Este mare nevoie de locomotive noi la CFR Călători, fiindcă cele vechi cu greu fac față, având și vechime medie de 40 de ani. Un tren IR a făcut miercuri aproape opt ore între București și Craiova, fiind tractat, succesiv, de trei locomotive, scrie Club Feroviar.

TrenFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

În anii 90, trenurile puteau face și sub 2 ore și 10 minute între București și Craiova, iar în prezent fac aproape toate peste 3 ore și 40 minute, din cauza numeroaselor porțiuni lente. Viteza medie este de 55-57 km/h cu doar cinci opriri intermediare.

Până și trenul internaționale IR 78 București - Budapesta face peste 3 ore și jumătate. De câteva zile nu mai apar nici întârzierile în timp real ale trenurilor care erau afișate atât pe Infofer.ro, cât și pe aplicația CFR Călători. Putem doar spera că această opțiune foarte utilă va reveni curând.

Când apar și probleme, totul durează și mai mult.

Ei bine, trenul Interregio 1597 a plecat miercuri din Gara de Nord din București la ora 19,30, tractat de locomotiva EA 3328. Numai că, după 100 km, în stația Roșiori Nord de pe magistrala 100, locomotiva s-a defectat.

Până acolo trenul acumulase doar patru minute de întârziere, din cauza unor linii defecte și a unei restricții de viteză. Aducerea unei locomotive de schimb (EA 772) și cuplarea ei la garnitură a adăugat însă alte 50 de minute la întârziere.

Când călătorii au răsuflat ușurați că locomotiva a fost schimbată și sperau că vor ajunge la destinație cu o oră întârziere (între stațiile Măldăeni și Mihăești se mai acumulaseră opt minute, lipsind tensiunea în linia de contact), la Radomirești și locomotiva EA 772 s-a defectat, ceea ce a mai adăugat 170 de minute de întârziere până când a sosit locomotiva de ajutor și a fost cuplată.

Una peste alta, trenul ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, stația Craiova, la ora 23,12.

Acest lucru nu s-a întâmplat însă decât joi dimineață, deoarece întârzierea totală a trenului a fost de 3 ore și 55 minute. În total, a făcut pe drum aproape opt ore pe 209 km.