VIDEO Titus Corlatean, intr-o predica despre minoritatile sexuale: Astazi, in Europa, e foarte dificil sa ridici glasul, sa mergi impotriva unui val care s-a creat. Dar trebuie sa o facem pentru ca fundamentul nostru este crestin

de Dep. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 28 iunie 2013, 11:53 Actualitate | Esenţial


Titus Corlatean
Foto: AGERPRES
La sfarsitul lui aprilie 2013, invitat sa participe la conferinta Aliantei Familiilor din Romania, ministrul de externe Titus Corlatean a tinut un discurs, apropiat ca stil de o predica, in care s-a referit la standardele europene privind minoritatile sexuale, “o discutie total gresita, care apare si in Romania, nu atat de intens ca in alte parti”.

Titus Corlatean citeaza, in extenso, paragraful biblic din Scrisoarea lui Pavel catre Romani, folosit frecvent in dezbaterile pe aceasta tema ca argument anti-gay, mentionand ca “este o fotografie atat de fidela a societatii de astazi, si a societatii romanesti”.

Discursul lui Titus Corlatean a aparut si pe cateva site-uri printre care dambovitaevanghelica.wordpress.com, moldovacrestina.md sau stiricrestine.ro.
  • Cititi mai jos fragmente din discursul tinut de Titus Corlatean, la conferinta Aliantei Familiilor:    
De cand am descoperit cuvantul Domnului si cuvantul Bibliei, intotdeauna am avut un sentiment aparte pentru Pavel, pentru ceea ce a facut Pavel si care a fost misiunea care i-a fost incredintata de Domnul Isus (...) Cu toti suntem oameni supusi greselilor, suntem la fel. Cu toate acestea, mergand mai departe si vorbind de starea de pacat a omenirii, spune Pavel vorbind despre iudei,

<<Macar ca au cunoscut pe Dumnezeu, nu l-au proslavit ca Dumnezeu, nici nu l-au multumit, ci s-au dedat la ganduri desarte si inima lor fara pricepere s-a intunecat. S-au falit ca sunt intelepti si au innebunit si au schimbat slava Domnului nemuritor intr-o icoana care seamana cu omul muritor, pasari, dobitoace cu patru picioare si taratoare. De aceea Dumnezeu i-a lasat prada necuratiei, sa urmeze poftele inimii lor, asa ca isi necinstesc singuri trupurile. Din pricina aceasta Dumnezeu i-a lasat in voia unor patimi scarboase caci femeile lor au schimbat intrebuintarea fireasca a lor intr-una care este impotriva firii si tot astfel si barbatii au parasit intrebuintarea fireasca a femeii, s-au aprins in poftele lor unii pentru altii, au savarsit parte barbateasca cu parte barbateasca lucruri scarboase si au primit in ei insisi plata cuvenita pentru ratacirea lor. Dumnezeu i-a lasat in voia mintii lor blestemate ca sa faca lucruri neingaduite.>>

Astfel, si cu asta inchei, <<au ajuns plini de orice fel de nelegiuire, de curvie, de viclenie, de lacomie, de rautate, plini de pizma, de ucidere, de cearta, de inselaciune, de porniri rautacioase, sunt soptitori>>. Va suna cunoscut?

Da. (raspunde o voce din audienta)

E o fotografie atat de fidela a societatii de astazi, si a societatii romanesti, care ne da raspunsul la intrebarile pe care le-am adresat mai devreme. De ce o astfel de tara, si un astfel de popor, careia Dumnezeu pe de o parte i-a dat atat de mult, nu e capabil sa se desprinda si sa treaca altfel prin toate incercarile astea prin care trecem noi? Si problema majora, aici este de fapt.”

Foarte multi oameni din societatea asta nu stiu cuvantul lui Dumnezeu. Nu le-a spus nimeni acest lucru. Nu l-au ascultat cu adevarat. Si conteaza foarte mult ce facem noi insine si ce facem noi in mod colectiv. Aceasta discutie total gresita, care apare si in Romania, nu atat de intens ca in alte parti... Solutiile sunt extrem de simple si ele decurg din modul in care societatea stie sa aleaga calea cea buna.

E o problema serioasa pentru ca, in toate aceste decenii de progres material, de societati confortabile, mai ales in zona vestica, care au avansat intr-un confort material pe care noi, in partea cealalta a a zidului Berlinului nu l-am avut, au avansat, din pacate, si in alte directii. Au adoptat niste norme, standarde la nivel european pe care si nou-venitii in Uniunea Europeana au trebuit sa le accepte daca au dorit sa intre, politic vorbind, in aceasta Uniune Europeana.

Ele se refera, foarte pe scurt, la o politica de nediscriminare fata de diferitele grupuri minoritare si, in aceste grupuri minoritare, inclusiv relatiile intre persoanele de acelasi sex. Astazi, in Europa, e foarte dificil sa ridici glasul, si veti vedea si aici in Romania, de la interventiile ambasadorilor unor state cu greutate, de la ceea ce spun presedinti ai marilor state care au trecut recent prin campanii electorale si au castigat un al doilea mandat si au spus ceea ce au spus, avand sprijin chiar din partea unor biserici crestine.

E destul de greu sa mergi impotriva unui “val” care s-a creat. Dar trebuie sa o facem pentru ca fundamentul nostru, existenta noastra, prin vointa Domnului, si prin vointa Domnului nostru Isus Cristos, este un fundament crestin. Si vointa divina ne-a creat intr-un anumit fel si asta este, cu cat lupta este mai grea, cu atat merita sa o duci mai bine”.

Discursul a fost tinut la sediul asociatiei “Alege Viata”, o organizatie evanghelica din Bucuresti, in cadrul conferintei Aliantei Familiilor din Romania. Alianta Familiilor din Romania este, conform propriei prezentari, “o organizatie care colaboreaza cu organizatiile politice pentru a contribui la adoptarea unor legi in favoarea familiei, legi care sa tina seama de valorile nationale si de specificul social, cultural si religios al poporului roman”.

Discursul lui Titus Corlatean a aparut si pe cateva site-uri printre care dambovitaevanghelica.wordpress.com, moldovacrestina.md sau stiricrestine.ro.

Vedeti in video-ul de mai jos, de la minutul 08:13 si de la minutul 15:35, fragmentele citate mai sus.



  • La solicitarea HotNews.ro, ministrul de externe al Romaniei, Titus Corlatean, a facut cateva precizari suplimentare:

Eu nu sunt o persoana religioasa dar, si nu ma ascund pe dupa colturi ca altii, imi asum identitatea crestina. Sunt un om care crede in Dumnezeu si o spun foarte clar: eu nu sunt in favoarea si ma opun legiferarii in Romania a casatoriilor intre persoane de acelasi sex. Legislatia anti-discriminare e foarte clara si e de nivel european in Romania. Nu exista o norma europeana care sa oblige statele membre sa adopte o astfel de lege. Fiecare stat membru este liber sa ia orice decizie. Franta a adoptat aceasta lege de curand. In cazul Romaniei nu ne obliga nicio norma europeana si asta este optiunea mea, o spun foarte clar ca si crestin, nu sunt in favoarea si ma opun adoptarii unei legi care sa legifereze suplimentar fata de ceea ce este in clipa de fata.

Acest subiect a devenit hiper-politizat, este folosit in discursul politic si la Bruxelles si in statele membre, s-a creat o chestiune care merge dincolo de limita normelor acceptate la nivel european ca standard, dincolo de legislatiile nationale si se merge spre dorinta generalizarii prin norma juridica a casatoriilor intre persoanele de acelasi sex. Si in asta e un lucru dificil pentru ca imediat esti acuzat de atitudine homofoba, esti acuzat de discriminare. Nu. E total fals. E o mare diferenta intre legislatia de nediscriminare care e general acceptata la nivel european si sa adaugi norme suplimentare.

Discutia e totusi dificila, delicata, si nu e simplu sa explici aceste lucruri sau sa iei pozitie publica. Foarte multi se feresc. Dar eu nu am o problema sa spun public asta. Avem in Codul Civil definitia institutiei casatoriei intre femeie si barbat. E o lege care a fost adoptata de Parlamentul Romaniei. Eu personal sustin mentinerea acestei norme.


In primavara lui 2013, subiectul parteneriatului civil al cuplurilor gay si mentionarea in noua Constitutie a casatoriei ca uniune „intre un barbat si o femeie” au declansat o serie de dezbateri si declaratii ale politicienilor romani.
  • Puiu Hasotti (aprilie 2013), liderul senatorilor PNL: “Eu nu am absolut nimic sa le reprosez homosexualilor, ii consider doar niste oameni bolnavi. Homosexualitatea nu este o stare fireasca, nu este o relatie naturala, motiv pentru care, dupa parerea mea, nu are absolut nicio sansa”.
  • Remus Cernea (aprilie 2013), deputat USL: „Am anuntat deja ca am in vedere un proiect de lege care sa reglementeze parteneriatul civil intre persoanele heterosexuale sau persoane de acelasi sex pe model francez. In Franta, mai intai acum cinci ani a fost adoptata legea privind parteneriatele civile, iar la inceputul acestui an sau la sfarsitul anului trecut a fost adoptata legea privind drepturile persoanelor de acelasi sex de a se casatori”.
  • Crin Antonescu (aprilie 2013): „A existat emotie in legatura cu o declaratie a lui Puiu Hasotti, trebuie sa spun, in mod oficial, in calitate de presedinte al PNL, nu a avut niciun fel de intentie in acest sens, dar, fara indoiala, afirmatia, asa cum a fost facuta, este regretabila, pentru ca fara intentie a jignit un grup de oameni, cetateni, care au dreptul de a nu fi jigniti. Consider ca si aceasta minoritate, ca si oricare alta, trebuie sa se bucure de aceleasi drepturi fundamentale ca toti ceilalti, nu cred ca trebuie sa aiba drepturi in minus sau plus.”
In iunie 2013, comisia parlamentara pentru revizuirea Constitutiei a adoptat un amendament prin care se prevede includerea in noua Constitutie a formularii „Familia se intemeiaza pe casatoria liber consimtita intre un barbat si o femeie”. Crin Antonescu, presedintele PNL, s-a pronuntat in favoarea acestui amendament.
  • Victor Ponta (8 iunie 2013) a considerat insa inutil amendamentul: "Aici m-am opus clar, pentru ca nu sunt de acord sa tot punem restrictii in Constitutie. Este o mare problema de perceptie si pentru mine este important sa fim priviti cu aceasta modificare a Constitutiei ca modernizand Romania si mergand spre un trend european, nu intorcandu-ne, nu suntem republica fundamentalista. Aceasta precizare inutila, a casatoriei intre un barbat si o femeie, este copy-paste din modificarea adusa in ianuarie la Constitutia Ungariei, o modificare extrem de contestata in toata Europa. Mie mi s-a parut ca da un mesaj inutil de conservatorism, daca textul actual e suficient si bun, de ce sa schimb ceva ce e bun?”
  • Crin Antonescu (9 iunie 2013):  “Socotesc intr-adevar ca nu e deloc preocuparea statului si nu trebuie sa stabileasca statul deloc ce orientare si comportament din acest punct de vedere intim pana la urma trebuie sa aiba oricare dintre cetateni, dar trebuie sa fie preocuparea statului sa reglementeze, sa protejeze si sa garanteze niste drepturi ale familiei. Daca vorbim despre matricea ei, despre baza, despre modelul ei, acela este, daca am ajuns sa discutam si sa trebuiasca sa precizam lucrul acesta, cea bazata pe casatoria intre un barbat si o femeie, din motive de natura biologica pana la motive de natura culturala si istorica. Pot exista, nota bene, cupluri care isi desfasoara viata, care convietuiesc, care impart tot ce au de impartit, de la sentimente pana la bunuri patrimoniale, dar nu in forma familiei, fie ca vorbim de casatoria civila, fie ca vorbim de casatoria religioasa”.

Mai multe despre aceasta dezbatere puteti citi aici.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















16645 vizualizari

  • +17 (49 voturi)    
    super (Vineri, 28 iunie 2013, 12:00)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    ca romanii sunt prostii europei, la pachet cu moldovenii,bulgarii,albanezii si asa zisii macedoneni, nu mai e nici un secret. de fapt,corlatean e doar un cameleon,fara nici o opinie veritabila,care poate maine sa ne comunice contrariul la ce a zis azi,la fel de linistit.
    • -10 (22 voturi)    
      opinie suspect de laudabila (Vineri, 28 iunie 2013, 13:00)

      Marcelica2013 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Din pacate, atunci cand nu sunt lupi pe fata, politicienii nostri sunt maxim lupi in blana de oaie.
      Daca mesajul nu ar fi fost transmis dintr-o conferinta a unor organizatii sectare, ar fi putut avea mai multa credibilitate.
      Si, pentru mine va avea credibilitate cand va fi insotit de fapte, asa cum spune aceeasi Scriptura din care citeaza dl ministru. La nivel de discurs, imagine, toti politicienii sunt experti, nu ma indoiesc de asta, ca si sectele pe care dl ministru vad ca le frecventeaza.
      • +1 (1 vot)    
        fobia fata de grupurile non-ortodoxe (Duminică, 30 iunie 2013, 22:21)

        ValeriuC [utilizator] i-a raspuns lui Marcelica2013

        sectele respective promoveaza loialitatea fata de partenerul de viata, integritatea, corectitudine, loialitate, onare fata de omani, iubire alturista si spirit de sacrificiu. Nu vad care este problema acestor secte?
        Te deranjeaza ca nu sunt de acor sa se petreaca noptile in cluburile de noapte, ca nu danseaza felete lor la bara si ca nu se imbata si vorbesc porcos? sau ca nu vor sa faca burta mare la fete si ca nu sunt de acord cu avortul, crima, fruturile, minciunile?....

        Halal cunostinte ai ca sa nu mai spun de valori.
    • +9 (39 voturi)    
      Atacul fundamentalismului in Romania (Vineri, 28 iunie 2013, 13:09)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Inca o dovada ca religia este o piatra de moara legata de gatul civilizatiei.
      Nu ne deosebeste mare lucru de cei care isi omoara femeile cu pietre. Principiul este acelasi: Ai facut ceva ce contravine moralei religioase, trebuie sa suferi.
      Imi place cum citesc ei selectiv cartile de capatai:

      Cum ramane cu:
      8. Sa nu furi.
      9. Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau.
      10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau.
      Mi se par mult mai importante decat scrisoarea lui Pavel catre Romani. Dupa cum stiu acestea sunt chiar cuvantul Domnului nu corespondenta lui Pavel.

      Religiosii vor fi intotdeauna cea mai buna masa de manevra pentru ca ei prefera sa gandeasca altcineva in locul lor. Lor trebuie doar sa li se dea un argument acolo si sa li se spuna ce sa faca.
      Cu cat sunt mai indoctrinati, cu atat sunt mai ascultatori uitand ca doctrina lor mai are si alte reguli care ar trebui sa se aplice. Dar dintr-o varza de carte cum e Biblia nu poti spune, astea sunt regulile de grad 1, astea de grad 2 samd. asa ca orice regula poate deveni, dupa nevoie, cea mai importanta regula.

      Ca si aici: scrisoarea lui Pavel este mai puternica decat porunca 10: Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau.

      Corlatene, sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert!
      Fac ceva pe constitutia voastra si pe aceasta pseudoproblema.
      Voi vreti sa instaurati dictatura parlamentara dar discutati de Scrisorile lui Pavel ca sa prostiti lumea.
      • 0 (0 voturi)    
        nu judeca ceea ce nici macar nu ai tinut in mana (Duminică, 30 iunie 2013, 22:25)

        ValeriuC [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

        ar fi de apreciat daca nu ti-ai mai da cu parerea despre natura Bibliei. Macar daca ai fi citit-o odata, ai fi vazut ca cea mai mare porunca este sa ”iubesti pe semenul tau ca pe tine”. E vre-o problema in asta?
        VArza nu e Bibllia ci mentalitatea ta. Citeste Biblia macar o data si dupa aia... mai comenteaza pe seama ei.
        Pana tunci....spune tuturor ca este parearea ta personala subiectiva si imcompleta. Ar fi respectata mai mult!
  • +13 (39 voturi)    
    S-a facut si Corlatean (Vineri, 28 iunie 2013, 12:12)

    Gabi M [utilizator]

    popa?Ce o fi avand fariseii astia cu un parteneriat civil intre gay si heterosexuali?Daca toti se "dau" atat de religiosi,sa-si lase amantele si iubirea de bani,sa-si doneze averile.Abia atunci s-ar putea considera buni crestini.
    • +11 (15 voturi)    
      pai ce'ai fi vrut matale (Vineri, 28 iunie 2013, 12:49)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      sa'l fi trimis pe bonbonel ?
      el este in refacere, dupa cantonament.
  • +7 (39 voturi)    
    Anti-discriminare? (Vineri, 28 iunie 2013, 12:15)

    Geos Costan [utilizator]

    La ce bun o lege, dacă mentalitatea e retrogradă? Eu văd homosexualii doar toleraţi, nu şi nediscriminaţi. Uniunea civilă e un lucru firesc pentru orice cuplu care-şi doreşte asta, fie că e heterosexual, bisexual sau transexual. Faptul că le e interzis acest lucru, nu-i face nediscriminaţi; ba mai mult, tocmai declaraţiile publice ale unui politician (dintr-un stat laic, totuşi) legate de propriile convingeri religioase arată că mai avem mult până să respectăm minorităţile sexuale (şi etnice, religioase ş.a.).

    Domnul Corlăţean ar trebui să înţeleagă că nu interesează pe nimeni cât de creştin sau nu este domnia sa sau orice alt politician/altă persoană (ca Jiji sau Vanghelie), credinţa fiind un lucru personal şi privat (la fel ca preferinţele şi activităţile sexuale). Numai abuzurile merită şi trebuie sancţionate.
  • -3 (59 voturi)    
    Bravo, pentru curaj, dle Ministru! (Vineri, 28 iunie 2013, 12:20)

    Gicu de la gaze [anonim]

    „Adevărul este trădare în Imperiul Minciunilor.” (Ron Paul)
    „În vremuri ale minciunii universale, a spune adevărul este un act revoluționar.” (G. Orwell)

    Felicitări dlui ministru pentru verticalitate și decență. Avem nevoie de mai mulți asemenea politicieni.
    • +10 (38 voturi)    
      sigur (Vineri, 28 iunie 2013, 12:50)

      _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui Gicu de la gaze

      Homosexualii ne distrug tara!
      ... si ungurii, era sa uit!

      Frica de necunoscut e universala, intr-un fel scuzabila.

      Ignoranta si incapatanare sunt insa semne clare de prostie!
      • 0 (2 voturi)    
        nu.... (Duminică, 30 iunie 2013, 22:28)

        ValeriuC [utilizator] i-a raspuns lui _florin_

        nu fomosexualii distrug tara. Pactul o face in diferite le forme pe care le ia. Adica orice roman contribuie la distrugerea tarii!!!

        problema e ca homosezualii isi cer drepturi constitutionale. Nimeni nu are nimic cu ei ca au ales asta, la fel cum nu are nici cu cineva care a ales sa se culce cu cate femei poate mai mult. Dar sa nu ceara drepturi constitutionale pentru asta.
        Sutem si trebuie sa ramanem o tara fundamentata pe principii crestine si nu pe curente europene.
    • 0 (14 voturi)    
      Citate (Vineri, 28 iunie 2013, 16:14)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Gicu de la gaze

      "Inainte de a darama un gard intreaba-te de ce a fost pus acolo" G. K. Chesterton
      ""Vor sa faca religia privata si pornografia publica" G. K. Chesterton
      parafrazandu-l pe C. S. Lewis, casatoriile gay sunt o mare minciuna: nu sunt nici casatorii, nu sunt nici gay
  • +3 (47 voturi)    
    reinventare (Vineri, 28 iunie 2013, 12:21)

    avalansa [utilizator]

    Vorbeste de parca au inventat europenii homoxexualitatea. Exista din vremea romanilor si va continua sa existe intodeauna se mai regaseste si la vreo 180.000 de alte specii taratoare,patrupede si bipede. Este determinata genetic si influentata de mediul in care traim.Daca incerci sa opresti acest "val" e ca si cand te-ai opune mamei natura. Atunci hai sa creem toti copii artificial si sa ne asiguram ca gena responsabile pentru orientarea sexuala este cea heteroxesuala. E absurd ce propavaduieste acest om.
    Folosirea religiei ca arma de manipulare este josnic rau de tot. II lipseste crucea din mana si sa strige moarte homoxexualilor.
    • 0 (34 voturi)    
      pai sa existe in continuare (Vineri, 28 iunie 2013, 12:38)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui avalansa

      Au existat , corect. si vor mai exista. Anomalii exista pretutindeni. Pentru ce avem nevoie de alte legi? Tu ai vazut in regnul animal parinti homosexuali care sa aiba pui?
      Eu nu sint pentru interzicerea cuplurilor. Doar ca in cazul homesexualilor casatoria sa fie pronuntata de doctori , nu de preoti sau primari.
      Acordarea si permanenta sustinere a drepturilor homo, poate duce ( daca nu a dus deja) la alaturarea comunitatilor lor a peroanelor care nu prezinta anomalii ci doar din curiozitate si bravism.
      Uitat te la vedetele pline de bani care nu stiu ce sa mai faca cu ei. Incearca si homosexualitatea.
      Vrei egalitate si drepturi comune? Ce faci cind intr-un bar te " agata" unul?
      Daca peste ani, cei care comit incest, devin vocali si isi cer si ei drepturile? Incestul are loc si in regnul animal de cind lumea.
      • 0 (26 voturi)    
        ... (Vineri, 28 iunie 2013, 13:07)

        radul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        S-ar putea ca un cuplu homosexual sa poata avea mai multa grija de un copil abandonat decat poate avea casa de copii...

        Ca sa nu mai vorbim de latura economica, ma intereseaza pe mine mai mult banii, un copil in minus la casa de copii inseamna bani care s-ar putea duce catre alte ramuri ale bugetului. Totusi deficitul de la pensii e de 4 mld euro..
      • -1 (11 voturi)    
        @ Marinezu (Vineri, 28 iunie 2013, 16:13)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Logica si rationala opinia ta!
      • +1 (9 voturi)    
        Mai citeste si invata!! (Vineri, 28 iunie 2013, 20:04)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

        Astea nu sunt anomalii, ci, ma refer la incest, a fost creat si utilizat de Dumnezeu la creerea omenirii. Citeste Vechiul testament si comentariul meu de mai jos. In ce priveste casatoria, de acord ca nu preotii sau primarii trebuie sa o oficieze (si cred ca nici nu o fac, in special preotii), pentru asta exista ofiterii de stare civila. Iar daca in fata legilor trebuie sa existe egalitate, atunci si in fata lor toti trebuie sa aiba drepturi egale.
      • -1 (1 vot)    
        ?? (Luni, 1 iulie 2013, 22:14)

        Closed [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Da, exista in regnul animal cupluri homosexuale. Chiar unele care cresc pui. Asa, ca idee: http://www.guardian.co.uk/environment/2007/may/23/g2.conservationandendangeredspecies

        OK, se alatura altii comunitatii gay. Si? E dreptul lor sa faca sex cu cine vor, asa cum e dreptul tau sa faci sex cu cine vrei. Exista numerosi barbati care umbla din floare-n floare. Totusi, desi religios sunt de condamnat, nu vad niciun grup nervos de ortodocsi sarind in capul celor ce fac sex inainte de casatorie.

        Ce te faci intr-un bar daca te agata unul? Pai ce te faci intr-un bar daca te agata una cu care nu te-ai culca in veci? Exact aceeasi chestie, le zici ca nu esti interesat si gata. Nu e ca si cum un gay ti se va sui in carca si va incerca sa te violeze daca i se pare ca arati bine?

        Singura problema a incestului, din punct de vedere al societatii, e posibilitatea mare a aparitiei bolilor genetice. Insa incest, in sensul ceva mai larg, al uniunii intre veri, spre exemplu, era posibil in vremea Evului Mediu, spre exemplu, atunci cand religia avea un rol destul de important in societate. Asa ca nu e asa de "anormal" pe cat crezi nici la oameni. La animale e destul de intalnit.
  • +2 (8 voturi)    
    despre valuir (Vineri, 28 iunie 2013, 12:33)

    nash pandelica [utilizator]

    ce e val, ca valul trece..
  • +11 (27 voturi)    
    nenea asta (Vineri, 28 iunie 2013, 12:34)

    gica pantalon [utilizator]

    nu stie ca libertatea religiei trebuie sa vina la pachet si cu libertatea fata de religie. ma indoiesc totusi ca are habar
    • +1 (5 voturi)    
      el nu, partidu', da ! (Vineri, 28 iunie 2013, 13:48)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      cand va fi o conferinta a ateilor, il va trimite pe libercujetatoru' ilic kaghebescu, cand va fi o reuniune de ghei, pe patru case, cand va fi pe adimistratie, hop, dragnea.
      partid cu stranse legaturi in popor.
      partidu'i in tot ce rade'n soare, cu damf de trandafiri.
  • +13 (35 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 28 iunie 2013, 12:34)

    Erasm [anonim]

  • +18 (32 voturi)    
    crestinismul psd-ist (Vineri, 28 iunie 2013, 12:44)

    andra [anonim]

    Bravo Titi,

    Nu aveti strategii, nu aveti charisma si maniera diplomatica, nu stiti decit sa dati cu bita in balta de unde v-ati cocotzat si sa vorbiti ad infinitum despre sex si crestinism asta cind faceti pauza la fotbal si Mandinga.

    Da morala crestina nu va doare cind pradati, cind mintiti , cind sunteti aroganti, cind promovati incompetenta? Predica-i matale morala crestina lui Mazare care a transformat Constanta intr-un bordel gretzos.
    Si ce mare brinza este crestinismul vostru ?
    • +9 (11 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 28 iunie 2013, 15:01)

      Erasm [anonim] i-a raspuns lui andra

  • -11 (35 voturi)    
    Felicitari ministrului nostru!!!!!!!! Felicitari!! (Vineri, 28 iunie 2013, 12:45)

    Radu M. [anonim]

    domnule corlatean,
    va felicit din suflet pentru curaj!!!!
    suntem un popor crestin si va multumim ca vorbiti in numele neamului crestin!!!! sa nu fie incurajata homosexualitatea pe aceste pamanturi binecuvantate de dumnezeu! daca se va face ceva in tara aceasta, doar cu ajutor de sus pentru un popor crestin se va face!!!!
    • +4 (8 voturi)    
      Ai perfecta dreptate! (Vineri, 28 iunie 2013, 19:56)

      LiviuX [anonim] i-a raspuns lui Radu M.

      Romanii nu trebuie sa munceasca, conducatorii pot fura cat vor, doar trebuie sa asteptati pe cel de sus sa va rezolve problemele!!!
  • +23 (23 voturi)    
    "<<au ajuns..... (Vineri, 28 iunie 2013, 12:47)

    translativus [utilizator]

    ..... plini de orice fel de nelegiuire, de curvie, de viclenie, de lacomie, de rautate, plini de pizma, de ucidere, de cearta, de inselaciune, de porniri rautacioase, sunt soptitori>>. Va suna cunoscut?"
    DA ne suna foarte cunoscut. O vedem in fiecare zi ! Este vorba despre clasa politica si acest sistem politic destrabalat!!!
  • +4 (16 voturi)    
    demisia (Vineri, 28 iunie 2013, 12:56)

    demaGOGU [utilizator]

    cum va proceda trufasa Ioropa dupa aceasta "interventie":

    la prima aparitie, va fi evitat, rece, de toti ministrii europeni din foreign&general affairs council

    daca insista ca neamul prost, la a doua va fi scos in suturi din consiliu
    • +4 (4 voturi)    
      n'ar fi exclus (Vineri, 28 iunie 2013, 18:49)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ca taman unul din colegii ioropeni sa fie..maritat.:)
  • +9 (19 voturi)    
    aha (Vineri, 28 iunie 2013, 13:27)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    așa se explică de ce BOR e menționată la loc de cinste în Consttuție...
    cred că urmează schimbarea numelui țării în Republica Ortodoxă România, cu Preafericitul ca conducător suprem, multiubit și prea-stimat, alea-alea, țineți minte
  • -6 (24 voturi)    
    bravo domnule Corlatean (Vineri, 28 iunie 2013, 13:29)

    sonia [anonim]

    In sfarsit un om care nu pleaca capul si spune ceea ce nu este pe placul unora. Daca am avea inca cativa oameni ca dvs. Romania ar fi tratata cu mult mai multa seriozitate si nu ne-ar jignii toate scursurile.
    • -1 (11 voturi)    
      @ sonia (Vineri, 28 iunie 2013, 16:23)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui sonia

      Si eu zic "Bravo!", dar nu lui Corlatean, ci consilierului care i-a scris discursul. Lui Corlatean nu-i spiun "bravo", pentru ca stiu ca e un om cu doua fete si incredibil si oportunist si yesman si sustinator al iresponsabilului vesel.
  • -2 (4 voturi)    
    De ce (Vineri, 28 iunie 2013, 16:17)

    Setalcott [utilizator]

    De ce ne spune Red. Stiri asta acum? A inceput vanatoarea de vrajitoare si scotocitul dosarelor?
  • -4 (8 voturi)    
    Strategie gresita (Vineri, 28 iunie 2013, 16:30)

    Setalcott [utilizator]

    Il apreciez pentru afirmarea identitatii crestine, dar asocierea opozitiei fata de SSM cu religia este o greseala de strategie, din mai multe motive. In primul rand, se creeaza impresia ca argumentele sunt doar cele religioase. In a doilea rand, majoritatii populatiei nu-i pasa de ce spune religia fata de SSM. In al treilea rand exista perceptia gresita ca a sustine anumite politici bazat pe convingeri religioase ar fi o ingerinta a bisericii in treburile statului. Decat sa ne canalizam energiile pentru a demonta aceasta perceptie gresita, mai bine ne limitam la argumentele cu care ar putea fi de acord si cei ne-religiosi.
  • -3 (9 voturi)    
    bravo! (Vineri, 28 iunie 2013, 17:14)

    george [anonim]

    bravo!
  • +1 (9 voturi)    
    Unele comentarii denota o incultura crasa! (Vineri, 28 iunie 2013, 19:42)

    LiviuX [anonim]

    Ma distreaza enorm cele care sustin ca homosexualitatea (si probabil si alte "pacate") sunt impotriva religiei. Pai cine a inventat asta, ca si incestul si atatea altele? Tocmai Dumnezeu!! Cititi Vechiul testament: Dumnezeu a creat pe Adam si Eva. Atat! Deci cum s-au inmultit oamenii? Nu inseamna ca fiii lui Adam s-au culcat cu Eva? Apoi fratii si surorile intre ei? Ca doar nu mai erau alti oameni... Asa ca unde nu-i cap...
    • +3 (9 voturi)    
      Inmultire cu orice pret (Vineri, 28 iunie 2013, 22:43)

      Pooky [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Cica Dumnezeu a zis sa ne inmultim. Alte operatiuni aritmetice nu i-a invatat. Inmultirea e placuta si respecta cuvantul Domnului. La treaba!

      N-ai de unde bah... atata poate poporul asta in totalitatea lui, indiferent daca ne place sau nu.
    • -3 (9 voturi)    
      Simbolic (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 1:29)

      Baiazid [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Prietene, tu inca mai crezi ca Bibilia e ca o poveste? Ai o viziune extrem de limitata, care nu are nici o treaba cu realitatea! Dumnezeu nu a creat homosexualitatea si nici incestul. Adam si Eva din Biblie nu sunt oameni asa cum crezi tu. As putea sa iti explic ca Adam si Eva sunt doua principii complementare - adam e in orice barbat, eva e in orice femeie. As putea sa adaug ca la inceput, aceste principii formau o unitate perfecta dar prin liberul lor arbitru s-au separat si au cazut. As putea sa iti spun ca modul in care trupurile oamenilor au aparut pe planeta noastra nu are treaba cu ce se descrie in Bibilie, acolo e ceva complet simbolic! As putea sa iti explic toate astea dar probabil mi-as pierde vremea...
      • +2 (2 voturi)    
        hmmm (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 12:16)

        Sosos [anonim] i-a raspuns lui Baiazid

        Si de ce sunt numiti primii oameni, tu spui ca sunt doua principii...de ce nu sunt numiti asa in biblie...de ce sunt numiti, omul dupa chipul si asemanarea Sa?
  • -3 (15 voturi)    
    Bravo D-le ministru (Vineri, 28 iunie 2013, 21:48)

    Alor [utilizator]

    Pacat insa ca sunteti ministru intr-o tara plina de pagani atei sau alte religie decit cea crestina
  • -1 (15 voturi)    
    atitudine civica (Vineri, 28 iunie 2013, 21:48)

    crismor [utilizator]

    bravo pentru curaj
  • +5 (13 voturi)    
    Incredibil (Vineri, 28 iunie 2013, 22:14)

    Pooky [utilizator]

    Intram direct in istoria universului cosmic, oameni buni. Acest om negociaza, in acest moment, in calitate de ministru de externe, interesele Romaniei in lumea anului 2013?

    Deja s-a mers prea departe. Gata!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Romania e condusa de "neamuri" (Vineri, 28 iunie 2013, 22:18)

    Mircha [utilizator]

    Intr-adevar - noi avem o problema cu faptul ca Romania e condusa de "neamuri".

    Deci, daca inteleg bine, trebuie sa lasam de-o parte nediscriminarea si sa revenim la discriminare.

    Si intr-adevar, apostolul Pavel spune, dupa cum l-a citat de d-l Corlatean, ca iudeii au intaietate.

    Astfel incat trebuie sa ne gandim cine sunt iudeii pe care trebuie sa-i punem sa conduca Romania, ca sa nu mai fie condusa de neamuri :).
    • +2 (2 voturi)    
      au poate vrem discriminare dar nu pentru evrei...? (Vineri, 28 iunie 2013, 22:29)

      Mircha [utilizator] i-a raspuns lui Mircha

      http://www.versuri-si-creatii.ro/poezii/a/grigore-alexandrescu-6zudptu/cainele-si-catelul-6zudhpt.html#.Uc3jANdI5yM
  • -2 (6 voturi)    
    Multumesc DT (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 2:05)

    Titi [anonim]

    Desi am senzatia ca nu exact asta a fost intentia lui, autorul m-a facut sa-l descopar pe Titus Corlatean.
    Fac parte din categoria celor dezamagiti de politica, asa ca nu m-a interesat niciodata sa-l ascult pe Titus Corlatean...
    Acum insa, de curiozitate sa vad ce mari grozavii a spus, sa vad cum instiga la discriminare, etc.,am vizionat filmuletul si am descoperit un om cult, care vorbeste coerent, frumos, detasat si mai ales fara ura de care este acuzat.
    Una peste alta, o surpriza placuta.
    Deci, multumesc Dan Tapalaga...
  • -4 (6 voturi)    
    Bravo pt o pozitie clara si adevarata! (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 11:05)

    Apa de ploaie [anonim]

    Felicitari dlui ministru pt pozitia sa clara bazata pe valori crestine. Daca astazi lasam uniunile homosexuale, maine vom avea uniuni poligamiste (si ei sunt o minoritate doar, nu?), sau mai rau... pedofilie sau incest legal. Vorbim de o pierdere irecuperabila a unor valori care ne tin de la o decadere completa.
  • +2 (6 voturi)    
    Bravo Titus (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 16:00)

    V [anonim]

    Atat de drept..si cand te gandesti ca realmente noi crestinii suntem cei mai toleranti cu asa zisele minoritati sexuale (chiar cu aceasta restrictie asupra casatoriei)...cand te gandesti ca de-a lungul istoriei cei mai mari tirani se dadeau la asemenea activitati (homosexualitate) si in acelasi timp abuzau teribil si crud de aceasta minoritate chiar in vazul intregii societati lucruri care la noi nu s-au intamplat. Noi, ca stat crestin atat dorim sa se respecte aceasta limita, limita care daca nu ar fi, probabil membrii acestor minoritati nici nu ar exista. Totodata este trist cum aceste minoritati sunt folosite in acest asalt asupra crestinatatii. Noi crestinii nu condamnam homosexualitatea ci strigam ceea ce este ... un pacat, o degradare individaula si sociala cladita pe indepartarea de dumnezeu si in acelasi timp strigam celor din acest pacat sa se intoarca din el...penru ca se poate. Manipulatorii de minoritati ne vor guile inchise pentru a prezerva stricaciunea.
  • 0 (4 voturi)    
    Absolut penibil (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:52)

    AntonB [utilizator]

    Acest om (?) ar fi penibil in calitate de contopista la un birou de eliberare a certificatelor de monta la un CAP.... *ministru de externe* ??

    In ce hal a decazut biata tara sa accepte un asemenea ignorant intr-o asemenea pozitie.

    Sa auzi un ministru de extrene, membru PSD - complice la toate porcariile si pradaciunile masive facute de mafia USL-ista - predicind ca un popa beat, daca as fi in locul Uniunii Europene, mi-as da singur un picior in... acolo unde nu bate soarele!

    Sintem nu din alt secol, ci din alt mileniu, vai de capul si de sufletul nostru.
  • 0 (0 voturi)    
    Iisus (Luni, 1 iulie 2013, 21:26)

    Iulia [anonim]

    De fapt, este `Iisus`, caci despre asta vorbeste dl Corlatean.
  • -1 (1 vot)    
    Creştinismul este împotriva familiei (Luni, 1 iulie 2013, 23:37)

    profudereligie.blogspot.com [utilizator]

    Iisus a spus-o, familia este o povară pentru un creştin, mai importantă este dogma şi nu familia. Aceste cuvinte apar în trei dintre evanghelii: Cap. 3 Marcu, cap. 12 Matei, cap. 8 Luca
    31. Şi au venit mama Lui şi fraţii Lui şi, stând afară, au trimis la El ca să-L cheme.
    32. Iar mulţimea şedea împrejurul Lui. Şi I-au zis unii: Iată mama Ta şi fraţii Tăi şi surorile Tale sunt afară. Te caută.
    33. Şi, răspunzând lor, le-a zis: Cine este mama Mea şi fraţii Mei?
    34. Şi privind pe cei ce şedeau în jurul Lui, a zis: Iată mama Mea şi fraţii Mei.
    35. Că oricine va face voia lui Dumnezeu, acesta este fratele Meu şi sora Mea şi mama Mea.
    Puțin îi păsa lui Iisus de familie, mamă, frați sau surori. El dorea numai ca oamenii să-l asculte orbește. Creștinismul dorește ca să fie ascultat orbește.
    Creștinismul este o religie apocaliptică, care nu are nici un interes în a prezerva ceva ci doar în a impune ideile sale ca normă. Încă o pildă a valorii familiei în ochii lui Iisus: Matei cap 8
    21. Un altul dintre ucenici I-a zis: Doamne, dă-mi voie întâi să mă duc şi să îngrop pe tatăl meu.
    22. Iar Iisus i-a zis: Vino după Mine şi lasă morţii să-şi îngroape morţii lor.
    Creștinismul a devenit atent cu familia ca structură socială abia când a devenit religie de stat, pentru că prin familia conformă dogmei avea posibilitatea de a controla toate generațiile și viața socială, apoi și cea politică.
    Corlăţean ştie că doar familiile controlate religios pot fi controlate şi politic. Iar manifestările sale de intoleranţă sunt strigătoare la cer. Ruşine să-i fie, mai ales că ne mai şi reprezintă.
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul (Marţi, 2 iulie 2013, 11:26)

    Sabian [anonim]

    Se pare ca dupa tendintele actuale, oamenii cu credinta in Dumnezeu vor deveni o minoritate, asa cum de altfel este si in realitate.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo, d.le ministru! (Luni, 8 iulie 2013, 22:28)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui Sabian

      Mai cititi Biblia, oameni buni, ca aberati intr-un hal! Scoateti texte din contexte doar pt a va argumenta aiurerile...
      Eu citesc Biblia si ma bucur sa cunosc acolo parerile lui Dumnezeu despre viata (ca doar El a creat-o!), ca oamenii au luat-o razna rau de tot! Cititi despre Sodoma si Gomora, sa vedeti acolo supararea Lui Dumnezeu cand oamenii nu L-au mai bagat in seama pe Dumnezeu, au crezut ca ei le stiu pe toate! Asa li se pare si acum multora ca ei stiu mai bine decat Dumnezeu cum sa-si traiasca viata! Eu cred ca aceia care inghit orice ( casatoria intre homosexuali!) ca sa fie in trend european, nu sunt crestini adevarati!
      Bravo pt d.l ministru ! Mi-a placut felul in care si-a exprimat parerea de crestin, curajul si taria de a nu se lasa influentat de asemenea"curente europene".
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari D-le Corlateanu (Marţi, 3 decembrie 2013, 21:41)

    stefana [anonim]

    Sunt mandra ca avem si oameni valorosi, adevarati demnitari, responsabili si plini de autoritate si noblete.
    Daca am avea mai multi oameni adevarati in conducerea tarii, am fi unul dintre popoarele cele mai puternice si fericite. N-am avea hoti, criminali, bolnavi, etc. Continuati d-le Corlateanu sa fiti un om adevarat, un patriot si un demnitar de nadejde. Felicitari !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by