Numarul unic de urgenta 112 a fost apelat de 12,5 milioane de ori in perioada ianuarie-august, din care 73,3% au false, situatie care afecteaza buna desfasurare a activitatii acestui serviciu, a declarat directorul general al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), Marcel Opris, potrivit Mediafax.

"Practic, 9,19 milioane de apeluri sunt false, iar 3,34 milioane sunt reale. Serviciul 112 este foarte bine cunoscut in randul populatiei, care stie la ce este util, dar, in acelasi timp, datele statistice privind situatia apelurilor reflecta gradul de educatie si comportamentul cetatenilor acestei tari", a adaugat Opris.

Din totalul apelurilor reale, aproape un milion au vizat Politia, iar peste doua milioane Ambulanta, potrivit datelor STS.

Operat de STS, serviciul de urgenta 112 a fost lansat la nivel national in aprilie 2005, in urma unei investitii de 40 milioane de euro, si a avut ca furnizor principal compania suedeza Ericsson, care a livrat aplicatia software si echipamentul necesar conectarii centrelor de preluare a apelurilor si agentiile dispecer.

Serviciul 112 are peste 700 de angajati, din care circa 600 sunt operatoare.