Bulgaria s-a plans Comisiei Europene ca Romania intarzie punerea in exploatare a podului de la Vidin-Calafat

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 5 octombrie 2012, 6:46 Actualitate | Esenţial


Podul Vidin-Calafat peste Dunare (septembrie 2012)
Foto: DanubeBridge2.com
Bulgaria s-a plans Comisiei Europene ca Romania intarzie punerea in exploatare a podului de la Vidin-Calafat, construit in parteneriat de cele doua state. La pod se executa pe partea bulgara ultimele lucrari.

Probleme ce tin de conjunctura politica in Romania impiedica constituirea companiei care trebuie sa administreze Podul Vidin-Calafat,  a declarat, la Vidin, ministrul bulgar al transporturilor Ivailo Moskovski.

"Am incercat in zadar, de cateva ori, de a organiza intalnirea. Am trimis scrisori, dar pe moment raspunsul partii romane este ca nu are mandat pentru discutii de acest gen", a spus Moskovski, citat de agentia de stat BTA, transmite Radio Romania Actualitati.

"Voi regreta sincer daca apare situatia sa avem podul terminat, dar nu si o companie care sa-l administreze. Am propus trei variante si am informat Comisia Europeana pentru aparitia problemei", a adaugat ministrul bulgar.

Pana acum au fost executate 86% din lucrarile de constructie-montaj. Din constructia podului a mai ramas de montat un singur element de 18 metri. In prima saptamana a lui noiembrie, podul va putea fi traversat pe jos. Mai sunt de efectuat lucrari de hidroizolare.

Ministerul Transporturilor de la Bucuresti considera plangerea autoritatilor bulgare, nejustificata. Secretarul de stat Septimiu Buzasu afirma ca lucrarile executate de partea romana au fost finalizate in urma cu un an si jumatate si ca societatea comuna de exploatare va fi creata abia dupa ce acest punct de legatura va fi deschis traficului.

"Noi am pregatit documentele necesare, avem pe circuitul extern un memorandum. Problema este ca inca cele doua parti nu au fixat unde va va fi sediul societatii, pe teritoriul Romaniei sau al Bulgariei, si nici macar nu s-a stabilit modul de distribuire a veniturilor, pentru ca la discutiile pe care le-am avut anterior cu partea bulgara acestia au avut un punct de vedere inflexibil, adica raportul de distribuire a veniturilor nu a fost cel pe care partea romana si-l doreste, iar sediul societatii ei reclamau sa fie in Bulgaria, ceea ce noi inca nu am cazut de acord", a explicat Septimiu Buzasu.

Podul Vidin-Calafat va fi al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Acum cele doua tari sunt legate de un singur pod, dintre Giurgiu si Ruse.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22834 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Stilul lui Copy&Paste (Vineri, 5 octombrie 2012, 7:26)

    Rasmus [utilizator]

    eu nu il cred pe domnu de la minister.
    seamana cu atitudinea Mitomanului: nu ne-am inteles, m-am suparat si am plecat de la masa discutiilor.
    • +7 (9 voturi)    
      si vina? (Vineri, 5 octombrie 2012, 10:11)

      vbeje [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      si vina bineinteles e a altcuiva!
      • +7 (7 voturi)    
        Mai cititi si articolul, nu doar titlul! (Vineri, 5 octombrie 2012, 11:18)

        Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui vbeje

        E vorba de constituirea de comun acord a unei companii care sa administreze podul!
        Partea romana a terminat lucrarile (n.b.) de un an jumatate (de pe vremea guvernarii Boc)!
        In rest, e firesc un arbitraj, deoarece altfel fiecare parte cauta sa-si traga spuza pe turta ei!
        • +1 (1 vot)    
          dreptate (Vineri, 5 octombrie 2012, 14:55)

          luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

          ai dreptate
    • -2 (6 voturi)    
      Nu il crezi? (Vineri, 5 octombrie 2012, 11:04)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      Cunoscandu-i pe bulgari, eu il cred.
    • -1 (3 voturi)    
      dar stilul tau? (Vineri, 5 octombrie 2012, 12:15)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      Cit de ingust esti la minte si mai ales iti condamni compatriotul fara sa sti exact cine are dreptate.Dar bineinteles oricine are dreptate numai roman sa nu fie,halal roman.Tu nu-il crezi pe roman,dar cine tia cerut parerea.
  • +8 (8 voturi)    
    Apoi ai nostri nu au interes (Vineri, 5 octombrie 2012, 9:51)

    ciubex [utilizator]

    Ai nostri nu au nici un interes sa piarda traficul care altfel se face prin apropierea Bucurestiului.
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Vineri, 5 octombrie 2012, 10:03)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      Bucurestiul are destule. Traficul asta e mai important pt zona de sud-vest.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa e (Vineri, 5 octombrie 2012, 12:20)

      gargamel1234 [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      Ai dreptate, insa pe unde sa treaca traficul ala? Pe centura aia penibila a Bucurestiului? Vrem sa atragem traficul dar fara sa facem drumuri.
  • +1 (11 voturi)    
    balcanism (Vineri, 5 octombrie 2012, 11:03)

    zaphoss [utilizator]

    Balcanismul bulgarilor e mai mare ca al nostru. Dupa ce au intarziat atat de mult constructia partii bulgare a podului, acum arunca pisica moarta in curtea vecinilor romani.
    • +6 (6 voturi)    
      Mai citeste (Vineri, 5 octombrie 2012, 12:18)

      gargamel1234 [utilizator] i-a raspuns lui zaphoss

      Intai documenteaza-te. Bulgarii au facut TOT podul. Adica INTEGRAL. Fara un sfantz din Romania.

      Romanii nu au facut decat 3km de drum cu 4 benzi, 3 pasaje peste acest drum si 3 km de cale ferata. Deci fix pix fata de dimensiunea proiectului pe partea bulgara.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e chiar asa (Vineri, 5 octombrie 2012, 12:29)

      Megan [utilizator] i-a raspuns lui zaphoss

      Podul propriu-zis este o investiție bulgară, beneficiarul lucrării fiind Ministerul Transporturilor din Bulgaria, în timp ce partea română se obligă să realizeze infrastructura rutieră și feroviară de acces la pod de pe teritoriul României.
  • +5 (5 voturi)    
    Bravos (Vineri, 5 octombrie 2012, 11:05)

    bigbrother [utilizator]

    Poate un sut in curul guvernantilor ii va face sa uite de mascarelile locale si sa treaca la treaba. Desi la ce birocratie este la noi, vor mai trece luni de zile pana cand cineva va avea "mandat"..idotii
  • +8 (12 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 5 octombrie 2012, 11:13)

    Erasm [anonim]

  • +9 (9 voturi)    
    Lipsa credibilitatii (Vineri, 5 octombrie 2012, 12:05)

    ciprianmarius [utilizator]

    Nu stiu cine are dreptate, bulgarii sau romanii. E clar insa ca, datorita pierderii credibilitatii guvernului roman, tentatia e sa le dai dreptate bulgarilor. Si credeti ca e singura situatie de acest gen? Asta spune presedintele: Romania sufera de lipsa de credibilitate, trebuie un plan si actiuni hotarate de refacere a ei si ca va dura ceva timp pana Romania isi va recapata credibilitatea.
  • +1 (1 vot)    
    Comparatie... (Vineri, 5 octombrie 2012, 14:11)

    Transilvany [utilizator]

    Avand in vedere ca este un proiect de asa mare anvergura mi se pare lipsit de profesionalism (din partea ambelor parti implicate in proiect) faptul ca nu s-a stabilit de la inceput cine si cum il va administra, etc. De exeplu, Suedia si Danemarca nu si-au dat in cap si nici nu s-au parat la UE dupa ce au construit impreuna podul Oresund, care este administrat de o firma detinuta de ambele tari 50-50% si care isi are sediul in Copenhaga, poate pentru ca orasul este situat mai aproape de pod decat Stockholm :)
    • +1 (1 vot)    
      smekereală (Vineri, 5 octombrie 2012, 19:11)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Transilvany

      Din moment ce bulgarii au construit 100% podul, românii doar căile de acces de pe partea română, nu văd ce ar mai fi de discutat în privinţa administrării. Ai avea cumva pretenţia că după ce l-au terminat să ni-l predea nouă spre administrare? Chiar aşa de proşti îi vezi pe toţi?

      Apropo, pe celălalt pod comun pe jumătatea administrată de români taxa de trecere este de câteva ori mai mare decât pe partea bulgară şi asfaltul varză. Deci avem precedent cât de buni "administratori" suntem.
      • 0 (0 voturi)    
        Esti sigur ca raspunsul era pt mine? (Luni, 8 octombrie 2012, 18:06)

        Transilvany [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        Nu nici vorba, citeste mai atent, eu am dat numai un exemplu de buna intelegere si nu sustin nicicum ca banii proveniti din taxa de pod ar trebui impartiti in mod egal... Sustin numai ca trebuia stabilit de la inceput cine il va administra si cum, si asta bineinteles in functie de contributia financiara!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by