Sondaj FDSC: O treime din respondenti au incredere in ONG-uri. 11% considera ca niciun ONG nu este util

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Joi, 15 aprilie 2010, 15:05 Actualitate | Esenţial


 documente
(15 Apr 2010) PDF, 184KB
Comportamentul civic si filantropic este manifestat in Romania mai ales prin donatii la biserica (33% dintre respondenti alegand aceasta metoda de implicare) si in unele cazuri prin munca in comunitate (pentru 15% dintre romani). In schimb, 27% dintre romani au jucat in mod repetat la loterie - arata datele unei cercetari realizate de Mercury Research, in februarie 2010, la comanda Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile, pe un esantion de circa 1100 de persoane.

"Esantionul este de tip probabilist multistadial, stratificat dupa regiunea de dezvoltare si tipul de localitate, reprezentativ pentru populatia adulta a Romaniei", precizeaza comunicatul FDSC.

Rezultatele sondajului arata ca peste 26% din cetatenii Romaniei declara ca au incredere in organizatiile neguvernamentale, iar 6% dintre ei au foarte multa incredere. Cei mai "apropiati" de sectorul ONG au varsta intre 30-44 de ani, sunt absolventi de invatamant superior, au venituri mari - peste 1.960 Ron pe luna si provin din orase de dimensiuni medii.

21% dintre respondenti au numit cel putin o organizatie considerata utila, pe cand 11% considera ca niciun ONG nu este util. Cele mai cunoscute in randul populatiei sunt organizatiile din domenii precum social, educatie, mediu, democratie si drepturile omului. UNICEF, Salvati Copiii, Crucea Rosie, Green Peace, Caritas, Pro Democratia, AIESEC si SMURD sunt considerate a fi cele mai utile ONG-uri.

Profilul cetateanului care directioneaza 2% din impozitul pe venitul anual catre un ONG se contureaza in urmatorul tipar: absolvent de colegiu sau facultate, cu varsta cuprinsa intre 30 si 44 de ani, aflat intr-o functie de conducere, cu un venit peste 1.950 ron lunar, avand rezidenta in orase cu 50.000 pana la 200.000 de locuitori din Transilvania sau Bucuresti.

Mai multe detalii - in documentul atasat. 


Citeste mai multe despre   


















920 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Falsuri (Joi, 15 aprilie 2010, 16:01)

    Filfizonul [anonim]

    Din pacate aceste ONG-uri care capusesc societatea noastra, nu au scrupule in a stoarce bani nemunciti. Cateva exemple:
    1. ONG-ul PRODEMOCRATIA, finantat de Tariceanu casa salveze PNL-ul. Avem parlamentari de pe locul 3.
    2. Salvati Delta!. In ce hal a ajuns DELTA?
    3. Agent Green cu o politica distrugatoare pentru AGRICULTURA Romaniei. Va plac produsele importate? Serviti A.G. care era de fapt prima codificare pentru ierbicidul american din Vietman. Se potriveste de minune pentru fermierii romani.
    Sa nu mai comentam ONG-urile din Societatea Civila...
  • 0 (2 voturi)    
    Curiozitatea strica ... (Joi, 15 aprilie 2010, 17:37)

    Bogus [anonim]

    Curiozitatea strica ... Prezentarea rezultatelor este semnata de dl. Mircea Kivu, personalitate importanta in Consilul Director al FDSC (beneficiarul studiului) ... si recent numit director de operatiuni la compania de cercetare de piata Mercury Research (care a realizat studiul). Sa inteleg ca dl. Kivu a facut "voluntariat" sau si-a facut intrarea la Mercury cu un studiu pe bani europeni?
    Ce incredere sa mai avem in ONG-urile cand "manarelile" se fac cu obraznicie si pe fata?
    Cat de aproape sunt ONG-urile din Romania de cetateni cand primele nominalizate sunt cele transnationale?
    As mai avea cateva intrebari .... dar am fost suficient de curios.
    Si DA, ma numar intre cei 50% care NU AU INCREDERE in ONG-uri!
  • 0 (0 voturi)    
    Bani aruncati in van (Duminică, 18 aprilie 2010, 3:51)

    Cetatean Responsabil [anonim]

    Inca o idee buna pentru sectorul NGO din Romania, dar pusa in practica in cea mai dezolanta forma. Inca nu pot sa cred ca finantatorii care activeaza in Romania inca nu au personal capabil sa selecteze si sa evalueze proiecte bine facute.

    Esantionul nu este reprezentativ. Daca ar fi existat personal in cadrul Mercury Research care sa cunoasca cat de putin sectorul NGO, acestia ar fi inteles ca metoda aleasa poate duce la rezultate false. Profilul persoanelor care au raspuns la acest sondaj are elemente cheie comune cu acela al persoanelor care voluntariaza sau sunt implicate in asociatii. Pentru mai multe info, cercetarea urmatoare este foarte relevant (poate fi gasit si pe Google):

    How Social Processes Distort Measurement: The Impact of Survey Nonresponse on Estimates of Volunteer Work

    Atat timp cat in organizatiile numite de respondenti (asa numiti "reprezentativi" pentru Romania), apar organizatii gen AIESEC, este greu de crezut ca esantionul nu a fost format in mare parte din studenti sau voluntari in ONG-uri, dispusi sa raspunda, obisnuiti cu voluntariatul.

    Cum acest studiu pare sa fie parte dintr-o suita, sper ca urmatoarele sa fie mai bine monitorizate in implementare de finantator. Mult succes.
  • 0 (0 voturi)    
    ong-uri in Romania (Duminică, 25 aprilie 2010, 10:58)

    florin [anonim]

    ong-urile din Romania nu sunt reprezentative. In occident toate ong-urile au o reprezentativitate nationala si programe nationale, la noi prind si ei niste bani introduc in buzunar cam 60% si restul nimicuri de programe. Ong-urile sunt finantate cu atat mai mult cu cat sunt aservite puterii locale sau centrale restul sa astepte schimbul de putere. Studiul vostru din pacate nu este corect si nici realist.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version