(P) VIDEO Stelian Cojocaru/ Colegiul Nautic Roman: "Pe langa practica pe care o oferim cadetilor la cursuri, ne ocupam si de negocierea contractelor de practica si de angajare"

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2010, 15:44 Actualitate | Esenţial


Stelian Cojocaru
Foto: HotNews.ro
"Obtinerea unui brevet maritim international nu este un lucru la indemana oricui. Este un proces laborios, costisitor ca efort si ca bani", sustine Stelian Cojocaru, director general al Colegiului Nauti Roman. In acelsi timp, invitatul intalnirii online subliniaza faptul ca "din fericire, piata transporturilor maritime este printre putinele domenii in care se simte o revigorare reala. Chiar si pe varf de criza, a existat o cerere de ofiteri".

Urmariti integral materialul video:


Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:

  • Obtinerea unui brevet maritim international nu este un lucru la indemana oricui. Este un proces laborios, costisitor ca efort si ca bani
  • Desi atat noi cat si celelalte universitati de marina din tara lucram dupa aceleasi manuale, carti publicate de International Maritime Organization, ei dau in plus si competente de inginer. Noi nu dam aceste competente pentru ca, din punctul nostru de vedere, nu sunt importante la bordul navei. Atunci cand vrei sa dai mai multe competente unui om, s-ar putea sa se amestece.
  • Pe langa practica pe care o oferim cadetilor la cursuri, ne ocupam si de negocierea contractelor de practica si de angajare. Cred ca ar trebui sa fie sarcina oricarui formator sa se ingrijeasca in a gasi cadetilor lor accesul la voiajele de practica. Una este sa mearga un cadet la usa angajatorului si alta sa mearga reprezentantul institutiei.
  • O scoala buna este o scoala scumpa. O scoala buna te ajuta sa ajungi la competentele cerute de conventie, dar care te si ajuta sa ajungi mai repede la angajator
  • Oferim cadetilor nostri 3 modalitati de plata a taxei: cei care platesc in avans toata suma beneficiaza de o reducere de 10%, apoi se poate face plata pe semestru, iar celor care nu isi pot permite plata in timpul celor 20 de luni de pregatire le oferim sansa sa isi plateasaca scoala in rate, dupa terminarea cursurilor, intr-un interval de 3 ani. Nu este un lucru usor pentru noi, dar stim ca altfel nu se poate.
  • Ne luptam cu emblema, sa ii spus asa, ca "ceea ce vine de la privat se face pe banda rulanta", fara a implica si calitatea. Nu am iesit ieri pe piata cu acest proiect. Inainte de a porni la drum am vizitat 4 astfel de colegii din strainatate si reteta este aceea pe care cei din vest o practica de zeci de ani
  • Pe 15 si 16 noi avem o noua sesiune de admitere pentru Colegiul Nautic Roman

Despre Colegiul Nautic Roman
Colegiul Nautic Roman este prima institutie privata din Romania de formare a ofiterilor de marina comerciala. Aceasta are in vedere derularea a 9 programe de formare profesionala. Pentru primul an de functionare sunt disponibile 250 de locuri exclusiv in cadrul cursurilor de zi pentru programul Ofiter de punte maritim. Examenul de admitere consta intr-o vizita medicala, o proba eliminatorie de matematica si una non-eliminatorie la limba engleza. Inscrierile au loc in perioada 9-17 iulie, iar testarile vor avea loc in intervalul 19-22 iulie. Planul de invatamant a fost aprobat de Autoritatea Navala Romana, iar institutia se afla in procedura de acreditare, care se va finaliza cel mai probabil pe parcursul lunii august 2010. De asemenea, sistemul de management al calitatii poarta girul celei mai redutabile societati de clasificare din domeniul naval pe plan mondial, Lloyd's Register, iar sistemul de instruire si evaluare a competentelor de limba engleza maritime este creat sub supervizarea Marlins.

Scurt CV
In prezent, Stelian Cojocaru este Presedintele Asociatiei Colegiului Nautic Roman. De-a lungul carierei sale a lucrat la Academia Navala "Mircea cel Batran" ca asistent si lector universitar, dupa care a fost conferentiar universitar si sef al catedrei de Navigatie. Apoi a ocupat functia de ofiter specialist in Biroul Politici si Strategii in cadrul Statului Major General si cea de Staff Officer - Education and Training Branch la Allied Maritime Component Command (CC-Mar) Naples Headquarter, Italia. Stelian Cojocaru este Doctor in Stiinte, in domeniile Matematica / Astronomie, are studii post-universitare in domeniul studiilor strategice si economia apararii si este licentiat al Institutului de Marina "Mircea cel Batran", specializarea Navigatie maritima/ Navigatie.


Citeste mai multe despre   












Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Mocanu Aurel

    Din anul 1987 pana in anul 2000 am navigat pe mineraliere de 25000-65000 tdw. la Petromin,Gourdomikalis ,Ermis ,iar intre 2000-2004 pe o nava de pasageri a unui armator elvetian pe functia de motorist.Din 2004 pana in prezent am devenit viceprimarul unei comune.As fi interesat daca aveti in perspectiva si programe de ofiteri mecanici la fara frecventa.Functia pe care o am acum nu-mi permite prezenta la cursuri .
    Cu respect,Mocanu Aurel

    • Stelian Cojocaru

      As incepe prin a va felicita! Din pacate nu pregatim si nici nu vom pregati ofiteri de marina la fara frecventa. Stiti la fel de bine ca noi ca o astfel de meserie nu se poate invata si practica la fara frecventa.
      Avem in perspectiva un program de ofirer mecanic maritim pe care speram sa il autorizam pana in aprilie 2011. Structura acestui program va fi modulara, astfel incat, persoanele angajate sa poata frecventa, pe anumite perioade de timp, cursurile la colegiul nostru din Mogosoaia. De altfel, cei mai vizati de programele noastre sunt cei care, ca si dvs., au experienta pe mare. Va propun sa luam legatura in primavara, cand speram sa avem certitudinea acestui program.

  • Întrebarea nr. 2 Viorel

    Sunteti constient de directia in care merg lucrurile, referindu-ma aici la faptul ca salarizarea pt bugetari este in continua scadere (ratiuni simplu de inteles, pe coordonatele economiei de piata), iar conditiile de munca si de viata in general se inaspresc. Cum puteti, in atare context, motiva un tanar sa inceapa o cariera pe acest profil si sa-si dedice restul vietii pentru asa ceva? ////
    Va multumesc.(editat de HotNews.ro)

    • Stelian Cojocaru

      As vrea sa va multumesc pentru intrebare, subiectul abordat fiind actual si destul de dureros. Colegiul Nautic Roman vizeaza piata de munca maritima internationala, nu pe cea nationala, stiut fiind faptul ca Romania nu mai are flota comerciala. Chiar acest aspect reprezinta principala motivatie pentru potentialii nostri candidati. Salariile pe care ofiterii de marina comerciala le primesc inca de la debut sunt mari, intre 2000 - 2500 de euro, insa selectia acestora este una extrem de rigiroasa. Trebuie sa fim constienti ca doar o pregatire de calitate asigura ocuparea unui segment din aceasta piata, acesta reprezentand, de fapt, obiectivul nostru strategic.

  • Întrebarea nr. 3 Andrei

    Cum puteti caracteriza piata muncii in domeniu (internationala)? Ce procentaj din absolventi credeti ca se vor angaja in primul an dupa absolvire? Multumesc!

    • Stelian Cojocaru

      Din fericire, piata transporturilor maritime este printre putinele domenii in care se simte o revigorare reala. Chiar si pe varf de criza, a existat o cerere de ofiteri. Exista in acest moment o cerere foarte mare de ofiteri mecanici maritimi, dovedita de faptul ca in prezent ofiterii mecanici au salarii mai mari decat cei de punte. Exista, de asemenea, o cerere mare de ofiteri electricieni. In ceea ce priveste ofiterii de punte, cererea nu este atat de mare ca in cazul mecanicilor/electricienilor, insa as sublinia faptul ca se cauta ofiteri de punte foarte bine pregatiti, cu pretentii salariale moderate. Colegiul Nautic Roman are o cifra de scolarizare foarte mica in comparatie cu celelalte institutii de profil din Romania, iar acest lucru pune o presiune mai mica asupra absolventilor nostri. Noi avem in planul de invatamant doar disciplinele de specialitate, am eliminat absolut tot ceea ce nu are impact asupra competentelor care se asteapta de la absolventi. In plus, tot ca un element de noutate, Colegiul Nautic Roman isi asuma efortul de a negocia contracte de practica si de angajare pentru cadetii sai. Ambitia noastra este sa avem toti absolventii angajati la 1 an de la absolvire, speram sa si reusim.

  • Întrebarea nr. 4 Cosmin D

    Domnule Stelian Cojocaru, as fi interesat sa cunosc ce facilitati de pregatire detine Colegiul Nautic Roman, laboratoare, simulatoare, baza sportiva, baza nautica. Daca a-ti putea sa oferiti cateva informatii detaliate v-as fi recunoscator. Va multumesc.

    • Stelian Cojocaru

      Sunt bucuros sa va raspund. In afara spatiilor de invatamant (aula si salile de seminar) avem un simulator al puntii de comanda a unei nave comerciale pe care l-am achizitionat la sfarsitul lunii mai anul acesta de la liderul mondial in domeniu, Transas Marine. Simulatorul este de ultima generatie si este amplasat intr-o incapere obscura de 5 x 5 m care emuleaza comanda unei nave, oferindu-ne sansa de a forma si perfectiona cadetilor deprinderile necesare exercitarii functiei de ofiter de punte. As mai adauga o nuanta extrem de importanta: la noi rata de acces a unui cadet la simulator este de cel putin 100 de ori mai mare decat in cazul institutiilor mamut, cu mii de studenti si cu un singur simulator. In plus, pentru cadetii de punte avem o sala de lucru pe harta echipata complet cu harti englezesti, 10 sextante Karl Zeiss Jena, echere, gheare compas, impreuna cu toata bibliografia Brown Son & Ferguson (prietenii stiu!), plus echipamentele de salvare, piesele si dispozitivele de punte necesare manevrarii navei pe parame si pentru executarea lucrarilor de matelotaj. Nu avem inca o baza sportiva, insa cele 6 ambarcatiuni asigura, pe lacul Mogosoaia, necesarul de miscare si instruire. Daca intrati pe www.colegiulnautic.ro, pe caleria foto, veti avea dovada celor prezentate de mine.

  • Întrebarea nr. 5 Martinescu Nicolae

    Va salut domnule profesor! Sunt Comandant de nava (academie , promotia '96, am facut cu dvs navigatie costiera) si doresc sa va intreb daca absolventii dvs vor fi mai bine pregatiti decat absolventii UMC si ACADEMIE sectia FF.

    • Stelian Cojocaru

      Stimate domnule comandant, ma bucur de revedere! Va marturisesc ca nu m-as urca intr-un avion pilotat de un individ care a facut scoala la FF. Stiti chiar mai bine ca mine ca acele competente prevazute de codul STCW in tabelul AII/1 nu pot fi atinse prin corespondenta. Colegiul Nautic Roman isi asuma efortul financiar de a nu pregati cadeti la FF ci doar la zi si de aceea, oricat as vrea, nu va pot raspunde complet la intrebare. Obiectivul nostru este de a pregati foarte bine cadeti la zi, dovedind in acest fel viabilitatea sistemului vocational/STCW pe care cu mari straduinte incercam sa il aducem in Romania, in beneficiul tinerilor nostri care vor sa plece pe mare.

  • Întrebarea nr. 6 Dorina

    Buna ziua! Cat costa cele 20 de luni de studiu?

    • Stelian Cojocaru

      Colegiul Nautic Roman percepe o taxa de studiid de 3000 de euro. Tot atat va costa daca doriti sa urmati programe similare de nivel universitar/ingineresc, atata doar ca acelea dureaza de doua ori mai mult. Taxa include scolarizarea, manualele, hartile, instrumentele, utilizarea bazei materiale. Important: la noi taxa include pachetul BST (cele 4 cursuri de siguranta) si cursul GMDSS, care in alte parti costa enorm (undeva spre 2000 de lei, daca nu chiar mai mult). In acesti bani intra si efortul nostru de a va asigura primul voiaj de practica imbarcata (pe al doilea il castiga singuri cei seriosi ).

  • Întrebarea nr. 7 Marian

    In momentul deschiderii erati in discutie cu 4 banci pentru obtinerea unui credit de studii. In ce stadiu sunteti acum?

    • Stelian Cojocaru

      Iata o intrebare la obiect!, pentru care va multumesc. Venim si pe acest segment cu o noutate: am pus la punct un pachet financiar, pe care il sustine Colegiul Nautic Roman, prin care cei care nu au posibilitatea de a achita cei 3000 de euro inainte sau pe parcursul studiilor, ii pot achita in rate dupa finalizarea studiilor, cu un avans de 300 de euro.

  • Întrebarea nr. 8 Maia R.

    Care este pozitia Universitatii Maritime din Constanta in ceea ce priveste Colegiul Maritim Roman? Va multumesc!

    • Stelian Cojocaru

      Avem relatii egale cu institutiile de marina de la Constanta. Colegiul vine pe un segment separat de piata educationala. Orice formator din Romania, inclusiv Universitatea Maritima, a avut (si are) libertatea de a construi programe vocationale.






2602 vizualizari

  • perspective (Luni, 6 decembrie 2010, 17:56)

    Mocanu Aurel [anonim]

    Din anul 1987 pana in anul 2000 am navigat pe mineraliere de 25000-65000 tdw. la Petromin,Gourdomikalis ,Ermis ,iar intre 2000-2004 pe o nava de pasageri a unui armator elvetian pe functia de motorist.Din 2004 pana in prezent am devenit viceprimarul unei comune.As fi interesat daca aveti in perspectiva si programe de ofiteri mecanici la fara frecventa.Functia pe care o am acum nu-mi permite prezenta la cursuri .
    Cu respect,Mocanu Aurel
    • R (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:25)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mocanu Aurel

      As incepe prin a va felicita! Din pacate nu pregatim si nici nu vom pregati ofiteri de marina la fara frecventa. Stiti la fel de bine ca noi ca o astfel de meserie nu se poate invata si practica la fara frecventa.
      Avem in perspectiva un program de ofirer mecanic maritim pe care speram sa il autorizam pana in aprilie 2011. Structura acestui program va fi modulara, astfel incat, persoanele angajate sa poata frecventa, pe anumite perioade de timp, cursurile la colegiul nostru din Mogosoaia. De altfel, cei mai vizati de programele noastre sunt cei care, ca si dvs., au experienta pe mare. Va propun sa luam legatura in primavara, cand speram sa avem certitudinea acestui program.
  • Valori depasite (Luni, 6 decembrie 2010, 19:25)

    Viorel [anonim]

    Sunteti constient de directia in care merg lucrurile, referindu-ma aici la faptul ca salarizarea pt bugetari este in continua scadere (ratiuni simplu de inteles, pe coordonatele economiei de piata), iar conditiile de munca si de viata in general se inaspresc. Cum puteti, in atare context, motiva un tanar sa inceapa o cariera pe acest profil si sa-si dedice restul vietii pentru asa ceva? ////
    Va multumesc.(editat de HotNews.ro)
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:35)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel

      As vrea sa va multumesc pentru intrebare, subiectul abordat fiind actual si destul de dureros. Colegiul Nautic Roman vizeaza piata de munca maritima internationala, nu pe cea nationala, stiut fiind faptul ca Romania nu mai are flota comerciala. Chiar acest aspect reprezinta principala motivatie pentru potentialii nostri candidati. Salariile pe care ofiterii de marina comerciala le primesc inca de la debut sunt mari, intre 2000 - 2500 de euro, insa selectia acestora este una extrem de rigiroasa. Trebuie sa fim constienti ca doar o pregatire de calitate asigura ocuparea unui segment din aceasta piata, acesta reprezentand, de fapt, obiectivul nostru strategic.
  • Piata muncii in domeniu (Luni, 6 decembrie 2010, 19:41)

    Andrei [anonim]

    Cum puteti caracteriza piata muncii in domeniu (internationala)? Ce procentaj din absolventi credeti ca se vor angaja in primul an dupa absolvire? Multumesc!
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:54)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Din fericire, piata transporturilor maritime este printre putinele domenii in care se simte o revigorare reala. Chiar si pe varf de criza, a existat o cerere de ofiteri. Exista in acest moment o cerere foarte mare de ofiteri mecanici maritimi, dovedita de faptul ca in prezent ofiterii mecanici au salarii mai mari decat cei de punte. Exista, de asemenea, o cerere mare de ofiteri electricieni. In ceea ce priveste ofiterii de punte, cererea nu este atat de mare ca in cazul mecanicilor/electricienilor, insa as sublinia faptul ca se cauta ofiteri de punte foarte bine pregatiti, cu pretentii salariale moderate. Colegiul Nautic Roman are o cifra de scolarizare foarte mica in comparatie cu celelalte institutii de profil din Romania, iar acest lucru pune o presiune mai mica asupra absolventilor nostri. Noi avem in planul de invatamant doar disciplinele de specialitate, am eliminat absolut tot ceea ce nu are impact asupra competentelor care se asteapta de la absolventi. In plus, tot ca un element de noutate, Colegiul Nautic Roman isi asuma efortul de a negocia contracte de practica si de angajare pentru cadetii sai. Ambitia noastra este sa avem toti absolventii angajati la 1 an de la absolvire, speram sa si reusim.
  • informatii (Luni, 6 decembrie 2010, 21:40)

    Cosmin D [anonim]

    Domnule Stelian Cojocaru, as fi interesat sa cunosc ce facilitati de pregatire detine Colegiul Nautic Roman, laboratoare, simulatoare, baza sportiva, baza nautica. Daca a-ti putea sa oferiti cateva informatii detaliate v-as fi recunoscator. Va multumesc.
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:07)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cosmin D

      Sunt bucuros sa va raspund. In afara spatiilor de invatamant (aula si salile de seminar) avem un simulator al puntii de comanda a unei nave comerciale pe care l-am achizitionat la sfarsitul lunii mai anul acesta de la liderul mondial in domeniu, Transas Marine. Simulatorul este de ultima generatie si este amplasat intr-o incapere obscura de 5 x 5 m care emuleaza comanda unei nave, oferindu-ne sansa de a forma si perfectiona cadetilor deprinderile necesare exercitarii functiei de ofiter de punte. As mai adauga o nuanta extrem de importanta: la noi rata de acces a unui cadet la simulator este de cel putin 100 de ori mai mare decat in cazul institutiilor mamut, cu mii de studenti si cu un singur simulator. In plus, pentru cadetii de punte avem o sala de lucru pe harta echipata complet cu harti englezesti, 10 sextante Karl Zeiss Jena, echere, gheare compas, impreuna cu toata bibliografia Brown Son & Ferguson (prietenii stiu!), plus echipamentele de salvare, piesele si dispozitivele de punte necesare manevrarii navei pe parame si pentru executarea lucrarilor de matelotaj. Nu avem inca o baza sportiva, insa cele 6 ambarcatiuni asigura, pe lacul Mogosoaia, necesarul de miscare si instruire. Daca intrati pe www.colegiulnautic.ro, pe caleria foto, veti avea dovada celor prezentate de mine.
  • calitatea absolventilor (Marţi, 7 decembrie 2010, 10:06)

    Martinescu Nicolae [anonim]

    Va salut domnule profesor! Sunt Comandant de nava (academie , promotia '96, am facut cu dvs navigatie costiera) si doresc sa va intreb daca absolventii dvs vor fi mai bine pregatiti decat absolventii UMC si ACADEMIE sectia FF.
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:17)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Martinescu Nicolae

      Stimate domnule comandant, ma bucur de revedere! Va marturisesc ca nu m-as urca intr-un avion pilotat de un individ care a facut scoala la FF. Stiti chiar mai bine ca mine ca acele competente prevazute de codul STCW in tabelul AII/1 nu pot fi atinse prin corespondenta. Colegiul Nautic Roman isi asuma efortul financiar de a nu pregati cadeti la FF ci doar la zi si de aceea, oricat as vrea, nu va pot raspunde complet la intrebare. Obiectivul nostru este de a pregati foarte bine cadeti la zi, dovedind in acest fel viabilitatea sistemului vocational/STCW pe care cu mari straduinte incercam sa il aducem in Romania, in beneficiul tinerilor nostri care vor sa plece pe mare.
  • taxa (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:08)

    Dorina [anonim]

    Buna ziua! Cat costa cele 20 de luni de studiu?
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:26)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dorina

      Colegiul Nautic Roman percepe o taxa de studiid de 3000 de euro. Tot atat va costa daca doriti sa urmati programe similare de nivel universitar/ingineresc, atata doar ca acelea dureaza de doua ori mai mult. Taxa include scolarizarea, manualele, hartile, instrumentele, utilizarea bazei materiale. Important: la noi taxa include pachetul BST (cele 4 cursuri de siguranta) si cursul GMDSS, care in alte parti costa enorm (undeva spre 2000 de lei, daca nu chiar mai mult). In acesti bani intra si efortul nostru de a va asigura primul voiaj de practica imbarcata (pe al doilea il castiga singuri cei seriosi ).
  • credit de studii (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:10)

    Marian [anonim]

    In momentul deschiderii erati in discutie cu 4 banci pentru obtinerea unui credit de studii. In ce stadiu sunteti acum?
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:30)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      Iata o intrebare la obiect!, pentru care va multumesc. Venim si pe acest segment cu o noutate: am pus la punct un pachet financiar, pe care il sustine Colegiul Nautic Roman, prin care cei care nu au posibilitatea de a achita cei 3000 de euro inainte sau pe parcursul studiilor, ii pot achita in rate dupa finalizarea studiilor, cu un avans de 300 de euro.
  • universitatea maritima/ colegiul maritim (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:14)

    Maia R. [anonim]

    Care este pozitia Universitatii Maritime din Constanta in ceea ce priveste Colegiul Maritim Roman? Va multumesc!
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:37)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maia R.

      Avem relatii egale cu institutiile de marina de la Constanta. Colegiul vine pe un segment separat de piata educationala. Orice formator din Romania, inclusiv Universitatea Maritima, a avut (si are) libertatea de a construi programe vocationale.
  • acreditare (Marţi, 7 decembrie 2010, 11:15)

    Radu Manea [anonim]

    Colegiul Nautic Roman este o institutie de invatamant acreditata?
    • r (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:41)

      Stelian Cojocaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu Manea

      Colegiul Nautic Roman are urmatoarele acreditari:
      - Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii, prin CNFPA, din 2 iulie 2010.
      -Lloyd's Register Q.A. din 23 august 2010, pe sistemul de management al calitatii.
      -Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Navala Romana, din 6 septembrie 2010.

      Suntem in curs de autorizare cu programele de ofiter mecanic maritim, ofiter electrician maritim, motorist nava, electrician nava.
  • Ofiteri nivel managerial (Sâmbătă, 18 decembrie 2010, 5:56)

    Florin [anonim]

    Absolventii CNR vor putea sustine examen de brevet managerial (cdt, sef mecanic, secund punte/masina) ?
    Multumesc!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version