VIDEO Bătălia pentru București. Nicușor Dan, la HotNews.ro LIVE: Voi susține abrogarea Taxei Oxigen / Continuarea Pasajului de la Ciurel ar fi o aberație / E obligatorie o dezbatere privind banii pentru biserici

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 9 decembrie 2019, 13:06 Actualitate | Esenţial


Nicușor Dan susține că, dacă va ajunge primar al Bucureștiului, va susține abrogarea taxei Oxigen introdusă de Gabriela Firea, pentru că nu se justifică nici din punct de vedere al traficului, nici al poluării. Invitat la interviurile HotNews.ro LIVE, Nicușor Dan a declarat că între proiectele de infrastructură sunt sistemul de management al traficului, șoseaua de Centură și tramvai prin Piața Unirii. Nicușor Dan este susținut de USR București în cursa pentru primăria Capitalei. El precizează însă că nu va candida, dacă opoziția va avea un candidat unic și nu va fi el acela.


Aceasta este prima întâlnire dintr-o serie HotNews.ro care își propune să invite principalii candidați la Primăria Capitalei pentru a-și prezenta soluțiile pentru București.


Cele mai importante declarații, livetext:

Termoficare:
  • Trebuie să păstrăm sistemul centralizat, pe zonele de sud și vest trebuie doar schimbată rețeaua. Nu în ritmul în care s-a făcut. În acești ani s-au făcut 30 de km de rețea, deci ar lua 100 de ani să fie gata toată.
  • Eu cred că în mandatul meu ar fi fezabilă modernizarea a 100 de km de rețea pe an.
  • Avarii vor mai fi, numai că proporția lor va fi mai mică dacă se va acționa acolo unde este cea mai mare nevoie.
  • Din punct de vedere tehnic, totul ține de viteza de execuție, de caietul de sarcini care să oblige prestatorul să lucreze în 3 schimburi.
  • În cât timp s-ar putea intra în normalitate? Eu am spus că se pot face 100 de kilometri pe an și asta este fezabil.
  • Nu e tehnic posibil ca mai devreme de 10 ani să putem să ne racordăm toți la centrale de apartament și asta ar face ineficient sistemul centralizat. Noi trebuie să câștigăm încrederea cetățenilor în sistemul centralizat.
  • Ce se întîmplă cu cei care au centrale de apartament? Iașiul a reușit să îi convingă pe oameni ca încet, încet să revină la sistemul centralizat de termoficare.

Poluare, decongestionarea traficului și politica de parcări:

  • Traficul - sunt mai multe paliere: unul dintre ele este managementul traficului, adică să ajungi la 700-800 de intersecții semaforizate inteligent într-un orizont de timp de 2-3 ani. Impactul este de 10-15% pe trafic. Diferența dintre o intersecție ocupato 100% și una la 90% este fantastică.
  • Al doilea palier este pe transportul public. Am început să prezint soluții de optimizare pe traseele de traleu și tramvai. Aici trebuie optimizat traseele, de conectare și reconfigurare de trasee. Este aberant ca în zona centrală troleibuzele care ajung să nu treacă pe acolo.
  • Cu tramvaiele - e aberant că tramvaiul 32 se oprește la Unirii și trebuie să te dai jos și să traversezi pe jos până la piața Sf. Gheorghe. E o soluție foarte simplă ca liniile acestea să fie conectate prin Piața Unirii. E o problemă de reconfigurare de trasee.
  • Mai este o problemă de linie unică pentru degrevarea orașului - linii dedicate pentru autobuz care să fie partajate și cu bicicletele.
  • Mai ține să reușești să iei mașinile care sunt parcate pe prima bandă și aici se ajunge la strategia pentru parcare.
  • Trebuie făcute parcări la intrarea în oraș - gratuite - ca să stimulezi mașinile să rămână acolo. Degeaba ai o parcare la Străulești cu 50 de bani pe oră și mai departe e gratuit pe prima bandă. Park&Ride Gratuit.
  • Trebuie ca toate locurile publice de parcare și de reședință să fie inventariate de primării, trecute în sistem informatic și prin politica de prețuri să stimulezi să parcheze nu neaparat unde ar parca ei gratuit în mod normal. în locuri unde nu ar parca de obicei.
  • În spatele bulevardelor, dacă renunți la două sensuri, faci sensuri unice și câștigi niște locuri de parcare.
  • Când ai un sistem de parcare în sistem informatic poți să faci politici de parcare. După estimările mele sunt între 50.000 și 100.000 de mașini care nu circulă și care sunt parcate pe spațiul public.

Despre taxa Oxigen:

  • Așa cum este nu rezolvă nici traficul, nici poluarea. Oamenii care folosesc mașina o vor folosi în continuare, cu tot cu această taxe. Iar zona pentru care se plătește pe centru este destul de mică.
  • În viziunea mea trebuie să existe un preț pentru folosirea mașinii în detrimentul transportului public. Prețul ăsta vine cu prețul de parcare. Poți practic plăti astfel proporțional cu utilizarea mașinii.
  • Într-un sistem legal de parcare va fi foarte logică sancțiunea de a ridica mașini pentru cine nu parchează în acele locuri.
  • Veți susține abrograrea taxei Firea? Da. Taxa trebuie inclusă în prețul parcării. Până când transportul public nu devine funcțional, mi se pare disproporționată această măsură (taxa oxigen). Voi susține abrogarea.
  • În momentul când vom avea o politică de parcare și un transport public funcțional putem să ne gândim la o taxare care să fie proporțională cu poluarea cu care mașinile o fac.

Despre parcările de reședință:

  • E o aberație să ai loc plătit - oriunde în lumea civilizată tu locuitor al unuic artier plătești un abonament și ai o rază pe care parchezi.
  • Propuneți ca pe viitor să nu mai existe locuri individuale plătite? Da. Să fie parcări de reședință pe zone.
  • În momentul în care ai sistemul electronic, vei știi cine are o mașină, cine are două-trei și prin politici de prețuri o să stimulezi oamenii să se ducă mai departe să parcheze a doua mașină, a treia.
  • Ca o strategie de parcare să funcționeze trebuie să existe sancțiuni. Acum e aberant cum Compania de parcări plătește un om să aibă grijă de 30 de locuri de parcare.
  • Dacă vine un musafir, el va avea regimul de a parca pe un loc public fără să fie rezident. Va plăti o taxă.

Despre companiile municipale:

  • Pe scurt, soluția absolută ar fi desființarea, în practică însă problemele sunt complexe. De exemplu activitatea RADET a fost preluată de Termoenergetica. Sunt situații în care aceste companii au început prestarea serviciului public.
  • Am spus că opoziția trebuie să aibă un candidat unic, dar și că trebuie să facă un acord pe problemele orașului. Aș vrea să existe trecut negru pe alb audit al primăriei, al instituțiilor din subordine, inclusiv a acestor companii.
  • Nu cred că vor fi foarte mulți oameni concediați. O să fie o analiză de la caz la caz. Mare parte din oameni pot fi relocați.


Despre lucrări de infrastructură și Centura Capitalei::

  • Zona istorică a Bucureștiului ocupă cam 7%. Nu aici este problema. Problema este să facem șoseaua de centură.
  • Fără îndoială, Primăria poate gestiona Centura. Primăria are 900 de milioane de euro, din care alocă pe investiții cam 70-80 de milioane. Când ai o împărțire judicioasă a bugetului poți să te duci cu 300 de milioane spre investiții. Centura Capitalei este o investiție crucială pentru București. O văd preluată la Primărie acum.
  • Ce proiecte de infrastructură vizați? Nu am un răspuns definitiv. Este o echipă care lucrează la asta.
  • Cel mai mare proiect de investiții: Centura Capitalei la Primărie.
  • Există un exemplu fericit de la Oradea unde soseaua de centură a fost cu bani de la buget, iar tot ce înseamnă birocrația a făcut primăria. Un parteneriat între Primăria Capitalei și Compania de Drumuri poate fi făcut în beneficiul bucureștenilor. Noi suntem în situația în care Primăria se lamentează că nu avem centură, fără să ne comunice pe segmente ce soluții are.
  • Continuarea Pasajului de la Ciurel ar fi o aberație. E o investiție care nu rezolvă mare lucru. Nu trebuie să continuăm o investiție care încurajează oamenii care vin de la Craiova și merg la Constanța să o facă pe la Unirea.
  • Dacă vrem o soluție pentru zona de Vest trebuie să facem centura pe patru benzi și străpungerile cum ar fi cea de le strada Liniei sau de pe bulevardul Timișoara.
  • Pasajul de la Doamna Ghica este un proiect necesar, dar cu tramvai.

Despre ajutoarele/ stimulentele Primăriei:
  • Mare parte din ele trebuie tăiate. E mult mai util să rezolvăm problema traficului și poluării, decât aceste stimulente care ajută individual niște oameni.

Banii pentru biserici:
  • E una dintre chestiunile la care bucureștenii trebuie să răspundă.
  • În proiectul de buget, înainte de a-l propune, o să existe 5 întrebări importante, pe 5 alocări importante.
  • Eu sunt un candidat care vrea să fie votat și de cei care doresc și care nu doresc să fie dați bani pentru Biserici.
  • O dezbatere publică e obligatorie.
  • Dacă bucureștenii spun că nu vor, nu dăm.

Despre târguri și ornamente:
  • Aici e o soluție de bun simț: Viena are aceleași ornamente de 20 de ani.

Despre relația cu Cioloș:
  • Sunt în relații normale, l-am văzut în aeroport. M-a surprins declarația lui.
  • Campania asta oameni noi în politică a venit ca o reacție la politica veche de partid în care oamenii erau împinși pe diverse funcții.
  • Eu am spus că opoziția trebuie să aibă un candidat unic, dacă nu voi fi eu acela, eu nu candidez.

Marile proiecte de investiții pe care se va axa:
  • Sistem de management al traficului.
  • Tramvaiul prin Piața Unirii.
  • Șoseaua de Centură.
  • Vor mai fi 20 de proiecte ierarhizate când voi ieși cu proiectul pentru Primăria Capitalei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















21665 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Taxa Oxigen (Luni, 9 decembrie 2019, 13:09)

    CristianC. [utilizator]

    Cum vedeti aplicarea taxei Oxigen?
    • +7 (19 voturi)    
      necesara (Luni, 9 decembrie 2019, 14:49)

      rsbl [utilizator] i-a raspuns lui CristianC.

      taxa Oxigen este necesara pentru a scapa de toate cazanele de pe sosele.
      • +2 (8 voturi)    
        Taxa e o ABERAȚIE (Marţi, 10 decembrie 2019, 8:59)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

        Care ar impune taxa pe mașini, chit că circulă chit că nu circulă și sunt folosite doar în weekend. Și care ar fi DISCRIMINATORIE și INECHITABILĂ, taxând un Logan benzină euro 3 care doar traversează orașul și netaxând un SUVoi sau un taxi diesel euro 6 care freacă bulevardele nonstop.

        Cine vrea să scape de ”cazane” să ceară controale RAR în trafic și mai mulți polițiști pe stradă.
        • -3 (5 voturi)    
          Taxa nu este o aberatie. (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:54)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui Kap

          La noi nu se limiteaza nimic, de aia avem cazane non-EURO pe strazi, in orase ca Bucuresti. Dupa mine, tot ce e sub EURO2 ar trebui interzis in marile orase ca Bucuresti, fiind o problema de sanatate majora. Tot dupa mine, autobuzele ar trebui sa fie electrice, nu turcisme Diesel/

          Graba cu care occidentalii se leapada de DIESEL, imi spune ca datele statistice legate de efectele lor asupra sanatatii incep sa prinda contur si nu arata deloc bine. Pentru informarea ta, in anii '50 se credea ca fumatul "nu e atat de nociv". In orice film al acelor vremuri, personajul principal fuma la greu. Apoi au venit datele de la OMS si au inceput sa isi puna mainile in cap. Asa au taiat reclamele, au bagat accize, si alte masuri "discriminatorii".

          Tot fraierul a auzit si el de cuvantul "discriminare" si crede ca daca nu e lasat sa se dea cu cazanul lui "Dizal" din 1900 toamna prin buricul targului, sa ii gazeze pe ceilalti, este, vezi-doamne, "discriminat".
          • +1 (5 voturi)    
            Taxa este o ABERAȚIE (Marţi, 10 decembrie 2019, 13:41)

            Kap [utilizator] i-a raspuns lui clint

            Orice mașină care STĂ în parcare nu poluează. de vreme ce taxa nu face diferența între câți km parcurg și deci cât poluează, este INECHITABILĂ.
            Iar DISCRIMINATORIE este datorită distincției bazate strict pe norma de poluare și nu pe cât poluează EFECTIV.

            Tot fraierul a aflat că dieselul e nociv doar după dieselgate, și și-a translatat discursul către fantasma electrică.
            Dar nu merge unul cu tramvaiul sau troleul, în schimb îi dă cu gargara electrică, așa dă bine azi.

            Dar așa e fraierul, defazat, n-a aflat care sunt cauzele poluării din București și nici că nu mașinile produc cel mai mult din ea, dar îi dă din gură ca să-și aline frustrările despre ”cazane”.
            • 0 (4 voturi)    
              taxa nu este o aberatie (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:08)

              Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui Kap

              este necesara pentru reducerea poluarii si decongestionarea traficului. Numai pentru asta si am decis sa nu votez Nicusor Dan
              • +1 (3 voturi)    
                Taxa este o ABERAȚIE (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:45)

                Kap [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe_Dan

                Poluarea cea mai mare nu e generată de autoturisme, mai informează-te.
                Aglomerația din trafic se reduce prin:
                - întreținerea, îmbunătățirea și dezvoltarea transportului în comun (infrastructură, nu numai contracte de vehicule date pe ciubuc);
                - construcția de parcări;
                - benzi unice TRATB, piste de biciclete;
                - management inteligent al traficului: fluidizări, corelări semafoare, gestionare fluxuri, ridicări rapide de mașini parcate prost, amendare rapidă;
                - dezvoltare infrastructură rutieră: crearea de poduri.
                S-a făcut ceva din astea înainte de a TAXA?
                Fifi CATASTROFĂ a făcut 0 dar cere bani.

                Și nu, nu cred că votai oricum Niușor, cred că doar trollezi. Probabil pentru blatiștii PNL, care mimează doar opoziția.
                • -1 (1 vot)    
                  netaxarea e aberatie (Miercuri, 11 decembrie 2019, 13:00)

                  Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui Kap

                  Fiecare cu parerea lui. Vom vedea la vot
        • +1 (1 vot)    
          @kap uite-te puțin cum e în alte țări (Marţi, 10 decembrie 2019, 14:54)

          @Dem [utilizator] i-a raspuns lui Kap

          La Milano e interzis pt. <Euro3 diesel și ceva mai mult benzină. In centru area C e și mai restrictiv. un exemplu area B link mai jos

          https://milano.repubblica.it/cronaca/2019/02/24/news/area_b_milano_regole_divieti_diesel-219939839/

          corect. unul care face 60mii km pe an trebuie sa plateasca poluarea mai mult ca unul cu 8mii/an se poate băga taxa de poluare în combustibil cu riscul creșterii costului de transport produse
    • +5 (27 voturi)    
      sustine abrogarea... (Luni, 9 decembrie 2019, 15:38)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui CristianC.

      Nicusor, eu fac parte din cei mai infocati sustinatori ai tai.

      Daca te angajezi ca scoti taxa oxigen ii voi da votul lui paleologu sau oricui altcuiva in afara de Firea.

      Taxa oxigen este singurul lucru bun din mandatul lui firea,
      • +13 (17 voturi)    
        sustine ce trebuie (Luni, 9 decembrie 2019, 17:07)

        DoroDoro [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

        Asa e! Un matiz BENZINA polueza de cateva x mai putin decat un RS6/Rage Rover DISEL/Seria5 DISEL de ultima generatie, primul in schimb nu are voie sa circule pt ca e SARAC!
        • -3 (7 voturi)    
          Doro, ti-am dat cu plus (Luni, 9 decembrie 2019, 21:23)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui DoroDoro

          Dar sa stii se scrie Diesel nu DISEL.
          Saracia nu e o scuza in toate situatiile.
        • -2 (2 voturi)    
          nu asa se calculeaza! (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:44)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui DoroDoro

          am tot vazut argumentatia asta gresita.

          Cam cate Rs6 + echivalent sunt comparativ cu matiz + echivalent.
          Nu am in fata o statistica dar raportul este minim de 1 la 100.
          Deci sa zicem ca la 100 de matizuri + echivalent exista si un RS6+echivalent.

          Asa se incadreaza producatorii in norma de poluare, in functie de flota. D aia ferrari primeste tot euro 6, pentru ca nu produce multe.
        • -3 (3 voturi)    
          In alte tari cum e ? (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:58)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui DoroDoro

          Ca acolo ca sa iti iei o masina nesimtita, gen Range Rover, trebuie sa iti pui bani deoparte si pentru taxe. Matizul daca e non-EURO ar trebui sa dispara pur si simplu de pe strazi si daca e non-EURO2, sa nu aiba voie in orase mari ca Bucuresti. Pentru masini cu motor mare, gen Range Rover, dai 50.000 EUR, dar te pregatesti sa dai vreo cateva mii de euro pe an taxe.
    • +2 (4 voturi)    
      Taxa (Marţi, 10 decembrie 2019, 9:05)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui CristianC.

      Se justifică după ce se realizează toate celelalte investiții necesare pentru un transport alternativ civilizat, care să încurajeze oamenii să renunțe benevol la mașini și nu prin coerciție:
      - benzi dedicate transportului public
      - vehicule moderne (nu neapărat turcești) și suficiente
      - park&ride gratuite la toate intrările din oraș
      - piste de biciclete sigure, pe toate marile artere (ca pe calea Victoriei), prioritare față de zona auto, in locurile unde sunt gîtuiri (ocolirea de la Ateneu trebuia făcută cu prioritate pentru bicicliști și cu dificultate pentru auto) - mersul pe bicicletă presupune un mic efort (greu de înțeles pentru unii că e sănătos), dar trebuie răsplătit prin siguranță (protejare de restul carosabilului) și eficiență (cel mai scurt și rapid traseu). Asta se poate obține în mulți ani de preocupări constante - calea Victoriei arată că se poate.
      • -2 (2 voturi)    
        Eu nu sustin taxa ci interzicerea non EUR. (Marţi, 10 decembrie 2019, 13:05)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui gebica

        Taxa e prea blanda si dorinta romanului de a conduce o masina smechera prin buricul targului nu se va impiedica de o taxa.

        Asa ca, tot ce e non EURO / mai vechi de 15 ani ar trebui interzis in marile orase cel putin. In Bucuresti as merge pana la EURO2.

        Dublate autobuzele, numai electrice, cu AC, si celelalte spuse de tine ( benzi, prioritate, etc ).

        Gratuitate pentru pensionari doar in afara orelor de varf. La 8 dimineata cand mergem la munca, am vrea mai putini pensionari in autobuze, genul ala care cauta cea mai ieftina ceapa in tot orasul.

        Cine stie, poate romanii vor gasi mersul cu autobuzul placut, asa cum l-am gasit eu in Germania.
    • 0 (4 voturi)    
      Euro0÷Euro3 trebuie să dispară, Euro 4 taxat (Marţi, 10 decembrie 2019, 14:40)

      @Dem [utilizator] i-a raspuns lui CristianC.

      In orice se face in aceasta tara trebuie aruncat un ochi la vecinii cu 30 de ani în fața noastră cu civilizația
      In marile metropole Euro0÷Euro3 nu au acces.
      Se scrie pe indicatoare și ești pasibil de amendă
      Euro 4 va trebui taxat simbolic incepand din 2021 si undeva 2025 interzis. Vehicule peste 2000 cm3 taxate
      tot simbolic de genul 300lei/an
      Nicusor Dan m-ai deceptionat cu ideile populiste de a nu face ordine la capitolul poluare.
      • 0 (2 voturi)    
        euro 4 sunt probabil cele mai multe (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:10)

        Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui @Dem

        si eu am tot euro 4. Ar trebui taxate ceva mai mult decat simbolic, si chiar de la 1 ianuarie. Cu tot felul de derogari nu rezolvam nimic
  • +12 (20 voturi)    
    Go, go Nicusor! (Luni, 9 decembrie 2019, 13:12)

    qwerasdf [utilizator]

    scapa-ne de fierea asta...
  • +4 (12 voturi)    
    Decizia cea mai buna? (Luni, 9 decembrie 2019, 13:14)

    AAO [utilizator]

    Ca matematician, statistic, cum va evaluati sansele sa ajungeti primar din a treia incercare? In conditiile in care PSD are o baza statica de votanti iar din decizia de a candida ca independent sustinut de USR, in conditile care acestia sunt in alianta iar PLUS are candidatul propriu pentru PMB, nu poate rezulta decat o impartire a voturilor ramase, cat de oportuna vi se pare insistenta de a candida in loc de a sustine candidatul cu sansele cele mai mari de reusita?
    • +9 (17 voturi)    
      El este (Luni, 9 decembrie 2019, 13:38)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui AAO

      ... candidatul cu cele mai mari sanse de reusita, conform mai multor sondaje, mai mult sau mai putin secrete. Asta e motivul pentru care ceilalti candidati (potentiali) muncesc din greu sa "iasa in fata", doar-doar or mai creste in sondaje...
    • +1 (21 voturi)    
      Ciolos sabatoeaza, nu Nicusor! (Luni, 9 decembrie 2019, 13:42)

      NOTORIOUS [utilizator] i-a raspuns lui AAO

      ca iese firea sau candidatul pnl, tot nu se rezolva nimic. Ciocol ce s-a lipit de USR cu un partid ce separat ar lua probabil 4 % ca si Tariceanu, ar face bine sa nu mai saboteze oamenii ce chiar vor sa faca ceva si nu sunt corupti. Singura sansa pt Bucuresti sa se schimbe cat de cat ceva, este DOAR Nicusor, restul putem sa votam direct pe duamna, ca tot aia e.
      • +3 (9 voturi)    
        Ciolos lua cu 50% mai mult ca Barna (Marţi, 10 decembrie 2019, 0:14)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui NOTORIOUS

        Iar partidul lui e cel mai democratic din Romania...
    • +5 (13 voturi)    
      faptul ca (Luni, 9 decembrie 2019, 14:18)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui AAO

      la alegerile trecute a avut 30% si a iesit pe locul doi nu ti se pare semnificativ ?
      Mitterand a ajuns presedintele Frantei la a cincea incercare !
    • 0 (2 voturi)    
      Randul trecut (Marţi, 10 decembrie 2019, 9:18)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui AAO

      a fost prostia PNL ca nu a recunoscut ca Nicusor are sanse mai mari, au mai si bagat un candidat de umplutura dupa balbaiala cu Marian Munteanu.
      ND nu a invins-o pe Firea din 3 cauze care nu au depins de el:
      1) Unii simpatizanti PNL I-au luat din voturi.
      2) Votantii antiPSD nu aveau cum sa se coordoneze, cauza care a generat si cel mai mare absenteism local.
      3) Alegerile intr-un singur tur.

      Acum, ca va fi Nicusor, ca va fi altcineva, daca va fi candidat unic contra Firea, este imposibil sa piarda alegerile.
      Se spune ca nu poti pierde ce nu ai, dar in cazul de fata candidatul unic are deja alegerile castigate. Conditia este sa existe.
  • +14 (14 voturi)    
    Bugetul PMB (Luni, 9 decembrie 2019, 13:17)

    un domn [utilizator]

    as vrea sa stiu daca in situatia fericita a castigarii alegerilor la PMB se va afisa trimestrial executia bugetului PMB cu realizat/nerealizat astfel ca fiecare bucurestean sa stie EXACT cum se gestioneaza banii Bucurestiului
  • +10 (14 voturi)    
    Campanie 2016 vs 2020 (Luni, 9 decembrie 2019, 13:19)

    kenjax [utilizator]

    Avand in vedere ca, acum 4 ani, ati pierdut in fata Gabrielei Firea si ca Firea va candida din nou, ce veti face diferit in aceasta campanie pentru a convinge non-votantii si votantii celorlalte partide (PNL, PMP, partidele foarte mici) sa va voteze?
    • +13 (15 voturi)    
      autor (Luni, 9 decembrie 2019, 13:49)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui kenjax

      Cred ca orice ar face Nicusor Dan de data asta, nu fa putea depasi ca impact ce a facut si ce n-a facut Firea in timpul mandatului ei. Vor fi adica mai multe voturi contra Firea decat pentru Dan.
  • +10 (14 voturi)    
    duamna Firea pune ea ceva la cale (Luni, 9 decembrie 2019, 13:29)

    NOTORIOUS [utilizator]

    Omul asta e prea finut si prea cinstit pentru hotii ce lucreaza in administratie. Sigur il vor sabota toti, si PSD si PNL, si PMP si Ciolos, sa nu ajunga primar pentru ca ar fi singurul ce ar putea sa mai schimbe lucrurile cat de cat la noi.
  • -3 (5 voturi)    
    Intrebare politica (Luni, 9 decembrie 2019, 13:35)

    Metec [utilizator]

    Cum veti reusi sa obtineti sprijinul tuturor partidelor de opozitie, de vreme ce PLUS si PMP au deja alti candidati la PMB?
  • +3 (3 voturi)    
    Patinoar Flamaropol (Luni, 9 decembrie 2019, 13:41)

    __Cosmin__ [utilizator]

    Buna ziua,

    Un scurt comentariu va rog despre patinoarul Flamaropol. Situaitia curenta si perspectiva deschiderii.

    Cu consideratie,
    Cosmin
  • +2 (8 voturi)    
    Cine v-ar vota? (Luni, 9 decembrie 2019, 13:41)

    AdrianBorza [utilizator]

    In competitie cu candidatii de la celelalte partide pe ce categorie de votanti va bazati? Simpatizantii USR? Cetateni diversi? Tinerii? Batranii? Clasa mai educata sau cea mai saraca? De ce dvs si nu Theodor Paleologu, de pilda?
  • +6 (14 voturi)    
    "Taxa trebuie inclusă în prețul parcării." (Luni, 9 decembrie 2019, 13:45)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    Atunci nu mai parchez. Merg.
  • +9 (13 voturi)    
    adica nimic (Luni, 9 decembrie 2019, 13:53)

    noi2013 [utilizator]

    Includerea taxei de poluare in taxa de parcare e absurda... si asa nu sunt folosite parcarile cu plata.

    Taxa trebuie sa aiba scop reducerea traficului ca si in alte capitale europene, de exemplu congestion tax la Londra, cu valori mari in centru, in intervale definite de timp
  • +11 (13 voturi)    
    central (Luni, 9 decembrie 2019, 13:57)

    Ademordna [utilizator]

    "Trebuie să păstrăm sistemul centralizat, pe zonele de sud și vest trebuie doar schimbată rețeaua" - argumentati, va rog. Doar schimbata reteaua - pai reteaua e partea cea mai scumpa si deficitara.

    Inginereste vorbind, dar ar fi sa construim orasul acum, cel mai eficient si ieftin de operat ar fi centrale de cladire pentru ca transportul combustibilului (sau a energiei electrice) costa infim fata de cate costuri si cate pierderi ai la transportul agentului termic.
    Centralele de apartament sunt pe locul doi ca eficienta, problema lor fiind ca e mai scump sa cumperi atatea centrale mici cate apartamente ai fata de o singura centrala mai mare pentru cladire. Nu pierzi nici flexibilitatea pentru ca fiecare isi regleaza temperatura si deci consumul in casa lui.
    Sistemul centralizat e cel mai ineficient din cauza distributiei. Este si un magnet pentru coruptie.
    In orasele din tarile dezvoltate si civilizate aproape nu exista sistem centralizat (in afara unor cazuri motivate de existenta unor resurse energetice, geotermale sau de alta natura).

    Dar Bucurestiul deja exista, nu o luam de la zero, asa ca as vrea sa stiu de ce dl. Dan pleaca de la premisa ca sistemul centralizat trebuie pastrat. Or fi orase unde s-a revenit la el dar sunt si multe orase unde oamenii au scapat de aceasta pacoste si sunt independenti, de ce nu urmam acest exemplu?
    • +3 (7 voturi)    
      Să facă în nord (Luni, 9 decembrie 2019, 14:48)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      o centrală geotermală și solară, de completare la centralele existente. Ar deveni zbucurestiul mai eco.
      Sau nu se știe de apa termală aflată în nordul Buc?
    • +1 (7 voturi)    
      Ei na (Luni, 9 decembrie 2019, 15:14)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Uite in Ploiesti nu merita sa pui centrala. Caldura si apa calda merge la un pret care face centrala de aprtament sa se amortizeze foarte greu ca investitie si sa fie total nerentabila la bloc!
    • -1 (13 voturi)    
      uite cateva motive (Luni, 9 decembrie 2019, 15:50)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Daca s-ar trece in masa la centrale de apartamente apar urmatoarele probleme:
      1. Am trai cu totii intr-un clopot de gaz cu efecte catastrofale asupra sanatatii, cumulul emisiilor centralelor ese net superior celor din CET si de asemeni inailtimea la care sunt eliberate e mult mai mica
      2. Colaps al relelelor de gaze si energie. Nu exista capacitatea de a furniza suplimentar atat de mult gaz si energie. Atat pe magistralele principale cat si in blocuri. Aveti idee ce investitii ar insemna infrastructura suplimentara in fiecare bloc? Proiecte, autorizatii, conducte, costuri asta pe langa limitele de aprovizionare.
      3. Fiecare apartament ar trebui sa isi achizitioneze centrala + instalatiile (calorifere noi + tevi) si refacerea zidariei. Oare cati nu isi permit asta? De asemeni oare cati nu isi vor permite reviziile constante -> Sute de mii de potentiale bombe in blocuri. Echivalentul la butelii.
      4. Fara suficienti platitori reteaua se inchide, pana se fac cele de mai sus (adica niciodata) pe ce criterii se alege cine ramane in frig n ani? Fiecare se gandeste la el, dar nu exista energie si gaz in Bucuresti pentru toti.
      5. CET produc in cogenerare si o cantitate maricica de energie electrica care ar disparea (in conditiile in care avem un minus cronic de productie iar interconectarea cu pietele vecine este folosita pentru import la maxim). Nu avem cum sa inlocuim aceasta energie.
      6. Centralele de bloc par foarte ok dar in realitate daca o parte din locatari nu isi platesc partea -> tot blocul ramane in frig. Nu mai are cum sa fie ajutat.

      Mai sunt n alte motive. Practic e imposibil de renuntat la retea, nu exista alternativa decat reconditionarea ei.
      • +2 (14 voturi)    
        fake news (Luni, 9 decembrie 2019, 16:39)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        TOATE oarsele mari din Romania au renuntat NUMAI Bucurestiul nu poate, inteleg ca ai neamuri care lucreaza la RADET, asadar te iert !
        • 0 (6 voturi)    
          maret argument (Luni, 9 decembrie 2019, 17:07)

          yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          sincere felicitari.
          Oare Iasul este cumva o comuna, sau ar merita si el inclus pe lista oraselor mari?
          Nici unul din celelalte orase nu se poate compara cu Bucurestiul pur si simplu din cauza dimensiunii si al numarului de locuitori. Fiecare dintre ele e un pitic comparativ cu Bucurestiul. Incearca sa raspunzi cu argumente pertinente la fiecare punct pe care l-am scris. Au fost facute n studii pe tema asta. Nu le-am scos din burta. Dar te rog, vino cu argumente logice.si cu solutii realistice...daca esti in stare
          • +3 (9 voturi)    
            Nu cunosc situatia P$D Iasi (Luni, 9 decembrie 2019, 21:23)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

            Deoarece acolo Ciuma Roshie Conduce

            Insa

            Cluj-Napoca, Targu Mures, Timisoara, Sibiu, Oradea, Arad, etc NU mai au sistem Centralizat gen RADET

            Asadar RADET toaca banii, nuneficietizeaza banii
            RADET polueaza mediul cu pierderile de apa fierbinte la canal, in loc sa ajunga la robinete sau calorifere

            CET urile pot fi retehnologizate insa merita ?
            De ce nu lasam oamenii sa puna panouri solare pe blocuri ? Pentru ca NU vrea P$D si DUamna Gabi, ar pierde Controlul !
            • -1 (3 voturi)    
              deci (Marţi, 10 decembrie 2019, 10:02)

              yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              din nou nu raspunzi cu argumente concrete la problemele enumerate de mine. Radetul toaca bani asta e clar. Dar asta inseamna ca celelalte probleme extrem de concrete dispar ca prin magie? Apar noi conducte de gaz si energie pentru 2 milioane de locuitori spunand spacus spacus preparatus? Pe langa toate celelalte probleme. Panourile solare au eficienta energetica cateva luni pe an. In rest ce faci? Traim in realitate nu in fairy land.
              • 0 (4 voturi)    
                ce ai scris nu are substanta (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:40)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

                ci doar o propaganda + wishfull thinking, nimic altceva
      • +7 (7 voturi)    
        no shit, ia daun search pe Calgary (Luni, 9 decembrie 2019, 19:06)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        unde incalzirea e 99% pe centrale/pompe de aer cald pe baza de gaz natural!!!! de zeci de ani e ori primul ori in top ten la cele mai curate si nepoluate orase din lume!!!
  • +9 (9 voturi)    
    Ce a invatat???????????????? (Luni, 9 decembrie 2019, 14:06)

    DoruT [utilizator]

    Ce a invatat domnul Nicusor Dan de la ultima candidatura la Primaria Capitalei?
  • +6 (14 voturi)    
    deci printre concluzii (Luni, 9 decembrie 2019, 14:23)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    pasajul Ciorel nu se mai continua
    pasajul Dna Ghica nu se stie daca e prioritar (ce daca zona e deja un mare santier)
    anularea taxei Oxigen -> in continuare harburile care sunt pe carbuni in Bucuresti....
    Ca sa unesti liniile de tramvai 32 cu 41 inseamna sa distrugi parcul unirii (cam asa pare pe harta)

    Sunt si lucruri pozitive dar cele de mai sus imi ridica semne de intrbare.
    • +6 (12 voturi)    
      E total greșit!!! (Luni, 9 decembrie 2019, 15:00)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Centura existentă dublată și triplată, unde se poate si sâ fie tip autostradă. Construcția A0 să fie urgentată pt ca tot traficul dinspre port spre Pitești să nu mai fie pe centura actuală.
      Trebuie făcute străpungeri spre centură din TOATE cartierele, inclusiv 2 străpungeri din Drumul Taberei, din Crângași, Giulești, etc. astfel încât între cartiere să se circule pe centură, nu prin centru.
      Taxa de oxigen TREBUIE aplicată IMPREUNĂ cu INTERZICEREA mașinilor euro 0,1,2,3 și a celor diesel INCLUSIV euro 4.
      Bucureștiul e f poluat și trebuie fâcut ceva, inclusiv parcuri, spații verzi, demolarea construcțiilor din parcuri, plantarea copacilor pe toate străzile. Împădurirea unor terenuri agricole dn jurul Bucureștiului. STOPAREA defrisării pădurii Baneasa!
      • -2 (14 voturi)    
        pai tocmai (Luni, 9 decembrie 2019, 15:36)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        si eu sunt de acord cu taxa Oxigen. ND insa vrea sa o abroge si sa nu mai fie interzisa nici macar non euro. E unul dintre putinele lucruri bune facute de Firea. Chiar era o speranta la un aer cu mai putine noxe. Cateva secunde petrecute in spatele unei masini Euro 1/2 te conving de acest lucru.
        • +5 (7 voturi)    
          sunt convins ca ai urmarit Macar pasaje (Luni, 9 decembrie 2019, 17:46)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

          din dialogul lui ND cu Hotnews, acolo se specifica CLAR ca taxarea este necesara INSA nu pausal cum o face DUamna Gabi + faptul ca sumele stranse la bugetul PMB ( care oricum e o fata morgana ) sa fie directionate in chestiuni de mobilitate urbana !

          DUamna Gabi a auzit ea de o taxa similara aplicata in Europa insa NU a studiat mai departe ce se intampla cu ea !

          ori

          intre ce a propus DUamna Gabi ( icoana ta, am remarcat si de la alte comentarii publicate cu numele tau ) si ceea ce propune ND este nitica diferenta !

          p.s o coincidenta stranie arata ca dupa materialul Hotnews cu ND, DUamna Gabia dispus amanarea pentru martie 2020, nu cu incepere din ianuarie 2020...ce poate insemna asta ? ca DUamna Gabi NU a gandit pentru viitor, ci doar de moment !
          • -1 (3 voturi)    
            am urmarit atent interviul (Marţi, 10 decembrie 2019, 10:06)

            yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            in varianta Firea nu vor mai fi deloc in Bucuresti masini non euro, Euro1 si 2 (din 2021), in timp ce in varianta ND nu mai conteaza cat polueaza fiecare ci toata lumea plateste la fel prin parcare. Dar cel mai important este ca masinile de mai sus raman in Bucuresti. Daca ai ghinionul sa mergi in spatele unei astfel de masini pur si simplu te intoxici, abia mai reusesti sa respiri. Polueaza mult mai mult decat masinile mai noi. Iar faptul ca raman in circulatie incurajeaza aducerea in continuare de astfel de masini.
            Din pacate in cazul de fata e mai buna varianta lui Firea. Efectiv nu este alta variante realistica de a scapa de aceste masini.
            • 0 (4 voturi)    
              iar ai pedalat pe scenarita ? (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:42)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

              de cel putin un an de zile NU am mai vazut/simtit ceea ce spui tu

              de ce ?

              pentru ca normele la ITP s au aplicat de cel putin doi ani ! ( ca la carte ) inclusive taxiurile Croncanilor Majestatii Sale pandele nu mai fumega ! sau max unul razlet, nu cum era inainte !

              incearca sa tastezi in spiritual anului 2019, nu din amintirile tale ale anului 2015
    • +3 (5 voturi)    
      32+41 (Luni, 9 decembrie 2019, 15:06)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      41 nu se apropie deloc de Unirii. Cum ar putea sa se uneasca cu 32 in Piata Unirii?
      • +6 (10 voturi)    
        21 nu 41 (Luni, 9 decembrie 2019, 15:33)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        pardon. Explica te rog cum se va unii linia 32 cu 21 asa cum vrea ND fara a sacrifica parcul unirii si fara a afecta major circulatia in piata unirii.
        multumesc
        • -2 (6 voturi)    
          pasaje sau pasarele specifice (Luni, 9 decembrie 2019, 17:48)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

          hai ca daca folosesti mintea se poate !

          in Tokyo tramvaiele trec prin cladiri !

          lasa o usor cu propaganda Ciuma Rosie !
          • +1 (5 voturi)    
            as sugera (Marţi, 10 decembrie 2019, 10:23)

            yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            sa venim cu argumente concrete nu cu sofisme. Este usor sa te uiti pe googla maps si sa vezi ce ar insemna asa ceva. Pe dedesupt nu ai cum ca sunt instalatiile de la fantani iar sub ele tunelul de metrou intre Unirii1 si Unirii 2 (cred ca realizezi ca pentru tramvai ar trebui un tunel serios nu un pasaj pietonal. Iar ca sa faci o pasarela spre coposu ar fi o mega uratiene arhitecturala, ar face praf Piata Unirii (pe langa problemele tehnice). In manila de exemplu e o linie de tramvai suspendata deasupra unui bulevard. Nu exista hidosenie mai mare. Exista conexiune tramvaie pe relatia Est-Vest la Budapesta si la Tineretului. Nu vad cum ar putea fi realizata si la unirii. Solutii concrete te rog, nu filozofii
            • +1 (3 voturi)    
              in continuare constat ca ai ignorat (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:45)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

              Nurofenul desi evident te doare capul !

              compai manila cu Tokyo ? acolo am trimis cu referinta ! in rest este vizibil ca esti un om al PMB trimis de DUamna Gabi sa raspunda Comentatorilor Hotnews, exact pe acelasi calapod cu cei care au intervenit la Digi24 aseara, in fapt DUamna Gabi este Blond natur si la propriu si la figurat, NU are o Agenda, ci doar abereaza, acum tu incerci sa salvezi aparentele !
    • +13 (15 voturi)    
      Cu asta m-a pierdut (Luni, 9 decembrie 2019, 16:09)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Continuarea de la Ciurel la A1 este strict necesara. Orasul a crescut si este nevoie de artere de circulatie.
      ND considera ca este vorba numai de cei care vin in Bucuresti. FALS !
      Pe traseul acestei artere deja au inceput constructiile. Aceasta este o declaratie care da apa la moara dezvoltatorilor imobiliari!
    • +4 (14 voturi)    
      Pe mine m-a pierdut (Luni, 9 decembrie 2019, 19:46)

      mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      "Continuarea Pasajului de la Ciurel ar fi o aberație. E o investiție care nu rezolvă mare lucru. Nu trebuie să continuăm o investiție care încurajează oamenii care vin de la Craiova și merg la Constanța să o facă pe la Unirea."

      Daca Nicusor Dan doar atit intelege din traficul in aceasta zona, nu are ce sa caute la Primaria Bucurestiului. Eventual poate sa candideze la Craiova cu vodcuta. Oare el nu stie ca TOT traficul Nord-Sud pe partea de vest a orasului se face pe relatia Lujerului-Ciurel-Cringasi? Oare nu stie ca A1 are o singura intrare/iesire in Bucuresti prin Iuliu Maniu? Daca nu stie trebuie sa-i spuna cineva ca pasajul Ciurel si continuarea pina la A1 este in primul rind pentru bucuresteni si ca in toate orasele mari ale lumii autostrazile intra in oras nu se opresc la margine tocmai ca traficul sa se poata disipa pe parcusul din oras. Poate ii spune ca bucurestenii intra si ies din oras ca poate crede ca doar cei de la Craiova trec prin oras.
      Nu l-am auzit pe Dan vorbind de noi pasaje, de exemplu pe la capatul celelalt al lacului Morii peste calea ferata si in multe alte locuri in Bucuresti care sint sufocate de trafic, l-am auzit de magicul 10% pe care l-ar aduce semaforizarea inteligenta in citeva locuri. Pe bune? Omul asta vorbeste serios sau face misto de noi? Desfiintezi taxa de poluare care ar putea scoate multe din cutiile de conserve importate in ultimii ani din trafic fiindca nu afecteaza poluarea? Dar aia care au facut normele de poluare sint dusi toti cu pluta?
      Nu la-m auzit vorbind de poluarea cu praf a Bucurestiului care este o problema critica. O masina care sta in strada o zi arata de parca a trecut furtuna de nisip peste ea.
      Pentru mine ca locuitor al Bucurestiului, Nicusor Dan nu este o optiune. O spun cu parere de rau pentru sint votant USR de cind a aparut ca partid.
  • +8 (16 voturi)    
    Pasaj Ciurel (Luni, 9 decembrie 2019, 15:27)

    gastonfoix [utilizator]

    Dl Nicusor Dan sper sincer ca dl Voiculescu sa ajunga sa fie candidatul USR.

    Cred ca mintiti cand spuneti ca pasajul Ciurel este o aberatie si de fapt aveti niste interese obscure pentru care nu vreti sa fie facuta aceasta penetratie spre MilitariResidence/A1.

    Locuiesc in Rosu/Chiajna si este pur si simplu un cosmar sa iesim in Bucuresti. Locuitorii din Chiajna (care nu au metrou si doar in amarat de autobuz la 1/2 ore) stau si petrec ore intregi sa iasa de acolo. Nu ne ajuta centura, pentru ca multi dintre noi avem joburi in centrul orasului. Acelasi lucru este valabil si pentru comunele din jurul Bucurestiului care traverseaza comuna noastra.

    Sau va propun altceva. Continuati dvs pasajul de la Ciurel pana in Militari Residence ca oamenii care vin de la Craiova și merg la Constanța să nu o facă pe la Unirea. Ce ziceti de asta?
    • +6 (14 voturi)    
      BINE ZIS! (Luni, 9 decembrie 2019, 20:01)

      Uhm [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

      Desi sunt simpatizant USR-Plus clar cand am auzit ca acest domn va candidda din nou am zis ca nu-i de bine! Dupa ce a venit din nou tot cu aberatiile de la fosta candidatura CLAR votez impotriva lui!
  • +4 (6 voturi)    
    Daca iese tot Firea (Luni, 9 decembrie 2019, 15:43)

    Anonym [utilizator]

    Nu mai conteaza nimic
    Doar ca amandoi sunteti niste prosti, iar Rares e seful vostru.
  • +6 (12 voturi)    
    dezbatere pe tema bisericii??? (Luni, 9 decembrie 2019, 16:41)

    Martinezu [utilizator]

    Pai 75% din bucuresti or sa aprobe finantarea bisricii in detrimentul orcarei investii.
    Am auzit multi spunand ca ne trebuie o asemena magaoaie numai si daca ne comparam cu celelalte mari capitale vestice in care se inalta semete turle ale catedralelor. Sa vina dom'le strainii si la noi sa vada de ce suntem in stare....!!
    • +9 (13 voturi)    
      Diferenta e ca alte capitale (Luni, 9 decembrie 2019, 18:04)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      au construit magaoaiele in alte epoci, pe la 1200, cand oamenii erau niste ignoranti condusi de niste satrapi nemilosi a caror singura preocupare era puterea, nu aveau medici si nici scoli si nici spitale, nici apa calda, asa ca ce le ramanea ? Biserica.
      Ups ! Din descrierea de mai sus imi dau seama ca nu e nimic deplasat sa construiesti o catedrala in Bucurestiul anilor douazeci douazeci.
      • -1 (1 vot)    
        e libera circulatie (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:15)

        Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui clint

        de ce nu mergi acolo?
  • +1 (7 voturi)    
    omul e foarte rezonabil (Luni, 9 decembrie 2019, 17:08)

    ananstef [utilizator]

    foarte buna abordare politica, ca si pana acum de altfel: "Eu am spus că opoziția trebuie să aibă un candidat unic, dacă nu voi fi eu acela, eu nu candidez."

    ca si multe dintre abordari.
    ref la centralele de apartament, sa nu uitam ca trebuie periodic verificate si reparate/inocuite, adica costuri...
  • +2 (6 voturi)    
    Nicio vorba de interzicerea pacurii in CET-uri (Luni, 9 decembrie 2019, 17:21)

    D-or [utilizator]

    Asta e principala sursa de poluare in Bucuresti.

    Nicio vorba despre reciclarea deseurilor doar in afara Bucurestiului, in hale acoperite.
  • -4 (6 voturi)    
    Un mare plus pentru centralele de apartament (Luni, 9 decembrie 2019, 17:37)

    D-or [utilizator]

    Trebuie stabilite reguli foarte clare:

    - In toate cladirile care au hornuri din constructie, mai ales cladirile vechi, trebuie montate doar centrale care pot folosi cosurile existente pentru evacuarea gazelor arse (dar care pot avea tiraj fortat printr-o tubulatura separata).

    - In toate cladirile fara hornuri, trebuie asigurata prelungirea tubulaturii de evacuare a gazelor arse pina peste nivelul acoperisului sau construite cosuri de fum comune pentru mai multi utilizatori.

    Exceptie fac doar cei care locuiesc la ultimele etaje.

    - In nici un caz si sub nicio forma nu tebuie admisa amplasarea cosurilor de evacuare sub geamurile altor locatari, chiar daca exista acordul acestora explicit sau tacit. Ca societate, avem nevoie de oameni sanatosi si buni de munca.

    Pentru centralele vechi, deja existente care nu indeplinesc aceste conditii, Primaria sau autoritatea care a permis amplasarea acestora trebuie sa asigure construirea cosurilor de fum pina peste nivelul acoperisului si sa-si recupereze banii in rate prin furnizorii de gaze naturale.

    In prezent, firmele care vind si instaleaza centrale sfatuiesc doritorii sa cumpere cele mai scumpe si mai puternice centrale, le monteaza fara niciun respect fata de mediu sau fata de ceilalti locatari si apoi ii lasa pe toti sa se descurce "amiabil sau pe cale juridica"
  • +4 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 decembrie 2019, 18:09)

    [anonim]

  • +12 (14 voturi)    
    Ciurel (Luni, 9 decembrie 2019, 20:03)

    modream [utilizator]

    trebuie finalizat, chit ca nu rezolva nimic pentru cei care tranziteaza Bucurestiul. Dar rezolva multe pentru cei care plea.ca din Bucuresti si se re-intorc. Ar fi o tampenie sa-l abandoneze dupa ce au investit milioane de EUR. Da, sa faca si centura pe 4 benzi, sigur. Bani sunt, doar trebuie bagati in proiecte destepte, nu in pomeni si circ, ca pana acum.
  • +10 (14 voturi)    
    Pasajul Ciurel trebuie finalizat! (Luni, 9 decembrie 2019, 20:09)

    stani [utilizator]

    Cartierul Militari nu are nevoie sa fie strapuns de artere noi, ci de spatii verzi, de arbori!! Locuiesc in acest cartier de ceva ani si consider ca lipsa parcurilor este cea mai mare problema a cartierului, urmata de lipsa parcarilor.
    Prin transformarea strazilor cu doua benzi in strazi cu sens unic cred ca s-ar rezolva problema parcarilor.

    Vreau sa vad un candidat care vine cu solutii clare pentru realizarea de spatii verzi.

    Strada Liniei nu ar trebui transformata intr-un alt bulevard cu 4 benzi ci mai degraba intr-un loc de promenada pentru pietoni, cu alei si copaci. Din cate stiu exista deja un proiect in acest sens.

    Pe mine nu m-ati convins sa va dau votul. Imi pare rau.
  • +2 (10 voturi)    
    Iar incepi ? Asuma-ti o pozitie, nene !! (Luni, 9 decembrie 2019, 20:33)

    deval [utilizator]

    Daca usr-plus vor decide ca ND e candidatul, ma voi supune, dar intreaga atitudine a capsomanului la referendumul pentru familie arata ca are mari probleme cu inteligenta sociala sa zicem !!
    Acum, cand i se spune -nu numai Ciolos- ca ar trebui sa fie membrul unui partid si nu independent , ca ordinarii vanghelieoprescu si cum va simula probabil si firea ca e anul viitor, iar ND zice ca nu sunt probleme de statut, de legalitate privind sustinerea unui independent de catre usr-plus ........... Sunt putini oameni care pot initia, genera idei, partide, constructii logice pozitive pe care sa le si poata sustine, edifica, dezvolta !! ND nu este dintre acestia !
  • +1 (13 voturi)    
    omu asta (Luni, 9 decembrie 2019, 21:21)

    andrei1245 [utilizator]

    nu e intreg la minte. daca vrea sa desfiinteze locurile de parcare individuale va fi macel. nu votati asa ceva!
  • -1 (13 voturi)    
    Adica, mata, domnule Nicusor Dan... (Luni, 9 decembrie 2019, 22:06)

    Olyx [utilizator]

    doresti ca rablele de Dacii, Volkswagen etc din anii 1980-2000 sa circule in continuare prin centrul Bucurestiului ( de ce nu maresti taxa cu 300%-500 % ?...) vrei ca pasajul Ciurel construit in proportie de 90 % sa il pui "in conservare" sau sa il dinamitezi (!) ( alt proiect inmormantat la final ? ) iar pentru biserici sa nu mai aloci bani ( vei merge la sfintirea Catedralei Neamului ? ). Cu asemenea "program" vrei mata sa te votez, eu care am votat constant "dreapta" in cei 30 de ani de la Revolutie ?...Pe mine m-ai pierdut cu o asemenea aberatie (!) de program electoral...Si cred ca nu sunt singurul...!!!
    • 0 (4 voturi)    
      breh, mata ai auzit de ITP ? (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:47)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      NU il elibereaza Primarul !

      asa ca fasolea aceasta cu cei care polueaza este un slagar de la Mamaia 1989, hai , te rog, schimba placa asta zgariata !
  • +3 (5 voturi)    
    Domnule Nicușor Dan (Marţi, 10 decembrie 2019, 9:35)

    nick24 [utilizator]

    Bucureștiul nu mai e locuibil!
    Poluare , mizerie, aglomerație, circulație blocată, metrou insuficient ca acoperire ( singurul mijloc de transport viabil acum și în viitor!!!) tramvaie, troleibuze tehnic 1960, autobuze turcești Diesel, zgomotoase, lipsă benzi unice de circulație pt transportul în comun, lipsă parcuri, spații verzi, lipsă piste biciclete. Un oraș neprietenos cu locuitorii și nici cu turiștii!
    Nu s-a FĂCUT NIMIC în ultimii 3 ani și aproape nimic în ultimii 20 de ani.

    Deci? Măsuri urgente și de durată? Care sunt?
  • -4 (6 voturi)    
    cine este Nicusor Dan? (Marţi, 10 decembrie 2019, 12:46)

    freestyle [utilizator]

    pana acum intrebam mereu pe forumul asta cine este Nicusor Dan. nu mi-a raspuns nimeni, niciodata. datorita acestui interviu acum am aflat. concluzia este: votati-l voi. eu l-am si uitat pe tipul asta. deci, cine este Nicusor Dan?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by