Cum îi răspund doi cercetători români unui concetățean care se laudă că va ignora carantina și regulile autorităților

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 11 mai 2020, 20:40 Actualitate | Esenţial


Cristian Presura
Foto: Hotnews
Cunoscutul fizician și cercetător Cristian Presură și Stefan Szedlacsek, cel care a realizat prima clonare din Romania, au reacționat la postarea de pe Facebook a unui român (20 mii de like-uri si creste), unde se laudă ca el va ignora regulile autoritatilor si va face ce vrea in criza Covid. Postarea se propaga mai departe pe net, alimentand conspiratiile.

Draga Cezar Ionascu, postarea ta intitulata "Declaratie importanta pt tara" (despre Covid 19) m-a facut pe mine si pe Stefan Szedlacsek sa ne intrebam daca tu (si societatea) mai aveti nevoie de cercetatori ca noi. De ce sa mai cercetam vaccinuri, medicamente si aparate medicale in laboratoarele noastre daca tu (si cei care iti dau drepate) nu veti folosi cercetarile noastre? De ce sa o facem daca tu consideri ca noi (si grupurile de cercetare in care lucram) ar face parte din conspiratii mondiale? Oare nu ar fi mai bine sa renuntam la cercetare si sa ne apucam de agricultura? Speranta noastra este ca cei care te urmaresc nu vor fi de acord cu tine si vor folosi cercetarile noastre. Iata mai jos ai raspunsurile noastre directe la „declaratia” ta:

1. Nu vrei sa porti masca pentru ca faciliteaza reproducerea bacteriilor in plamani! Prin urmare, doctorii care stau cu masca pe fata cate 10 ore zilnic sunt toti bolnavi de plamani, asa o fi? Chiar crezi ca obligativitatea purtarii ei in mijloacele de transport si in mall-uri din Germania, Austria si unele state din SUA, este o tampenie? Nu uita, daca vei fi infectat cu Covid, vor fi cateva zile de inceput in care tu nu vei sti asta. Fara masca, creste sansa ca vei imprastia virusul la prietenii tai. In functie de situatia lor medicala, unii vor muri. Mai scrii undeva pe pagina ta ca:” Masca e fatala - oxigenul este diminuat si astfel insuficient la fiecare respiratie”. Tot “savantii” pe care-i urasti sa stii ca au determinat cu foarte multi ani in urma ca aerul are 21% oxigen si 78% azot cam orice ai face iar biata masca va lasa sa treaca prin ea exact acelasi procent de 21% oxigen.

2. Nu porti manusi normale. Dar ce te impiedica sa porti manusi de plastic de unica folosinta? Sa stii ca la inceput cei de pe vasul ”Diamond Princess” nu purtau nici masti nici manusi. Stii din cei 3711 pasageri cati s-au infectat de la un singur pasager cu Covid?: 700 pasageri.

3. Ai imbratisa chiar acum pe cineva drag in public. Sa speram ca nu ai capatat virusul cu cateva zile inainte, in asa fel incat sa nu stii, iar apoi sa il dai mai departe si sa il omori pe cel pe care l-ai imbratisat. In orice caz, daca insisti in continuare, te invitam la o sectie de terapie intensiva sa imbratisezi toti bolnavii de Covid 19 de acolo. Evident, conform principiilor tale, nu vei purta nici masca nici manusi. Vei putea ramane in continuare acolo in sectie, garantat vei avea nevoie de asistenta medicala serioasa.

4. Nu faci vaccinul antigripal si speri in sinea ca iti vor urma exemplul multi din cei 12K de simpatizanti ai postarilor tale. Te-ai gandit ca un procent insemnat al acestora este fie in varsta, fie are o forma de imunodeficienta si imbolnavirea lor de gripa ar putea fi fatala?

5. Nu mergi la testari pentru ca stii SIGUR ca autoritatile vor manipula rezultatul, te vor declara pozitiv, pentru a mari, cum spui tu, „circul”. Draga Cezar, induci o neincredere acuta in autoritati, care va afecta in mod negativ toata societatea. Noi cercetatorii facem tot posibilul sa influentam autoritatile sa ia deciziile corecte, pe baza a ceea ce am aflat prin cercetarile noastre. Nu ne reuseste intotdeauna, insa a spune ca autoritatile recomanda si asigura testarile doar ca sa faca „circ” inseamna sa desfiintezi intreaga cunoastere medicala si sa invoci o colaborare diabolica intre medici si autoritati. A propos, ti-ai facut vreodata tie sau copiilor tai o antibiograma? Daca da, conform convingerilor tale, ai primit rezultatul pozitiv peste tot (de dragul „circului”)? Cu siguranta insa nu ai acceptat administrarea niciunui antibiotic caci e produs de organizatii”criminale”.

6. Te speli pe maini pentru ca te-a invatat mama. Corect. Dar ea de ce te-a invatat asa? Pentru a elimina patogenii! Ea stia mai bine decat tine.

7. Nu vei face niciun vaccin, nici membrilor familiei tale, nici copiilor tai. Sugerezi insa ca nimeni nu ar trebui sa faca, iar asta este EXTREM de periculos. La sugestia ta, colegii nostri din cercetarea medicala specializati pe vaccinuri ar trebui sa renunte la cercetare si sa caute alt job. Dar ce crezi ca se va intampla fara vaccinuri pe lumea asta? Cat crezi ca va dura pana vor reapare epidemiile? Ce le vei spune copiilor tai cand copii lor (nepotii tai) vor muri de o astfel de epidemie, care inainte era stopata ? Stii de exemplu ca variola, tot o boala produsa de un virus (care zici ca nu exista) a omorat doar in secolul XX 300 milioane de oameni? Si stii cum a fost ea eradicata acum 40 de ani? Vei fi surprins: cu ajutorul unui vaccin! Iar tu vrei sa desfiinteze vaccinurile!

8. Nu crezi ca guvernul si organizatiile internationale „criminale” lucreaza pentru binele tau. Putem sa-ti spunem ca unul din autorii acestui mesaj (Stefan Szedlacsek) lucreaza intr-un institut de cercetare al Academiei, finantat de guvernul Romaniei. Atat Academia cat si Guvernul Romaniei sunt organizatii criminale? Dai exemplul ca in tarile in care e cel mai mic numar de bolnavi de cornavirus, OMS (Organizatia Mondiala a Sanatatii) nu are acces. Ne-am uitat si noi pe Wordometer, sa vedem care e tara asta. Am aflat: Saint Pierre Miquelon, o tara cat o comuna mai mare (cam 5000 locuitori) are intr-adevar 1 singur caz pozitiv de Covid 19. Si e drept, nu e in OMS – e normal, apartine de Franta care bineinteles ca e in OMS. Sau poate te referi la Malta, tara din Europa cu cel mai mic numar de Covid 19 pozitivi? Stai linistit, apartine si ea de OMS.

9. Zici ca virusul nu exista decat in statistici sau la TV sau in informatii. Propun sa facem un experiment atunci; sunt laboratoare in tara care pot purifica virusul SARS-CoV-2. Le platesti reactivii, laboratorul iti va purifica virusul si iti va arata si poza lui electrono-microscopica. Apoi, dupa ce semnezi o declaratie ti se vor injecta virusii (pe care i-ai vazut la microscopul electronic). Apoi vei fi monitorizat ca sa vedem in cat timp vei face simptomele caracteristice ale Covid 19. De acord? Caci daca e asa cum zici, ca virusul e doar in statistici, atunci nu vei face nicio boala, nu-i asa? Chemam si televiziunile ca sa asiste la eveniment, esti de acord?

10.. „Opreste stirile si incepe cercetarile independente”, asa incurajezi pe cei care te urmaresc pe Facebook.. Ai uitat sa le spui ca, inainte de a incepe cercetarile, urmaritorii tai vor trebui sa faca facultatea de medicina sau biologie, apoi un doctorat de vreo 5 ani si in fine sa dobandeasca o experienta de laborator de inca vreo 5 ani cel putin, pentru a sti cum sa faca cercetarile. Apoi ai uitat sa le spui sa puna cateva milioane de euro deoparte, pentru cheltuielile experimentale in laboratoare. Ai uitat sa le amintesti ca cercetarile dureaza ani de zile, ca au nevoie de echipe de oameni inalt calificati, un efort sustinut si nu in ultimul rand de minti luminate care sa inteleaga rezultatele cercetarilor. Draga Cezar, asa se face o cercetare, ti-o spun doi oameni in domeniu. Cercetarea nu o faci citind cateva articole de pe internet, scrise de oameni incompetenti si inconstienti. Aceea nu este cercetare!

Si, da, in final ai dreptate Cezar, este mai usor sa iei de-a gata informatiile de la TV decat sa gandesti cu mintea ta educata si formata adecvat. Asta o stie orice cercetator in domeniul medical, care gandeste cu mintea luni zeci de ani pentru a aduce apoi catre ceilalti rezultatele cercetarilor sale. Lumea pe care o propui cititorilor tai, una lipsita de cercetare si cercetatori, si pare-se si lipsita de doctori, una fara vaccinuri, fara medicamente (caci sunt produse de ”organizatiile criminale” ale Big Pharma), te rog sa ne crezi ca este o lume sumbra pe care nu credem ca o poti dori in mod sincer pentru copiii, prietenii si cititorii tai.

Semnat de doi cercetatori: Cristian Presura si Stefan Szedlacsek







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















42470 vizualizari

  • +31 (41 voturi)    
    Nu înțeleg (Luni, 11 mai 2020, 20:53)

    Captain Obvious [utilizator]

    De ce i-au dat importanță unui tâmpit
    • +11 (13 voturi)    
      Democrație pentru to(n)ți (Marţi, 12 mai 2020, 7:43)

      clencix [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Proba că nici binele nu se face cu sila!
    • +13 (19 voturi)    
      Nu stiu daca este un tampit, dar stiu sigur ca (Marţi, 12 mai 2020, 9:02)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      daca eu sau dumneata ne-am fi filmat spunand prostiile alea si-am fi pus pe facebook postarea, nu s-ar fi uitat mai nimeni la noi. In spatele individului este insa cineva care ii face reclama, care il scoate in fata. Eu am primit pe telefon din vreo 5 locuri diferite tampeniile elefantului. Asta ar trebui sa cerceteze serviciile noastre de informatii, interesele cui le promoveaza acel nimeni agresiv. Si, binenteles, actionat in consecinta. Oare pentru postarea asta antiromanesca difuzata public nu exista nici un articol de lege ?
    • 0 (6 voturi)    
      iti spun eu.. (Marţi, 12 mai 2020, 16:08)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      ... vor si ei atentie.
  • -4 (36 voturi)    
    Să nu ne pierdem simțul humorului (Luni, 11 mai 2020, 21:00)

    Amerlocu [utilizator]

    Sigur că spălatul pe mâini, masca în public, vaccinarea când vom avea un vaccin etc. sunt măsuri de bun simț pe care omul cu pe umbră de educație & conștiință trebuie să și le asume.

    Totuși să nu uităm partea haioasă a afacerii;

    A. Da într-adevăr nu cred că are nimeni nevoie de cercetătorii din institutele române de cercetare. Au un talent nepereche să descopera doar ceea ce s-a descoperit deja de către alții cu mult timp în urmă. Bugetul, atâta cât e, îl ronțăie însă fără grețuri.

    B. Șansele de a vedea un vaccin descoperit de „cercetătorii” noștrii sunt sunt la fel de mari cu cele de a vedea purceii zburând în formație cocor peste Cișmigiu.

    C. Unde era geniile astea pustii când OMS se abera la mijloc de ianurie ca virusul molimii chinezești nu se transmite de la om la om, că măștile sunt dăunătoare și dezinfectanții nu ajută la nimic?! Aud? Hai nu toti odată...
    • +5 (11 voturi)    
      Referitor la B (Luni, 11 mai 2020, 23:21)

      Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Acum un secol, marele poli-savant ceh Jara Cimrman (in fine, de fapt austroungar insa nascut in teritoriul actualei Cehii) a reusit cu ajutorul unei ganini numita Zora sa creeze un stol de gaini care sa zboare exact ca si cocorii.
      • 0 (2 voturi)    
        m-am distrat (Marţi, 12 mai 2020, 19:34)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

        putintel...

        Merci,
    • -9 (11 voturi)    
      stau si ma intreb (Marţi, 12 mai 2020, 11:20)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      cat de prosti putem fi sa credem ca un virus cu marime de mii de ori mai mica decat gaurile materialului unei masti faciale nu patrunde prin aceasta.
      Sau costumele alea albe din cap pana-n picioare purtate de doctori.. pai ce covidul e boala de piele? Se ia la picior ? Vai de capul nostru
      • 0 (2 voturi)    
        dragule... (Marţi, 12 mai 2020, 19:22)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        Virusul ala sta agatat de ceva - de saliva celui infectat cu siguranta, dar si de alte lichide .

        Asadr si prin urmare atentie ca sunt stropi mici care calatoresc si cica se opresc intr-un 1,5 m - de aceea a aparut si distanta aceasta.
  • -8 (20 voturi)    
    Secolul XXI (Luni, 11 mai 2020, 21:03)

    Calin_file_de_dosar [utilizator]

    Secolul XXI va fi secolul științei sau nu va fi deloc!

    Asta e alegerea de făcut: între rațiune și credința.
    Restul e vorba in vânt
    • +15 (23 voturi)    
      Ratiunea si credinta nu se exclud (Marţi, 12 mai 2020, 1:45)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Calin_file_de_dosar

      Ai fi surprins cati dintre cercetatorii de top din multe domenii stiintifice si tehnice sunt credinciosi.

      O zicea si un mare om, evreu crestinat, doctor in drept constitutional, mai intai bibliotecar si apo staret la manastirea Rohia: Dumnezeu nu ne-a cerut niciodata sa fim prosti.
  • +11 (25 voturi)    
    Bravo domnilor! (Luni, 11 mai 2020, 21:13)

    democtrates [utilizator]

    Pacat ca acest comentariu nu se va transmite la un post de televiziune, cu acces larg al poulatiei, gen TVR sau PRO TV. Oameni fara scoala, din punctul meu de vedere si cu dizabilitati mentale propaga pe internet teorii conspirationiste. Da, daca vrea sa se infecteze (ca Catarama) sa mearga sa se imbratizeze cu cei infectai. dupa aceea sa planga cat de prost a fost(scuze de termenul folsit).
  • -9 (43 voturi)    
    deci (Luni, 11 mai 2020, 21:15)

    Stefan534324 [utilizator]

    "sa ne intrebam daca tu (si societatea) mai aveti nevoie de cercetatori ca noi"

    Raspuns: d-astia NU.

    Avem nevoie de cercetatori care sa cerceteze, nu sa stea toata ziua pe la TV sau internet.
    • +8 (24 voturi)    
      Propagarea stiintei (Luni, 11 mai 2020, 23:12)

      Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      E la fel de importanta ca si stiinta in sine. Sunt nenumarate cazuri de profesori excelenti cercetatori care nu stiu sa predea un curs.
      • -1 (11 voturi)    
        in 99.9% din situatii (Marţi, 12 mai 2020, 11:12)

        Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

        in ziua de azi nu se promoveaza stiinta, ci propaganda si minciuni cu aere stiintifice.
        • +2 (4 voturi)    
          Depinde foarte mult (Marţi, 12 mai 2020, 14:14)

          Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

          Ce citesti si ce consideri ca e stiinta. Faptul ca e praf pe strada nu inseamna ca in casa ta nu faci curat. La fel ar trebui sa faci si cu informatia.
    • +1 (19 voturi)    
      esti prost gramada... (Marţi, 12 mai 2020, 2:23)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      taci din gura
  • +19 (23 voturi)    
    Linkedin (Luni, 11 mai 2020, 21:17)

    Orpheus [utilizator]

    M-a distrat profilul lui pe Linkedin: Cezar Ionascu means your masculinity mentor :)

    Barbatul feroce, ce mai!
  • +6 (14 voturi)    
    Ce nebunie (Luni, 11 mai 2020, 21:27)

    mopsu [utilizator]

    noi, cei nascuti pe vremea lui nea Nicu am fost vaccinati, fara a muri niciunul....Sau cel putin printre cunoscuti. Acum cei care nu se vor vaccina ar trebui separati, sa moara între ei !!!!
  • -5 (5 voturi)    
    Bine! (Luni, 11 mai 2020, 21:33)

    ..13 [utilizator]

    .
  • +20 (22 voturi)    
    Capul mic, dar mintea stă lejer! (Luni, 11 mai 2020, 21:39)

    XYZZZ [utilizator]

    Din ciclul "scriu eu pe Facebook care-i șpilul". Likeurile primite nu arată decât că mai sunt o mulțime de oligofreni printre conaționali.
    • 0 (2 voturi)    
      dar sa ii vezi pe afara.... (Marţi, 12 mai 2020, 19:16)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui XYZZZ

      Cum zburda fericiti este zic eu si mai grav
  • +30 (42 voturi)    
    :-) (Luni, 11 mai 2020, 21:41)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Elegant, dar e o pierdere de vreme sa-i raspunzi asa frumos unui prost. El va sti intotdeauna mai bine ;-).
    • +10 (16 voturi)    
      Si da, si nu (Luni, 11 mai 2020, 22:03)

      Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      Nu comentez sub nici o forma ineptiile prin care acest individ isi justifica ignorarea carantinei si regulilor. Ele nu sunt sub nici o forma o justificare stiintifica. Putea spune simplu: "asa vrea muschii mei" si era echivalent.

      Dar ce putem face noi? Simplu: nimic. In afara de a-l ruga frumos si explica, nu putem face NIMIC. Din mai multe motive.

      Primul: nu il poti sanctiona / ameninta / lua la rost in absenta unui cadru legislativ clar. Omul este legal liber sa faca ce doreste. Culmea, omul e liber chiar sa intre cu autobuzul intr-o statie plina de oameni si sa omoare 20. Da, asa este in democratie. Nu mai e liber de abia post factum. Ante factum e liber sa faca ce vrea. Iar cat timp nimeni nu poate dovedi ca e bolnav / infectat, e liber sa circule. Da, este inconstient, este rau intentionat, este imoral. Dar asta ramane sa discutam intre noi, filosofii. El e in tot acest timp un om liber. Ca si noi. Noi luam decizia sa ne protejam. Dar nu este aceasta decizie o obligatie. Nu poti obliga pe cineva sa se spele, chiar daca pute, chiar daca ii face bine si chiar daca iti da tie paduchi. Pe el nu il poti lua cu forta si baga sub dus.

      Al doilea: cat timp sunt date amenzi care apoi sunt contestate chiar de stat (statul contra stat) rezulta fie ca statul e incompetent, fie ca este rau intentionat, fie ambele simultan. In aceste conditii, ce drept chiar si moral are statul (cand el nu isi respecta propriile reguli) sa iti impuna tie sa le respecti?!?

      Al treilea: tine de educatie. Nimeni nu te poate obliga sa fii educat. La fel cum nimeni nu te poate obliga sa studiezi.

      Concluzia: a fi prost NU E ILEGAL. Iar o tara se conduce dupa legi. Nu dupa impresii sau moralitate (altfel aplicam Sharia si luam de bun ca moral e ce scrie intr-o carte veche de secole si avem o armata de oameni care sa interpreteze aceasta moralitate).
      • +1 (3 voturi)    
        problema este alta (Marţi, 12 mai 2020, 19:15)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

        Ca si alti prosti se iau dupa...

        Daca nu se intervine cu un alt punct de vedere atunci prostul poate prosti mai departe.

        Activ este sa raspunzi la prostii civilizat.
    • -2 (12 voturi)    
      ! (Luni, 11 mai 2020, 22:05)

      HChifteluta [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      Si totusi cineva ti-a dat un minus! :)
      • +6 (10 voturi)    
        Pai si io aproape ca i-as da (Marţi, 12 mai 2020, 1:50)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui HChifteluta

        Ca simplul fapt de-a explica pe larg de ce-i prostu' prost e deja ceva. Nu poti sa zici ca-i nimic.

        Am avut in repetate randuri experienta asta. Iti trebuie multa rabdare, da' chiar si pe web, daca dai de unu' extrem de capos si cu idei fixe, da' nu musai complet irational, si capabil sa lege doua idei, daca-i explici de suficient de multe ori, din toate punctele de vedere, fara sa-l bruschezi sau sa-l jignesti, de ce n-are dreptate, ai uneori surpriza sa vezi ca incepe sa judece.

        Poate prostu' care-a publicat prostia la care-au raspuns cercetatorii e prea prost sa priceapa ca-i prost. Da' dintre miile de oameni care initial s-au luat dupa el, daca macar unul citeste raspunsul si incepe sa se documenteze si sa judece, deja e un castig. Semnificativ, as zice io.
  • 0 (30 voturi)    
    Political correctness (Luni, 11 mai 2020, 21:57)

    Neutryno [utilizator]

    ...ce spun cei doi respondenti. Nimic nou sub soare. Doar ca chestiile alea gen "crede si nu cerceta" ca guvernele, care or fi alea, iti vor neconditionat binele sunt superflue. TOATE guvernele noastre postrevolutionare au vrut binele. Doar ca nu a cetatenilor obisnuiti.
    In rest, multa mistocareala si putina stiinta.
    • +10 (22 voturi)    
      Matale ai citit numa' ce ti-a convenit (Marţi, 12 mai 2020, 1:56)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Neutryno

      Ei de fapt altceva au spus. Anume, ca la ei, fiind oameni de stiinta, sa te indoiesti de absolut orice e deformatie profesionala. Doar ca indoiala si-atat, fara sa incerci sa ajungi la o concluzie, e la fel de prostie ca luat fara sa verifici de buna orice afirmatie, indiferent de sursa. Ce nu e prostie, e sa te informezi din mai multe surse, sa analizezi sansele de credibilitate ale surselor, sa judeci cat de plauzibila e informatia, si pe baza aia sa-ti formezi o opinie.

      Caz particular de afirmatie: virusul care cauzeaza COVID-19 nu exista. Asta e clar o prostie. Ar fi o mistificare de trei ori cat China daca n-ar exista virusul, si toti medicii, din toate cele 184 de tari, toti laborantii care lucreaza la teste, toate asistentele medicale si infirmierele din spitalele de boli infectioase, de peste tot de pe glob, ar trebui sa contribuie la mistificare. Nu doar atat, dar ar fi o mistificare utopica - toti politicienii, de peste tot de pe glob, impreuna cu sustinatorii lor din mediul economic si financiar, au doar de pierdut din criza asta. Mai mult, toate articolele stiintifice pe tema COVID-19 ar trebui sa fie ticluite extrem de priceput, asa de priceput incat si cei care inteleg problemele da' is din afara sistemului sa nu fie in stare sa detecteze mistificarea. Cat de plauzibila e ideea asta? Cat de prost trebuie sa fii ca sa afirmi ca virusul nu exista?
  • +10 (20 voturi)    
    Prea... (Luni, 11 mai 2020, 22:42)

    ElDiablo [utilizator]

    ...mult efort pentru un neica nimeni care posteaza aberatii pe site-ul de tembelizare in masă FB.
  • +11 (15 voturi)    
    Ha (Luni, 11 mai 2020, 22:51)

    bgd [utilizator]

    E agent rus, parerea mea...
    Cine are timp si chef sa se uite pe contul lui de Fb (poate si pe al Oksanei pt context), la poze, cronologie, tipurile de mesaje si idei promovate, frecventa lor si mai ales timpii de postare, poze, activitati, etc... De mentionat... nu par a avea prieteni apropiati.
    Foarte curios personajul si numai incredere nu-mi inspira. Eu cred ca stie foarte bine ce face...
  • -8 (16 voturi)    
    Expertii si-au dat mana (Luni, 11 mai 2020, 23:56)

    Setalcott [utilizator]

    Si ce legatura are fizica si genetica cu imunologia si epidemiologia?

    https://www.youtube.com/watch?v=tplYVTQm9Es
  • -7 (23 voturi)    
    Să încerc eu câteva contra-răspunsuri (Marţi, 12 mai 2020, 0:00)

    hic sunt leones [utilizator]

    1. O mască are un cost pe care oamenii nu prea au motive să-l plătească; da, purtarea măștii de persoane sănătoase sau asimptomatice este nu doar o prostie ci și contra recomandărilor... OMS.
    2. De ce să port mănuși când pot avea grijă să nu-mi bag degetele-n gât?
    Dar de ceilalți 3000 de pasageri nu s-a lipit virusul (sau ei aveau mănuși)?
    3. Procentul de persoane care au complicații de la acest virus este 10% și cel al persoanelor care decedează, avându-l, este de 1% (au fost făcute calcule care spun că la nivel macro cifrele sunt 1% respectiv 0.1-0.5%), deci probabilitatea ca persoana îmbrățișată să fie asimptomatică este de cel puțin 800 de ori mai mare decât ca ea să moară; vreți cumva să manipulați publicul?
    5. Ați comunicat constant publicului chiar și informații incomode statului (cum e de ex calculul de mai sus)?
    9. Multă lume zice că virusul determină la mase maxim o durere de cap preț de câteva minute și produce complicații la un număr infim de persoane; ceea ce înseamnă că este absurd ca oamenii să fie carantinați cu toții.

    Reacția de respingere este normală atunci când oamenii sunt mințiți sau manipulați chiar de/cu ajutorul dv., cercetătorii.
    • +9 (17 voturi)    
      Pentru ca gandesti din perspectiva TA (Marţi, 12 mai 2020, 1:37)

      Armelocu [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Masca nu e acolo ca sa te protejeze pe tine ci ca TU sa ii protejezi pe cei din jur. Facand asta toata lumea, suntem cu totii protejati.
      • -10 (16 voturi)    
        Cum să protejez, dacă eu nu sunt bolnav? (Marţi, 12 mai 2020, 8:23)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Armelocu

        Haideți să nu mai gândim noi pentru toată lumea și să-i învățăm pe oameni să decidă pentru ei înșiși.
        • +4 (8 voturi)    
          Poate esti asimptomatic (Marţi, 12 mai 2020, 13:55)

          Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Poate porti virusul, dar avand un sistem imunitar puternic intri in masa celor care nu sunt in pericol de a face forma grava sau de a muri. Si, sa presupunem, imbratisezi o persoana in varsta, din propria familie (mama, bunica, matusa). Tu ramai in continuare sanatos (sau asimptomatic), dar nu si persoana imbratisata de tine. Nu e asta o dovada de inconstienta si de egoism din partea ta?
          • -2 (8 voturi)    
            Nu îmi suflu mucii pe ele când le îmbrățișez (Marţi, 12 mai 2020, 14:35)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

            ceea ce înseamnă că șansele ca să le transmit vreun virus de genul noul coronavirus sunt minime spre inexistente.
    • +6 (16 voturi)    
      Contra-răspunsuri de aceeași valoare? (Marţi, 12 mai 2020, 2:38)

      Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Cercetătorii încearcă să-i arate individului cât de superficial gândește. Răspunsurile dumneavoastră nu sunt cu nimic mai presus decât convingerile lui. Aruncați niște calcule, dar nu păreți să înțelegeți cum se continuă ele. Dacă persoana îmbrățișată e asimptomatică, pericolul e și mai mare. Ea va putea infecta un număr suficient de persoane astfel încât chiar cu un procent mic de persoane predispuse la complicații grave să producă cel puțin o infecție mortală, transformând gestul lui teribilist într-o crimă.
      Virusul ăsta e mai periculos decât altele prin faptul că persistă foarte mult timp în afara unei gazde, nu prezintă simptome la un procent foarte mare de persoane și are perioadă de incubare destul de lungă. Aceste proprietăți îl fac foarte contagios. E important să limităm contagiunea până vom descoperi un vaccin sau un tratament eficace. Bineînțeles, dacă nu vrem să scăpăm prin selecție naturală de vreo 70 de milioane de oameni, în general bătrâni și bolnavi.
      • -4 (10 voturi)    
        Poate că valoarea lor este pe alocuri mai mare, (Marţi, 12 mai 2020, 8:41)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Popeye_the_Sailor

        pentru că abordează informațiile medicale din perspective sociale; adică am analizat proporționalitatea măsurilor și mie - nu doar mie ci multor oameni ca mine - îmi dă că au fost foarte exagerate (iar societatea cu CCR în frunte - care are avantajul de a avea opinii obligatorii - și încet-încet oameni de presă, cetățeni încep să considere la fel: măsurile luate de guvern au fost exagerate și ILEGALE).
        Nu știu cum fac alții, însă eu când am fost răcit sau când am avut vreo boală molipsitoare (asimptomatic ești mai ales pentru cei din jur, nu și pentru tine) nu prea am îmbrățișat lumea; în plus, acest virus se transmite prin schimb direct de lichide (eu mai am mulți ani până să sărut persoane vulnerabile) și aerosoli când există contact pentru o perioadă lungă de timp (peste 15 minute la o distanță mai mică de 1 metru - așa zice OMS, așa au demonstrat testele) - deci o simplă îmbrățișare are risc zero, chiar dacă este în spațiu restrâns.
        Particulele încărcate cu virus persistă nici 3 secunde în aerul liber; dacă ții geamul deschis la birou/locuință (și e simplu să o faci, pentru că e cald) și te speli pe mâini, riscul să iei acest virus din aerosoli și prin atingere este zero.
        Și eu sunt pentru a-i proteja pe cei vulnerabili, însă nu o facem, obligând persoane sănătoase să stea în casă - afectându-le negativ imunitatea - și să poarte măști ci având grijă (la nivel social, personal) de aceștia (iar cei care încalcă legile să fie pedepsiți).
    • -1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 12 mai 2020, 11:33)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      mie asta mi-a placut cel mai mult din expunerea ta:
      "9. Multă lume zice că"

      m-ai convins, iau mingea si ies afara
      ca oricum nu sunt masini pe drum :)
      • 0 (2 voturi)    
        Fiind un schimb de idei bazat pe informații (Marţi, 12 mai 2020, 12:12)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        „multă lume” = specialiști în virusologie.
        Cu câteva excepții insignifiante, eu nu am auzit medici discutând cu panică despre efectele acestui virus; specialiștii - adică lumea aia multă - explică obiectiv efectele: majoritatea covârșitoare a oamenilor nici măcar nu are habar că este infectată și doar un procent insignifiant - la nivel macro - face complicații care, unele - foarte puține (tot la nivel macro) - pot duce, în combinație cu alte stări morbide, la deces.
        La fel ca gripa, tuberculoza și alte mii de boli cu care trăim bine mersi de atâtea mii de ani.
        • +1 (3 voturi)    
          pai tocmai aici e problema (Marţi, 12 mai 2020, 13:12)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Faptul ca poti sa nici nu stii ca esti bolnav
          Poti transmite boala si o f. mica parte din cei infectati vor muri. Iti asumi asta?
          Ca sa nu mai zic ca poate fi invers, tu sa fi infectat de altul si Doamne'feri.

          Simptomele cand exista pot fi usoare - 5 zile dureri de cap a experimentat un asistent medical, sau simti ca se smulg muschii de pe tine, trairile unui doctor/sportiv amator.
          • 0 (2 voturi)    
            Cum o transmit, dacă eu nu scuip lumea (Marţi, 12 mai 2020, 14:41)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            iar transmitere prin aerosoli se face doar stând peste 20 de minute într-o cameră închisă, fără aerisire, la mai puțin de 1 metru distanță de o persoană infestată?

            „Potrivit rezultatelor, un jucător trebuie să stea sub mai puțin de doi metri, timp de 15 minute, ca să contracteze virusul de la respectiva persoană infectată”
            Rezultatele unui studiu efectuat de U. din Aarhus și MS (articolul se găsește pe HN).
    • -1 (1 vot)    
      dragule... (Marţi, 12 mai 2020, 19:08)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Problema cu ala mic si rau este ca se raspandeste bine de tot - iubeste ACE2 la nebunie...

      SI problema noastra este ca daca apar prea multe cazuri ii termina pe ieroii nostri nationali care nu sunt prea bine pregatiti - nici atunci si nici acuma - asa ca daca vrei sa te joci cu viata ta si a altora mergi fara masca si fara manusi in spatiile inchise.

      Eu, ca asa m-au sfatuit cei doi de mai sus, o sa imi pun masca si manusile - ca deh, ascult sfaturile si incerc sa le si inteleg.

      Si pentru ca studiez mai mult decat mi se spune pot sa iti spun ca UV ajuta la omorarea aluia mic si rau - dar asta in alt episod.
      • 0 (2 voturi)    
        De câteva zeci de ani merg fără mască (Marţi, 12 mai 2020, 21:02)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        și mănuși prin spații închise, pline de oameni gripați, care au tuberculoze, malarii și alte boli contagioase și până acum „soldații” mei și-au făcut treaba.
  • +6 (12 voturi)    
    Romania este fara scapare... (Marţi, 12 mai 2020, 2:22)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    Daca au ajuns toti imbecilii natiunii sa faca headlineurile presei cu un rahat de mesaj pe facebook, e clar ca nu mai exista nicio sansa de salvare.
  • -12 (22 voturi)    
    Numai comentarii Comuniste (Marţi, 12 mai 2020, 4:19)

    MDK [utilizator]

    Sa fim seriosi asa zisi "cercetatori" sunt cam inutili pentru o foarte foarte mare din bolile existente astazi. Sa isi vada de borcanele lor ei si astronautii sunt in aceiasi categorie. Studiaza nestudiatele se lauda cu succesul unor vaccine inventate in anii `50 de oamani care nu aveau fondurile si tehnologia de astazi. Cine e mai ipocrit aici ala de pe facebook sau cercetatorul?
    • +6 (8 voturi)    
      Multi sunt doar prosti (Marţi, 12 mai 2020, 7:28)

      Lara Antipova [anonim] i-a raspuns lui MDK

      Atat.
  • -2 (4 voturi)    
    Si totusi... (Marţi, 12 mai 2020, 10:23)

    Arting [utilizator]

    70-80% din ce spun cei 2 cercetatori este corect,dar:
    1.De ce se insista ,la absurd ,cu purtarea manusilor daca s-a acceptat de catre majoritatea specialistilor ca virusul patrunde in corp prin caile respiratorii (nas+gura) si prin mucoasa ochilor?daca un individ isi itroduce mana in nas,gura sau se freaca la ochi este exact acelasi lucru si cu manusi ca si fara. In spitale,la personalul care intra in direct contactcu bolnavii purtarea manusilor de unica folosinta este o comoditate,desi si spalarea puternica la parasirea sectiei este echivalenta ca eficienta!Cat despre echipamentul de cosmonaut (scafandru de adancime) el este menit sa protejeze daca virusul se transmite pe cai aeriene direct si nu numai ca aerosol. O fi asa ,nu am date,dar nici nu le prezinta o autoritate. Altfel bani aruncati,un echipament obisnuit de spital cu halat ,pantaloni si botosi de unica folosinta,care sunt inlocuite la iesirea din zona de izolare si apoi autoclavizate (fara botosi!) face aceiasi protectie fata de purtator si fata de cei cu care vine in contact ulterior. Bineintele in spitale masca cel putin FFP2-_3 sau cel mai bine N95 si ochelari si sau ecran de protectie.Poate cand se va estompa pandemia o sa apara si evaluari despre banii cheltuiti aiurea,pe echipamente inclusiv pe teste fara nicio valoare de informatie tinand cont de dicrepanta imensa intre testari si imbolnaviri,atat la noi cat si in alte tari.De ex suntem peste Ungaria si Bulgaria la testari dar ambele stau mai bine la numarul de decese,ceea ce este cel mai important!
    • -1 (1 vot)    
      pentru ca... (Marţi, 12 mai 2020, 18:58)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Arting

      Cu mainele manevrezi tot felul de obiecte care pot sa fie contaminate si daca ai cea mai mica rana deschisa intra pe acolo ala micu...

      Cam asta este explicatia.
  • +3 (5 voturi)    
    Umberto Eco (Marţi, 12 mai 2020, 14:29)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Internetul a dat prostilor voce egala cu a laureatilor Nobel.
    • 0 (2 voturi)    
      le-a fost data inca o sansa (Marţi, 12 mai 2020, 18:56)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      celor mai slabi dar depinde tot de ei cum inteleg si apreciaza oportunitatea.

      Poate, poate...
  • 0 (2 voturi)    
    Rational nu e tot una cu rationalizare. (Marţi, 12 mai 2020, 16:10)

    clint [utilizator]

    Rationalizare e o incercare de a da o nota rationala si pozitiva unui sentiment subconstient, cum ar fi frica, ura, mania.

    Lipsa totala de "self awareness" ne face sa nu stim ce ne "mana in lupta" din subconstient: frici, invidii, ura, samd. Acesti oameni nu pot fi convinsi rational ca gresesc. Una din marile tragedii ale umanitatii, fiindca astia sunt multi, unele studii spun ca vreo 95% din oameni.

    Asa ca degeaba incerci sa convingi un prost din asta sa poarte masca ( sau centura de siguranta daca vreti ). Frica lui de a nu cadea de prost, fricos, cu masca aia e mai mare decat orice argument rational ce i se poate aduce. Si acum, ma scuzati, daca nici in situatia asta nu inteleg ca e vorba de un gest mic pentru ceilalti, atunci nu va intelege niciodata.
  • 0 (4 voturi)    
    cred ca raspunsul celor 2 merita sa fie citit (Marţi, 12 mai 2020, 18:54)

    ..13 [utilizator]

    Pentru ca am vazut pe afara cum umbla unii de zici ca nimic nu s-a petrecut pi ici sa si nici prin lume...

    Inconstientii vor sa moara - vezi si cazul Catarama - dar parerea mea este sa incerce sa astepte vremuri mai bune ca sa capete mai mult respect cand ajung la groapa - caci acum este un grup restrans care ii petrec pe ultimul drum si este mare pacat de un asa efort sa nu fie cinstit cu mai multa fala si admiratie - zau asa!

    Deci multumesc celor 2.
  • 0 (0 voturi)    
    nu au dreptate (Miercuri, 13 mai 2020, 18:09)

    Alex Moga [anonim]

    Toate punctele dvs sunt combatute.
    1). Cum sa treaca aceeasi cantitate de aer cand porti masca fata de cand nu porti masca. Inseamna ca masca nu e buna plus ca inhalezi si dioxidul de carbon propriu
    2). Spui ca din 3711 s-au infectat 700 pasageri. De unde stii ca s-au infectat fiindca nu purtau manusi. Doar presupui.
    3). Ce rezolva daca imbratiseaza niste pacienti din spital? Este posibil sa ia o gripa obisnuita si ce a rezolvat?
    4). referitor la vaccinul antigripal. Tocmai ca sunt studii care arata ca cei care au facut vaccinul antigripal au fost asociati semnificativ cu coronavirus si metapneumovirus conform acestui studiu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31607599. E si logic fiindca aveu virusul inactivat din vaccin. Vaccinul antigripal in 50 % din cazuri nu functioneaza dupa delcratile oficiale ale medicilor. Eu cred ca nici 50%. Au murit de gripa cu vaccin antigripal cu tot. In Italia au murit 2 batrani tocmai dupa ce au fost vaccinati antigripal si a fost nevoie sa fie retrase acele loturi.
    5). Corect sa nu mergi la testari fiindca majoritatea testelor arata gresit. Conform unor studii si articole oficiale. The COVID-19 RT-PCR test will be performed at the Center for Testing in Burlington, North Carolina. Positive results do not rule out bacterial infection or co-infection with other viruses. The agent detected may not be the definite cause of disease. The F.D.A.’s action follows a report by more than 50 scientists, which found that only three out of 14 antibody tests gave consistently reliable results, and even the best had flaws. An evaluation by the National Institutes of Health, working with other federal health agencies, has also found “a concerning number” of commercial tests that are performing poorly, the F.D.A. said. https://www.nytimes.com/.../fda-antibody-tests.... https://www.nytimes.com/.../fda-antibody-tests...?
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32133832 The positive predictive value of the active screening was only 19.67%, in contrast, the


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by