Ministrul Transporturilor doreste continuarea proiectului liniei de metrou spre Otopeni
Manescu s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.
Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.
"Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi", a declarat Manescu, citata intr-un comunicat al ministerului.
Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizeaza demararea unor discutii pe tema solutiilor alternative de finantare, se spune in comunicat.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat in iulie ca aceasta investitie este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.
Intrebat in luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea ca acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor.
Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.
Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
- 0 (0 voturi)iresponsabilitate (Miercuri, 25 septembrie 2013, 9:42) Tymax [utilizator]Caz de manual de iresponsabilitate a unui ministru in Ro. Fiecare individ(a) ajuns(a) din intamplare in pozitia de ministru peste ceva se aude vorbind peste noapte ca: ba se merita ba nu se merita facut un anume proiect. Fiecare lucru, dar absolut fiecare lucru spus de un om cu asemenea responsabiliate ar trebui sa fie fundamentat pe documente/studii/rapoarte. Nu, la noi daca se face un proiect depinde de cum s-a sculat individul(a) ministru de dimineata. Patetic.raspunde trimite

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive