Noi proteste ale transportatorilor pe soselele de centura inaintea miscarii de amploare anuntata pentru 15 septembrie
Reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) cer Guvernului sa inghete tarifele RCA la nivelul din luna iunie a anului trecut, cu marja asumata de presedintele ASF, de 52,7%.
Luna trecuta, transportatorii au acuzat ca ASF dezinformeaza si au cerut o intalnire cu premierul Ciolos pentru a discuta reducerea imediata a tarifelor RCA. Reprezentantii COTAR, UNTRR, ARTRI, APTE2002 SI APULUM s-au intalnit saptamana trecuta cu vicepremierii Vasile Dincu si Costin Borc carora le-au cerut sa uzeze de toate pirghiile legale pentru a stopa imediat aceste abuzuri.
"Oficialii guvernamentali si-au aratat deschiderea la dialog pentru gasirea unor solutii optime la aspectele semnalate de transportatori. In acest sens, in perioada urmatoare vor fi centralizate si analizate mai multe date furnizate de ASF si, de asemenea, vor avea loc discutii si cu reprezentantii Consiliului Concurentei legate de piata asigurarilor RCA", scria atunci un comunicat de presa al guvernului.

Ce fac cetățenii din Sectorul 2 cu gunoiul menajer de la 1 martie, cu cine încheie contracte, cât plătesc / Primarul Radu Mihaiu: Licență teritorială la nivelul Sectorului 2 nu are niciun operator
1.205 doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Politele RCA se stabilesc dupa niste criterii, un criteriu primordial fiind clasa de Bonus/Mallus in care se incadreaza soferul care conduce masina respectiva. Indiferent ca esti taximetrist, bancher, ratb-ist, tir-ist sau alta categorie de soferi, ASF are o baza de date in care sunt inregistrate toate daunele produse de un sofer din vina sa.
Eu, spre exemplu, de cand am prezenta masina, nu am produs nicio dauna din vina mea. Urmarea este ca am clasa de bonus 11, si beneficiez de o reducere substantiala (platesc 470 RON/an la Groupama pentru RCA).
Un vecin de-al meu, taximetrist la Meridian, plateste 3400 RON/an ca si RCA. E mult la prima vedere, dar i-am vazut RCA-ul....are un mallus de 8, in fiecare an produce 2 accidente din vina lui. E normal sa ii ceara multi bani pe asigurare, mallusul il penalizeaza puternic la calculul RCA.
alt taximetrist, mai in varsta, plateste 900 RON la 6 luni pe RCA. Daca ar plati anual, laund in considerare si reducerea de 10%, ar plati 1620 RON/an. Nu e mult pt un taxi, zic eu....
asa ca taximetristii care tot protesteaza si ne blocheaza noua traficul sa isi puna in geam RCA-ul sa vedem si noi ce clasa de mallus au....si sa intelega odata ca, daca produci accidente, esti penalizat.