VIDEO Echiparea masinilor cu cauciucuri de iarna va fi obligatorie din iarna anului viitor

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 11 noiembrie 2010, 20:17 Actualitate | Esenţial


Echiparea masinilor cu cauciucuri de iarna va deveni obligatorie incepand cu 1 noiembrie 2011, dar soferii de autoturisme si autovehicule cu greutatea de peste 3,5 tone vor fi amendati daca in aceasta iarna vor bloca drumurile nationale din cauza lipsei echiparii cu acest tip de anvelope, relateaza Agerpres.

Decizia a fost anuntata in urma intalnirii care a avut loc joi, la Ministerul Transporturilor, intre reprezentantii transportatorilor si ministrul Anca Boagiu.

Soferii de masini grele care blocheaza traficul vor plati si costul cu tractarea, daca nu sunt echipati corespunzator: "In circa 30-40 de zile, va fi adoptata o Ordonanta, astfel incat, in cazul in care vor fi conducatori care vor bloca aceste drumuri din cauza faptului ca nu sunt echipati cu anvelope de iarna vor fi amendati si vor plati tractarea autovehiculelor. Ministrul a decis, in urma argumentelor noastre pertinente, sa retraga proiectul de Ordonanta actual de pe site, urmand sa fie refacut in urma discutiilor cu sindicatele si patronatele si sa fie adoptat in circa 30-40 de zile", a declarat presedintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), Vasile Stefanescu.

Conform calculelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, in iarna 2009-2010, costurile medii pentru deblocarea drumurilor din cauza zapezii si a lipsei echiparii corespunzatoare a autovehiculelor pe timp de iarna au fost de 2,18 milioane lei.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, afirma, in urma cu o saptamana, ca obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna, in perioada 1 noiembrie - 31 martie a fiecarui an, "este o masura corecta si buna" si ca spera ca guvernul sa adopte proiectul de Ordonanta in doua saptamani.

La randul lor, transportatorii sustineau ca introducerea obligativitatii echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna incalca legislatia europeana in domeniul transporturilor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13086 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    de ce nu se poate rezonabil? (Joi, 11 noiembrie 2010, 20:30)

    tyty [anonim]

    eu am anvelope de iarna pe doua roti de rezerva, pentru rotile tractoare, pe care le montez cand e cazul (temperaturi scazute, zapada, etc). fac precizarea ca le am de anul trecut, fara legatura cu acesta ordonanta mafiota. e intr-adevar bine sa avem anvelope bune iarna, care pot fi si de tip "all weather", si doar pe rotile tractoare. iar montarea lor din noiembrie pana in martie e o prostie, zilele astea stim cu totii ca la nivelul asfaltului au fost mai mult de 30C. cu putin echilibru se poate da o lege buna, dar principiul e : "cum sa furam banii oamenilor cinstiti, dandu-le impresia ca le facem un bine". desi nu-i apreciez, pentru ca ei strica cel mai mult drumurile, de data asta zic: noroc cu transportatorii...
    • -7 (11 voturi)    
      Interesant (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:52)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui tyty

      Tu ai decat roti tractoare?
      Rulezi decat pe alea doua roti?
      Franezi decat cu alea doua roti?!

      In Europa este normal ca soferii sa fie obligati prin lege sa foloseasca pneuri de iarna pe peroioade determinate de autoritati, doar in Romania crede fiecare ca stie el mai bine cum si ce trebuie sa faca!
      • +6 (12 voturi)    
        ce limba e asta? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:08)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        Tu NU ai decat roti tractoare?
        NU Rulezi decat pe alea doua roti?
        NU Franezi decat cu alea doua roti?!
        o rugaminte: nu mai schimonositi atat limba romana. nu de alta, dar imi place sa cred ca vorbitorii ei sunt si altceva decat epigoni de-ai lui geoana...
        • 0 (0 voturi)    
          ...cred ca e oltean... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 15:51)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui berenger

          Am cativa prieteni olteni si la fel stalcesc limba romana....
      • +8 (10 voturi)    
        Mai oltene (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:00)

        sdi [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        Vezi ca folosesti "decat" in loc de "doar". Pune un "nu" in fata verbului daca vrei neaparat sa folosesti "decat". Va rog eu, nu mai pociti limba asta!
      • -2 (4 voturi)    
        fraiere (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:28)

        alina [anonim] i-a raspuns lui un roman

        in europa nu e exista legea asta mafiota...
        europa e inspre vest nu la est, bolsevicule....
        • +1 (3 voturi)    
          Cind femeile isi dau cu parerea... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:02)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui alina

          Alinuta, de ce nu te rezumi la chestii pe care le stapinesti? In parte din europa e obligatotoriu sa ai cauciucuri de iarna dupa 15 septembrie. Citeste aici:
          http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Obligati-anvelope-cumpere-iarna_0_168583256.html
          sau aici:
          http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&tl=ro&u=http%3A%2F%2Fwww.etyres.co.uk%2Fwinter-tyres-law&anno=2
          Tarile unde nu e obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna sunt cele din centrul europei, unde e mai cald. Dar Ungaria/austria/Elvetia/Suedia/Finlanda etc au o astfel de lege.
          Asha ca sala-ma cu "legea mafiota". Cum apare o lege care nu va convine personal, ea e mafiota. Jenant
          • +1 (1 vot)    
            Nu e chiar asa cum spui (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:29)

            Twistah [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

            Daca te uiti la http://www.euload.com/info.php?catID=22 o sa observi ca in Suedia si Ungaria nu este obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna.
            Iar in Finlanda este obligatoriu din decembrie in februarie.
            La noi ar fi obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna la 22 grade Celsius ceea ce duce la o distanta de franare mai mare fata de cauciucurile de vara. Cu alte cuvinte, ordonanta asta facuta in graba pune in pericol pasagerii.
            • 0 (0 voturi)    
              complet fals (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:53)

              Gyoorgy [anonim] i-a raspuns lui Twistah

              O anvelopa de iarna franeaza mai bine decat una de vara inclusiv la 25 sau la 35 de grade, pentru ca are un compus in materialul sau (este vorba de dioxid de siliciu) care asigura o aderenta sporita pe carosabil. Problema la 25 de grade este ca se uzeaza ceva mai repede decat o anvelopa de vara. Atentie insa: dupa data de 15.10, statistic vorbind, daca rulati in mod obisnuit cu masina, uzura suplimentara datorata rulajului respectiv farnarii pe un carosabil mai cald este absolut nesemnificativa in comparatie cu beneficiile (concretizate in siguranta si manevrabilitate) pe care le ai in cazul in care rulezi la sub 7 grade celsius. Nu va mai luati dupa ignoranti ca Mircea Badea!!
              • 0 (0 voturi)    
                Nu e deloc asa (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:21)

                twistah [anonim] i-a raspuns lui Gyoorgy

                Ce zic cei de la Continental:
                http://www.conti-online.com/generator/www/ro/ro/continental/automobile/sectiuni/hidden/downloads/tyre_basic_information_ro.pdf (in pag 15)
                Daca firma producatoare de anvelope ne avertizeaza ca la 20 grade Celsius distanta de franare e mai mare, ce treaba are Mircea Badea?
                • 0 (0 voturi)    
                  citeste cu atentie!! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:20)

                  Gyoorgy [anonim] i-a raspuns lui twistah

                  In testul respectiv se vorbeste de franare pe carosabil umed, or, in vreme de toamna, daca e umed, nu prea mai intalnesti 20 grade celsius... Dar pana la urma nu stiu daca asta e subiectul discutiei, eu chiar cred ca orice om responsabil care conduce o masina in mod frecvent, dupa 15.10 ar cam trebui sa-si puna anvelope de iarna... E parerea mea, e subiectiva, nu stiu daca e bine ca acest lucru sa fie impus de lege, dar nici nu pot fi de acord cu aberatiile unor asa-zisi formatori de opinie care se cred ei cei mai destepti in toate domeniile...
                  • 0 (0 voturi)    
                    N-ai inteles (Luni, 15 noiembrie 2010, 9:07)

                    Twistah [utilizator] i-a raspuns lui Gyoorgy

                    Eu spuneam ca folosirea cauciucurilor de iarna la temperaturi de 20 grade Celsius duce la o distanta de franare mai mare decit folosind cauciucuri de vara (conform datelor furnizate de producatorul de cauciucuri Continental)
                    Ti-am prezentat un document de pe site-ul producatorului si tu nu esti de acord cu el pentru ca "asa-zisi formatori de opinie care se cred ei cei mai destepti in toate domeniile" au avut aceeasi parere :-)
                    Macar iti dai seama de ridicolul situatiei?
              • 0 (0 voturi)    
                fals (Vineri, 12 noiembrie 2010, 17:26)

                bancher [anonim] i-a raspuns lui Gyoorgy

                anvelopele de iarna se recomanda sub temperaturi de 7 grade Celsius, indiferent ca e sau nu e zapada afara. Sub 7 grade cele de vara ingheata, si se transforma in sanie si nu mai franeaza corect. Dar daca afara e mai cald de 7 grade, ele se vor toci repede, si nici performantele unora de vara nu le au, nici pe uscat, nici pe ud.
                Iar pe un carosabil cald anevelopele de iarna se uzeaza si mai repede (ma rog, acum au aparut modele noi, care se uzeaza mai greu.
                • 0 (0 voturi)    
                  foarte interesanta explicatie (Vineri, 12 noiembrie 2010, 18:14)

                  Vasile [anonim] i-a raspuns lui bancher

                  Domnule bancher, ati dat i explicatie geniala: sub 7 grade cele de vara ingheata? Si la cat fierb?
                  • 0 (0 voturi)    
                    si totusi (Vineri, 12 noiembrie 2010, 19:22)

                    Lolek [anonim] i-a raspuns lui Vasile

                    La temperaturi EXTREM de mici, cauciucul devine casant. S-ar putea spune ca ingheata. Chiar daca nu se ating acele temperaturi extreme, isi pierde din elasticitate si aderenta.

                    Si are chiar si un punct de fierbere, care este diferit in functie de compozitia cauciucului - latex-ul din cauciuc are acest punct pe la 150 grade Celsius, daca nu ma inseala memoria, dar fiind si alte componente ... greu de zis.

                    Poti sa afli: pui un cauciuc in oala si oala pe foc si vezi cand face "bule" :).
          • 0 (0 voturi)    
            pai sa vedem... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:52)

            Alin [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            Suntem in noiebrie si afara sunt +20'C... Daca ar fi sa fiu obligat sa pun cauciucuri de iarna, cauciucurile s-ar toci in mod inutil... Cum dracu sa dai o lege fara sa iei in calcul conditiile de mediu? Da, ai putea crea obligativitate dar numai pe perioade restranse si doar cand este strict necesar...
            PS. Austria, Elvetia sunt tari cu relief preponderent muntos iar Suedia si Finlanda sunt tari nordice, ce asemanare crezi tu ca exista Romania si tarile astea din punct de vedere climatic?
            • 0 (0 voturi)    
              baai (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:48)

              eu [anonim] i-a raspuns lui Alin

              pai ROmania e tara ecuatoriala... e o caldura de mori aici 10 luni pe an...

              alooo aline !!! in romania e 6 luni iarna !!! poate ca toamna asta a fost mai calduroasa dar asta e exceptie... aminteste-ti de iarna trecuta te rog
        • 0 (0 voturi)    
          In Germania... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:33)

          Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui alina

          ... daca sunt conditii meteo grele si nu ai masina echipata cu anvelope de iarna PE TOATE 4 ROTI si lanturi, ramai fara masina si platesti si amenda... Acum cativa ani parca, din Ungaria nu ne mai lasau sa intram daca nu eram echipati corespunzator, nu?

          Ca de obicei romanii sunt contra, dar asta iarna, pe Urziceni-Buzau, dupa ce ca si-au facut de cap cu depasirea celor care au ramas inzapeziti, nici nu aveau o minima echipare a masinilor. Dupa aia iRealitatea a avut "marfa" doua saptamani...
          Nu spun ca asta nu ar fi fost, sau nu va fi, "un tun", dar trebuie, totusi, sa ne educam odata...
      • +1 (1 vot)    
        habar n-ai (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:04)

        Vuck [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        De exemplu in Olanda nu exista aceasta obligativitate de a avea anvelope de iarna.
        Si orcum etse o cretinanate sa ceri anvelope de iarna cand afara sunt 26 grade.
        O regula cu adevarat corecta ar stabili amenzi pentru cei care blocheaza traficul datorita lipsei acestor anvelope.
        • +1 (1 vot)    
          meteo (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:29)

          renegatul [anonim] i-a raspuns lui Vuck

          Olanda nu are iarna comparabila cu Romania.Ninge foarte rar. Nu va lasati inselati de vremea actuala din RO. Iarna nu e ca vara...pe noi ne surprinde totdeauna prima zapada din dec. sau ian.
    • +9 (19 voturi)    
      Iar sunteti experti (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:03)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui tyty

      Lucrez de 10 ani in domaniul sistemelor de franare, vreo 3 ani am lucrat la algoritmul de ABS si de vreo 2 lucrez la algoritmul de creare a fortei de franare la sistemele de franare ce vor aparea in viitorii ani.

      In primul rand, stabilitatea unei masini este data de rotile din spate. din aceasta cauza e important sa aveti cauciucuri de iarna si pe spate.
      Pe de alta parte, cauciucurile de iarna au corficient de frecare mai mare decat cele de vara in conditii de iarna, lucru care salveaza in final vietile voastre. Noi in industrie ne luptam saptamani si luni de zile pentru a castiga 5 milisecunde (da, milisecunde) la timpul de reactie a franei si inconstientii isi bat joc de viata lor punand cauciucuri vechi/proaste/neadecvate.

      Ganditi-va ca ajunge sa nimeriti pe o portiune cu polei in curba la viteza medie - 40 km/h sa zicem si va faceti titirez. Sansele voastre cresc enorm daca aveti cauciucuri de iarna.
      dar la noi daca vine cineva cu asa ceva gata - are o afacere Guvernul.
      atat centura cat si cauciucurile de iarna exista pentru siguranta voastra si a celorlalti nu de fudulie. dar pana nu intelegeti stati si vorbiti prostii pe hotnews.
      • +1 (7 voturi)    
        Expert (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:01)

        roberto [anonim] i-a raspuns lui Marian

        Gândește-te că intri în curbă cu 30 (pe la școala de șoferi cam așa se învață). Inconștienții intră cu 80-100 în curbă (chiar și fără polei), așa că cele 5 ms ale tale nu mai contează.

        ps: ordonanța asta nu are legătură cu poleiul, căci dacă avea, interzicea oricărei mașini care nu are sistem ABS să circule în intervalul specificat.
        • -1 (3 voturi)    
          expirat (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:24)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui roberto

          poate bunicul tau intra in curba cu 30. intre timp industria auto a mai evoluat.
          nu spun ca ar fi normal sa depasesti viteza legala sau sa-ti fortezi norocul in situatii periculoase, dar daca toate masinile de pe drumurile noastre ar fi echipate iarna cu cauciucuri de iarna, abs si inca 2-3 sisteme de asistenta care sa te tina pe curba aia chiar daca o roata patineaza, n-ar fi mai bine?
          astazi poti sa-ti cumperi cu 10-15k o masina noua echipata cu aproape toate sistemele de siguranta inventate. unii aleg sa dea 2k pe o conserva, altii 30k pe un motor pe care nu-l pot controla.
          ti se pare corect sa-l obligi sa mearga cu 30 pe ala care poate sa ia curba cu 60?
          • 0 (0 voturi)    
            Draga Schumi (Vineri, 12 noiembrie 2010, 19:26)

            roberto [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Discutia este cu totul alta. Poti intra si cu 200 in curba, nimeni nu te opreste.

            Faptul ca industria auto a evoluat nu poate decat sa il bucure pe bunicul meu.

            Daca tu cu masina ta de 10-15 euroi vrei s aintri pe polei in curba cu 60, nu ai decat. Iti urez o rapa pe dreapta si un TIR care sa iti vina din fata.
        • +1 (1 vot)    
          ABS (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:15)

          nelu [anonim] i-a raspuns lui roberto

          O masina dotata cu sistem ABS obtine o distanta de franare mai MARE decat una nedotata cu un asemenea sistem, in conditiile in care carosabilul este umed/inghetat. ABS ul nu reduce distanta de franare ci pastreaza masina (atat cat este posibil prin legile fizicii) pe traiectoria impusa de volan! Pe carosabil umed/inghetat sistemul ABS intervine frecvent iar in timpii in care roata este elibetata / deblocata masina parcurge o distanta in plus (deh fizica elementara de clasa a 6-a unde se invata faptul ca distanta = viteza in raport de timp), deci un timp de deblocare a franei mai mare inseamna automat o distanta parcursa mai lunga! Pentru cei care nu stiu: ABS ul este util pentru marea majritate a soferilor care evident nu au cunostinte de fizica - acestia putand apasa pedala de frana pana la fund fara grija de a bloca total rotile, iar functionarea acestuia iarna, pe zapada, LUNGESTE distanta de franare in cazul unei frane la blana.
          • 0 (2 voturi)    
            asta e o prostie mai mare decat Casa Poporului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:26)

            Marian [anonim] i-a raspuns lui nelu

            daca tot esti asa destept, te rog sa cauti unde vrei tu dependenta alunecare relativa / coeficient de frecare (cauta relative slip / friction coefficient) si o sa vezi ca rotile blocate nu asigura coeficientul maxim de frecare.

            si tu esti vreun expert de ala de vorbeste ca sa se auda.
          • 0 (0 voturi)    
            mda (Vineri, 12 noiembrie 2010, 18:32)

            calin [anonim] i-a raspuns lui nelu

            Teoretic ai dreptate dar practic nu ai.
            Daca apesi prea tare pe frana si ti se blocheaza rotile esti gata din toate punctele de vedere. Te faci sanie si te duci.
            Daca totusi esti sofer foarte bun si stii sa-ti controlezi frana poti sa obtii intr-adevar performanta mai buna de franare decat daca ti-ar intra ABS-ul.
            Ideal e sa apesi treptat pe frana (indiferent de carosabil). Totusi daca iti sare un copil in fata nu te mai gandesti si nu mai ai timp sa apesi treptat pe frana. Bagi piciorul in frana si atunci ABS-ul te poate ajuta sa nu intri la puscarie. Trebuie sa fii de acord cu mine ca o roata blocata nu va frana mai bine decat una pe care o controleaza ABS-ul. Desigur nu mentionam aici masinile de formula 1 care nu au ABS dar au niste anvelope super aderente si un carosabil impecabil.
            In concluzie daca esti sofer bun ABS-ul nu are cum sa te incurce. Daca stii cum sa franezi nu vei da ocazia ABS-ul sa intre in functiune decat foarte rar si oricum nu te va incurca crede-ma!
      • +2 (2 voturi)    
        felicitari (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:00)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui Marian

        Pentru tot ceea ce faceti voi, acolo, in industrie nu meritati decat felicitari.
        Lucrand in domeniu ai tot interesul sa sustii decizia guvernului DAR... cand la jumatatea lunii noiembrie vine guvernul si imi spune ca o sa dea in cateva zile o lege prin care ma amendeaza daca nu am cauciucuri de iarna intre 1 noiembrie si 1 martie sigur ca ma gandesc ca are cineva o afacere cu anvelope de iarna. Ah, daca dadeau legea in mai-iunie, da, era cu totul altceva - aveam si eu timp sa imi adun niste bani sa cumpar patru gume. Asa, sa scot din buzunar 300 de euro dintr-o data e cam greu. Se pare ca pana la urma s-au razgandit.
        Stiu ca e bine sa ai iarna anvelope de iarna dar nu imi place sa mi le cumpar la comanda, mai ales ca preturile vor sari in aer, ca asa e la noi - hai sa-l ardem pe fraier ca n-are incotro.

        Si, apropo, ca tot esti in industrie... nu crezi ca mai degraba se tine cont de conditiile meteo decat de calendar ca ca decizi montarea anvelopelor de iarna pe masina? Industria nu poate face recomandari guvernului?
        • +3 (3 voturi)    
          interese (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:51)

          Marian [anonim] i-a raspuns lui daniel

          da, iar s-a ajuns la interese.
          in primul rand eu lucrez la sisteme de franare nu la cauciucuri. in aldoilea rand acuma sunt in Germania pentru o perioada mai lunga asa ca nu prea am eu treaba cu legile din Ro. Totusi, am pus cauciucuri de masinii desi nu sunt obligat de nimeni. am facut-o pentru mine, sotia si copilul meu. plus ca nu vreau sa repar masina pt ca m-am zgarcit la 300 EUR (le-am luat cand inca eram in Ro).

          despre planurile voastre de afaceri, puteti sa va plnificati bugetul mai bine nu ca si guvernul. iarna voine cam tot timpul in nov-dec asa ca poti sa-ti iei cauciucuri de iarna... vara ca si asa sunt ieftine. numai Guvernul e surprins de caderile de zapada din decembrie.
          • 0 (2 voturi)    
            pentru toti postacii (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:05)

            bogdan [anonim] i-a raspuns lui Marian

            care au descoperit cum legea mafiota ajuta firmele de partid si de stat si alte din astea. Acum, ca legea se aplica din iarna anului viitor, aveti bunul simt sa va cereti scuze pentru aberatiile debitate? Probabil nu.
            • 0 (2 voturi)    
              sigur ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:19)

              mda [anonim] i-a raspuns lui bogdan

              ... nu este o afacere in spate. Duh!

              Am fost foarte mirat cand am vazut ca in orasul meu cu 100 mii de locuitori au fost construite in acest an doua fantani arteziene cu boxe si lasere in conditiile in care aveam deja una destul de mare (e drept fara muzica si lasere). Explicatia a venit de la stiri cand am vazut ca se construiesc in toata tara cu preturi intre 300k si un milion de euro. Un mandat punem borduri in toata tara, in altul facem fantani arteziene ... La anul bagam cauciucurile de iarna.

              Ca tot e criza si am redus salariile cu 25%, am recalculat pensiile, am marit TVA-ul....
        • 0 (0 voturi)    
          1 Noiembrie (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:34)

          Cro [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Ma gandesc si eu ca ar fi mai corect ca legea sa tina cont de prevederile meteorologice si nu de calendar, dar iti garantez eu ca ar aparea enorm de multe probleme in asemenea conditii. S-ar ajunge in situatia in care politistul sa umble cu meteorologul dupa el ca sa nu-i fie contestata amenda. Intr-adevar s-a nimerit discutia asta intr-un noiembrie al naibii de cald, dar care este o exceptie nu o regula. Nu am date statistice privind temperaturile medii si maximele/minimele pt noiembrie-martie, dar daca gandim legea gandindu-ne la cum e afara astazi s-ar putea sa gresim. Si intr-adevar mi se pare absurd si sa fii amendat pt ca nu ai cauciucuri de iarna in 10 noiembrie cand afara sunt 20C, dar in acelasi 10 noiembrie, in alt an poate fi zapada, viscol, autoritati luate prin surprindere, soferi luati prin surprindere, samdp... sau poate ninge f tare pe 25 octombrie.

          Si ar mai fi un aspect: daca plec de la Satu Mare la Constanta pt 10 zile ma pot intoarce pe soare prin Baragan, pe zapada in Brasov si in diverse alte conditii meteo pe care nu le pot prevedea. Nu ma poti amenda pt ca nu am cauciucurile de iarna in portbagaj ca sa le schimb mereu cand e cazul. Dar pot sti daca ma intorc dupa 1 noiembrie
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:16)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui tyty

      ai dreptate, sa mergi pe vremea asta cu cauciucuri de iarna nu e un lucru prea bun, dar fiind in noiembrie stim ca azi sunt 20 de grade dar maine e posibil sa fie sub 10 grade iar poimaine sub 0 grade si atunci ce ne facem ? la vulcanizari va fi plin, oameni plecati in calatorii lungi for fi prinsi in zapada.
      Solutia e undeva la mijloc, dar acum nu e momentul sa obligam oamenii sa scoata bani din buzunar.
  • -1 (11 voturi)    
    ma bucur! (Joi, 11 noiembrie 2010, 20:43)

    daroc [utilizator]

    Slava Domnului ca au anulat-o, cel putin pentru aceasta iarna.
    Nu ma intelegeti gresit, cunosc diferenta dintre cauciucurile de vara si cele de iarna pe zapada. Am condus exact aceeasi masina pe zapada si cu cauciucuri de vara si cu cauciucuri de iarna, iar diferenta este clara in favoarea celor de iarna.
    Dar in aceasta iarna, chiar nu era momentul unei asemnea masuri! Va fi o iarna grea, financiar, pentru multi. Asta mai lispsea, vreo 800 de lei cheltuieli obligatorii suplimentare.
    Daca ar fi strict dupa mine, nu as introduce obligativitatea folosirii cauciucurilor de iarna niciodata. Atata timp cat suntem trecuti de 18 ani, raspundem de faptele noastre, inclusiv cele din trafic. Obligativitatea echiparii cu anumitor anvelope mi se pare o masura abuziva. Si - desi am precizat la inceput ca apreciez anvelopele de iarna - chiar si cu cele de vara poti conduce toate iernile viatii fara sa faci accident, daca esti atent si un sofer / soferita cat de cat acceptabil/a.
    • +1 (5 voturi)    
      Habar n-ai (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:55)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui daroc

      Diferenta dintre pneurile de vara si cele de iarna nu are a face doar cu zapada.
      Pneurile de iarna sunt fabricate dintr-un polimer diferit care are calitati de aderenta optime sub 7° C, in timp ce pneurile de vara functioneaza optim peste 7°C.

      Ideea ca pneurile de iarna sunt doar pentru a conduce pe zapada este gresita.
      • +2 (2 voturi)    
        vezi ca tot asta a zis si daroc (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:15)

        io [anonim] i-a raspuns lui un roman

        nu a contestat diferenta dintre cauciucuri,
        ci a subliniat un fapt perfect adevarat: o conduita adecvata in trafic face mai mult decit toate super-cauciucurile.
      • +1 (1 vot)    
        si daca ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:28)

        mda [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Citind explicatiile tale imi pun intrebarea daca imi va fi util sau din contra sa am cauciucuri de iarna in zilele cu peste 10 grade. Cu clima din ultimii ani nu mai stii cum va fi iarna.
  • +2 (4 voturi)    
    ce ințelept (Joi, 11 noiembrie 2010, 20:52)

    mem [anonim]

    că s-a amânat...
    poate vorbește ministrul transporturilor ca de la 1 noiembrie 2011 să fie sub 7 grade Celsius, ca să putem umbla cu anvelope de iarnă fără să le stricăm ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:08)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui mem

      Eu as merge chiar la 4 grade, dar oricum, la cum evolueaza vremea in ultima perioada, obligativitatea purtarii cauciucurilor de iarna trebuie legata de temperatura, nu de o data fixa. Poate le vine idea asta pina in noiembrie 2011.
  • +3 (3 voturi)    
    O mica corectie daca permiteti (Joi, 11 noiembrie 2010, 20:58)

    ins [anonim]

    Din cate stiu eu ca platitor de taxe platesc si pentru administratia nationala de meteorologie http://www.meteoromania.ro/. Nu se poate specifica in lege faptul ca dotarea de iarna devine obligatorie la o data "CARE VA FI ANUNTATA DE ANM" sau pe ei de ce ii platim?.

    Aparent anul asta sa iti pui cauciucuri nu e o chestie inteligenta cand in noiembrie ai 25 de grade ...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu pot sa cred (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:04)

    Ionel [anonim]

    Adica cum, s-a schimbat obiceiul? Nu se mai dau ordonante la 10 seara cu aplicare de a 2 a zi? Pai nu se poate asa, eu ma obisnuisem cu schimbari peste cateva ore/zile.
  • +6 (10 voturi)    
    Mai matracuci de politicieni (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:05)

    Lucifer [anonim]

    nu mai impuneti obligativitate - asta e metoda comunista.
    Puneti amenda mare si - corect - plata tractarii. Avand in vedere ca vor depasi costurile anvelopelor de iarna foarte putini vor risca iar cei care vor risca si o vor pati a doua oara sigur nu o mai fac.
    • 0 (4 voturi)    
      nu e asa (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:42)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Lucifer

      in aceeasi idee poti spune si ca RCA-ul sa nu fie obligatoriu.
    • +1 (1 vot)    
      Democratia nu inseamna bunul plac (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:11)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Lucifer

      Jumatate de europa are lege de genul asta. Unii inca mai au impresia ca democratie inseamna ca fiecare face ce-i trece prin cap. Circulatia pe drumurile publice e un privilegiu, nu un drept, si presupune diverse obligatii legate de sofer si de masina. La fel cum esti obligat sa ai revizia la masina facuta, sa ai trusa medicala, stingator, etc, tot asha e obligatoriu sa ai si cauciucuri de iarna. Punct.
  • +9 (9 voturi)    
    O plasa maaaareeee (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:08)

    florin [anonim]

    Mama ce plasa au luat comerciantii si dealerii, cu scumpirea brusca a jantelor si a cauciucurilor de iarna !
    Sa vezi acum ieftiniri, deoarece ramân cu ele pe stoc.
    Incet-încet, ne vom cumpara fiecare, de-a lungul anului, cele 4 cauciucuri de iarna, pentru iarna lui 2011.
  • +1 (7 voturi)    
    De cand sa inventat... (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:20)

    haiducul [anonim]

    ...masina si pana anul asta in Romanica se circula cu orice tip de cauciuc in general cele de vara,nu contrazic necesitatea echipari masini cu cauciucul adecvat anotimpului,dar am si eu o intrebare catre postaci....A CUI ESTE AFACEREA ASTA?
    • 0 (0 voturi)    
      Depinde ce masina conduci. (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:15)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      daca ai dacie 1300, mergi iarna cu cauciucuri de vara fara probleme. daca ai un cauciuc de macar 185 mm latime, incepi sa ai probleme serioase iarna. Iar daca ai cauciuc de 205-215 mm latime, ajungi a nu mai urci o panta usoara pe un strat de zapada de 1 mm. Deci e nitel mai complexa problema... Cauciucuri de iarna se gasesc in toate magazinele metro/selgros/carefour, pe macar 5-6 site-uri cu comanda online, la sute de magazine de specialitate. Deci nu poate fi vorba de vro afacere a statului.
  • +2 (2 voturi)    
    Atata galagie pentru nimic... (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:29)

    domu [anonim]

    Si noi care credeam ca pe timp de criza or sa ne puna sa dam banii pe cauciucuri (pneuri) de iarna :).
    Pai nu se mai opreau astia din sughituri...
  • +4 (4 voturi)    
    EU PROPUN... (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:50)

    ciombe [anonim]

    Sa incepem din 2015, fiindca este o cifra rotunda si nu se incurca nimeni!
  • +2 (4 voturi)    
    Paduchiosii (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:55)

    Strainul [anonim]

    Nici macar in Germania nu sint obligatorii cauciucurile de iarna.
    Nu avem ce minca dar ...
    Cel mai rusinos sistem medical, dar pompam bani in informatizarea lui.
    Cine cistiga oare ?
    Cine pierde sintem noi ceilalti !
    • +1 (1 vot)    
      informatizarea sistemului medical care este chiar (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:36)

      misu [anonim] i-a raspuns lui Strainul

      Chiar te legi degeaba de informatizarea sistemului medical care este chiar vitala. In anii precedenti numarul pacientilor la casele de sanatate a fost mai mare decat populatia tarii tocmai pentru ca un cetatean este trecut la mai multi doctori si nu se putea verifica. Plus furturile prin falsificare de identitati. De aia nu sunt bani in sistem.
  • +3 (5 voturi)    
    temperatura... (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:56)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    daca temperatura de afara e mai mare de 7 grade, cauciucurile de iarna, care au aderenta sporita, se uzeaza mult mai repede... Cum in noiembrie au fost si 20 grade si in martie de obcei sunt peste 7 grade o sa trebuiasca sa cumperi cauciucuri de iarna destul de des...
  • +3 (7 voturi)    
    OU (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:58)

    zed [anonim]

    ok si ce se intampla daca am allseasons? D
    • -2 (2 voturi)    
      Le pastrezi (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:58)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui zed

      Sau in cazul tau all season nu include iarna?

      Ori ai vrut tu sa pari mai destept?
    • 0 (0 voturi)    
      trebuie sa aiba M sau S (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:19)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui zed

      Exista o inscriptie pe cauciuc, daca nu ma insel cauciucul trebuie sa fie de tip M sau S. Parte din cele all-season au chestia asta, parte nu.
  • +3 (5 voturi)    
    Țara Minților cu Disabilități (Joi, 11 noiembrie 2010, 22:03)

    roberto [anonim]

    Oare ce faci cu gume de iarnă în Bărăgan pe troiene?

    Bănuiesc că celor de la Transporturi nu le-a trecut prin cap să introducă obligativitatea de lopeți (oauuuu, ce or fi ălea și la ce se folosesc), mâncare și apă pentru cel puțin 24 ore în portbagaj, ba niscaiva haine groase.

    Este visul meu ca cei cu gume de iarnă blocați pe undeva să dea în judecată statul român.

    ps: dacă nu e un efort prea mare, poate ministresa vomagiu ar trebui să se auto-amendeze fiindcă drumurile naționale și așa zisele autostrăzi nu sunt protejate cum trebuie cu apărători contra zăpezii (știți, gardurile ălea de pe marginea drumului care sunt de 10000 ori mai eficace împotriva blocajelor decât gumele de iarnă).

    Rezumând, gumelede iarnă sunt la fel de bune ca asigurarea obligatorie de locuințe în Satu Mare, orașul unde nu sunt inundații, cutremure sau alunecări de teren.

    Dar hai să îi facem iar la buzunar pe proști!
  • +7 (9 voturi)    
    o decizie salvatoare (Joi, 11 noiembrie 2010, 22:15)

    mihai [anonim]

    Sunt un sofer de duminica si weekend. Conduc sub 10.000 de km pe an un logan din 2008. Numai chef si bani de cauciucuri de iarna nu am.
    Mi se pare o decizie fortata pentru ca sunt sigur ca o gramada mare de manelisti cu cauciucuri de iarna pot conduce mai nesigur decat un sofer atent care conduce preventiv fie si cu cauciucuri de iarna.

    Nu asta e solutia ... e doar tratarea unui simptom .. iar prevederile ar trebui sa se aplice mai ales la vehiculele care pun probleme iarna (tractiune spate , camioane,vehicule comerciale) si nu unilateral .. adica la Tico si Trabant.
    • -4 (4 voturi)    
      Duminica nu e in weekend? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:17)

      HaiHui [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Foarte simplu: o sa devii sofer de weekend de vara si de duminica de primavara si toamna, o sa faci doar 7000 km/an, o sa mergi mai mult pe jos, o sa consumi mai putin pe benzina si alte consumabile, o sa ai uzura si mai mica la masina... si poate ai noroc ca intr-o duminica de iarna, sa nu te gasesti pe trotuar cu unul care nu a avut bani de sanie si o face pe titirezul cu masina pe unde vrea ea sa se duca. Stiu ca voua nu vi s-a intamplat asa ceva, ca se intampla foarte rar, dar daca esti unul dintre "norocosii" care patesc asa ceva nu cred ca rar sau foarte rar ti se mai pare putin.
    • 0 (0 voturi)    
      Iarna nu-i ca vara :) (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:53)

      Mortal [anonim] i-a raspuns lui mihai

      N-ai dori sa te prinda o ninsoare taman in weekendul in care iesi si tu din oras cu cauciucurile de vara.
      Poti sa ramai blocat prin cine stie ce vagauna, poate n-ai nici benzina destula sa te incalzesti cat esti blocat la mama naibii ... etc etc
      Ca sa fii sigur ca nu vei pati asa ceva, inseamna ca nu vei iesi defel iarna cu masina, caz in care nici nu ai nevoie de cauciucuri de iarna ;)
      Pe de alta parte, cate blocaje si accidente (mai usoare sau mai grave) am vazut din cauza celor care "sunt luati pe neasteptate" de conditiile meteo de iarna ... dar atunci e cam tarziu sa te destepti, faptul e deja consumat
    • +1 (1 vot)    
      bani (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:12)

      vladb [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Partea financiara la cauciucurile de iarna este doar de moment, pentru ca te vor tine dup-aia mai mult alea de vara. Pe termen lung singurele costuri suplimentare sunt cele de schimbat anvelopele primara si toamna.
  • +4 (6 voturi)    
    Tara de rahat (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:00)

    Florin din Oradea [anonim]

    Mai bine ar dezapezi drumurile decat sa promulge astfel de legi. Daca un accident s-a produs datorita drumului nedezpezit, cine ar trebui sa plateasca?????
  • +6 (6 voturi)    
    Protestez (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:18)

    Gie [anonim]

    Alta masura abuziva... Nu inteleg ce-l doare pe stat ca merg cu cauciucurile allseason sau de vara daca nu produc nici un eveniment in trafic. Evident ca planuiam sa-mi iau cauciucuri de iarna pe fata unde am tractiunea... dar ma derajeaza sa-mi impuna statul ce sa fac. Urmeaza sa mai imi spuna ce ulei sa pun in motor, ce sa mananc dimineata si la ce ora sa ma usurez. Stat comunist si imbecil.
    Mai bine si-ar vedea statul de autostrazile, drumurile si parcarile din dotare.
    Poti sa ai si cauciucuri de iarna si lanturi si 4x4 si tot ce vrei daca esti bou tot vei crea probleme in trafic pe timp de iarna.
    Sunt total impotriva acestei masuri care atenteaza la libertatea cetateanului. Sunt asa de pornit ca as iesi si in strada ca sa protestez. Pur si simplu bataie de joc.
    • +2 (2 voturi)    
      stai sa vezi! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:12)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui Gie

      Masura asta e mic copil fata de ce am citit azi. Si anume, ca se gandesc astia sa dea o lege, prin care primariile sa temoizoleze locuintele. Nu specifica daca si case sau numai blocuri. Din banii Primariei, iar propietarii sa nu poata - legal - sa se impotriveasca acestei termoziolari.
      Pana aici ar fi cum ar fi. Dar vor ca, dupa ce primaria iti termozioleaza locuinta - cu sau voia ta - in decurs de un an, doi, sa-ti ceara banii inapoi pe lucrare. Iar daca nu platesti - specifica clar asta in proiectul de lege - sa te execute silit. Adica sa-ti ia locuinta!
      Ei bine, de masura asta ce parere ai?
      • +1 (1 vot)    
        am auzit si eu de legea asta (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:45)

        rider [anonim] i-a raspuns lui daroc

        pai sunt curios cum or sa-si insuseasca ei casele, apartamentele (si cred ca sunt foarte multe) ipotecate in favoarea bancilor!
  • +2 (4 voturi)    
    Domna Boagiu (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:32)

    crinu [anonim]

    Cred ca Dumnezeu i-a trimis un semn doamnei Boagiu

    Ti-ai rupt piciorul ,,,crezi ca snatatea e mai importanta sau mafia cauciucurilor.....sau poate asiguratori au ridicat potul
  • +4 (4 voturi)    
    daca ati fost atenti, ati prins ideea (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:42)

    gelu [anonim]

    in spatele acestei initiative stau firmele de asigurare, care au si spus ca nu mai despagubesc pe cei care merg cu masini neechipate. Deci daca aveti ghinionul sa va ciocneasca un prapadit, asigurarea lui (RCA) or sa incerce sa nu plateasca, daca asiguratul vinovat nu va sti sa puna problema cel pagubit va trebui sa se judece cu cel vinovat (care nu are bani) si deci cel pagubit va trebui sa-si faca masina pe CASCO.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e bine (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:32)

      Gie [anonim] i-a raspuns lui gelu

      Si atunci la ce mama naibii sa mai facem asigurari civile? Facem toti casco care vrea, care nu isi repara singur masina orice ar fi.
      Ce kkt...
      Atentat la omul simplu care munceste si-si vede de treaba...
  • +3 (3 voturi)    
    intrebare pentru la anul (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:05)

    daroc [utilizator]

    Tocmai mi-a venit o idee! N-aveti careva idee daca exista vreo metoda, vreo tehnologie ieftina prin care sa putem scrie, in relief, pe un cauciuc deja montat pe roata, cuvantul "WINTER"? :))))))
    Acest comentariu este un pamflet si trebuie tratat ca atare! ;)
  • +4 (4 voturi)    
    Din pacate... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:07)

    Cadillac [utilizator]

    ...sint mai complicate decit par la prima vedere.

    Nu stiu cum se procedeaza prin alte "parti", dar va pot spune cum stau lucrurile in California: dupa ce "da" prima zapada, TOATE caile de acces spre zonele turistice montane, sint blocate - 24 de ore - de catre Politie + lucratorii din cadrul Serviciilor de Drumuri. In cazul in care nu ai un 4 X 4, INDIFERENT de ce fel de "gume" ai, baietii respectivi te vor "taxa" de vreo 15-20 de Dolari si se vor ocupa de "incaltarea" masinii cu lanturi; operatie care dureaza mai putin de 10 minute.

    Dupa ce ti-ai terminat "treaba" pe la munte, indiferent pe unde cobori, o alta echipa ( 4 -fiecare la o roata ) va da jos lanturile.

    Nu stiu de ce, dar "treaba" mi se pare foarte "desteapta" ( Nu te-ntreaba nimeni daca-ti place sau nu si nu intereseaza pe nimeni cit de "maestru" esti tu in "ale volanului" ) Platesti "paralele", ti se pun lanturile si mergi mai departe cu "cintec, joc si voie buna"!

    Operatia inseamna:

    - ridicat masina pe 4 cricuri

    - se scoate aerul din cauciuc

    - se "imbraca" cu plasa de lanturi

    - se "aduce" cauciucul la presiunea indicata de fabricant pentru sezonul rece; in felul acesta, lanturile nu au cum sa "scape" sub nici un motiv.


    NU, nu sint "Made in China" si nici in Mexic !

    Sint "Made in USA" ca sa nu-ti dea ocazia sa-i dai in judecata in caz de vreo "boroboata".
  • +4 (4 voturi)    
    paradoxuri (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:32)

    daroc [utilizator]

    In ultimile decenii, securitatea masinilor s-a imbunatatit substantial.
    A aparut ABS-ul, au aparut airbag-urile, masinile sunt studiate la impact astfel incat deformarea caroseriei sa absoarbe cat mai mult din energia impactului, a aparut ESP-ul, masinile sunt mai stabile, mai ales la viteze mari, etc. etc. etc. Acum, si aceasta masura.
    Si totusi, carnagiul de pe sosele continua! Chiar mai atroce decat in trecut. Stiu, imi veti spune ca sunt mult mai multe masini. Asa este. Dar si accidente sunt mai multe.
    Cea mai puternica masura de siguranta pe care o masina o poate avea vreodata, chiar daca nu invincibila, pe de departe cea mai importanta "piesa" din acest punct de vedere, este creierul soferului.
    Pe asta ar trebui pus accentul.
    • -3 (3 voturi)    
      A.I. adica (Vineri, 12 noiembrie 2010, 1:45)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui daroc

      Solutia este inteligenta artificiala adica clar soferul trebuie scos din ecuatie si in 10 ani se va intampla ..adica va incepe.
      Google si multi altii fac asta o realitate ...
      abia astept.
      Pana atunci bine ca s-a luat decizia asta
      • +1 (1 vot)    
        Si eu astept (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:21)

        Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui mihai

        Va fi o plăcere deosebită pentru mine momentul în care inteligenţa ta artificială va decide că n-a văzut semaforul roşu fiindcă era acoperită lentila de praf, sau n-a frânat fiindcă senzorul a detectat o groapă de 1 m adâncime cu 0,1 secunde mai târziu. Dacă te cureţi primul, dai un exemplu pozitiv :)
  • +3 (3 voturi)    
    Paradox: iarna esti mai in siguranta (Vineri, 12 noiembrie 2010, 1:17)

    Statisticianu' de serviciu [anonim]

    In spatele ordonantei sta altceva decat dorinta "arzatoare" de a creste siguranta pe sosele iarna. Nu de alta dar dupa statisticiele oficiale, in cele 5 luni in discutie(noiembrie -martie) , din 1997 pana in 2009 s-au produs in medie cu 15% mai putine accidente decat in lunile aprilie - octombrie! https://statistici.insse.ro/shop/?page=tempo3&lang=ro&ind=TRN104B
    In 2009 au fost cu 23% mai putine ... Asadar oricat de paradoxal suna, iarna esti mai in siguranta decat vara...
  • +1 (3 voturi)    
    Mentalitatea romanului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 3:29)

    Reader [anonim]

    Un om responsabil tine la viata lui indiferent de anotimp. Multi se dau rotunzi ca stiu sa conduca fie ploaie fie vant (sau zapada) si apoi ii vedem la tv inzapeziti si injurand autoritatile ca au fost luate prin surprindere de venirea iernii.
    Ganditi-va la echipajele trimise in misiune pt a salva niste teribilisti, cand ar putea sa mearga la cazuri cu adevarat grave, ganditi-va la drumurile sau intersectiile blocate din cauza unora cu cauciucuri de vara.
    Spuneti ca in tari civilizate nu exista astfel de legi, dar din pacate noi ne civilizam cu forta (cum probabil au facut-o si cei pe care acum ii admiram, dar cu zeci de ani inaintea noastra).

    Aaaa, n-ai bani sa-ti echipezi masina corespunzator? tine-o in parcare si economisesti bani, dar stiti cum e cu fudulu ...
  • -2 (2 voturi)    
    nu conteaza (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:24)

    ovidiu [anonim]

    sa vina iarna cu zapada multa si sa faceti accidente nu conteaza bani aveti au si de munca alti chestia cu cauciucuri trebuia sa aiba grija asiguratorul ai facut accident se verifica cauciucul si daca nu este pentru iarna ai dat baniiiiiiiiiii
  • 0 (2 voturi)    
    cauciucuri de iarna/vara (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:45)

    dan [anonim]

    in romania 95% din masini au cauciucuri all season , asa ca nu trebuie sa isi faca griji sa le schimbe
    • 0 (0 voturi)    
      Alt pacalici (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:45)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dan

      Si tie ti-au spus cand ti-ai luat masina ca ai cauciucuri all season, asa-i?
      Sa nu le schimbe si sa astepte prima frana cand te duci sanie cu ele.
  • +1 (1 vot)    
    schimbare perioada de valabilitate a legii (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:29)

    Mihai [anonim]

    Cred ca ar fi indicat sa se scurteze perioada de valabilitate a legii undeva intre 1decembrie - 28 februarie. Cine le are le va pune si in noiembrie daca e foarte frig iar pentru cine nu are oricum nu conteaza perioada. Eu n-as vrea sa ma trezesc cu amenda pe 5 noiembrie la 20C cu anvelope de iarna in garaj.
  • +2 (2 voturi)    
    I-am pacalit inca o data! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:56)

    critasse [anonim]

    Mi-am cumparat cauciucuri all season de la Debica cu 153 Ron(70/14)si pana acum am fost oprit" ptr control de rutina" de doua ori.Exclamatia lor a fost:v-ati pus anvelope de iarna deja?!ha,ha,ha!nici macar nu stiu cum arata cele de iarna sau all season...
  • 0 (0 voturi)    
    toata afacerea (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:05)

    Xantipa [anonim]

    ii va costa pe cetatenii romani aprox 5 milioane auto X 1000 ron = 5 miliarde ron, adica peste 1 miliard de euro, si asta pe timp de criza ec. CNADNR insa va reduce cifra de 2,18 milioane ron (0,5 milioane euro) cheltuita pe tractari. Eficienta e la ea acasa...
    • 0 (0 voturi)    
      si cand te-ai trezit dormeai... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:13)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Xantipa

      mai usor cu milioardele astea ca nu prea ies la socoteala.
      • 0 (0 voturi)    
        Explica-mi (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:03)

        Xantipa [anonim] i-a raspuns lui andrei

        te rog, poate ma trezesc! Altfel nu faci decat o afirmatie gratuita, sa nu zic altcumva...
  • 0 (0 voturi)    
    Da siguuuur (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:33)

    Daniel [anonim]

    Pai din ce scrie in articol pana dau ei legea vine primarvara si gata cu marea echipare de anul acesta. Poate la anul !
  • 0 (0 voturi)    
    In asteptarea drumarilor (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:35)

    bla [anonim]

    Am si eu o intrebare???????????????????
    Daca eu raman inzapezit cu masina si aceasata este dotata cu cauciuri de iarna dar si cu alte dotari specifice sezonului, la cine cer despagubiri pentru raceala bagata in oase si combustibilul consumat ii asteptarea drumarilor???????
    Exista oare sanctiuni numai pentru noi soferii????
    ca pentru ei drumarii nu vada sa scrie nimic.
  • +1 (1 vot)    
    cu sau fara ordonantza lege sau ce mama lu proces (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:44)

    sarin [utilizator]

    pana cand se ostenenesc prea-maritzii, astea-s autoritatile, sa-si miste dosurile la treaba, dupa ce s-au bunghit de sapte ori pe calendar si-au constatat ca romania nu s-a mutat la tropice, iar entitatile contractate, daca docomentul e facut cum trebuie, intervin la prima zapada si nu la o anumita data, cei care au de umblat pe coclaurile patriei, pot foarte simplu sa-si beleasca ochii pe buletinul meteo si pe calendar si sa-si puna gumele de iarna, sa aiba lantzuri, in special camionagiii, mai simplu de-atat nu se poate, da, deh, implica o anumita doza de bun simt, cu sau fara jena financiara a patronului sau sefului de la transporturi.. in rest, e poveste, se pot turna j'de mii de demonstratii, ca e utile gumele sau nu, nesimtitu va ramane blocat in prima panta si va urla sa vina primaru sa-l remorkeze..
  • 0 (0 voturi)    
    cauciucuri iarna (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:06)

    vedetot [anonim]

    se poate compara o dacie cu cuciucuri iarna cu o masina cu asr,esp ,etc si cauciucuri iarna!
  • 0 (0 voturi)    
    E zapada pe sosea maxim 2 saptamani (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:37)

    Alex S [anonim]

    Toata iarna o sa fie zapada pe sosea maxim 2 saptamani in care eu aleg sa tin masina in parcare. De ce ma obliga statul sa iau anvelope de iarna cand pe sosea nu e zapada?
  • +1 (1 vot)    
    Canada: 15 DEC - 15 MAR (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:57)

    vlad [anonim]

    Locuiesc in Quebec, Canada unde iarna e cam jumatate de an cu approx. 3 furtuni de zapada de 30 cm ce cad peste noapte uneori.

    Legea la noi prevede pneuri de iarna, dar din 15 Dec pana in 15 Martie. Zapada poate sa fie chiar la sfarsitul lui Noiembrie.

    Temperaturile de Octobrie-Noiembrie sunt 5 pana la -5 C.
  • 0 (0 voturi)    
    Uzare cauciucuri iarna (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:52)

    rzzsmurf [anonim]

    Parerea mea e ca argumentatia cu uzarea excesiva a cauciucurilor de iarna la 20 de grade celsius nu sta in picioare pentru ca daca circuli toata iarna cu gume de vara acestea se vor uza la fel daca nu si mai tare decat cele de iarna. In plus risti si sa iti busesti masina, reparatia costand infinit mai mult. Nu mai vb cum poti ajunge sa faci si puscarie pentur ca ai nenorocit pe careva. Dupa cum spunea cineva, suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine.
    Pe de alta parte spre exemplu pana si elvetienii au invatat sa puna gunoiul in pungi deferite in functie de tipul gunoiului spre a fi reciclat prin legi si amenzi usturatoare nu pentru ca au ei un moralitate si un simt civic iesit din comun. Asa ca sa nu imi veniti sa imi vindeti gogosi cum ca romanii ar fi mai civilizati ca elvetienii si o sa faca totul de bunavoie. :D
  • 0 (0 voturi)    
    anvelope (Vineri, 12 noiembrie 2010, 18:22)

    marius [anonim]

    va recomand la toti sa va cumparati cate un hummer ptr ca in cazul in care ninge in proportie de 90 la suta sa nu ramaneti inzapeziti.in rest va doresc o iarna blanda=)))))
  • 0 (0 voturi)    
    Fara anvelope de iarna (Vineri, 12 noiembrie 2010, 19:27)

    Ionescu [anonim]

    Am circulat 30 de ani fara anvelope de iarna si nu am patit nimic, depinde si de sofer .Cred ca anvelopele de iarna nu reprezinta panaceu universal pe timp de iarna si mai degraba este o chestiune pur comerciala in acest timp de criza. Probabil daca vom cerceta cine se afla in spatele acestui proiect de ordonanta vom intelege clar cum functioneaza MAFIA( Cosa nostra)
  • 0 (0 voturi)    
    Perioada (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 11:57)

    calin [anonim]

    Parerea mea este ca perioada ar putea sa fie 1 decembrie - 1 martie.
    Daca cineva are anvelopele de iarna si le va monta si in septembrie daca vine iarna in septembrie. Unul care nu are anvelope de iarna si se poate lipsi de masina intre 1 decembrie si 1 martie se poate lipsi de masina si atunci cand afara va fi polei sau zapada de 10 cm.
  • 0 (0 voturi)    
    nu sant de acord cu obligativitatra cauciucurilor (Duminică, 16 ianuarie 2011, 20:30)

    bicebou [anonim]

    legea trbuie respectata de toata lumea , inclusiv de presedinte si de guvern
  • 0 (0 voturi)    
    anvelope (Luni, 17 ianuarie 2011, 18:15)

    valer [anonim]

    Doamna Boagiu ,
    Nu trebuie sa fie obligatorii in oras ca atunci trimitem primarul la plimbare iar perioada sa fie iarna adica de la 1 martie voie buna. NU data de 31 martie cum se preconizeaza deci 1 decembrie-1 martie daca intre timp nu se vor schimba POLII pamatului si vom avea numai caldura.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by