Guvernul decide marti cum va bloca majorarea salariilor profesorilor cu 50%  

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Marţi, 28 octombrie 2008, 8:00 Actualitate | Esenţial


Guvernul urmeaza sa decida, marti, ce masura va adopta pentru a impiedica marirea cu 50 de procente a salariilor din invatamant, asa cum a votat in unanimitate Parlamentul, lege promulgata de presedintele Traian Basescu. 

Ministrul muncii, Mariana Campeanu, declarase duminica, pentru NewsIn, ca pozitia dominanta in randul ministrilor, vizeaza emiterea unei ordonante de urgenta pentru inghetarea salariilor, majorarile pentru cadrele didactice nefiind cuprinse in proiectul de buget pe 2009.  

Sambata, ministrul apararii, Teodor Melescanu, declarase ca la nivelul Guvernului nu s-a discutat despre o modificare juridica pentru blocarea majorarii salariilor profesorilor, dar ca pozitia dominanta in randul ministrilor este emiterea unei ordonante de urgenta pentru inghetarea salariilor. 

Intrebat daca a fost luata in considerare emiterea unei ordonante pentru inghetarea salariilor, Melescanu a spus ca "pe fond, aceasta este pozitia dominanta, cel putin la nivelul Guvernului".  

Guvernul se impotriveste vehement maririi cu 50 de procente a salariilor profesorilor. Premierul Calin Popescu-Tariceanu spune ca o astfel de marire nu poate fi sustinuta economic si ar aduce economia romaneasca intr-o situatie de criza, care ar afecta toate categoriile de salariati.  

Legea de majorare a lefurilor profesorilor a fost promulgata de presedintele Traian Basescu. Administratia prezidentiala i-a cerut, luni, presedintelui Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu, sa trimita urgent legea la Monitorul Oficial.  

Presedintele Camerei Deputatilor a declarat, luni, pentru NewsIn, ca legea care prevede marirea salariilor cadrelor didactice este trimisa Monitorului Oficial si ar urma sa fie publicata in cursul zilei de luni sau, cel mai tarziu, marti.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1970 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    revin (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:17)

    mim [anonim]

    si fac un apel la guvernanti sa acorde marirea salariala pentru profesori dar sa mareasca si norma de lucru (totusi sa nu se aplice si la cadrele universitare). in acest fe rezolvati mai multe lucruri:
    - prin marirea normei de lucru automat se va micsora numarul de profesori si astfel se renunta la suplinitori (care sunt necalificati) si alte cadre didactice incompetente.
    - presiunea pe buget nu o sa fie perceputa.
    - potrivit teoriei ca salariile mari or sa aduca revigorarea invatamintului, o sa fie un castig net al Romaniei peste 10-20 ani.
    Este o problema: vor accepta profesorii lucrul acesta? Si asta e curizitatea mea.
    • +1 (5 voturi)    
      La universitari nici un ban!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:24)

      bran [anonim] i-a raspuns lui mim

      Pai ce cadre universitare avem domnule in Romania ? Nu avem nici o universitate in primele 500 din lume. Aici sunt banii pierduti, tinerii nu au de la cine invata. A-ti vazut ca olimpicii internationali aleg o universitate din Romania sau din SUA? Sunt de acord sa se investeasca in invatamant dar cu cap. Daca o toaleta costa 5 miliarde si o gradinita 14 miliarde atunci aceasta este furt pe fata. Sa se mareasca profesorilor din mediul rural , ca sa-i mai atraga si pe tineri acolo dar cu un procent mai mic de 50%. Acolo mi se pare o problema pe termen lung. La noi 95% din profesorii universitari si-au facut lucrarile prin furt si plagiat.
      • +1 (1 vot)    
        corect (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:05)

        mim [anonim] i-a raspuns lui bran

        din cauza aceasta am zis sa nu se mareasca salariile universitarilor.
    • -1 (1 vot)    
      ce teorie geniala ! practica ne omoara. (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:57)

      me [anonim] i-a raspuns lui mim

      "potrivit teoriei ca salariile mari or sa aduca revigorarea invatamintului"

      Cine ti-a mai spus si teoria asta infantila ? La tine la servici se maresc salariile la toti ca sa creasca productivitatea, sau mai intai se observa cresterea productivitatii la unii si abia apoi se dau banii ??
      • 0 (0 voturi)    
        eram doar ironic (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:43)

        mim [anonim] i-a raspuns lui me

        e teoria avansata de profesori care spun ca nu se poate calitate fara bani.
        eu am plusat si am spus sa nu se dea bani fara munca. sunt multumit ca in asa fel nu o sa fie nici un impact inflationist.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:35)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui mim

      si ar trebui incluse si niste criterii de evaluare obiective. as mai adauga si desfiintarea inspectoratelor (in momentul de fata inspectorii sunt profesori care tin catedra ocupata iar munca lor ar putea fi facuta de mai putini oameni, care sa nu fie si profesori, ina celasi timp) si a gradelor care nu reflecata deloc calitatea profesorului. dar sindicatele nu vor fi niciodata de acord.
  • +7 (9 voturi)    
    Guvern ipocrit (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:22)

    Addy [utilizator]

    Dar cu functionarii de la diferite agentii de ce nu le blocati salariile de zeci de mii de euro? Uite asa va puneti lumea in cap. Inechitatile sociale cresc tensiunile sociale.
    Nu conteaza ca exista doar aproximativ 200 de astfel de agentii si 1.5 milioane care vor fi afectati de cresterea de 50%. Daca oamenii nu primesc acei 50% se vor revolta.

    De ce ? Pentru ca au la cine sa se raporteze acum : la niste functionarii de agentii care au salarii mai mari decat presedintele Romaniei sau guvernatorul BNR.
    • +4 (4 voturi)    
      guvern ipocrit (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:32)

      tanko arpad [anonim] i-a raspuns lui Addy

      ce se intimpla cu marirea pensilor pentru domnii senatori care mai au citeva zile ,de lucrat si au marit pensile cu milioane bune,ce se intimpla cu salarile mari in domeniul bugetar aceste lucruri nu afecteaza economia tarii? Sa fie de rusine pentru Tariceanu si la toata gasca lui care nu valoreza doi bani ,nu au facut absolut nimic in 4 ani.
  • -7 (9 voturi)    
    Felicit guvernul (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:27)

    Lyth [anonim]

    In sfarsit un guvern relativ competent, nu e mult, dar, cum zicem noi romanii, "rau cu rau dar mai rau fara rau..."
  • -5 (11 voturi)    
    Foarte bine! (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:40)

    Bodinca Luiza [anonim]

    Foarte bine. Sunt functionar public, am 6 ani vechime, studii superioare si un salar de 8 milioane. De ce sa castige mai mult decat mine un debutant in invatamant care are trei luni vacanta pe an si munceste 18 ore pe saptamana? Mai ales ca in timpul liber poate sa aiba al doilea job, ceea ce functionarilor publici le este strict interzis.
    • +3 (5 voturi)    
      raspuns (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:27)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Bodinca Luiza

      Tu ai incecat ca functionar prublic, vreodata sa inveti 30 de copii din clasele VII-VIII? Iti zic eu tit ca un profesor in aceste clase, mai ales undebutant, se enerveaza intr-o ora mai mult decat tu te enervezi in total intr-o saptamna (am fost profesor, insa am renuntat tocmai din cauza salariilor de 2 bani). Invatamantul pregateste copii nostrii pentru viitor si trebuie sa fie un job atractiv pentru debutanti, nu sa avem tot feluri de suplinitori incompetenti. Si este un job extrem de greu crede-ma. Mai ales la scoli si licee mai mici. Daca nu-ti place munca poti sa renunt si sa lucrezi la o firma privata. Insa tind sa cred ca tu ai 8 milioane fara indemnizatii ... Ai uitat sa mentionezi indemnizatiile, pentru ca functionarii publici cu 6 ani vechime nu sunt la salariul de 8 milioane de obicei.
      • -1 (5 voturi)    
        Nepotrivit (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:36)

        G [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        As zice ca fiecare trebuie sa isi faca jobul pentru care s-a pregatit. Daca cel din invatamant nu are rabdare cu copii aceia, atunci nu are ce cauta acolo.
      • -1 (5 voturi)    
        Daca la clasa VIII (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:01)

        tar [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        te enervezi... inseamna ca nu ai stofa de profesor si inca 50% la salar nu o sa te faca mai competent. Sunt oameni care sunt facuti sa fie profesori si sunt oameni care vad doar un job.
    • +5 (7 voturi)    
      Nu e chiar asa. (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:32)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui Bodinca Luiza

      Un functionar public isi ia de lucru acasa? Nu cred. De sporurile pe care le primesti nu ne spui nimic?
      Si 8 ore stai la munca.
      Un profesor are 18 ore in catedra dar fiecare ora de predat ar trebui dublata de o ora de pregatire a lectiei acasa (materiale didactice, stategii de abordare,etc). Plus teste de elaborat si corectat. Daca un functionar public e nervos iti inchide usa in nas, pune un anunt "pauza" sau iti face un birou de relatii cu publicul cu orar 11-12.
      Dar cu 30 de elevi ce faci? Ii trimiti in pauza? Daca nu faci ceva interesant cu ei se plictisesc si iese circ.
      Ganditi-va ca unii parinti nu reusesc sa isi controleze singurul copil adolescent (e rebel, deh). Un profesor are 28 de "rebeli" intr-o clasa intr-o ora. Pe care isi doreste sa ii invete ceva. Consumul nervos e extraordinar.

      Recunosc sunt o gramada de oameni care s-au refugiat in invatamant bucurosi ca au gasit un loc caldut. Nu ar trebui judecati toti profesorii dupa o minoritate. Nu toti politistii sunt "Garcea", nu?
      • -3 (3 voturi)    
        nu mai spune (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:09)

        mim [anonim] i-a raspuns lui cristian

        cand se spune ca un profesor are nevoie de o ora ca sa pregateasca o ora de predat (mai ales dupa cativa ani de experienta) este o nesimtire crasa.
        • +1 (1 vot)    
          Eu-l cred pe Cristian (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:42)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui mim

          Daca se povesteste ani de zile acelasi rahat ai dreptate,dar cred ca exista si prof.care isi iau munca in serios si-si mai modernizeaza cursurile/orele cu actualitati.Ptr.asta trebuie sa te formezi tot timpul.O ora la biblioteca,la internet,la cursuri de metodologie.Personal tendez sa cred ca mai sunt si prof/invatatori,care nu povestesc ora de ora,ani de ani aceeasi poveste de adormit copii!
          Din spectrul meu,este posibil,ca un cadru didactic(bun sau prost)are nevoie de o ora de pregatire ptr.urmatoarea zi.Cine nu o face,face parte din categoria care nu merita majorari ci micsorari/sanctiuni.
    • +2 (2 voturi)    
      Veniti la scolile de rromi (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:26)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Bodinca Luiza

      Tu sa predai la rromi si sa ai dublu salariul sa vezi daca o sa rezisti !
  • -5 (11 voturi)    
    responsabilitate (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:51)

    un roman [anonim]

    Dl.tariceanu faceti tot ce va sta in putinta sa blocati poamana lui basescu si sa stopati lacomia si prostia liderilor sindicali.Reamintesc ca unele fabrici din Romania isi opresc productia,ratingul de tara scade,somajul in Cluj se dubleaza dat licuriciul de la Cotroceni vede totul in roz . Dl tariceanu opriti masacrarea economiei romanesti oricum afectata de criza globala datii peste nas lui Basescu si sindicalistilor inregimentati politic.
    • +3 (3 voturi)    
      Guvernant pomanagiu (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:01)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui un roman

      "Pomana" nu e a presedintelui!
      Legea a fost votata in unanimitate de parlament.

      Doi ministri liberali, anume ministrul educatiei si cel al relatiei cu parlamentul au fost acolo si au votat cu lacrimi in ochi, aplaudand dupa aceea.
      Toti deputatii liberali au votat si au aplaudat.
      Deputatul taricean (ca e si deputat premierul) s-a ascuns ca sobolanul in ziua votului. Ministrul finantelor era de negasit in parlament in ziua respectiva.
      Cu zile, saptamani si luni inainte, premierul ne baga la greu povesti. Nu cu Amiaza imparat, preferatele ministrului educatiei, ci cu taramul de vis numit Romania Duduitoare.

      Si o faceau cu ochii inlacrimati, si plini de emotii, gandindu-se la voturile primite de sfantul Andrei.

      Acum se leapada ca de satana?
      NU! Au dat - sa scoata banii! Banii sunt, legea-i obliga sa cheltuie 6% din PIB pe educatie.

      Reforma, extrem de necesara, o va face un alt guvern, mai responsabil.

      Guvernul taricean al Romaniei Duduitoare sa scoata banii, si sa nu o mai dea cotita. Pomana nu e a guvernului, ci e rezultatul proastei guvernari si a disperarii de a fi la putere fara suport parlamentar.

      Rusine tie, ne-roman, si celor care mint cu o asemenea nesimtire! Asumati-va erorile! Demisia si lasati locul altora, caci sigur aia - oricare vor fi - vor guverna mai bine.
  • +6 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:52)

    [anonim]

    • -1 (1 vot)    
      schimbi subiectul (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:02)

      A [anonim] i-a raspuns lui

      Dom'le, schimbi subiectul. Nu salariile parlamentarilor (care sunt vreo 300) si Loganurile o sa-ti acopere tie gaura in buget data de cresterea cu 50% a salariilor a 300.000 de oameni. E la mintea cocosului.
      Din punctul meu de vedere, sa nu le dea nici un ban parlamentarilor, nici salariu, nici pensie si nici un Logan.
      Dar exemplele pe care le dai nu schimba faptul ca marirea cu 50% a salariilor profesorilor e o masura tampita si care ne va afecta pe toti !
  • +4 (8 voturi)    
    Dar va fi taxata ,,Meditatia" ? (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:12)

    Sorinache [anonim]

    Sa le mareasca, dar banii sa ii adune din taxele de pe meditatiile (destul de piperate, 30 - 50 lei / sedinta) pe care uneori, invatatorii chiar, le impun parintilor (pardon - le sugereaza). Nu ar fi nevoie de meditatii daca invatatorii si profesorii ar depune tot efortul sa-i invete pe elevi inca din clasa ceea trebuie sa cunoasca. Bineinteles ca nu generalizez dar vorbiti cu parintii si o sa vedeti ca exista si astfel de invatatori si profesori. Pregatirile de dupa ore contra unor sume (modice pentru parinti) ce ajung ilegal in buzunarul lor? Asta s-a discutat?
    Sa vedem cum va fi dupa marirea salariilor! Credeti ca vor renunta? Considerind ca vor avea destui bani pentru 4 sau 6 ore de munca.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu e chiar asa! (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:48)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Sorinache

      Si de ce nu ii reclama nimeni? Va faceti iluzii daca credeti ca e un fenomen extins.
      In trecut da, elevul venea la meditatii ca sa invete ceva, sa inteleaga.
      Astazi parintele gandeste in felul urmator: decat sa sta pe net sau cu prietenii lui nesuferiti mai bine dau 30 de lei si-l trimit la ore particulare. Poate "ala" il invata ceva si se prinde si de "loaza" mea ceva. E in siguranat acolo. Ceva rau nu invata.
      Pentru parinte e asigurata linistea in casa, el nu are timp si vointa sa stea cu elevul sa-l ajute la teme (ca doar nici el nu a invatat la vremea lui) si e multumit ca a dat un ban pentru viitorul copilului, si-a facut datoria de parinte.
      Majoritatea romanilor au terminat un liceu. Nu sunt in stare sa stea langa fii si fiicele lor sa ii ajute sa invete ceva (unii ar vrea dar au si ei carente in instruire). ex. Cati va mai amintiti cum se extrage radacina patrata dintr-un numar? (clasa a V-a).
      Ne tot plangem ca nu invata elevul. Multi uita ca exemplul personal conteaza cel mai mult pentru copii. Daca un copil nu si-a vazut niciodata parintii citind sau daca parintii nu gandesc pozitiv despre scoala, educatie, instruire, daca parintii ii desconsidera pe profesori credeti ca acel copil va fi altfel? Nu cred.
      Un popor educat nu poate fi manipulat si prostit.
    • +4 (6 voturi)    
      Taxare meditatii (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:52)

      radu sinescu [anonim] i-a raspuns lui Sorinache

      Exista profesori care sunt inregistrati la fisc si isi platesc impozitele pentru meditatii dar si reversul, adica profesori care prefera sa faca meditatii pe sest, fara sa plateasca impozit la sumele incasate.
      Intrebare : parlamentarii platesc impozit pe banii pe care ii baga in buzunar pentru chiriile fictive incasate?, politistii platesc impozit pe spaga pe care o iau ca sa nu-si faca treaba?, doctorii platesc impozit pe mita pe care o iau ca sa "zambeasca frumos" pacientului?
      Functionarii publigi platesc impozit pe mita sau spaga pe care o iau ca sa-ti rezolve problemele administrative care prin fisa postului le au de rezolvat? Cei din administratia financiara platesc impozite pe spaga si mita pe care o iau, etc, etc.
  • +6 (6 voturi)    
    va spun eu cum.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:16)

    YFS [anonim]

    printr-o demisie onorabila. Dar cum onorabilitate nu e, nimic nu e. Ba da, greve si iar greve, pana la greva generala...si poate chiar mai mult, pentru ca lumea s=asaturat de hotii, coruptie si tradare.
  • +3 (5 voturi)    
    HAI SA NU NE MAI ASCUNDEM (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:17)

    Un cadru didactic univ. [anonim]

    Daca cititi cu atentie legea sau hartia trimisa de guvern catre presedinte (publicata de hotnews ieri), scrie negru pe alb: majorare cu 55% pentru profesorii universitari si cu 37% pentru restul (de la conf. in jos ... inclusiv preuniversitarii).
    Si asta dupa ceva timp in urma profesorilor universitari li s-au dublat salariile, cu promisiunea ca vor urma confii, lectorii .... pana la preuniv.
    Ei ... asta e urmarea: prof.univ. 55% .... restul 37%.
    S-a facut o medie de 50% ca sa se mascheze acest lucru.
    Niciunde in lege nu apare valoarea de 50%.
    Nici macar in prag de alegeri nimeni nu a facut ceva pentru profesorii care au cu adevarat salarii mici. Nici presedintele care a incurajat acest lucru, nici premierul care nu a spus explicit acest lucru ... De la parlamentari si Curtea Constitutionala ce sa ne mai asteptam .. .doar sun prof.univ ....
    Sunt de acord ca efortul financiar e mare ... ganditi-va cat are acum salarul un prof.univ. ...majorat cu 55% devine enorm .... asta e efortul de care se discuta, nicidecum cei 37% pentru restul ....

    Asta e problema si nu stiu de ce nimeni nu o spune clar, nici macar ziaristii ....
    • +1 (5 voturi)    
      ...Daca nu minti, profesore , esti senzational (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:29)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Un cadru didactic univ.

      ....daca este cum spui, eu nu i-as acuza pe politicieni....in legatura cu care nu-mi mai fac de mult iluzii....in schimb as da cu caciula de pamant inca o data la adresa presei libere din ro....adica nimeni dintre baietii si fetele cu microfonul in manta nu a dat pana azi aceasta informatie pe care o dai tu ? traiasca internetul...dar cred ca ne pacalesti...o sa verific.
      • +1 (1 vot)    
        Pt. MIHAI 2 (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:49)

        Un cadru didactic univ. [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

        Linkul la respectiva hartie este acesta:
        http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2008-10-27-4967439-0-nota-informativa-prezentata-presedintelui-basescu.pdf
        Voi cauta si legea ....
        • -2 (2 voturi)    
          ProfeSulimea universitara loveste din nou! (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:18)

          xyz [anonim] i-a raspuns lui Un cadru didactic univ.

          Cand acum vreo doua zile am scris despre marirea de 100% din 2003 acordata pe furis doar profeSulimii universitare, un oarecare LC, probabil din tagma chiar el, m-a categorisit drept vreun student repetent, desi nu stia absolut nimic despre mine, iar problema era una de echitate si solidaritate sociala - cu atat mai grava cu cat era vorba de o masura luata de un guvern pretins social-democrat.

          In fapt ramane cum am stabilit: a fost doar inca o forma prin care adunatura de fosti activisti, securisti, turnatori etc. deghizati in "profesori universitari" si strecurati in parlament si guvern (la vremea respectiva prim-menestrel era insasi marele prof. univ. dr. bla-ba-la-ba-la-ba n-spe case multe oua si nimic altceva Adi Nastase) si-au marit veniturile!

          Iar acum profeSulimea universitara loveste din nou, ziua-n-amiaza la drumul mare, ca sa spun asa!

          Hai sictir!
          • 0 (0 voturi)    
            Click sageata stanga sa vedeti ce-am scris! (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:03)

            xyz [anonim] i-a raspuns lui xyz

            xyz
        • +2 (2 voturi)    
          Din 300.000 de salariati doar 4000 sunt profi univ (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:22)

          - [anonim] i-a raspuns lui Un cadru didactic univ.

          razboiul asta cu cifre e ridicol pentru ca cifrele sunt VALIDATE de nimeni
          • 0 (0 voturi)    
            Gramatica? (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:10)

            xyz [anonim] i-a raspuns lui -

            Alo, dom' profesor: in romaneste se spune "cifrele NU sunt validate de nimeni" - dubla negatie, nu una singura, ca in engleza!

            Ca sa nu mai spun si ca PUii sunt mult mai multi de 4000, si facuti pe puncte, nu pe opere - de cele mai multe ori copiate cumva...
      • +2 (2 voturi)    
        Revenire (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:14)

        Un cadru didactic univ. [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

        Aveti aici legea trimisa spre promulgare ...: http://www.cdep.ro/proiecte/2008/200/60/3/pr263_08.pdf
        Se vede clar: un prof. univ are acum max.30,379 puncte la o valoare a punctului de 244,061 lei pe cand un conf are max. 13,004 puncte la o valoare a punctului de 275.168 lei.
        Conform noii legi, valoarea unui punct se va uniformiza, adica va fi de 400 lei si pt. prof si pt. conf.
        Deci la prof. cresterea procentuala e de la 244 la 400 si la conf de la 275 la 400.
        Cand s-au dublat salariile le profi, s-a dublat de fapt numarul de puncte, valoarea punctului ramanand aceeasi. Ca totusi diferenta sa nu fie uriasa, valoarea unui punt pt. prof era atunci putin mai mica ... .diferenta care este ANULATA prin legea asta ...

        Procentual vorbint, cum zicea adresa catre presedinte: profi: 55% ... restul 37% ... media e de 50% ... Ce ziceti?
  • +3 (7 voturi)    
    Consecinte (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:20)

    Catalin [anonim]

    E foarte simplu de emis o ordonanta de urgenta care incalca flagrant Constitutia.
    Numai ca Guvernul nu se gandeste la consecinte:
    1. Viitorul guvern va anula ordonanta (sau pica la vot in viitorul parlament) - vor trebui platite din urma sumele aprobate;
    2. Cadrele didactice intra in greva generala - probabil pe termen lung (3-6 saptamani) - inca o generatie de elevi distrusa datorita orgoliilor taricene.

    Intelegem ca e campanie electorala.
    Intelegem ca trebuie gasiti vinovati pentru proasta guvernare din ultimii 2 ani - si inteleg ca profesorii sunt niste victime atat de ...perfecte.
    Dar chiar trebuie sa distrugem tara din orgoliu?

    In fine - sloganul taricean din Romania Duduitoare: Dupa noi potopul!
    • -1 (5 voturi)    
      care va sa zica au mai fost GENERATII DISTRUSE (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:37)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      ....daca zici ca asta de-acu e INCA una ...asa se intelege...domnu Catalin....las-o jos ca macane...Va bateti joc de elevi ....nu predati si urmariti progresele lor....ceea ce impreuna cu golaneala cu care ii inunda mas media ....face din elevi o gloata de dobitoci magari si violemti si fara maniera....Normal ca va mai trageti acum o vacanta de 3 - 6 saptamani....ca doar a trecut mai bine de o luna de la inceputul scolii si v-o fi ajuns osteneala.....mi-e greata ....ti-o spun in calitate de parinte al unui fost elev educat si performant....datorita eforturilor lui....si ale familiei....nicidecum a liotei de DASCALI....ca altfel nu pot sa va spun....mi-e greta....
  • 0 (8 voturi)    
    Ca la ei, la noi (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:25)

    fraierul [anonim]

    Avem la indemana exemplul vecinilor unguri, care au umflat salariile bugetarilor cu 50% si au ajuns, din nou, la mana creditelor oferite de FMI. Cat de apropiata mi se pare milogeala anilor 93-94, cand Iliescu ne linistea spunandu-ne "Fiti pe pace, uite acusica vine FMI-ul cu punga plina, dar trebuie sa ne gaseasca cu temele facute." ... Parca a fost ieri, dar unii uita al dracului de repede.
  • +2 (2 voturi)    
    bani aruncati pe fereastra (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:22)

    un Ardelean [anonim]

    ...din salarii nu se pot lua comisioanele alea de care nu se vorbeste, comisioane care se dau pentru marile investitii/licitatii castigate de firele care trebuie... exemplu: mai nou se dau retele de calculatoare cu nemiluita....multe scoli mai ales de la sate nu au unde sa le instaleze, nu au spatiu si nici retea electrica si nici oameni calificati sa le intretina...dar se dau ca e campanie electorala... dar atentie mari reformatori dein educatie un calculator nu poate inlocui un profesor, mai ales un profesor bun!!!
    • -1 (1 vot)    
      asa si ? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:07)

      io [anonim] i-a raspuns lui un Ardelean

      Si ce crezi tu ca o sa imbunatateasca mai mult calitatea invatamantului: salariul doamnei invatatoare sau faptul ca copii au acces de mici la retele de calculatoare?? Eu zic ca a doua varianta.
      Asta e problema la noi romanii: din invidia pe capra vecinului si pe "baietii destepti care se descurca" nu mai vedem niste lucruri evidente si vedem deformat ce e bine si ce e rau. Trist.
  • +3 (3 voturi)    
    Problema PSD+PNL este BUGETUL pe 2009 (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:24)

    Vinovati de serviciu [anonim]

    Problema este ca PSD+PNL au cheltuit banii si n-au curaj acum sa mai faca nici BUGETUL

    De frica sa nu se vada ce-au furat
    Asta e motivul pt. care spun ca nu sunt bani
    Au adus economia la pamant si acum fac tapi ispasitori pe profesori
    Cand lumea intra in criza economica nu trebuie sa-ti arunci hainele de pe tine, ci sa le speli si sa le faci mai bune.
    Romania are nevoie ACUM de educatie si sanatate de care si-au batut joc PSD+PNL timp de 18 ani.
  • -1 (1 vot)    
    ca naiba... (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:37)

    liviu [anonim]

    tipic romanesc...
    intai ii incanta cu marirea si apoi nu le-o mai dau...
    nu sunt de acord cu marirea de 50% la profi...
    DAR raul a fost deja facut ...
    daca cu dau 50% si la medici si restul bugetarilor (si nu aplica legea la profi) o sa iasa urat....

    bina daca stau bine sa ma gandesc oricum o sa iasa urat pentru ca daca dau banii o sa trebuiasca dublate impozitele, TVAul, inflatia etc etc etc
  • +1 (1 vot)    
    O problema (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:38)

    englezu [anonim]

    economica tratata exclusiv politic de toate partile.Din aceasta cauza nu se cauta solutii ci justificari pentru idei preconcepute.Economistii cu raspunderi nu se amesteca iar inginerii hidro gen tariceanu sau administratorii de pensii gen mme ministru isi dau cu parerea.Pana la alegeri avem despre ce vorbi.
  • +2 (4 voturi)    
    parere (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:39)

    cristina [anonim]

    Consider ca majorarea salariilor profesorilor si a celorlalti bugetari va fii resimtita in randul celor care platesc contributiile la stat, adica salariatii extrabugetari. Pe langa bugetari sunt si alte categorii de persoane pentru care, noi, contribuim la intretinerea lor (copii, pensionari, bolnavi).
    Nu sunt de acord cu majorarea tuturor salariilor profesorilor cu 50%, deoarece profii care castiga acum 4000 de lei lunar va beneficia de o majorare a salariului la fel ca cel care are un salar de 800 lei. Vi se pare corect? Sunt cazuri de invatatori care raman cu copii dupa ora 12 pana la 16 la scoala sa faca temele contra unei sume de 12lei/copil/pe zi!!!! Sunt clase cu 20 de copii care raman dupa program. Acesti bani merg in buzunarele profesorilor. Acesti oameni nu au nevoie de marirea salariilor, bani pe care sa ii platim din buzunar tot noi, ceilalti salariati extrabugetari.
    Nu inteleg nemultumirea functionarilor publici care intr-adevar au salariile minime pe economie, dar sporurile depasesc de 3,4 ori valoarea acestora. Sper ca Guvernul sa ia o decizie echitabila si justa fata de aceasta criza.
  • -1 (3 voturi)    
    ne-am saturat de pretentiile absolut ridicole!!!!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:00)

    make21 [anonim]

    Profesori astia sa se uite prima data la situatia economica a tari si apoi sa mai ceara 50% marire.De ce nu cer marire de 50% doar pt cei care au sub 1500 ron ???Ei cer marire de 50% si pt ala cu salar de 8000 ron , care daca mai preda si la 2, 3 facultati ajunge lejer la 150000 ron pe luna.Iar ala cu 700 ron degeaba ii creste cu 50% ca mare branza nu rezolva.Deci problema nu este rezolvata deloc.Nu mi se pare normal sa existe asemenea discrepante de salari intre cel minim si cel maxim.De asta nu zic nimic ca e nedrept , dar ei vor salari mai mari.F bine face guvernu, daca nu va convine facetiva partid care sa va dea cresteri de 5000%.M-ai e o intrebare cati dintre voi meritati si bani astia, la asta v-ati gandit ??Probabil nici 20%.
  • -1 (3 voturi)    
    bravo sindicate (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:01)

    ion [anonim]

    Aici deja este mana sindicatelor manevarte politic.(Noroc ca nu s-a propus cresterea cu 100% a salariilor) Pur si simplu sindicatele nu vor sa inteleaga ca nu se poate asa o marire. Oamenii profesori sau neprofesori sunt manipulati sa creada ca sunt bani si ca nu se vrea. De fapt nu sunt bani si si daca ar fi consecintele acordarii banilor ar fi dezastruos. Deja avem ungaria ca exmplu de ce vrem sa facem si noi la fel. Restul este demagogie. Prin marirea de salar o sa imbunatateasca procesul de invatamant. Cu siguranta. Cat are un debutant 700 lei marit cu 50% 1050? Uau o suma imensa toti cei care acuma lucreaza la privat dar au calificarea sa fie profesor o sa navaleasca la catedre. Iar cei care deja sunt acolo nu o sa isi dea mai mult silinta numai pentru ca primesc mai multi bani. Singurul lucru care se va schimba o sa fie ca romanii o vor duce mai rau. Daca le maresc la profesori salariile toti bugetarii sar ca vor si ei si atunci totul se duce dracului
  • -1 (3 voturi)    
    pai ma angajez si eu la stat domnule!!!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:02)

    Kpax [utilizator]

    sa imi dea si mie bani multi pt munca putina ,
    adevarul este ca sectorul privat produce
    iar cel bugetar este intretinut din taxe si impozite
    pe care le platim toti cei din sectorul privat
    persoane fizice si juridice deopotriva
    deci sunt consumatori de resurse ...si in acest moment noi restul care producem trebuie sa luam atitudine fatza de aceste cereri !
    Dl Tariceanu va face foarte bine sa inghete aceasta lege aberanta !
  • +1 (1 vot)    
    Final de mandat PNL: Mega-Statul partidului Stat P (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:05)

    PSD+Pur-ul sau : PNL [anonim]

    Mega-Statul Partidului Stat PSD+PNL plateste din buzunarul POPULATIEI ACTIVE nu mai putin de 1,5 milioane de bugetari care ocupa 240 de agentii guvernamentale plus administratie, politie, armata, servicii, sanatate, invatamant.


    Pacuraru: Numarul posturilor pentru bugetari a crescut, din 2004, cu 74%

    08 august 2007

    Numarul de posturi din sistemul bugetar central si local este de aproximativ 1,5 milioane, acesta crescand in ultimii patru ani cu 74%,
    iar acuzatia sindicatelor potrivit careia numarul posturilor de conducere a crescut excesiv nu se sustine, a declarat, miercuri, ministrul muncii.
    http://www.standard.ro/articol_9010/pac uraru__numarul_posturilor_pentru_bugetari_a_crescu t__din_2004__cu_74.html

    “Guvernul are in subordine peste 240 de agentii, autoritati si diverse institutii.”

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-4796248-sedinta-executivului-care-trebuia-fie-decisa-limitarea-salariilor-sefilor-agentii-guvernamentale-fost-suspendata.htm
  • +1 (1 vot)    
    Final de mandat PNL: platim din buzunar de 2,5 ori (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:25)

    PSD+Noul Pur : PNL [anonim]

    de 2,5 ori mai multi “asistati social” adica dependenti de Partidul-Stat PSD+PNL

    Numărul de beneficiari care primesc lunar o formă de asistenţă socială din bugetul Ministerului Muncii a crescut astfel:
    – in 2004 – 3.617.505
    – în 2005 – 4.078.177,
    – în 2006 – 4.293.318,
    – în 2007 – 7.755.505,
    – in 2008 – 11.135.000
    Romania, o tara a asistatilor social apti de munca
    Ajutoarele de caldura pe 7 ani costa cat Autostrada Bechtel
    Bursele locurilor de munca au o misiune imposibila: sa trimita la serviciu peste doua milioane de romani
    Camelia Popa
    Miercuri, 28 Mai 2008
    http://www.romanialibera.ro/a125612/ajutoarele-de-caldura-pe-7-ani-costa-cat-autostrada-bechtel.html
  • -2 (2 voturi)    
    Romania trezestete!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:26)

    grigore [anonim]

    Nu intelegeti ca aceasta marire ne condamna la o mocirla economica, la artificii bugetare de genul iau de aici pun aici si invers. Suntem pe care sa iesim o data cu fruntea sus dintr-o criza mondiala, dar nu noi vrem sa cadem si noi ca ungurii sau ucrainenii...
    De ce nu pot sa inteleaga o data profesorii ca momentul nu este aportun, nu acuma, sunt deacord cu decizia asta 100% dar nu acuma, momentul este cel mai dezastros pentru o astfel de decizie.
    Eu stiu ca romanul este patriot si atunci trebuie sa inteleaga toti ca nu este momentul potrivit si ca aceasta masura venita in pragul alegerilor este pur cu scop electoral si atat.
    Dupa ce Japonia a bombardat USA la Pearl Harbor oameni sau adunat si-au creat cea mai mare si puternica armata din lume, asta-i un gest normal. Sa ne mobilizam sa intelegem ca nu este momentul acuma. V-am dat un exemplu poate prea dur, dar am vrut sa arat ca oamenii se mobilizeaza in momentele dificile, noi acuma incercam sa ne dam singuri in cap.

    Sper sa nu se adopte.
  • +2 (2 voturi)    
    de unde bani (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:30)

    randomboy [anonim]

    Legalizati prostitutia si marijuana.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by