8 martie si 5 mai - zile libere?

Ziua Femeii si Ziua Barbatului ar putea fi sarbatori legale

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 31 martie 2008, 14:36 Actualitate | Esenţial


Ziua Femeii si Ziua Barbatului ar putea deveni sarbatori legale, declarate zile libere, potrivit unui proiect de lege intocmit pe baza unei initiative cetatenesti care prevede instituirea zilei de 5 mai ca Ziua Barbatului, relateaza Mediafax. In expunerea de motive a initiativei publicate in Monitorul Oficial al Romaniei se arata ca, desi femeia si barbatul sunt considerati egali, este "curios" faptul ca numai femeia are o zi dedicata ei, nu si barbatul.

In plus, se precizeaza ca, daca Ziua Femeii este si ziua mamei, Ziua Barbatului va fi si ziua tatalui. Pentru aceasta sarbatoare este propusa ziua de 5 mai, care ar urma sa fie si una libera.

Un alt argument adus de initiatori se refera la faptul ca Romania are cele mai putine sarbatori legale din intreaga Uniune Europeana: doar opt zile pe an. Asta in conditiile in care Slovenia are 18, Slovacia 15, Bulgaria 13, Polonia 12, Austria 15, Malta 14, Franta 11.
Potrivit propunerii legislative depuse spre dezbatere in Parlament, zilele de 8 martie (Ziua Femeii) si 5 mai (Ziua Barbatului) vor fi declarate zile libere. 








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7111 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Propun si Ziua Politicianului (Luni, 31 martie 2008, 14:56)

    iosiP [anonim]

    Pe 30 februarie, evident :)
    • 0 (0 voturi)    
      de acord! (Marţi, 1 aprilie 2008, 22:11)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui iosiP

      doar ca am o mica mentiune: NUMAI in 30 februarie sa munceasca politicienii nostri! In rest, trebuie pastrata linistea, mult concediu, distonocalm, si camasi albe apretate...de forta! Astia au innebunit definitiv: o sa ajungem cu saptamana de lucru de 4 zile din care se vor munci maximum 24 de ore pe saptamana!
      A, si o sa-si faca parlamentarii salarii de 3000 euro/ora!!!
      Hai sa emigram cu totii vreo 20 de ani, sa vedem cine o sa le plateasca astora salariile si pensiile?!
  • +1 (1 vot)    
    7 zile libere, nu 8 (Luni, 31 martie 2008, 15:09)

    madalina [anonim]

    Sunt 7 zile libere pentru ca prima zi de Pasti e oricum libera: pica Duminica.
  • +1 (3 voturi)    
    De acord, dar mai repede (Luni, 31 martie 2008, 15:11)

    Dan [anonim]

    Ca sa o sarbatorim "cum se cuvine" incepand chiar de anul acesta!
  • -1 (3 voturi)    
    Are Ro putine zile libere (Luni, 31 martie 2008, 15:16)

    ALex [anonim]

    Insa daca te uiti la nivelul de productie, vezi ca de fapt in fiecare zi exista 2 ore libere din cele 8 de munca. Fireste, asta pt cateva exceptii nu se aplica, insa pt marea majoritate da. Timpul trece, leafa merge.
    • 0 (0 voturi)    
      protectia impotriva muncii (Marţi, 1 aprilie 2008, 9:23)

      Ciobanu [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Bine ba, scuza-ma ca nu sunt robot. :)
  • 0 (2 voturi)    
    Era singurul lucru care lipsea romanilor (Luni, 31 martie 2008, 15:20)

    anonim [anonim]

    Orice zi libera este ok numai ca in strainatate ei au mai multe zile libere de sarbatori crestine, iar oricum nivelul lor economic este mult mai sus decat al nostru.
    • 0 (0 voturi)    
      inca una? (Marţi, 1 aprilie 2008, 9:37)

      gabriela [anonim] i-a raspuns lui anonim

      nu in fiecare zi e ziua barbatului?
      • 0 (0 voturi)    
        nu (Miercuri, 2 aprilie 2008, 9:28)

        Catelu [anonim] i-a raspuns lui gabriela

        Nu, te-a pacalit! Ia-l de guler!
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 22 februarie 2011, 8:49)

      Armind [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Este intradevar unul din lucrurile care lipsesc sau sunt prea putine. Cat despre strainii care au mai mult sarbatori religioase, da un search pe google si o sa vezi ca de fapt romanii au doar sarbatori legale religioase. In america de ex, 90% sunt sarbatori legale gen President's day, Veteran's day, Columbus day. Noi cred ca suntem singura tara din lume (care nu e musulmana) care are proiect de lege pentru acordarea unei zile libere de rugaciune. Ca sa nu mai vorbesc de ziua libera pentru femei de 8 martie care (no offense ladies) este un pic discriminatorie.
  • +2 (2 voturi)    
    diferentza (Luni, 31 martie 2008, 15:29)

    bun asha [anonim]

    muncim ca sa traim bine nu traim ca sa muncim pntru binele altora. In concluzie Mai calmati-va sa nu dati coltul de stres .... viata nu e viata daca n-ai timp sa o traiesti. in sf-urile altei vremi aparitia robotlor era prezentata ca un progres al civilizatiei ca astfel omul va avea mai mult timp pentru el si pentru ai lui. stapanii de sclavi au folosit aceasta inventie doar in interesul lor somerizand angajatii pe care i-au inlocuit cu masini.... scapati de mentalitatea de sclav pe plantatie!
  • 0 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 31 martie 2008, 15:40)

    [anonim]

  • 0 (4 voturi)    
    Parlamentari cretini (Luni, 31 martie 2008, 16:04)

    Herodot [anonim]

    Da' cretini mai sunt parlamentarii nostri. In strainatate sunt sarbatori oficiale (zile libere) cele legate de sarbatori religioase. Daca asa ceva nu se poate macar sa fie o zi de insemnatate nationala: unirea: 24 Ianuarie, independenta: 9 Mai, lovitura de stat: 22 Decembrie, etc. Se vede cat de adanc s-a bagat comunismu'n ei ca nu le vin in minte alte date decat cele de sorginte comunista. TRAIASCA PROLETARII, MOARTE BURGHEZILOR!!!!
  • -1 (3 voturi)    
    si ar mai fi si altele (Luni, 31 martie 2008, 16:07)

    gigi [anonim]

    Sunt de acord...si pe langa astea ar trebui ca zilele de Sf Maria mica si mare sa fie libere si de ce nu Inaltarea...
  • 0 (2 voturi)    
    e ok (Luni, 31 martie 2008, 16:22)

    liviu [anonim]

    tot ce ni se da e ok... makar zile libere ca salarii si orase nepoluate mai putin...
  • 0 (2 voturi)    
    Sarbatorile crestine (Luni, 31 martie 2008, 16:28)

    Stoewer [anonim]

    La firmele private din orasele mai mici ale tarii, sarbatorile religioase se respecta si personalul primeste liber: de Sfanta Maria mica, de Sfanta Marie mare, de Sf. Gheorghe, de Vinerea Mare (sa ridice doua degete cine spune ca face ceva atunci la servicu...) s.a.m.d. In schimb, de 1 Decembrie, 1 Mai se munceste. Calendarul Ortodox (pe care probabil il avem cu totii in bucatarie) este cel care ghideaza sarbatorile, indiferent daca suntem credinciosi sau nu.
  • +2 (4 voturi)    
    Praf in ochi (Luni, 31 martie 2008, 17:20)

    Florin [anonim]

    In ultimele 2 saptamani tot s-au intrecut bezmeticii astia din parlament sa gaseasca alte cateva ocazii in care ar putea sa se stabileasca zile libere pt electorat. Ba de Rusalii, acum au gasit si bascalia asta cu ziua barbatului.
    Nu se intreaba nimeni de ce acum ? Pentru ca suntem in an electoral. Anul acesta vom asista la miraculoase schimbari de atitudine ale `politicienilor`. Se vor primeni cu vorbe noi, care mai decar mai dedicat alegatorilor. Vor aparea foarte afectati de starea jalnica in care se afla populatia si vom afla chiar ca unii dintre ei au tot felul de sensibilitati. isi vor sufleca manecile si vor vrea sa para `de-ai nostri`.
    Pun pariu ca strategia lor va functiona. Majoritatea populatiei va vota impinsa de sentimentalisme. Votantii se vor lasa cuceriti de vocile mieroase, de felul in care se vor imbraca ipocritii astia si alte tampenii d`astea care fac impresie la mase.
    Daca macar 20% din populatia activa va vota asa cum trebuie, tinand cont de performanta fiecarui politician am avea sansa ca viata noastra sa se schimbe.
    • 0 (0 voturi)    
      Un barbat (Marţi, 1 aprilie 2008, 12:02)

      Eu sunt de acord [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Eu sunt de acord sa fie ziua barbatului sarbatoare legala. Aia cu egalitatea e corecta. Si sunt de acord sa o faca si ca pomana electorala. Eu oricum nu-i (mai) votez :P

      Votez primul partid liberal care va apare in Romania.

      P.S. In ton cu tendintele Uniunii Europene spre socialism, in Romania au disparut toate partidele de dreapta.
  • -1 (1 vot)    
    5 mai (Luni, 31 martie 2008, 20:37)

    radu g. [utilizator]

    Imi zic si eu pasul:
    8 martie zi libera...asta e tot pentru noi barbatii ca femeile orium sunt rasfatate in perioada asta :-)
    5 mai ziua barbatului de unde si pana unde...asta a fost declarata de un producator de bere autohton anul trecu si acum gata e sarbatoare natioanla. Si asa in ultima vreme Pastele si 1 mai s-au cam asociat la minivacanta mai arucam si 5 mai in cocktail si nu o sa mai lucreze nimeni.
    Nu ma deranjeaza sa fie mai multe zile libere dar sa fie bine analizata problema din toate punctele de vedere.
  • +1 (1 vot)    
    tot anul liber (Marţi, 1 aprilie 2008, 11:13)

    dunareanu [anonim]

    Urmeaza ziua adolescentului, ziua persoanelor de varsta a doua, respectiv a treia, ziua tinerilor, ziua bautorilor de bere si a mancatorilor de mici, ziua turnatorului, ziua microbistului, etc. toate ar trebui sa fie libere.
  • +1 (1 vot)    
    1 APRILIE!!! (Marţi, 1 aprilie 2008, 15:46)

    mihai [anonim]

    1 APRILIE!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Dar garantarea anuala a zilelor libere!? (Marţi, 1 aprilie 2008, 15:58)

    Gerula Dava [anonim]

    Sunt tari europene care garanteaza numarul de zile libere anuale.... Adica daca 1 mai este intr-o sambata sau duminica se considera zi libera ziua de luni (sau vineri) saptamana urmatoare (anterioara pt. vineri).
    Deci! Ce politician face initiativa asta?
    ... ii multzumesc anticipat :-)
  • 0 (0 voturi)    
    mai multe despre (Marţi, 1 aprilie 2008, 16:20)

    victor [anonim]

    initiativa nu este una politica ci a berii Bergenbier. Pentru ca nu era incetatenita o zi a barbatuiui in Romania, -desi exista zile ale femeii (1,8 martie), iar valentines day poa sa fie considerat tot aici- anul trecut Bergenbier a creat ziua barbatului pe 5 mai.

    anul asta ideea e dusa mai departe in sensul ca au facut un proiect de lege prin care 5 Mai sa fie zi libera.

    pentru asta trebuie indeplinite niste conditii (trebuie stranse 100,000 de semnaturi, si evident parlamentul sa voteze legea).

    respect
  • 0 (0 voturi)    
    mai multe despre (Marţi, 1 aprilie 2008, 16:22)

    victor [anonim]

    Salutari,

    initiativa nu este una politica ci a berii Bergenbier. Pentru ca nu era incetatenita o zi a barbatuiui in Romania, -desi exista zile ale femeii (1,8 martie), iar valentine's day poa sa fie considerat tot aici- anul trecut Bergenbier a creat ziua barbatului pe 5 mai.

    anul asta ideea e dusa mai departe in sensul ca au facut un proiect de lege prin care 5 Mai sa fie zi libera.

    pentru asta trebuie indeplinite niste conditii (trebuie stranse 100,000 de semnaturi, si evident parlamentul sa voteze legea).

    respect
    • 0 (0 voturi)    
      nu sunt de acord (Vineri, 11 aprilie 2008, 0:38)

      anti [anonim] i-a raspuns lui victor

      de ce sa fie ziua barbatului? si eu sunt barbat dar chiar homosexual sa imi doresc o zi a barbatului nu am ajuns.

      trezirea!!!!! nu va transformati in femei ce naiba.
  • 0 (0 voturi)    
    Ziua Internationala a Barbatilor EXISTA! (Miercuri, 24 februarie 2010, 12:01)

    Adam [anonim]

    Ziua internationala a barbatilor exista deja de 10 ani din 1999 fondata in Trinidad si Tobago si se serbeaza in ziua de azi in peste 15 tari, mai multe detalii referitor la aceasta zi le puteti gasi pe site-ul global pentru extinderea acestei sarbatori www.mensday.ws


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by