Proteste in Bucuresti si in mai multe orase din Romania impotriva blocarii platilor pentru programele POSDRU

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 24 octombrie 2012, 12:49 Actualitate | Esenţial


Sute de asociatii care se ocupa de integrarea tiganilor, de handiacapati si de persoanele vulnerabile din Romania sunt in pragul falimentului din cauza intreruperii finantarilor europene, scrie AFP. Aceste asociatii protesteaza miercuri in mai multe orase din tara.

Asociata "Impreuna" care lucreaza de 13 ani pentru dezvoltarea comunitatilor de tigani asteapta de peste un an rambursarea cheltuielilor pe care le-a angajat in cinci proiecte de formare profesionala.

Acest interval este in mod normal de 45 de zile.

"Este pentru prima oara cand insasi existenta asociatiei este in pericol. In doua luni, daca situatia nu se schimba, vom fi obligati sa inchidem", spune Gelu Duminica, presedintele asociatiei Impreuna, care a fost nevoita sa renunte la jumatate din angajati.

Aceasta situatie nu este o raritate. Intr-o tara unde statul este adeseori acuzat de pasivitate si ineficienta, ONG-urile joaca un rol crucial in dezvoltarea societatii, subliniaza diplomatii si expertii citati de AFP.

"Nu putem sa continuam aceste proiecte finantate de UE deoarece nu mai avem bani dar nici nu le putem opri deoarece, obtinand aceste fonduri, suntem angajati fata de Bruxelles sa le finalizam, in caz contrar va trebui sa rambursam totul", explica Amedeea Enache, directoarea fundatiei Estuar, specializata in integrarea persoanelor cu deficiente intelectuale pe piata muncii.

Comisia Europeana a pus la dispozitia Romaniei 20 de miliarde de euro pentru perioada 2007 - 2013, bani care sunt destinati recuperarii intarzierilor fata de alte state membre ale UE.

Din aceste fonduri, 3,5 miliarde de euro sunt alocati programelor de dezvoltare a resurselor umane (POSDRU).

Aceste fonduri sunt varsate prin intermediul guvernului roman, mandatat de Bruxelles atat pentru aprobarea cererilor de finantare cat si pentru gestionarea rambursarilor care sunt efectuate de-a lungul punerii in practica a acestor proiecte.

Dar un raport de audit al Comisiei Europene a scos la iveala probleme in evaluarea si eligibilitatea proiectelor. Bruxellesul a intrerupt finantarile in mai.

"Guvernul roman are responsabilitatea de a face astfel incat activitatea acestor proiecte sa nu fie afectata", a precizat pentru AFP Comisia. Mai limpede, Bucurestiul trebuie sa asigure platile.

Dar guvernul invoca absenta resurselor. Dupa o puternica presiune din partea ONG-urilor, 110 milioane de euro au fost deblocate la finele lui septembrie pentru a satisface circa 1.500 de cereri de finantare. Alte cateva mii sunt in asteptare.

Ministerul Muncii, insarcinat cu POSDRU, sustine ca a luat o "serie de masuri esentiale si urgente" pentru a rezolva lacunele dezvaluite de Bruxelles.

Romania risca sa piarda 100 de milioane de euro in cazul suspendarii platilor
pana la finele anului si 1,1 miliarde de euro daca masura se va aplica si in 2013.

Expertii europeni urmeaza sa analizeze progresele autoritatilor romane si sa decida asupra unei eventuale reluari a platilor.

"Aceste fonduri europene reprezinta o mare sansa pentru dezvoltarea societatii civile romane dar incapacitatea institutionala a statului nostru au transformat-o intr-un adevarat calvar", spune Flavia Preda, care reprezinta o coalitie de ONG-uri.

"Din pacate banii europeni nu mai sunt deloc atractivi astazi si asociatiile fac totul pentru a putea gasi alte surse de finantare mai putin riscante", concluzioneaza Duminica.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5010 vizualizari

  • +30 (32 voturi)    
    haha (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:13)

    MirceaA [utilizator]

    pai sa iasa la protest cei care au protestat si in ianuarie si au adus USL-ul la guvernare. MRU nu era bun, ca era prea destept, acum ranjiti fasolea la comunisti.
    • +14 (16 voturi)    
      Excelent comentariul! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:23)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Daca asta iarna au "cantat" acum sa munceasca gratis!
      Ce prosti sunt; nici macar fabula "Greierele si Furnica" nu o stiu!
      • +14 (14 voturi)    
        Nu tocmai (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:59)

        un nenica [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Nu neaparat. Blocarea platilor se datoreaza celor care au fraudat masiv sistemul, mafiei transpartinice, furnizorilor permanenti abonati ai fondurilorde la buget si mai nou europene.
        ASESOFT, TEAMNET, SIVECO, OMNILOGIC, samd.

        Acesti oameni nu sunt USL, PDL, ARD etc. ci sunt in permanenta acolo. Politicienii sunt doar facilitatori.
    • +15 (17 voturi)    
      se vede treaba ca.... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:40)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      .....a intarcat balaia si promisiunile de pomana au ajuns la scadenta.
      Stai sa vezi cand o da gerul si cand inghesuitii la pomana se vor trezi ca s-au ales doar cu inghesuiala.
    • -6 (12 voturi)    
      Hmmmmm (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:14)

      CD [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Dragi tovarasi indoctrinati, daca nu cunoasteti situatia mai bine "cantati" in alta parte....problemele pe proiectele europene se datoreaza guvernarii anterioare adica BOC... saracul MRU nici n-a avut timp sa faca ochi....cat despre USL - astia s-au trezit direct cu pisica neagra-n brate! Cauze: proasta administrare la nivelul autoritatilor de management dar si la nivelul Min Fin - ACIS care ... a gandit in stilul romanesc caracteristic... daca eu nu pot sa fur sa blochez programele pentru ca nu ma intereseaza sa absorb bani. Viciul ascuns al acestor proiecte este ca daca nu ai finantarea pentru tot proiectul (din alte surse) de la inceput te asteapta insolvent sau falimentul. Si ca un argument la ceea ce scriu eu aici - Verificati managementul AMPOSDRU pe perioada guvernarii BOC - CV-urile.... :)
      • +9 (9 voturi)    
        tare (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:22)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui CD

        Boc a guvernat vreo 3 ani fara probleme, fara fonduri blocate iar de cand au venit astia au inceput sa apara numai probleme. E usor sa dai vina pe altii, daca Boc era de vina in cei peste 3 ani de guvernare s-ar fi vazut asta insa abia acum incep problemele. Trebuie sa fii tampit sa crezi ca Boc e de vina.
        • 0 (0 voturi)    
          oare... (Joi, 25 octombrie 2012, 17:11)

          CD [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Problema cu suspendarea platilor de catre Comisia Europeana se datoreaza auditului facut de acestia cu privire la evaluarea facuta de autoritatile noastre atunci cand au fost selectate proiectele pe deoparte si cereri de rambursare depuse de care beneficiari in anul 2010. Oare cine era la guvernare atunci???
          Deci verifica datele inainte sa te pronunti domnule de "vita nobila"... parerea mea...
          • 0 (0 voturi)    
            oare? (Vineri, 26 octombrie 2012, 13:42)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui CD

            daca EU ar fi gasit probleme in 2010 de ce ar fi asteptat ei 2 ani pana in 2012? Astea sunt povestile voastre de antenisti.
      • +5 (5 voturi)    
        ... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:34)

        o8561 [utilizator] i-a raspuns lui CD

        vezi m-ai bine cat a furat Dragnea din fondurile UE.
        Puslama uslasa
  • -4 (14 voturi)    
    hopa... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:13)

    xab [anonim]

    se sufoca capushele...
  • +12 (14 voturi)    
    Poate isi dau seama (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:38)

    Bogdan_1 [utilizator]

    Ca numai "sifonand" banii EU nu ajung departe. Asa ca daca vor sa reziste sa faca programe adevarate, cu obiective masurabile si evaluari serioase si sa caute (cum fac toate ONG-urile serioase in Occident) surse diverse de finantare, nu sa stea la pomana unor fonduri de care nu mai dau socoteala. La proteste sunt experti, la programe cu impact real nu. Cate milioane de EUR s-au cheltuit pe "integrarea romilor" si sumele au ajuns la ONG-isti si la bulibasele din teritoriu in loc sa ajute nenorocitii analfabeti si flamanzi.
  • -4 (10 voturi)    
    sute ... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:39)

    etre [anonim]

    Sute de lipitori sunt pe cale sa moara de foame ... o fi bine , o fi rau ...
    • +4 (4 voturi)    
      esti sigur??? (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:28)

      ghe [anonim] i-a raspuns lui etre

      Aceste "sute de lipitori" sunt" firme care au atras bani europeni in tara. Proiectele lor au fost avizate de institutiile RO si UE. Aceste proiecte sunt in derulare. Derularea se face pe baza de contracte care sunt semnate si de guvernul Ro. Banii ajung de la UE prin guvernul Ro. Daca guvernul nu mai da banii, proiectele se opresc. In acest caz UE va cere banii inapoi de la firmele care au contracte cu guv RO. Firmele vor da guv Ro in judecata si, categoric, vor castiga. Iar RO se va alege cu: multe milioane de euro care acum vor iesi din RO spre UE inapoi, sute de milioane care nu vor mai intra, mii de oameni care faceau recalificarea altora someri, mii de someri muritori de foame in loc sa fi fost recalificati. Mm? O fi bine, o fi rau?!
      Nu confunda ura fata de hotie care e normala, cu ura fata de niste persoane care castigau niste bani, numai pt ca se intampla ca ei sa castige niste de bani. Si inca ceva: lipitorile care sug prin frauda multi bani sunt f linistite, sug in continuare!!!
      • +2 (2 voturi)    
        Corect (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:13)

        VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui ghe

        Corect ce spui, dar ce sa priceapa romanul ? Daca singurul proiect pe care stie sa-l faca e acela de a sparge seminte in fata blocului, sigur ca unicul lui principiu e "Sa moara si capra vecinului". Si se bucura ca mii de oameni angajati in aceste proiecte (multe persoane cu handicap sau defavorizate) raman pe drumuri. Bravos natiune.
        • +1 (1 vot)    
          mda (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:28)

          etre [anonim] i-a raspuns lui VasilescuA

          Doar pe tine te duce mintea la spart seminte in fata blocului. Regrete, dar nu ne incadram in aceasi categorie.
      • 0 (2 voturi)    
        Economie de piata (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:22)

        etre [anonim] i-a raspuns lui ghe

        Asta se intampla cand te bazezi pe asistenta statului (in cazul asta EU).

        Reprofilare baieti, ca eu asta am tot facut. Fie ca esti patron, fie ca esti angajat, life is a bitch :) trebuie sa te zbati.
        Acum daca te astepti sa am simpatie pt mana ta intinsa te inseli amarnic.
        • +3 (3 voturi)    
          Fals (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:56)

          VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui etre

          Aici nu e vorba de mana intinsa, ci de un CONTRACT semnat de Statul roman, care, prin guvernul Ponta isi bate joc de partenerul contractual si il tzepuieste pe privat. Minte scurta la romani, din pacate...
        • +2 (2 voturi)    
          un contract nu se "suspenda" (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:20)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui etre

          de vreme ce tu ai semnat si te.ai angajat sa faci una si alta merge cu reprofilarea...
          tu cand ai dat cu pixul, nu te-ai gandit ca trebuie sa ma reprofilez?
  • +3 (7 voturi)    
    nasol! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:41)

    Lucian* [utilizator]

    nu o sa zic ca in timpul lui Boc sau MRU era roz, pentru ca nu era, dar nici in perioada Ponta nu este mai bine.
    Finantarile pierdute pot fi si un semnal puternic pentru tovarasii USL sa faca randurile mai rare.
    Adevarul este ca timp de cateva luni politicienii nostri au facut doar discutii si speculatii meschine de acaparare a puterii si au ignorat cu desavarsire motivul pentru care exista ei ca si functie.
    Nu! Nu functia de profitori sau prostitori!

    Functia de administratori ai unei tari!

    Nu putem sa le zicem comunisti pentru ca aia chiar guvernau si nu frecau menta..
    • +14 (14 voturi)    
      intradevar.... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:08)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      ...."aia chiar guvernau si nu frecau menta.." iar rezultatu era ingrozitor: benzina pe cartela 20l/luna iar masina o asteptai 8 ani dupa ce o achitai, painea cu buletinul, curentul intrerupt continuu sau alternativ, apa calda ruginita doua ore/zi, zahar si ulei rationalizat, alimente pauza, un singur program Tv care emitea "partial color" si doar doua ore si jumatate cat erau stirile despre "mult iubitii si stimatii" dictatori si tot restul pe care tinerii nu il cunosc iar batranii idioti l-au uitat.
      Pentru ca nici macar chiloti de dama nu se gaseau iar singura bautura era sampania, aparuse bancul : Romania este tara fericirii, aici femeile umbla fara chiloti iar barbatii beau numai sampanie.
      Intradevar "aia chiar guvernau si nu frecau menta.."
  • +5 (5 voturi)    
    cate pile sunt si in asociatiile astea! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:54)

    rochiri [utilizator]

    Regulile UE nu ne plac doar bani ne plac !
  • +6 (6 voturi)    
    ...e serios (Miercuri, 24 octombrie 2012, 13:56)

    trem [utilizator]

    pentru multi oameni care beneficiau de ajutor social prin aceste proiete (nu bani, ci sprijin in viata de zi cu zi) va fi foarte greu. Cu siguranta au fost si ONG-uri cu bube, dar iata ca sufera si cei Ok din cauza lor. Multora dintre beneficiari probabil le pare si rau ca s-au incurcat cu aceste fonduri....mai bine se axau pe donatii si sponsorizari si nu ar fi trebuit sa le spuna mai apoi celor asistati prin proieicte europene - 'auziti de maine nu mai avem cum sa va ajutam ca nu se mai dau fonduri'. Pai si ei ce fac?....
  • +9 (11 voturi)    
    sunt dezamagit (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:03)

    Rasmus [utilizator]

    nu comenteaza Colonelul, Mazeta si nici Gigi Kent.
    sa fie ei pe la vreo instruire?
  • -3 (3 voturi)    
    Tăiaţi-le! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:28)

    Politikon [anonim]

    Tăiaţi toate fondurile tuturor celor care au cheltuieli cu salariile mai mari de 40 de procente din sumele alocate! Au apărut un imens număr de paraziţi care, folosindu-se de aceste fonduri şi de aparenta naivitate a europenilor, s-au căpătuit. Şi ei şi paraziţii care le sunt familii. Toţi cei care se prefac inteligenţi, furând din banii care ar trebui să ajungă la năpăstuiţii societăţii pentru a-şi îndestula burdihanele, trebuie să returneze banii. Căutaţi mai ales printre baronii locali şi acoliţii lor!
    • +2 (2 voturi)    
      amice...esti... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:54)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Politikon

      "banii care ar trebui să ajungă la năpăstuiţii societăţii ". gandire tipica de asistat social...care asteapta UE sa ii dea ceva...
      banii aia nu se dau moca la amarati cum gandesti tu educat de ceausescu si guvernele de stanga de dupa 89.
      banii aia sunt atrasi de firme private care folosesc banii pentru salarii / impozite / plati furnizori etc.
      gandeste-te cati oameni o sa isi piarda locurile de munca daca dispar finantarile.
      dispar locuri de munca > mai putini bani impozitati de stat > mai putini bani pe programe sociale la care visezi tu.
      Asa functioneaza economia pe baza de capital si nu dupa mentalitatea socialista: "banii care ar trebui să ajungă la năpăstuiţii societăţii ". Imi e rusine cu unii ca tine.
  • +4 (4 voturi)    
    Re. CD (Miercuri, 24 octombrie 2012, 14:59)

    KostasP [utilizator]

    Ai dreptate, delapidarea din guvernul anterior a dus la situatia curenta. Toti stim ca s-a furat, si pe vremea lui ilescu (cel mai mult), si pe vremea lui constantinescu si actual basescu. DAR exista o mare diferenta, in timpul guvernarii basescu s-a condamnat comunismul, si s-au bagat la zdup o gramada de infractori din toate straturile sociale. CARE guvern a mai facut acest lucru, CD?
  • +1 (1 vot)    
    Hai sa spunem lucrurilor pe nume: (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:04)

    etre [anonim]

    1. Absorbtia fondurilor europene nu s-a realizat tocmai datorita parazitarii acestui sistem de catre o mafie. Mafie care isi asteapta "partea" si care se asigura ca fara ei nu poti reusi.
    Sa spuna un patron cate tel. a primit la firma pt consultanta in domeniu, si ce pretentii financiare au domnii. 1500 lei pt o deplasare la sediu.

    Imi aduc aminte si de alte traite direct, firme trimise de prefecti pe la primarii cu proiecte "hai sa instalam doua lulele, faceti cu noi si va garantam fonduri ... ", desigur, factura la urma pt servicii e grasa.

    Sau, "x-ulescu, gigel la 21 de ani, si-a deschis ferma cu fonduri europene" ... da , doar ca tac'su e ... si nu e nevoie sa continui ca povestea o stiti.

    Sunt si oameni care si-au luat fonduri in mod corect si ii felicit.

    2. In ce pretind acesti nemultumiti ceva imi este neclar. Din cate stiu eu, contractul e sfant. Iti indeplinesti obligatiile iar partea cealalata nu ? nu poti fi culpabilizat. Ma indoiesc profund ca cei care sunt in regula trebuie sa returneze banii.

    3. Am auzit de un caz, afacere in domeniul alimentar, fabrica de mezeluri, deschisa pe milioane de euro, supraevaluata desigur. Respectivii nu numai ca nu au pus bani dar au si ramas cu bani de pe urma fabricii. 4 ani mai tarziu au falimentat afacerea ca sa nu treabuiasca sa returneze banii.

    4. Imi e lehamite de bugetarii care in 2008 nu mai pridideau sa-si ridice vile si sa se plimbe cu suv-urile pe Valea Prahovei iar acum plang ca niste dive.

    In aceasi masura imi e sila de asa zisii privati , cu pomeni de la stat, vezi IT-ul, sau cazul curent, pomeni EU, care nu pierd ocazie sa ocarasca tot ce este romanesc ca apoi sa planga cu mana intinsa pt drepturi mai "egale" intre egali.


    Tough luck boys. Work harder.
  • 0 (0 voturi)    
    Titlul articolului... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 23:17)

    Paganel [anonim]

    ... este: "Proteste în Bucureşti şi în mai multe oraşe din România împotriva blocării plăţilor pentru programele POSDRU" (am pus eu diariticele, că acesta este "respectul" autorului pentru limba română)...
    Întrebarea 1: care sunt acele "mai multe oraşe" unde au fost proteste, că din titlu aşa reiese, dar în articol nu apare nimic în acest sens!
    Întrebarea 2: nu era mai potrivit un titlu de genul "Proteste în Bucureşti şi în mai multe oraşe din ŢARĂ împotriva blocării plăţilor pentru programele POSDRU". Din moment ce trăim în "Republica România", se subînţelegea că acele"mai multe oraşe" se află în aceeaşi ţară cu capitala acesteia!
    Mulţumesc (anticipat) pentru (ne)publicare!
    P.S. Am salvat textul comentariului şi îl voi (re)posta până îl veţi publica!
    • 0 (0 voturi)    
      titlu si mai corect (Joi, 25 octombrie 2012, 7:32)

      mireyaa [anonim] i-a raspuns lui Paganel

      ''Proteste in Bucuresti si in mai multe orase din Romania FATA DE blocarea platilor.....'''
      greu, foarte greu cu limba romana...
  • 0 (0 voturi)    
    hoții nu au dreptul la proteste decât dacă (Joi, 25 octombrie 2012, 9:45)

    dan ionescu [anonim]

    nu se respectă drepturile când sunt după gratii
  • 0 (0 voturi)    
    of (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:46)

    bulina [anonim]

    m-am saturat de atatea organizatii si bani pentru toate prostiile.Bine ar fi sa se faca ceva si pentru romanii normali care sunt majoritari si au cele mai putine drepturi si ajutoare in tara asta.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by