Katt Williams, Sean Hayes, Nick Nolte, Chris O'Donnel, Joe Pantoliano, Roger Moore. Pe ecranele romanesti din 13 august