​O invatatoare de la Scoala 114 din Bucuresti, acuzata ca ar fi lipit scotch la gura unui copil bolnav de Sindromul Down fiindca vorbea la ora si se foia in banca

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 17 decembrie 2012, 20:43 Actualitate | Esenţial


O invatatoare de la scoala 114 - Principesa Margareta - din Bucuresti i-ar fi lipit banda adeziva pe gura unui baietel de clasa I care sufera de sindrom Down si i-ar fi dat palme peste fata si ceafa, potrivit unei sesizari facute de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB). Mama copilului a aflat de la colegii de clasa si de la parintii acestora cum era tratat acesta. Reprezentantii Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti au declarat pentru HotNews.ro ca vor infiinta in regim de urgenta o echipa pentru a cerceta cazul.

"Mi-a spus o colega si parintii altor elevi ca invatatoarea ii lipeste scotch la gurita si il bate. Copilul facea in ultima luna o alergie la gurita si ma intrebam ce este... Aceasta invatatoare a avut inca de la inceput ceva cu copilul meu, nu l-a vrut la ea in clasa datorita problemelor pe care le are. Nu il suporta pentru ca are un handicap. Ii spune mereu ca il trimite la scoala de copii cu handicap. Nu pot sa tolerez asa ceva. Nu pot sa tolerez ca cineva sa-i produca un soc copilului meu si sa-l duca inapoi in starea din care noi l-am scos cu greu. O invatatoare trebuie sa stie cum sa comunice cu copiii, nu sa le lipeasca scoci pe gura daca nu sunt muti si nu stau nemiscati in banca", a declarat mama copilului, Adriana Grigoroiu, pentru HotNews.ro.

Imediat dupa ce a descoperit la ce tratamente ii este supus copilul, Adriana Grigoroiu s-a adresat Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati, cu care colaboreaza.

"Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a fost sesizat cu privire la situatia flagranta a unui baietel de 8 ani din Bucuresti, cu Sindrom Down, care este supus unei situatii umilitoare si degradante la scoala generala pe care o frecventeaza. Mihai este elev în clasa I a unei scoli bucurestene de masa si, in ciuda faptului ca are Sindrom Down, dupa ani de efort individual al parintilor micutul este capabil sa urmeze cursurile unei unitati de învatamânt de masa. Inca de la momentul înscrierii la scoala mama micutului a fost nevoita sa accepte o serie de situatii discriminatorii si umilitoare la adresa fiului ei, fiind mutat de la o clasa la alta din cauza dizabilitatii sale. Mai mult decât atât, aceasta a aflat recent ca fiul ei este lovit în mod repetat în timpul orelor de clasa peste fata si peste ceafa si uneori i se aplica banda adeziva la gura de catre invatatoare", se arata intr-un comunicat al CEDCD.

Directoarea ONG-ului sustine ca purtarea invatatoarei incalca o serie de principii si drepturi fundamentale si se inscriu în sfera legii penale. „Suntem profund revoltati de aceasta situatie abuziva si umilitoare la care este supus un copil cu Sindrom Down într-o unitate de învatamânt din România anului 2012. Consideram ca asemenea acte nu numai ca încalca o serie de principii si drepturi fundamentale, dar se înscriu chiar în sfera legii penale, iar ele trebuie sanctionate pe masura. Asemenea situatii nu sunt tolerabile, iar CEDCD va lua masuri în consecinta”, a declarat Madalina Turza, presedinte CEDCD. Aceasta sustine ca invatatoarea ar fi reactionat in acest fel deoarece copilul se foia in banca si mai vorbea in timpul orei. "Dar, toti copiii de clasa I se comporta asa. Nu sta niciun copil de varsta asta nemiscat in banca", a mai explicat directoarea.

CEDCD a sesizat Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti referitor la acest caz. "Deocamdata nu pot sa confirm sau sa infirm aceasta situatie. Pot sa spun doar ca am primit o sesizare in acest sens si, in regim de urgenta, vom alcatui o comisie care sa cerceteze cazul. Este vorba despre un elev de la scoala 114 din Bucuresti. Rezultatele anchetei le vom face publice printr-un comunicat de presa", a declarat pentru HotNews.ro Marian Banu, purtator de cuvant ISMB.

Desi HotNews.ro a incercat sa vorbeasca cu directoarea scolii, Daniela Manolescu, aceasta nu a putut fi gasita. Secretara scolii a raspuns sec de patru ori in cursul zilei de luni ca "doamna directoare este la clasa, reveniti in pauza" sau "doamna directoare nu este la cabinet".

Potrivit Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati, care citeaza o statistica a Ministerului Muncii, in Romania sunt circa 90.000 de copii cu dizabilitati. "Aceasta este cifra oficiala, si include doar copiii cu handicap inregistrati. In realitate, cifra este mult mai mare", sustine directoarea CEDCD. Strict, pentru copiii cu sindrom Down, nu exista o statistica oficiala. In 2009, asociatia Salvati Copii estima numarul acestora la 30.000.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















6750 vizualizari

  • -5 (13 voturi)    
    in alte timpuri (Luni, 17 decembrie 2012, 20:51)

    rocknum [utilizator]

    pe vremuri copiii erau pusi pe coji de nuca...
    • +4 (10 voturi)    
      ai dreptate.. (Marţi, 18 decembrie 2012, 10:34)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      Si uite ce specimene au rezultat din astfel de tratamente...
    • +3 (5 voturi)    
      Evolutie (Marţi, 18 decembrie 2012, 11:26)

      gososan [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      Se cheama evolutia conditie umane!
  • +1 (23 voturi)    
    si totusi .... (Luni, 17 decembrie 2012, 20:56)

    kin3zu78 [utilizator]

    ce cauta un copil cu sindrom down intr-o clasa de copii normali ? Acesti copii au nevoi speciale , au nevoie de personal calificat etc. Sau cu ce a gresit copilul meu ca sa stea in aceeasi clasa cu un astfel de copil ? Si al meu este tot copil , este usor influentabil si impresionabil la aceasta varsta. Mi se pare cea mai mare IDIOTENIE ca sa amesteci copii normali cu cei cu probleme speciale. Si nu este vorba de rea vointa sau altceva, dar sa fim realisti ce face invatatoarea cand are de predat la 22 de copii iar cel cu sindrom down face atunci o criza ? Nu este pregatita pentru al ingriji iar restul copiilor raman garantat traumatizati.
    • +5 (13 voturi)    
      in toate tarile (Marţi, 18 decembrie 2012, 0:25)

      javier [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      dezvoltate, copii cu dezabilitati sunt incadrati in scoli normale.
      cred ca nu iesi foarte des din romania, dar in alte parti a avea o dezabilitate nu este o rusine sau ceva de ascuns, persoane cu dezabilitati pot fi vazute peste tot, si pe strada si in autobuz si la scoala si te asigur ca nu exista nici un copil traumatizat din cauza asta.
      • -4 (6 voturi)    
        intrebare (Marţi, 18 decembrie 2012, 10:43)

        Arl [utilizator] i-a raspuns lui javier

        De unde stiti ca nu exista copii traumatizati? Ce crezi ca risca un parinte de afara daca declara ca nu-i place ceva corect din punct de vedere politic ?Si da, am iesit din Romanica, si am vazut ca multi nu indraznesc sa spuna ceva rau despre minoritati riscand sa fie taxati ca intoleranti, xenofobi, rasisit etc si, implicit, vreun proces usturator.
      • -3 (11 voturi)    
        Intr-adevar nu este o rusine, dar... (Marţi, 18 decembrie 2012, 14:45)

        spirache [utilizator] i-a raspuns lui javier

        V-ati gandit ca integrarea aceasta cu forta s-ar putea de fapt sa-i dauneze copilului??? Sa existe riscul nefolosirii unor proceduri specifice lui? Adica DA!! De dragul TOLERANTEI si eu sunt de acord cu: casatoria intre gay, cu inchiderea centralelor atomice, cu extragerea aurului si a gazelor de sist...si cu tot CE MAI ESTE LA MODA pt A PAREA TOLERANT. V-ati gandit ca acest copil va fi tot timpul vazut ALTFEL decat ceilalti si va fi tot timpul creata o bariera invizibila. Pe cand intr-un colectiv cu copii ca si el totul ar fi chiar armonios. Doar ca inscrierea la scoala normala nu are la baza RATIUNEA, ci TEAMA PARINTILOR DE a NU-SI AFECTA EGO-UL!!!!
      • -2 (10 voturi)    
        In aceste tari de care mentionati.... (Marţi, 18 decembrie 2012, 15:12)

        spirache [utilizator] i-a raspuns lui javier

        Copii merg la scoli specializate. Nu induceti in eroare comentatorii. Doar in tarile proprietarilor de credite Prima Casa pe 30 de ani, parintii se incapataneaza sa isi inscrie copilul la scoala normala, unde va fi intotdeauna vazut ALTFEL, si apoi senin vor merge la banca pt a lua banii pt o plasma de peste 110 cm, in loc sa ii ofere copilului ingrijire speciala.
    • -3 (9 voturi)    
      parere (Marţi, 18 decembrie 2012, 6:36)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      22 de copii in clasa? E fericita. Faceti putina cercetare si veti gasi sute de clase ( vorbesc la nivel national) de clase I - IV cu cate 30 sau 34 de copii sau chiar mai mult. Pe o raza de 2 km in jurul seriviciului meu cunosc cel putin 5 clase ce trec de 30, cu un maxim de 38! Si ganditi-va ca e nevoie de doar 3-4 copii mai agitati, mai vorbareti ( nu neaparat cu probleme specifice) ca sa transforme ora in ceva extrem de stresant pentru invatatoare si ceilalti copii. Iar ideea cu integrarea copiilor cu deficiente in clase normale mi se pare nefericita atat timp cat nu se asigura conditiile cerute: personal calificat, personal de sprijin, numar adecvat de copii etc. Nu vreau sa par cinic ( sunt si eu parinte) dar ganditi-va la ce s-a intamplat in scoala aceea din US. Credeti ca acel ucigas a avut o viata fericita in acea scoala normala, unde probabil a fost ciuca ironiilor si batailor?
      • +7 (9 voturi)    
        rusine pentru parerea pe care o ai (Marţi, 18 decembrie 2012, 16:24)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        motivele pe care le expui nu justifica abuzurile invatatoarei: scotch pe gurita, palme peste fata si ceafam etc.
        Pai as i-as fi rupt falcile invatatoarei sa fi facut asa ceva cu al meu.
        Cu animalele te porti ca animalul, altfel nu intelege.
      • +3 (5 voturi)    
        parere (Marţi, 18 decembrie 2012, 23:01)

        VikyNica [anonim] i-a raspuns lui Arl

        ce legatura au cei cu SD,cu ucigasul din SUA?copii cu SD nu-s agitati...off,d-zeule!
    • +8 (14 voturi)    
      Voi ştiţi ce înseamnă sindrom Down? (Marţi, 18 decembrie 2012, 8:35)

      dan77 [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      "iar cel cu sindrom down face atunci o criza"
      Ce criză? Voi ştiţi ce înseamnă sindrom Down?
      • -1 (1 vot)    
        si totusi ar trebui sa ca informati (Miercuri, 19 decembrie 2012, 0:05)

        Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui dan77

        asta e Down http://en.wikipedia.org/wiki/Down_syndrome si IQ maxim poate fi 70 (deci nici vorba de inteligenti)....

        Totusi, asta nu scuza atitudinea invatatoarea insa nu o face nici pe mama Sfanta fecioara (nu mai vorbesc de directoare-doctor..etc).
    • +8 (16 voturi)    
      Idiotenie este justificarea bataii... (Marţi, 18 decembrie 2012, 8:44)

      picapiedra [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      Copii cu Sindrom Down au evolutii foarte diferite. Cunosc copil cu SIndrom Down care a terminat Facultatea de istorie, si cunosc copii normali, care vorbesc tot timpul si se fataie, unii sunt deosebit de obraznici, fara a avea vre-o boala. Doi, daca invatatoarea nu este obisnuita, sa -si gaseasca alta meserie, n-are ce cauta in invatamant. Daca copilul era al dumneavoastra tot asa ati fi pus problema? Exista vre-o justificare pentru o persoana in deplinatatea facultatilor mintale, sa lipeasca pe gura unui copil plasture fiindca vorbeste? Exista vreo persoana intreaga mintal sa justifice in vre-un fel bataia unui copil?
  • -1 (19 voturi)    
    ce cauta un copil (Luni, 17 decembrie 2012, 21:23)

    ala_ [utilizator]

    bolnav intr-o clasa de copii sanatosi?

    nu zic ca ar trebui sa-i izolam, dar exista scoala speciala pt cei cu probleme speciale
    • +5 (13 voturi)    
      rusine (Marţi, 18 decembrie 2012, 8:56)

      picapiedra [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      Acelasi lucru ca pentru "femeia" de mai sus.Nimic nu justifica bataia. Aceasta este propozitia cu care ar fi trebuit sa incepeti ...In al doilea rand, faptul ca vorbeste in ore si ca se fataie nu e un argument pentru un copil de 8 anicu sau fara sindrom Down. Inseamna ca doamna invatatoare nu poate capta interesul eleviilor si n-are ce cauta in invatamant. La liceu cand profesorii nu le mai pot lipi leucoplast pe gura si nu-i mai pot bate, sugerati deasemeni sa-i trimitem la "scoli speciale"?
      Repet intrebarea de mai sus. Daca copilul respectiv al fi fost al dumneavoastra si v-ati fi chinuit cu dragoste si eforturi imense sa-l aduca la nivelul scolii, ce-ati fi zis sa vi-l bata cineva si sa-l trateze ca pe-un animal. Doamna profesoara ar trebui trimisa intr-un ospiciu!
    • +7 (11 voturi)    
      suntem creştini doar cu numele (Marţi, 18 decembrie 2012, 13:37)

      dan77 [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      Copiii cu sindrom Down nu sunt violenţi.
      Există cazuri şi cazuri, dar cei care au un uşor retard mintal, pot fi mai bine stimulaţi şi integraţi în societate dacă merg la o şcoală normală decât dacă ar merge la o şcoală "specială". Până la urmă ei vor trăi în societatea asta.
      Trist este că nu vrem să îi vedem pe handicapaţi printre noi. Suntem creştini doar cu numele....
    • -1 (3 voturi)    
      ala (Marţi, 18 decembrie 2012, 23:02)

      VikyNica [anonim] i-a raspuns lui ala_

      sd nu-i o boala:e o stare ...asa se naste...nu-i sufera nici un organ...dangggggggggggggg!
  • -3 (9 voturi)    
    Parintii sunt de vina! (Marţi, 18 decembrie 2012, 1:10)

    spirache [utilizator]

    In ultimii ani au tot fost cazuri prin care parintii in incercarea lor de a-si alina durerea de a avea un copil cu nevoi speciale s-au incapatanat sa il inscrie la o scoala cu copii normali, adica fara probleme medicale, construindu-si falsa credinta ca astfel copilul se va integra mai usor in societate, dar de fapt alimentandu-si egoul ca de fapt totul e in regula si incercand sa ignore o realitate medicala. Ideea e ca daca te prefaci ca totul e in regula si in mod iresponsabil si poate din invidie fata de parintii cu copii fara probleme, iti dai copilul la scoala normala, ignorand realitatea, desi protestezi vehement la televizor ca exista un complot al parintilor si profesorilor impotriva copilului tau, de fapt ii cauzezi un rau masiv acestuia si il stigmatizezi.Scolile pt copii cu nev spec au pers calificat, au proceduri, se nasc colectivuri, idei si perspective. Nu trebuie evitate.
  • -1 (9 voturi)    
    parere (Marţi, 18 decembrie 2012, 7:02)

    marikoin [utilizator]

    Mama avea dreptul si obligatia sa stea langa copilul ei in clasa, atunci cand nu e langa el psihologul delegat. Femeia nu a dorit acest lucru...stie ea de ce ...findca e fff greu de suportat un asemenea copil. Agitatia pe care o induce clasei un asemenea copil nu e benefica performantei/ progresului. Gogorita asta a integrarii...e distructiva.Fiul meu are in clasa asa ceva , imi spune ca doamna lui nu mai rezista si ca ma sfatuieste sa il schimb la alta clasa sau sa nu mai mearga la scoala. Merita sa arunc camasa pentru un purice? mai bine il trimit in chirie la un caine!
    • +7 (15 voturi)    
      incredibil (Marţi, 18 decembrie 2012, 10:48)

      frum [utilizator] i-a raspuns lui marikoin

      daca educatoarea nu face fata sa plece!
      fiica mea la gradi are in grupa o fetita cu probleme care este cu aprox 2 ani mai mare decat ei si educatoarea a stiut sa o integreze in colectivul de 30 de copii pe care ii are. I-a invatat pe copii sa aiba grija de ea. Copilul are tendinta sa se desparta de grup si isi vede de ale ei, dar imediat un alt copil o observa si o trage de mana dupa grup, chiar daca mai sunt tensiuni intre ei, pentru ca ii mai bate, ii trage de par... doamna aplaneaza conflictele intodeauna. Ceilalti copii de la alte grupe o mai resping, dar nu copiii de la ea din grupa.
      Mi se pare de necrezut ca un adult sa respinga un copil cu probleme, copilul lui la randul lui isi va imita parintele si il va maltrata pe cel cu probleme.
      Imi pare rau ca exista oameni cu o astfel de atitudine, nu ma asteptam.
      • -4 (6 voturi)    
        Paradis! (Marţi, 18 decembrie 2012, 15:07)

        spirache [utilizator] i-a raspuns lui frum

        La d-stra la "gradi" este o situatie particulara cu o realitate usor fericita, nu neparat aptitudinilor educatoarei(platita cu 11 mil pe luna), ci situatiei medicale usoare, dar sa stiti ca, in general, la celelalte "gradi" situatia nu este asa de paradisiaca. Parintii cu copii cu nev speciale tre sa renunte la trufie, SA FIE RESPONSABILI si sa isi inscrie copii la scoli specializate!!
        • +5 (7 voturi)    
          ? (Marţi, 18 decembrie 2012, 16:29)

          James Bond [utilizator] i-a raspuns lui spirache

          nu inteleg de ce te legi de ccuvantul "gradi"... considera-l a fi un cuvant nou in vocabularul limbii romane, asa cum exista "mamaia", "tati", "mami" etc.
          In articol se spune ca respectivul copil poate urma o scoala normala, ceea ce inseamna ca gradul de handicap este redus.
          Eu sunt consternat ce comentarii citesc la acesta stire... Va dati cu totii crestini, dar sunteti niste hiene fara pic de empatie...
          Ce trist...
          • 0 (0 voturi)    
            ce (Joi, 27 decembrie 2012, 11:34)

            kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

            treaba are sa fii crestin cu ce se discuta mai sus ? E problema ta daca TU accepti ca , copilul tau sa invete in aceeasi clasa cu un copil cu probleme speciale , eu unul nu accept ! Il mut la alta scoala sau clasa si gata. fiecare cu modul sau de a gandi si de a isi proteja copilul.
    • -3 (5 voturi)    
      De acord! Un comentariu pertinent! (Marţi, 18 decembrie 2012, 15:04)

      spirache [utilizator] i-a raspuns lui marikoin

      Asta cu integrarea si toleranta, sub sanctiunea de a fi catalogat xenofob, intolerant, rasist etc...a inceput sa contamineze toate domeniile contemporane.
  • -2 (12 voturi)    
    Locul lui nu e acolo... (Marţi, 18 decembrie 2012, 9:09)

    cmariusalin [utilizator]

    Nu are ce cauta acolo, educatoarea probabil a cedat presiunilor directoarei , * tratata * corespunzator de parintii copilului.
  • +6 (8 voturi)    
    Sunt multe nereguli in aceasta scoala (Marţi, 18 decembrie 2012, 11:10)

    Forin [utilizator]

    Daca tot e vorba de scoala 114 sa mai adaugam si alte nereguli: s-a infiintat o asociatie a parintilor la care acestia sunt presati sa se inscrie pentru a li se cere bani pentru fondul scolii si gardieni. Fiecare copil da 11RON pe luna, se spune ca nu e obligatoriu dar daca nu cotizeaza sunt amenintati ca nu li se incheie situatia scolara. 'Doamna' directoare care nu e de gasit face meditatii la engleza in cabinetul de director si in timpul in care ar trebui sa se ocupe de problemele scolii. Si sunt multe de spus dar mi-e lehamite, bine ca am scapat de acolo.
  • +5 (9 voturi)    
    o scoala ca multe altele in ziua de azi (Marţi, 18 decembrie 2012, 13:46)

    UnParinte RROM!!!!!!! [utilizator]

    Baiatul meu s-a jucat cu el. Mi-a spus ca Mihai este "mai normal decit jumate din scoala". Arata mai diferit, vorbeste mai diferit, dar n-a avut alte probleme cu el in comparatie cu alti copii. A vazut cind invatatoarea il imbrincea si urechea. Mi-a spus ca invatatoarea ii cara pe culoar pe Mihai si pe un alt copil blond, coleg al lui Mihai, tragindu-i de urechi.
    Cu ce este mai idiot Mihai decit alti copii care stau pe banci in timpul orelor, vorbesc in timpul orelor tot ce le trasneste prin cap, se bat prin WC, sparg usile, geamurile, bancile, fumeaza, beau, nu mai zic de copiat si furt efectiv? Profesorii se fac ca nu-i vad pe anumiti elevi, "de familie buna", iar pe altii ii lovesc cu ce apuca.
    Cu ce este mai idiot Mihai decit anumiti profesori care, drept pedeapsa, dezbraca elevii la pielea goala in timpul orelor , profesorii care, asa in joaca si preventiv, mai ard cite un sut unor elevi in semn de salut, sau profesorii care fac meditatii cu proprii elevi de la clasa?
    Iar aceasta directoare Daniela Manolescu este o catastrofa pentru toata lumea. Examenele de engleza pentru clasa V sint hotie pe fata. Fura din banii copiilor premianti. Falsifica tot felul de acte. Nu mai vorbesc de hotiile care s-au facut si spagile care s-au luat pentru repartizarea in clasa I sau V. A trimis copiii la tot felul de manifestatii politice PDL-iste, apoi PSD-iste, Vangheliste, dupa cum bate vintul.
  • 0 (6 voturi)    
    Toate argumentatiile astea!!! (Marţi, 18 decembrie 2012, 14:38)

    spirache [utilizator]

    Nu este o rusine pentru parinti sa isi inscrie copilul cu nevoi speciale la o scoala cu nevoi speciale!!! Tot vad aici comentarii care de care mai tolerante si argumentative... Dupa ce ca de abia se mai invata cate ceva prin scoli si nu iau copiii bac-ul cu hoarda(cauze: lipsa interesului parintilor pt situatia copilului, parinti in strainatate, modele sociale proaste, proasta intelegere a beneficiilor net-ului, indisciplina bmw-ista din societate), incercam sa integram copii cu nev speciale in colective scolare deja afectate de alte hibe. Copii cu nevoi speciale se pot dezvolta mult mai bine in scoli pentru cei cu nevoi speciale(altfel nici macar nu s-ar fi infiintat!!!)
    • +5 (7 voturi)    
      Ignoranti (Marţi, 18 decembrie 2012, 16:42)

      exist [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      Care scoli?
      In primul rand vreau sa va informez ca acesti copii sunt deosebit de prietenosi.
      In al doilea rand nu EXISTA crize. Sunt doar mai incapatanati, uneori fixisti.
      In al treilea rand cel mai usor mod de a-i recupera este de a-i intergra in scoli normale. Pot fi chiar sclipitori, fiind unii care au terminat facultatea de medicina.
      Daca sunt marginalizati este din cauza ignorantei adultilor care va invatati copiii sa fie intoleranti, rautaciosi, sa jigneasca si chiar sa apeleze la violente fizice impotriva copiilor cu Down.
      • -2 (6 voturi)    
        Intr-o alta lume ati avea dreptate, dar (Marţi, 18 decembrie 2012, 17:44)

        spirache [utilizator] i-a raspuns lui exist

        Niciodata ceilalti copii si parintii lor nu il vor vedea pe respectivul copil ca fiind normal. Vor susoti, vor barfi, fiecare ''incapatanare'' va fi intreit scoasa in evidenta. Stigmatul acelui copil va fi inzecit scos in evidenta in mediul "normal" afectandu-l ca individ, in formarea personalitatii.Pe de alta parte, in colectivul de copii cu nevoi speciale nu va avea nici o problema ca individ. Intr-adevar, colectivul va fi vazut de societate ca fiind altfel, dar ce conteaza, macar copiii vor fi fericiti si neimplicati in asemenea situatii ca cea de fata. Intrebarea este : "Au curajul parintii sa isi trimita copii la scoli pt cei cu nevoi speciale? Sau pentru a nu sesiza rudele si vecinii ca ar fi "handicapat", vor ""lupta"(mitui) pentru inscrierea la scoala normala, in ciuda faptului ca acolo copilul va fi marginalizat???" Caci daca ignoram faptul ca acesta va fi marginalizat, pentru ca profesorii si ceilalti copii ar fi niste"sufletele pure" inseamna ca nu suntem realisti si ne meritam soarta ....
        • +2 (4 voturi)    
          nu aveti dreptate (Marţi, 18 decembrie 2012, 19:06)

          Laur.Petrea [utilizator] i-a raspuns lui spirache

          Experienta locurilor unde s-a incercat integrarea copiilor cu nevoi speciale in sistemul scolar obisnuit arata in primul rind ca acesti copii au beneficiat enorm, avind ca modele pe copiii obisnuiti din jurul lor. Iar copiii obisnuiti au beneficiat la rindul lor de aceasta experienta, devenind mult mai empatici. Este suficient sa citim citeva comentarii facute in legatura cu acest articol ca sa ne dam seama ca multi dintre semenii nostri au mare lipsa de empatie.

          In legatura cu marginalizarea copiilor cu nevoi speciale, ma faceti sa rid. Eu insumi am fost marginalizat in timpul scolii pe motiv ca ... invatam prea bine! Nu eram citusi de putin un geniu si nici macar premiant, insa prin clasele 5-8 eram foarte bun la stiintele exacte iar colegilor mei nu le placea deloc chestia asa. "Tzara te vrea prost", spunea un cintec.
      • -1 (3 voturi)    
        DECI (Marţi, 18 decembrie 2012, 17:46)

        spirache [utilizator] i-a raspuns lui exist

        Aici e vorba de REALISM nu de Alice in Wonderland cu fluturi si iepurasi...Cine intelege bine, cine nu, sa iasa din casa sa il clanxoneze masinile si sa il injure soferii, sa isi aduca aminte in ce tara traieste......
  • +2 (4 voturi)    
    din perspectiva unui parinte (Marţi, 18 decembrie 2012, 18:57)

    Laur.Petrea [utilizator]

    In primul rind, aceasta discutie trebuie inceputa cu datul afara din invatamint a bestiei care si-a permis sa maltrateze un copil, si inca unul cu nevoi speciale.

    In al doilea rind, va pot da citeva informatii la prima mina in legatura cu subiectul integrarii copiilor cu nevoi speciale in clasele cu copii obisnuiti.

    Copilul meu are sindromul Down si merge de la virsta de un an si jumatate la cresa si la gradinita exact ca orice alti copii. Adica este complet integrat. Beneficiile pentru el au fost enorme - in acest mediu el a putut observa cum se joaca si comunica alti copii si invata rapid cum sa traiasca in mijlocul lor, cum sa interactioneze cu ei si cu educatorii sai samd.

    Initial, a avut nevoie de ajutor destul de substantial de la educatoare deoarece el a invatat sa mearga mai tirziu decit in mod normal. Minunatele educatoare de la cresa au avut toata rabdarea din lume si l-au dus in brate ori in carucior pina cind a invatat si el sa mearga. Acum, ajutorul de care are nevoie este minim - schimbat haine sau pantofi etc. Absolut nici un alt copil din clasa nu a fost defavorizat, traumatizat sau afectat negativ de prezenta lui, in toti acesti ani. Dimpotriva, mai multi copii, de diverse virste, s-au imprietenit cu el, s-au jucat foarte frumos cu el si, cel mai important pentru ei, au inceput sa invete in acest fel ce anume inseamna empatia, lucru esential pentru dezvoltarea lor emotionala.

    In afara de mediul "scolar", baiatul meu ia cursuri de inot intr-un grup de copii fara nevoi speciale si se descurca foarte bine: este cam la acelasi nivel cu ei, este foarte ascultator si niciodata nu tulbura lectia de inot.

    In afara de viata in acest mediu integrat, copilul meu participa si la citeva cursuri de scolarizare introductiva pentru copii cu sindromul Down. Am observat foarte clar cum nu se simte deloc confortabil in acel mediu, deoarece percepe o diferenta foarte clara fata de cel in care sunt copii obisnuiti.
    • +3 (5 voturi)    
      Din pacate (Marţi, 18 decembrie 2012, 20:52)

      Natasa [utilizator] i-a raspuns lui Laur.Petrea

      mentalitatea multora dintre specimenelor care ne inconjoara este "daca nu seamana cu mine si cu muma-mea nu are ce cauta in jurul meu". Am vazut imbecili uitindu-se si rizind de oameni in carucior sau de persoane care sufera de nanism. Alti inteligenti rideau intr-o zi in tramvai de niste tineri surdo muti care isi vorbeau prin limbajul semnelor. Sa ne mai miram ca "normalii" astia cred ca un copil care sufera de sindrom down nu este normal si ar putea face crize??? Dar de crizele de prostie ale celor care gindesc asa cinne ne fereste? Un copil cu sindrom down e calm si plin de iubire si cu siguranta IQ-ul lui nu este mai jos decit al copiilor unora care cred ca normalitatea e ce vad ei in ferma lor!
  • -1 (1 vot)    
    baietelul cu down (Sâmbătă, 12 martie 2016, 19:22)

    Eva23 [utilizator]

    Vreau sa-mi dau copiul la aceasta scoala, am cautat pareri pe net si am gasit articolul acesta. Am calculat si mi-am dat seama ca aceasta invatatoare ia acum clasa pregatitoare. M-am dus sa vad si eu invatatoarele, am intrebat parintii, mi-au povestit ca acum nu mai e doamna Iosif, e alta doamna Palade. Mi-au aratato si ce m-a mirat, o imbratisau copiii cand ieseau de la ore, l-am vazut si pe baiatul cu down, a imbratisat-o. Am inteles ca e foarte buna, apropiata de copii, mana ferma in manusa de matase.Si copilul meu are niste probleme , deficit de atentie, nu se poate concentra, sper sa fie inteles de doamna, ma gandesc serios sa-l dau la aceasra doamna. Am gasit cu ea si un reportaj pe Radio Romania Cultural- am cautato pe google.
    Am scris toate acestea pentru a vedea toti cei care sunt impotriva copiilor cu probleme ca se poate: baietelul acela termina acum clasa a 4a!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version