Arhitecti: Proiectul Dambovita Center, in forma actuala, va afecta panza freatica

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 16 februarie 2009, 14:05 Actualitate | Esenţial


Proiectul Dambovita Center, prin suprafata construita prea mare, asa cum apare in proiectul care va fi supus la vot in Consiliul General al Muncipiului Bucuresti (CGMB), va crea o presiune greu de tolerat asupra terenului si va perturba panza freatica, sunt de parere arhitectii din Bucuresti.

Intr-o scrisoare adresata CGMB de filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania (OAR), se arata ca, in zona de constructie a proiectului, terenul este dificil, cu mare umiditate, iar constructiile vor perturba panza freatica. Teoretic, acest lucru va duce, printre altele, la inundarea subsolurilor din zona, informeaza NewsIn.

In plus, constructiile vor diminua semnificativ fasia verde de langa Dambovita, fasie prevazuta in Planul Urbanistic General.

Proiectul va aduce si probleme mari legate de traficul in zona, mai cred arhitectii bucuresteni. Astfel, raportat la cladirile existente, numarul de parcari preconizat (4.500) este de trei ori mai mic decat cel necesar. De asemenea, arhitectii sunt de parere ca si circulatia pietonala se va desfasura cu dificultate.

Potrivit arhitectilor, volumul construit conform formei actuale a proiectului este foarte mare, cu diferente mari fata de zonele din vecinatate, dar si fata de "media" actuala a Capitalei. Arhitectii mai critica aglomeratia de volume confuze, amplasate intamplator, si de imitatii derizorii ale unor obiecte, cum ar fi roata si fantana dansatoare, preluate din parcurile de distractii.

PUZ-ul privind zona Dambovita Center se afla in faza de dezbatere publica. Conform acestui plan, cea mai inalta cladire din Bucuresti si din Romania, cu 34 de etaje si 155 metri inaltime, ar urma sa apara pe malul Dambovitei. Tot acolo vor fi construite alte doua turnuri, cu 26 si, respectiv, 30 etaje. Proiectul are aprobarea comisiei de urbanism a Capitalei, ai carei membri au fost numiti de primarul general Sorin Oprescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3211 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Dezbatere publica (Luni, 16 februarie 2009, 14:18)

    Dorin [anonim]

    Ca sa fie in dezbatere publica, trebuie sa fie si accesibil publicului, or...
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Luni, 16 februarie 2009, 17:04)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Plus.. lipsa de informare uite unde duce mereu: se termine o prostie, raul e facut si dupa nu ai ce sa mai schimbi/corectezi...

      penibili !!!!
  • 0 (4 voturi)    
    Traficul e ce mai mare buba (Luni, 16 februarie 2009, 14:22)

    Inginer de Trafic [anonim]

    Cand o sa inteleaga idiotii ca mall-urile si hipermarketurile nu se amplaseaza in interiorul oraselor decat daca ai o infrastructura extrem de bine pusa la punct?
    • -1 (5 voturi)    
      ai dreptate dar tot noi platim.... (Luni, 16 februarie 2009, 14:44)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Inginer de Trafic

      intersectiile de la eroilor si de pe calea plevnei sint supraaglomerate inca de acum. ce va fi cind o sa apara acolo si aceasta constructie faraonica?..... chiar nu mai exista nici un om care gindeste in primarie?
    • +4 (4 voturi)    
      Ai du-te (Luni, 16 februarie 2009, 14:59)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Inginer de Trafic

      Intr-un centru comercial poti merge si cu metroul... aaa, ma scuzi, tu cel care te-ai nascut in cazan nu te poti cobori la nivelul omului de rand, care foloseste transportul in comun.

      Cum rezolvi cu traficul? Simplu: separi benzile pt tramvaie si autobuze de restul strazii. La fel si trotuarele, pt ca bizonul carpatin sa inteleaga de unde si pana unde e strada.
      • -3 (5 voturi)    
        gandeste putin inainte sa apesi pe butoane (Luni, 16 februarie 2009, 15:36)

        vlad popescu [anonim] i-a raspuns lui soferul

        prietene, daca tu te duci la hypermarket sa iti iei o paine, o conserva si boxeri cu nume asiatice asta nu inseamna ca toata lumea se ia dupa prostia din capul tau. Dupa ce scoti tu capul din nisip, o sa vezi ca lumea mai are si familii si ca foamea se masoara in portbagaje nu in plasute de un leu pe care le porti tu pe sub geaca in metrou. Da?
        • +2 (2 voturi)    
          Hai valea (Luni, 16 februarie 2009, 16:53)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui vlad popescu

          la plimbare prin Europa si ai sa vezi cu ochii tai centre comerciale cu statie de metrou chiar sub ele si parcare mai mica decat la Mallurile din Romania.
          Nu mai cauta tot felul de scuze pt prostia bizonului carpatin.
  • +1 (3 voturi)    
    comisia de urbanism (Luni, 16 februarie 2009, 14:42)

    ina [anonim]

    Cine sunt membrii acestei comisii de urbanism? Ce pregatire au? Ce calificare? Si mai ales, ce si pe cine cauta acolo? Pentru cine lucreaza?
    Este inadmisibil ca un ordin al arhitectilor, din orice tara, sa te traga de maneca spunandu-ti cat esti de bou, tu boule care esti daca faci asa ceva... si tu sa continui sa-ti vezi de treaba ta, cu stampila de aprobare in mana, ca doar esti la putere acum...
    Orasul asta, doctore, e ca un om bolnav. Plin de boli si de bube. Are nevoie de "doctori" adevarati, de oameni cu cap, viziune si studii de specialitate - de arhitecti! ...desi, sincer, cateodata nici nu trebuie sa fii arhitect ca sa pricepi ca ditamai gogomania nu are ce cauta pe marginea unui rau, in mijlocul orasului... Rusine!
    • 0 (0 voturi)    
      sunt tot arhitecti si evident membrii (Luni, 16 februarie 2009, 15:42)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui ina

      ai conducerii oar bucuresti - ce cauta acolo? decid ce se poate si ce nu se poate construi in bucuresti. nu pentru cine lucreaza ci cu cine lucreaza e intrebarea? unii dintre ei lucreaza la alte proiecte cu proiectantul dambovita center - evident facand subproiectare pentru acesta! doar nu o sa-si taie singuri mana nu? vrei sa stii mai multe cauta pe net oar bucuresti vezi cine conduce - viziteaza site-ul pmb si vezi cine e in comisia tehnica nu e chiar atat de greu, dupa care cauta cladiri importante din bucuresti si vezi cine le semneaza. btw - nu sunt niste arhitecti oarecare sunt uni dintre cei mai buni! cum au devenit atat de buni e o alta intrebare serioasa!
  • 0 (2 voturi)    
    bataie de joc (Luni, 16 februarie 2009, 14:45)

    ratza.antipatica [anonim]

    toata lumea isi bate joc de bucuresti. niste nenorociti.
  • +4 (4 voturi)    
    Meritam? (Luni, 16 februarie 2009, 14:50)

    Gicu [anonim]

    Oare meritam un complex modern cand unii ne doresc case de chirpici?!! probabil ca nu! arhictetii lui peste prajit sunt niste nulitati care nu au proiectat in viata lor mai mult decat o casa. Lasati orasul sa se dezvolte prostanacilor. Parca a venit caruta de la Caracal si s-a rasturnat la Bucuresti.
  • +1 (1 vot)    
    daca turnurile vor fi inclinate ca la pisa (Luni, 16 februarie 2009, 14:57)

    unul [anonim]

    de acord.
    poate inclinandu-se pica pe primarul general
    si scapa lumea de mephisto
  • +1 (1 vot)    
    Demisia Oprescule! (Luni, 16 februarie 2009, 15:02)

    Claude [anonim]

    Nu mai ai cu ce te lauda. Pina si "Carnatul cel mai lung din lume" a cazut! Afara farsorule!
    • -2 (2 voturi)    
      Proiectul nu e al lui Oprescu (Luni, 16 februarie 2009, 15:13)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Claude

      Ci a fostilor primari - Videanu si Basescu. Asta e si motivul pentru care proiectul va fi votat de catre actuala majoritate din CGMB, condusa de PDL.
  • -1 (3 voturi)    
    proiect Dambovita Center (Luni, 16 februarie 2009, 15:09)

    darth vader [anonim]

    OK. Dar ce ne-a adus pana acum aceste "Ordin"? Blocuri gri, statui tampite, o arhitectura de, ma scuzati, tot rahatul.
    Am citit azi despre proiect. Pare senzational! Cu mall, birouri, fantanti arteziene si o roata asemanatoare celei de la Londra - toate capabile sa ne scoata din cenusiul in care ne-au aruncat arhitectii nostri.
    Orasul nostru este una dintre cele mai urate capitale in Europa. Tocmai din cauza arhitectilor nostri care au respectat "valorile" nationale. Sau poate ca nu!
    Treziti-va la realitate! Suntem urati, terni si de rahat. Daca noi nu putem, lasati-i pe altii sa vina sa faca un alt fel de Bucuresti. Mai modern, mai frumos, mai european.
    Daca nu sunteti de acord, mergeti in marginea urbei europene numite Bucuresti unde nu exista canalizare in sec XXI!
    Sau intrebati-va, cand vine un prietene din strainatate, ce-i aratati? Arcul de Triumf?
    Desteptarea!!!
    • -1 (1 vot)    
      dar tu ce le-ai arata? (Luni, 16 februarie 2009, 16:20)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui darth vader

      Te pomenesti ca tu le-ai arata strainilor niste "senzationale" mall-uri?!
      • 0 (0 voturi)    
        proiect Dambovita Center (Luni, 16 februarie 2009, 20:41)

        darth vader [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Nu, dar i-as duce la o cafea acolo. Tu ce le-ai arata?
        Casa Poporului?
        Trebuie sa accepti ca orasul nostru e unul dintre cele mai urate din Europa. Avem cartiere mandre ca Titan, Militari, Rahova, Berceni...
        Iti iau ochii!
        Strazi inguste, gandite fara masini, fara parcari, fara spatii verzi, doar cu guri de metrou, tarabe, vanzatori ilegali...
        Ai vazut cum arata orasul dupa ploaie sau ninsoare? Un gri mai tern si mai apasator nu exista!
        Continuati tovarasi! in secolul XXV orasul Buucresti va fi capitala regiunii autonome Teleorman!
  • +1 (1 vot)    
    tutulor (Luni, 16 februarie 2009, 15:32)

    Adi [anonim]

    celor ca gicu, urmatorul mesaj: mai iesiti si voi prin alte capitale, ca acum isi permite un bilet de avion oricine, sa vedeti ce inseamna dezvoltare urbana.
    ceashca ranjeste fericit in mormant, tovarashi.
    • 0 (0 voturi)    
      extraordinar (Luni, 16 februarie 2009, 17:49)

      Marian2009 [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      da' tu ce-ai vazut prin nenumaratele tale excursii prin Europa si prin lume mare plimbaretz?
      numai blocuri cu inaltime de max 16 metri??
  • +3 (3 voturi)    
    Criticati fara sa stiti nimic (Luni, 16 februarie 2009, 15:41)

    Sorin [anonim]

    asa cum spunea si un alt cititor, la aceste mall-uri se poate ajunge cu transportul in comun - chiar este indicat sa folosim transportul in comun. ca asa e in orice tara civilizata. luati exemplul londrei, unde in centru nu poti sa intri cu masina decat pe bani grei si acolo e plin de centre comerciale unde oamenii vin cu easybus sau redbus. asa ca nu mai criticati proiecte ca acesta care vor schimba fata orasului. ideal ar fi sa se schimbe si mentalitatea taranilor care au ajuns sa populeze capitala noastra.
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Luni, 16 februarie 2009, 22:41)

      ratza.antipatica [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      insa uitam, ca centrul londrei nu e centrul bucurestiului, iar zona eroilor nici macar nu e centru. de asemenea, londra e de 9 ori mai mare ca bucurestiul ca intindere si are de 3 ori mai multi locuitori. insa acolo au reusit sa gaseasca solutii.

      in zona este spitalul universitar, spital care are nevoie de o zona tampon in care sa nu se blocheze plecarile si sosirile ambulantelor

      de asemenea, transportul in comun nu se poate compara cu al londrei sau al marilor orase. si eu folosesc transportul in comun, insa e bataie de joc cand ni se spune sa-l folosim, insa autoritatile nu il dezvolta in niciun fel.
  • -3 (3 voturi)    
    ...va afecta panza freatica si mintile unora! (Luni, 16 februarie 2009, 15:48)

    sile [anonim]

    Dupa unii ar trebui sa continuam sa construim bordeie in Bucuresti,ca doar sunt in traditia natiei asteia.
    Tampitii.......!!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    dambovita center (Luni, 16 februarie 2009, 15:50)

    oana [anonim]

    cred ca remodelarea bucurestiului in scopul de a l aduce la standardele capitalelor europene nu ar trebui sa inceapa asa: hai sa trantim un supercomplex in mijloc ca asa strainii care vin si ne viziteaza capitala au sa orbeasca de atata fast si n au sa mai vada jegul si noroaiele dimprejurul centrului. este de ajuns numai sa treceti dealul mitropoliei ca sa vedeti ce vreau sa spun.

    totul trebuie facut sistematic..parerea mea. sa facem intai curat, sa tragem linie, sa vedem ce trebuie refacut..toate constructiile alan-dala de prin centru rase si construit apoi cumva mai unitar, mai placut ochilui, mai armonios. si abia apoi ne punem problema de superdambovita complex.
  • +1 (3 voturi)    
    proiect Dambovita center (Luni, 16 februarie 2009, 16:14)

    Marin [anonim]

    Locul in sine si cladirea putrezesc si sunt un focar de infectie de ani de zile. Bine ca s-a trezit toata lumea sa comenteze proiectul acum, cand vrea cineva sa schimbe peisajul.
    De 20 de azi locul arata la fel... un santier. Nici inundarea subsolurilor nu este dorita insa nici acea imagine dezolanta. Sa schimbe oricine locul: sa-l faca parc, sa-l faca parcare, orice, numai sa-l faca altfel decat a fost in ultimii 20 de ani.
    • +1 (1 vot)    
      bine spui! (Luni, 16 februarie 2009, 16:56)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Marin

      si pe deasupra loc de intalnire pt satanisti si aurolaci ... !
  • +2 (2 voturi)    
    Arhitectilor alora le mai lipseau niste ingineri. (Luni, 16 februarie 2009, 16:29)

    Lucian [anonim]

    Va afecta panza freatica doar daca va fi proiectata necorespunzator, caz in care se va si afunda in pamant incetul cu incetul si in cele din urma se va prabusi. Pentru cine nu intelege functionalitatea fundatiei unei cladiri o mica lectie de inginerie structurala: fundatia are rolul de a dizloca o cantitate de pamant egala cu masa totala a cladirii, intocmai cum carena unei nave trebuie sa dizloce o cantitate de apa egala cu masa navei, pentru a asigura plutirea acesteia. In caz contrar, cladirea se va afunda in sol, se va inclina, se va fractura si in cele din urma se va darama. Asadar, prezenta unei cladiri nu mareste presiunea asupra solului de sub ea, dupa cum si greutatea unei nave nu duce la cresterea presiunii apei de sub chila. Imi vine greu sa cred ca arhitectii n-au notiuni elementare de inginerie structurala, probabil ca e vorba tot de ceva spagi necesare pentru aprobarea proiectului.
    • 0 (0 voturi)    
      lectii de "inginerie" (Luni, 16 februarie 2009, 16:54)

      cornel [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Luciane...lasa-ne cu lectiile tale. Cum sa disloci o cantitate de pamant egala cu masa totala a cladirii?? Cand tu scoti pamant si torni beton in fundatie (doar ce ai turnat in fundatie e de 2.4 ori mai greu decat de ai scos) + ce mai ai deasupra.
      • 0 (0 voturi)    
        Ia mai gandeste-te (Luni, 16 februarie 2009, 17:07)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui cornel

        Asta e ca si cum ai spune ca nu ai cum sa contruiesti o nava din otel, pentru e de 8 ori mai dens ca apa. Spatiile goale nu le pui?
      • +1 (1 vot)    
        da' tu ce studii ai (Luni, 16 februarie 2009, 17:34)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui cornel

        ca nu cred ca de inginerie in constructii!!!
  • +1 (1 vot)    
    avem ce meritam (Luni, 16 februarie 2009, 17:25)

    Marian [anonim]

    Adevarul e ca asa e in Romania. Cat timp nimeni nu face nimic toata lumea e multumita... Cat timp acolo a fost o ruina, un focar de infectie, o mizerie, nu s-a sesizat nimeni...

    Acum, cand in sfarsit cineva e dispus sa investeasca 1 miliard euro intr-o perioada in care nimeni nu mai face investitii, intr-un proiect ce poate deveni unul din simbolurile orasului si un reper, toata lumea comenteaza.

    Dar OAR de ce nu se revolta pt amplasarea Catedralei Neamului langa Palatul Parlamentului? Si in nenumarate alte cazuri?

    De-aia e orasul asta in halul in care este! Pt ca unii nu sunt in stare sa vada mai departe de blocurile ceausiste, pentru ca cei abilitati, atunci cand trebuie nu iau atitudine, dar iau atitudine la comanda unor cercuri de interese.

    Probabil ca asta ne e soarta ... case de chirpici, blocuri ceausiste si mizerie... Ne-o meritam!
  • +1 (1 vot)    
    proiectul DC (Luni, 16 februarie 2009, 18:13)

    stefan [anonim]

    proiectul DC e realizat de Chapman Taylor una din cele mai mari companii de arhitectura din Anglia si nu cred ca arhitectii din Romania au capabilitatea de a proiecta asemenea turnuri. In schimb s-ar cu gura pentru ca nu au fost bagati in seama si nu li s-a comandat vreun studiu de fezabilitate pentru acest proiect.
    • 0 (0 voturi)    
      s-ar (Luni, 16 februarie 2009, 19:38)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      "s-ar"? Sa vedem: eu sar, tu sari, el sare, noi sarim, voi sariti, ei sar.
      S-ar putea sa fie mai corect asa.
      • -1 (1 vot)    
        bine mai (Luni, 16 februarie 2009, 23:26)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui PaulR

        bine mey ca esti tu destept si stii gramatica


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by