Secțiune susținută de MedLife

ORDIN Profesorii şi directorii școlilor, obligaţi să-şi ia concediul în vacanţele elevilor / Ministerul taie din zilele de odihnă ale directorilor / Sindicat: "O bătaie de joc"

de Andreea Ofiteru     HotNews.ro
Miercuri, 6 februarie 2019, 15:19 Actualitate | Educatie


Catalog
Foto: Agerpres
Profesorii, directorii şcolilor şi inspectorii din România vor trebui să-şi planifice concediile din timp şi să le efectueze în timpul vacanţelor şcolare. Mai mult, directorilor li se taie din perioada concediului. Totul, potrivit unui ordin al ministrului Educaţiei pus miercuri în dezbatere publică. Marius Nistor, preşedintele Federaţiei "Spiru Haret", a declarat pentru HotNews că ordinul e "o bătaie de joc la adresa directorilor care au dat concurs pentru post".

În normele metodologice existente din 2011, numai personalul de conducere din inspectorate îşi efectua concediul de odihnă conform Codului Muncii, adică 25 de zile de concediu de odihnă. Acum, în această categorie intră şi directorii de şcoală. Marius Nistor, preşedintele Federaţiei "Spiru Haret", a declarat pentru HotNews că ordinul e "o bătaie de joc la adresa directorilor care au dat concurs pentru post".

De asemenea, în ordinul pus în prezent în dezbatere publică scrie că, în fiecare unitate de învăţământ, consiliul de administraţie se va asigura că toată lumea, de la profesori până la directori, îşi va efectua concediul de odihnă în perioada vacanţelor şcolare. Totuşi, consiliul de administraţie se va asigura că există suficient personal pentru examenele naţionale.

Ordinul pus în dezbatere publică pentru 10 zile arată că efectuarea concediului de odihnă se va realiza în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului. Această programare se face până la sfârşitul anului calendaristic pentru anul şcolar următor.

CITEŞTE AICI ORDINUL pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învăţământ, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5559/2011

Potrivit ordinului, salariatul este obligat să efectueze în natură concediul de odihnă în perioada în care a fost programat, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege sau atunci când, din motive obiective, concediul nu poate fi efectuat.

Profesorii şi directorii pot fi rechemaţi din concediu de către superiori, dar numai în scris. Iar inspectoratele generale vor verifica anual rechemările din concediu şi le vor transmite Ministerului Educaţiei.

Sindicat: "O bătaie de joc la adresa directorilor care au dat concurs"

Reprezentanţii profesorilor spun că ordinul pus în dezbatere publică reduce de fapt concediul de odihnă al directorilor de şcoală numiţi prin concurs. Ei nu vor mai avea concediu de 62 de zile aşa cum prevedea legea educaţiei, ci numai 25 de zile conform Codului Muncii.

"Directorii sunt asimilaţi ca profesori, ei fac parte din unitatea de învăţământ, intră pe Legea Educaţiei. Ceea ce face acum Ministerul Educaţiei este o bătaie de joc la adresa directorilor, care sunt puşi să-şi ia 25 de zile de concediu de odihnă, şi nu 62 de zile cât aveau până acum. Cu alte cuvinte, directorii nu mai sunt consideraţi cadre didactice. Este o dovadă de dispreţ la adresa directorilor care au susţinut concurs pentru post", a declarat Marius Nistor pentru HotNews.


Ministerul Educaţiei a trimis recomandare din septembrie 2018

Ordinul pus în dezbatere publică vine în contextul în care în septembrie 2018, Ministerul Educaţiei a trimis o notă prin care le recomanda profesorilor şi directorilor să-şi ia concediu în vacanţă pentru a putea efectua cele 62 de zile de concediu de odihnă prevăzute de lege.

Ministerul Educaţiei arăta în nota din septembrie că a primit multe cereri de compensare în bani pentru concediile neefectuate la timp, mai ales din partea profesorilor care ies la pensie şi a celor care ies din sistemul de educaţie, care au dreptul să-şi ia banii pe concediu neefectuat în ultimii 3 ani.

CITEŞTE AICI RECOMANDAREA TRIMISĂ DE MINISTERUL EDUCAŢIEI ÎN SEPTEMBRIE 2018

"Conform legii, fiecare persoană care lucrează în învăţământul preuniversitar are dreptul la 62 de zile de concediu de odihnă. Directorii au obligaţia să facă în decembrie planificarea pentru anul următor. S-a împământenit o practică să nu-ţi faci concediul şi atunci a fost trimisă recomandarea ca în perioadele vacanţelor profesorii să-şi ia concediul. Nota pe care am trimis-o în septembrie a fost cu titlu de recomandare. Nu se întâmplă aşa la directori că n-au cum să-şi facă 62 de zile de concediu. În prezent, în Edusal, poţi să-l chemi pe cel de care ai nevoie şi să-l plăteşti", a spus Florin Lixandru, secretar de stat în învăţământul preuniversitar.

Reprezentanţii profesorilor spun că recomandarea trimisă de Ministerul Educaţiei în septembrie anul trecut ca toată lumea să-şi facă zilele de concediu în vacanţele elevilor este un abuz.

"Din punctul nostru de vedere este un abuz. Până la urmă planificarea concediilor de odihnă se face prin consiliul de administraţie. E anormal să îi obligi pe directori să-şi ia concediu de odihnă, dar să aibă activităţi în perioada respectivă. Mai ales în liceele tehnologice nu poţi să-l trimiţi pe director în concediu, pentru că fără prezenţa lui şi fără semnătura lui nu se poate desfăşura activitatea în liceu", a spus Marius Nistor.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

















38901 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    :) (Miercuri, 6 februarie 2019, 15:38)

    bugeacvera [utilizator]

    Va fi valabil oare și pentru educatori?
    • +8 (8 voturi)    
      Meditatii (Miercuri, 6 februarie 2019, 23:28)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui bugeacvera

      Daca profesorii fac meditatii in vacanta se pune ca zi de lucru decontata de stat ? Intreb pentru ANAF ..

      Cine ar fi crezut ca un Guvern de Analfabeti va face ceva util pentru Invatamantul Românesc ?

      Andronescu a fost de vreo 3 ori ministra si n-a facut nimic pentru elevi si profesori, s-a jucat de-a manualul unic, a dat drumul la fabricile de diplome si si-a luat partea.
  • +17 (23 voturi)    
    Pana acum nu era asa? (Miercuri, 6 februarie 2019, 15:42)

    Martinezu [utilizator]

    tare!
    deci vine copilul din vacanta inapoi la scoala si intra profesorul in concediu de odihna.
  • +19 (29 voturi)    
    62 de zile de concediu?! (Miercuri, 6 februarie 2019, 15:54)

    mr_mojo [utilizator]

    De 3 ori mai mult decat un palmas. Pai eu zic ca salariile din invatamant calibrate la durata anului in invatamant sunt de fapt uriase. 62 de zile sunt 12 saptamani adica 3 luni pe an de concediu.

    In alta ordine de idei e amuzanta fraza: "Profesorii şi directorii pot fi rechemaţi din concediu de către superiori, dar numai în scris."
    Si daca esti in Insulele Cayman cum si cand ajunge scrisoarea si la ce adresa?
    • +4 (4 voturi)    
      Simplu (Miercuri, 6 februarie 2019, 17:07)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Nu ti se da aprobare de concediu pana nu lasi o adresa din Insulele Cayman, unde poti fi contactat.;)
    • -3 (11 voturi)    
      fiecare meserie (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:38)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Nu e chiar asa.

      Se presupune ca folosesti mult din timpul tau pentru a te pregati pentru lectie, Cam cu 20-40% mai mult decat durata orelor.

      In plus, orele la clasa sunt clar continuu solicitante si desigur ca asta duce la o durata de odihna mai mare.

      ////

      Nu as dori sa aud despre diverse cazuri de profesori care nu isi fac orele etc, Aceasta chestiune tine de directori. Daca directorii accepta anumite derapaje asta vine din legislatia complet aiurea si mai ales dintr-un cadru socio-economic general favorabil delasarii.

      Dar pana la rezolvarea acestei sitautii, retineti totusi va rog ca durata concediului este cat se poate de justificata,

      ///

      Puteti sa incercati si pe piele proprie, ca suplinitor de exemplu, sau sa "predati" in cadrul sapatamanii Scoala Altfel. Sunt convins ca imi veti da drepatate.
      • +6 (6 voturi)    
        Pregatirea pentru ore se face in timpul anului (Joi, 7 februarie 2019, 11:12)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Nu in vacanta.
        Din cauza acestei pregatiri profesorii au 20-30 de ore pe saptamana (cei care lucreaza din greu); restul pana la 40 ar trebui sa intre la aceasta pregatire.
        Bun, apoi avem vacantele scolare in care nimeni nu pregateste nimic, corect? Ceva comisii de BAC, examene, poate o corijenta daca dl. Profesor a fost neinspirat si cam atat.
        Nu inteleg gradul de surmenare aparut la profesori care sa justifice cele 62 de zile de concediu.
        Il putem poate justifica la medici (cei care opereaza), militari in exercitiu etc. dar nu la profesori.
        • -1 (1 vot)    
          mai mult (Joi, 7 februarie 2019, 12:14)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

          Veti intelege daca veti preda.

          ///

          Si in vacantele scolare profesorii lucreaza, Sunt multe lucruri de facut si atunci: laboratoare de aranjat (unde e cazul), pregatit material didactc. etc. etc.

          Nu imi spuneti va rog ca sunt unii care nu fac asa ceva. Sunt convins ca sunt si persoane dezinteresate. Dupa cum sunt si persoane care in concediul pe care il criticati citesc ceva de specialitate, pregatresc diverse modele etc.

          ///

          Pe scurt, o asemenea meserie nu se poate face "la norma".

          Iar durata concediului este pana la urma o chestiune secundara.

          Dar, de asta tot spun ca educatia privata ar trebui lasata in pace in ce priveste pregatirea profesionala, programul de lucru etc. In prezent educatia privata este o copie a celei de stat.
          //
          Problema fundamentala nu e durata concediului ci rigiditatea cadrului educativ national.
    • +1 (9 voturi)    
      Fa-te profesor! (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:46)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      .
      • -3 (7 voturi)    
        Sunt profesor (Joi, 7 februarie 2019, 9:13)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

        Pe langa ora, corectstul lucrarilor, temelor, etc imi ia cam 20% nr de ore din semestru. Ma refer la ora in sensul dat de ceas.

        Un numar dublu de ore il aloc pentru a studia mai departe, pt examene de certificare.

        DAR: nu lucrez vinerea, lunea incep la pranz, miercurea termin la pranz. Martea si joia insa am de la 8 la 20 ore.

        Prin modul in care fac bani si cat fac eu sunt si eficient si multumit. Nu sunt membru de sindicat, nu am fost iar in IT daca vreau un job il gasesc in o zi.
        • +3 (5 voturi)    
          Studiul pentru certificare este pe timpul (Joi, 7 februarie 2019, 11:29)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

          tău, nu pe banii statului. Ce studiezi mai departe? Se schimbă programa anual?
          • +1 (1 vot)    
            mai multe (Joi, 7 februarie 2019, 12:20)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui prec

            Nu programa. Ci clasa se schimba.

            Nu faci ore la fel indiferent de clasa.

            Cateodata da, chiar si programa se schimba.

            Meseria de profesor nu se rezuma la predare.

            ///

            In unele tari exista "saptamana parintilor" - parintii predau lectii chiar ei la clasele copiilor lor.

            Din pacate nu exista in Romania specializarea de profesor la universitate, ca atare. A exista inainte de 89 (desi limitata), dar a fost inlocuita cu tot felul de bazaconii si traznai.
          • 0 (2 voturi)    
            Programa o fac eu (Joi, 7 februarie 2019, 14:51)

            Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui prec

            Si e bazata pe tehnica si tehnologii de ultima ora. Si nu, nu le-am stiut din uter. Su evident ca e in timpul meu neplatit. Nici macar nu ma plangeam. Ai idee cum au evoluat centrele de date in ultimii 5 ani?
            • -1 (1 vot)    
              nu (Joi, 7 februarie 2019, 21:34)

              Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

              Nu faceti nicio programa.

              Ori nu sunteti profesor, ori nu stiti despre ce e vorba.
              • 0 (0 voturi)    
                Programa pe materiile mele (Vineri, 8 februarie 2019, 1:18)

                Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

                Eu o propun, se cumuleaza cu programele celorlalti sefi de catedre si acestea sunt planul de studii pe 5 ani care se acrediteaza la minister. Stimate: nu predau la gradinita!

                Si prin lege, pot modifica / actualiza maxim 20% din continut anual, in aceasta perioada.

                Si nu, nu sunt profesor. Doar conferentiar. Aici ai dreptate.
    • +5 (7 voturi)    
      Profesorii ... (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:48)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      ...nu isi fac concediile in insulele Cayman.Acolo merg politicienii analfabeti din guvern si parlament.
    • +8 (8 voturi)    
      Ai perfecta dreptate. Eu stiam ca sunt doar (Miercuri, 6 februarie 2019, 20:30)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      52 de zile lucratoare. Este evident ca aceste zile nu se pot realiza, pentru ca sunt admiteri, trepte, examene, corijente, sesiuni de toamna in universitati. Ca urmare se fac tot felul de artificii, esti bagat in concediu de Paste, de Craciun si sunt perioade in care figurezi in concediu dar faci activitate mai mult decat in timpul anului. Iar un director are indemnizatie babana ca director, de ce ar avea si el 62 de zile de concediu, el trebuie sa se ocupe de binele scolii si cand ceilalti profesori sunt in concediu. In SUA profesorii au 2 luni libere, dar in cele doua luni nu iau salarii, nu sunt, pur si simplu, angajati, nici contributii la pensii, nici venit. Deci, stimati directori, ciocu mic.
    • -5 (11 voturi)    
      vino si preda tu (Miercuri, 6 februarie 2019, 21:18)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      ce pot sa spun, vino si preda tu daca tot te pricepi
  • +6 (12 voturi)    
    pai ce ma?! (Miercuri, 6 februarie 2019, 16:02)

    liviu_ [utilizator]

    credeati ca sub psd aveti democratie?!
  • +16 (18 voturi)    
    Ar fi maxima sa-si ia concediu in afara vacantelor (Miercuri, 6 februarie 2019, 16:16)

    Maspp [utilizator]

    Adica normalitatea nu mai e ceva normal in Romania ?
  • +11 (13 voturi)    
    ? (Miercuri, 6 februarie 2019, 16:18)

    Dedalus [utilizator]

    Bine, dar concediul doar in vacanta se subintelegea.
  • +10 (10 voturi)    
    mda (Miercuri, 6 februarie 2019, 17:08)

    craciunovi [utilizator]

    Am multe cunostinte cadre didactice. De fiecare data cand le "invidiam" pentru perioadele lungi de vacanta, ei imi spuneau ca nu trebuie sa inteleg ca au un concediu atat de mare. Si ca de fapt in vacante, se fac alte activitati conexe.
    Acu aflu si eu ca de fapt chiar au concediul egal cu perioada vacantelor.
    Presupun ca e un mod de completare a veniturilor, foarte multi dintre profesori urmarind compensarea in bani a concediului neefectuat.

    Oricum, desi ma consider informat, sunt socat de faptul ca pana acum nu am stiut ce concediu au de fapt cadrele didactice.
    • +3 (3 voturi)    
      capra (Joi, 7 februarie 2019, 8:54)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui craciunovi

      Concediul scriptic e una, cel real e altceva.

      Lucrurile difera de la caz la caz, cum am spus si mai sus.

      Fiecare cunoaste cate un profesor care...

      ///

      Sa fim insa seriosi, chiar isi inchipuie cineva ca se lucreaza in Romania in asa fel incat sa se justifice un concediu?! Mare sau mic.

      Mai e mult pana la acea situatie. deocamdata, lenesi , slab pregatiti, iresponsabili - cam asta e imaginea muncitorilor din Romania.

      Ca noua ne palce sa ne consideram buricul Pamantului, si ca am avea muuult mai multe drepturi decat primim, asta e alta treaba.

      Tine de tinutul cozii in sus.
  • +6 (6 voturi)    
    Acum inteleg... (Miercuri, 6 februarie 2019, 17:35)

    abisala [utilizator]

    cum profa de franceza poate lipsi atat de la scoala. Lol, isi ia concediu legal... Si eu care, in prostia mea, ma gandeam ca da vreo spaga undeva sa aiba totul in regula.
  • +2 (6 voturi)    
    e normal sa fie in vacante (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:09)

    jorj_bv [utilizator]

    Inteleg ca pot fi exceptii, gen urgente in familie: decese, boli ale unor apropiati care au nevoie de sprijin in anumite zile
    Dar implicit trebuie sa fie programate in timpul vacantelor
  • +7 (7 voturi)    
    directorul lui peste (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:10)

    jorj_bv [utilizator]

    are un adjunct, care trebuie sa aiba aceeasi pasta in pix
  • +6 (6 voturi)    
    scoala din varful dealului (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:11)

    jorj_bv [utilizator]

    Cine verifica prezentele in timpul vacantelor?
    • +3 (3 voturi)    
      comunitatea (Joi, 7 februarie 2019, 8:55)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Sa nu fim obsedati de control si verificare.

      In multe situatii la scoala din varful dealului se face mai multa treaba (la ore si in vacante) decat la cea din buricul Bucurestiului. Si nu controleaza nimeni.
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:27)

    mihai_mi [utilizator]

    62 de zile de concediu??? 62??? Woooow!!!
    • -1 (1 vot)    
      sa stam stramb si sa judecam drept (Joi, 7 februarie 2019, 12:23)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

      E clar ca nu stiti despre ce e vorba in invatamant.

      Dar, ca idee generala, chiar credeti ca Dvs. personal, acolo unde lucrati, chiar aveti un concediu justificat?

      Sa-mi spuneti si mie daca lucrati 8 ore pe zi. Cand mergeti la toaleta vi se scade timpul din durata zilei de munca? Asa ar trebui. nu?

      Cand vorbiti la telefon in interes personal scoateti durata respectiva din durata zilei de munca?

      ///

      Intotdeuana fiecare considera ca el munceaste prea mult si toti ceilalti prea putin.
      • 0 (0 voturi)    
        Stimate Dedalus (Vineri, 8 februarie 2019, 1:27)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Eu unul consider ca muncesc eficient si sunt remunerat pe ceea ce fac. Orele pe care le am sunt doar o parte a ecuatiei si sunt singura normata. Restul nu e normat si, iata, imi permit sa stau si sa comentez pe net. Iar daca eu am gasit pe cineva care sa ma plateasca in acest timp inseamna ca ori sunt mai rapid ca ceilalti, ori seful e un fraier. Ambele situatii insa imi convin de minute.
  • +7 (7 voturi)    
    sărăcuții (Miercuri, 6 februarie 2019, 18:49)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    :)))))))))))
    votați PSD în continuare!
  • +7 (7 voturi)    
    Foarte bine. Nu le plângem de milă. (Miercuri, 6 februarie 2019, 19:00)

    prec [utilizator]

    Au vrut funcții, au funcții.
  • 0 (8 voturi)    
    Minciuni (Miercuri, 6 februarie 2019, 19:48)

    wintershadow [utilizator]

    Si pana acum profesorii isi puteau lua concediu doar pe perioada vacantelor scolare, ceea ce este oarecum logic.
    Ce se omite in articol este ca in cele 62 zile de concediu sunt incluse si weekendurile, oricat de aberant suna. Daca un profesor doreste CO luni-vineri de exemplu, trebuie sa-si ia 7 zile, nu 5 cum ar fi normal.
  • +6 (8 voturi)    
    ! (Miercuri, 6 februarie 2019, 20:32)

    tudorr [utilizator]

    Gata baieti, incep taierile! Bafta! V-a durut undeva l-a vot, ati avut niste super mariri de salarii ( cam cat rata inflatiei) :)) Vedem ce urmeaza, ca doar suntem pe crestere economica :)))
  • +2 (2 voturi)    
    In companie privata (Joi, 7 februarie 2019, 12:07)

    Cuca [utilizator]

    Eu am pe hartie 21 de zile de CO pe an. Intreaga companie are exact atat - 21 de zile. Indiferent de varsta sau vechime.

    In plus, nu le pot lua pe toate - nu am voie sa iau mai mult de o saptamana legata, ca nu are cine sa ma inlocuiasca.

    De exemplu pe anul trecut mi-a ramas un numar de 18 zile (anul trecut mi-am luat din zilele ramase de acum doi ani). De ce nu-mi pot lua toate cele 21 de zile ? Pentru ca nu se poate, de-aia. E nevoie sa vin la servici. Nu are cine sa imi tina locul.

    Asta e lumea reala. Asa ca, domnilor profesori, ciocu' mic !
    • 0 (0 voturi)    
      Tie ti se incalca drepturile si iti place (Joi, 7 februarie 2019, 13:02)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Faptul ca nu te lasa sa iti iei mai mult de o saptamana legata e ilegal. Cat despre faptul ca "asta e lumea reala", esti din nou manipulat de sefi: o firma serioasa gaseste solutii sa le ofere angajatilor mai mult de o saptamana de concediu la un moment dat. Se intampla in toate multinationalele si companiile civilizate.
    • 0 (0 voturi)    
      imi pare rau (Joi, 7 februarie 2019, 21:39)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Asta e tipic la romani,

      In loc sa se gandeasca sa le fie lor mai bine, se gandesc cum sa faca sa le fie si altora la fel de rau.

      ///

      Daca nu va convine concediul, luptati pentru unul mai lung. Sau schimbati-va locul de munca.

      Sau schimbati-va profilul.

      Sau faceti-va patron.

      Sau orice altceva, sa va fie mai bine.

      Si ar fi in ordine. Dar Dvs, vreti sa le fie si altora rau.

      ///

      Si nu cumva sa mi-o serviti pe aia cu "din impozitele mele". Pentru ca nu e vorba in invatamant despre cat are fiecare concediu, ci despre ce efort depune. Iar efortul ala nu se masoare in cat de putin concediu ai.

      ///
      Si eu am criticat profesorii de nenumarate ori, Si chiar foarte dur. Dar niciodata nu mi-a dat prin cap ideea rosu-comunista de a le numara zilele de concediu.

      Este natural sa critici ce nu merge bine, dar este de o abjectie nemasurata sa le ceri altora sa le fie de rau cat iti este si tie.
    • 0 (0 voturi)    
      Stimata doamna Cuca (Vineri, 8 februarie 2019, 1:24)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Sper ca ceea ce faceti la serviciu este pasiunea vietii dvs, ca va distrati efectiv muncind, ca descoperiti lucruri noi, oameni interesanti, etc.

      Daca munca insa va streseaza si nici nu va puteti lua concediu cum vreti va intreb sincer: ce faceti acolo? Asta in afara ca sa ii imbogatiti pe sefii care vor lua bonus ca munca e terminata la timp.

      Sa nu imi spuneti ca salariul. Munciti ca sa traiti bine, nu traiti ca sa munciti bine.

      Mult noroc!
  • +1 (1 vot)    
    Hahaha!! (Joi, 7 februarie 2019, 13:07)

    andipetre [utilizator]

    Imi povestea chiar acum o saptamana un prieten despre o intamplare de la scoala lui fiu-sau (e la gimnaziu), care l-a revoltat enorm. Cica directorul scolii a inceput sa ii umileasca la ora pe elevi spunandu-le cat de lenesi si prosti sunt ei si cat de mult lucreaza el, ca profesor si director in acelasi timp, cum se trezeste el la ora 5 sa munceasca asiduu pentru niste elevi netrebnici.

    Hahaha, acum marele domn director o sa aiba ocazia sa arate cat de mult ii place realmente munca, n-o sa mai aiba 60 de zile de concediu in care sa isi pregateasca textele dispretuitoare cu care ii infiereaza pe copii.
    • 0 (0 voturi)    
      uite asa (Joi, 7 februarie 2019, 21:42)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Ce legatura are!?

      Directorul este cat se poate de vinovat daca le-a spus copiilor asa ceva. Locul lui acolo nu e sa se justifice in fata elevilor ci sa ii invete.

      Dar treaba asta nu are absolut nicio legatura cu zilele de concediu! Credeti ca daca ar avea 2 zile de concediu ar fu mai bine?

      ////

      A, poate v-ar crea o imensa placere sadica ideea ca directorul sufera.

      Cu rgret va anunt insa ca sadismul Dvs nu-i va folosi copilului. Cel mult il va face la fel de sadic ca si pe Dvs. Daca va gasi unde sa lucreze ca sadic, e OK,
  • 0 (0 voturi)    
    cauza cauzelor (Joi, 7 februarie 2019, 21:51)

    Dedalus [utilizator]

    Este jalnica ferocitatea cu care comentatorii s-au napustit in profesori penrtru cele 62 de zile de concediu.

    La articolele despre continutul educatiei nu se inghesuie nimeni.

    In acest fel nu vom scoate scoala romaneasca din marasm in veacul vecilor.

    ////

    Solutia este acceptarea diversitatii scolilor in paralel cu transparenta totala a preocesului de invatamant.

    Nu trebuie sa confundam programa cu procesul de invatare. Sunte nenumarate variante in care se pot atinge obiectivele din programa.

    Noi insa ne incapataman sa gasim acea unica si minunata modalitate care sa se potriveasca tuturor.

    Fiecare ar vrea ca profesorii sa fie scalvi, sa se supuna in toatalitate tuturor dorintelor parintilor, tuturor in acelasi timp. In cuvintele "in acelasi timp" sta eroare.

    Asa ceva - sa multumesti pe toata lumea - nu se poate!

    ///

    Diversitatea scolior ar conduce la orientarea parintilor catre soclile preferate: cei care vor indopare - sa gaseasca scoli cu indopare. Cei care vor cu relaxare - sa gaseasca cu relaxare.

    Si mai departe - scoli care asigura salarii mari dar concedii foarte scurte, altele care iti dau concediu si timp liber cat doresti, dar salariu foarte mic etc etc etc.

    ///

    Dar socialismul romanesc nu accepta diveristatea. Cetateniii trebuie sa fie toti la fel, daca se poate sa manace aceleasi lucruri, sa mearga la acelasi tip de scoala samd.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version