​Analiza HotNews.ro

Noul pachet de baza aduce schimbari importante pentru sanatatea romanilor: consultatiile vor fi numarate si pentru peste 300 de diagnostice nu vor mai fi acceptate internarile in spitale

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 2 octombrie 2013, 3:11 Actualitate | Esenţial


Medicina romaneasca la cotitura
Foto: Laurentiu Diaconu-Colintineanu
Dupa mai bine de sase ani de cand autoritatile romane incearca sa defineasca clar serviciile medicale la care au dreptul platitorii romani de contributii de sanatate, iata ca Ministerul Sanatatii publica patru documente care detaliaza pachetul de baza. “Este o prima forma, perfectibila, pe care o supunem astazi dezbaterii publice”, a precizat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, care spera sa vada proiectul functional pana pe 1 februarie 2014.

Pentru romani acest pachet este cea mai importanta masura de sanatate publica din ultimul deceniu. Daca el va functiona, fiecare dintre noi va fi in mod direct afectat. Prima veste: pachetul de baza va fi gratuit atat pentru cei care-si platesc contributia la stat, cat si pentru cei care nu o platesc.

Ministerul Sanatatii a publicat patru documente care detaliaza teoretic in ce va consta pachetul de servicii medicale de baza oferit in spital, in policlinici, la medicul de familie si in cadrul asistentei medicale primare. Tot ce inseamna medicina de urgenta va intra in acest pachet de baza. Daca veti citi in continuare veti afla ca:
  • pentru cele mai multe afectiuni vom avea dreptul la 4 consultatii gratuite pe an in policlinici;
  • vom putea efectua gratuit in policlinici endoscopii si cele mai multe analize de sange uzuale;
  • medicul de familie va fi obligat sa ne consulte anual copilul pana ce acesta implineste 18 ani.
Incepand cu 2014, asistenta medicala se va acorda in Romania prin pachetul de baza, pachetul programelor nationale si pachetul de asigurari suplimentare private. Intre primele doua asemanarea, faptul ca ambele sunt gratuite pentru toata lumea, e mult mai importanta decat diferenta – sursa de finantare. Despre ultimul, asigurarile private, stim deocamdata doar ca va fi finalizat pana la sfarsitul anului.

In mod normal, drumul unui potential pacient incepe la nivelul medicinei primare, acolo unde este monitorizat si i se poate identifica precoce boala – ceea ce creste sansa de vindecare. De acolo pacientul ajunge, cel putin in teorie, la medicul de familie care, daca nu-l poate vindeca il trimite la un medic specialist care lucreaza in ambulatoriu (o policlinica de obicei) sau in spital. La spital pacientul ramane sau nu peste noapte, conform gravitatii bolii.

In functie de aceste nivele va prezentam in continuare continutul pachetului de baza. Daca nu va intereseaza un anumit nivel, sariti peste el si treceti la urmatorul.

LA MEDICINA PRIMARA

Statul se angajeaza sa ia in evidenta toate femeile gravide inca din primul trimestru de sarcina si sa le supravegheze lunar pana la nastere si pana la o luna dupa nastere. Pachetul de baza va garanta 8 consultatii realizate de catre medicul de familie, pe perioada intregii sarcini, pentru fiecare gravida. Toate investigatiile si tratamentele vor fi asigurate gratuit de la luarea in evidenta pana la o luna dupa nastere.
  • Situatia actuala: statisticile de la nivelul anului 2010 (World Vision)  arata ca doar sapte din zece gravide de la sat au fost luate in evidenta in primul trimestru de sarcina. In medie, gravidele din mediul rural au parte de doar 6 consultatii pe perioada sarcinii. Desi in prezent li se asigura prin lege asistenta medicala gratuita, opt din zece mame din mediul rural au platit testele si investigatiile in perioada sarcinii.
Statul se angajeaza sa mobilizeze si sa monitorizeze persoanele vulnerabile in programe de screening oncologic precum cel pentru cancer de col uterin (testare o data la 5 ani) sau cancer colorectal (testare la 2-3 ani).
  • Situatia actuala: Romania este tara cu cea mai mare mortalitate europeana in cancerul de col uterin. Acesta poate fi identificat si vindecat prin monitorizarea populatiei feminine si diagnosticare precoce. In ciuda programului de screening pentru cancerul de col uterin, decesele prin cancer de col uterin in 2012 sunt doar cu 7% mai putine decat cele din 2008. In privinta cancerului colorectal, Romania este tara europeana cu cel mai scazut numar de persoane din grupuri vulnerabile monitorizate pentru depistarea precoce a acestui tip de cancer. Depistarea precoce creste considerabil sansele vindecarii.
Statul se angajeaza sa previna, combata si monitorizeze tuberculoza (prin consult de specialitate de 3 ori pe an) si alte boli epidemice.
  • Situatia actuala: Desi frecventa tuberculozei a scazut in ultimii ani la noi, Romania continua sa fie, urmata de tarile baltice, tara europeana cu cea mai ridicata mortalitate cauzata de TBC.
Statul se angajeaza sa asigure pacientilor cu probleme de sanatate mintala vizite la domiciliu, monitorizarea evolutiei bolii, terapie comportamentala, etc.
  • Situatia actuala: Desi Romania a primit un stegulet rosu din partea Uniunii Europene in perioada 2005-2007, reforma sistemului de sanatate mintala a stagnat ulterior. Directoarea Centrului National de Sanatate Mintala, dr. Ileana Botezat Antonescu, constata recent ca dupa debutul crizei economice crearea de structuri noi de psihiatrie comunitara a fost sistata. Mai multe vizite derulate anul trecut de catre Centrul de Resurse Juridice in spitale si policlinici de profil au devoalat probleme inca majore ale sistemului psihiatric din Romania.
Statul se angajeaza sa asigure servicii de ingrijire paliativa pentru pacientii aflati in stadiu terminal al unei boli.
  • Situatia actuala: In Romania, ingrijirea paliativa se aplica numai pentru 5% din persoanele afectate de cancer. Cel mai adesea organizatii non-guvernamentale si religioase sunt cele care ofera servicii de ingrijire paliativa.

LA MEDICUL DE FAMILIE


In cazul medicinei de familie pachetul de baza va avea ca obiectiv „asigurarea serviciilor esentiale (minime)”. Ce inseamna servicii esentiale/minime la medicul de familie?

  • consultatii preventive o data pe an la copiii intre 4 – 18 ani;
  • doua consultatii succesive pentru persoanele sanatoase intre 18-39 de ani o data la 3 ani;
  • trei consultatii succesive pe an pentru toate persoanele peste 40 de ani;
  • pentru pacientii cu risc inalt de boala cardio-vasculara, cu diabet tip 2, BPOC (boala pulmonara obstructiva cronica), depresie si sindrom anxios se vor asigura la inceput 3-4 consultatii pe an si apoi 1-2 consultatii anuale in perioada monitorizarii bolii; 
  • pacientii cu boli nou aparute, in episod acut, vor avea dreptul la 1-2 consultatii la medicul de familie/episod si 1-4 analize;
  • eliberarea tuturor actelor privind starea de sanatate (concediu medical, retete, scutiri pentru copii, etc.) sunt incluse in acest pachet daca pacientul se afla pe lista respectivului medic de familie.

LA SPITAL

Cea mai importanta propozitie din documentul publicat de Ministerul Sanatatii si intitulat “Pachet Spital” face referire la faptul ca “in patologia internata in spitalele din Romania sunt in continuare o serie de afectiuni a caror rezolvare poate fi realizata prin alte tipuri de servicii decat internari in sectii de acuti”. Observatia este corecta si destule dintre cazurile internate in spitale, in special in sectiile non-chirurgicale, ar putea fi foarte bine tratate la medicul de familie sau in ambulator, rezultand o economie semnificativa.

Desi in cazul acestui document exprimarea nu este indeajuns de clara, pana la aparitia unor precizari din partea autoritatilor se poate concluziona ca pachetul de baza va cuprinde la nivelul spitalului urmatoarele:
  • spitalizarea de zi, care nu dureaza mai mult de 12 ore si se realizeaza de obicei pentru investigatii/tratamente invazive, cu potential de risc sau care nu pot fi realizate in ambulatoriu din cauza lipsei medicilor sau a aparaturii.  Printre acestea sunt enumerate radioterapia, chimioterapia (dar nu pe o durata mai mare de 6 ore), dializa, terapia complexa pentru pacientii cu afectiuni psihiatrice, interventii chirurgicale care nu necesita o internare mai mare de 12/24 ore;
  • in cazul spitalizarii continue se intelege, din documentul publicat pe site-ul Ministerului Sanatatii (dar acesta necesita clarificari suplimentare!), ca in pachetul de baza vor fi incluse bolile “pentru care prin serviciile prespitalicesti existente nu se poate realiza rezolvarea cazurilor”. Intelegem din aceasta formulare ca pachetul de baza va include toata gama larga a bolilor care necesita spitalizare? Ministerul Sanatatii este dator sa ofere clarificari suplimentare.
Este apoi enumerata o lista de peste 300 de diagnostice pentru care se solicita spitalelor sa reduca gradual internarile, aceste diagnostice putand fi tratate si in afara spitalului. Doar ca multe dintre acestea sunt afectiuni usoare
documente
(2 Oct 2013) PDF, 514KB
(precum obezitatea datorata excesului caloric, tulburari de adaptare, cefalee, conjunctivita cronica, otite, rinite, hemoroizi etc.) folosite de obicei de spitale pentru a-si mari incasarile de la CNAS.

Printre bolile mai frecvente trecute pe aceasta aparenta lista negativa se numara si: 
  • pneumoniile virale,
  • diabetul de tip 2 necomplicat,
  • ateroscleroza cerebrala,
  • cardiomiopatii ischemice si boli valvulare,
  • astmul,
  • ulcerul necomplicat,
  • hepatita alcoolica si pancreatita alcoolica,
  • osteoartroza,
  • diareea si infectiile intestinale,
  • hepatitele virale tip B si C, fara complicatii
  • tiroidita autoimuna,
  • bronsite si BPOC,
  • gastroenterite,
  • colecistita cronica,
  • coxartroza, gonartroza,
  • osteoporoza postmenopauza,
  • infectii urinare cu localizare nespecificata,
  • fracturi multiple de coaste,
(gasiti lista completa in documentul alaturat intitulat SPITAL, incepand cu pagina 3).

Toate aceste boli vor putea fi tratate gratuit, in cadrul numarului de consultatii precizat mai jos, dar doar in clinicile din ambulatoriu.   

LA POLICLINICA/AMBULATORIU

Cresterea numarului consultatiilor acordate in policlinici, adica in ambulatoriu, este un obiectiv clar asumat de actuala conducere a Ministerului Sanatatii. Este si motivul pentru care cele mai numeroase servicii medicale oferite in cadrul pachetului de baza vor fi in ambulator.

Ministerul a detaliat serviciile oferite pentru fiecare specialitate in parte. In cele mai multe cazuri, pachetul de baza va garanta un numar de 4 consultatii/an pentru faza cronica a bolii si 2 consultatii (initiala si de control) pentru faza acuta. De exemplu, va fi permis urmatorul numar de consultatii pentru pacientii diagnosticati cu:

•    Insuficienta cardiaca, hipertensiune severa, boli valvulare – 4 consultatii/an
•    In cadrul afectiunilor cardiovasculare operate – 5 consultatii in primul an postoperator, apoi 2 consultatii/an si incepand cu al treilea an 1 consultatie/an
•    Diabet – maxim 4 consultatii/an in faza cronica
•    Chiste ovariene, menoragii cu sau fara fibrom, scurgeri persistente – maxim 4 consultatii/an
•    Boli gastroenterologice precum diarea cronica, colon iritabil, sindrom dispeptic, etc – maxim 4 consultatii/an
•    Accidente vasculare cerebrale hemoragice si ischemice – 4 consultatii/in primul an si ulterior 2 consultatii/an
•    Alergii cronice – 4 consultatii/an
•    Majoritatea afectiunilor dermatologice – maxim 4 consultatii/an pentru faza cronica
•    Hepatite virale – 2 consultatii pentru faza acuta, 4 consultatii/an pentru boala cronica
•    Strabism la copii, detasari de retina, retinopatii – maxim 4 consultatii/an

Precizare importanta: in cazul pacientilor diagnosticati cu cancer pachetul de baza va asigura o consultatie la fiecare doua luni intr-o policlinica (in ambulatoriu), efectuarea tratamentelor si investigatiilor necesare in cadrul
documente
(2 Oct 2013) PDF, 600KB
spitalizarii de zi si toate tratamentele si interventiile chirurgicale necesare si oferite in cadrul Programului National de Oncologie.

Tot in cadrul pachetului de baza va fi asigurat un numar de 82 de analize si un numar de proceduri (in special ortopedice) daca acestea sunt efectuate in policlinica. De exemplu:
  • endoscopii,
  • colonoscopii,
  • indepartarea corpilor straini de pe cornee,
  • biopsia de col uterin,
  • distructii de papiloame genitale,
  • reduceri si imobilizari de fracturi de clavicula, humerus, ulnare, de radius, de femur, de peroneu, luxatii de cot, de sold, de genunchi, etc.
In cadrul investigatiilor imagistice (precum RMN, CT, radiografii, angiografii etc) acestea sunt defalcate in functie de afectiunea clinica suspicionata (puteti consulta tabelul din fisierul Ambulator incepand cu pagina 55).

Serviciile medicale din cadrul celor 18 programe nationale de sanatate (amintim printre acestea cel de oncologie, diabet, transplant, boli cardiovasculare, ortopedie, etc.) vor fi oferite tot in cadrul pachetului de baza. Si la acestea vor avea acces atat pacientii asigurati, cat si cei neasigurati, conform declaratiei facute de ministrul Sanatatii la solicitarea HotNews.

IMPORTANT: Asteptam prin formularul de comentarii de la finalul articolului observatiile dumneavoastra, generate de experiente personale si informatii suplimentare, pentru a putea cantari cat mai corect si eficient acest proiect de lege foarte important.


Citeste mai multe despre   
















69247 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Nu este perfect...dar este un inceput! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 6:11)

    Hohey [utilizator]

    Nu este perfect...dar este un inceput! Nu poti sa prevezi cite consultatii are nevoie fiecare bolnav (bolnav adevarat desigur), dar este logic sa prevezi cite consultatii gratuite sunt permise pentru asiguratii considerati sanatosi. In functie de diagnostic, numarul de consultatii ulterioare este greu de stabilit din pix. Ar trebui ca fiecare medic sa justifice fiecare consultatie, exceptind cele considerate de lege cu rol de preventie...
    • +2 (2 voturi)    
      precizarea ta este binevenita! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:29)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      Nu pricepeam cum vine treaba cu <<doua consultatii succesive pentru persoanele sanatoase intre 18-39 de ani o data la 3 ani>>, tu mi-ai atras atentia ca se refera la asiguratii SANATOSI. Sigur ca da, pentru asiguratii "sanatosi" trebuie limitat numarul de consultatii, insa doua pe an mi se pare OBLIGATORII, pentru depistarea precoce a unor probleme.Cind esti blonav, numarul de consultatii nu poate fi prestabilit, in mod normal la o gripa de exemplu, ai prima consultatie, apoi dupa o saptaman sa vezi daca tratamentul este eficient, si in final cind te-ai facut bine. Dar cu afectiunile cronice cum se procedeaza? Si cu tratamentul ambulatoriu? In 2004 am avut oneumonie, internarea in spital nu mi-a facut de loc placere, dar acolo antibioticul imi era administrat intravenos, prin branula. Este mult mai eficient dect prin injectii sau pastile! Cum poti face asta in ambulatoriu?!
      • -6 (10 voturi)    
        La o gripa?!? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:14)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        La o gripa baqi ceaiuri, usturoi, lamiie si fervex 4-5 zile, daca nu trece mergi la o consultatie sa vezi daca nu risca sa dea in pneumonie, eventual 5-7 zile de antibiotic si gata. Nu vad de ce ai nevoie de 3 consultatii la o gripa....

        Cit despre antibioticul intravenos, se poate teoretic si la doctorul de familie. Doctorita mea are asha ceva, nush daca e si functional echipamentul.
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Joi, 3 octombrie 2013, 9:16)

          Elena03 [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

          ca sa se excluda o eventuala meningita care sa semene a gripa, de aceea.
    • +8 (10 voturi)    
      eu nu sunt lamurit... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:50)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Hohey

      pachetul de baza va fi gratuit atat pentru cei care platesc contributii cat si pentru cei care nu platesc... atunci care este diferenta dintre un asigurat si unul neasigurat? exclud copii care nu realizeaza venituri, dar ceolalti? adica un salariat este obligat sa plateasca acontributii iar cel care munceste la negru beneficiaza de acelasi tratament fara sa plateasca nimic? este corecta o astfel de lege?
      • +3 (7 voturi)    
        se cheamă... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:01)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Social-democraţie... tehnic e redistribuirea beneficiilor! mai pe româneşte statul ia de la "bogaţi" să dea la "săraci"...
        • +6 (8 voturi)    
          adica... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:29)

          edy [anonim] i-a raspuns lui echos

          De fapt statul ia de la ce ce platesc si da la cei ce nu platesc, ceea ce e total diferit de ce spui tu. Sunt multi saraci care platesc si oameni cu posibilitati de a plati, care nu platesc dar beneficiaza. Pe cei "bogati" i-as exclude, intrucat ei nu prea beneficiaza de serviciile de mizerie oferite de statul roman.
          • +5 (9 voturi)    
            Vă învârţi în jurul cozii... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:19)

            echos [utilizator] i-a raspuns lui edy

            Ce citiţi şi ce comentaţi?
            "De fapt statul ia de la ce ce platesc si da la cei ce nu platesc" - e exact ce spun "redistribuirea beneficiilor".
            Legal se cheamă FURT, politic se chemă "social-democraţie" aka socialism!

            Şi ce înseamnă sărac pt d-vs - că dacă ne comparăm cu Bill Gates suntem rupţi în cur cu totii!?
            • -1 (1 vot)    
              RSPUNS ECHOS (Joi, 3 octombrie 2013, 7:37)

              Livut [utilizator] i-a raspuns lui echos

              Corect furt dar nu numai- crima in special pt oamenii in varsta cu venituri mici care o viata au platit CAS si acum sunt nevoiti sa plateasca in continuare- pt. acest lucru marele priceput in nimic Dl Nicolaescu trebuie demis ca si intreg guvernul care il sptijina. Inteleg ca acest guvern de nulitati nu are bani ( datorita politicii economice dezastroase si a hotiei continue) dar nu are dreptul sa sacrifice oamenii pt. a umple golurile din visterie statului.
            • 0 (0 voturi)    
              sanatate (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 11:01)

              alex [anonim] i-a raspuns lui echos

              Totul este o aiureala, o bataie de joc la sanatatea oamenilor.
          • +3 (3 voturi)    
            A pus ghilimele. (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:56)

            Troller [utilizator] i-a raspuns lui edy

            Ia de la cei responsabili si da le cei iresponsabili (se stiu ei :) )
        • +6 (6 voturi)    
          social-democratie? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 13:00)

          marina [anonim] i-a raspuns lui echos

          Nu, statul ia de la cei care muncesc/au muncit si le da celor care nu muncesc sau muncesc la negru. Asta e, pentru ca acestia din urma voteaza cum li se spune!
      • +9 (11 voturi)    
        E corecta (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:17)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Atit timp cit votantii sunt in proportie de 80% cei care beneficiaza mai mult decit cotizeaza... politicul are grija de ei. Cind toti angajatii vor vota, si vor deveni majoritate, atunci politicul va fi interesat si de ei. Pina atunci, politicul e interesat sa multumeasca pensionarii, asistatii sociali si taranii.
        • +2 (4 voturi)    
          Pensionarii (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:40)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          platesc asigurarea de sanatate.
          • +3 (3 voturi)    
            Platesc cei cu pensia peste 700 de lei (Miercuri, 2 octombrie 2013, 13:49)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

            Din cite stiu, cei cu pensie sub 700 de lei nu platesc.... Si asta-s majoritatea.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns bogdan (Joi, 3 octombrie 2013, 7:41)

          Livut [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Partial corect dar sa sti ca si pensionarii sunt loviti de capodopera lui Nicolaescu care ca si randul trecut cand a fost ministrul dsanatatii face numai tampenii - ce stie un economist ce inseanna medicina ?
      • +1 (1 vot)    
        dreptate (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:14)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui lucyan

        ai dreptate copii nu au venit dar sunt mari consumatori de servicii de sanatate si in tarile civilizate platesc parintii asigurarea lor.....
        • +2 (4 voturi)    
          Oare? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 13:46)

          PVaida [utilizator] i-a raspuns lui gigi

          Locuiesc si lucrez in Marea Britanie. Nimeni nu plateste nimic pentru copiii lor (in plus fata de ce taxe platesti pt tine insuti). Ca exemplu de tara civilizata...
          • +1 (3 voturi)    
            germania (Miercuri, 2 octombrie 2013, 14:12)

            vasile [anonim] i-a raspuns lui PVaida

            ..iar eu iti dau ca exemplu germania...multumit???
            • +3 (3 voturi)    
              nu va certati.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:22)

              lucyan [utilizator] i-a raspuns lui vasile

              sunt de acord ca copii sa nu plateasca, restul sa plateasca toti, nimeni nu a cotizat la sanatae ca sa primeasca ceva la batranete, acest sistem se bazeaza pe solidaritate, pe imunitatea fiecaruia, sunt care consuma mai mult decat cotizeaza sau sunt care cotizeaza destul si nu consuma...
              dar in nici un caz nu voi fi de acord cu cei care nu cotizeaza din diverse motive, ca sunt asistati sociali, ca muncesc la negru sa primeasca acelasi pachet de baza ca un asigurat...
              e suficient ca-i intretin odraslele, el poate sa-si plateasca asigurarea, sau in cel mai rau caz, sa i se asigure niste servicii minimale daca nu este asigurat...
              l;a fel ca la galati, ponta le-a dat bani la toti cei cu casele distruse de inundatii, indiferent daca erau sau nu asigurati, de parca unii sunt prosti ca platesc si altii destepti, ca doar ei primesc...
      • +1 (1 vot)    
        Da (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:55)

        Troller [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Se numeste solidaritate sociala sau cam asa (populism, comunism, campanie electorala cum vrei sa-i zici). Legea e corecta in sensul in care se coroboreaza cu legea care interzice munca la negru.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Miercuri, 8 ianuarie 2014, 11:50)

        vale [anonim] i-a raspuns lui lucyan

        Pai cei care nu sunt legal asigurati au un pachet de baza numai la urgenta ,asa se face si in alte tari si asa e foarte normal ca un cesetor ca nu e asigurat nu trebuie sa moara doar ca nu are bani. Iar cei asigurati au acelasi pachet plus pachetul doctorului de familie.
  • 0 (16 voturi)    
    eutanasierea batranilor (Miercuri, 2 octombrie 2013, 7:29)

    mihail nica [utilizator]

    eutanasierea - e prinsa in pachetul de baza ?
    • +8 (16 voturi)    
      rezolvat (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:29)

      CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui mihail nica

      Fiecare pensionar va avea dreptul sa faca baie gratuit de cate ori doreste in lacul de cianuri de la Rosia Montanta.
    • +3 (7 voturi)    
      Eutanasierea da (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mihail nica

      Dar nu a batrinilor, ci a puturosilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu ! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:00)

      Troller [utilizator] i-a raspuns lui mihail nica

      Eutanasierea e interzisa.
  • +13 (13 voturi)    
    Accent pe preventie si depistare oportuna (Miercuri, 2 octombrie 2013, 7:48)

    Axxa [anonim]

    Este foarte important sa folosim resursele, cate sunt ele, pentru prevenirea imbolnavirii si pentru depistarea la timp a riscurilor pentru fiecare persoanapentru a nu deveni o natiune bolnava de-a binelea. In fazele avansate ale bolilor resursele consumate sunt enorme, iar rezultatele sunt minime.
    • +6 (8 voturi)    
      Cui sa faci preventie?!? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:21)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Axxa

      Cui vrei u sa faci preventie? Muncitorului care incepe ziua cu o cinzaca si fumeaza 2 pachete de tigari de contrabanda fara filtru pe zi?!? Crezi ca ala vine la consultatii gratuite atit timp cit nu e penalizat? Sau aluia de la tara care merge la doctor abia cind cade la pat? Sau Pirandi cu cei 10 copii care dorm in aceeasi camera?

      Toate sistemele astea care functioneaza in lumea civilizata au nevoie de cetateni cu un minim de responsabilitate. Minim care e mult sub ce are 60% din populatia romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      Mersi ! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 17:03)

      Troller [utilizator] i-a raspuns lui Axxa

      Repet, consultatiile alea nu fac preventie nici cat negrul sub unghie !
  • +8 (8 voturi)    
    bun.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 8:44)

    ana maria matei [utilizator]

    pachetul de baza .... dar celalalt pachet care este?
  • +4 (4 voturi)    
    nelamurire (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:09)

    userangry [utilizator]

    Felicitari pt analiza! Din ce am parcurs, am o nelamurire (posibil aspectul nici sa nu fie acoperit in materialul ministerului): care e diferenta intre cei care cotizeaza si cei care nu la bugetul CNAS?
    • 0 (6 voturi)    
      niciuna (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:20)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui userangry

      traiesti intr-o tara socialista, daca nu ai realizat inca


      daca doresti capitalism, asiguare medicala cumparata individual iti recomand sa treci oceanul
      • +1 (3 voturi)    
        cei de peste ocean sunt fericiti? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:35)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        nu prea. devine tot mai evident acum cu ultimele stiri
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns demagogu (Joi, 3 octombrie 2013, 7:49)

        Livut [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        corect ai dreptate- dar sa nu uitam ca Nicolaescu este liberal deci are trebui sa promoveze politica loberala de care nu are habar ,nu promoveaza nici politica social-democrata deoarece lasa batrani sa moara bolnavi iar ca ministru este tot o nulitate.
    • +7 (7 voturi)    
      Diferenta e ca (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:23)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui userangry

      Cei care cotizeaza, cotizeaza, cei care nu cotizeraza nu cotizeaza :D. Oricum cei care nu cotizeaza sunt mai multi si voteaza in numar mai mare, asha ca un guvern de "barbati adevarati" precum cel al USL nu va avea vrodata curajul sa taie din dreturi votacilor intretinuti.
    • 0 (0 voturi)    
      din cate observ (Joi, 3 octombrie 2013, 7:33)

      ana maria matei [utilizator] i-a raspuns lui userangry

      nu e nicio diferenta. suntem toti bagati in aceeasi oala
    • 0 (0 voturi)    
      Diferenta... (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 11:22)

      adiana [anonim] i-a raspuns lui userangry

      Nu exista nici o diferenta intre cei care platesc si cei care nu platesc. Sa spun ca e neconstitutional...cred ca nu te incalzeste...
  • +4 (4 voturi)    
    Si totusi.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:10)

    Eugen [anonim]

    De ce nu vor sa inteleaga ca indiferent ce vor face nu o sa le ajuga BANII.
    • -2 (4 voturi)    
      Nicolaescucare (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:26)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      România, ultimul loc in Europa după PIB alocat sanatatii, s-a gândit să adopte modelul american. În același timp, SUA s-a gândit să adopte modelul european.
  • +5 (5 voturi)    
    PM (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:16)

    mgu [utilizator]

    Pachetul VIP de ce nu este public?
  • +3 (5 voturi)    
    Sistem sanatate privat (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:20)

    anca [anonim]

    Mi se parea corect sa ti se permita sa alegi daca doresti sa contribui la sistemul public de stat in continuare si sa beneficiezi de serviciile sale...sau doresti sa-ti faci abonamente in mediul privat., unde cel putin la plecare ti se elibereaza bon fiscal.
    Unii pot sa nu contribuie deloc, dar sa fie tratati ca si urgente in mod gratuit..si nu ma refer aici la femeile insarcinate sau la copii. Ma refer la cei care ipotetic nu au venituri din care sa-si plateasca asigurarile, dar au venituri din care sa traiasca zilnic...
    • +2 (8 voturi)    
      Ti se parea... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui anca

      Da' ce ne facem cu o familie de bugetari, sa zicem educatori amindoi, care cistiga impreuna 1400 de lei si au 2 copii. Aia din ce bani ar putea sa acopere costurile serviciilor medicala pentru 4 persoane? Evident ca nu ar reusi... Si atunci ce facem cu ei? Ii lasam sa moara?
      Sistemul de asigurari medicale e gindit sa asigure servicii medicale tuturor, si alora care cistiga mult, si alora care cistiga putin. Si asha e in toata lumea. Mai departe, dupa pachetul e baza, poate fi un pachet premium, care sa-ti asigure prioritate la consultatie, saloane mai curate si mai aerisite la spitale, etc. Si care sa fie optional. Dar pachetul de baza trebuie sa fie obligatoriu pentru oricine produce venituri.
      • -2 (6 voturi)    
        nu e chiar asa (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:19)

        strongbox [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Obligatoriu ar trebui sa fie doar sistemul de urgenta, iar valoarea contributie ptr el sa fie modica ptr a-si permite oricine cu salariu minim pe economie. Ptr restul serviciilor ar fi normal sa pot sa aleg unde vreau sa-mi fac "abonament". Daca nu-mi convin conditiile de la stat de ce sa fiu obligat sa platesc??
        • +3 (3 voturi)    
          Pai hai sa gindim (Miercuri, 2 octombrie 2013, 13:59)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

          Tu privesti doar din perspectiva ta asigurarea medicala.
          Dar ce te faci cu o familie de 2 someri cu 2 copii, alora cine le plateste serviciile medicale? Copiii aia ce vina au ca parintii sunt someri?

          Daca fiecare ar fi liber sa aleaga, toti cei cu salariu peste salariul mediu ar prefera asigurare privata, care in mod sigur ar fi mai avantajoasa decit cea de la stat. Si ar ramane sa contribuie la sistemul public cei cu salarii foarte mici. In felul asta sistemul public ar intra in colaps, iar lumea saraca ar muri pe capete. Si hai sa spunem ca pe adult il poti invinui ca nu s-a invrednicit sa invete o meserie buna, da' copilul lui ce vina are? Ai putea sa dormi linistit noaptea stiind ca copiii saraci mor de la o gripa sau de la o apendicita, doar pentru ca parintii nu-si permit asigurare medicala?!?

          Un pachet de baza comun pentru toata lumea trebuie sa existe si sa acopere orice e vital.
          Iar un pachet premium ar trebui sa insiste mai degraba pe diferentieri in ce priveste asteptatul la coada, conditiile de internare, alegerea doctorului. Adica ala sarac sa beneficieze si el de aceeasi asistenta medicala, dar sa stea la coada.
          • 0 (0 voturi)    
            Esti in eroare (Joi, 3 octombrie 2013, 9:52)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

            Ambele exemple pe care le-ai dat sunt eronate. Si bugetarul si somerul platesc asigurare de sanatate.
            Copii ar trebui sa beneficieze de servicii VIP de la stat, indiferent de starea sociala a parintilor.
            Cei care nu platesc asigurari de sanatate sa beneficieze doar de serviciile de urgenta.
            Cei care platesc sa poata opta pentru un anumit pachet de la stat, de baza, VIP,etc sau pachet privat. Daca platesc si nu opteaza atunci se considera ca neplatitor si beneficiaza doar de urgenta.
            Asa cred ca ar fi corect si social-democart cu zici.
    • +1 (3 voturi)    
      De acord (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:51)

      Coddy [utilizator] i-a raspuns lui anca

      De exemplu, exista multe companii care platesc servicii de sanatate private pentru angajatii lor. Nu mi se pare corect ca acesti angajati sa mai plateasca in continuare la stat pentru servicii de sanatate.
      Exista persoane care nu platesc asigurarile, dar ajung la spital si inca destul de des, de exemplu betivii care pica prin santuri si nu mai stiu de ei. Cei care totusi vor sa cotizeze oricum se pot inscrie pe numele altei persoane care va plati o anumita suma.
  • +2 (10 voturi)    
    socialism.... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:34)

    echos [utilizator]

    Când mă uit la numărul de consultatii mă întreb... De ce grupa de vârstă care contribuie mai mult la sistem, fiind cea mai activă profesional, e penalizată oferindu-i-se cel mai puţin!
    De ce se păstrează contribuţia procentuală pentru acest pachet de bază şi nu se intoduce o contribuţie fixă, universală(care să fie platită de toti românii)?
    • +4 (4 voturi)    
      consultatii (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:01)

      Bulan Bulanovici [anonim] i-a raspuns lui echos

      1. Varsta care contribuie cel mai mult nu are atat de multa nevoie de servicii la momentul t dar va beneficia de ele la momentul t+k atunci cand nu va mai contribui la fel de mult.
      2. Nu poti impune o cota fixa, universala de genul 200 sau500 pentru ca 200 pentru cei mai multi reprezinta o treime din salariul net pe cand pt alta parte, deloc neglijabila, reprezinta f putin.


      Pana la urma indiferent ce varsta ai pana la urma tot ajugin sa contribuie altii pt tine. Stintificos spus sumele se compenseaza atat temporal cat si transversal

      Hai sa spunem ca 0.5% din populatie, cei care dorm pe bani, nu au nevoie de aceste compensatii dar restul...?
      • +4 (4 voturi)    
        să fim serioşi... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:37)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui Bulan Bulanovici

        1.a. medical vorbind: ce "prevenţie" faci o dată la 18 luni? Consideraţi mai benefic să aştepţi să ajungă toti la 40 de ani, ca să descoperi probleme ce puteau fi descoperite mult mai devreme?
        1.b. tehnic vorbind: nu faci asigurare medicală să beneficiezi peste ani, ci pe ziua de azi, ziua de mâine... Pe principiul enunţat de d-vs avem deja sistemul de pensii şi e în colaps... mai vreţi încă unul aşa, sau corectăm acum problema?
        2. Confundaţi umanismul cu socialismul... La beneficii egale responsabilitatea trebuie să fie egală...
        3. Eu nu vreau ca alţii să contribuie pentru mine, ci Eu să beneficiez de ceea ce plătesc.
        4. Chiar credeţi că din impozitarea(supra-impozitarea) celor 0,5% din populatie veţi oferii servicii de calitate la restul de 99,5%? sunteţi naiv :/
        • 0 (2 voturi)    
          raspuns (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:18)

          bulan bulanovic [anonim] i-a raspuns lui echos

          din cauza nr de caractere limitat nu am fost suficient de detaliat cat sa intelegeti...
          • +1 (1 vot)    
            Sunt de acord... (Joi, 3 octombrie 2013, 9:49)

            echos [utilizator] i-a raspuns lui bulan bulanovic

            HotNews nu vă permite să copiaţi aici "Capitalul" lui Marx ;)
  • +4 (8 voturi)    
    de ce platim asigurare? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:38)

    adonis tatomir [anonim]

    pentru ce se platesc asigurari daca si cei asigurati si cei neasigurati beneficiaza de pachetul de baza?
    cei asigurati ar trebui sa beneficieze de pachetul de baza, ceilalti doar de asistenta medicala de urgenta.
  • +4 (4 voturi)    
    Acum am x servicii in schimbul contributiei (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:40)

    hic sunt leones [utilizator]

    (doar pe hartie pentru ca nu mai tarziu de ieri tatalui meu i-au fost refuzate verbal efectuarea analizelor din lipsa banilor).
    Cu cat se prevede ca va scadea CASS cand vom avea x- (minus) y servicii?
    Se elimina CASS pentru cei care au asigurare privata (sau macar se plateste un procent mult redus - unul, sa zicem, de solidaritate de maxim 1-2%)?
    • 0 (0 voturi)    
      exact (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:29)

      strongbox [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      la asta ma gandeam si eu dar cred ca nu va scadea CASS, ci ne vor baga la un pachet superior, dar la ce conditii sunt la stat sigur nu vom beneficia de conditiile meritate.
  • +6 (6 voturi)    
    CAS (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:48)

    Alina [anonim]

    Sa se reduca si contributia la sanatate pe masura, fiindca serviciile din pachetul de baza nu justifica sumele cu care cotizam anual la sanatate.
  • +3 (3 voturi)    
    Pachet de baza ambulator (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:54)

    Dr. Dan Curelea [anonim]

    Nu imi este deloc clar ce va cuprinde pachetul de baza cu privire la terapia specifica specialitatii de reabilitare medicala - cure de terapie fizicala si kinetoterapie etc. - sint sau nu incluse in pachetul de baza si daca da la ce nivel ( actualmente sint permise 2 cure pe an calendaristic de cite 10 zile cu maxim 4 proceduri/ zi).
  • +3 (3 voturi)    
    Usor de aplicat (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:19)

    SRA [utilizator]

    In acest concept il vad pe Vasile CEPOI, nu dorim inflatie de servicii medicale !!! Spunea el "noi suntem mai destepti decât toti" i-am raspuns BRAVO. Nimeni in lume nu a reusit sa planifice cand este nevoie de medic si prestati medicale. Si daca si-a depasit planificarea care este solutia ?

    Asigurarea privata sa cabinetul cu plata ???

    Acesti tovarasi nu stiu cum sa amageasca NATIUNEA cu MORCOVUL si intârzie precizarea in vederea apropierii europarlamentarilor si a prezidentiabilele din anul viitor.

    Baieteii acestia se scarpina la urechea stânga cu mâna dreapta !!!

    Solutia este clara pachetul de baza fara limite de vizite, introducerea www. tarmed.ch. tariful prestatiilor medicale, facturarea de catre prestatatori de servicii, decontarea dupa validarea facturilor. Un sistem informatic unificat rezolva problema sanatati, evaziunea fiscala, SPAGA introduce MUNCA si MERITUL !!! Modelul elvetian usor de aplicat !!!
  • +3 (3 voturi)    
    urgente (Miercuri, 2 octombrie 2013, 10:37)

    lucis [anonim]

    urgentele, gen accidente de orice fel vor fi contorizate la interventiile clasificate sau nu? Am vazut ca fracturi multiple de coaste intra pe lista neagra; Daca in urma unui accident o persoana are fracturi multiple de coaste cum se procedeaza ? Se trezeste preopinentul cu palme , I se cere caietul de consultatii si daca le-a consumat este lasat in drum sa se sudeze singur la coaste?.
    • +2 (2 voturi)    
      FEUDAL!!! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:16)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui lucis

      Bine inteles nicaeri in lume urgentele nu intra in subiect.

      Regret aceta baietel Nicolaescu considera NATIUNEA Parsiva si Abuziva prin limitarea nr de vizite medicale, altfel spus a preluat ideea Vasile CEPOI, inflatie de servicii medicale !!!

      Plata medicilor trebuie facuta in functie de prestatiile efectuate si nu in bloc, trebuie quantificata prin facturi precise si decontate de casa de asigurare, programme precis de lucru a cabinetelor medicale si de familie !!! Este o MINCIUNA si o TRISERIE cum functioaneaza acest sistem la ora actuala. ESte un sistem specific oranduiri Feudale !!!.
  • +1 (3 voturi)    
    Astia va mint de ingheata apele (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:58)

    SRA [utilizator]

    stimata natiune, astia va mint de ingheata apele !!! va considera inapti a intelege si va trateaza ca autisti !!! imi este scarba de cât s-au scofait sa scoata o ideea electorala, sa va cumpere si sa va injennunchiati in fata prostiei si incompetentei !!! acceptand va trimite in dependinta totala mafiei din sistemul de sanatate, spaga, evaziune fiscala si minciuna !!!
  • +1 (1 vot)    
    bun, si de unde bani ? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:59)

    Alex Valahul [anonim]

    de unde bani ?
    vad ca si cei care cotizeaza, si cei care nu, vor beneficia (teoretic !) de foarte multe servicii garantate si gratuire, poate chiar mai multe decat in prezent.
    multe analize care, daca nu se introduce o modalitate de control clara (gen card national de sanatate), vor fi o vaca de muls pentru clinici (adica se vor face doar in scripte, dar se vor incasa bani reali de la CNAS)
  • +2 (2 voturi)    
    mocca (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:11)

    vasile [anonim]

    daca totul e mocca cine si de ce sa mai plateasca asigurari???....se ajunge din nou la clasica formula''aveti dreptul dar nu avem fonduri......nu era mai corect ca cei care platesc sa aiba 100% asigurat (prin lege si fara vraja ca nu mai sunt fonduri) serviciile medicale????
    In formula actuala , nu se rezolva absolut nimic....
  • 0 (0 voturi)    
    desi platesc -salariat+pfa- (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:47)

    fosta zoezoe [utilizator]

    n-am fost la medicina de stat de cand am nascut =27 ani.Copii , salariati acum, n-au fost la nici o forma de medicina de stat de la 4 ani .Cred ca or fi 3% patologici care accesesaza serviciile aiurea dar mai cred ca sunt milioane ca noi , care nu au incredere in aceste servicii sau care nu le pot accesa .
  • 0 (2 voturi)    
    nu e corect (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:59)

    eu [anonim]

    Nu sunt de acord ca din banii mei sa fie asigurati toti in egala masura .

    1.Sa ne gandim cate persoane cu firme sunt care isi trec salariul minim pe economie si de fapt ei castiga mii de euro .
    2.Sa ne gandim cate persoane sunt care lucreaza la negru si castiga bani.
    3.De ce pentru gravide,statul nu ofera nimic. Toate se platesc-analize,ecografii,teste ....jalnic
  • 0 (0 voturi)    
    300 de motive de refuzat orice internare... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 15:29)

    nicolle [anonim]

    Sunt la alegere 300 de diagnostice din care se poate alege cu usurinta oricare unul, doua, trei...pentru a se refuza internarea prostimii de acum inainte. Dupa mine exact si de asta este data, normal nu ar trebui sa existe lista de diagnostice de refuzat la spital, mai ales ca sunt si boli f grave trecute acolo, unele sunt chiar potential mortale la copii! De exemplu: Te doare burta groaznic -deci ai diarie, gastroenterita etc, etc- mars acasa; ai colecistita acuta - iti zice ca ai cronica - deci mars acasa (mori urgent); pneumonie oricat de grava - la fel; hepatita complicata - iti zice ca nu e complicata etc etc etc. Oamenii vor muri pe capete. Medicii nu vor fi vinovati pentru ca nu poti consulta omul in picioare, pe culoar!
    Eu zic ca se va termina cu asistenta medicala de la stat! In timp, oamanii vor invata ca se duc degeaba si vor renunta. Asta se si vrea de fapt!
    • 0 (0 voturi)    
      Lagarele de exterminare (Joi, 9 ianuarie 2014, 1:07)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui nicolle

      Subscriu comentariului si adaug:sa se spuna clar ca se aplica selectia naturala pe criterii de varsta si de bani.Traiasca lagarele de exterminare nou infiintate si legiferate prin aceasta lege!Referitor la bolile contagioase(ex:hepatitele) cum este posibil sa-l trimiti acasa sa-i contamineze si pe ceilalti,membri de familie,colegi,etc? Nu suna a crima?Nu sunt nostalgic,dar cred ca Ceausescu se intoarce in mormant cu atatea"genii diabolice". As propune d-lui ministru Nicolaescu o masura radicala pentru a sustine bugetul :persoanelor peste 40 de ani cu afectiuni sa nu li se mai permita accesul in spitale,astfel se impusca mai multi iepuri deodata;1. se intinereste populatia , 2. se reduce din cheltuielile fondurilor de sanatate si de pensii,3. infloresc serviciile funerare(deci se strag bani mai multi la buget,daca nu se face evaziune),4. revigorarea populatiei ,dar redusa ca numar si atunci in scurt tim vom preda stafeta de majoritari conatonalilor nostrii RROMI,ca tigani se supara. Ce nume vom da lagarelor(spitalelor)? Cine are prioritate;Nicolaescu,Antonescu,Ponta sau Basescu?
  • 0 (2 voturi)    
    Modificare sistemului de asigurari de sanatate (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:29)

    Erdey Klara [anonim]

    Este strigator la cer ce se intampla!!!. Este o obraznicie fara limite. Daca se vrea schimbarea sistemului asigurarilor de sanatate foarte bine, dar atunci FARA nici un leu obligatoriu la fondul de sanatate. Toate aceste modificari sunt impotriva oamenilor care muncesc. Sa-i fie rusine celor care au tupeul sa ,, serveasca,, asa ceva acestui popor deja suprachinuit.
  • 0 (2 voturi)    
    Mult zgomot pentru nimic ! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 16:41)

    Troller [utilizator]

    "Noul Pachet" e o declaratie hotarata ca nu s-a schimbat nimic.

    Eu nu vad nimic nou, nici macar comparativ cu anul 1988. Ce e nou ?
    Sa nu se mai interneze diabet sau ulcer NECOMPLICAT ? Pana acum cum a fost ? Pai cine ar solicita internare daca nu il doare nimic sau nu il supara nimic ci doar se stie cu diabet sau ulcer ?? Doar daca e nebun si in cazul asta il internezi pentru ca e nebun, nu pentru boala cronica necomplicata. In plus lista negativa e o lista cu recomandari, nu interziceri.

    In plus, se pare ca pachetele contin orice pentru oricine ! Asigurat, neasigurat. Asta e nou: neasiguratii au aceleasi privilegii ce si asiguratii ?

    Ce ar fi putut fi nou:
    - Neasiguratii sa nu beneficieze decat de servicii de urgenta
    - Consultatiile la cei sanatosi peste 40 ani sa fie mai rare (o data pe an nu de 3 ori, doar esti sanatos),
    -Consultatiile la cei sanatosi sub 40 ani sa fie mai dese (o data pe an)
  • +1 (1 vot)    
    My opinion (Miercuri, 2 octombrie 2013, 23:46)

    MD [anonim]

    Cred ca cel mai important lucru este sa fii sanatos; degeaba castigi 1 milion de euro pana la 50 de ani, ca apoi sa te cureti in 2 ani de un cancer.
    Sunt medic si lucrez in Franta; pe langa salariul de la stat, statutul imi permite sa mai lucrez inca 30 de zile pe an in privat unde castigurile sunt de 3 ori mai mari, si bineinteles ca platesc taxe si impozite pentru ambele venituri.
    Asadar, un pachet de baza pentru toata lumea este de bun simt, pentru cei care cotizeaza mai mult diferenta ar putea fi: un salon VIP, consultatii in regim rapid, etc.
    Problema este in spitale, la medicamente si achizitii unde spaga este in floare. Preventia nu exista: cancer de san, prostata, plaman si colon, inseamna 75% din pacientii oncologici - debeaba tratezi pe cineva care ajunge sa aiba complicatii sau metastaze, pentru ca supravietuirea este mica si costurile enorme.
    Ne mai trebuie insa si multa educatie si o campanie radio-TV-ziare intensa pentru mediatizare.
    Lucrurile nu se schimba de azi pe maine, cred ca e nevoie de cel putin 10 ani de zile pentru asta in conditiile in care toate lumea lupta pentru aceeasi cauza.
    PS: in Franta paticiparea la programul national de depistaj pentru cancerul la san este undeva la 60-65% in conditiile in care depistajul a inceput de peste 10 ani.
  • 0 (2 voturi)    
    E absolut revoltator! (Joi, 3 octombrie 2013, 0:03)

    suki [anonim]

    Nu inteleg deloc cum puteti accepta ca oile asa-zisul concept al "solidaritatii sociale" care guverneaza acest nou pachet legislativ. Ce sa spun, vai bietii someri cu doi copii... i-a facut cu tata? Pe ai mei copii cine ii tine? Dar acum, cine imi plateste analizele, ecografiile in sarcina si tot restul de tratamente? Faptul ca o sarcina te costa peste 100 de milioane intereseaza pe someroii care o ard in focuri, si fac copii in nestire? Conteaza pentru cineva cum ne chinuim sa facem rost de bani pentru fiecare ecografie sau teste de tot felul? Si cum e posibil sa existe un tratament egal pentru cei care nu platesc? Voi stiti cine beneficiaza si acum cel mai mult de serviciile medicale? intrebati un medic de garda, sa va spuna de cite ori pe noapte e sculat pt betivi. E normal sa achitam noi asta?
  • 0 (0 voturi)    
    Proiect pac serv medicale (Joi, 3 octombrie 2013, 15:37)

    I CARACOANCEA [anonim]

    Pachet de servicii sigure de exterminare in masa pentru ca:
    1. Am platit, eu si firma, CASS (pentru subsemnatul) al carui cuantum depaseste binisor salariul mediu pe "economie" iar acum un neasigurat beneficiaza de aceleasi asazise servicii medicale minimale. Si aici nu este vorba de redistribuirea "bogatiei" ci de faptul ca un smecher n-a muncit sau un alt smecher nu a platit CASS pentru angajat sau a muncit la negru si acum acest ins este egal cu mine (parca in capitalism nu suntem egali?). Si nici nu exista social-democratie in Romania, ASTIA ce se pretind a fi social-democrati sunt niste impostori.
    2. Nici un parlit de angajat al Ministerului sau al altor asemenea cuiburi de "invartitori de hartii" nu poate statua cate consultatii sunt necesare pentru o afectiune ori alta. Si atunci cine diavolul le da dreptul de a hotara pentru milioane de cetateni?!
    3. Sper ca Marele Creator sa le dea acestor indivizi toate plagile posibile si le doresc sa aiba acces la maximum 1 (una) consultatie! Dixit!
  • 0 (0 voturi)    
    xxxxxx (Joi, 3 octombrie 2013, 19:13)

    ela [anonim]

    mai bine nu am mai plati asigurari de sanatate si am merge in sistem privat sa ne tratam. cu ce ne oferiti voi........murim cu zile. nenorocitilor.
  • 0 (0 voturi)    
    marc (Vineri, 4 octombrie 2013, 10:02)

    marc [anonim]

    propunere: 1.) tuturor celor care primesc o forma de ajutor social sa li se SUSPENDE DREPTUL DE VOT pe durata cat primesc ajutorul respectiv! Acestia nu participa la plusprodusul si beneficiul societatii,ei fiind de fapt consumatori ai muncii noastre ...Asa s ar elimina populismele de orice fel!
    2 ) Evident, toti neplatitorii sa nu beneficieze decat de asistenta medicala de urgenta!
    ....cum puteti vorbi de solidaritate, cand niste indivizi (in majoritate tiganii) nu au cotizat si nu vor cotiza niciodata la sanatate? Oare chiar suntem toti o natiune de idioti, sa o mai inghitim si pe asta?
    Statul trebuie sa gaseasca resurse pt a asigura urgentele pt toti! Sa se pastreze o suma fixa , mica,universala pt un pachet de baza minim, obligatorie pt toti cei ce au venit Restul serviciilor sa se plateasca facturat, sumele rambursandu se pacientului de catre casele de asigurari. Evident, aceste Asigurari suplimentare sa fie facute la valori de asigurare graduale (ca orice asigurare de risc), pt SUME ACOPERITOARE a serviciilor medicale...vorbim aici de ASIGURARI , nu de ROATA TIGANEASCA *adica de tipul de SOLIDARITATE (strutocamila) dorita de USL!
  • -1 (1 vot)    
    totul va fi o minciuna (Vineri, 4 octombrie 2013, 13:49)

    zzzzzzzzzz [anonim]

    Si cine va controla diagnosticele bolnavilor!!!!!!!!!!!!Vor fi spitale unde pacientii vor avea un anumit diagnostic si in realitate cu totul altceva.Vor fi medici care vor face ilegalitati (ca si pana acuma,pt.ca asa sunt invatati) pentru ca nu vor fi controlati.
  • 0 (0 voturi)    
    nemultumire (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:12)

    Rotila Rodica [anonim]

    Nu sunt de acord cu acest pachet de baza si nici cei care nu au muncit si nu au platit asig. de sanatate sa beneficieze de sanatate gratis iar noi care am muncit si platit sa ni se reduca serviciile si medicatia pt a beneficia cei care nu le place munca !
  • 0 (0 voturi)    
    egalitate?! (Luni, 7 octombrie 2013, 13:04)

    unul dintre cei multi [anonim]

    Pai daca tot se vrea egalitate, sa se specifice si pretul acestui pachet minimal, astfel incat cu diferenta sa poti face asigurare privata! Procentul din salariu este acelasi pentru toti salariatii, insa salariile sunt diferite, deci nu e normal sa se ofere aceleasi servicii atat unuia care nu plateste, cat si unuia care plateste - iar in cazul acestora din urma exista diferente in functie de contributia fiecaruia.
  • 0 (0 voturi)    
    mai ganditi acest program ,e facut in piciore (Luni, 14 octombrie 2013, 10:54)

    VASILE [anonim]

    omul potrivit la locul potrivit .in sanatate este un haos total.cine are bani se descurca ,iar cei umiliti, batrani ,vor muri cu zile datorita ,prostului program ,facut de un ecunomist .santem noi pacienti cobai proastei guvernari.am sperat la mai bine dar e din ce in ce mai rau.ne faceti viata si mai grea pe zi ce trece.nici in al doisprezecelea ceas nu ati anvatat ce e rusinea .PROGRAMUL ESTE PROST ELABORAT.
  • 0 (0 voturi)    
    PSIHOLOGIA (Joi, 24 octombrie 2013, 18:43)

    Remus [anonim]

    Un aspect demn de remarcat este trecerea depresiei si a starilor anxioase la medicul de familie. Aceste tulburari sunt aferante psihologului clinician. Dar oare ilustrii nostri conducatori sunt interesat de promovarea psihologiei? Se pare ca nu, iar intrebarea este OARE DE CE SE TEM?
  • 0 (0 voturi)    
    300 diagnostice trecute pe lista neagra care nu ma (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 10:38)

    lili [anonim]

    Nicolaescu este ///!!In functia Ministerului Sanatatii pune-ti domnilor guvernanati medici!!!nu un /// economist care ce viseaza noaptea dimineata pune in aplicare!Un medic cunoaste problemele din medicina si stie ce este important si ce nu pt.pacienti.Nicolaescu vede totul contabil:Oamenii nu sant niste cifre sau niste statistici!!!Oamenii bolnavi sant multi si trebuie tratati in spital nu in ambulatoriu si nici acasa!Sunt multi oameni singuri,batrani si bolnavi care nu au pe nimeni.Bolile de reuma si de oase,blocajele de spate si de coloana sunt groaznice,tratati-le in spital nu acasa si nici in ambulatoriu si nici la medicul de familie.Oamenii trebuie sa stea la pat in spital cu tratamentul corespunzator,cu fizioterapie si cu masaj.Cine ii va aduce la spital pe batranii care sunt singuri)si sunt f.multi)la tratament si sa-i duca inapoi acasa cand ei nu pot nici sa urce o treapta ca sunt blocati si plang de durere?O sa-i aduca Nicolaescu cu masina de la Guvern?O sa le angajeze masina cu sofer si asistenta personala acasa?Ca medicii de familie habar nu au de medicina si iau sutele de milioana degeaba!Acolo fa daca vrei economie la buget ministrule Nicolae4scu ca acolo sunt banii d-voastra mult prea multi pt.o reteta data unui pacient!Sa dea Dumnezeu Nicolaescu sa te blochezi de spate si sa nu mai poti merge,sa-ti creasca tensiunea de la dureri si atunci poate realizezi economistule ca bolile acestea trebuie tratate pe patul de spital!!!
  • 0 (0 voturi)    
    hello (Sâmbătă, 2 ianuarie 2016, 17:06)

    madam rose [anonim]

    contactați-l și problemele tale vor fi rezolva imediat. După ce a fost în
    relație cu el timp de șapte ani, Mi-a lăsat, am făcut tot
    posibil să-l aducă înapoi înapoi, dar totul a fost în zadar. L-am vrut înapoi
    din cauza iubirii am pentru el, l-am rugat, dar el a refuzat, până când am
    a explicat problema mea cu cineva online și ea a sugerat că eu ar trebui
    mai degrabă ne un caster vraja care ar putea să mă ajute o vrajă să-l aducă
    înapoi, dar eu sunt tipul care nu crede în vraja, am avut de ales decât să
    încercați să-l, am trimis rolă vraja, mi-a spus nu a existat nici o problemă că
    totul va fi bine înainte de trei zile, ca fosta mea va reveni la mine
    înainte de trei zile Dr.OGUN poți să-l e-mail dacă aveți nevoie de asistență sau în relația pe drogunlade@yahoo.com, am
    promisiune, a aruncat vraja și surprinzător în a doua zi,
    care a fost în jurul valorii de 04:00. Ex meu ma sunat, am fost atât de surprins, am răspuns
    apela și tot ce a spus a fost că el a fost atât de rău pentru tot ce sa întâmplat,
    că a vrut să se întoarcă la mine, că mă iubesc atât de mult. Am fost atât de fericit și
    surprins. De atunci am făcut o promisiune că toată lumea știu voi
    nu au o problemă relație, că le voi referi la vraja
    pudră pentru a le ajuta. Oricine ar putea avea nevoie de ajutor de turnare vraja, sa
    e-mail drogunlade@yahoo.com
    De asemenea, el a aruncat atât de multe vraja cum ar fi,

    (1) vreau ex-vă înapoi.
    (2) Trebuie întotdeauna coșmaruri.
    (3) Pentru a fi promovat în biroul tău
    (4) Vrei un copil.
    (5) Nu vrei să fii bogat.
    (6) vrea să dețină soțul / soția să fie a ta pentru totdeauna singur.
    (7) au nevoie de asistență financiară.
    8) Nu vrei să fie în control de tine căsătorie
    9) Vrei să fii atras de oameni
    10) childlessness
    11) NEVOIE DE UN soț / soție
    13) cum să câștige LOTERIA DVS.
    14) promovarea SPELL
    15) vrajă de protecție
    16) precizează BUSINESS
    17) precizează treabă bună
    18) leac pentru orice boala / h.i.v.
    Contactați-l astazi pe: drogunlade@yahoo.com
    site-ul web :: http://d
  • 0 (0 voturi)    
    Imprumut (Vineri, 6 ianuarie 2017, 21:30)

    Mr Fred [anonim]

    Aceasta este o ofertă privată și oferim toate tipurile de servicii de împrumut, cum ar fi creditele garantate și negarantate pentru persoane fizice și companii, la o rată a dobânzii foarte scăzută. Aplica acum pentru o afacere personală sau de astăzi de împrumut multi-scop. Contactați pe dl Fred la fredm1192 @ gmail. com pentru mai multe informatii cu privire la programul nostru de finanțare de împrumut
  • 0 (0 voturi)    
    Imprumut (Vineri, 6 ianuarie 2017, 21:30)

    Mr Fred [anonim]

    Aceasta este o ofertă privată și oferim toate tipurile de servicii de împrumut, cum ar fi creditele garantate și negarantate pentru persoane fizice și companii, la o rată a dobânzii foarte scăzută. Aplica acum pentru o afacere personală sau de astăzi de împrumut multi-scop. Contactați pe dl Fred la fredm1192 @ gmail. com pentru mai multe informatii cu privire la programul nostru de finanțare de împrumut
  • 0 (0 voturi)    
    Imprumut (Vineri, 6 ianuarie 2017, 21:30)

    Mr Fred [anonim]

    Aceasta este o ofertă privată și oferim toate tipurile de servicii de împrumut, cum ar fi creditele garantate și negarantate pentru persoane fizice și companii, la o rată a dobânzii foarte scăzută. Aplica acum pentru o afacere personală sau de astăzi de împrumut multi-scop. Contactați pe dl Fred la fredm1192 @ gmail. com pentru mai multe informatii cu privire la programul nostru de finanțare de împrumut


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version