Surse: Pensionarii cu mai mult de 740 de lei pe luna ar putea plati contributii la asigurarile sociale de sanatate

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2010, 16:51 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu si coalitia de guvernamant au discutat luni despre posibilitatea ca pensionarii cu mai mult de 740 de lei pe luna sa plateasca si ei contributii de 5.5% la asigurarile sociale de sanatate, transmite Mediafax, citand un material din ziarul "Gandul". Conform calculelor facute de specialistii din coalitie, introducerea acestei masuri va acoperi 1,4 miliarde de euro din cele 2,1 miliarde de euro deficit al bugetului de asigurari sociale.

Surse participante la discutii au afirmat ca presedintele ar fi fost acela care a propus acest lucru. Basescu le-a amintit liderilor coalitiei ca ar fi preferat impozitarea cu 16 la suta a pensiilor, in locul cresterii TVA, pentru ca astfel s-ar fi redus deficitul "urias" al bugetul asigurarilor sociale.

Potrivit informatiilor furnizate de surse, varianta agreata in coalitia de guvernamant este ca pensionarii care primesc peste 740 - 750 de lei lunar sa plateasca CAS (contributii la asigurarile de sanatate) de 5,5 la suta.

Masura va afecta un numar mare de pensionari.

Un vicepresedinte PDL a afirmat, citandu-l pe premierul Emil Boc, ca  "mai mult ca sigur se va lua aceasta decizie, care urmeaza sa se aplice de anul viitor".


Citeste mai multe despre   


















2307 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    Radem, glumim ... (Luni, 6 decembrie 2010, 17:00)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... dar preocuparea aceasta permanenta de a faulta populatia (concediul pentru mame, pensii etc) care afecteaza grav cota de incredere si intentia de vot in sondaje ma face sa cred ca situatia pe partea recesiunii / colectarii de venituri la bugetul de stat e mult mai groasa decat ni se prezinta ... oare Khan cand vorbea despre incetare de plati era in campanie electorala sau nu?
    • -5 (11 voturi)    
      oare? (Luni, 6 decembrie 2010, 17:15)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      nu se mai poate merge pe deficit 5% la crestere economica de 8% !!. Intelegi ce inseamna buget cu deficit 4,4%? trebuie reduse cheltuielile cu asistatii, nu suntem suedia. Si daca iti place atat de mult Khan poate studiezi inainte ce inseamna incetare de plati
      • +10 (10 voturi)    
        De acord. Dar .... (Luni, 6 decembrie 2010, 17:24)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui masteryodda

        Crestere economica de 8% nu mai prindem curind (sper). Cel putin nu bazata pe creditul cu buletinul si pe bula imobiliara.
        Dar pe de alta parte de ce nu se renunta intii la venitul minim garantat, pensia minima garantata, etc, si abia apoi la masuri care sa vizeze pensionarii sau concediul de maternitate.
        De acord ca 4.5 mil de asigurati medical nu pot acoperi nevoile a 21 de mil de cetateni, dar hai sa terminam intii cu ajutoarele date de=-a valma la toti cei care prefera sa nu munceasca, si abia apoi sa ne legam de restul
        • -2 (4 voturi)    
          Uun guvern care face reforme, nu populism (Luni, 6 decembrie 2010, 18:11)

          Orice venit trebuie impozitat [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Sper ca guvernul asta sa continue ce a inceput, mie mi se pare primul guvern in ultimii 20 de ani care nu se c.. pe el cand vede ca scade in sondaje.
          De obicei politicienii sunt niste pupincuristi imputiti, care promit orice numai sa fie votati.
          PDL e primul partid care nu face asa ceva si multi il considera sinucigas.
          Sincer, prefer sa vada cum dispare un partid dar Romania e in sfarsit reformata, ca a terminat cu tampeniile numite „pomana electorala”, cu demagogiile stupide gen Ponta.

          Deficitul fondului de pensii trebuie acoperit si din pacate 4,5 milioane salariati trebuie sa plateasca si pensiile si ajutoare de somaj si alocatii sociale si indemnizatii la mame, e o nebunie, nici un stat nu a rezistat astfel.

          Vreti sa ajungem in halul grecilor sau irlandezilor, cu tara in faliment si in genunchi in fata Germaniei sa ne dea niste euro, euro pe care in plus sa ii cheltuim dobitoceste pe niste sclerozati care voteaza Iliescu ? Asta e viitorul, credeti ca asta ne va asigura noua un trai mai bun?

          Mai putini paraziti numiti bugetari, control strict la cheltuieli bugetare, confiscarea averilor pt orice frauda fiscala, investitii catre productie si infrastructura, impozitarea sectoarelor ce nu sunt acum fiscalizate, cum sunt veniturile in agricultura, reducerea numarului de paraziti din parlament la maxim 300 !

          Cei care strigati doar „vrem, vrem, sa ne dea statul” emigrati naibii in Bolivia, Cuba, Coreea de nord sa vedeti acolo ce „frumoasa” e viata sub comunism, va veti intoarce sa pupati pamantul in Romania..
          • +2 (2 voturi)    
            Reforma pe d****u- trezirea (Luni, 6 decembrie 2010, 19:50)

            CD [anonim] i-a raspuns lui Orice venit trebuie impozitat

            Asa ar fi frumos sa faca reforma dar sa inceapa unde e buba cea mai mare: bugetariiiiiiiiii- afara cu ei, dar tu nu vezi ca sunt dati afara cei care munceau si au ramas pilosii cu bani multi. Nu vezi ca cei care deja sufereau vor suferi si mai mult....ce dracului reforma e asta? Doar orb sa fii si surd sa nu intelegi ca "reforma" nu e pentru toti si doar pt cei care nu se pot apara. Hala reforma!
          • 0 (0 voturi)    
            Sa o luam in ordine. (Marţi, 7 decembrie 2010, 0:25)

            haiducul [anonim] i-a raspuns lui Orice venit trebuie impozitat

            In primul rand astea nu sunt masuri de scoatere criza...prin taieri de la cei slabi, in timp ce de bugetul LOR nu se ating.
            Siguranta cu care fac asta, indiferenta fata de sondaje sar putea sa fie aceea ca nu vor mai iesi usor de la PUTERE si sa nu ne pomenim cu un partid UNIC la viitoarele alegeri.
            Pomenile electorale le platesc acum drept recompensa catre cei care iau ajutat anul trecut pentru castigarea alegerilor.
            Deficitul fondului de pensii se datoreaza ca faptului ca in ultimi 20 de ani bani au fost directionati oriunde,numai in fondul de pensii nu.
            Grecia si Irlanda sunt cu muuulti ani inaintea noastra am vrea sa avem o tara ca a lor,de ce oare medici si infirmieri continua sa plece in Irlanda.
            Unicul punct atins si cu care multi ar fi de acord este cu reducerea numarului de bugetari mai ales a celor angajati pe criterii politice,confiscarea averilor ilicite indiferent de pozitia actuala.
            Cat despre emigrarea in tarile enumerate nu este necesar deoarece suntem ca nivel de trai aproape de ei singurele diferente sunt ca noi avem piata de tip occidental dar salariu un pic mai mare decat in acele tari si ca putem emigra fara probleme fara a ne mai pune viata in pericol.
  • +6 (16 voturi)    
    sa nu le mai dam pensii deloc (Luni, 6 decembrie 2010, 17:02)

    barta [anonim]

    cel mai bine ar fii sa nu le mai dam pensii deloc sau pur si simplu sa ii punem sa se sinucida;Rusine sa va fie, va bateti joc de poporul roman cum vreti voi
    • +2 (2 voturi)    
      de acorrrrrdddd (Luni, 6 decembrie 2010, 19:05)

      xxxx [anonim] i-a raspuns lui barta

      de acorrrrrdddd
  • -4 (16 voturi)    
    ... (Luni, 6 decembrie 2010, 17:02)

    ........ [anonim]

    Mi se pare f normala masura, sa nu uitam pensiile s-au dublat in 2 ani ceea ce nu a fost normal, nu putem amaneta viitor tinerilor doar ca unii pensionari sa castige in plus 50 lei .Eu zic ca absolut toate pensiile tb sa aiba CAS-ul de 5.5 %.
    • -4 (4 voturi)    
      corect (Luni, 6 decembrie 2010, 17:29)

      minny [utilizator] i-a raspuns lui ........

      ...si as zice ca si pensia trebuie impozitata de la 350 de lei nu de la 1000 ca acum. La fel si la CAS. Desigur, impozitul sa se aplice pe diferenta de venit intre pensie si pensia minima de 350 si nu pe toata suma. Asa avem prea multe minime, dar in fine ..
  • +5 (5 voturi)    
    buna treaba (Luni, 6 decembrie 2010, 17:05)

    D. Fectu [anonim]

    zicea cineva odata (si mare dreptate avea) : cand esti in galeata degeaba incerci sa iesi tragand galeata de maner. Traian si gasca de la boc exact asta fac. Vedeti ba ca am votat sa facem 100 de parlamentari, de ce nu faceti asta? De uituci si escroci ce sunteti
  • -2 (14 voturi)    
    da ,impozitarii pensiilor (Luni, 6 decembrie 2010, 17:06)

    geo [anonim]

    da,impozitarii pensiilor cu 16%
    • +2 (4 voturi)    
      Mai convins (Luni, 6 decembrie 2010, 17:57)

      giorgi [anonim] i-a raspuns lui geo

      Inteleg ca nu esti pensionar.
  • +7 (9 voturi)    
    Masuri luate pe genunchi (Luni, 6 decembrie 2010, 17:20)

    bogdan [anonim]

    Pe de o parte daca ne uitam la executia bugetara si vedem ca platim 16 mld eur pe asisntenta sociala (explcusiv pensii), ceva trebuie facut.
    Dar nu inteleg de ce nu se renunta la masurile tembele gen venitul minim garantat sau pensia minima garantata, in loc sa se umble la concediul maternal sau la impozitarea pensiilor.
    Sunt de acord sa plateasca si pensionarii CASS, dar doar dupa ce renuntam la toate ajutoarele pentru cei care nu muncesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Statu' şi Asistatu' (Marţi, 7 decembrie 2010, 9:22)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Asistenţa socială este necesară. E un cost acceptabil pentru fiecare cetăţean dintre cei care plătesc impozite (adică toţi, dacă plătesc CAS şi asigurări de sănătate doar 4,5 milioane, TVA plăteşte toată lumea, până şi aurolacul de la semafor, fiindcă şi acela mănâncă.)

      Asistaţii social care reprezentau o categorie socială mai puţin sau deloc agresivă sub domnia lui Năstase au devenit însă cam ...excesiv de implicaţi în viaţa publică... sub Tăriceanu şi mai ales după 2006, iar pensionarii sunt la loc de frunte printre ei. Nu neapărat fiindcă ar fi avuţi. Proprietăţile cresc sau scad în valoare, marea majoritate a pensiilor sunt mici, credit ciuciu. Însă pensionarul, deşi financiar e dezavantajat, datorită unui concurs de împrejurări care datează de zeci de ani, are un statut social privilegiat.

      E o diferenţă între avantaje şi privilegii. Când ştii că te susţin ziarele, şi cele moguleşti şi celelalte, când sistemul judiciar şi poliţienesc e de partea ta şi încearcă să te facă scăpat, când populaţia civilă, deşi nu te cunoaşte, se bate ca să te apere, când cuvântul tău e luat în seamă deşi eşti un dobitoc cu 8 clase care toată viaţa lui activă a plimbat o ţeavă prin fabrică fără să ştie ce face exact... e cam greu să nu ţi-o iei în cap. Mai ales când poţi umili, batjocori şi dispreţui "tineretul din ziua de azi", fără să suporţi consecinţele, în timp ce ei nu pot face acest lucru. Sistemul judiciar şi poliţienesc le caută nod în papură, Libertatea şi Cancan îi batjocoresc, publicul obişnuit îi toarnă, îi atacă, le zgârie maşinile, patronii îi ameninţă cu concedierea la cea mai mică greşeală. Şi asta deşi taxele şi impozitele lor plătesc pensiile.

      Pensionarul poate fi fomist, lipsit, bolnav, stupid, sau poate avea orice alt defect. Însă compensează prin caracterul său aristocratic. Scăpătat, dar totuşi aristocratic.

      Cine vrea să îşi păstreze avantajele câştigând simpatia şi mila publicului, ar trebui să mai renunţe la pretenţiile aristocratice.
  • +6 (10 voturi)    
    astia nu sunt sanatosi (Luni, 6 decembrie 2010, 17:22)

    nu conteaza [anonim]

    niste impotenti care nu au altceva in cap, impozite peste impozite, masuri pentru stimularea economiei zero, vai de capul lor de amarati, o sa vina ziua in care o sa plateasca toate nenorocirile astea
  • +2 (6 voturi)    
    O idee si mai buna ! (Luni, 6 decembrie 2010, 17:29)

    vasile [anonim]

    Impozitati pensiile cu 80 % si in doi ani nu mai trebuie sa platiti pensii de loc.
  • +2 (2 voturi)    
    Impozitare pensii. (Luni, 6 decembrie 2010, 17:30)

    Wiky [anonim]

    Pensionarii care au putin peste 1000 lei si care platesc deja impozit de 16 % adaugand inca 5,5% vor plati 21,5%? Cu ce mai ramanem din pensie/ Poate cineva sa ma lamureasca ce procent se va aplica in situatia prezentata?
    Multumesc!
  • +4 (4 voturi)    
    O aberatie (Luni, 6 decembrie 2010, 17:33)

    Amfilofie [anonim]

    Daca fac asta ar trebui ca si "angajatorul" adica statul sa plateasca 5.2 % CASS. Ca firmele asa platesc 5.5 % angajatul si 5.2 % firma CASS.
    • 0 (0 voturi)    
      CAS este obligatoriu...? (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:17)

      anonimus [anonim] i-a raspuns lui Amfilofie

      ....... dar este si uninominal..? Adica o persoana este obligata sa plateasca CAS iar daca este pensionar si munceste mai trebuie sa plateasca al 2-lea CAS...? Asta da aberatie ! Deci cel care munceste... sa nu mai munceasca ?! Ei d.lor finantisti, ce faceti cu noi...?
  • -1 (5 voturi)    
    eroare... (Luni, 6 decembrie 2010, 17:39)

    doru [anonim]

    Cei ce critica decizia uita ce in Ro sunt f multi cei cu salarii de 6-700 lei si platesc toate contributiile....
  • +2 (2 voturi)    
    Neindexarea pensiilor si impozitarea... (Luni, 6 decembrie 2010, 18:03)

    Ion cuibar [anonim]

    Daca yot vor sane omoare si daca tot vom muri sa murim cu ei de gat.,cu toti politicienii si imbogatitii Am fost instruiti sa tinem o arma in mana si adresele depozitelor de armament le stim. Oricum nu avem de pierdut decat o viata chinuita ......
  • +2 (2 voturi)    
    Bine, bine dar ce aveti cu pensionarii?? (Luni, 6 decembrie 2010, 18:10)

    Ciobanu Vasile [anonim]

    Calitatea de pensionar nu a fost obtinuta usor, pentru a ajunge aici, multi si-au sacrificat sanatatea.
    Daca analizam la rece, un stat care se respecta, ca sa nu mai vorbim de puterea executiva, adica Guvernul, nu ar trebui sa puna in discutie publica pensia, avan in vedere ca pentru a te bucura de anii de pensionare ai cotizat asidu.
    Cu ce te alegi ??
    Cum este posibil ca Presedintele sa gaseasca solutii ?
    Credeam ca el este totusi garantul Constitutiei si preseditele tuturor romanilor.
    Nu, el este dirigintele guvernului care nu stie cate degete are la o mana, care cheltuieste banul public fara rost.
    Concluzie: Romania este condusa de un guvern care nu stie ce vrea si accepta solutii neviabile .
  • -2 (2 voturi)    
    pensionari (Luni, 6 decembrie 2010, 18:18)

    gabry [anonim]

    si eu o sa fiu pensionar dar acum lucrez pentru 800lei nu crede tii ca 750 pensia e cam mare totusi ca vor plati cas nu e o catastrofa ca ei fac cozile la spitale de nu ai loc pentru te mir ce
  • 0 (2 voturi)    
    Viata costa, aerul costa, santatea costa... (Luni, 6 decembrie 2010, 18:36)

    Anonim cu parintii pensionari [anonim]

    Oricine beneficiaza de asistenta medicala din partea unui sistem sanitar, mai ales a celui precar din Romania, trebuie sa contribuie la el. Nu poti munci 25-30 de ani, cotizezi, intr-adevar, dar te si folosesti de sistemul sanitar, si dupa ce iesi la pensie, pentru urmatorii 30 de ani ai pretentii la gratuitati fara contributii personale insa. Vrei asistenta de la stat, cotizezi in continuare. Nu esti multumit de ea, fa-ti asigurare medicala privata si asa poate vei dormi mai linistit. Am 2 parinti cu pensie de 780 si 840 ron si sunt de acord cu mine. Desi le este greu, platesc un abonament minim la o clinica privata si au acces la specialisti si la tratamente fara sa mai plateasca din buzunar consultatiile sau "dreptul" al doctorului sau al asistentei. Vrei calitate, trebuie s apltesti pentru ea.
  • -1 (1 vot)    
    Generatia de sacrificiu (Luni, 6 decembrie 2010, 19:40)

    sebi [anonim]

    Daca faci un calcul, cei care sunt pensionari astazi s-au nascut in timpul sau imediat dupa razboi, au avut deci o copilarie de vis, au muncit pe branci cat au fost tineri ca sa construiasca socialismul, si-au distrus definitiv ce le mai ramasese din sanatate in conditiile de viata glorioase din epoca de aur, si probabil ca si-au vazut economiile de-o viata mancate fie de hiperinflatia din anii '90, fie de aberatiile gen SAFI, Caritas, FNI. Cei care au apucat varsta pensionarii sufera de tot felul de boli cronice, au o lista lunara de medicamente cat tabelul lui Mendeleev, dar statul nu putea rata ocazia de a-si bate a nu stiu cata oara joc de ei.
    Or sa moara asa cum au trait, in chinuri. Urmeaza randul nostru...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version