UPDATE Europarlamentarul Sogor Csaba a postat pe Facebook un mesaj impotriva Trianonului: "Prin aceast tratat, 3.3 milioane de maghiari au ajuns in minoritate"

de I.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 iunie 2011, 17:54 Actualitate | Esenţial


Mesajul lui Sogor Csaba pe Facebook
Foto: Captura Facebook.com
Europarlamentarul Sogor Csaba, ales pe listele UDMR, a postat, sambata, pe pagina lui de Facebook, un mesaj potrivit caruia nu ii place Tratatul de la Trianon, de la semnarea caruia se implinesc astazi 91 de ani, a motivat acest lucru si si-a indemnat prietenii sa isi puna steagul Ungariei langa poza lor de profil de pe site-ul de socializare, noteaza Agerpres.

Europarlamentarul Sogor Csaba a declarat ca mesajul pe care l-a transmis pe pagina de Facebook, "Trianon anlajk" este "un fel de "unlike" maghiarizat si inseamna "Nu-mi place Trianonul", cu referire la Tratatul de pace semnat in 4 iunie 1920 de Ungaria.

"Mesajul este ᅡNu-mi place Trianonulᅡ. Am mai postat pe site si informatii referitoare la cat a pierdut din teritoriu si populatie Ungaria prin acel tratat, semnat in 4 iunie 1920 la Trianon, la 16.32 ora Ungariei, la noi 17.32", a spus Sogor Csaba, pentru Mediafax.

Sogor Csaba a creat un "eveniment" pe Facebook, specificand la locatie "Transilvania", unde a postat mesajul sau si a indemnat prietenii sa isi creeze o "insigna" cu steagul Ungariei si data semnarii Tratatului de la Trianon.

"Ca parte a tratatelor de pace care au incheiat Primul Razboi Mondial, puterile castigatoare au constrans delegatia maghiara sa semneze un dictat nemaiintalnit. Acesta a fost semnat in 4 iunie 1920, 17,32 ora din Transilvania. Cu acest tratat, teritoriul Ungariei a scazut de la 282.870 km patrati la 92.607 km patrati, iar populatia de la 18,2 milioane la 7,6 milioane. Prin aceasta decizie, 3,3 milioane de maghiari au ajuns in minoritate. De-a lungul formarii natiunilor moderne, istoria nu a dat pana acum alt exemplu, cand vointa unei natiuni sa fie desconsiderata in asemenea masura.

Eu, in 4 iunie, imi amintesc de acest lucru. Pentru fondarea viitorului nostru putem primi forta din trecutul nostru comun si invatamintele istoriei. Daca simti si tu la fel, pune langa poza ta de profil steagul maghiar, sa vada toata lumea ca nu am uitat de 4 iunie," se arata in mesajul europarlamentarului.

Printre primii care au reactionat pozitiv la mesajul eurodeputatului se regasesc Antal Arpad, primarul municipiului Sfantu Gheorghe, si Matis Jeno, fost deputat UDMR.

Presedintele Tineretului Social Democrat (TSD), deputatul Nicolae Banicioiu, a declarat sambata, intr-o conferinta de presa sustinuta la Targu Mures, ca partenerii de guvernare ai UDMR ar trebui sa reactioneze si sa solicite retragerea lui Sogor Csaba din Parlamentul European.

'Boc si PDL poate sa ceara UDMR, partener de guvernare, sa ia masuri impotriva domnului acestuia. Mesajul e aberant. E parerea lui. Nici macar nu am sa comentez. Astept ca cei de la PDL sa aiba o reactie si sa-i ceara partenerului de guvernare, UDMR, ori sa-l dea afara, ori sa ia masuri impotriva domniei sale. Mie mi se pare o prostie. Mie imi place Trianonul', a afirmat Banicioiu.

El a aratat ca data de 4 iunie 1920 "unii o comemoreaza, altii o sarbatoresc".

"Domnul Laszlo Tokes a ajuns vicepresedinte al Parlamentului European sustinut de PDL, de grupul PPE din care face PDL-ul parte. Are acordul majoritatii, nu este un om care nu stie ce se intampla sau din afara majoritatii care conduce Romania acum. La fel si ceilalti doi europarlamentari UDMR de la Bruxelles sunt tot oameni din cadrul acestei majoritati care ne conduce. Faptul ca ei se agita atat de mult pe acest subiect si faptul ca declaratiile devin din ce in ce mai razboinice si mai neprotocolare, as putea spune si jignitoare pentru romani, nu face altceva decat o cedare din partea lui Emil Boc care e dispus sa accepte orice numai ca UDMR sa ramana langa el", a sustinut social-democratul.

Banicioiu a sustinut ca din discutiile pe care le-a avut cu mai multi parlamentari ai UDMR, "nu sunt chiar toti asa de acord cu radicalismul promovat de Tokes Laszlo, ba din contra".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7549 vizualizari

  • +29 (33 voturi)    
    da' cine-l poate intelege? (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 17:58)

    Murphy [anonim]

    vad ca a scris ungureste, deci se adreseaza doar ungurilor; sa-i fie de bine, ei urla, ei aud.
    • +13 (17 voturi)    
      nici ungurilor nu se adreseaza! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:00)

      Attila [anonim] i-a raspuns lui Murphy

      Vin alegerile si acum toata lumea se agita din nou. Sloganurile nationaliste se scot din sertare, sunt curatate de praf, lustruite si prezentate publicului.
      Sunt maghiar, dar sincer, nu ma intereseaza aceste discursuri. Acesti oameni nu trebuie bagati in seama. Nu stiu de ce presa romana le face atata publicitate gratuita!

      Sincer sper ca UDMR nu mai intra in parlament si atunci macar nu se inbogateste nici un politician, spunand ca apara drepturile minoritatiilor.
      • +12 (14 voturi)    
        da (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:51)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui Attila

        Este usor sa spui ca nu trebuie bagati in seama dar nu toti putem.De 20 de ani m-am saturat si mai ales in ultimii 2-3 ani de toate cele zise de Tokes.
        Stau si ma gandesc ca el reprezinta Romania in Parlamentul European si cu atat mai putin nu inteleg si nu accept comportamentul sau fata de poporul roman.
        Este atat de sfidator si jignitor ca nu poti sa intelegi daca nu esti roman.Prezinta maghiarii ca pe ceva superior cand eu traind cu ei de 33 de ani niciodata nu i-am simtit.
        • -12 (14 voturi)    
          sa fim normali (Duminică, 5 iunie 2011, 9:38)

          esmeralda [anonim] i-a raspuns lui Dani

          Nu inteleg ce tot aveti cu Tokes; in loc sa il injurati tot timpul ar trebui sa-l apreciati pt tot ceea ce a facut pt drepturile omului in Romania si face in continuare nu numai pt minoritatea maghiara, nu uitati ca el a pornit caderea comunismului in Romania. Mai devreme sau mai tarziu o sa primeasca premiul Nobel pt pace, poate chiar la anul. Voi de la hotnews ar trebui sa faceti lobbi ca Tokes sa primeasca premiul Nobel pt pace.
          • 0 (0 voturi)    
            Securist ungur dovedit ! (Duminică, 5 iunie 2011, 14:00)

            niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui esmeralda

            Ceausescu nu a fost de acord sa fie arestat !
            Si-a facut-o cu mana lui :)))
        • +2 (4 voturi)    
          nem autonómia (Duminică, 5 iunie 2011, 9:59)

          Burebista [anonim] i-a raspuns lui Dani

          nem nem nem.
          • +9 (11 voturi)    
            Ungaria ??? (Duminică, 5 iunie 2011, 13:51)

            Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Burebista

            http://www.youtube.com/watch?v=4at1c2_pWq0
            Ungaria Mare nu a existat !
            Da, istoric asa este! Este scornita de mintile infierbintate care confunda realitatea cu visurile desarte de marire! Ungaria asa zis Mare a fost un artificiu administrativ, o gaselnita birocratica, a unui functionar oarecare, numit Buest, decizie luata in 1867, de azi pe maine, intr-un birou, in urma unor intrigi si aranjamente de culise. Ungaria asa zis Mare nu a fost o realitate istorica, implinita printr-un eveniment de anvergura.
            Nici vorba sa se compare cu procesul prin care s-a ajuns la constituirea Romaniei Mari, proces care are la temelia sa jertfa a zeci, sute de mii de romani! Prin jertfa se consolideaza tot ce este trainic in istorie. Unde este jertfa ungureasca la 1867?! Unde a fost jertfa ungureasca atunci cand, dupa un veac si jumatate de ocupatie turceasca totala, Budapesta este eliberata de armatele imperiale austriece?
            Sa le aducem aminte celor care calomniaza Romania cu atata pasiune, faptul rusinos, penibil, jenant, de care ne-am ferit sa facem caz, ca in armata care i-a alungat pe otomani din Budapesta si din Ungaria, nu a existat niciun combatant ungur! Repet: cand turcii, care transformasera Ungaria in pasalic, au fost alungati de armatele unei puteri europene, crestine, in acea armata nu a fost niciun ungur care sa fi ridicat sabia pentru gloria, libertatea sau demnitatea maghiara! Nici unul! La fel cum, in cele aproape doua secole de ocupatie turceasca, nu s-a inregistrat niciun moment de rezistenta, de opozitie ungureasca la ocupatia musulmana. Nota bene: principatul medieval ungar, creatie a Bisericii Catolice, nu a avut o omogenitate etnica comparabila cu a principatelor romanesti, intre care includ si Transilvania.
            Nu intamplator regii Ungariei de origine maghiara ii numeri pe degete,intr-o jumatate de mileniu! Asta pana la Mohaci, in 1527, cand statul ungar dispare. Dispare Ungaria, dar nu si Transilvania, care continua sa existe! De ce nu dispare si principat
            • +2 (4 voturi)    
              Felicitari Domnule! (Duminică, 5 iunie 2011, 15:22)

              Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae

              Chapeau bas!!!
            • +2 (4 voturi)    
              Da (Duminică, 5 iunie 2011, 17:42)

              Liviu [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

              Pana sa nu dau de acest comentariu,, am voit sa spun eu acest lucru. Am citit acelasi lucru scris documentat de catre un mare istoric.
          • -1 (1 vot)    
            Solutia slovaca ! (Duminică, 5 iunie 2011, 14:01)

            niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Burebista

            Si atat !
        • 0 (2 voturi)    
          ungurii sunt ultimele sechele (Duminică, 5 iunie 2011, 13:20)

          visio [anonim] i-a raspuns lui Dani

          ale Europei; ungaria este singura tara care nu intelege sa respecte tratatele semnate; ungari anu stie sa faca alegeri corecte si a ramas tributara mentalitatii imperiului austro-ungar(mai mul taustro, pt ca ungari aca tara este absolut nesemnficativa); ungurii au fost calaii austriecilor, acestia neavand curajul sa infrunte romanii din Tarile Romane; austria nici acum nu inseamna mare lucru pe harta Europei, ea contand cata de cat numai pt ca est evecina Germaniei; despre unguri ce sa mai spunem? cu turcii nu avem probleme desi nici lor nu le-a placut cand le-am luat Dobrogea (am luat ceea este al nostru); intre noi fie vorba putem spune ca partea nord-vestica a turciei este pamant romanesc (vechea Troia); grecii au avut grija sa ne usureze de acest pamant, ins acand nu esti in stare sa aperi ce este al tau este bun dat; asta nu inseamna ca trebuie sa le scoatem ochii grecilor sau turcilor; pur si simplu ne vedem de viata, s-a inventat internetul, drumul in Cosmos..numai ungurii mai viseaza prostii; oricum, alde europarlamentarul asta si stupidul ala de a dat foc unei papusi trebuie sa returneze Statului roman banii de salarii, prime, etc
      • +7 (9 voturi)    
        de cauza asta stiati ? (Duminică, 5 iunie 2011, 1:28)

        Avram Iancu [anonim] i-a raspuns lui Attila

        http://www.causes.com/causes/346739

        Ei in loc sa opreasca incalzirea globala, sa apere ursii polari, sau sa lupte impotriva cancerului mamar, ei vor autonomie dom'ne ai mai pomenit asa ceva ? :))) rade lumea de ei, ce au bagat la causes.
    • +3 (3 voturi)    
      atentie!! (Duminică, 5 iunie 2011, 13:16)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Murphy

      asta este o diversiune ...este vorba despre votul la noua constitutie , unde vor trebui sa dea socolteala cu privire la averi..iar fratii unguri n-au fost abstinenti la ciolan in ultimii 20 ani..
  • +15 (25 voturi)    
    o tine precum gaia matul ! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:08)

    Eneas [anonim]

    chiar incep sa ne plictiseasca ungurii astia,care au venit de unde au venit perste romani in secolul X ,pana in secolul XIII se ingropau inca cu caii lor, si tot barbari au ramas dupa ce au trecut 1000 de ani!
    • -15 (19 voturi)    
      scuze... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:11)

      NEDERO [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      ..poate a venit stra stra stra bunicul tau cu oile, chemat ca forta de munca super ieftina dar nicidecum ungurii peste romani ...mai studiaza
      • +6 (6 voturi)    
        stii ce iti propun eu (Duminică, 5 iunie 2011, 3:21)

        smen [anonim] i-a raspuns lui NEDERO

        dute la Budapesta acolo la tine si cauta GESTA HUNGARORUM,scrisa de un nene Anonymus notar al regelui Bela,acolo scrie clar negru pe alb,chiar un ungur de al vostru pe cne au gasit maghiarii cand au ajuns prima data pe meleaurile Transilvaniei
      • +5 (7 voturi)    
        pacat de tine si de istoria SF pe care o cunosti (Duminică, 5 iunie 2011, 8:27)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui NEDERO

        e grav pentru incultura ta generala sa nu il cunosti opera lui Anonymus(statuia de la km zerodin Budapesta) sa nu iti cunosti limba, sora cu baskira, cu kalmucii si alte limbi altaice !
        basmele istoriei voastre sunt frumoase ,dar falsuri recunoscute de istorici,inclusiv maghiari !va mai dati si sumerieni ,la cat sunteti lipsiti de noroc!
        deci kalmucule, RETINE =romanii SUNT PROPRIETARI DE DREPT AI PENINSULEI BALCANICE ,AI NORDULUI DUNARII ,AI PANONIEI ,AI MORAVIEI,JUMATATE DIN GRECIA E AROMANA (SPRE FURIA ELINILOR)!
        • +1 (1 vot)    
          Gesta Hungarorum tradusa din latina (Duminică, 5 iunie 2011, 17:55)

          bazil [anonim] i-a raspuns lui Eneas

          "Atunci Tuhutum, dupa ce a auzit bunatatea acelei tari, si-a trimis soli la ducele Arpad
          ca sa-i dea voie sa mearga dincolo de paduri ca sa lupte împotriva ducelui Gelou. Iar ducele Arpad, dupa ce a început sfatul a laudat intentia lui Tuhutum si i-a dat voie sa lupte împotriva lui Gelou, mergând dincolo de paduri. Când Tuhutum a auzit aceasta de la sol, s-a pregatit cu ostasii sai si dupa ce a lasat acolo asociatii sai a plecat dincolo de paduri, catre rasarit, împotriva lui Gelou, ducele blacilor. Dar Gelou, ducele din Tara foarte paduroasa, auzind de
          venirea acestuia, si-a adunat armata si a început sa calareasca în fuga cea mai iute ca sa-i opreasca la Portile Mesesului."

          "Si, pe când voiau sa traverseze apa Temes, a venit împotriva lor Glad, din ai carui urmasi descinde Ohtum, ducele acelei patrii, cu o mare ostire de calareti si pedestrasi, cu ajutorul cumanilor si bulgarilor si
          blacilor."

          "sa mearga la ducele'Arpad, care <soli> sa-i anunte acestuia ca Menu Morout, care la început a încredintat ducelui'Arpad, prin solii sai proprii, cu inima mândra bulgareasca, ca refuza sa-i dea pamânt cât'încape într-un pumn, acum, prin aceiasi soli, învins si distrus, nu se îndoieste sa dea întregul
          regat si pe fiica sa lui Zulta, fiul lui Arpad."
      • +3 (3 voturi)    
        scuze? (Duminică, 5 iunie 2011, 9:43)

        Avram Iancu [anonim] i-a raspuns lui NEDERO

        Unde ai studiat tu asta, pui de dac? Chiar daca ar fi fost asa, stra stra bunicul a facut mai multi copii ca al tau si sunteti doar niste minoritari, la fel ca si tiganii.
      • +3 (5 voturi)    
        sec X (Duminică, 5 iunie 2011, 10:28)

        roman [anonim] i-a raspuns lui NEDERO

        Pai ce ma , te supara adevarul ? Ca pana atunci la voi in dreptul domicliului se trecea cortul X sau calul Y. Si ati venit de v-ati pripasit prin pusta aia inospitaliera si dupa aia v-au luat austriecii de slugi, si asa v-ati civilizat si voi ...
        • -1 (3 voturi)    
          IURTA. (Duminică, 5 iunie 2011, 14:30)

          STEFAN [anonim] i-a raspuns lui roman

          I se zice iurta romulanule si e mult mai sanatoasa decit bordeele voastre bagate in pamint. Pe noi pusera mina austriecii pe voi turcii si fanariotii sute de ani si se vede in toata Europa. Cind striga pasa la istambul
          GHIAUR VALAH PUTUROS VOI IN UNGROVLAHIA URGENT VA ASCUNDEA-TI IN
          GAURILE DIN BORDEE.PRICEPUT-AI GHIAURE?
      • +3 (3 voturi)    
        si daca o iei logic (Duminică, 5 iunie 2011, 19:53)

        Din Ardeal [anonim] i-a raspuns lui NEDERO

        tot nu aveti dreptate. Un pamant binecuvantat cu de toate sa nu fie locuit? Sa veniti voi pe la anul 1000 si sa-l gasiti gol? Sa fim seriosi. Era ocupat de crestini, de romani.
    • -1 (3 voturi)    
      TRIANON (Duminică, 5 iunie 2011, 14:16)

      STEFAN [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      ENEAS TATA. In marea ta intelepciune otravitoare contra ungurilor ai zis un mare ADEVAR. Pentru care iti multumesc din suflet.Daca ungurii se ingropau cu,
      caii lor e o mare cinste pentru mine si toti ungurii.
      acest lucru semnifica dragostea lor pentru acest animal unic de-a lungul intrgii civilizatii omenesti.
      Si ti-as aminti de capodoperele artistilor plastici poetilor romancierilor care prezentau calul ca cel mai nobil animalVoi in secolul XXI II omoriti ii BATJOCORITI II FACETI SALAM CU VERII VOSTRI ITALIENI II II ETC. SI daca tot mi-ai ridicat mingea iti fac surpriza sa te anunt ca in sec.XIII ungurii aveau sute de biserici numai in
      Ardeal.Ale voastre erau bisericile slavonesti din serbia de unde a-ti venit cam prin sec XI XXI. CA SA FUGETI DE SLUGARITUL ,LA EI DE UNDE AVETI SI DENUMIRILE OCUPATIEI OIERITULU.
      • +2 (4 voturi)    
        STEFANE MAMA! omorau calul cand (Duminică, 5 iunie 2011, 15:19)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui STEFAN

        murea hunul , nu mureau impreuna arpade,arpade ,vai de logica ta !cand murea hunul clanul ii omora calul favorit si il ingropau cu stapan cu tot! tot e bine ca va ingropati azi cu celularele,ca nu prea mai aveti cai! deci cum o intorci tot altaici sunteti!iar daca nu mergeau regii vostri pe maghiarizarea fortata ,azi erati o mana de scaieti in calea uitarii ,ca v-a batut Dumnezeu sa nu va inmultiti ,ca pe orice rasa mongola!
      • +2 (2 voturi)    
        Bai baiete nu mai judeca tu pe romani... (Duminică, 5 iunie 2011, 15:37)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN

        ...du-te tata, in Ungaria si fii fericit acolo...Da-te ,la Budapesta, cu curul de pamant, din pricina Trianon-ului,lasa-ne puisor in pace...
  • +16 (28 voturi)    
    Mizerie (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:10)

    Vipera [anonim]

    vai saracul de el, maghiarul, e in minoritate din cauza trianonului, ce nerusinare pe astia ce au indraznit sa scoata capul dupa 1000 de ani de sclavism. CE FAC PROCURORII, DORM??????? art . 155 Cod Penal- tradarea!!!!!!!!!!! CE FACE PUTEREA?????? CUM POATE UNUL CA ASTA SA STEA PE BANII NOSTRII IN PARLAMENTE???????? suntem cea mai jegoasa natie ca toleram asa ceva. daca un roman facea in ungaria ceva asemanator era de mult impuscat! RUSINE
    • +10 (12 voturi)    
      nu natia e jegoasa (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:23)

      ebaceaproasta [anonim] i-a raspuns lui Vipera

      ci liderii. ne trebuie un nou antonescu.
    • +19 (21 voturi)    
      ASTA CU BANII NU-I ADEVARAT (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:11)

      Istvan [anonim] i-a raspuns lui Vipera

      Eu am mai scris aici si sunt un ungur moderat, care se considera in primul rand cetatean roman si abia apoi de nationalitate maghiara. Nu sunt de acord cu politica UDMR-ului din ultima perioada, fac mai mult rau decat bine comunitatii. De la predarea Istorie si Geografiei in limba maghiara pana la autonomie. Dar nu pot fi de acord nici cu afirmatia ca acest europarlamentar sta pe banii romanilor. Si cetatenii romani de etnie maghiara platesc impozite, taxe, consuma produse deci platesc TVA etc deci nu sta numai din banii majoritaii romane. Repet: condamn politica UDMR-ului, dar nu pot sa aud toata ziua ca mananc painea romaneasca, ca si cum as primi-o gratis. Si eu muncesc ca sa pot cumpara painea mea cea de toate zilele, nu o primesc ca pe o pomana. Si ar fi bine sa se faca o distinctie intre UDMR si minoritatea maghiara. Cele doua notiuni nu sunt sinonime. Cum nici majoritatea politicienilor romani nu reprezinta interesul national al romanilor nici politicienii Udmr nu se zbat pentru binele maghiarilor. Toti urmaresc doar interese personale si de grup!!! ..iar restul este doar demoagogie.
      • +10 (12 voturi)    
        Da (Duminică, 5 iunie 2011, 4:40)

        Octavian [anonim] i-a raspuns lui Istvan

        Aveti dreptate, imi place raspunsul dv. Cine vrea sa vada isi da seama ca poporul maghiar este foarte harnic, munceste bine, respecta cultura si nu sta la pomana nimanui. Iti cer scuze pentru ce este neadevarat si neadecvat in aceste postari. Inflamarea natarailor de orice natie nu face bine nimanui. Nu mi-as dori sa apara acum un scandalagiu ca Funar si sa aiba succes politic din nebunia lui.
      • +3 (3 voturi)    
        romani (Duminică, 5 iunie 2011, 7:16)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui Istvan

        BRAVO!Imi place ca sunt si romani de nationalitate maghiara care spun ca sunt romani
      • +4 (6 voturi)    
        Domnule Istvan! (Duminică, 5 iunie 2011, 9:50)

        Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Istvan

        Te afli intr-o confuzie. Si dumneata esti ROMAN. Roman prin cetatenie si apartenenta la acest stat. Ca esti de natie maghiara asta este alta mancare de peste. Acesti asa zisi reprezebtanti ai Romaniei de fapt reprezinte interesele statului maghiar pe banii statului roman Adica,ai mei ca roman de nationalitate ai dumneata ca maghiar de nationalitate ai lui Ivan ca rus sau ucrainean de nationalitate ai lui Ali turc de nationalitate etc etc. Deci banii nostri pentru interesele altora. Cred ca ai priceput in ce priveste confuzia dumitale. Apoi nu inteleg eu cum din 18.2 milioane de locuitori Ungaria a ramas dupa Trianon cu 7.6 mnilioane de locuitori si ceva peste doar doua miloane de unguri minoritari inafara granitelor. Nu inteleg e un fel a spune pentru ca de fapt Domnul Sogor si Domnul Laszlo se fac ca nu inteleg ca restul de peste zece milioane erau unguri de alta nationalitate di tre care peste cinci miloane si jumatate doar romani in Transilvania. Era corect sa ramana Ungaria mare cu peste zece milioane de captivi in ea? Evident ca nu! Si apoi ce le lipste ungurilor din Romania de fac atata caz acesti asa zisi lideri? Te-as ruga pe Dumneata sa-mi spui!
        • -2 (4 voturi)    
          CE VOR LI.. (Duminică, 5 iunie 2011, 14:47)

          STEFAN [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

          Mai gheo.... tie si tuturor romanilor:Vreti sa respectati Tratatul de la Trianon?Dar proclamatia de la Alba Iulia de la 1918?Daaaaaaaaaa? Pai atunci citeste paragrafele cu privire la populatiile conlocuitoare. SI RESPECTA-LE B BRE.
          EROARE: ROMANUL NUMAI RESPECT SI CUVINT NU ARE. SI NICI ONOARE!!!
          • -1 (1 vot)    
            Se vede . . . (Luni, 6 iunie 2011, 7:42)

            Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui STEFAN

            . . . din raspunsul tau si dim modul in care mi te adresezi cat de educat si de superior imi esti. Sictir!
      • 0 (0 voturi)    
        ba da (Duminică, 5 iunie 2011, 11:42)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Istvan

        UDMR=ungurii atata timp cat UDMR castiga la alegeri un procentaj aproximativ egal cu ponderea populatiei maghiare din Romania.

        Bine, de fapt primeste uneori mai mult datorita prezentei mai mari la voi a ungurilor (tocmai pentru a da voturile UDMR) dar asta e alta poveste.
      • -2 (4 voturi)    
        valasz ISTVANNAK (Duminică, 5 iunie 2011, 12:43)

        Ica [anonim] i-a raspuns lui Istvan

        nem hiszem hogy hejes , hogy vedi ezt a z extremista ronda roman tarsasagot az UDMR rovasara.Ha nincs UDMR a magyarnak sokkal rosszab lett volna sorsa..nincs nagy eredmeny , de legalabb egy kicsit fekezve vannak a rossz indulatok.Tudom mijen volt KOVASZNA fiatal koromba es latom mi van ott most.Ezert az UDMR a hibas ? Es ez csak egy pelda.A tobii meg szomorub.Szeresse a magyar vezetot, naluknal rosszb eleg van.En roman vagyok es latom a kulombseget...
        • +1 (1 vot)    
          Acum sunteti politicosi... (Duminică, 5 iunie 2011, 15:41)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Ica

          ...mai mult-simt, s-au l-ati ingropat...cu cal cu tot...
        • +1 (1 vot)    
          despre ce bine vorbesti Ica (Duminică, 5 iunie 2011, 16:25)

          ema [anonim] i-a raspuns lui Ica

          sunt romanca din Covasna si iti spun eu ce bine a facut UDMR-ul populatiei din zona... i-a enclavizat, a taiat padurile, a interzis oricaror firme romanesti sau straine cu exceptia celor din ungaria sa investeasca in zona, a bagat banii de investitii in propaganda si manifestatii jalnice, rupte de realitatea istorica (ce credeai ca arata bine felul in care va strangeti cu orice ocazie posibila sa va exprimati nostalgille imperiale?), v-a redus pe toti la stadiul de fiinte manipulabile cu comportament de secol 18 in vreme ce ei se imbogatesc bine mersi si pun pe cine vrea muschiul lor in toate posturile de conducere. De aici si aparitia celorlaltor partide maghiare care, inafara de blah, blah-ul un pic mai dur, ca deh, le trebuie electorat, viseaza sa inlocuiasca vesnicul abonat la ciolan. Ca si ei sunt oamini, lol.........s'apoi zona este cea mai saraca din Romania cu peste .90% dintre locuitori cu salariul minim. Restul de 9% sunt liderii UDMR
        • 0 (0 voturi)    
          limba romana (Luni, 6 iunie 2011, 9:21)

          lzrd [utilizator] i-a raspuns lui Ica

          limba romana nu este o limba de circulatie internationala dar maghiara nici atat.
          esti cetatean roman si macar bunul simt trebuia sa te indemne sa scrii in romaneste si poate ca astfel te intelegeam si noi si poate iti raspundeam si poate luai si ceva voturi pozitive.
      • 0 (0 voturi)    
        Constitutia Romaniei... (Luni, 6 iunie 2011, 10:56)

        Un cetatean roman [anonim] i-a raspuns lui Istvan

        Stimate domn, traiti in Romania, platiti taxe in Romania, inseamna ca sunteti ROMAN (de ce etnie vreti d-voastra sa fiti). Astfel incat sintagma, ca acest europarlamentar sta pe "banii romanilor" este cat se poate de adevarat, incluzandu-va si pe d-voastra.

        Inainte sa raspundeti, aduceti-va aminte de momentul cand Ungaria a devenit "mare" si s-a descoperit ca ungurii adevarati erau in minoritate fata de celelalte etnii. A fost unu' atunci cu o fraza memorabila... "de acum inainte nu mai sunt nemti, austrieci, unguri, slovaci, sarbi sau romani, ci MAGHIARI"

        Iar faptul ca Ungaria acum va da posibilitatea sa obtineti si cetatenia ungara, este o mare prostie... de suptu' la 2 mame ce mai zicem?! apropos de taxe si impozite...
  • +11 (17 voturi)    
    Ar trebui sa Ne pese (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:14)

    Radu [anonim]

    Si toate partidele noastre Romanesti pupa in dos Uniunea. Si voi, restul romanilor uitati de cei din Harghita si Covasna
    • +3 (3 voturi)    
      Ne pasa (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:41)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Ne pasa atata timp cat voi sunteti egali cu noi. Dar din pacate unii dintre voi sunt mai egali decat altii si vor sa aiba in Romania unele beneficii nejustificate.
      • +2 (2 voturi)    
        de fapt (Duminică, 5 iunie 2011, 8:46)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui ionel

        cred ca radu se refera la romanii din harghita si covasna
  • +18 (18 voturi)    
    problema se pune si altfel (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:16)

    andu [anonim]

    ungurii nu inteleg ca problema poate fi pusa si invers. Inainte de 1918 milioane de romani, slovaci, sarbi, croati erau minoritari intr-o federatie dominata de austrieci si unguri si unde trebuia sa renunti la propria etnie pentru a avansa social! La 1918 cei care au fost mai multi in regiunea lor, recte romanii in Transilvania, slovacii in Slovacia etc au decis. Punct!
    • +7 (9 voturi)    
      Nu erau minoritari ! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:04)

      Alexu [anonim] i-a raspuns lui andu

      Ungurii ar trebui sa stie ca erau minoritari si asupreau aceste natiuni ! Ceea ce nu se intampla acum ! Au furat pamanturi prin suveici cu intabulari prin secolul 16-16 , cand cereau acte romanilor sa dovedeasca de unde au pamantul , ii bagau la inchisoare ca " minteau " si nu aveau inscrisuri , iar grofii maghiari isi treceau pamanturile pe numele lor , cu martori.
      Sigur ca ei plang acum ca nu mai sunt natiunea care administra "fura" bunurile altora ...
      La fiecare afirmatie din aceasta ar trebui sa fie prezentat un material de istori cu lucrurile rele facute de maghiari , pe timpul de emisi al TVR in limba maghiara ... ( si subtitrat si in maghiara ),
      Cu Ip cu Treznea , cu 1848 ....
    • 0 (0 voturi)    
      majoritarii dintr-o regiune (Duminică, 5 iunie 2011, 1:29)

      Tomasito [anonim] i-a raspuns lui andu

      "La 1918 cei care au fost mai multi in regiunea lor, recte romanii in Transilvania, slovacii in Slovacia etc au decis"
      Deci daca o etnie e majoritara intr-o regiune poate decide.
  • +11 (17 voturi)    
    Trimiteti-i mesaj pe fb (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:19)

    ready4war [utilizator]

    Rog toti romanii sa ia atitudine si sa ii trimita mesaje de protest pe adresa de facebook. El este europarlamentar roman, si ar trebui sa reprezinte interesele Romaniei, nu inversul.
    E momentul sa fim solidari. Cu cat se va propaga mai mult aceasta idee, cu atat mai mult vor crede ca poate fi realizabila si vor incerca sa o indeplineasca.
    • +4 (4 voturi)    
      La multi ani! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:28)

      tavi [anonim] i-a raspuns lui ready4war

      Eu i-am trimis un mesaj de la multi ani! Trimiteti-i si voi!
  • +10 (12 voturi)    
    socoteala.... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:22)

    socotitorule... [anonim]

    Adica au fo' 18,2 milioane maghiari, buuuuun : au ramas 7,6 milione in granite proprii, dupa Trianon, iar minoritari (pe alte teritorii statale) 3,3 milioane... Nu i buna socoteala ! Treb'e un nou Trianon ? Ce vreti ?
    • +2 (4 voturi)    
      Matematica este corectă, concluzia nu este bună :D (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:12)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui socotitorule...

      Dacă erau 18.2 milioane maghiari (se refereau la populația rezidentă pe teritoriul Ungariei de atunci) și au rămas doar 7.6 milioane, înseamnă că în Transilvania număraseră 10.6 milioane de locuitori, care au plecat odată cu Trianonul. Din cei 10.6 milioane, doar 3.3 milioane erau maghiari, de unde rezultă că 7.3 milioane erau alte naționalități. Ce dovadă mai bună că Transilvania NU le aparținea?

      În 1003, regele Stephen I al Ungariei a cucerit Transilvania, aceasta păstrându-și o oarecare autonomie. În 1526, Transilvania a devenit un principat complet autonom, sub suzeranitatea Imperiului Otoman. În 1600, Mihai Viteazul a adus Transilvania sub control românesc, doar pentru un an. Imperiul Habsburg a cucerit Transilvania în 1683. În 1867, Imperiul Austro-Ungar s-a format, regatul Ungariei luând Transilvania. În 1920, Transilvania a fost dată României. A aparținut Transilvania mai mult României decât Ungariei? Cu siguranță nu. Este Transilvania a românilor? Asta este o cu totul altă întrebare pe care unii unguri nu o înțeleg. Sau nu vor să o înțeleagă.

      Cu bine,
      Adrian
      • -1 (1 vot)    
        partial datele sunt adevarate (Duminică, 5 iunie 2011, 9:09)

        UnClujean [anonim] i-a raspuns lui ady624

        dar uite, sa faci te rog un studiu numismatic si vezi ce scrie pe TOATE monedele de circulatie din Transilvania incepand din 1001. REX.HUN-PRINC.TRANS. ..... Ai idee ce inseamna? Crede-ma asta e o dovada elocventa si semificativa nu punctele de vedere ale romanilor sau ungurilor.
        • +2 (2 voturi)    
          Nu te pot contrazice (Duminică, 5 iunie 2011, 17:15)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui UnClujean

          Așa o fi, După cum am concluzionat, Transilvania a aparținut mai mult timp Ungariei (prin diferitele ei forme) decât României, însă ca urmare a unor ocupații. Asta nu face acel teritoriu unguresc, ci doar asuprit. De aceea am întrebat, este Transilvania a românilor? Răspunsul, din păcate, nu-l știu sau nu-l pot acoperi cu dovezi. Transilvania era locuită când Stephen I a cucerit-o. Vorbeau o limbă foarte apropiată de limba celor din Țara Românească (Muntenia) și numele orașelor o dovedește fără tăgadă. Nu sunt istoric, nu mă pricep, așadar nu mă bag. Inima îmi spune că Transilvania e a românilor. Creierul îmi spune că nu știe :D

          Adrian
    • -6 (8 voturi)    
      .. (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:13)

      nedero [anonim] i-a raspuns lui socotitorule...

      ai vrea sa sti ce vrem sau ce gandim...
      • -2 (2 voturi)    
        összeadás (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:20)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui nedero

        Noi doar spunem ca socotiti prost!
        • +3 (3 voturi)    
          pisti (Duminică, 5 iunie 2011, 0:01)

          dan [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          Dragul meu daca au fost 18 milioane si au ramas 7,5 inseamna ca 10,5 milioane au ramas in afara tarii tale.Dintre astia doar 3,5 milioane erau unguri ,deci 7 milioane erau de alte nationalitati.
          Ce pui mei visati la ungaria dinaintea Trianonului ca doar erau aproape jumate altii decat ungurii si sa nu mai zic nimic de maghiarizarea fortata facuta secole de-a randu.
          Chiar nu aveti putina rusine?
          Stiti ce aveti de facut daca nu va convine sa traiti in pace aici? Plecati pt un an la munca in ungaria si la intoarcere vei vedea cu alti ochi tara asta unde te-ai nascut ,crescut si unde traiesti.
          Nimeni nu asteapta recunostinta ci doar un pic de respect pt concetatenii vostri care traiesc langa voi ,adica noi romani.
    • +3 (5 voturi)    
      18,2 milioane "populatia Ungariei" (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:16)

      Ela [anonim] i-a raspuns lui socotitorule...

      zice 18,2 milioane "populatia Ungariei"... probabil in cei 18,2 milioane avea tot conglomeratul etnic din Transleithania / Imperiul Austro-Ungar...
    • +1 (3 voturi)    
      minoritari (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:26)

      Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui socotitorule...

      ai inceput socoteala bine dar ai esuat in concluzii

      18,2 mil - 7,6 mil = 10,6 mil

      10,6 mil = 3,3 mil unguri + 7,3 mil altii

      deci in teritoriile "pierdute" traiau 7,3 mil altii si DOAR 3,3 mil unguri.
    • +3 (5 voturi)    
      restul (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:50)

      florin [anonim] i-a raspuns lui socotitorule...

      restul de 10,6 milioane au fost facuti sclavii lor dar asta n-o mai zice meseriasul. Asta mai i-a bani de la statul roman!!!!!Intr-adevar suntem un popor tolerant.
  • +5 (5 voturi)    
    pai, cui sa-i ceara PDListii ??!! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:27)

    costica [anonim]

    ca toti din UDMR gandesc la fel...... toti au ca obiectiv obtinerea autonomiei teritorile, adica repararea cumva a ceea ce a instituit Trianonul contrar intereselor populatiei maghiare din Transilvania... chiar asa a si declarat Primarul de Sfantu Gheorghe, ca autonomia va repara ceea ce a facut Tratatul de la Trianon pentru maghiarii din Transilvania.... si asa gandesc toti cei din UDMR, de aceea obiectivul lor declarat este sa repare asta prin obtinerea autonomiei teritoriale in tinutul secuiesc, nu au ascuns niciodata ca asta este obiectivul lor, Kelemen Hunor noul sef la UDMR a afirmat din nou la alegerea lui in locul lui Marko Bela ca obiectivul UDMR este obtinerea autonomiei teritoriale in Tinutul Secuiesc.... Primarul de Sfantu Gheorghe Dl Antal Arpad, fost deputat al Romaniei declara periodic in paginile ziarului romanesc din Covasna aceste lucruri si in afara de deputatul PSD, Dl Horia Grama, liderul PSD Covasna, nimeni de la PDL nu spune nimic despre aceste declaratii, probabil sunt de acord cu ele.....
    • +1 (1 vot)    
      Cata ipocrizie?! (Duminică, 5 iunie 2011, 18:38)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui costica

      Daca UDMR v-ar face jocul voua astora de la USL ar fi buni, nu-i asa? Daca sunt la guvernare cu PDL sunt al naibii de rai, nu-i asa?
  • +5 (5 voturi)    
    matematica simpla si de bun simt (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:45)

    Lucian* [utilizator]

    Populatia a scazut de la 18.2 milioane la 7.6 milioane. Bine!
    18,2-7,6= 10,6 milioane
    3.3 milioane de maghiari au ajuns in minoritate.
    Deci
    10,6-3,3=7,3 milioane de alte natiuni.
    Pai stai ca nu inteleg!
    Pai maghiarii nu au devenit minoritari. Ei erau deja minoritari in teritoriile respective!
    Adica o populatie de 31% are pretentia sa declare ca zonele trebuie sa fie a lor pt ca ei sunt 1 din 3 oameni si tot ei sa le dicteze la ceilalti 2 oameni ca ar face bine sa invete maghiara.
    Mda! Interesant..,
    Bai, ailalti doi oameni! voi chiar nu aveti nimic de zis la aceasta cerere prezentata in mod politicos si cu ignorarea realitatilor?
    • 0 (4 voturi)    
      Si sarbii plang nu-i asa?? (Duminică, 5 iunie 2011, 1:57)

      stereo [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Si in Kosovo candva sarbii erau majoritari pana cand albanezii au inceput sa se inmulteasca ca potarnichile, si au devenit majoritari. Cam 90% sunt albanezi. Deci dupa logica ta Kosovo apartine de drept Albaniei????Adica o populatie de 90% are pretentia sa declare ca zona aceea trebuie sa fie a lor ??
  • +4 (4 voturi)    
    dar nu numai maghiarii din Transilvania (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:53)

    cet23 [anonim]

    Conform statisticilor Uniunii Europene, in 2020, 40% din cetatenii Ungariei de sub 25 de ani, vor fi de etnie tiganeasca. Daca asta va fi in 2020, cam in 10 ani dupa 2020, maghiarii vor fi minoritari si in Ungaria.... Si din ce in ce mai minoritari!
    Bine, ca acelasi fenomen se intampla la scara intregii Europe, inclusiv a Romaniei (in general cu tiganii si arabii care au rate de natalitate fabuloase), dar asta nu schimba situatie Ungariei...
    Deci dragi unguri (cetateni sau nu ungari), pregatiti-va (alaturi de restul popoarelor europene, inclusiv romanii), sa fiti minoritari si in propriile voastre tari sau tari de origine! ;)
    • -2 (4 voturi)    
      lasa povestile si manipularea (Duminică, 5 iunie 2011, 9:13)

      UnClujean [anonim] i-a raspuns lui cet23

      si arata-mi statistica Uniunii Europene. Trecii granita spre Ungaria te rog, si vei vedea ca majoritatea sunt mult mai albi decat daca treci granita de la Brasov spre capitala.
  • +5 (7 voturi)    
    Dovada! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:08)

    Dani.El [utilizator]

    Aceasta este dovada cea mai buna a revizionismului si iredentismului unguresc. Cred ca fascistii italieni, francezi, germani sau din orice alta tara ar putea sa-i faca obiect de studiu! Au ce invata de la ei!

    Ceea ce este cel mai ciudat insa este ca acest extremism unguresc se manifesta predominant si preponderent printre ungurii din Romania. Cei din Serbia si Croatia nici macar nu cracnesc daramite sa mai indrazneasca sa ceara invatamnt in limba ungara.

    In final, afirm inca o data ca daca aceasta natie nu facea sluj in fata Austriei la ora actuala nu mai existau.
  • +4 (4 voturi)    
    Alea jacta est sau Rien ne va plus...cum va place (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:14)

    Mircea [anonim]

    Cam asa si cu imperiul Austro Ungar. Imperiul a fost fondat prin cuceriri. Timpul lor a trecut si au venit altii mai "tari" care au hotarat ca lucrurile trebuie sa stea altfel. E simplu, nu inteleg ce atata discutie: zarurile au fost aruncate, nu se mai accepta alte "pariuri".

    Daca stam sa ne uitam tot timpul in urma, nu vom mai vedea ce vine din fata. E cazul ca prostii de genul asta sa fie uitate. Transilvania este parte din Romania; ca le place sau nu unora, asta e alta poveste.
  • +6 (6 voturi)    
    Raspuns pt. sogor csaba (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:15)

    Silvi [anonim]

    Daca in 1920 populatia Ungariei a scazut de la 18,2 la 7,6 mil. locuitori, asta inseamna ca Ungaria a pierdut 10,6 mil. locuitori dintre care insa - Atentie! -doar 3,3 mil. erau unguri, restul de 7,7 mil. fiind de alte nationalitati (romani, sirbi, croati, slovaci, ucrainieni, etc.), in ciuda unei politici dure de deznationalizare si de asimilare fortata dusa anterior de guvernul austro-ungar. In concluzie domnul europarlamentar de la UDMR recunoaste indirect ca Tratatul de la Trinon a facut dreptate pentru acele popoare, ele fiind majoritare in respectivele teritorii de la bun inceput si raminind majoritare si in urma trecerii tavalugului stapinirii austro-ungare.De unde rezulta ca ungurii si-au asumat conditia de a fi minoritari in acele teritorii (cum este si Transilvania romaneasca) inca din momentul cind au pasit prima data pe aceste paminturi.
  • 0 (4 voturi)    
    Rabdare, ca nu suntem la gradinita (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:18)

    George C [anonim]

    Eu ca roman sunt ferm convins ca Transilvania va reveni la Ungaria. De prin 900-1000 pana in 1918-1921 Transilvania a fost stapanita de unguri (ca tot le place lor sa bage tot mileniul, nu ii bai), din 1918 pana in 2918 va fi in componenta Romaniei. Asa ca io ii sfatuiesc pe unguri sa fie rabdatori, ca cu rabdarea treci marea.
  • +4 (4 voturi)    
    Liniște și pace (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:19)

    ady624 [utilizator]

    Guvernul României ar trebui să identifice o problemă în cele trei județe care să nu intre sub incidența legii europene și să ofere casă și €20k oricărui cetățean român (de orice origine/etnie) care se mută acolo :D Să vedeți pe urmă cum scade majoritatea ungurească acolo și îi potolește. Culmea e că maghiarii se înțeleg bine cu românii acolo și nu cred că toți își doresc autonomie. Există doar o gașcă de băieți care s-au gândit că așa vor face mulți, mulți bani. Omit însă faptul că acele trei județe nu fac parte din cele mai bogate din țară și că separarea de România ar aduce grave probleme economice. Și poate și nevoia de viză?! :D

    Ce este de observat că această gașcă a întețit considerabil lupta pentru a obține ceea ce doresc. Iar guvernul României cred că doarme, sau ceva...

    O zi bună,
    Adrian
  • +5 (5 voturi)    
    asa o fi (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:26)

    adi [anonim]

    asa o fi, 3,3 milioane de maghiari au ajuns in minoritate dupa Trianon, dar peste 8 milioane de romani, sirbi, slovaci, ruteni, polonezi au devenit majoritari in tarile de care apartineau.
    ar trebui sa lasati trianonul in spate, istoria e istorie si pina la urma tratatul a fost semnat si de reprezentantii ungariei! asa e la razboi, cine pierde, o incaseaza!
  • +2 (4 voturi)    
    la asa problema, asa solutie (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:37)

    altul [anonim]

    La problema ridicata de europarlamentar, exista solutia ca cei 3,3 milioane de maghiari sa se mute cu totii în Ungaria si asa nu vor mai fi minoritari în alte tari.
  • +2 (4 voturi)    
    Vai de ei! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:50)

    Radu [anonim]

    Ori de cate ori aud ca ungurii se vaita, le aduc aminte ca in ultimul secol armata romana a ocupat de doua ori Budapesta! Poate si a treia oara!!!
  • 0 (2 voturi)    
    A fost un razboi...! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:56)

    buflei [utilizator]

    Au pierdut si asta basta...ce-ar vrea sa ne intoarcem in timp ? Se agita si el,si se mai geseste cate unul sa-l asculte..........si atat.
  • +1 (3 voturi)    
    statistici (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:17)

    ady [anonim]

    sa inteleg din calcule ca ungurii plang dupa o tara in care erau maxim 55%, majoritari doar in anumite parti si in plin proces de asimilare stiintifica a celorlati (vezi evreii neologi etc.)?

    doar in Ungaria mare a putru sa apara aberata definire a nationalitatii/etniei nu dupa limba materan ci dupa : LIMBA PE CARE O PERSOANA O VORBESTE CU CEA MAI MARE lejeritate si PLACERE (CE SA ZIC LA CUM SUNA) LA MATURIATATE - dupa scoala in limba maghiara etc.

    dar oare faptul ca ceilalti 8 milioane de oameni din fosta ungarie mare au suferit timp de secole satutul de natiuni de mana a doua li s-a sters din cerebel domnilor maghiari?

    deja incep sa devina enervanti portocalii, ce e tara asta? sat fara caini? de unde pana unde li se permite tututor idiotilor sa profereze atitudini si sa vehiucleze idei ce trebuiau sa fi apus acum 100 de ani, si mai ales impotriva insasi a statalitatii romaniei? ungurii au mai rupt un imperiu cu tampenia lor de mandrie, cred ca incearca figura inca odata (ma refer la cel Austriac si UE).

    Acum se intele clar scopul cererii autonomiei - stergerea oricarei urme de romanitate din acea zona si extinderea treptata a acestei politici si in alte zone und eexista maghiari - si sunt capabili cu acordul tacit al politicienilor nostri - au asimilat si in comunism si si acum romani.
  • +2 (2 voturi)    
    O viata pentru o idee!!! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:18)

    Costin1968 [utilizator]

    Sogor baci , framantarile astea v-au tampit de tot!.

    Vorba lui "socotitorule", de mai sus, 7,6 milioane + 3,3 milioane egal 10,9 milioane nu 18,2 milioane.Ce-i cu restul Sogor baci.
    Bai oameni buni , va dau solutia , frate ungur, faceti educatie si mai putine avorturi tati!!Te-ai prins acum , nu Domnu Deputatu' Csaba, ce vrea Orban Victor, dar fara EDUCATIE NU MERGE!!!Unguroaicele vor face avorturi pe banda rulanta.Lasati Trianonul, a fost, VA INGHITE KOSOVO<MAINE POIMINE...foarte serios, bagati la cap...
  • +5 (5 voturi)    
    uneori (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:21)

    wasabi [utilizator]

    "Europarlamentarul Sogor Csaba a postat pe Facebook un mesaj impotriva Trianonului: "Prin aceast tratat, 3.3 milioane de maghiari au ajuns in minoritate"


    well..ghinionul lor. S*hit happens all the time. :)
  • +6 (8 voturi)    
    Ahaaaa... din astia'mi esti!!! Nesimtit si cu (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:42)

    Inna [anonim]

    tupeu maxim! Adica, domnu' cu pricina, este europarlemantar ROMAN chiar daca este de alta nationalitate, platit din bugetul ROMANIEI care pierde vremea in parlamentul Romaniei, se apuca sa-si emane iredentismul , fara nici un fel de jena!!!
    Pentru ca nu stie ce este bunul simt, sa-si dea demisia ca europarlamentar roman, si sa se duca unde-o vrea sa-si expuna nostalgiile nationaliste!
  • +7 (11 voturi)    
    Sogor Csaba nu reprezinta minoritatea maghiara (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:01)

    Istvan [anonim]

    Dragii mei. de ce tot va imflamati ca ungurii vor , ungurii fac etc. Nu ungurii,ci cativa care din asta traiesc. Ei fac politica, nu le pasa de noi ungurii. Nou nu ne trebuie autonomie, Trianon, dusmanie , ci o viata mai buna un trai cat se poate de decent. Sincer ma doare cand vad atitudini extremiste si de o parte si de alta. Ii rog pe cei care comenteaza aici sa faca distinctie intre UDMR si minoritatea maghiara. Maghiarii , cel putin 80% nu au aceeasi parere cu Udmr. Multi au votat UDMR crezand ca totusi va ramane o formatiune moderata condusa de Marko Bela, insa mai nou au facut multe greseli. In ultima perioada UDMR a pierdut mult ca si ungurilor le e foame, si ei sufera ca si majoritatea. Suntem toti in aceasi oala Si cand un partid vrea voturi incearca sa senzibilizeze si sa mobilizeze la vot pe cei care nu gandesc cu capul ci cu altceva. Asta urmaresc ei, oar autonomia e pentru viitorul lor si pentru copii lor, cand UDMR nu o sa mai fie in parlament si macar sa aiba functii locale in secuime. Concluzia: UDMR FACE NUMAI RAU MINORITATII MAGHIARE SI MAJORITATEA MAGHIARILOR II INJURA MAI MULT DECAT VOI!!! Sunt maghiar si imi cer scuze lui Sogor Csaba ca nu am scris si in limba maghiara. Si ca sa fiu obiectiv, pe Facebook are dreptul sa scrie in ce limba vrea el, asta nu se poate interzice, insa in actele oficiale limba romana e singura limba oficiala. Acei unguri care nu stiu limba romana sunt condamnati la saracie totala nemaigasind niciun serviciu in Romania. Deci si cu asta lovesc in copiii maghiari. Sunt iresponsabili si vor fi taxati nu de majoritatea romana, ci chiar de noi ungurii. De la anul UDMR nu va fi la guvernare, asa ca ar fi mai bine sa ne calmam si sa nu mai inflamam spiritele.
  • +2 (2 voturi)    
    frustrare generatoare de pericol (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:07)

    mark [anonim]

    E o frustrare istorica intretinuta artificial din generatie in generatie.As rade daca n-ar exista pericolul ca la fel ca un microb care sta neactivat milenii si poate distruge dintr-o data nu ar fi posibila ipoteza ca o data cand vor avea cale libera vor face o greseala.Germania a facut asta de doua ori tot pe o astfel de frustare.
  • +8 (8 voturi)    
    Age of Empires (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:19)

    Trojan.H [utilizator]

    Deh, asa se intimpla cu imperiile, se umfla pina pleznesc. Iar la 100 de ani dupa pleznitura, inca mai exista ramasite care striga ca mami si tati le-au lasat singure in padure, sa le pape lupul cel mare si fioros.
    La fel se va intimpla dupa reunificarea cu Moldova de peste Prut: o multime de orfani isi vor da "like" pe pagina de Facebook special creata, vor purta insigne si stegulete si, in ziua aniversarii Diktatului, vor bea multa vodka.
    De-aia zic eu, cel mai bine, fiecare cu imperiul lui si nu mai plinge nimeni.
  • +3 (3 voturi)    
    pai ce sa te astepti (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:22)

    alter_ego [anonim]

    de la un Sogor...
  • -6 (10 voturi)    
    Mai bine cu ungurii decat cu hotii de bucuresteni (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:04)

    V.R. [utilizator]

    Ar fi excelent ca ungurii sa primeasca autonomie, poate astfel vom primi si noi, banatenii si ardelenii de etnie romana nebalcanizata, si scapam de aroganta bucurestenilor!

    Mai bine vecin cu un ungur (chiar si nationalist) decat cu un moldovean sau unul din Ferentari sau Pantelimon, macar primul nu te fura! Este clar ca granita civilizatiei occidentale o reprezinta Muntii Carpati. Altfel ar arata Banatul si Ardealul daca am deporta pe toti colonistii veniti de peste munti de la 1919 incoace!

    Diferentele culturale dintre Banat+Ardeal si Valahia+Moldova erau inainte de 1918 la fel de importante ca cele dintre sarbii ortodocsi si croatii catolici. Imposibil sa fie altfel, caci vestul Romaniei a fost timp de 1000 de ani (cu o pauza in timpul dominatiei turcesti) parte a unor mari imperii si civilizatiei europene, in timp ce Valahia+Moldova s-au aflat mereu sub influenta balcanizatoare a Estului si Sudului. Sadoveanu spunea: "Lumina vine de la Rasarit", si asa a fost timp de 1000 de ani pentru Mold+Val. -- cu rezultate bine stiute. Asta in timo ce Banatul avea la 1880 cea mai densa retea de cai ferate din Europa si al doilea oras cu iluminat public electric din lume (dupa NY).

    Ca urmare a epurarilor si modificarii structurii etnice, insa, populatia de aici a fost in mare masura balcanizata.

    Sa curga minusurile!

    "Gott erhalte, Gott beschütze, unsern Kaiser, unser Land!" pentru toti ceilalti nationalisti habsburgici si cei cei ce cred ca ar fi fost mai bine pentru ardeleni si banateni (romani sau unguri) sa aiba capitala VIENA.
    • +2 (6 voturi)    
      Despre romani (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:51)

      Moldoveanul [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Mai ardeleanule, daca deschizi bine ochii, o sa vezi ca mai toti romanii cu care ne mindrim cam vin din Modova. Iar cind ungurul ala nationalist o sa fie majoritar sau in Ungaria - Transilvania, nu o sa-ti mai placa linga el...Mai citeste istoria, chiar crezi ca romanii aia din Ardeasl protestau de pomana?
    • -2 (2 voturi)    
      ASTA E ADEVARUL (Duminică, 5 iunie 2011, 7:11)

      SUBSCRIU [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Autonomia Banatului si Ardealului ! Ne-am saturat de conducerea miticilor . Ajunge !
    • +2 (2 voturi)    
      V.R Kaizer verzi pe pereti! (Duminică, 5 iunie 2011, 9:52)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Daca vrei capitala VIENA de ce nu te muti in Prater?
    • 0 (0 voturi)    
      Imi doresc asa sa se intample (Duminică, 5 iunie 2011, 14:52)

      rst [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      De as putea v-as face vant cat mai repede catre faszok. Nu voi v-ati saturat de romani, noi ne-am saturat de ardeleni!!!
  • +3 (7 voturi)    
    masuri (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:13)

    serban [anonim]

    ce spuneti de retragerea placutelor bilingve ... asa ca de incalzire
    • -4 (8 voturi)    
      De-acord (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:33)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui serban

      Sa se scrie numele oraselor asa cum au fost cunoscute timp de aproape 1000 de ani:

      Temeschwar
      Hermannstadt
      Kronstadt
      Schäßburg
  • +5 (5 voturi)    
    tratatul de la trianon- sogor csaba (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:38)

    claudia [anonim]

    daca nu va place in TARA NOASTRA si nu va puteti integra GRANITELE SUNT DESCHISE. daca mai socotiti maghiarii ramasi socotiti si ROMANII care au murit pentru simplu fapt ca erau ROMANI.
  • -4 (8 voturi)    
    ALOOO (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:47)

    ALOOO [anonim]

    Da ce vreti , sa sara in sus de bucurie . De exemplu in Cluj in 1900 erau 7000 romani si 41000 maghiari . Dupa ce au construit un oras superb si f dezvoltat si dupa tratat , a urmat colonizarea romana , maghiarii acum sunt 20% . O urma de respect macar .
  • -8 (10 voturi)    
    praf (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:59)

    querl [anonim]

    pai sa-si ia ardealul si sa si-l bage unde doresc ei, restul romanilor nu au nevoie de bucata aia de tara, si asa sunt numai ingamfati acolo
  • +3 (7 voturi)    
    Eu ce sa le fac? (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:02)

    SKB [anonim]

    Daca erau destepti, imperiul austro-ungar exista si astazi.

    Dar atata vreme cat au practicat epurarea etnica, au interzis mai mult sau mai putin fatis minoritarilor ceea ce ei au astazi (adica dreptul la religie proprie, dreptul la scoli in limba materna, autonomie locala, dreptul la exprimare,etc), Trianon a fost doar logic.

    Nu au decat sa planga acum dupa Ungaria mare, e prea tarziu. Pe Facebook ar trebui ca omul sa poata sa puna ce vrea, fiindca noi suntem civilizati si toleranti, nu ca ei.

    Oricum, granitele au inceput sa dispara si statele nationale europene se integreaza tot mai mult in UE. Criza asta e o oportunitate, nu doar un pericol. Chiar daca vor exista sincope (nu exclud ca Grecia sa iasa temporar sau definitiv din zona euro), asta nu inseamna ca vom reveni la status-quo-ul de dinainte de UE. Pur si simplu istoria se scrie singura odata setata pe un curs, iar cursul e o Europa Unita.
    • -4 (6 voturi)    
      Noroc cu americanii (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:26)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui SKB

      Daca nu erau americanii, Austro-Ungaria pur si simplu ar fi batut mar statul terorist numit Serbia, l-ar fi spanzurat pe Gavrilo Princip si noi banatenii ne-am fi continuat vietile linistiti, mandri de reteaua noastra de cai ferate si de iluminatul public electric din Timisoara, fara sa fim invadati de tigani si moldoveni colonisti de peste munti.

      Cu ungurii au fost intr-adevar probleme, dar eu cred ca prosperitatea Austro-Ungariei ar fi meritat sacrificiul la cultura romaneasca.
  • -5 (9 voturi)    
    Ar fi cazul sa cititi istoria ! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:14)

    Adi [anonim]

    Ar fi cazul sa cititi istoria cu foarte multa atentie ! Cand Ungaria a ocupat Transilvania nu era teritoriu Romanesc stim cu totii asta,unirea sa facut in 1918 cand Ungaria prin tratatul de la Trianon a dat romaniei o parte care verificand date concrete,a apartinut ungariei ca.1000 de ani( rog persoanele care vor sa ma contrazica sa o faca doar dupa ce "consulta" un pic cartea de istorie). Bine,ca am putea povesti zile si nopti despre subiectul asta dar e in zadar.Inteleg doleantele natiunii maghiare,si respect oamenii care se exprima cu voce tare chiar si pe facebook.Daca romaniei i se intampla acelas lucru romanul nu zicea nimic asta datorita lenei .
    • +5 (5 voturi)    
      ar fi cazul sa citim istoria corecta (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:40)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Desi nu cred ca acest lucru poate fi facut, deoarece multe lucruri s-au facut pentru influentarea ei, la fel cum se face acum. ca.1000 de ani despre care zici tu au fost ca. 600 de ani, iar populatia majoritara au fost tot romanii astia puturosi, care au vrut sa traiasca pasnic. Ungaria asta mare si tare, era un mare balon de sapun daca nu era partea austrica (germanica) in acel imperiu si probabil astatzi ei de capul lor probabil isi lingeau ranile dupa destramarea Yugoslaviei. Acum au prins tupeu pe seama crizei si a politicienilor slabi pe care ii avem, dar este apa de ploaie declaratiile acestor oameni, deoarece ei sunt constiienti ce ar inseamna conflicte etnice intre romanii puturosi si unguri lor inflacarati, dar ca sa dea bine pe langa Jobbik in guvernul maghiar si probabil finantati in acest sens... isi mai fac o pagina de facebook sau cate o declaratie instigatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        Re Stefan (Duminică, 5 iunie 2011, 3:10)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui stefan

        Stefane te-am rugat sa te consulti cu ,cartea de istorie sau wikipedia........incerc sa te lamuresc scurt. Anul 902 a fost anul in care ungaria avea deja teritoriul transilvaniei dar deabea in anul 955 sa format statul ungar.mai multe detalii sti unde gasesti. Nici eu nu cred ca vreodata se va schimba ceva ,ma refer la frontiere. Si in alta ordine de idei nimeni nu profita de situatia precara in care este tara noastra sau de criza economica, discutiile astea au fost si sunt ferm convins ca vor fi
    • +3 (3 voturi)    
      Istorie... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:45)

      Moldoveanul [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Nici Ungaria nu exista atunci....ci, dupa cum spun chiar ei, 8 triburi.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate. (Duminică, 5 iunie 2011, 3:14)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui Moldoveanul

        Dar te-ai intrebat vreodata alea 8 triburi pe ce suprafata a Europei isi faceau veacul?
    • +5 (7 voturi)    
      Ce spui frantz? (Duminică, 5 iunie 2011, 0:01)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      Cand ungaria a ocupat transilvania nu erau acolo romani? Erau, si inca f multi. Romana este limba europeana cea mai apropiata de sanscrita, in caz ca nu stiai. Asta arata ca dacii vorbeau o limba inrudita cu latina, de asta nici nu au ramas multe cuvinte "dacice", pt ca au similare celor latine. Cauta un dictionar sanscrit, vei descoperi cuvintele apa, soare, sarpe, adica, acum, canepa, caramida, dumbrava, cucuvea,gata, otzara, poteca, Pita, soarta, iata, povatza etc. Arienii care au ocupat india si care vb sanscrIta au venit din zona marii negre. Cuvintele limbii romane dovedesc clar asta, nu puteam sa luma latinescul aqua, de ex, si sa il transformam, in mod ciudat,in precursorul apa. Asadar lasa prostiile cu lipsa locuitorilor, toponimele arata clar ca ungurii au PRELUAT numele locurilor de la o populatie existenta, altfel dunarea nu s-ar fi numit donai ci ar fi avut un nume unguresc tipic.
      • -2 (4 voturi)    
        Corectari (Duminică, 5 iunie 2011, 1:26)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        "Romana este limba europeana cea mai apropiata de sanscrita, in caz ca nu stiai."

        Fals, lituaniana si greaca sunt cele mai inrudite cu sanscrita dintre limbile europene vechi.

        "asta nici nu au ramas multe cuvinte "dacice", pt ca au similare celor latine. Cauta un dictionar sanscrit, vei descoperi cuvintele apa, soare, sarpe, adica, acum, canepa, caramida, dumbrava, cucuvea,gata, otzara, poteca, Pita, soarta, iata, povatza etc. Arienii care au ocupat india si care vb sanscrIta au venit din zona marii negre."

        Dar ce spui de faptul ca limba tiganeasca are SI MAI MULTE CUVINTE preluate din sanscrita? Ei vin tocmai din India!
      • -1 (3 voturi)    
        Tu esti nr one (Duminică, 5 iunie 2011, 3:20)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Ma baiatule tu ma uimesti........tu esti iesit din subiect total
    • +2 (2 voturi)    
      történelem (Duminică, 5 iunie 2011, 19:03)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Dar te intreb si eu pe tine ceva: Cand a ocupat Ungaria Ardealul? Si inca ceva.Tu ai citit Tratatul de la Trianon? Intai citeste, apoi vorbeste.Spui ca ai citit istoria.Care istorie?In tratatul de la Trianon nu se spune ca Ungaria a "dat" Romaniei ceva, si nici ca o parte a Ungariei a fost a Ungariei timp de 1000???? ani.Surprinzator in art.73 se consfinteste pentru prima data Ungaria ca tara independenta (Romania a devenit in 1877), iar in articolul 45 Ungaria RENUNTA, în ceea ce ea este în cauză, în favoarea a României toate drepturile şi titlul asupra teritoriilor din fosta monarhiei austro-ungare situate în afara graniţelor Ungariei astfel cum sunt prevăzute la articolul 27, partea II (frontiere din Ungaria) şi a RECUNOSCUT prin prezentul Tratat, sau prin orice tratate, încheiat în scopul de a recunoaste situatia , ca făcând parte din România.
  • +3 (3 voturi)    
    Report The Event (Duminică, 5 iunie 2011, 0:15)

    bb [anonim]

    La baza paginii facebook a evenimentului gasiti un buton Report Event. Folositi-l si evenimentul va fi inchis,
  • +1 (5 voturi)    
    ce-ar fi... (Duminică, 5 iunie 2011, 0:18)

    ion [anonim]

    acesti oameni nu servesc interesele Romaniei!
    sa li se retraga cetatenia romana!
    probabil ungurii de la hotnews nu-mi vor publica comentariul.
  • +1 (1 vot)    
    ACEST DOCUMENT (Duminică, 5 iunie 2011, 3:30)

    Gesta Hungarorum [anonim]

    numit gesta hungarorum,este dovada clara ca romanii au fost primii in transilvania,ironic este ca acest document a fost scris de unguri,de notaruloficial al cancelariei regelui bela
  • +2 (2 voturi)    
    poporul maghiar (Duminică, 5 iunie 2011, 7:26)

    George [anonim]

    minoritatile sufera la unison cu romanii si nu trebuie sa facem din actiunile unui tampit o vina pentru intreaga populatie maghiara. din pacate au si ei un partid la fel de idiot ca al nostru care este prins in jocuri politice ce tin mai putin de bunastarea celor care ii reprezinta nu am nimic cu cei de etnie maghiara si nici cu alta care isi vede de treaba, trebuie sa ne gandim la viitor si sa vedem ce putem face sa iesim din mocirla asta, restul sunt povesti si nu uitati ca fiecare neam are uscaturile ei, eu sunt roman din Dobrogea si urez multa sanatate tuturor oamenilor de bine din aceasta tara.
  • +1 (1 vot)    
    minoritate ca si vocatie (Duminică, 5 iunie 2011, 9:22)

    petre [anonim]

    Formularea corecta ,domnule Sogor, este ca au ramas in minoritate si nu ca au ajuns minoritari.Sa ma explic:in Ungaria mare ungurii erau mai putin de jumatate din numarul total de locuitoti ai acestei entitati statale artificiale .Prin urmate prin disparitia acestui "stat"ungurii si-au pastrat statutul ,nu si l-au schimbat ,manifestand o sanatoasa perseverenta.
  • +1 (1 vot)    
    Un act de dreptate (Duminică, 5 iunie 2011, 10:45)

    Gheorghe [anonim]

    Trianonul a fost un act de dreptate pentru popoarele subjugate de imperiul austro-ungar. Teritoriile ocupate abuziv de imperiu, locuite romani de mai bine de 2000 de ani, au fost eliberate intr-un final. Poporul roman are dreptul sa traiasca intr-un singur stat in spatiul carpato-danubiano-pontic. Pentru acest lucru au murit oameni si vor mai muri.
  • +1 (1 vot)    
    Trianaon (Duminică, 5 iunie 2011, 11:05)

    Pompiliu [anonim]

    Deci dupa domnia sa era mai bine sa fie pusi in minoritate vreo 8 milioane de romani!
  • 0 (0 voturi)    
    maghiarii si romanii (Duminică, 5 iunie 2011, 13:03)

    Viorica Marai [anonim]

    Mii de ani maghiarii din Transilvania s- au considerat superiori romanilor, i-au batut, i-au arestat, i- au tras pe roata si au sperat ca romanii vor pieri.Vremurile descrise de Nicolae Iorga, care a parcurs pe jos locurile si intamplarile pe care le descrie, nu se mai pot intoarce daca maghiarii vor fi multumiti cu drepturile castigata in Romania.
    Noi trebuie sa ne convingem ca legile si regulamentele trebuiesc respsectate, ca binele nostru ne priveste pe toti.
  • 0 (0 voturi)    
    Va prefaceti ca-l uitati pe CVT? (Duminică, 5 iunie 2011, 14:44)

    Tzompi [anonim]

    De acum 5 ani Corneliu Vadim Tudor a semnalat ca acest ungur (care era deputat atunci) venea la sedintele Parlamentului cu cocarda Ungariei Mari la rever. Dar nu, CVT trebuia damnat si condamnat, ca, nu-i asa, el voia distrugerea tarii, nu separatistii astia bezmetici.
  • +1 (1 vot)    
    Si inainte de imperiul austro-ungar (Duminică, 5 iunie 2011, 15:00)

    Mihai [anonim]

    care au asuprit tarile romane oare nu tot romani erau in tara asta, vlahi, valahi, ghiauri sau cum mai erau numiti romanii de atunci. Atunci cand au venit ca infractorii peste noi, le era pe plac, dupa ce Romania si-a dobandit independenta toti au vrut din teritoriul acestei tari. A uitat cumva tovarasul ungur ca Romania era de la Nistru pan' la Tisa? Ungurii astia gen acest tovaras sunt cei care distrug si tara lor si nici pe altii nu-i lasa in pace iar dina cauza acestui partid neconstitutional numit UDMR aflat la guvernare ori de cate ori au gasit niste tradatori romani indiferent de partid, avizi de guvernare si-au dus la indeplinire metehnele.
    Romania nu e de vanzare si nici subiect de negocieri, or fi romanii mai delasatori dar nimeni nu-si vinde tara pentru damblaua unui dobitoc, se acorda prea multa atentie tot felului de cretini de nivelul acestui csaba cu minuscule.
    Romania e a romanilor, cui nu-i convine sa plece!
  • 0 (0 voturi)    
    Hotnews (Duminică, 5 iunie 2011, 15:04)

    aac [utilizator]

    Altul mai bun decît Bănicioiu n-ați găsit să ia apărarea românilor? Tocmai pe ăsta din atîți pesediști și useliști de frunte?
  • +1 (1 vot)    
    Dar domnule Sogor Csaba..... (Duminică, 5 iunie 2011, 15:19)

    gabriel anastasesu [anonim]

    mai mult de 6 milioane de romani au ajuns in patria mama ! Si cum minoritatea se supune majoritatii, trebuie sa acceptatzi sau sa va caratzi.!
  • 0 (0 voturi)    
    sogor (Duminică, 5 iunie 2011, 17:35)

    bc [anonim]

    nene, lasa-ne. mai bine ai raspunde la intrebare. daca voi ati fost primii, atunci cine v-au furat hainele cand v-ati stabilit pe aceste meleaguri ? ai auzit de razboaiele daco-romane ? atunci sa stii ca dacii de atunci, sunt romanii de azi.
  • 0 (0 voturi)    
    politicienii ... (Duminică, 5 iunie 2011, 22:52)

    IOnel [anonim]

    pentru ca avem alte conditii, ar trebui sa uitam lucruri care sunt spuse fals.
    http://www.badpolitics.ro/larry-watts-despre-deznationalizarea-din-basarabia-de-la-bucuresti-la-chisinau-pentru-lansarea-istoriei-sale-secrete-2-iunie-ziua-eroilor-ulim-aula-magnifica-ora-15-00/
  • 0 (0 voturi)    
    mi-au stricat vacanta .. (Luni, 6 iunie 2011, 14:27)

    Dnn [utilizator]

    cu declaratiile lor... voiam sa ma duc in vacanta la Budapeta. Stiam ca e un oras frumos.. :)
  • 0 (0 voturi)    
    Ultima ora (Luni, 6 iunie 2011, 15:29)

    kolozsvar [anonim]

    Asta e stire? Si astia sunt cititorii? Vai de capul nostru. Hai sa dezbatem si culoarea chilotilor purtati de Ilona néni din satul Valeni.

    UPDATE s-a aflat ca ar contine si culoarea verde. Foarte probabil face parte din forte de gherila, trupe infiltrate de SRI-ul ungurest-evreiesc care doresc reinfiintarea Ungarie Mari cu capitala la Zion.

    UPDATE Gherghe Funar confirma ca a vazut si el verde in fata ochilor cand a vazut o pe tanti Ilona fara chiloti si ca de durere a vrut sa emigreze la Budapesta dar nu a primit cetatenia ungara ca e doar pe jumatate maghiar.

    Revenim cu detalii fierbinti.
  • 0 (0 voturi)    
    dac (Joi, 3 decembrie 2015, 3:50)

    dac [anonim]

    v-as rade de pe fata pamantului


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by