Datele statistice furnizate de Eurostat arată că 67 la sută din femeile din Uniunea Europeană utilizează internetul pentru a socializa, iar 75 la sută dintre bărbați, pentru a citi știri. Totodată, un procent ridicat al femeilor achiziționează haine online, în timp ce un procent mare al bărbaților cumpără electronice.

Foto:

Eurostat arată că femeile din UE utilizează internetul mai puţin decât bărbaţii, 79 % dintre femeile cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au utilizat internetul cel puţin o dată pe săptămână în 2017, în comparaţie cu 82 % dintre bărbaţi.

Totuși, aceleași date arată că procentul femeilor care a citit știri online este mai redus decât cel al bărbaților cu 5%, aceștia utilizând internetul în ultimele trei luni din 2017 în proporție de 75%. Diferențele însă sunt nesemnificative atunci când se folosește internetul pentru trimiterea și primirea de e-mailuri, 86 % dintre femei, respectiv 87 % dintre bărbaţi. Distincțiile sunt inexistente și în ceea ce privește apelurile telefonice - 46% atât dintre femei, cât şi dintre bărbaţi telefonează online.

Pe de altă parte, 67% dintre femei au utilizat internetul pentru a participa la reţelele sociale, spre deosebire de 63% dintre bărbați, potrivit datelor Eurostat.

Majoritatea femeilor cumpără îmbrăcăminte de pe internet, în timp ce majoritatea bărbaților cumpără electronice.

,,Utilizarea Internetului pentru cumpărături online este uşor mai puţin frecventă în rândul femeilor decât în rândul bărbaţilor, 66 % dintre femeile care au utilizat Internetul au făcut cumpărături online în 2017, în comparaţie cu 69 % dintre bărbaţi. Totuşi, ceea ce se cumpără diferă între femei şi bărbaţi. Un procent mult mai mare de femei decât de bărbaţi au cumpărat îmbrăcăminte pe Internet, 70 % dintre femeile care au făcut cumpărături online, în comparaţie cu 58 % dintre bărbaţi, în timp ce un procent mult mai mare de bărbaţi au cumpărat echipamente electronice, 17 % dintre femeile care au făcut cumpărături online şi 32 % dintre bărbaţi, şi filme, 24 % dintre femeile care au făcut cumpărături online şi 32 % dintre bărbaţi”, se mai precizează în datele puse la dispoziție de INSSE și Eurostat si citate de Mediafax.

Diferențe mai mici între femei și bărbați se reflectă în achiziționarea bunurilor de uz casnic, 45% și 47%, rezervarea transportului și a cazării pentru vacanță, 53% și 54%. Nu există, însă, vreo distincție în ceea ce privește achiziționarea online a biletelor pentru evenimente, procentul fiind de 39% pentru ambele categorii.

Eurostat și institutele naţionale de statistică din statele membre ale UE şi ţările AELS (Asociația Europeană a Liberului Schimb -n.r.) au realizat o publicație digitală numită ,,Viaţa femeilor şi bărbaţilor în Europa – un portret statistic”, care își propune compararea femeilor şi a bărbaţilor în vieţile lor de zi cu zi și, în același timp, să arate cât de similară sau diferită este viaţa cotidiană a acestora în ţările europene.