Reprezentantii patronatelor i-au convins pe deputati

Preturile produselor de pe rafturile hipermarket-urilor sunt umflate de zecile de taxe impuse producatorilor 

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 15 aprilie 2008, 21:07 Actualitate | Esenţial


Cod de bune practici pentru marile magazine
Foto: AGERPRES
Preturile produselor de pe rafturile din hipermarketuri sunt umflate de zecile de taxe impuse furnizorilor din industria alimentara si textila - este concluzia preliminara a deputatilor din Comisia de politica economica, care i-au audiat, astazi, pe reprezentantii patronatelor din industria usoara, aflati in conflict cu lanturile de  hipermarket-uri.

Presedintele Comisiei de politica economica, Mihai Tudose, a precizat ca la sfârsitul lunii mai, dupa ce vor fi audiati si reprezentantii hipermarketurilor, se va stabili daca in conflictul cu furnizorii este vorba de lacune legislative sau de incalcarea legii.

Totusi, deputatul Mihai Tudose a declarat, pentru Radio Romania Actualitati, ca hipermarketurile sfideaza bunul-simt prin clauzele contractuale pe care le impun furnizorilor: "Eu le-am numit generic: taxe de smecher, taxe de loialitate, taxa tip ancora - daca te-a pacalit si ai platit-o odata, devii captiv, adica ti-o imparti pe mai mult timp si nu mai poti sa pleci. Ceea ce este important, si mi s-a parut, de fapt, cel mai important, este faptul ca toate aceste taxe se regasesc in pretul final de raft."

Furnizorii din industria usoara sustin la unison ca preturile mari pe care populatia le plateste la raft rezulta din multitudinea de taxe pe care lanturile de tip hipermarket le impun. Mai mult, contractele incheiate cu acestea prevad ca procesatorii nu pot vinde la preturi mai mici nici altor distribuitori de pe piata, in caz contrar aplicându-li-se penalizari.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3142 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    taxe (Marţi, 15 aprilie 2008, 21:44)

    mihai [anonim]

    taxa de listare
    taxe deschidere magazin
    taxa remodelare
    taxa servicii centralizate
    taxa promovare la capat de raft
    taxa promovare revista
    buget marketing
    bonus ttrimestrial
    bonus anual neconditionat
    bonus anual conditionat
    taxa protectie stoc.....etc
    Lucrez in acest mediu, la un furnizor....cum oare se face pretul de achizitie oferit unui Hypermarket...de la pretul de productie, sau cel de intrare se adauga toate aceste taaxe, plus discountul contractual, plus o marja mai mica sau mai mare pentru promotii, ca trebuie sa reducem si noi....rezulta super pret platit de consumator...sunt curios ce va face statul
    • 0 (0 voturi)    
      un raspuns (Marţi, 15 aprilie 2008, 22:22)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Pot sa stiu si eu, dece cu toate taxele astea puse, totusi produsul ( X, un iaurt de ex.) este mai ieftin in hypermarket, decat in chioscul fabricii?
      La chioscul fabricii producatoare calculeaza dupa acelasi sistem si mai adaugati "taxa de vanzator"?
      • 0 (0 voturi)    
        @ileana (Miercuri, 16 aprilie 2008, 10:06)

        swolf [anonim] i-a raspuns lui ileana

        Iti raspunde la aceasta intrebare chiar articolul:
        "contractele incheiate cu acestea prevad ca procesatorii nu pot vinde la preturi mai mici nici altor distribuitori de pe piata, in caz contrar aplicându-li-se penalizari"

        Cu alte cuvinte, pretul de plecare este diferit, intre magazinul din colt si hipermarket: mult mai mare pentru magazinul din colt.

        Mai mult decat atat, asta duce la o concluzie clara: furnizorii isi fac profitul de pe urma magazinelor din colt, unde vand cu un pret mai mare si nu de pe urma hipermaketurilor, unde vand cu un pret mult prea mic. Ceea ce se doreste este o balansare a investitiilor, adica furnizorii sa nu mai plateasca atatea taxe la hipermarketuri, sa le vanda mai scump si sa poate vinde mai ieftin si la magazinul din colt, astfel incat diferenta de pret sa nu mai fie atat de mare.

        In teorie este superb, in practica... vom vedea. Puterea de negociere a hipermarketurilor este foarte mare si mereu se va gasi un furnizor sa "sparga greva" :)
    • 0 (0 voturi)    
      Taxe (Marţi, 15 aprilie 2008, 22:24)

      Adrian B [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Cum e acum:
      Pret =
      taxa de listare +
      taxa deschidere magazin +
      etc

      Cum vor furnizorii:
      Pret =
      Profit.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 15 aprilie 2008, 22:14)

    boul si vitelul [anonim]

    ce va face statul? in romania? fi serios!
    maximum incaseaza si ei niste taxe de la hipermarketuri - taxa de tacere, taxa de musamalizare, taxa de aparare ...
  • 0 (0 voturi)    
    Libera alegere?? (Miercuri, 16 aprilie 2008, 11:25)

    boicotul [anonim]

    Bai fratilor,
    va obliga cineva sa cumparati din hipermarket-uri? De ce pana mea trebuie sa vina statul cu alta lege? Parca puterea era a consumatorilor!
    • +1 (1 vot)    
      pai nu iti cumpara casa (Miercuri, 16 aprilie 2008, 12:18)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui boicotul

      pai nu iti cumpara nici tu casa, ca tu esti consumatorul si puterea e in mana ta. Asteapta sa se ieftineasca. Cumpara si tu o coliba.
      • 0 (0 voturi)    
        asa e ! (Miercuri, 16 aprilie 2008, 13:37)

        TAYLOR [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

        asa e , are dreptate vlad. De unde sa cumparam daca nu de la super market ??
  • 0 (0 voturi)    
    Taxe (Miercuri, 16 aprilie 2008, 12:02)

    Vali [anonim]

    Un hipermarket sau un supermarket pun la dispozitia furnizorilor un spatiu de desfacere! Vreti probabil sa il dea gratis?Eu nu, deci taxa de magazin! Vrei capat de raft adica pozitionare mai buna catre client si vanzari mai mari - taxa. mie mi se par normale.La fel de normal mi se pare sa se previna abuzurile si din partea magazinelor, si din partea furnizorilor, de asta avem Consiliul Concurentei sau ANPC!
    In rest, mi se pare o discutie populista, numai buna de atras niste voturi in an electoral.Amintiti-va in sa ca intrarea marilor retele de magazine a insemnat un grad mai mare de civilizatie in comert.Ei sunt printre cei mai buni platitori de taxe!
  • +1 (1 vot)    
    Sunt de acord cu supermarket-urile (Miercuri, 16 aprilie 2008, 12:07)

    Alin [anonim]

    Ei au dreptul sa-si umfle pretul si de 10ori. Au insa dreptul sa impuna si altora care nu cer aceste taxe pretul de baza la fel cu al lor?
    De ce spun ca sunt de acord cu supermarket-urile? Pentru ca este evident de competenta consiliului concurentei care nu face nimic probabil pentru ca sunt corupti.
    Deci pasul urmator ar fi schimbari serioase la Consiliul Concurentei.
  • 0 (0 voturi)    
    scaderea inflatiei (Miercuri, 16 aprilie 2008, 13:23)

    Gogu [anonim]

    "Intensificarea concurentei pe piata comertului cu amanuntul (aparitia multor supermarketuri) a avut si el o cota parte la scaderea preturilor." asta daca citim in http://www.ghiseulbancar.ro/articole/54/4838/Obiectivul_BNR_in_2007__o_rata_medie_a_inflatiei.htm


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by