VIDEO Autorul articolului din "Nature" despre Ponta: Nu avem nici un dubiu privind plagiatul. Sursele revistei nu au fost influentate politic

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 19 iunie 2012, 17:47 Actualitate


Autorul articolului publicat in revista "Nature" in care Victor Ponta este acuzat de plagiat, Quirin Schiermeier, a declarat ca nu exista nici un dubiu ca premierul a copiat parti semnificative din teza de doctorat din alte carti, plagiatul fiind confirmat de mai multi experti, relateaza agentia Mediafax.

"Articolul publicat de mine are la baza documente primite de Nature.com in urma cu o saptamana. Aceste documente contineau informatii potrivit carora parti semnificative ale tezei de doctorat a domnului Victor Ponta erau copiate din alte carti fara citarea corecta", a declarat Quirin Schiermeier, pentru cotidianul online gandul.info.

Autorul articolului mai sustine ca a consultat atat teza de doctorat din 2003 a lui Victor Ponta, cat si cele trei carti despre care se crede ca au fost plagiate. "Am avut la dispozitie teza de doctorat, dar si cartile din care s-a copiat. Aceste documente le-am comparat eu personal, dar ele au fost verificate si de mai multi experti independenti", a precizat Quirin Schiermeier.

Intrebat daca este convins dincolo de orice dubiu ca teza de doctorat a premierului Ponta este un plagiat, Quirin Schiermeier a declarat, pentru "Gandul", ca nu are niciun dubiu. "Nu am nici un dubiu privind plagiatul care a fost confirmat de expertii pe care i-am nominalizat in articol", a mai declarat Quirin Schiermeier.

Quirin Schiermeier a precizat, pentru Romania Libera, ca sursele revistei Nature "nu au fost influentate politic".

"Declaratiile lui Victor Ponta sunt simple speculatii. Nu am scris acest articol din consideratii politice sau ca parte a unei campanii politice. Singurul nostru interes a fost legat de felul cum liderii tarilor din Uniunea Europeana si-au construit standardele academice. Sunt constient ca dezvaluirile noastre vor fi interpretate si in cheie politica, dar soarta politica a primului ministru roman nu a fost in interesul nostru. Singurul interes este la nivel academic", a precizat acesta.

Acuzat in revista "Nature" ca si-a plagiat teza de doctorat despre Curtea Penala Internationala, premierul Victor Ponta a descris publicatia drept "cea in care da interviuri Funeriu".



"Nature" este insa unul dintre cele mai prestigioase jurnale stiintifice din lume, in care sunt publicate rezultatele unor cercetari din domenii extrem de variate, de la fizica la medicina.

Cu sediul in Marea Britanie si fondat in 1869, saptamanalul Nature are acum redactii in toata lumea. In 2010, a fost numit cel mai citat jurnal stiintific interdisciplinar din lume (potrivit Journal Citation Report - Science Edition).

Pentru cercetatori si mediul academic (publicul-tinta al revistei), a fi publicat in "Nature" este o chestiune de prestigiu, de recunoastere a muncii lor.

Pe langa componenta stiintifica, de prezentare a celor mai importante descoperiri din diferite domenii, "Nature" publica si stiri si comentarii. Politica nu este straina reputatului jurnal, care l-a sustinut pe Barack Obama in timpul campaniei prezidentiale americane din 2008.

"Nature" nu scrie pentru prima data despre un politician acuzat de plagiat. A mai scris, de exemplu, si in 2011, cand ministrul german al Apararii de la acea vreme, Karl-Theodor zu Guttenberg, a fost acuzat ca si-a plagiat teza de doctorat in domeniul dreptului.

Pe de alta parte, numele "Nature" a fost implicat el insusi in scandaluri de frauda stiintifica. S-a descoperit ca, in intervalul 2000-2001, in paginile Nature au fost publicate cinci lucrari falsificate.

Premierul Victor Ponta este acuzat de plagiat, conform revistei Nature, care sustine ca a accesat documente prezentate de o persoana anonima indicand faptul ca mai mult de jumatate din teza sa de doctorat privind Curtea Penala Internationala ar contine texte copiate.

Presedintele Traian Basescu a facut referiri ironice, in cateva randuri, saptamana trecuta, in legatura cu calitatea de doctor in drept a premierului Victor Ponta. Basescu l-a criticat pe premierul Victor Ponta ca nu l-a anuntat, macar telefonic, inainte de sedinta de Guvern, despre mutarea ICR de sub coordonarea sefului statului, afirmand ca aceasta denota o lipsa de respect, si adaugand: "Cand esti doctor in drept, esti tare. Dottore!".

Premierul Victor Ponta a declarat, marti, ca va renunta la titlul de doctor daca se va stabili, de catre comisia de specialitate de la Ministerul Educatiei, ca a gresit trecand la sfarsitul tezei de doctorat autorii din care a citat la bibliografie, si nu in subsolul paginii.

"Ma prezint la comisia de specialitate de la Ministerul Educatiei. Sunt gata sa dau toate explicatiile necesare. Sunt gata sa raspund daca trebuia sa pun la subsolul paginii bibliografia", a spus Ponta.

El a spus ca nu stie care este sanctiunea pentru o astfel de greseala si a precizat ca va intreba comisia de specialitate.

















11071 vizualizari

  • +72 (78 voturi)    
    nici noi! (Marţi, 19 iunie 2012, 17:50)

    skyradio [utilizator]

    dupa ce am citit si eu nici eu nu am nici un dubiu
    • -36 (42 voturi)    
      dar (Marţi, 19 iunie 2012, 18:19)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui skyradio

      tu si tu nu faceti noi.
      daca eu as scrie ca dupa ce am citit eu, eu am dubii.. nu pot sa spun dupa aia noi.
      asa ca nu imi dau seama de ce nu ai avea dubii.. poate nici nu stii ce e aia plagiat, daca nu stii ce inseamna noi..
      • +6 (12 voturi)    
        ............. (Marţi, 19 iunie 2012, 20:26)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        comentariu de carcotas.........vezi cum circuli cu masina , .....pazea.
        • -13 (15 voturi)    
          m'ai prins (Marţi, 19 iunie 2012, 20:36)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

          dar asa am simtit nevoia sa raspund unui comentariu de manipulator.
          • +8 (10 voturi)    
            sory..... (Marţi, 19 iunie 2012, 21:15)

            oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

            raspunzi si tu ca sa te afli in treaba..........haha
      • +25 (25 voturi)    
        Demisia! (Marţi, 19 iunie 2012, 20:53)

        emigrant [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        Prin "noi" a vrut sa spuna comunitatea oamenilor care se informeaza si discuta/voteaza in consecinta. Ma alatur celor care si-au facut cont pe site ca sa sustina ca este imperios necesara demisia acestor impostor. Si al acolitilor lui. Asta va fi inceputul sfirsitului ptr "ei" si o raza de speranta ptr "noi" cei care nu mai vrem sa fim reprezentati de hoti, plagiatori, agramati, incapabili.
      • +9 (9 voturi)    
        noi! (Marţi, 19 iunie 2012, 21:18)

        skyradio [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        nu eu cu tine suntem noi. nici nu avem cum! noi adica eu si fetita mea , care stie sa citeasca, dar are cerculet de parental control pentru mizeriile unora care o "asigura" de lapte si corn. insa ea imi da dreptate. de aici apare "noi"! understand?
    • -26 (28 voturi)    
      nu poti sa-ti plagiezi bibliografia (Marţi, 19 iunie 2012, 20:19)

      nb2k [utilizator] i-a raspuns lui skyradio

      Lucrarile pe care Ponta le-ar fi plagiat sunt trecute in bibliografia de la sfarsitul lucrarii. Greseala lui e ca nu a marcat toate pasajele preluate ca fiind citate. A si recunoscut ca poate ar fi trebuit sa treaca in josul paginii toate referintele, in loc sa puna la sfarsit bibliografia completa. Deci DA, Ponta se poate considera ca nu a respectat regulile, dar lucrarea lui poate fi considerata in cel mai rau caz realizata superficial, nu plagiata. Nu poti sa-ti plagiezi bibliografia.
      • +23 (25 voturi)    
        Problema e (Marţi, 19 iunie 2012, 20:37)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        Ca nu mai ramane nimic din lucrare daca elimini citatele si "bibliografia". Nu-i invata tu pe aia de la Nature cum sa-si faca meseria , te rog , ca s-ar putea peste 30 de ani sa fie nevoiti posesorii de RR sa sufle in jiclere :)
        • -13 (15 voturi)    
          hehe (Marţi, 19 iunie 2012, 21:56)

          Carpe diem [utilizator] i-a raspuns lui gamma

          gandeste-te cat timp iti ia numai sa traduci 400 de pagini in limba engleza si cat dureaza ca o comisie de specialisti sa se pronunte.

          poate ar fi bine sa intrebe cineva unde e traducerea aia si cum si-au dat seama specialistii in biologie de la Nature cum e chestiunea cu teza lu'' Ponta.
          • 0 (2 voturi)    
            WOW ma uimesti (Miercuri, 20 iunie 2012, 8:55)

            vladf [utilizator] i-a raspuns lui Carpe diem

            Tu chiar crezi ca a tradus cineva lucrarea sau cartile?
            Pana si un copil de clasa I care inca silabiseste, poate sa-ti compare doua fraze din doua pagini diferite si sa-ti spuna daca sunt identice sau nu.
            Este ca si cand ai compara doua poze ca sa vezi diferentele, iar cand nu gasesti diferente, ghici cum se numeste ?
          • -1 (3 voturi)    
            unii citesc si in original stimabile .. (Miercuri, 20 iunie 2012, 8:56)

            leu romanesc [utilizator] i-a raspuns lui Carpe diem

            unii citesc si in limba in care s-a redactat lucrarea, ce sa-i faci sunt unii care stiu sa scrie si sa citesca in romaneste ...
      • +14 (16 voturi)    
        N-ai habar (Marţi, 19 iunie 2012, 20:38)

        Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        N-ai habar ce inseamna plagiat, corect?
      • +14 (16 voturi)    
        Bibliografia nu e o scuza (Marţi, 19 iunie 2012, 20:51)

        snoookie [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        Sunt zeci si zeci de pagini intregi de copy-paste fara justificare si fara discernamant. Nici macar nu s-a obosit sa parafrazeze. Pana si copiii din generala sunt invatati ce e un citat, cum trebuie scris si cum trebuie acordate meritele sa nu mai vb de un intelectual aspirant la titlul de doctor. O lucrare de doctorat se bazeaza pe contribuitia proprie, pe studii si argumente concise nu pe munca altor oameni si pe transcrieri directe din legislatie !! Neobrazare crunta si o sfidare pe fata a poporului roman! Pacat va mai sunt si cei care inca ii iau apararea ! Rusine!!
      • +8 (10 voturi)    
        hmmm (Marţi, 19 iunie 2012, 21:23)

        skyradio [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        daca un dottore aspirant nu stie sa redacteze o teza de doctorat, nu stie metodologia de abordare, poate stie profu indrumator adica dottore la patrat. daca nici acesta nu stie "the make of" al unei lucrari de doctorat inseamna ca e grav. nu are ca cauta. in orice caz ce spui e clar ca l-ai copiat pe dottore din ce a spuc azi dimineata. de ce nu imi spui ca in 2003 nu exista aceasta metodologie. poate sareai coarda , esti absolvit
      • +1 (3 voturi)    
        HA HA (Miercuri, 20 iunie 2012, 8:44)

        leu romanesc [utilizator] i-a raspuns lui nb2k

        "A si recunoscut ca poate ar fi trebuit sa treaca in josul paginii toate refererintele, in loc sa puna la sfirsit bibilografia completa", spuneti - aflati ca lucrarile de doctorat ca si alte teze academice au criterii standard de redactare care sunt obligatorii, unul dintre ele fiind adnotarea sursei citate in josul paginii. Deopotriva bibliografia de la sfirsit. Nici una nici alta nu sunt optionale.Cum bine noteaza un comentator mai jos, "si copiii de generala stiu ce este un citat" Daca nu s-a conformat regulilor de redactare a facut-o intentionat.
        Inca un indiciu adaugat la miile deja existente ca Ponta este o foarte proasta "poanta" politica pentru Romania, un cosmar care va costa amar de scump exact pe cei care l-au votat cu entuziasm pe care "onorabilul" nu se va sfii sa-i suceasca si sa-i invirteasca cum va dori in folos personal.
    • 0 (8 voturi)    
      Nimeni nu ma poate judeca si condamna! (Marţi, 19 iunie 2012, 20:51)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui skyradio

      Ne vedem la restantele din toamna!
      • +4 (4 voturi)    
        restante (Marţi, 19 iunie 2012, 21:24)

        skyradio [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        am una singura ti-o las tie. e la o factura!
  • +63 (71 voturi)    
    .... (Marţi, 19 iunie 2012, 17:56)

    kata70 [utilizator]

    ... poanta tot ii da inainte cu revista "natura"...ce idiot...sa ii spuna cineva ca s-aflat ca nu e o revista despre paduri, peturi, gratare si ghertzoi manelishti ieshiti la pomana electorala....
  • +88 (96 voturi)    
    Ca să îi fie clar și lui Ponta (Marţi, 19 iunie 2012, 17:57)

    camillus [utilizator]

    Nu, faptul că autorul pe care l-ai plagiat ți-a scris prefața nu te exculpă pe tine, ci îl inculpă pe el. Fie nu a citit lucrarea, fie a fost complice la impostură și fraudă.

    Nu, nu ai copiat doar 30 de pagini dintr-o lucrare, ci mai mult de 200 de pagini din trei lucrări diferite.

    Nu, pentru a evita plagiatul nu ar fi fost suficient să menționezi în note de subsol lucrările din ai copiat. Orice text citat trebuie marcat cu ghilimele. De asemenea, orice parafrază trebuie marcată ca atare. Și chiar dacă ai fi respectat toate regulile de citare, o lucrare alcătuită în cea mai mare parte din citări și parafraze este în continuare un plagiat.

    Nu, nu e suficient să renunți la titlul de doctor în caz că plagiatul tău este sancționat oficial. Nu poți rămâne prim-ministru dacă ți-ai construit cariera profesională prin fraudă.
    • -11 (15 voturi)    
      De ce nu, ca-i calificat (Marţi, 19 iunie 2012, 18:31)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui camillus

      sa plagieze organizarea societatii vestice aici in Romania. Nu asta ne dorim?
    • +20 (24 voturi)    
      AMIN (Marţi, 19 iunie 2012, 18:44)

      EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui camillus

      ca bine ai zis.
    • +13 (17 voturi)    
      Subscriu (Marţi, 19 iunie 2012, 18:46)

      Draky [utilizator] i-a raspuns lui camillus

      Felicitari pentru comentariu!
    • +26 (30 voturi)    
      Excelent rezumat (Marţi, 19 iunie 2012, 18:48)

      leonhardt [utilizator] i-a raspuns lui camillus

      Ma mira ca un "doctor" in drept poate avea tupeul infinit sa simuleze necunoasterea normelor metodologiei de cercetare stiintifica. E ca si cum si-ar rupe cu mana lui diploma de doctor in bucati :)
    • -11 (13 voturi)    
      grava crima ,sa vina gidele (Marţi, 19 iunie 2012, 22:24)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui camillus

      Nu prea esti impartial,uiti ca Romania este o tara cu o democratie originala.Aici puscariasi vin direct in parlament,sint alesi primari condamnati pt furt,ministri penali dovediti ca fraudeaza,insasi presedintele tarii este acuzat in dosarul flota care nu a fost inca solutionat.-ba si casa din Mihaileanu-Sa mai spun? ce rost ar avea,un plagiat prostesc in plus ce mai conteaza.Apropo sint teze de doctorat si licenta ce le poti cumpara pe internet,acelea cesint.?Ar mai fi o solutie sau doua ,una finala si alta jos guvernul,sa vina boc cu trupa lui ignorind optiunile electoratului,behaind si hahaind.
      • 0 (2 voturi)    
        dar UE? (Miercuri, 20 iunie 2012, 7:58)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui tepes

        va dori Angela Merkel (cu un ministru demisionat exact pe aceleasi procedee) sa-l creada pe Ponta? aici e problema! Ca romanii il vor pe Terente sau pe Iliescu la guvernare nu ii obliga pe cei ce au bani sa faca sluj! HU a avut un presed. de republica demisionar, va accepta V.Orban sa dea mana cu Ponta? va tacea presa din vest? va tacea Parlamentul European? iti vor da bani, mizand pe cuvantul uni premier, pe care EI IL CONSIDERA HOTZ???
      • +1 (3 voturi)    
        Catre Tepes (Miercuri, 20 iunie 2012, 9:20)

        leu romanesc [utilizator] i-a raspuns lui tepes

        Aveti dreptate trebuie sa fie respectate optiunile electoratului, sa vina toti puscariasii, toti proxenetii, toti pretinsii doctori si experti la guvern, toate marionetele gruparii Iliescu-Nastase - daca-i bal, bal sa fie. Si dupa ce isi vor fi incheiat mandatul, vom numara steagurile de la Primarie daca nu le vor fi matrasit si pe acelea intre timp ...
    • -1 (1 vot)    
      confuzie mare! (Miercuri, 20 iunie 2012, 7:54)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui camillus

      ce a aratat plagiatorul la TV este cartea, NU teza de doctorat. La carte are o prefata de Diaconu (praf in ochi), iar la teza exista un cuvant inainte scris de Nastase!. In plus, ce mizerie e asta ca toti cu nume de Finkelstein din lume sunt rude, asa ca revista Nature e influentata de dl.Finkelstein (din Massachussets USA) ????
  • +78 (84 voturi)    
    Un jeg... (Marţi, 19 iunie 2012, 17:58)

    justy [utilizator]

    Da, baietica, e revista aia in care da interviuri Funeriu... fiindca el are stofa de revista aia, nu ca tine, un neica nimeni care a reusit sa ajunga in paginile acestei publicatii pe usa din dos! Aportul tau la prestigiul tarii este echivalent cu cel al infractorilor bronzati care au sufocat Italia, Franta si Spania, posesori de pasapoarte romanesti, cu deosebirea ca, din nefericire, tu chiar esti roman...
    • +4 (10 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 19 iunie 2012, 19:15)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui justy

      Uitate a fizionomia lui si ai sa vezi ca nu este roman, e mongoloid,
  • +67 (71 voturi)    
    O rusine de anvergura internationala, DEMISIA (Marţi, 19 iunie 2012, 18:02)

    edif [utilizator]

    au scris si cei de la BBC, guvernul Ponta e o catastrofa, cerem demisia intregului guvern
    • +23 (27 voturi)    
      demisie???!! (Marţi, 19 iunie 2012, 18:47)

      IonC [utilizator] i-a raspuns lui edif

      demisie de onoare?!! n-ai sa vezi asa ceva...soricul e mult prea gros! stai sa vezi... ;)
  • +55 (59 voturi)    
    CORECT 100% (Marţi, 19 iunie 2012, 18:05)

    Trident [utilizator]

    Asa cum spuneam si aseara plagiatul este cat se poate de clar numai ca tupeul acestui mic comunist este fara margini.
    Din punctul meu de vedere Ponta, daca iubeste aceasta tara isi da maine demisia si astfel mai salveaza cate ceva din prestigiul Romaniei sifonat evident in urma acestui scandal.
    • +20 (24 voturi)    
      N/ai sa vezi! (Marţi, 19 iunie 2012, 18:12)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      Comunistul nu iubeste tara asta!
      Comunistul se iubeste doar pe sine!
      Exemple: savarina, satanoaica, tontu, diaconu, mangla, tiriplici ala de la educatie (mari abilitati in "trasul" la scanner...)
  • +13 (17 voturi)    
    normal (Marţi, 19 iunie 2012, 18:18)

    cotora [utilizator]

    normal ca nu a fost influentat politic, se vede clar ca doctoratul lui ponta este plagiat, un furt intelectual
  • +24 (28 voturi)    
    Bibliografia nu se pune la subsol (Marţi, 19 iunie 2012, 18:24)

    ionanc [utilizator]

    Dl Ponta face afirmatii naucitoare. La subsol se pun note, bibliografia se trece la sfarsitul lucrarii. Zecile de pagini fara referinte sunt prezentate drept creatie proprie, ceea ce reprezinta o FRAUDA URIASA. Dl Ponta este ori ignorant ori escroc.
    • +8 (12 voturi)    
      Opinie (Marţi, 19 iunie 2012, 20:38)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui ionanc

      Eu zic ca se pupa cu ambele, si-si.
    • +1 (3 voturi)    
      Ignorant sau escroc (Miercuri, 20 iunie 2012, 9:25)

      leu romanesc [utilizator] i-a raspuns lui ionanc

      Este si una si alta, un combo adus la perfectiune ...
  • +21 (25 voturi)    
    ? (Marţi, 19 iunie 2012, 18:30)

    Uzu_buzu [utilizator]

    pai se pune problema ca e hot si trebuie sa-si dea demisia. nu putem avea prim ministru care si-a furat titlul academic asa cum era de exemplu elena ceausescu.
    nu sa renunte la titlul de doctor e nevoie ci sa-si dea demisia.
  • +26 (30 voturi)    
    Demisia (Marţi, 19 iunie 2012, 18:32)

    Tom_Macaragiu [utilizator]

    Copy-lotule, este cazul sa dispari!
    Nu ai facut decat sa dai cu mucii in fasole de cand ai fost uns prim ministru, iar acum avem si explicatia... esti incapabil!

    Inceteaza sa ne jignesti prin aparitiile tale pline de ranjete menite sa asigure impresia de calm. Nu esti o victima a dictatorului basescu, ci o victima a propriei prostii.
    Nu conteaza cine este sursa, atata vreme cat plagiatul este plagiat. Nu te disculpa motivatia politica a celui care a furnizat materialul spre studiul celor de la `NATURE`.

    Esti o nulitate, un parvenit probabil zdruncinat la cap de tentativele mamei tale de a scapa de tine cat inca erai fat.
  • +21 (25 voturi)    
    Mang 2=Victor Ponta (Marţi, 19 iunie 2012, 18:33)

    Kepler [utilizator]

    Mang 2 se numeste Victor Ponta.
    Este o mare rusine ca Mang 2 este prim-ministru al Romaniei. Ponta nu vrea sa inteleaga ca este deja terminat. Gata! Domnia lui s-a terminat!
    A pierdut orice credibilitate internationala si risca
    enorm ducindu-se la Bruxelles.
    Renuntarea la titlul de doctor nu il scapa asa cum crede de aceasta problema care acum dupa zece ani a devenit din nefericire pt el publica.
  • +33 (37 voturi)    
    niciodata (Marţi, 19 iunie 2012, 18:38)

    asada [utilizator]

    Asteptati voi demisia mult si bine domnilor.In toata istoria de aproape 100 de ani a comunismului nici un lider al lor de oriunde in lume nu a plecat de la putere de buna voie ,iar Ponta nu va face exceptie.Conducatorii comunisti au fost inlaturati numai prin forta.Daca nu au facut-o altii s-au omorat intre ei pentru putere.Vezi Rusia,Romania si cate altele.
  • -28 (34 voturi)    
    pentru magari (Marţi, 19 iunie 2012, 18:39)

    cuci [utilizator]

    Raluca Miga-Beşteliu, profesor universitar doctor şi membru al comisiei de doctorat care l-a evaluat pe Victor Ponta susţine că plagiatul în acest caz trebuie exclus din start. Ea a explicat că Ponta şi-a elaborat lucrarea de doctorat în urma activităţii pe care a avut-o la Strasbourg, la Curtea Penală Internaţională. El activa ca procuror din partea României şi a participat activ la elaborarea tratatului, deci, nu ar fi avut pe cine să plagieze.
    • +16 (22 voturi)    
      OK, dar (Marţi, 19 iunie 2012, 19:08)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      cum naiba de a scris identic cu altii sute de pagini?

      Si daca a fost la Strasbourg cum naiba se face ca apar paragrafele, pardon sutele de pagini din alte lucrari de la autori romani?

      In spiritul Internationalei socialiste, Radio Erevan spune ca ai dreptate, DAR era la Bucuresti si nu la Strasbourg, pt ca la Bucuresti a avut loc sustinerea lucrarii de doctorat si tema era luata de la autori romani si nu de la Strasbourg.
    • +6 (8 voturi)    
      pt. cuci-magari (Marţi, 19 iunie 2012, 20:40)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      probabil ca ai avut si tu un aport la "lucrare", este.......

      hai spune, asa sincer ,ce post ai primit, cu ce nivel "didactic" ai fost "h-ono..rizata"?
    • +4 (6 voturi)    
      Magarul de aur este exact unde este (Marţi, 19 iunie 2012, 20:55)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      Cu privire la chestiunea ridicata, am in vedere numai limbajul, ariile de cod lingvistic daca ne uitam peste pasajele calchiate din lucrare: vedem doar limbajul de caruta, vetust, cand de fapt, traim in epoca air bag-urilor, a unui postmodernism elaborat in exprimare.

      Si, daca este vorba de pretiozitate postmodernista, este doar despre aceea care, printr-o frazare adecvata si atenta, poate cuceri un juriu academic. ( Acesta fiind probabil partinic adormit de inaltele realizari ale "micului Titulescu" la vremea aia oarba... ).

      M-ar interesa ca cineva sa contabilizize cate neologisme a folosit in lucrare ilustrul. Si cat rafinament in explicitare au termenii tehnici veniti din aria de cercetare/ bibliografie.
    • +3 (5 voturi)    
      asa si concluziile? (Marţi, 19 iunie 2012, 21:28)

      skyradio [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      lucrarii de doctorat sunt identice cu ale coanei profesoare? atunci nu mai este lucrare de doctorat.
    • 0 (2 voturi)    
      Pe cine crezi ca prostesti .Presupunind ca... (Miercuri, 20 iunie 2012, 0:19)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      si-a facut singur lucrarea corect , imi e greu sa cred ca-si mai aminteste ceva pontanel .
      Si daca tot nu a avut pe cine sa plagieze cum de apar adlietram 200 pagini identice cu cele din carti , putea foarte bine daca era stapin pe situatie sa faca un rezumat din cartile citite si eventual citeva referiri la surse .
      In alta ordine de idei 432 de pagini e ceva imens , adica 4 caiete studentesti scrise . Deja e batator la ochi . Si eu am avut lucrare de diploma dar 400 pagini e imens .
    • 0 (0 voturi)    
      si? (Miercuri, 20 iunie 2012, 8:00)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      conteaza ce crede presa din vest, cei din Consiliul European, cei din Parlamentul European!!!! daca ei cred ca e hotz, ne-am ars! restul e vorbarie GOALA!!!
  • -28 (36 voturi)    
    Revoltator (Marţi, 19 iunie 2012, 18:41)

    Da_si_Nu [utilizator]

    Daca mai era nevoie de inca o dovada de prostie in masa, Romania o da din toate puterile. De fapt poporul ei, care s-a trezit dintr-odata justitiar intr-ale academicului. Pana si ultimul taran analfabet e indignat chiar si de un singur cuvant copiat dintr-o parte in alta. Ce sa mai vorbim daca sunt mai multe. Cui ii pasa ca tara asta se duce de rapa? Distrugem in mod sistematic orice incercare de revenire pe o cale, fie ea politica, fie ea asa cum este. Raman acei cativa, securisti sau nu, care calca in picioare tot ce misca. Asta e adevarul crud, desteptii ii ingenuncheaza pe prosti. Si in Romania prostia se intinde cat vezi cu ochii...
    • +20 (26 voturi)    
      un cuvant? (Marţi, 19 iunie 2012, 19:10)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Da_si_Nu

      ASTA zic si eu minimizare!

      To'asu, vezi ca se vorbeste de SUTE de pagini si nu de expresii si cuvinte!

      Vezi articolul si vei vedea pagini intregi facute la copy-paste!
    • +9 (11 voturi)    
      da...... (Marţi, 19 iunie 2012, 20:43)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Da_si_Nu

      prostia te-a cuprins in primul rand pe tine.
    • 0 (2 voturi)    
      Cui ii pasa ca tara asta se duce de rapa? (Miercuri, 20 iunie 2012, 9:31)

      leu romanesc [utilizator] i-a raspuns lui Da_si_Nu

      Cui ii pasa ca tara se duce de ripa? Cu siguranta NU lui Ponta si gruparilor pe care le serveste ....
  • +34 (38 voturi)    
    Plagiatul lui Ponta (Marţi, 19 iunie 2012, 18:44)

    visatorul [utilizator]

    Argumente de genul:am pus la sfirsit autorii fac parte din stilul smechersc al personajului,iar declaratia:renunt la titlul de Doctor este,iarasi,o smecherie.E plagiat,e infractiune,platesti pentru asta,ca orice hot.
  • +22 (26 voturi)    
    ”Dottore , esti tare !” (Marţi, 19 iunie 2012, 18:49)

    elena-bc [utilizator]

    Cel mai ”curat ” guvern , cel mai ”curat ” prim ministru !! HALAL!!! A
    Scuze ca amintesc o tema ce se discuta astazi:Basescua premiat CCR-ul la 20 de ani de la aparitie iar in acelasi timp -concomitent -deodata ,parlamentul a votat ca ccr-ul nu mai are dreptul sa dea decizii de neconstitutionalitate asupra legilor votate de parlamentari !! Deci ne-am intors la Marea Adunare Nationala , tovarasi !!! A avut dreptate Basescu -”se va incepe resauratia !” A avut dreptate !!!
  • -13 (19 voturi)    
    da' articolu', cat e articolu'? (Marţi, 19 iunie 2012, 18:54)

    Montesquieu [utilizator]

    http://www.dcnews.ro/2012/06/membra-in-comisia-de-doctorat-a-lui-ponta-imposibil-ca-lucrarea-sa-fie-plagiat-vezi-aici-comisia/

    Raluca Miga-Beşteliu, profesor universitar doctor şi membru al comisiei de doctorat care l-a evaluat pe Victor Ponta susţine că plagiatul în acest caz trebuie exclus din start. Ea a explicat că Ponta şi-a elaborat lucrarea de doctorat în urma activităţii pe care a avut-o la Strasbourg, la Curtea Penală Internaţională. El activa ca procuror din partea României şi a participat activ la elaborarea tratatului, deci, nu ar fi avut pe cine să plagieze.

    “Este exclus din start plagiatul pe lucrarea domnului Ponta. El şi-a elaborat lucrarea în perioada 2000-2003 timp în care era procuror din partea României la Curtea Penală Internaţională. El a participat activ la elaborarea statutului după care funcţionează Curtea Penală Internaţională. La momentul respectiv domnul Ponta cunoştea probabil cel mai bine subiectul în România, nu avea ce să plagieze. Aici este vorba de norme, de organizarea Curţii, pe care Ponta le cunoştea foarte bine, nu avea ce să plagieze când multe dintre ele au fost elaborate chiar de el. Eu exclud categoric plagiatul”, a declarat pentru DeCe News Raluca Miga-Beşteliu.

    Beşteliu susţine că lucrarea lui Victor Ponta a fost bine primită şi apreciată. La momentul respectiv comisia l-a notat cu 10 pe actualul premier.

    În calitatea sa de profesor doctor, Beşteliu, s-a arătat dezamăgită de declaraţiile preşedintelui Traian Băsescu care ironiza titlul de doctor. “Aceea intervenţie m-a supărat foarte rău, mi se pare, nu o jignire, pentru că e ceva ce nu are legătură cu lumea academică. Preşedintele nu este foarte familiarizat cu ce înseamnă o lucrare de doctorat, conducerea unei lucrări de doctorat, nu ştie ce efort se depune pentru o lucrare bună”, a spus Beşteliu.
    • +11 (15 voturi)    
      Si totusi... (Marţi, 19 iunie 2012, 19:26)

      Oana_Mtl [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      In afara de sursele necitate... mai e o problema: cum poate cineva sa fie angajat si sa faca si un doctorat in doar 4 ani??? Asta e intrebarea mea. E un efort supraomenesc. Fireste, numai in Romania doctoratul e fituica oarecare... In alte parti, oamenii muncesc cate 80 de ore pe saptamana pentru a obtine titlul asta. Si asta timp de 4 ani.
      • -9 (13 voturi)    
        dottori si dottoresse la pedele (Marţi, 19 iunie 2012, 20:50)

        sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui Oana_Mtl

        La voi la pedele tot atit de asiduu se munceste?
      • +5 (9 voturi)    
        USA (Marţi, 19 iunie 2012, 22:29)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui Oana_Mtl

        Buna observatia ta.
        In USA un doctorat pe bune, la o universitate de top, dureaza 5-7 ani (cu extrem de putine exceptii) ... Dar cand plagiezi, asa ca ponta, termini de dat copy & paste in mai putin de o saptamana :)
      • +2 (2 voturi)    
        hehehe (Miercuri, 20 iunie 2012, 1:32)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Oana_Mtl

        Eu cam sunt de acord cu tine la asta.
        De aia mi s'a facut putin cam greata ce a incercat Radu Moraru in seara asta..." sunt la o ora tarzie ca sunt secretar de sta si imi trebuie un doctorat ca sa avansez.. cu 150 de euro"
        Cred ca nici un elev de liceu nu crede ca discutia aia a fost adevarata.. Acuma toate ca toate.. dar nici sa nu isi bata joc de noi..
        (te'am citat pe la articolul ala)
    • +7 (9 voturi)    
      Da tovarase. Da Cazul Fuerea? (Marţi, 19 iunie 2012, 19:27)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      http://stiri.kappa.ro/actualitate/21-10-2006/regele-plagiatorilor-se-vrea-judecator-la-cjce-109207.html

      "Plagiat 100%

      Lumea juridica din Romania a fost insa scandalizata de candidatura prof. dr. Augustin Fuerea, seful catedrei de "Drept comunitar european" de la Facultatea de Drept a Universitatii Bucuresti. Supranumit in comunitatea universitara drept "Regele plagiatorilor", Augustin Fuerea a semnat multe tratate in care a practicat furtul intelectual 100%, copiind lucrari de specialitate ale unor renumiti teoreticieni europeni. "
    • +11 (15 voturi)    
      Ponta = incompetent (Marţi, 19 iunie 2012, 20:26)

      PopRadu Ionel [anonim] i-a raspuns lui Montesquieu

      Atuncea cand un om da un raspuns relativ inseamna ca nu este sigur pe el. Raspunsul relativ a lui ponta a fost ca daca se dovedeste ca a plagiat renunta la titlul de doctor deci nici el nu este sigur ca nu a plagiat raspunsul lui trebuia sa fie scurt "nu am plagiat pe nimeni" fara o gramada de explicatii si declaratii fara rost. Raspunsul lui cu renuntarea la titlu de doctor este exact ca replicile conationalilor nostri mult prea bronzati cand incep cu textele "sa mora mama, sa mora tata, sa mora tota familea me si io ca nu am furat io" exact asa mi l-am imaginat pe ponta cand dadea explicatii.
    • +3 (7 voturi)    
      te-ai molipsit .... (Marţi, 19 iunie 2012, 20:47)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      de la ponta cu copiatul...??????
    • 0 (4 voturi)    
      pai daca l-a evaluat (Miercuri, 20 iunie 2012, 0:25)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      inseamna ca nu acitit lucrarea, simplu...asta nu exclude copiatul (200 pagini identice nu-i de colea...des si trei erau multe)
    • +1 (1 vot)    
      usor cu acuzatiile! (Miercuri, 20 iunie 2012, 8:03)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      esti cumva parlamentar si ai facut o declaratie politica (ca Banicioiu)???? daca nu, risti un proces cu revista Nature, proces ce se va judeca in Anglia. Daca pierzi procesul e posibil sa usture amenda! Idem pt. Frankfurter Allgemeine Zeitung, Le Monde, Le Figaro etc. Nu-i compara cu Jurnalul National, cu Cotidianul sau cu Ziua.
  • +18 (22 voturi)    
    cv ponta (Marţi, 19 iunie 2012, 18:55)

    Mos Andrei [utilizator]

    Ponta ar trebui sa-si puna in CV ca s-a scris despre el in revista Nature. Nu oricine are privilegiul asta.
    • +2 (6 voturi)    
      Mare dreptate ai (Marţi, 19 iunie 2012, 23:19)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Mos Andrei

      A incercat sa trimita ceva articole pana acum si astia nu au vrut sa scrie nimic, si a zis sa scrie ceva.
  • +15 (19 voturi)    
    :) (Marţi, 19 iunie 2012, 19:09)

    owl [utilizator]

    va chinuiti degeaba - nu pleaca; totul pana la EL....

    cred ca tema o va relua Crinisor dupa ce se rupe alianta, cand el va fi EL PRESIDENTE... cred ca e scrisa deja cu majuscule in agenda secreta...

    In alta ordine de idei, daca tot avem asa de multi plagiatori, macar sa o ridicam la nivel de arta... sa copiem tot, cum fac chinezii... cum a scos cineva ceva nou - noi copiem... Din pacate, cel putin pana acum, ai nostrii au copiat hartii; chinezii au copiat obiecte....si aici suntem cu 50 de ani in urma, cel putin... :)
  • +13 (17 voturi)    
    Nu inteleg.. (Marţi, 19 iunie 2012, 19:34)

    m_alina [utilizator]

    de ce stam si ne plangem de mila ca vom fi nevoiti sa ii mai suportam pentru inca mult timp; in Germania s-a iesit in strada cand fritzi -stritzi Guttenberg a fost acuzat de plagiat..
    E INADMISIBIL sa -l lasam pe CEL MAI NERUSINAT si JOSNIC premier (pe acelasi calapod cu nastase..nu ii pot scrie nici macar numele cu majuscule) sa isi vanture gogosile stravezii pe sub nasul nostru, sa ne desconsidere, sfideze si decredibilizeze in halul asta ..
    Eu nu vreau sa-l mai suport pe hotul asta nici macar o saptamana; cu fiecare declaratie a lui, imi creste indignarea pana la limita suportabilitatii. Ar fi trebuit sa aiba deja demisia pe masa si lacrimi in ochi dar imbeciulului '' i se falfaie'' ..
    Trebuie sa iesim in strada !
  • +7 (11 voturi)    
    Ancheta (Marţi, 19 iunie 2012, 19:57)

    abcde [utilizator]

    Cer formarea unei comisii independente pentru a ancheta acuzatiile de plagiat!
  • +14 (18 voturi)    
    Victor-Copy Ponta-Paste (Marţi, 19 iunie 2012, 20:07)

    senator [utilizator]

    Cel mai bun guvern şi-a demonstrat valenţele într-o perioadă extrem de scurtă. Deşi are atâtea televiziuni care-i cântă-n strună, nu poate evita penibilul în care a căzut. Nici cei din PDL nu sunt nişte sfinţi, dar ăştia parcă au făcut tot efortul de a-şi arăta gunoaiele din coaliţie.
    Victor Poantă, cum îl numea Radu Berceanu cândva şi-a făcut impresia că poate manevra presa din străinătate aşa cum încearcă să facă aici în ţară. Penibil!
  • -2 (6 voturi)    
    ati deschis cutia pandorei. (Marţi, 19 iunie 2012, 20:10)

    dezamagitul [utilizator]

    Va rog sa luati prin sondaj orice specialist din orice domeniu si sa spuneti cati la % suta nu au plagiat.
    si de la putere si de la opozite daca gasiti ceva cu studii superioare nu ca Scripcaru de la Brasov care are trei facultati : Educatie,Fizica si Sport , si el saracul nu avea ce sa plagieze.
    Avem o tara fara speranta .
    Hotia salveaza Romania.
  • -10 (12 voturi)    
    Baieti, (Marţi, 19 iunie 2012, 20:21)

    Adryan10 [utilizator]

    mai schimbati placa asta cu plagiatul. Este de greu de crezut ca astia din USL plagiaza iar voi toti PDL-isti/Basisti sunteti sfinti!
    • 0 (4 voturi)    
      pana una alta dovediti (Miercuri, 20 iunie 2012, 0:21)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Adryan10

      din pacate pentru voi si din fericire pentru noi 8sa nu creada lumea academica ca toti romanii plagiaza) articolul din Nature despre Funeriu nu este in aceeasi nota cu articolul despre "dottore".
  • +9 (13 voturi)    
    OK, OK, nu asta este problema... (Marţi, 19 iunie 2012, 20:27)

    francoromanul [utilizator]

    Plagiatul poate fi "asumat" de catre dr. P(lagiatorul), consecintele in .ro nu vor fi in nici un caz foarte jenante (ou il y a de la gène, il n'y a pas de plaisir...). In schimb, s'ar putea ca dr. P sa aiba surprize pe la Bruxelles, intrucat nu cred ca vreun sef de stat european sa doreasca sa fie vazut in compania dr. P(lagiatorul). In plan "local" pot face ce vor ei (adica dr. P si ai lui), dar international dr. P este (incepand de azi) persona non grata. Cine nu intelege ca astfel de metode (de a obtine un titlu - de exemplu) nu sunt tolerate in UE, se pune singur in off-side. Si, daca nu gresesc in presupunerile mele, cam asa se va intampla si cu altii (a se vedea cine sunt candidatii la postul de ministru al educatiei, etc, etc). Precizez ca nu sunt pro (adaugati ce nume doriti ...). Singura calitate pe care o cer "alesilor poporului" este onestitatea.
    Cu tristete, de departe,
    M.D.
  • +8 (12 voturi)    
    Ponta se va prezinta cu tupeul deja dovedit (Marţi, 19 iunie 2012, 20:35)

    Clop [utilizator]

    la orice "comitzie", ca sa mai scoata un porumbel pe gura, fara nici cea mai mica jena. Pentru ca are un naturel lacom, fara dichis si lipsit de academism.

    "Cand esti doctor in drept, esti tare. Dottore!"

    Cred ca asta a fost o aluzie pe fata la ceea ce a disparut de ceva vreme din CV -ul lui Ponta.
  • +11 (15 voturi)    
    era sa fac infarct de ras (Marţi, 19 iunie 2012, 21:46)

    visio [utilizator]

    desi am mai spus pe aici, repet:
    1. Basescu ar fi cel mai mare prost daca nu l-ar lasa pe Pontache sa mearga la cosiliul european; sa vada si aia ce plagiator sef este prim-ministrul Romaniei;
    2. Elena Ceausescu era tot o "academiciana"; exact ca fostul ministru Mang sau fostul prim-ministru Pontache;
    3. traseistii care au fugit din pdl in usl=psd+pnl, sunt terminati politic; nu vor mai fi primiti in pdl si usl este in cadere libera; adio malai, adio caviar, adio plimbari pe banii patronilor (stiati ca romanii sunt patronii bugetarilor? daca nu stiati, aflati acum);
    4. usl va castiga la parlamentare maxim 15%; cam atati bugetari vor vota; cat despre pensionari....care misca, inca misca....
    5. in comparatie cu Mang si Pontache, Elena Basescu este un geniu;
    6. in incheiere, plagiatorii, hotii si criminalii nu ne reprezinta si nu ne pot asigura un trai decent desi ii platim regeste; romani treziti-va ca faceti foamea....
  • +9 (13 voturi)    
    demisia! (Marţi, 19 iunie 2012, 22:46)

    I [utilizator]

    Ponta, demisia!
  • -1 (3 voturi)    
    No... (Marţi, 19 iunie 2012, 23:34)

    ValyGreavu [anonim]

    Abia acuma a vazut si cineva din afara cam cat de corect este cel mai corect guvern al universului.
    Si acum incepe sa renasca speranta: lobby-ul din afara. Ca sa scrii la Nature tre sa ai mai multe oo decat Nastase. Si ca sa poti avea atatea oo ai si o caruta de Lobby cu tine. Oare vor putea ei sa inluenteze in bine soarta noastra prin desconsiderarea mireziei clasei politice? Eu zic ca nu, dar pot incerca. Pacat ca la ei e doar istorie chestia asta cu galeata de faina si punga de zahar pentru gogosi home-made. Pentru curiosi sunt interesante deraparile in engleza sau romana a unor comentatori de pe articolul incriminat.
  • +4 (8 voturi)    
    e mai grav decat pare (Miercuri, 20 iunie 2012, 0:33)

    RiKa [utilizator]

    1. Pentru un cercetator, revista Nature este un "non plus ultra"., de altfel cunosc foarte putini care au reusit sa publice in Nature (sunt cercetator in occident). Este revista stiintifica cu cel mai mare impact factor (cca 50), departe, pe locul doi e Science (cca 25). Nici o publicatie stiintifica romaneasca nu intra in clasament si cele mai prestigioase reviste stiintifice europene au un impact factor mai mic de 10.
    2. Mai e o problema, o problema de credibilitate internationala a Romaniei. de exemplu, italienilor, in perioada scandalului "bunga-bunga" li s-a dublat rata de respingere de la publicare a lucrarilor stiintifice in revistele internationale. Nu mai erau credibili din cauza leader-ului. In lumea occidentala credibilitatea e fundamentala. Doamne ajuta!
  • -1 (3 voturi)    
    ..... (Miercuri, 20 iunie 2012, 1:12)

    corvus_coraX [utilizator]

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-18505325
  • +1 (1 vot)    
    plagiatorul (Miercuri, 20 iunie 2012, 11:27)

    cotora [utilizator]

    plagiatorul ponta nu va pati si nu va fi gasit vonovat cu nimica, la noi in tara, bine, ca aparut acuzatiile de plagiat in occident, victor ponta pe langa demisia de premier al guvernului, trebuie sa iasa si din viata publica
  • 0 (0 voturi)    
    Ponta - plagiatorul (Miercuri, 20 iunie 2012, 12:58)

    Irist [utilizator]

    Solutia lui Ponta: sa treaca revista Nature in subordinea parlamentului, mai exact a senatului, acolo unde vice este Voiculescu.
  • 0 (0 voturi)    
    aveti dreptate (Miercuri, 20 iunie 2012, 20:21)

    dezamagitul [utilizator]

    Sursele nu au fost influentate politic dar momentul aparitiei articolului este surprinzator de bine ales.
    Pastrati-va sursele (securitate)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version