Mircea Cartarescu acuza "dezgustatoarele" polemici intre stanga si dreapta: Imbecili ce sunteti, nu puteti fi oameni / M-am saturat de voi, mi-a ajuns

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:19 Actualitate | Esenţial


Mircea Cartarescu
Foto: Cosmin Bumbut
Scriitorul Mircea Cartarescu a postat un mesaj dur pe Facebook in care acuza ca, in loc sa privim realitatea in fata, "au reinceput dezgustatoarele polemici intre dreapta si stanga".

Mesajul lui Cartarescu:

"In loc sa privim realitatea in fata (si sutele de morti ne cer asta), ne agatam de mizerabilele noastre ideologii. Pe ele le vedem, ele ne sunt dragi, nu oamenii care-au murit. 

Nu-i uram pe cei care dispretuiesc viata umana, ci pe cei care cred altfel decat noi.

Au reinceput stupidele si dezgustatoarele polemici intre dreapta si stanga, de parca despre asta ar fi vorba acum.

Imbecili ce sunteti, nu puteti fi oameni, trebuie sa fiti credinte, la fel de fanatice ca si ale teroristilor. 

M-am saturat de voi, mi-a ajuns. Macar o zi puteati sa taceti."

Scriitorul roman postase un mesaj si azi-noapte dupa ora 1.00, in care deplangea faptul ca "se lasa noaptea peste noi toti".

"E prea mult. Intram in haos. Va fi o noapte teribila la Paris. Si se lasa noaptea peste noi toti", spunea Mircea Cartarescu la putin timp dupa ce vestea atacurilor a ajuns in toata lumea.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


21764 vizualizari

  • +12 (34 voturi)    
    Într-adevăr, ei chiar nu pot fi oameni (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:32)

    comentatordiletant [utilizator]

    Pentru ei, oamenii sunt carne de tun - și-i folosesc, morți sau vii, aflați lângă ei sau la mii de kilometri, pentru manipulări mizere și drept diversiune pentru a-și masca ticăloșiile.
    • +7 (19 voturi)    
      greseala (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:43)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

      un vot cu minus(al meu,e gresit-am apasat prea la stanga) ...asta desi ideologic vorbind stiu ca "the right side is the right side".deci conteaza ca ai un + ... in plus.in ceeace priveste ideologia imbecililor carora li s-a adresat Cartarescu,ei nu au decat o singura ideologie,nici de dreapta,nici de stanga - e ideologia umplerii propriilor buzunare.
    • +13 (19 voturi)    
      Fundamentalistii (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:00)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui comentatordiletant

      Fundamnetalisti exista in toate religiile bar chiar si printre atei. Majoritatea acestora insa se r4zuma la decllaratii, marsuri si proteste mai mult sau mai putin pasnice. roblema este cu asa zisa eeligie a pacii, islamul, Daca sunt, fara indoiala si islamici mderatii, conectati lla moderniotate, in schimb fumnfamentalistii lor sunt de o ferocitate fara precedent. Iar crersoana si viata umana nu are pentru ei nici un pret. Sesizand ca pentru cei formatii pe linia mozaico-crestina, viata fiecarei persoane e o valoare pot spune suprema, swe folosesc de aceasta pein luarea de ostatici. Pe de alta parte, distrug monumente ale istoroiei numai pentru a scandaliza si mai mult lumea civilizata. Cu acesti mimstrii nu se poate discuta decat cu armele, orice ingaduinta e consuderata de ei doar slabiciune. Si acum astept minusuri de la fundamentalistii corecti politic, care au sanctionart la fel pe cel cer a comentat inaintea mea.
  • -17 (57 voturi)    
    Imi pare rau ca-ti spun asta, dar (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:40)

    Cuca [utilizator]

    aI pierdut o strasnica ocazie sa taci, Cartarescule. Tu o tii langa ta cu idealismele tale.

    Ce s-a intimplat nu este un ghinion, un "dat", ci un act de terorism, calculat, premeditate, executat cu cinism.

    Si tu vrei sa nu discutam despre ce ne-a adus aici, ci sa ne asezam in fund pe bordura si sa ne plangem soarta si mortii, da ?

    Tu nu esti om, (asa ne spui si tu noua), ci esti leguma.
    • -14 (32 voturi)    
      exact (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 18:31)

      ana are pere [anonim] i-a raspuns lui Cuca

      o leguma, asta e cuvintul. si inca una cu ifose. i-a intrat in cap ca e genial si ca lumea trebuie sa afle de pe facebook ce ii mai trece lui prin cap cind are insomnii. un ultramediocru care a fost ridicat pe un soclu (construit cu bani publici) pe care nu are ce cauta.
      • 0 (6 voturi)    
        pere (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 19:23)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui ana are pere

        ana o fi avand pere, dar nu prea are minte.poate ca ana e fana vadim si antena 3.
      • -1 (9 voturi)    
        Ana n-are creieri (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 19:29)

        CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui ana are pere

        Un ”ultramediocru” respectat în toată lumea și care, probabil din greșeală, a scris cea mai bună literatură scrisă vreodată în limba română. Poate doar Tudor Arghezi și răposatul Gheorghe Crăciun dacă a mai scris la același nivel din scriitorimea românească din toate timpurile. Dar hai să-l înjurăm ascunși sub pseudonime, pentru_căci_cum_adică îndrăznește el să zică ceva, doar nu-i nici Ponta și nici Mircea Badea...
      • +3 (11 voturi)    
        Umberto Eco (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 21:25)

        fkqt [anonim] i-a raspuns lui ana are pere

        Avea mare dreptate Umberto Eco când spunea că problema cu internetul e că le permite tuturor imbecililor să-și dea cu părerea.

        Un imbecil care se încadrează cu succes în categoria mai sus amintită, ești tu.
        • +1 (5 voturi)    
          HAHA! (Duminică, 15 noiembrie 2015, 9:11)

          GIGI Auto [anonim] i-a raspuns lui fkqt

          Comentariul tau intareste ceea ce a spus Umberto Eco.
      • +7 (9 voturi)    
        Pai (Duminică, 15 noiembrie 2015, 4:40)

        zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui ana are pere

        chiar e genial...

        In fine, cand debitezi in comentarii este mai putin jighnitor decat cand scrii pe facebook, probabil de aceea ti-ai permis sa arunci cu noroi, tu legumo...
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Duminică, 15 noiembrie 2015, 9:54)

        Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui ana are pere

        draga ana, nu mai bine te duci tu sa te culci? ca esti obosita...
    • 0 (0 voturi)    
      C. nu este impotriva dezbaterii... (Luni, 16 noiembrie 2015, 12:35)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      ci este marcat de modul in care se dezvolta aceasta....

      Un om al cuvintelor nu abuzeaza de ele - le foloseste cu grija...Altii sunt cei care abuzeaza...

      In al doilea rand oricine ar dreptul sa isi expuna pararea fie ca este Cartarescu, fie ca esti tu sau ca sunt eu...
  • +14 (20 voturi)    
    de acord, și totusi... (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:51)

    Ion B [utilizator]

    Cine i'a ales?
    De ce nu recunoașteți ca ei sunt imaginea din oglinda a noastra, a romanilor?
  • +9 (19 voturi)    
    Respect! (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:53)

    EduardPopa [anonim]

    Are dreptate.
  • -17 (33 voturi)    
    cat e halatul? (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 15:58)

    xanti [utilizator]

    Artistii sunt sensibili ,adevarul e unul singur cat exista pe pamant jandarmul mondial america vor avea loc atentate.
    • +10 (14 voturi)    
      Adevarat. (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 18:37)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Cand au fost atentate in Rusia, au fost tot datorita americanilor. Apropos, ai aflat cat e halatul? Daca nu-ti permiti, donam, nu-i problema: orice ca sa te ajutam.
  • +4 (20 voturi)    
    offff! (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:01)

    Absurdistanul [utilizator]

    cata dreptate are dl. Cartarescu!

    sunt de acord cu dansul si pentru ca tot din cauza unor politicieni avem si noi o drama nationala, as dori sa se ca in Romaia, ziua de 30 octombrie sa fie ziua in care media sa nu publice niciun politician timp de 24 ore.
    • +8 (8 voturi)    
      Chiar! (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 18:46)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

      Ce-ar fi o Zi Națională Fără Politică (de Dâmbovița?)
    • 0 (6 voturi)    
      scarba (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 19:51)

      corbul [anonim] i-a raspuns lui Absurdistanul

      asa e romanul ca strutul!!! politicieni-s de vina!!! nu patroni lacomi care nu respecta legea, nu inspectorii care iau spaga, nu muziciznii submediocrii care compenseaza talentul cu 2 artificii ametite desi stiu ca in spatiu inchis astea sunt intotdeauna periculoase!!!
      nuuu politicieni-s de vina!!!
      Cand vad comentarii ca asta inteleg de ce toti nu manipuleaza cum vor!!
  • -4 (30 voturi)    
    intelectualii (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:02)

    john70 [utilizator]

    Parerile "intelectualilor" au fost intotdeanua dezastruoase: Revolutia Franceza, Revolutia Bolsevica, Mai 1968, Decembrie 2000 (votati-l pe Iliescu, ca ne mananca Vadim).
    • 0 (0 voturi)    
      fiecare persoana este importanta (Luni, 16 noiembrie 2015, 12:43)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui john70

      Unul spala wc-urile, altul scrie poezie sau romane, altii construiesc.

      Important este sa faci bine ceea ce faci!

      Numai teroristii NU FAC BINE, de oriunde ar fi acestia!

      Teroristii pot sa fie cetateni ai acelei tari - vezi cazurile din USA sau Norveghia, atat stiu - sau sa fie veniti, recent sau mai demult, din alte tari...

      Teroristii ne capasesc pe noi - cei care suntem acolo, in drumul lor, si atat..
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:03)

    ..13 [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=_SZ1xxSLPE8
    • 0 (2 voturi)    
      vai (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 20:02)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Sigur, vai, ce frumos. Cu asta o sa-i sperie pe islamisti de-o sa le tremure barbile.
      Pe de alta parte, John Lennon era un mare suporter al unei organizatii teroriste - Armata Republicana Irlandeza.
      • 0 (0 voturi)    
        la un bocanc in plex (Luni, 16 noiembrie 2015, 12:46)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui john70

        nu raspunzi cu un alt bocanc - ci cu muzica!

        Se poate si altfel, desigur - fiecare raspunde cum se pricepe mai bine!
  • -9 (27 voturi)    
    mai trancanici (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:06)

    gigi [anonim]

    dupa cartarescu, activitatea umana ar trebui redusa la (1) trancanit si (2) tacut
    • -2 (16 voturi)    
      trancanici (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:40)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Exact. Respectiv ei sa trancaneasca iar noi sa tacem cazuti pe spate de admiratie. Panseul in acest sens a aparut deja in urma cu vreo cateva zile.
  • +4 (16 voturi)    
    Comment sters de user (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:16)

    polonyca [anonim]

  • +11 (13 voturi)    
    Nu este vorba de ideologii... (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:18)

    Lucky1 [utilizator]

    Nici "dreapta" nici stanga nu au un profil care sa le defineasca ca atare. Exemplul cel mai bun este in migratia parlamentarilor si formarea USL-ului in 2012. O compozitie eterogena care nu a avut alt tel decat preluarea puterii in stat.
    La fel si acum, singura preocupare este pentru partiduletul fiecaruia; nimeni nu gandeste la popor, la binele lui. Unicul tel este cum sa se ajunga la guvernare, la borcanul cu miere...
    • +4 (4 voturi)    
      Comment sters de user (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:30)

      polonyca [anonim] i-a raspuns lui Lucky1

  • -10 (22 voturi)    
    DEZGUSTATOR (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:21)

    JE [anonim]

    "se lasa noaptea peste noi toti".
    Da, daca toata "inteligentia neinteresata" gandeste ca tine," iar pulimea" gandeste ca mine, suntem intradevar doua entitati distincte. Tu f.f. interesat de bani si multe NOBEL in literatura (yes of course), iar noi astia micii de existenta de zi ci zi!
  • +3 (11 voturi)    
    Desteptarea! Acum e momentl! (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 16:27)

    anonimus [anonim]

    Avem nevoie de lideri adevarati. Nu va ascundeti in spatele monitoarelor si postati mesaje. Nu ajuta. Voi luminatii acestei natii printre care si tu Cartarescu-le trebuie sa va uniti si sa miscati masele. Si voi sunteti vinovati de sitatia in care a ajuns aceasta tara. Iesiti in fata si poporul va va urma.
    Desteapta-te Romane!
    • +6 (8 voturi)    
      Imbecilii (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 18:04)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui anonimus

      nu se misca,nu accepta si o tin pe-a lor.
      D-le Cartarescu,simpatia mea nu sterge scuipatul conationalilor mei.
      Doamne,asta-i poprul roman...!
  • +12 (12 voturi)    
    Ideologiile au consecințe (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 17:13)

    Atrus [utilizator]

    Domnul Cărtărescu nu înțelege că ceea ce cred oamenii despre modul în care funcționează sau ar trebui să funcționeze societățile are consecințe asupra realității. Ideologiile, indiferent de natura lor (politică, religioasă, filozofică), nu sunt doar niște abstracțiuni sau subiecte de bârfă la o cafenea sau pe FaceBook. Ele au consecințe cu atât mai importante cu cât sunt îmbrățișate de un număr mai mare de indivizi.
    Musulmanul cu centura de dinamită la brâu nu și-ar bate joc de viață dacă nu ar fi adeptul unei ideologii care susține că urmează o altă viață, plină de huzur și în care este recompensat pentru eliminarea dușmanilor dreptei credințe. Proliferarea acestui tip de gândire în Europa nu ar fi posibilă dacă nu ar exista o altă ideologie de tip progresivist care susține că toate culturile și credințele sunt egale și trebuie tratate cu respect. Șansele ca asemenea evenimente să se repete are fi mult mai scăzute dacă nu ar exista o altă ideologie, a corectitudinii politice, care să pretindă că ar trebui să considerăm totul drept o întâmplare nefericită ... sau dacă nu ar exista o altă ideologie de tip stângist care să pompeze ajutoare sociale în indivizi fără căpătâi și care ignoră legile și sunt complet dezinteresați de muncă.
    Dezbaterile ideologice nu numai că sunt utile, sunt chiar absolut necesare dacă ne pasă de viitor.
    • 0 (0 voturi)    
      poate pentru multi... (Luni, 16 noiembrie 2015, 12:31)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Atrus

      Ideologia poate sa fie pentru multi un cuvant gol!

      Daca o incarcam cu valori si in dreptul acelor valori scriem ceea ce inseamna facem doua lucrurile deodata:
      1. intelegerea unor lucruri simple si a consecintelor acestora in viata noastra de zi de zi
      2. alinierea la un anume tip de doctrina.
  • +7 (9 voturi)    
    Nu cred (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 17:17)

    comentatordiletant [utilizator]

    că dl Cărtărescu se referă aici numai la lideri, ci la toți cei care se situează pe poziții partizane (pe care „ineresele partidului le cer”) și alimentează prin afirmațiile lor un conflict și așa exacerbat.
  • +4 (4 voturi)    
    politica e si cearta (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 18:07)

    Vreau dezbatere [anonim]

    Eu exact dezbatere vreau. Vreau politica. Asa e politica, asa se ajunge la solutii. Tacerea nu aduce soculti, nici poeziile. Fanatismul apolitic e destabilizatori si sinucigas pentru orice societate
  • +10 (10 voturi)    
    CARTARESCU (Sâmbătă, 14 noiembrie 2015, 18:19)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Aveti dreptate, semnificatia termenului stanga- dreapta a disparut complet. Exista pentru o anumita clasa un singur simbol care le conduce viata, BANUL si care a condus la tragediile la care suntem martori zilnic.Pentru a ne continua viata in normalitate in Europa, aparitia unor personalitati lucide si corecte, ar fi o speranta.
  • +2 (6 voturi)    
    vorbe fara sens (Duminică, 15 noiembrie 2015, 1:50)

    amic [anonim]

    amice, calmeaza-te! ce are stinga/dreapta cu evenimentele de la Paris? da, in schimb are din plin cu cele de la Bucuresti, iar daca nu pricepi, citeste articolul lui Croitoru. aviz si celorlalti plangaciosi.
  • 0 (0 voturi)    
    inteleg si imi pare rau... (Luni, 16 noiembrie 2015, 12:27)

    ..13 [utilizator]

    Un om sensibil nu are poate sa fie decat teribil de serios afectat de macelul de la Paris.

    Intr-adevar, intrebarile pe care ar trebui sa ni le punem este cum sa prevenim ca ceva similar sa se intample...

    Nu are legatura cu dreapta sau cu stanga - are de a face cu umanitatea...Daca am pierdut-o suntem animale si atat.

    Dar cum spunea cineva mai inainte poate ca sunt prea putini cei care se gandesc la cei multi si simpli...
  • 0 (0 voturi)    
    Cartarescu (Luni, 16 noiembrie 2015, 16:47)

    KostasP [utilizator]

    O fi el genial (in literatura), dar se vede de la distanta ca nu pricepe nimic din politica si mai precis din geo-politica.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by