Profesorul Cristian Păun, după declarația lui Orban privind impozitarea IT-iștilor: ”Orice exonerare de taxe și orice categorie scoasă din pălărie ca fiind 'strategică' este o încălcare a principiului ca fiecare să fie egal în fața legii”

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 2 iunie 2019, 11:11 Actualitate | Esenţial


Cristian Paun
Foto: Facebook
Cristian Păun, profesor de economie la ASE și consilier al lui Ludovic Orban, a explicat declarația președintelui PNL privind scutirile de taxe pe care le primește sectorul IT arătând că orice exonerare de taxe este o încălcare a principiului ca fiecare să fie egal în fața legii.
  • Președintele PNL, Ludovic Orban, a declarat sâmbătă, la Mediaș, că nu i se pare normal ca cei care lucrează în IT să fie scutiți de plata impozitului pe venit. „Orice venit trebuie impozitat. Nu poți să creezi facilități fiscale care îmbracă forma unor privilegii”, a spus el.
Profesorul de economie arată, într-o postare pe Facebook, că orice derogare de la taxare este o măsură arbitrară luată de politicieni ce duce la o inegalitate a antreprenorilor în fața fiscalității, ”nu toți pot să se apuce de IT, România are nevoie în egală măsură și de brutari, de croitori sau de brutari”.

”Politicianul iubește PUTEREA DE A DECIDE pe cine exonerează de taxe. Este un instrument pervers și util, mai ales în alegeri, acordarea de privilegii pentru cei care aduc cele mai multe voturi. Este o alterare a libertății economice”, explică Cristian Păun.

Postarea profesorului Cristian Păun:

Orice exonerare de taxe și orice categorie scoasă din pălărie de politician ca fiind ”strategică” sau ”incipientă” este o încălcare a principiului ca fiecare să fie egal în fața legii (a taxării) și o derogare de la egalitatea de șansă.

Sectorul IT este un sector foarte intensiv în muncă. Impozitele pe muncă sunt importante pentru competitivitatea acestui sector prin comparație cu alte sectoare din România cât și pentru cele similare din alte țări. Este un sector care, în România, este un lohn mai sofisticat. Producem lucruri care se proiectează în afară, care sunt parte a unor produse din altă parte. E bine că facem și asta. Sectorul IT din România înseamnă și multă contabilitate externalizată din alte țări la noi. Sectorul IT românesc este mult chat. Înseamnă multă grafică pe calculator, baze de date, stocare.

Derogarea de la taxare a acestui sector are următoarele probleme pe care constat că, atunci când le aduci în discuție, lumea sare ca arsă:

- Alegerea sectoarelor care să beneficieze de asemenea facilități fiscale este ARBITRARĂ (sunt scoase din pălărie de Tătuc);
- Prin acordarea de exonerări de acest tip se activează un dublu standard și o inegalitate a antreprenorilor în fața fiscalității (nu toți pot să se apuce de IT, România are nevoie în egală măsură și de brutari, de croitori sau de brutari);
- Această exonerare are aceeași natură ca și SUBVENȚIA sau AJUTORUL DE STAT: mulți înțeleg natura perversă a acestor mecanisme dar le scapă pe radar că o exonerare direcționată generează mutații și stimulente care nu întotdeauna au efectul scontat;
- Aceste exonerări încalcă COTA UNICĂ și întăresc, de fapt, o COTĂ PROGRESIVĂ (cu taxe mai mici pentru unii / mai mari pentru alții, progresivitatea crescând semnificativ atunci când vorbim de multe taxe);
- Aceste exonerări întăresc HAOSUL FISCAL din România;
- Politicianul iubește PUTEREA DE A DECIDE pe cine exonerează de taxe. Este un instrument pervers și util, mai ales în alegeri, acordarea de privilegii pentru cei care aduc cele mai multe voturi. Este o alterare a libertății economice.

Politica publică, inclusiv cea fiscală, trebuie să genereze un tratament egal pentru cetățeni. Taxele mici sunt întotdeauna preferabile taxelor mari. Și doar diminuarea taxării poate pune presiune pe politician să cheltuiască mai cu cap și să drămuiască mai bine banul public. La dezvoltarea bunurilor publice, dacă tot le dorim, trebuie să participe în mod egal toți. Nu suntem de acord cu privatizarea autostrăzilor sau spitalelor dar nici nu suntem de acord ca toți să participăm la finațarea celor pe care statul (și politicienii) nu doresc, deocamdată, să le lase din brațe.

Avem două opțiuni pentru viitor:

- Fie păstrăm haosul de acum cu taxe imense pe muncă pentru unele sectoare și exonerăm unele din ele pe care le scoatem din pălărie, după cum bate vântul (a se citi interesul): IT, construcții, agricultură etc.

- Fie reducem taxarea pe muncă pentru toți și introducem taxare pe muncă mai mică dar identică pentru toți cei care angajează muncă din piață. Eliminăm toate exonerările, toate derogările, toate privilegiile obținute de anumite sectoare prin presiune politică și lobby.
Discuția este între cele două variante.

În rest, e doar zgomot de fond.”







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















29441 vizualizari

  • -6 (46 voturi)    
    Un articol pertinent (Duminică, 2 iunie 2019, 11:27)

    Maspp [utilizator]

    In mod normal trebuie sa se elimine toate privilegiile. Doar ca nu le poti face pe loc , ci etapizat in cativa ani. Le dai oamenilor posibilitatea sa se adapteze. Apoi, trebuie sa te gandesti , unde ai problemele cele mai mari ? La veniturile mici, la firmele mici. Vrei sa subventionezi, ajuta firmele care sunt la inceput de drum, credite ieftine, reduceri de taxe si impozite dar limitat pe o perioada de 2-3 ani. IT-ul beneficiaza de scutiri de taxe de 15 ani. Si aceste scutiri au ajutat firmele mari, multinationale astfel ca firme de IT romanesti nu prea exista, practic noi n-am creat capital romanesc deloc, am dat banii altora din afara.
    • +6 (16 voturi)    
      Marmota invlea ciocolata (Duminică, 2 iunie 2019, 11:54)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      Capitalul romanesc este prin puscarii. Ma refer la capitalul format acum mai mult de 15 ani.
      Uipath nu e romanesc?
      Teoretic ceea ce spui este logic dar:
      am dat banii altora din afara. dar s-au intor in economie consum si contributii.
      Exista si alternative:
      1. Impozitezi mai putin muca si mai mult profitul.
      ( banii din campaniile electorale de unde vin oare)
      2.Ai o politica obtuza, si oamenii aleg varianta cea mai buna ( stiu oameni care la 45 de ani au plecat cu familia pentru ca oportunitatile erau mai mari)
      3. Sunt multinationale care sunt deja fabrici, inchiriaza sedii care genereaza locuri de munca in constructii, dau de muca la taximetristi si la toate barurile din centru vechi.
      Daca toti acei angajati ar pleca nu cred ca ne-ar fi mai bine.
      Si cunosc cazuri in care angajatii multinationalelor nu sunt romani: sunt din africa, america de sud india. Platesc chirii si contributii aici.
      Nu mi se pare ceva gandit, daca crezi ca este excedent pe piata de IT, incearca sa nagajezi ceva bun.
      • +4 (8 voturi)    
        Trebuie pornit cu asistenta sociala! (Duminică, 2 iunie 2019, 15:03)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

        Apoi treci mai departe la cei care muncesc si tin in spate cu aparat birocratic ce trebuie si el redus. Scade taxele companiilor si apoi treci mai departe, dupa ce activitatea IT devine cu adevarat capabila sa fie competitiva cu cei din afara.
        • +2 (6 voturi)    
          trebuie pornit de la munca (Duminică, 2 iunie 2019, 20:56)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          si asistenta sociala la urma.

          asa au ajuns tarile dezvoltate la performanta de acum.
    • +1 (1 vot)    
      cum era inainte (Luni, 3 iunie 2019, 14:26)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      In principiu legea a fost facuta initial sa avantajeze exporturile de soft si sa tina topul programatorilor(sa macar cat de cat) in tara. Exista cerinta ca doar cei cu anumite diplome si doar de la firmele care exporta servicii/programe soft in valoare de cel putin 10000 de euro per angajat beneficiaza. Sper ca legea nu s-a schimbat.
  • +2 (14 voturi)    
    alterare a libertății economice (Duminică, 2 iunie 2019, 11:28)

    Casargoz [utilizator]

    Orice reglementare este o alterarea a libertatii economice: acciza la benzina, reglementarea transportului de persoane...
    Orice exonerare de taxe și orice categorie scoasă din pălărie de politician ca fiind ”strategică” sau ”incipientă” este o încălcare a principiului ca fiecare să fie egal în fața legii (a taxării) și o derogare de la egalitatea de șansă.
    Eu zic ca politicienii si asuma ceea ce zic si pentru asta sunt alesi sau
    • +5 (21 voturi)    
      corect (Duminică, 2 iunie 2019, 12:21)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      dar realitatea e ca nu ai vrea sa nu fie reglementarile cu pricina.

      Cu accizele la benzina problema e colosala, si in Franta au protestat impotriva lor de parca petrolul ar fi apa potabila si nu otrava care ne murdareste aerul, apa, planeta.

      Lipsa de viziune si de intelegere a fenomenelor economice si sociale in ansamblu sunt deja caracteristice politicului romanesc si international in general.

      Trist e ca in Romania s-a votat PNL ca alternativa la PSD, in fapt Orban nu e deloc diferit de Dragnea, si nici PNL nu se ridica peste PSD decat prin faptul ca nu au mai fost la putere.

      De fapt USL(PSD+PNL+PD) a castigat alegerile.
      Felicitari
      • -1 (7 voturi)    
        si zici ca petrolul e otrava? (Duminică, 2 iunie 2019, 19:37)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Mai usor cu pseudo-ecologismul pe scari, ca deja a luat-o la vale!
        • 0 (0 voturi)    
          NU, ai dreptate (Vineri, 7 iunie 2019, 9:34)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          am uitat, pentru voi e 'molecula libertatii'.

          Doar ca procesarea lui otraveste viata pe planeta si poluarea legata de arderea lui omoara mai multi oameni in orase decat fumat si terorismul la un loc.
  • +15 (25 voturi)    
    OK (Duminică, 2 iunie 2019, 11:35)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Fără pensii speciale, fără salarii nesimțite pentru bugetari. De ce zeci de mii de pensii speciale pentru uniunile de creatori ? De ce scutiri de taxe pentru unele categorii profesionale?
    • +15 (25 voturi)    
      Nu ai inteles (Duminică, 2 iunie 2019, 12:22)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      PNL nu va lovi in salariile speciale, doar se va asigura ca ne sinucidem economic, izgonind Oracla, Adobe, IBM etc

      Coruptia nu functioneaza decat intr-o tara needucata si saraca, nu avem nevoie de corporatii si angajatii lor middle class.
      • -1 (1 vot)    
        Bre (Luni, 3 iunie 2019, 10:39)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Puteti sa plecati. Parol ca nu va observa nimeni? Nici macar PIB-ul? Dar si mai parol ca nu veti pleca? Nesimtitilor!
        • 0 (0 voturi)    
          Am plecat deja (Vineri, 7 iunie 2019, 9:35)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          dar mai am rude in tara (prietenii au cam plecat si ei).

          Problema ta e ca multi ne vom intoarce si vom face curat, inlaturand jegurile.
  • +13 (25 voturi)    
    Vorbește prostii (Duminică, 2 iunie 2019, 11:39)

    nick24 [utilizator]

    Multe țari au facilități pt IT.
    Prin Dubai este un orășel, scutit de taxe, unde au venit multe companii, pt a-și deschide o filială locală de IT pt afaceri mondiale, cu angajați din toată lumea, în special indieni și chinezi.
    Ce e rău în asta? Dimpotrivă!
    • -8 (20 voturi)    
      daca e la ei... (Duminică, 2 iunie 2019, 12:02)

      young_e [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ...nu inseamna ca e bine. for god's sake. lumea-i mare si ar cam trebui sa mai gandim si cu capul nostru, pe baza de argumente daca se poate.
      • +7 (13 voturi)    
        Până gândim cu capul nostru (Duminică, 2 iunie 2019, 12:49)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui young_e

        pleacă firmele la Ruse...
        • -2 (2 voturi)    
          Si (Luni, 3 iunie 2019, 10:42)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Si daca pleaca ce? Vin altele care nu le trebuie scutiri peste scutiri.
      • +1 (3 voturi)    
        Retardel, dar pensiile „speciale” de ce nu le (Duminică, 2 iunie 2019, 23:14)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui young_e

        au și alții? Dacă tot e vorba de gândire?
    • +2 (12 voturi)    
      Absolut ca vorbeste prostii (Duminică, 2 iunie 2019, 12:23)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Nu are legatura cu egalitatea de sansa,
      Acciza la tutun nu e discriminare? daca utilizam aceasta logica?
      Munca brutarului nu ar trebui sa fie egala cu munca IT-stului in aceasta logica?
    • -2 (2 voturi)    
      Haha (Luni, 3 iunie 2019, 10:41)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Sunt sigur ca si in oceanul indian e un loc cu scutiri. Sau pe marte. Dar pana una alta sunteti in UE! Puteti pleca in Dubai, chiar nu va tine nimeni!
  • +10 (24 voturi)    
    o derogare de la egalitatea de șansă. (Duminică, 2 iunie 2019, 11:40)

    Casargoz [utilizator]

    :))))
    Sansa de a fi brutar sau taximetrist...
    In economie lucrurile merg asa:
    o categorie scoasă din pălărie de politician ca fiind ”strategică” sau ”incipientă”
    De exemplu unii politicieni considera ca trebuie date subventii in agriucultura, masura care este o încălcare a principiului ca fiecare să fie egal în fața legii (a taxării) și o derogare de la egalitatea de șansă.
    De ce taranul din romania sa fie favorizat fata de turcul din anatolia? Doar pentru ca un politician a spus arbitrar ca agricultura este strategica?
    Nu sunt de acord cu cele de mai sus dar asta e logica domnului profesor.
    Nu putem acoperi prostia lui Orban cu parerile unor experti economisti despre politica. nu se face.
    Situatia este asa de exemplu:
    Exista un IT-ist care face soft pentru Renault, e multumit. Are o oferta la jaguar, dar calculeaza chiria costul de viata si decide sa raman. Daca politicienii incearca sa-l sicaneze, nu se va face nici brutar, nici strungar si nici nu va lua subventie pentru pamant, va pleca la jaguar. Si statul va pierde contributiile sociale.
    Altii lucreaza in automation, contracte in general in afara Romaniei, ii dooare fix in pix daca platesc taxele aici sau in estonia, si zau ca a deveni cetatean digital in estonia nu e greu. Apoi o sa-si incaseze salariul pe revolut, si cand anaf-ul va fi suparat ca nu mai incaseaza 4% din economie o sa puna proprire pe conturile lui Teodorovich.
    Daca Orban e o fosila asemeni lui Dragnea asta nu justifica spalarea prostiilor pe care le spune, altfel domnul profesor va reveni la Polyani: nu exista economie nereglementata si mana invizibila a pietei este o utopie.
    • +2 (2 voturi)    
      There is no free lunch! (Duminică, 2 iunie 2019, 15:03)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Simpatizez cu cei spui, dar eu as pleca de la principiul ca "There is no free lunch!". IT sa plateasca un 1%, pensionarii un 10 RON pe an ptr transport in comun, si tot asa. Nu exista pomana pe lumea asta!
      • +2 (2 voturi)    
        Ba există: în Rrromânistanul pesedos. (Luni, 3 iunie 2019, 9:01)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

        Pensii „speciale”, vouchere de vacanță, norma de hrană, pensionarea la 45 de ani.....
  • +14 (18 voturi)    
    De acord (Duminică, 2 iunie 2019, 11:44)

    florinu [utilizator]

    Să nu uite de biserică.
    • -1 (1 vot)    
      Haha (Luni, 3 iunie 2019, 10:44)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui florinu

      Ai sa razi dar preotii platesc impozit pe venit. N-ai nimerit-o aici.
      • 0 (0 voturi)    
        nu e vorba de preoti, ci de BOR (Luni, 3 iunie 2019, 11:49)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        crezi ca se plateste TVA, impozit pe profit pe lumanari?
        Dar cei 5-10 lei primiti in mana la boboteaza, sau cotizatiile pentru diverse servicii religioase - unele au chitanta, unele nu
  • +16 (22 voturi)    
    poate ma faci sa inteleg atunci ... (Duminică, 2 iunie 2019, 11:47)

    VaseaV [utilizator]

    cum stam cu pensiile speciale ... si profesiile liberale si exemplele pot curge ...
  • +2 (16 voturi)    
    traiasca ideile "liberale"! (Duminică, 2 iunie 2019, 11:56)

    leleaflore [utilizator]

    astea sunt argumentele unui profesor de economie??
    sigur e economist?
  • +5 (13 voturi)    
    Imaginea de ansamblu (Duminică, 2 iunie 2019, 12:17)

    Pisc [utilizator]

    Direcțiile de creștere sunt date de strategie. Adică de o viziune (care apare în programul de guvernare) care este asumată de alegători și care mai departe favorizează direcții pentru a obține creștere. E atât de simplu: Dacă vrei să obții creștere pe o direcție favorizezi mediul respectiv. Egalitatea nu are nicio treabă cu direcțiile de dezvoltare, egalitatea ar trebui să însemne că statul garantează oricui ca va putea ocupa un loc într-o anumită poziție dacă are cunoștințele (nu pilele) necesare. Până la urmă, orice fel de lege, favorizează ceva, și defavorizează altceva, pentru a obține o direcție anume. Ceea ce lipsește, este un punct de stop. Adică, măsuri temporare care se opresc odată cu atingerea scopului. Daca vrei să fii în top 10 șări care livrează programe, dai măsuri care favorizează această creștere pînă ajungi în top 10 , după care revii la normal, scopul în sine, fiind dezvoltarea unui domeniu și nu scutirea în sine.
    • -1 (5 voturi)    
      oare (Duminică, 2 iunie 2019, 18:55)

      Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Pisc

      mai bine de 15 ani nu au fost de ajuns sa ajungi in top 10? daca nema putitinta, ce mai chichirez gilceava?
  • +2 (10 voturi)    
    AŞA ESTE CORECT! (Duminică, 2 iunie 2019, 12:42)

    Pacala54 [utilizator]

    Dacă nu vrem penali în funcţii publice, dacă vrem scoaterea tuturor pensiilor speciale şi calcularea pensiei LA TOATĂ LUMEA pe baza principiului contributivităţii, atunci trebuiesc eliminate şi toate scutirile de taxe, inclusiv a impozitului pe salarii la IT. Singura problemă este că nu se pot face toate deodată şi va trebui să se facă o eşalonare în timp a tuturor acestor măsuri, eşalonarea fiind anunţată public cu termene şi asumată de întreaga clasă politică.
  • +2 (18 voturi)    
    omul e frustrat (Duminică, 2 iunie 2019, 14:05)

    dessik [utilizator]

    ca nu poate fi IT-st. Gninion...

    Daca statul adauga taxe noi, pot sa-mi primesc salariul si la negru, ca lucrez direct pentru clienti din afara. Cum e mai bine?
  • 0 (6 voturi)    
    politici (Duminică, 2 iunie 2019, 14:48)

    gpavel [utilizator]

    ptr.domnul profesor nu mai exista politici fiscale care sa avantajeze unele domenii(un anumit timp),politici care trebuie sa urmareasca o anumita dinamica!nu inteleg logica cu egalitatea in fata legii,toate aceste "exceptii"se fac prin lege,deci unde se incalca principiul egalitatii in fata legii,daca chiar legea le-a stabilit?,oricum domnul profesor apare cand un om politic(apropiat ca doctrina) lanseaza "o provocare",sustinand imediat respectiva abordare!!(totdeauna e sincron cu un spectru politic,cautionand "in totalitate"politicienii din acea zona)
  • -2 (18 voturi)    
    a spus lucrurilor pe nume (Duminică, 2 iunie 2019, 15:07)

    nimeni_2342 [utilizator]

    In sfarsit. IT-ul din romania nu e o mare duda generatoare de unicorni. unicornul cand apare, fuge repede la hamerica, ca la romanica fiscalitatea firmelor e mult prea variabila.
    It-ul in romania nu e nimic altceva decat lohn, cei care stiu meserie de-a serioaselea pleaca pentru ca n-au chef sa faca lohn, iar lohn-ul nu aduce valoare adaugata decat atat timp cat sunt salariile mici.
    cu impozitul pe salariu 0 tii in tara cusatorese de html si croitori de suport tehnic.
    daca vrei sa tii pe uipath in tara, trebuie sa tii toata economia stabila, sa faci serviciile ca lumea, ca desteptul vest european sa fie dispus sa vina cu familia in ro, sa isi dea copiii la scoala romaneasca si sa ii trateze in spitale romanesti.
    cand o sa fie toata economia stabila, atunci or sa inceapa sa vina firmele care intr-adevar produc valoare adaugata mare.
    in rest, tinem cusatorese cu titulatura de corporatist de mucava.
    e insa de apreciat ca cineva a avut curajul sa ii dea jos de pe piedestal pe it-isti si sa explice _exact_ in ce consta munca lor.
  • -3 (3 voturi)    
    mai astept mult? (Duminică, 2 iunie 2019, 15:46)

    Dedalus [utilizator]

    Despre ce mai discutatm mai departe?

    Se vede ca nu mai e Dragnea, el tinea afisul.

    Hai sa discutam despre pretul la periile de WC! Ca si alea sunt utile si sunt cam scumpe :-)) Sa le reducem TVA-ul. /

    Sau despre cum aducem trenuri din China, orez din Vietnam si de ce nu platesc impozit presedintii de asociatii de locatari?

    Hai sa o luam acum bucatica cu bucatica, pana ne plictisim cu totii: despre rosii, despre rachete, despre de ce nu avem satelitii si de ce sunt prea putine autobuze.

    ()()()()()

    Fuga in detalii si in subiecte separate de context este caracteristica incompetentilor.

    Daca nu te privcepi la politica agricola, te apuci sa discuti despre ghimpii castravetelui. Daca nu te pricepi la economie, discuti despre pretul petrolului.

    Avem nevoie de o politica nationala, nu de tot felul de pareri!

    Sunt in stare "sa produca" odata aceasta politica sau ne aflam in treaba cu totii?!

    Ce prostii mai sunt si astea, ce aberatii to deapana oamenii astia?!

    Cat le ia sa vina cu o politica, 50 de ani!? Am asteptat 30 si tot vorbe goale si detalii debiteaza.
  • +6 (14 voturi)    
    Daca-i profesor de economie inseamna ca se pricepe (Duminică, 2 iunie 2019, 16:12)

    George.Costache [utilizator]

    NOT!
    ...ar fi paradoxal ca Orban sa aibe un consilier care nu e de acord cu el - si asta dupa ce, probabil, chiar el i-a sugerat lui Orban aceasta idee mareata!
    Sa va explic eu domnu profesor despre "facilitatile fiscale ARBITRARE scoase din palarie de Tatuc" (frumoasa exprimare, mi-aduce aminte de comunisti...);
    Dumneavoastra vi s-a pus pata pe IT-isti - ok, dar cum de va opriti numai aici?! De ce nu faceti un bine pana la capat si taiati toate scutirile - sa fie egalitate, nu gluma! Nu v-am auzit zicand nimic de revolutionari! Sau despre cercetatori... Haideti s-o facem cu trebuie si sa taiem tot, sa fie egalitate - ca in comunism, asa cum va placea dvs...
    Scutirile, domn' profesor, nu sunt niste acte arbitrare de natura discriminatorie ci trebuie vazute ca o modalitate de a stimula un anumit domeniu - ca cercetarea sau... IT-ul... Banuiesc ca stiti deja asta dar anumite interese v-au facut sa uitati. Cum Dragnea a intrat la puscarie (checked!) - mi-am facut putin timp sa va explic ce se va intampla in secunda doi dupa ce anulati scutirea: eu si alti 50 de colegi din proiectul meu vom rupe si ultima legatura cu Romania, declarandu-ne domiciliul fiscal in alta parte intrucat nu mai e nimic sa ne stimuleze sa platim impozit in tara. Impozitul ala mic, asa cum e, tot era ceva pentru Romania - ei bine - nu va mai fi. Alti IT-isti in alte proiecte vor face probabil la fel.
    Sa ne gandim acum la cei din tara, care peste noapte vor avea un salariu mai mic. Foarte motivant! Motivant sa plece afara, si sa lase in spate Romania - tara echitatii fiscale sub domnia lui Orban & consilierilor lui.
    King is dead, long live the king...
  • +1 (9 voturi)    
    Nedocumentat (Duminică, 2 iunie 2019, 16:48)

    conectat.la.realitate [utilizator]

    V-as sugera un exercitiu de imaginatie: ce firme straine ar mai investi in RO daca vad ca au costurile de 'doing business' majorate cu 10-12%?? Vor migra spre tari care au 0% impozit pe venit (exista deja in estul europei). Mai mult, un om in IT e un specialist in domeniu si 'produce' mai mult decat un brutar, domnule Paun.
    • 0 (10 voturi)    
      serios?! unde e 0% in estul europei?! (Duminică, 2 iunie 2019, 17:52)

      nimeni_2342 [utilizator] i-a raspuns lui conectat.la.realitate

      https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_in_Europe
      conexiunea la realitatea minciunistica!!!
      hai arata si o dovada ca exista tara cu impozit zero pe venit in europa.
      si acuma o dai cotita, ca nu e impozit pe venit, ca e pe profit, ca nu e pe profit, ca e pe nu stiu ce caz special...
      toata lumea urla de propaganda pro-psd si propaganda rusa, si in spate, iaca propaganda corporatistului de mucava.
      peste asta, costurile de doing business sunt sensibile la salarii in principal la activitatile cu valoare adaugata mica... adica alea de croitor de suport tehnic...
      • 0 (6 voturi)    
        Uhm (Duminică, 2 iunie 2019, 19:01)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

        Tu ai citit macar articolul care il prezinti ca argument?

        Isle of Man are 0 - ZERO taxa pe firma
        Germania, Belgia si inca cateva tari au taxa zero pe venit sub o anumita valoare.

        Asta ca sa nu mai zic ca articolul prezinta taxa pe venit la nivel de economie, nu DE SECTOR cum este It-ul.
        • +3 (3 voturi)    
          Faci confuzii (Duminică, 2 iunie 2019, 19:58)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          taxa pe salariu este personala

          taxa pe profitul firmei este a persoanei juridice numita firma

          deci statul încasează 2 taxe: taxa profit firma + taxa pe salariu la angajat
        • -3 (9 voturi)    
          estu si vestu, ce mi-e una ce mi-e alta (Duminică, 2 iunie 2019, 20:27)

          nimeni_2342 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          astea toate enumerate sunt in estul europei, nu?!
          dupa cum scrisesem deja, luati la bani marunti postacii pro-privilegii corporatiste, exact ca postacii psd, o dau dintr-un gard intr-altul, doar doar le ramane ciolanul
          1. isle of man e paradis fiscal, pe lista neagra. cf sursei https://www.internationalinvestment.net/news/4000187/isle-approves-law-avoid-eu-blacklist, in esenta de la 1 ian 2019 nu mai poti avea firma in isle of man si sa duci acolo profituri facute pe alte piete. corolar: sunt si alte paradisuri fiscale, nimeni nu contesta existenta lor. problema acestor paradisuri fiscale e ca in ue trebuie sa platesti impozit acolo unde castigi banii. ori daca nu ii castigi in isle of man, o sa platesti impozit pe piata pe care ai activat.
          2. toate tarile "din est" enumerate de tine au impozit progresiv. aici, iarasi o dai gropi, pentru ca ai comparat salarii mari din ro cu salarii de sarantoci din veste.
          3. estonia care s-a tot vehiculat nu e deloc ieftina. e ieftina numai daca fraudezi.

          si in paranteza fiind spus, cred ca ar fi momentul sa se apuce cineva sa numere si frauda din it, batalioanele de pfa-uri care nu respecta regula de pfa (activitate independenta) si batalioanele mai mici din it care n-au chef sa plateasca darile sociale si dau cu tifla fiscului prin revolut. e adevarat ca impozitul e 0, dar darile sociale TREBUIE PLATITE si sunt gramezi de corporatisti care fug la revolut si gata, ceea ce nu este corect.
  • +2 (14 voturi)    
    Imi aratati (Duminică, 2 iunie 2019, 17:35)

    Cetateanu [utilizator]

    Imi arata cineva 2 economisti in ASE? Adevarati nu frustrati care fac copy - paste. Evident sunt mult mai putin importanti cei ce fac 6% din PIB decat cei ce consuma 10-20% cu pensii speciale, subventii si salarii nesimtite. Mai profesore, din ce iti mai platesti tu salariul si "cercetarile" daca baietii astia si firmele o sterg???
  • +3 (7 voturi)    
    O prostie (Duminică, 2 iunie 2019, 20:14)

    CezarN [utilizator]

    Economia nu este drept.
    Daca se incalca principii de drept (egalitatea in fata legii), lucrurile se transeaza la ICCJ sau CCR, nu la ASE.

    Observati ca cei de la Rosia Montana(Gabriel Resources, parca) nu au cerut scutiri de taxa sa distruga doi munti. De ce? Pentru ca industriile poluante nu au cautare, nu se inghesuie nimeni sa-i invite la ei in tara.

    Dar daca vrei ca romanii sa fie mai bine platiti, sa ai industrii de varf cu valoare adaugata mare atunci trebuie sa-i determini pe investitorii respectivi sa vina in Romania. SI asta nu are deloc de-a face cu alta lege decat cu legea cererii si a ofertei, cu concurenta intre diverse tari de a atrage investitiile in IT&C, cercetare si alte domenii de varf. Cererea de investitii este mare, cum mare este si deficitul de personal in domeniu, si atunci se pune problema "ce face statul roman, concurand cu alte state carora nu prea le pasa de ce spune dl Paun, pentru a atrage investitorii in domeniile de varf, de viitor, cu valoare adaugata mare?"

    Va pune cumva dl Orban (initial scrisesem Dragnea :)) un baraj de tiruri in fata atacurilor informatice care pot bloca o tara sau va impozita dl Paun downloadurile de pe internet pentru a echilibra bugetul?
  • +6 (8 voturi)    
    Romania are doar industrii ieftine (Duminică, 2 iunie 2019, 21:22)

    John_english [utilizator]

    industrii cu valoare adaugata mare au Germania sau Elvetia. Ei daca nu inoveaza si nu ar vinde produse de lux ar fi in aceeasi situatie ca Romania.

    daca vrei sa ai industrii cu valoare adaugata mare trebuie sa inventezi in Romania, sa ai propriile produse. n-o poti face fiind doar o piata de "loan" sau copiind de la altii.
  • +2 (10 voturi)    
    Buhaiul ăsta-i cam tâmpițel. (Duminică, 2 iunie 2019, 23:15)

    prec [utilizator]

    De unde apar ipochimene ca el?
  • +3 (11 voturi)    
    f ciudat... (Luni, 3 iunie 2019, 0:33)

    mano74 [utilizator]

    Voi suntei liberali sau v-ati transformat brusc in PSD?!
    Te-ai gandit domn' profesor ca poate "favorizand" niste categorii profesionale care aduc cu adevarat valoare adaugata economiei romanesti, care acum se bazeaza pe consum inflamat de cresterile salariale si a salariului minim, chiar cresti sustenabil aceea economie?! Sunteti cu adevarat niste idioti, de aia a votat lumea USR si de aia si PNL ca avea soarta PSD, sunteti doar populisti si atat!
  • +1 (1 vot)    
    De acord! (Luni, 3 iunie 2019, 9:01)

    Teodor Banica [anonim]

    De exemplu, forța de muncă în construcții este într-o stare jalnică și nu se face nimic pentru calificarea ei. Majoritatea sunt familiarizati după ureche cu procedeele mai noi, dar nu știu și nu vor să știe de metodele clasice din construcție. Și în plus, „ei știu mai bine”!
  • +3 (3 voturi)    
    mai ramane... (Luni, 3 iunie 2019, 11:35)

    CRMS [utilizator]

    Mai ramane sa si castigati destule locuri in viitorul Parlament ca sa va impuneti ideile.
    Macar acuma IT-isti stiu cu cine sa voteze !
    Oricum ideea este clara: PNL-ul n-a castigat in marile centre universitare unde sunt concentrati IT-sti asa ca ei ataca votantii USR/PLUS
    PNL-ul se bate cu PSD-ul pe electoratul rural.
  • +3 (3 voturi)    
    cum altfel (Luni, 3 iunie 2019, 16:48)

    sim18 [utilizator]

    Paun asta este psd ist.... ce faci PNL-le?
    • +2 (2 voturi)    
      PSD-ist, sau dancilez ?!! (Marţi, 4 iunie 2019, 5:07)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui sim18

      Deciziile unui partid ca pnl (strategii, proiecte, programe) stau intr-o sandrama de 60 de ani care mai e si profesor la glajbeala numita Romano- Americana, adica nu are nici o legatura cu realitatea?!!!!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version