Raed Arafat, descris de New York Times: L-ai vrea in ambulanta daca ai un atac de cord. Are grija de tara sa adoptiva, luand cate o urgenta pe rand

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:12 Actualitate | Esenţial


Cotidianul american New York Times publica, in editia electronica, un amplu portret al doctorului de origine palestiniana Raed Arafat, de la anii copilariei, cand a lucrat voluntar la spitalul din Nablus, la sansa ratata de a studia in SUA si pana la venirea sa in Romania si infiintarea SMURD, relateaza Mediafax.

Reactia romanilor la demisia lui Arafat din Ministerul Sanatatii nu a fost una intalnita in mod obisnuit la plecarea unui oficial. Motivul plecarii sale a fost de altfel public si urat, mentioneaza New York Times, amintind de interventia telefonica a presedintelui Traian Basescu la un post de televiziune, in cursul careia l-a criticat dur pe Arafat. Socat de protestele care au urmat, presedintele a cedat si doctorul a acceptat sa revina in minister. "Sunt casatorit cu medicina de urgenta", a declarat el.

Desi a devenit cetatean roman abia in 1998, faptul ca era un imigrant care lucra pentru o tara adoptiva si nu pentru tara sa natala a adaugat si mai mult sens sacrificiului altruist. "Nimeni nu este profet in casa sa, in tara sa", apreciaza doctorul. El lasa impresia unui om pe care l-ai vrea in ambulanta daca ai un atac de cord, scrie publicatia americana.

In timpul copilariei sale in Cisiordania, Raed Arafat a memorat "fiecare pagina, fiecare fotografie" din cartea "Primul Ajutor fara Panica". Nascut in Damasc, Siria, si crescut in Nablus, Cisiordania, el mergea, la varsta de 14 ani, cu pompierii la interventii de urgenta si, mai mult, ii invata pe acestia tehnici citite din manualul sau de prim-ajutor. La 15 ani incepuse deja sa lucreze voluntar la spitalul din Nablus, unde i s-a permis sa faca injectii antitetanos si sa aplice copci sub supraveghere profesionista.

Tanarul Raed a fost acceptat la o universitate din Statele Unite. Daca nu ar fi intervenit parintii sai, viitorul lui ar fi fost diferit, intr-o tara care i-ar fi putut folosi talentele dar care, cu siguranta, nu avea atata nevoie de ele ca Romania. Parintii sai se temeau ca, daca va studia in America, va ramane acolo definitiv, asa ca nu i-au spus despre scrisoarea de acceptare la universitate.

A plecat insa in 1981, la varsta de 17 ani, in Romania. "Daca regimul nu s-ar fi schimbat, nu as fi ramas", a precizat Arafat. El a studiat la Cluj, apoi s-a specializat in anestezie si terapie intensiva la Targu Mures. La scurt timp dupa caderea comunismului, doctorul a mers la Regensburg, in Germania, pentru a cumpara, cu ajutorul Crucii Rosii germane, un vehicul de urgenta la mana a doua, pe care l-a condus pana in Romania.

Intr-o perioada de schimbare in Europa de Est, tanarul doctor muncea neobosit pentru a infiinta un sistem de medicina de urgenta modern si eficient, intr-o tara in care ambulantele erau ceva mai mult decat niste taximetre pentru bolnavi. Tatal sau murise si ii lasase o mica mostenire, cu care doctorul Arafat a trait in anii 1990-1998, cand lucra ca voluntar.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9082 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    Un om dedicat (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:26)

    Armand [anonim]

    Este extraordinar ce poate face pasiunea din om.
    Il respect mult pe Raed Arafat!
  • -5 (19 voturi)    
    "dusmanul" Arafat..... (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:30)

    costica [anonim]

    Recent, presedintele Traian Basescu deschisese focul in acest razboi despre reforma in sanatate: "Va dau un exemplu de rezistenta - am avut o discutie cu Raed Arafat, cel care a creat sistemul SMURD. Daca este vreun dusman mai mare al aparitiei inca a unui sistem privat de sanatate, el se numeste Raed Arafat".

    De unde-or fi gasit astia de la NYT asa informatii despre Raed Arafat, ca Presedintele nostru zicea acum vreo luna cu totul altceva !!
    Precum mai sus, adica urat de tot, de-si dadu Arafat chiar si demisia !!!
    Ce-o zice Presedintele cand o citi articolul asta din NYT ?!
    Fierbe cred, ca Arafatu' a ajuns in NYT, unde el nu va ajunge niciodata.... nici macar in subsolul paginii....
    • 0 (4 voturi)    
      "dusmanul" Arafat revine (Duminică, 12 februarie 2012, 11:05)

      Traian [anonim] i-a raspuns lui costica

      Dupa o discutie dintre Basescu, Boc si Arafat dotorul revine în funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii.
      Este amanuntul pe care si cei de la NYT l-au uitat
      • -1 (3 voturi)    
        "dupa" ce-au iesit romanii in strada..... (Duminică, 12 februarie 2012, 13:35)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Traian

        Traian Basescu l-a adus inapoi pe Raed Arafat !!!!!!
        Si mai e ceva: romanii au cerut revenirea lui Raed Arafat si plecarea lui Basescu !!!!
        Nici asta nu au spus cei de la NYT !!!!!!
        Trebuiau sa spuna, este la fel de relevant ca si intoarcerea lui Raed Arafat!!!
        • +2 (2 voturi)    
          Costica, (Duminică, 12 februarie 2012, 14:46)

          Traian [anonim] i-a raspuns lui costica

          Raed Arafat, descris de New York Times - aceste este subiectul.
          Daca vrei sa discutam despre Basescu cu foarte multa placere iti stau la dispozitie. Ai putea sa incepi cu cea ce a facut bine Basescu?
          • +2 (2 voturi)    
            flota? (Duminică, 12 februarie 2012, 18:13)

            a [anonim] i-a raspuns lui Traian

            :d
            • 0 (0 voturi)    
              Esti extrem de superficial (Luni, 13 februarie 2012, 18:20)

              Traian [anonim] i-a raspuns lui a

              Nu poti sa detailezi?
      • -2 (2 voturi)    
        "dusmanul" (Duminică, 12 februarie 2012, 17:48)

        danton68 [anonim] i-a raspuns lui Traian

        "dusmanul" Arafat revine si "prietenul" Basescu pleaca.....
        Am uitat rolul demonstratiilor din toata tara odata cu schimbarea guvernului. I-a reusit manevra lui Basescu. :(
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru linistea ta (Luni, 13 februarie 2012, 18:26)

          Traian [anonim] i-a raspuns lui danton68

          Presedintele Basescu va pleca la terminarea mandatului sau ininte de terminarea lui dar doar cu respectarea prevederilor constitutionale.
  • -5 (15 voturi)    
    N-au scris si ca e incompatilbil... (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:37)

    Costin1968 [utilizator]

    ...Secretar de Stat si Fundatia SMURD...Coruptia nu e si pentru Vedete...CORECT !!!
    • +2 (2 voturi)    
      pai scrieti-le Dvs. celor de la New York Times (Duminică, 12 februarie 2012, 9:15)

      cornel [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      spuneti-le ca Dr. Raed Arafat e "incompatibil"! faceti-va auzita opinia, argumentati, daca aveti dreptate o sa va publice, fiti sigur.
      • -3 (5 voturi)    
        Cornelus, am rude in Jud Giurgiu... (Duminică, 12 februarie 2012, 10:35)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui cornel

        ...Pacientii ce au nevoie de dializa au fost salvati de la o moarte dulce de...ambulantele 4*4 ale BGS...particulare...si nu au cerut bani...
        ...Nici SMURD-ul lui Musiu Arafat , nici macar 2, 3 ambulante in comuna (conform ideilor Diktatorului ) si nici de Ambulantele Publice de la 112...NU AVEAU 4*4...Asta este, nu a venit NYT sa duca taranii la dializa...Nu a putut ajunge decat BGS...Imi dati si mie voie sa cunosc adevarul...? Sa spun ca se opunea Arafat pe la televizor proiectului asumat de Ministerul unde era si este slujbas ? Imi dati voie sa spun ca i s-a urcat lu' Nenea Arafat puterea la cap, boala arabeasca ( si aicea ma pricep ...) A ajuns Arafat idol...Sa fie idolul lui Gadea impotriva Chiorului, NU AL MEU..
        Nu NYT trebuie sa ia atitudine ci...ANI.
        Daca Musiu Basescu a cedat , sa fie sanatos, a mai cedat el si ungurasilor ,si lui Voiculesu...nu sunt postacul lui Basescu, dar a ajuns Reforma in sanatate sa fie blocata de orgoliul lui Arafat si de marii doctori ai patriei , doctorasi ce s-au umflat de bani din spaga...
        • +3 (3 voturi)    
          imi dai voie sa nu te cred? (Duminică, 12 februarie 2012, 14:27)

          cornel [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

          nu cred ca ia tu rude in Giurgiu, nici ca au fost ei sau cunoscuti ai tai la dializa, cum nu cred ca ai habar de ce se opune Arafat acestei hotii numita "reforma". Dar e evident ca faci reclama unei companii private, prin mijloace cel putin discutabile. By the way, poti sa spui cine sunt actionarii reali ai companiei BGS? ar putea oare fi printre aia care vor sa darame sistemul facut de Arafat ca sa sifoneze bugetul statului si pe capitolul medicinei de urgenta?
          • -3 (3 voturi)    
            Nu ma crezi ca am rude in Jud Giurgiu... (Duminică, 12 februarie 2012, 15:56)

            Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui cornel

            ...ha,ha,ha...Hai sa-ti spun : Am in Jud Giurgiu cam 100 de insi ce sunt rude cu mine...Un exemplu : Sandu George , Comuna Comana, Jud Giurgiu, avea nevoie de dializa odata la 2-3 zile...Avea...In prezent decedat...
          • -3 (3 voturi)    
            Draga Cornel, am trimis un raspuns... (Duminică, 12 februarie 2012, 20:10)

            Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui cornel

            ...la randurile tale cu privire la... ce crezi tu despre rudele mele din Jud Giurgiu...HN nu i-a dat drumul , inca...Ma rog, macar , cu voia HN, sa-ti spun doua rude d-ale mele nascute in Jud Giurgiu, una din ele traieste in Bucuresti , iar cealalta este in Jud Giurgiu : Mama ( 7 frati si surori ) comuna Comana, Tata ( 4 frati si surori ) comuna Singureni...
            Nu stiu actionarii reali ai companiei BGS, stiu actionarii Fundatiei SMURD...
      • -2 (2 voturi)    
        Daca as fi de acord cu tot ce scrie si .... (Duminică, 12 februarie 2012, 11:01)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui cornel

        ...sustine NYT...hai sa ne inrolam , draga cornel, si sa tabaram pe iranieni...
    • -4 (4 voturi)    
      Atentie (Duminică, 12 februarie 2012, 9:30)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      Draga Costi,daca esti postac corect(sper) o minima informare din fata calcu,trebuie sa-ti faci si tu.Uite aici un link pe care trebuie sa-l vizitezi:http://www.fundatiapentrusmurd.ro/
      Acuma,pe undeva ai si tu dreptate,ca in tara asta si mai ales la conducere,sunt numai sarlatani,nu deschizi bine tv-ul sau calcu si vezi ce a mai furat unul sau altul sau ce interese familiale mai au astia.
      In cazul lui Arafat a si fi totusi mai rezervat,dar ti-am zis,in mare parte ai dreptate.
      • -1 (5 voturi)    
        Florin, doua cuvinte... (Duminică, 12 februarie 2012, 10:20)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Florin

        ...IOAN NELU BOTIS...ha,ha,ha...
    • +6 (6 voturi)    
      incopatibiiltatea vazuta de costica (Duminică, 12 februarie 2012, 9:56)

      jimmy yckx [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      fundatia smurd este o organizatie non profit, ca orice organizatie. el este numai unul din conducerea fundatiei. primarul din tg. mures este altul,

      ce zici de videanul si bordurile, de rectoritza aburescu si parlamentul, de dragnea si firmele lui de drumuri si agricultura.
      si de mazare, de toti politiceinii romani.
      sau de proaspatul menistru de la dezvoltare, cel cu firme si contracte cu statul.

      fundatia smurd este ong, diferita de unitatile smurd din cadrul mai/pompieri/isu.
      toate dotatirle sunt in proprietatea acelor unitati mai.

      si inca ceva. o ambulanta pentru urgente nu este o duba a salvarii.
      o ambulante pentru urgente este dotata cu instrumentar si echipamente de urgente.
      cu echipamente de sustinut viata pana la spital.

      a spus'o mereu ca nu este merit personal, ca are colegi cu care lucreaza.
      dar, asa suntem noi, suspiciosi.
      vezi romanul tipic, descris intr'un articol al dlui cornea.
      suspicios, incruntat, bombanitor.

      e cazul sa ne destindem, sa'i dam arafatului ce'i al arafatului si sa ne bucuram c'a ajuns in romania.
      poate, si alti romani fac prin strainatate, ce face arafat in ro.
      pen' mai don costica, diferenta dintre un cetatean nascut si unul natauralizat, este ca, primul n'a ales singur, pe cand, cel de al doilea a ales in cunostinta de cauza, a depus un juramnat si poarta mai multa recunostinta tzarii adoptive.
      • -1 (7 voturi)    
        Jimmy, ai mancat un "m"... (Duminică, 12 februarie 2012, 11:32)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui jimmy yckx

        ...ai mai pus un "i''...non-profit...si daca vor sa ia cei de la SMURD o Ambulanta 4*4 , sau un anume tip de echipament...sau un flex pt descarcerare...nu se poate decat daca vrea si Fundatia , nu ?! Si mergem numai pe contractele Fundatiei...?! Toate ambulantele de la o singura firma...prin Fundatie...Din ura fata de Baselu' ii iertam orice lui Nenea Arafat...Ia sa-l critic eu public pe patron pt deciziile lui ( Min Sanatatii in cazul Raed...), sa vezi patronul ca imi da si marire de salariu...
        Bineinteles ca Basescu a avut o atitudine de mahalagiu intervenind la Irealitatea TV, dar mahalaua era inceputa de Raed...ce mintea ca Baselu privatizeaza SMURD-ul si Urgenta...cand colo la 112 vavusese grija Nenea Arafat si Nenea Nicolaescu sa privatizeze deja...Domnu Arafat a mintit cu lejeritate la televizor, iar pentru mine nu au efect Omagiile NYT, sau manifestatii facute din ura fata de Basescu....Ai mintit...m-am lamurit !!
        E clar, Jimmy...Ai mintit (nu tu...oricine MINTE) esti "icopatibiil" !
    • +1 (5 voturi)    
      unitatea coruptiei este "un costica"? (Duminică, 12 februarie 2012, 12:43)

      minus [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      Cum- Doamne iarta-ma -poate fi o fapta de coruptie faptul ca un Secretar de Stat conduce o Fundatie?

      Este interzis prin lege? NU.
      Este imoral? Nici gand! Fundatia NU poate dirija banii in buzunarul lui Arafat.
      Fundatia arata cat se poate de transparent cum cheltuieste banii.
      Majoritatea cheltuielilor se duc pe plata serviciului de transport aerian. Arafat VREA sa cumpere un avion, nu sa dea banii pe inchiriere iar Fundatia are un excedent (pe care neghiobii il numesc profit., inchipuindu-si ca Arafat se lafai in acei bani..) pentru ca strange bani pentru a cumpara un avion.

      Doamne, ce corupție ai descoperit, mai costica!

      PS. "costica" nu este unitatea de masura a coruptiei, este unitatea de masura pentru altceva....
      • -3 (3 voturi)    
        Pai ce Ioan Nelu Botis... (Duminică, 12 februarie 2012, 15:58)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui minus

        ...avea profit din Fundatiile nevestei ?!
  • -13 (19 voturi)    
    Nu este adevarat (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:46)

    gigi [anonim]

    Acest om este demn de dispret, deoarece a declansat revolta tututor paganilor fata de Domnul Presedinte Traian Basescu si a dus la demisia dragului nostru Domn Premier Emil Boc.

    Sa-l sustinem in continuare pe Domnul Presedinte Traian Basescu !
    • -4 (6 voturi)    
      Reply catre gigi (Duminică, 12 februarie 2012, 9:05)

      d0mu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      :D. nu imi vine sa cred ca ai scris ceea ce am citit mai sus; trebuie sa te plateasca bine
      • 0 (6 voturi)    
        Nu ma plateste nimenj (Duminică, 12 februarie 2012, 10:50)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui d0mu

        Iubirea mea pentru Domnul Presedinte Traian Basescu si pentru Unicul Partid Portocaliu este neconditionata. Ii sunt recunoscator Domnului Presedinte Traian Basescu pentru tot binele pe care ni l-a adus in acesti 7 ani si il voi apara chiar si cu pretul vietii.

        Sa traiti bine in continuare !
      • +2 (4 voturi)    
        pariu ca nu e pe bani (Duminică, 12 februarie 2012, 11:07)

        ginel [anonim] i-a raspuns lui d0mu

        e un misto de pedelisti si basisti in principal.
        de la ei a luat si minusurile alea.
        s'au prins ei ca lauda asta nu'i de bine ! :-)
  • +5 (15 voturi)    
    Respect (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 22:55)

    sica [anonim]

    Emotionant articolul din NY Times. Este incredibil ce poate sa faca un om cu munca si pasiune. Cu atat mai mare meritul atunci cand pleaca de la zero. Tot respectul pentru Raed Arafat.
  • +1 (13 voturi)    
    si ziaristii romani ce zic? (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:00)

    vladutz [anonim]

    Iata inca o dovada a diferentei majore dintre presa romana jucausa si cea serioasa. Niciodata nu am citit in Romania aceasta poveste impresionanta. Cu toate ca acest om traieste de atata timp printre romani si pentru romani. Mie mi-ar fi putin rusine daca azi as mai fi ziarist. Mi-ar fi rusine pentru aceasta lectie primita de la NYT si as avea ranit profund orgoliul. Bravo, NYT! Felicitari si Hotnews ca ne-a retransmis acest articol!
    • +2 (2 voturi)    
      daca nu stii, mai bine taci (Duminică, 12 februarie 2012, 8:51)

      george [anonim] i-a raspuns lui vladutz

      uite aici:

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9666229-fanaticul.htm
  • +6 (12 voturi)    
    Emotionant (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:03)

    padre_cosmin [anonim]

    Te coplesesc emotiile cand citesti viata si munca unui om deosebit asa cum este Raed Arafat. Te apuca nervii si rusinea cand stii prin ce l-au facut sa treaca autoritatile romane.
    • -1 (5 voturi)    
      L-au facut Secretar de Stat... (Duminică, 12 februarie 2012, 10:40)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui padre_cosmin

      ...in Ministerul Sanatatii...Tot Chiorul...Pe vremea lui Bombo , Nenea Arafat se plangea la Marele Ziarist Robert (de Niro si Dragon ) Turcescu...ca-i desfiinteaza SMURD-ul...
  • -5 (7 voturi)    
    ce stiu aia.... (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:22)

    elena [anonim]

    Arafat e de stanga si nu a creat Smurdul!
    • +2 (2 voturi)    
      şi eu (Duminică, 12 februarie 2012, 9:07)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui elena

      Şi eu sunt cu Dumnezeu şi nu mă duc la biserică!
  • +7 (9 voturi)    
    SMURD Story (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:28)

    kubbity [utilizator]

    ... cu riscul de a fi criticat că mă "repet".

    http://www.youtube.com/watch?v=N_eZjikMNC4

    Sunt fericit că nu am apelat la serviciile lor și sper să nu am nevoie, dar am încredere în ei!
  • +8 (12 voturi)    
    Respect! (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:34)

    Valahul [anonim]

    Tot respectul si recunostinta pentru domnul doctor Raed Arafat. Avem acum nevoie de cati mai multi oameni ca dumneavoastra. Ma inclin in fata dumneavoastra si-mi dau jos palaria! Va doresc sanatate multa domnule doctor!
  • +8 (12 voturi)    
    bravo (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:41)

    george [anonim]

    asta-i linkul catre articol:

    http://www.nytimes.com/2012/02/11/world/europe/palestinian-helps-romania-remake-its-emergency-care-system.html?pagewanted=1&_r=1

    Cand esti un profesionist adevarat, se duce vestea in lume chiar daca iti faci treaba intr-o tara mica.

    Respect RAED ARAFAT!
    • +4 (4 voturi)    
      Multumesc! (Duminică, 12 februarie 2012, 10:06)

      emil [anonim] i-a raspuns lui george

      Pentru link. Respect!
  • +9 (11 voturi)    
    Bravo Arafat!!! (Sâmbătă, 11 februarie 2012, 23:42)

    eu33 [utilizator]

    Putine persoane ca el in Romania un,un exemplu de urmat.
  • +6 (8 voturi)    
    Urgenta RO vs. SUA si alte parti (Duminică, 12 februarie 2012, 0:03)

    mx [utilizator]

    Ar fi trebuit inclus si urmatorul pasaj in rezumatul hotnews, ca tot e "pe rol" legea sanatatii:

    “At its best, the system is better than what we have, and at its worst it’s certainly still better than what exists in lots of the United States,” said Peter Gordon, an emergency physician at Bassett Medical Center in Cooperstown, N.Y., who worked over the course of nearly a decade with Dr. Arafat to help build the system.

    “His attitude is, ‘We can do it better than anywhere in the world,’ ” Dr. Gordon said. “It’s, ‘Let’s not be as good as the Germans, as good as the French, let’s be even better.’ ”
  • +4 (6 voturi)    
    ... si sa mai lasam nationalismul... (Duminică, 12 februarie 2012, 0:09)

    mx [utilizator]

    "THOUGH he became a Romanian citizen in 1998, the fact that he was an immigrant, working for an adopted country rather than his native land, added to the sense of selfless sacrifice. “Nobody is a prophet in their own house, in their own homeland,” Dr. Arafat said."
  • +5 (7 voturi)    
    o remarca despre SMURD in articol (Duminică, 12 februarie 2012, 0:15)

    Mortar [anonim]

    mi se pare important remarca asta din articol

    “At its best, the system is better than what we have, and at its worst it’s certainly still better than what exists in lots of the United States,” said Peter Gordon, an emergency physician at Bassett Medical Center in Cooperstown, N.Y., who worked over the course of nearly a decade with Dr. Arafat to help build the system. "


    sa stim si noi.
    • -1 (3 voturi)    
      TRADUCEREA, TRADUCEREA ! (Duminică, 12 februarie 2012, 10:34)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Mortar

      " In cele mai bune performante ale lui sistemul
      (medical romanesc...probabil cel de
      urgentza Smurd...cred ca acesta
      este sensul ...M2) este mai bun decat ce avem noi (in SUA), iar in cele mai slabe performante
      ale lui sistemul (romanesc)
      este cu certitudine mai bun decat ceea ce gasim in multe locuri din Statele Unite"
      *
      Ceva din Romania functioneaza mai bine decat la americani impune desigur o RRREFORRRRRMA...
      *
      In ultimii ani am avut treburi la serviciile ANCPI (agentia nationala de cadastru si publicitate imobiliara).
      Prin 2008 serviciile functionau onorabil - aveau personal suficient si se autofinantzau din taxele - destul de piperate - pe care le plateai.
      *
      A insa PRIMA REFORMA - regretatul Boc le-a luat autofinantzarea. Taxele - la fel de
      piperate se duc acum la Bugetul fara fund
      (si de acolo spre....asfalt....propaganda media ....masini de deszapezire....a nu acolo nu. ca merge si lopata strabuna sa dai tone de zapada ca sa nu te faca lenesh vreun utecist ).
      De la Buget Cadastrul mai frimeste doar firimituri din banii multi realizati.
      *
      Devenind "bugetari" cadastristii au intrat in reduceri repetate de personal (erau la Ministerul de Interne si decat sa dam afara din JANDARMII care ne apăra , mai bine facem A DOUA REFORMA la cadastru)
      *
      A TREIA REFORMA a fost in noiembrie 2012 cand cadastrul a trecut la ministerul lui UDREA:
      - pentru sicanarea diversilor primari adversi
      prin stoparea documentatiilor de constructii
      - pentru promovarea unei noi categorii de paraziti
      numiti auditori termici care isi iau "dreptul" purtator de comision oranj ca sa-ti dea un certificat perfect inutil de performantza termica...etc
      *
      Rezultatul acestor reforme il constata oricine are trebă zilele astea la Cadastru:
      - se sta la cate 5,6, 7 ore la cozi tip Ceausescu
      - lucrarile se fac cu mare intarziere
      - functionarimea nu mai e amabila ci obosita si cu capsa pusa.
      *
      Cadastrul s-a infiintat dupa 1989 nu e mostenit de la "statul comunist" . măi , Reformilă-fără-milă !
  • +6 (10 voturi)    
    Toata stima (Duminică, 12 februarie 2012, 0:37)

    Cristi [anonim]

    Toata stima ptracest OM
  • +6 (10 voturi)    
    felicitari! (Duminică, 12 februarie 2012, 0:49)

    blu3s0ul [utilizator]

    felicitari!
    pe cand mai multi romani ca Domnul Raed?
    • +1 (7 voturi)    
      Intrebarea e fireasca ! (Duminică, 12 februarie 2012, 4:44)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui blu3s0ul

      Raspunsul .......... ,este un pic mai greu. Dar opinia mea : sa scris ca doctorul Arafat face acest lucru din tinerete ,dela varsta de 15 ani , ca voluntar si cu mare pasiune . Concluzia ; RAED ARAFAT sa nascut pentru a vindeca oamenii. In scimb un numar mare de ROMANI au facut medicina, fiindca stiau ca la acel post vine plicul la buzunar, si cu destul de multi bani . Deci daca nu faci ( sau face )ceva cu pasiune 100% nu iasa nimic bun . Iar cu mazilirea doctorului de catre Basescu ; acolo presedintele a avut un asa zis BUN VOITOR ,care la sfatuit rau pe presedinte . A fost un BUN ROMAN , care tot la torpilat pe presedinte, ....scoatel din sistem , si a reusit prostul ! Dar spre noroc doar pentru un scurt timp !
  • +6 (8 voturi)    
    ok4tavi@rock.com (Duminică, 12 februarie 2012, 0:49)

    gicu [anonim]

    Nu mai ai vreo 29 verisori sa ne ajuti si-n alte domenii ? Noi ne miscam mai greu dar poate ........un bun exemplu.... Oricum , felicitari , nu te lasa infrant omule ! Esti un blazon ! Alooo ! Domnilor Tiri ..., Patri...( ca mi-e rusine sa va scriu intreg ) si care mai sunteti , luati aminte de la Raed Arafat (scris intreg ca nu mi-e rusine ) cand e randul vostru sa faceti ceva si pentru cei slabi ? Deja aveti burtile prea mari , stricati imaginile cu persoanele voastre ! Nu sunt " slab" dar altii ...Mai ganditi-va , " mosorul vietii " va e pe terminate , " tunurile" mai greu , sau pe terminte , in afara de Balc si MicRo nu mai e nimic ? Sanatate dle .Raed !
  • +3 (5 voturi)    
    onoare (Duminică, 12 februarie 2012, 2:26)

    Cristian Pinter [anonim]

    Domnul Raed Arafat a reusit sa faca ceea ce nu au putut face toate personalitatile politice si culturale din Romania....a scos din nou oamenii in strada !
    Omul acesta al lui Dumnezeu a dovedit ca poporul roman mai crede in ceea ce este bun, adevarat, onest, cinstit.
    Mai presus de atat romanii aparand cauza lui ...o cauza dreapta au demonstrat ca exista dreptate, adevar si recunostinta in sufletul lor.
    Prin modestia lui cred ca nu isi da seama ce a facut
    dar probabil ca va fi mai cunoscut in istorie ca si Basescu sau poate ca Basescu v-a fi cunoscut in istorie prin domnul Raed.
    TOATA STIMA SI RECUNOSTINTA UNUI ROMAN
  • +2 (8 voturi)    
    UNDE AU DISPARUT (Duminică, 12 februarie 2012, 3:42)

    evoque [utilizator]

    postacii portocalii?
    Nu il injura pe arafat?
    Cine din pdl are o asemenea imagine? NIMENI. NIMENI. Nu ca din alte partide ar fi mai breji.
    Insa facem referire la pdl pentru ca tatucul lor suprem a incercat ca si presedintii de colectiva sa distruga imaginea unui om. Si mai spun ca sunt de dreapta, sangele de comunist nu se face apa.
    • +3 (5 voturi)    
      asteapta putin, inca n-au primit indicatii (Duminică, 12 februarie 2012, 9:24)

      pantelimon [anonim] i-a raspuns lui evoque

      trebuie sa le dea sefii temele pe care sa atace, mai dureaza; sau fiind week end o lasa mai moale, ca n-are impact asa mare in restul media, poate fi si asta o strategie; oricum, din cate vad ai luat deja 2 minusuri, ca portocalii "nu doarme" niciodata, ei "e vigileti"!
      • +3 (3 voturi)    
        sa fie sanatosi (Duminică, 12 februarie 2012, 13:23)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui pantelimon

        si sa vina alegerile cat mai repede, tare curios sunt ce o sa se intample cu postacii dupa alegeri, pentru ca multi isi vor pierde painica de la gura.
    • -1 (5 voturi)    
      eu sint cu portocalii... (Duminică, 12 februarie 2012, 11:34)

      ovigeo [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      tot respectul pt. Arafat dar dincolo de profesionalismul dlui,reformarea sistemului medical si implicit a serviciului medical de urgenta consider ca ar fi o masura justa. Aparitia unor servicii medicale concurente aduce servicii si preturi mai avantajoase;prin urmare nu vad unde e problema!
      • +3 (3 voturi)    
        REFORMARE (Duminică, 12 februarie 2012, 13:21)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ovigeo

        acesta este cuvantul magic folosit se de nazisti care au dus germania in dictatura.
        Acum sa trecem la subiectul sanatatii ca de la demisia si reinscaunarea lui arafat, tatucu' basescu a gasit metoda de a se razbuna pe poporul roman, facand un guvern de securisti, probabil ca in curand o sa ne legitimam si cand mergem la toaleta.
        Legea sanatatii in romania trebuie schimbata si acest lucru cred ca il sustin majoritatea romanilor, insa schimbare schimbare da sa stim si noi monser.Nu?
        Dumneata vorbesti conform targovetilor "concurenta aduce servicii bla, bla". Crezi ca sanatatea cetateanului este o marfa? Sanatatea cetateanului trebuie sa fie bunul cel mai de pret al natiunii, iar daca dupa 7 ani de domnie presedintele tau vine si spune ca exista coruptie in sistem inseamna ca presedintele trebuie schimbat inaintea legii.
        Apoi sunt servicii medicale care pot fi duse in mediul concurential, insa URGENTA niciodata.
        Smurdul asa cum este conceput este foarte bine, trebuie dus pana la capat ce s-a construit prin smurd. Si chiar si aici, se vede in viata de zi cu zi, mai opereaza si altii precum BGS sau alte firme.
        Sunt multe de spus si multe de facut un lucru este clar basescu este incompetent si dovada clara este cazul ARAFAT.
  • +1 (9 voturi)    
    oare ar fi zis Raed ce-a spus Ungureanu? (Duminică, 12 februarie 2012, 4:11)

    platon [anonim]

    sa se deszapezeasca singuri romanii, de sub 3 metri de zapada?
  • -3 (3 voturi)    
    Lectie ! (Duminică, 12 februarie 2012, 4:28)

    spammerul [anonim]

    Sex, munca de acasa, bani pe gratis

    http://www.youtube.com/watch?v=N_eZjikMNC4

    Multumesc celui de mai sus ca mi-a dat linkul.
  • +2 (4 voturi)    
    trec peste rautatea americanilor (Duminică, 12 februarie 2012, 6:35)

    cucuruz [anonim]

    care traiesc intr-o lume cuantificata numai sub semnul $. ceea ce nu inteleg ei, e ca destinul unui om poate fi mare oriunde, nu numai la ei...
  • +4 (6 voturi)    
    fara comparatie (Duminică, 12 februarie 2012, 6:54)

    marius [anonim]

    un strain a muncit cu pasiune si devotament pentru tara asta iar un romin a vrut sa strice tot
  • +4 (4 voturi)    
    Si totusi... (Duminică, 12 februarie 2012, 7:10)

    pragmaticul [utilizator]

    Raed Arafat, absolut merituos, a avut oportunitatea unei functii publice decizionale sub recent schimbatul guvern, desi realizarile sale erau cunoscute cu multa vreme inainte.
    Acum OMUL ori a fost cooptat pentru calitatile lui, ori pentru credibilizarea sistemului si capital politic.
    Cert este ca la un moment dat a deranjat niste interese din preajma presedintelui, sau dupa cum se vorbeste pe la colturi, cineva a vrut sa privatizeze SMURD, adica sa-l cumpere pe mai nimic.
    Pentru Arafat si cetateni SMURD nu va fi niciodata de vanzare pentru ca e nepretuit, si mai mult, functioneaza din ce in ce mai bine asa cum a fost conceput. In fond cam singura asistenta functionala din Romania.
  • -4 (6 voturi)    
    arafat i-a facut cu pr-ul lui si pe aia dela nyt (Duminică, 12 februarie 2012, 9:24)

    hrp [anonim]

    ce nu stiti este ca la nyt in versiunea on-line intra si articole mai neimportante, unele trimise de catre departamente de pr.
    omu' asta de cand il stiu apare zilnic la tv, acum apare de mai multe ori pe zi. voi chiar nu va dati seama ca arafat asta va face din vorbe, e maestru in pr?
    avem atatia doctori de sute de ori mai competenti decat brancardierul arafat dar aceia nu au timp ca toata ziua sa stea pe tv pentru ca muncesc, salveaza vieti!
    cu tv-ul ajungi primar, vezi analfabetul ala de piedone care rasturna tarabele prin piete numai cand se filma, la fel si arafat secretar de stat. mi-e sila!
    • +5 (5 voturi)    
      e si in editia tiparita, in New York (Duminică, 12 februarie 2012, 10:32)

      john [anonim] i-a raspuns lui hrp

      ba e si in editia tiparita: "A version of this article appeared in print on February 11, 2012, on page A8 of the New York edition with the headline: Taking Care of His Adopted Country, One Emergency at a Time." iar articolele publicitare, sau de PR apar mentionate ca atare, in spatiul de publiciate in NYT, ceea cei nu este cazul articolului de fata. iar mie imi place sa-l vad si sa-l ascult pe Arafat, si as vrea sa cred ca in acelasi timp sunt mii de alti medici competenti, care-si fac anonim datoria, si care merita la randul lor respectul nostru, al tuturor.
  • -1 (5 voturi)    
    statuie (Duminică, 12 februarie 2012, 9:26)

    raed arafat [anonim]

    NY Times e un soi (soios?) de Scanteia de pe vremuri. E un ziar de stanga si dubios.. faptul ca este editat in SUA nu reprezinta o garantie..Si pt. ca tot s-au ridicat atatea osanale acestui arafat propun sa i se ridice o statuie mare ca in coreea de nord, sa ne incolonam si sa il preaslavim.. ca de.. tot ce-i romanesc e prost si ce-i de la aratafat sa alti straini e f. bun...slava tie arafat..allah akbar
  • -4 (6 voturi)    
    asta inseamna oare sa fii limitat? (Duminică, 12 februarie 2012, 9:38)

    banbina [anonim]

    daca construiesti un sistem care functioneaza , dar te opui altei constructii care va rivaliza cu a ta, la romani treaba asta se numeste eroism, la nemti se numeste competitie, iar la americani progres...
    • +3 (3 voturi)    
      nu s-ar zice (Duminică, 12 februarie 2012, 14:12)

      pierre [anonim] i-a raspuns lui banbina

      din ce scrie in New York Times nu s-ar zice ca americanii au ceva impotriva sistemului construit de Raed, as zice dimpotriva, ca il admira, chiar il gasesc superior a ceea ce au ei unele dintre United States. Si apoi daca ceva merge in sfarsit bine, de ce sa nu perfectionezi ce merge, inloc sa cheltuiesti banii aiurea, sa faci altceva, care poate va merge mai bine, dar poate nu? ce garantii ai ca intradevar va merge mai bine? eu n-as pune la capitolul garantii promisiunile politicenilor...
      • -2 (2 voturi)    
        ce garantii aveau aia care au plecat pe luna (Duminică, 12 februarie 2012, 17:27)

        banbina [anonim] i-a raspuns lui pierre

        sau altfel , daca smurdul ala e ok atunci tot sistemul trebuie facut de Arafat pentru ca asta inseamna sa ai garantia ca va functiona corespunzator;cum sistemul alalat era sustinut de basescu am imediat garantia ca va fi o tzeapa. D-ta ai lua de nevasta o femeie doar pentru ca-ti plac "ochii" ei?
  • +3 (3 voturi)    
    Culoare (Duminică, 12 februarie 2012, 10:09)

    Paul Atreides [anonim]

    Dupa cum observam, un OM care face ceva constructiv si bine, este respectat, admirat, luat ca si model FARA sa se stie sau sa conteze daca are vreo culoare politica sau nu.
    O intrebare retorica oarecum si cam "off topic"... oare de ce primarii, consilierii, etc sunt numiti politic? De ce nu putem avea administratii locale cu manageri adevarari, administratori scoliti pentru asta. Astia habar n-au cu ce se mananca cand vin in functie, iar dupa ce invata (daca sunt curiosi) sunt schimbati. Mie mi se pare o mare prostie complet ilogica asta. Partea politica in toata povestea asta nu face altceva decat sa inrautateasca lucrurile, si-anume ca opozitia nu o sa faca nimic altceva decat sa le bage bete in roate astfel incat sa poata demonstra cat de prosti sunt cei in functie, si tot asa...stupid si complet neconstructiv.
  • -1 (5 voturi)    
    Raed Arafat (Duminică, 12 februarie 2012, 10:43)

    costel [anonim]

    Un singur lucru nu-i place d-lui Arafat.CONCURENTA.
    • +3 (3 voturi)    
      tu esti oprescule? (Duminică, 12 februarie 2012, 11:00)

      coticuta [anonim] i-a raspuns lui costel

      asa s-a spus si cu alimentele..
      sa fie concurenta..
      si cumparam cele mai scumpe alimente di EU

      hai ..la munca...
    • -3 (3 voturi)    
      Uneori suntem prea credului. (Duminică, 12 februarie 2012, 11:12)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui costel

      Lipsa de concurenta va duce la cheltuieli mari,dar greu de comparat cu ceva si atunci porneste suspiciunea.Si suspiciuni sunt deja in sistem.Arafat se crede acum pe cai mari,crede ca lumea-l iubeste,dar prin toamna il vad tavalit prin scandaluri de coruptie.Nu pentru-ca ar fi el corupt,ci pentru-ca sistemul este si dupa scandalul creat sa creat o situatie in care nimeni nu mai intreba la SMURD de ce cheltui pantru una sau alta.Si oamenii au inceput sa profite de asta si sa-si faca mici afaceri.Si Arafat va intra in vartejul scandalurilor din Romania datorita incapatanarii lui.Concurenta ,te incurca,dar te si ajuta atunci cand ai o problema de bani.Poti spune,uite d-le si ceilalti au cheltuit tot la fel.
    • +2 (2 voturi)    
      varful degetului (Duminică, 12 februarie 2012, 17:03)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui costel

      apoi usor pana intra tot degetul, apoi mana toata, dar lasati fesele moi. Nu ti se pare ridicol sa creezi "concurenta" sistemului de urgenta al statului? Tu singur sa iti creezi concurenta. Etapa a doua ce ar fi? Desfiintare sistemului de urgenta apartinand de stat. Si a treia? Pai noua, patronii, nu ne convine sa intervenim in zone unde nu avem profit. Desfiintam aceste zone ca si sistemul de cai ferate care vor sa il vanda pe bucati dupa ce l-au supt. Sa vedeti apoi venituri nesimtite, pe buzunarul tau.
  • +2 (4 voturi)    
    mandrie (Duminică, 12 februarie 2012, 13:16)

    om normal [anonim]

    Pornind de la premiza ca dumneavoastra, comentatorii acestui articol, sunteti oameni sanatosi la cap,

    reactia antiarafat poate fi pusa doar pe seama unei doze imense de rautate si frustare.
    Am plans de emotie si bucurie ca realizarile unui ROMAN sunt atat de apreciate in afara Romaniei. Articolul din NYT nu numai ca este apreciativ asupra unei persoane, ROMANUL RAED ARAFAT, dar este apreciativ asupra unui sistem de urgenta pornit de la zero in Romania.
    Poate nu sunt bine informat, dar nu stiu de alt mecanism pur romanesc care sa fi fost de succes. Pana acum, doar indivizi cu minti sclipitoare au primit aprecieri, niciodata un sistem.

    Sau poate e gresita premiza de la inceputul comentariului............
  • -2 (2 voturi)    
    You, NYT smart ass (Duminică, 12 februarie 2012, 13:47)

    John M. [utilizator]

    tell me if you would give Victor Ponta your retirement money and then we'll talk !
  • -3 (3 voturi)    
    mda (Duminică, 12 februarie 2012, 14:13)

    etre [anonim]

    Articolul din NYT este scris de un roman si probabil citit doar de romani. Putea la fel de bine sa fie publicat in Click. Nu reflecta cu nimic opinia ziaristilor americani, nici macar nu reiese ca cineva din US a auzit de Arafat in afara de doctorul cu care a colaborat.
  • +1 (1 vot)    
    Raed Arafat (Duminică, 12 februarie 2012, 16:52)

    adrian [anonim]

    Rar ... din ce in ce mai rar asa perle de oameni. Ma intreb ce ii motiveaza cel mai tare ...
  • -3 (3 voturi)    
    sirop (Duminică, 12 februarie 2012, 19:01)

    argoman [utilizator]

    Un articol de telenovela.Arafat,cu izul sau oriental,a reusit sa pacaleasca o tara intreaga.Excesele sale de la SMURD se vor vedea in curand cand va veni nota de plata pentru salvari,elicoptere,avioane si multe altele.Plimbatul oamenilor cu ambulantele si mai nou cu elicopterele pentru toate banalitatile sau opusul,pentru cazurile pierdute se va transforma intr-o uriasa nota de plata pe umerii contribuabililor.Tot ce se intampla este o risipa irationala impusa de ambitiile unui sirian megaloman.Ar fi cazul sa opreasca cineva acest delir de grandomanie.
  • -2 (2 voturi)    
    cum spuneam... (Luni, 13 februarie 2012, 9:57)

    mary [anonim]

    Articolul din NYT este redactat cu ajutorul lui Mihai Radu - nu stiu cine este acesta, poate sa fie si RADU a lui MIhai, de exemplu.

    Interesant in articol este si interventia fostului militar - proaspat lasat la vatra dupa participarea sa in uniforma militara si cu declaratii belicoase la adresa reprezentantilor puterii...

    Cine nu a inteles, sa traiasca, cine a inteles - cu atat mai bine!

    Bafta!
  • 0 (0 voturi)    
    Parafrazanu-l pe NYT (Luni, 13 februarie 2012, 17:04)

    John M. [utilizator]

    Ia-ti da lui Antonescu pe mana fondul vostru de pensie?!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by