Oana Moraru, consultant educațional: Aveți un copil care tocmai a intrat la un liceu de elită? Iată ce l-ar putea aștepta

de R.P.     HotNews.ro
Miercuri, 20 iunie 2018, 11:24 Actualitate | Educatie


Oana Moraru
Foto: Facebook
​“Aveți un copil care tocmai a intrat la un liceu de elită? V-ați bucurat de media lui bună și ați spus-o cu mândrie tuturor? Iată ce îl așteaptă”, scrie Oana Moraru, pe pagina sa de Facebook. Consultant educațional și fondator al unei școli private, Moraru trage un semnal de alarmă referitor la calitatea pregătirii cadrelor didactice,   indiferent dacă predau la școli particulare sau la școli de stat. “Mulți predau mult, ermetic, de regulă cu spatele la copii. Dau teste din ce nu au lucrat la clasă, ca să își câștige renumele de profesori exigenți și serioși”, scrie aceasta, cu referire la profesori din școli de renume.

“Vă veți pune repede pe treabă: încă din primele două luni de clasa a IX-a o să începeți să căutați 2-3 meditatori buni. Vă veți minți că faceți asta ca să susțineți excelența unei astfel de clase unde ați intrat cu greu. De fapt, veți susține cu banii personali lipsa de pregătire pedagogică și responsabilitate a celui de la catedră”, continuă Oana Moraru. (N.R.- Industria meditatiilor duduie și în școlile particulare)

Citește mai jos textul integral scris de Oana Moraru, pe pagina sa de Facebook:

"Aveți un copil care tocmai a intrat la un liceu de elită? V-ați bucurat de media lui bună și ați spus-o cu mândrie tuturor?

Iată ce îl așteaptă (pe majoritatea, că sunt și excepții sau cazuri de ”random excellence” cum le spune T. Wagner):

- o trupă de 15-17 profesori care se mândresc cu titulatura lor la liceu ”de elită”. Din această pricină, mulți predau mult, ermetic, de regulă cu spatele la copii. Dau teste din ce nu au lucrat la clasă, ca să își câștige renumele de profesori exigenți și serioși, care oferă, cu zel și entuziasm, multe note de 3 și 4. De aceea, vă veți pune repede pe treabă: încă din primele două luni de clasa a IX-a o să începeți să căutați 2-3 meditatori buni. Vă veți minți că faceți asta ca să susțineți excelența unei astfel de clase unde ați intrat cu greu. De fapt, veți susține cu banii personali lipsa de pregătire pedagogică și responsabilitate a celui de la catedră. Vă veți prinde târziu de asta, pentru că cel puțin jumătate de an veți fi încă euforici și mândri de nota de la Capacitate.

- alți câțiva profesori care întârzie mereu la oră, și care, spre relaxarea tuturor, își mai iau și 20 de minute să strige catalogul. Ăștia dau note pe proiecte gen copy-paste din online, note pe ochi frumoși sau din burtă. De ei o să vă placă pentru că ridică media puiului fără să știe nimeni ce și cum.

- unul sau doi realmente țăcăniți, cu probleme diagnosticabile, dar nerecunoscute de școală decât, eventual, prin ridicări de umeri de tipul ”și pe cine altcineva să punem, că nu avem?!”. Despre ăștia o să bârfiți acasă și o să vă amuzați fără să înțelegeți tragismul situației pentru că sunteți încă preocupați să vă mândriți.

- unul sau doi care cred sincer că materia lor este cea mai importantă din lume și care o să îl chinuie pe ăsta micu` rău de tot, cu toceală de 3 săptămâni și nopți nedormite pentru un amărât de 5. Veți înghiți cu curaj pentru că vă veți spune că, deh, așa e la un liceu bun - greu!

Partea proastă e că vor fi 6-7 ore pe zi petrecute de copilul tău cu oameni plictisiți, funcționărești în atitudine, fie detașați complet de ce spun sau scriu pe tablă, fie atât de pătrunși, că nimeni nu-i înțelege. Veți băga bani în copil încă 4 ani, neștiind exact de ce și pentru ce. Dar, spre alinarea dvs., veți avea ocazia să spuneți prietenilor și rudelor numele liceului, cu mândrie, încă 4 ani de acum încolo.

Partea bună e că veți da și de maxim 1-2 profesori buni sau bunicei, deschiși la suflet și interesați de copii.

Cea mai reală formă de rezistență și supraviețuire, însă, o vor crea tot copiii, colegii ăștia buni care vor înțelege după numai 2 săptămâni despre ce e vorba și vor căuta să își trăiască bucuria de viață între ei, în pauze, în afara liceului.

A, și vă rog să nu comentați despre excepțiile care sunteți. Știu că există. Dar nu ele creează viitorul acestei țări. Îl creează adormirea asta majoritară și îl perpetuează mândria noastră penibilă în jurul notelor, fără să ne uităm pentru ce anume competență de viață a fost ea acordată.

N. Red: Oana Moraru este consultant educațional în domeniul învățământului privat preuniversitar, fondator și manager al Școlii Helikon și a fost membră a unui grup de experți pe curriculum format în 2016 de ministrul de atunci Adrian Curaj. 


Citeste mai multe despre   

















12174 vizualizari

  • +9 (15 voturi)    
    Exact asa am patit si eu (Miercuri, 20 iunie 2018, 11:41)

    IoDac [utilizator]

    Exact asa am patit si eu cu fiul meu si cu un liceu de elita din Timisoara.

    Complet de acord cu articolul si imi pare rau de starea in care a ajuns invatamantul...
    • 0 (2 voturi)    
      Explicatie (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:43)

      gigiduru_ [utilizator] i-a raspuns lui IoDac

      Elita e a elevilor, nu a profesorilor.
    • -1 (5 voturi)    
      Profesori dau greu la teza sa fie ușor la corectat (Joi, 21 iunie 2018, 4:22)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui IoDac

      Profesorii de la liceele de renume dau foarte greu la teze și lucrări de control din doua motive:

      1) Sa le fie ușor la corectat. Din 6 subiecte la matematica sau fizica nu faci decât doua, și pe alea vai de lume. Iti da nota 5 sau 6. Teza ți-o corectează într-un minut și jumătate.

      2) Sa sperie părintii pentru ca elevii sa fie dați la meditații, adică la ei profesorii care își bat joc de cursanți cu subiecte pe care știu ca aceștia nu le pot rezolva indiferent cât ar învăța.
      • +1 (3 voturi)    
        Halucinatii (Joi, 21 iunie 2018, 12:49)

        Aniag [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Daca din 6 subiecte abia faci ceva la 2, cu siguranta nu primesti nota 6. Poate 4, cu conditia ca alea doua sa fie complete.
        La asa o teza, probabil ca nici nu e nevoie de mai multe minute.

        Am inteles insa ideea: profesorii de la liceele de renume sunt cu totii o armata de termite pusa pe devorat banii bietilor parinti.

        Inca nu am aflat cum ar arata planul de masuri al doamnei Moraru.
        • -1 (3 voturi)    
          Tocmai ca da 6 deși teza e de 3.30 din vina prof. (Joi, 21 iunie 2018, 18:38)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Aniag

          Șmecheria profesorului este următoarea. Da subiecte de olimpiada ca sa nu se facă mai nimic (vezi explicațiile din comentariul meu precedent).

          Dintr-o clasa de 30 elevi, unul singur face 5 subiecte, altul 4 iar restul 2 sau 1 subiect. Profesorul da 9 la 5 subiecte rezolvate, 8 la 4, nota 6 la 2 subiecte și 5 la unul singur.

          Nu poate pune note sub 5 la 28 din cei 30 elevi pentru ca ar fi dat afara din liceu dacă face asta în mod constant.

          Daca profesorul ar fi corect ar trebui sa facă subiectele în asa fel încât notele de la 5 la 9 din exemplul de mai sus sa fie luate proporțional cu numărul de subiecte rezolvate.

          Problema este ca tezele în care elevul rezolva multe probleme, 4-5 din 6, sunt greu de corectat, cer timp iar profesorul dorește ca în 40 minute sa termine toate cele 30 teze nu sa piardă trei ore cu ele.

          Asemenea truc are efecte devastatoare asupra elevilor serioși deoarece aceștia remarca ca oricât ar învăța nu iau mai mult de 5-6 și acelea note aparent date de mila.
  • +9 (17 voturi)    
    Trist... (Miercuri, 20 iunie 2018, 11:56)

    grongobar [utilizator]

    ...dar atat de adevarat.Vorbesc din experienta,nu din auzite.Si mai vine momentul ala cand iti spui:daca la liceul asta de elita e asa,cum o fi la unul mediocru ? Si brusc e clar de ce avem atatia analfabeti functionali,agramati,adepti ai teoriei pamantului plat,votanti PSD...
    • +6 (12 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:04)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

      Asa e peste tot, aia e problema. Nu cum vrea doamna sa para. Fiecare punct de acolo e bifat de orice scoala (nu doar liceu) din Romania. Macar la un liceu cu pretentii nu ajungi de rasul clasei pentru ca ....ups... inveti.
  • +5 (5 voturi)    
    toate vechi si noua toate.... (Miercuri, 20 iunie 2018, 11:59)

    MitikaP [utilizator]

    Credeti ca la scoala generala a fost altfel?
    • +4 (4 voturi)    
      . (Miercuri, 20 iunie 2018, 14:15)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      Asta am zis si eu si au sarit cu minus :). In toate institutiile de invatamant e la fel.
  • -13 (25 voturi)    
    Strugurii la care nu ajungi sunt acri (Miercuri, 20 iunie 2018, 11:59)

    clencix [utilizator]

    Articol să gâdile pe cei care vor "muieți îs posmagii?". Simpla competiție cu colegi motivați este suficientă să creeze o zonă de emulație personală în locul letargiei sau aversiunii pentru studiu, într-un mediu pesimist, de inși mediocri, autoresemnati de ideea că nu se poate face nimic orice ai încerca, de prin restul liceelor. Profesorii liceelor de elita nu au cum sa nu se folosească de elanul competiției pentru a-și colecta succese și câștiguri în profesie. In mediul asta și profesorii devin competitivi, chiar fără voia lor.
    • +8 (12 voturi)    
      competitia e OK. (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:42)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      Dar sa vedem la ce concuram. La luat 10 la toate materiile doar de amorul artei?
      Este ca si cand eu te-as pune sa concurezi la 100m garduri dar tu de fapt esti halterofil.

      Nu despre "muieti is posmagii" e vorba.
      • -7 (11 voturi)    
        mulțimea mediocritaților taie elitele (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:53)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Luatul de 10 nu este niciodată inutil, stabilește o ierarhie de valori între participanți, cei care nu-l iau spun ca e de amorul artei. De dragul "societății" elitele se pierd în anonimat prin neprezentare. Orice competiție stabilește elite, dar măcar în liceele de vârf cu specialități care să caute performanța intelectuală, competițiile nu sunt niciodată inutile. Orice încercare de distrugere din fașă a elitelor înseamnă încă o treaptă spre comunism.
        • +7 (7 voturi)    
          asta se cheama sofism (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:50)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui clencix

          Da, de acord ca multimea mediocritatilor taie elitele. Dar de aici pana a ajunge la concluzia ca daca ai 10 pe linie esti o valoare e o cale lunga.
          Tocmai asta este o mare problema a invatamantului romanesc. 10 nu este egal cu valoare. Si lucrul asta pe care nu doriti sa-l acceptati sau sa-l vedeti il transeaza viata ulterior.
          Intri in viata cu carnetul de note bombardat de 10 si atunci intelegi ca nu despre asta este vorba. Iar cei care au reusit ulterior a trebuit sa iintre din nou intr-un proces de invatare si sa-si dobandeasca competentele necesare, cei 12/16 ani de scoala in care au avut 10 fiind aproape irositi.
          Zic aproape, fiindca niste lucruri de baza tot se invata, dar balastul este cel care predomina.
        • +2 (2 voturi)    
          Stimate domn Clencix, (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:45)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui clencix

          păreți a fi foarte convins că acea notă de 10 se ia întotdeauna pe merit... Pe învățătură... Eu vă spun că asta se întâmplă în cazuri rare în România... Nota nu mai este de multă vreme o reflectare certă a cunoștințelor unui elev... Se vede din numărul extraordinar de mare de posesori de titluri academice care nu pot dovedi prin nimic că au ajuns să le aibă pentru merite legate de învățătură... Vă plac probabil elitele din majoritatea parlamentară și din vârful guvernului... Comunismul tocmai asta a făcut, a construit niște elite false care rezistă și sunt în „vârful trebii” (l-am citat pe Marin Sorescu) și astăzi...
      • +4 (6 voturi)    
        competitia NU e OK (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:12)

        gigiduru_ [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Stiti care e problema cu competitia asta, specifica invatamantului romanesc (si ex-sovietic) ?

        E simplu. Creeaza un castigator si multi, multi loosers.

        Si atunci intelegi de ce la fiecare olimpic invatamantul romanesc produce mii de analfabeti sau analfabeti functional. Sunt cei care au invatat pe de rost pentru nota mare in liceul "de elita" fara sa fi inteles nimic.

        Si pentru ca nu se formeaza niciun fel de soft-skill, te minunezi apoi de ce scoala romaneasca nu produce buni politicieni, buni manageri.
        • -1 (7 voturi)    
          tocmai asta e competitia, emulatie (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:29)

          clencix [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru_

          In liceele de elita practic toți sunt peste media din alte licee. Mai bine în pierdere cu deștepți decât la câștig cu proștii.
          • 0 (2 voturi)    
            Dar doamna Oana Moraru (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:48)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui clencix

            vorbea mult mai puțin despre elevi și mult mai mult despre profesorii din liceele bune... Să nu uităm subiectul de la care s-a pornit discuția...
        • +4 (6 voturi)    
          Hmm (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:31)

          M. G. [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru_

          La ce a invatat pe de rost? La matematica? la fizica? La chimie? Cel putin la astea trebuie sa gandesti, nu merge tocitul.
        • -5 (5 voturi)    
          numai competitia creează competență (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:45)

          clencix [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru_

          Dacă ați fi cunoscut învățământul din Rusia sovietica, să fi văzut acolo competiție! Asta i-a apărat de sunt acum Federație nedestrămată și încă mai construiesc nave cosmice acum. Rusii erau cu spatele la zid, ca pe ei nu-i apărau alții, trebuiau sa facă lucruri reale, chiar cu costuri enorme, tot din competiție.
          • +2 (2 voturi)    
            aici te inseli, si dupa modelul sovietic (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:56)

            moka [utilizator] i-a raspuns lui clencix

            pui caruta inaintea cailor.
            Intai trebuie sa capeti competente, abia apoi intri in competitie.
            Nu intri in competitie fara sa stii ce competente o sa capeti.
            • -2 (2 voturi)    
              scopul nu e competiția, ci calea pentru competență (Miercuri, 20 iunie 2018, 14:49)

              clencix [utilizator] i-a raspuns lui moka

              E ca oul și găina, care e întâi. Nu are prea mare importanță competența din liceu, dar antrenarea în stresul competițiilor și mândria de a aparține unei prime elite dă putere de concentrare pe efort de autoperfecționare, de urcat mai sus. La liceele de elită se face o primă selecție de competențe generale, de capacitați intelectuale și de antrenarea obiceiului de a învăța toată viața. Posibilități de specializare ulterioară vor fi la facultate, Defectul liceelor proaste este ca nu găsesc o cale de antrenare în competiția potrivită nivelului de elevi pe specialitatea care o are. De ce nu sunt și olimpiade de meserii, tâmplărie, grădinărit, tunsori sau gătit? De ce nu sunt cămine pentru cei de departe la licee de specialitate, ca nu poți avea de toate felurile în același județ?
              • +1 (1 vot)    
                de ce trebuie sa avem copii stresati in liceu??? (Miercuri, 20 iunie 2018, 15:13)

                moka [utilizator] i-a raspuns lui clencix

                in rest multe vorbe de fanfaronada... realitatea este cu totul alta

                Liceul nu trebuie sa faca selectie de competente ci sa descopere competente si sa le cultive.
                Cu antrenarea capacitatii de a invata sunt de acord, metodele insa nu ma conving deloc.
                • +2 (4 voturi)    
                  gâdilați ori stresați? (Miercuri, 20 iunie 2018, 16:04)

                  clencix [utilizator] i-a raspuns lui moka

                  Neglijând fanfa, de parca ați fi vreunul care știe adevărul, ați vrea copii gâdilați în liceu?
                  • 0 (2 voturi)    
                    nu (Miercuri, 20 iunie 2018, 16:31)

                    moka [utilizator] i-a raspuns lui clencix

                    nu-i vreau gadilati?
                    dar nu inseamna ca trebuie stresati.
                    Trebuie descoperiti, slefuiti, indrumati.
                    Trebuie sa fie o placere nu o corvoada.
                    • +1 (3 voturi)    
                      ecce homo (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:02)

                      clencix [utilizator] i-a raspuns lui moka

                      Asta e fanfa.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Da, da. Stiu ca e greu. (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:31)

                        moka [utilizator] i-a raspuns lui clencix

                        Este aproape imposibil cu resursele umane pe care le avem la dispozitie acum.
                        Lumea este intr-o continua schimbare si nu mai are nicio legatura ca cea pe care am cunoscut-o noi cand eram elevi. Multe din job-urile pe care le vor avea copiii nostri, nu s-au inventat inca.
                        Noi, in schimb, suntem incremeniti in proiect de 70 de ani.
                        • 0 (0 voturi)    
                          noi suntem mai noi (Miercuri, 20 iunie 2018, 20:56)

                          clencix [utilizator] i-a raspuns lui moka

                          Va urez sa nu încremeniți nici la suta
          • +1 (1 vot)    
            Eeei, abia acum (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:59)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui clencix

            ați ajuns, Clencix, la subiectul care vă interesează cu adevărat... Supremația poporului sovietic în lume... Eu pot să vă spun că am BENEFICIAT din plin de învățământul sovietic, e adevărat, aici în țară, între anii 1947-1957... Atunci am învățat că genetica și cibernetica sunt științe reacționare, că Stalin e cel mai mare lingvist, că limbile franceză, engleză și germană sunt limbi cosmopolite, că radioul a fost inventat de Popov, că Miciurin poate să încrucișeze orice cu orice și să iasă ceva bun de mâncat, că Olga Lepeșinskaia mai zdrobește niște organisme într-un mojar și mai are puțin până creează celula vie... Și multe alte minunății din astea, multe, dar nu-mi mai vin acum în minte... Iată de ce este poporul rus invincibil și de nezdruncinat cum ziceți...
            • -1 (1 vot)    
              știința e știința sau nu e deloc (Miercuri, 20 iunie 2018, 20:50)

              clencix [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

              Propaganda era pentru nerusi. Pentru ei, știința era serioasa, ca dacă nu, Siberia ...
              Mai uitați-vă la clasamentele în care acum universitățile din Rusia si Ucraina sunt sus de tot și ale noastre deloc, spre cinstea și să trăiască abramburitul consiliu al rectorilor noștri, umila Academie Romană și omniprezenta BOR.
    • +4 (6 voturi)    
      Tocmai faptul ca trebuie sa faci "competitie" (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:19)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      din invatat demonstreaza cat de inapoiat este sistemul nostru educational si cat de prosti suntem ca inca il acceptam ca atare.
      • -1 (5 voturi)    
        Fara concurenta? (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:37)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

        Sigur ca da, ar trebui sa ia toți cate o porție la fel de diplome, pe baza orei de așezare la rand.
  • 0 (10 voturi)    
    Normal (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:06)

    RaduMischie [utilizator]

    Eu zic ca are dreptate. Gurile rele vor zice ca are o scoala particulara si ca vrea sa atraga oameni acolo.
    Dar cu siguranta, daca vor fi cinstiti, parinti de copii din licee bune vor da dreptate. Dar nu vor fi cinstiti, pentru ca asta inseamna sa admita, cumva, ca si ei au gresit.
  • +2 (12 voturi)    
    excelent articol (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:16)

    moka [utilizator]

    ma chinui de nu stiu cat timp sa le explic asta prietenilor mei.
    Exista o falie imensa intre ceea ce se cere la scoala si ceea ce se cere in viata. Doar pentru "mandria" liceului si a unor parinti. Toti sunt mandri de cate ceva, dar daca-i intrebi concret la ce ajuta acea mandrie, nu-ti vor putea explica.
    Un lucru pe care nu l-am gasit spus in articol este defazarea programei. Probabil, multi dintre profesorii aceia care se inteleg doar ei pe sine, inceraca sa obtina note maxime pentru copii conform programei. Fiindca aceste lucruri sunt cerute de programa. Nu doar fiindca asa vrea profesorul sa fie exigent. Iar unul din motivele carea duc la blazarea unor profesori este ca acestia isi dau seama de inutilitatea acestui cumplit exercitiu de 12 ani. Inutil asa cum este el configurat acuma. Sau doar in mica parte util.
  • +3 (9 voturi)    
    le place unora sa fie gica-contra (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:27)

    tirolez [utilizator]

    Ar fi cam prematura bucuria. Din pacate mediile sunt din nou foarte mari din cauza subiectelor prea simple, asa ca in momentul asta o medie mare diferita de 10 nu garanteaza prea mult.
    In ceea ce priveste bau-bau-ul tipic autoarei as vrea sa le spun parintilor ca e preferabil sa dea copilul la un liceu serios, decat la un liceu de la marginea orasului sau grup scolar X. Dna Moraru are impresia ca la liceele care nu fac parte din elita (cate sunt in elita, de fapt?) e situatia mai buna? Ca nu se dau note in bataie de joc la geografie de ex? Ca dna X cere proiecte de sute de pagini si dupa ce le rasfoieste un pic trimite elevii sa le refaca pentru niste motiv penibile?
    Ca dna de franceza dupa ce a lipsit tot anul isi aduce brusc aminte ca trebuie sa dea note?
    Ca inclusiv la religie mai exista cate un zelos cu pretentii? De ce nu si la educatie fizica? Chiar daca saltelele si "aparatele" sunt de cand s-a inaugurat liceul.
    Sau poate va doriti ca fiul/fiica dvs sa fie intr-o clasa unde profesorul de mate este atacat cu cocoloase de hartie(Bucuresti) sau toti colegii sunt pe oriunde altundeva decat la ora.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu, scopul articolului este (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:21)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      sa arate ca daca pana si la liceele cele mai bune la care copilul tau ajunge dupa mult efort depus situatia este cum este, atunci educatia romaneasca este cat se poate de deprimanta.
  • +6 (10 voturi)    
    Si totusi... (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:51)

    BEDE [utilizator]

    La ce ajuta deci ca sa ai copilul la un liceu "de elita"? Poate doar ca, liceul fiind "de elita", intra acolo cei mai inteligenti si cei mai muncitori copii si va fi intr-un mediu mai bun decat la un liceu mediocru sau slab.
    Altfel, marea tristate este ca, nu de azi de ieri, ci de zeci de ani, ceea ce se face la scoala, la liceu si la facultate nu are legatura cu ceea ce se cere in lumea reala.
    Deci, daca este la un liceu "de elita" nu insemna ca va invata ceva care sa fie util in viata reala, dar, pentru ca sunt cerinte mai deosebite va iesi de acolo mai "calit". In plus, avand si colegi mai de elita, este mai putin probabil sa deprinda obiceiuri rele.
    • +3 (3 voturi)    
      .... (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:08)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Plus cu multi ramai prieten peste ani. Pe cand intr-un liceu de (ma scuzati)manelisti s-ar putea sa te simti cam stingher daca tu nu esti.
    • +4 (4 voturi)    
      Un liceu de elita ajuta (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:55)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Ajuta cel putin la o baza mai solida, mai consistenta, de cunostinte si abilitati de rezolvare a problemelor dobandita ca urmare a unor profesori mai valorosi (inclusiv dpdv al dedicatiei pedagogice), mai exigenti, care cer de la copii sa fie mai buni, nu niste loaze. In plus, competitia este benefica, asa cum este in orice domeniu. Intre colegi valorosi, nu ai cum sa ramai prost, te straduiesti sa tii pasul macar. Utilitatea a ceea ce se face in liceu? Pai sunt bazele a ceea ce vei face in facultate. Doar nu vrei sa te ia profesorii de facultate de la zero cu instruirea? Si normal ca sunt multe materii, ca sa poata invata si cei care dau la medicina si cei care dau la ASE si cei care dau la Politehnica. Daca ar mai fi fost licee industriale, am fi avut absolventi care stiau o meserie dupa cele 12 clase, deci exista utilitatea imediata a liceului. Pentru liceele teoretice am scris mai sus, utilitatea este pregatirea pentru facultate.
  • +4 (6 voturi)    
    Alternativa e oare un liceu particular :)? (Miercuri, 20 iunie 2018, 12:54)

    aliana8 [utilizator]

    Am un copil la un astfel de liceu. Concluzii:

    1. Cea mai grava problema la un liceu de elita este faptul ca, mediile umflate din ciclul gimnazial, cu sprijinul si la presiunea puternica a unor parinti iresponsabili, dau impresia elevilor ca sunt perfect capabili sa ia notele respective si in clasa a noua.
    De aici, socul primelor teste: multi care vin cu media 10 la fizica/mate/chimie/romana constata ca , pusi in fata unor probleme de dificultate mica sau cel mult medie, nu stiu sa le rezolve, nu stapanesc notiuni elementare pentru 15 ani.

    2. Dupa primele astfel de note, parintii incearca sa rezolve problemele aparute cum stiu ei, prin noi presiuni la adresa profesorilor.
    Ei, si aici, la liceele de elite, cate au mai ramas, se izbesc, de cele mai multe ori, de refuzul profesorilor de a da note pe ochi frumosi.

    3. Dupa atata soc si groaza, in cele din urma trebuie sa se intoarca la adevarata cauza a problemelor: lipsa cunostintelor din anii in care ei, ca parinti, erau toata ziua la scoala cu milogeala dupa note.

    4. Invatatul, in ultimii doi ani de gimnaziu, dupa modelele de teste de evaluare, este gresit, dar parintii cumpara zeci de culegeri si isi pun copiii sa faca sute de astfel de teste. O uriasa greseala.

    5. In clasa a opta, cu rare exceptii, toata lumea, cu mic si mare, se concentreaza pe doua materii: romana si matematica.
    Poate ar fi ceva bun in asta daca nu s-ar intampla punctul 4.

    6. La noi, dupa primul semestru, au taiat-o 2 la acelasi minunat liceu particular de unde au venit.
    Se simt nemaipomenit acolo acum: in loc de 4 la fizica si 3 la chimie, note absolut meritate, fac proiecte nemaipomenite pe care primesc note nemaipomenite.
    Tot cu banii personali ai parintilor se intretine o amageala de scoala, cu zambarici si micsunele pana la bac.
    • -1 (5 voturi)    
      nu. alternativa nu este liceul particular (Miercuri, 20 iunie 2018, 14:09)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      fiindca in romania nici particularul nu este particular. :)
      In primul rand trebuie sa stabilim ce vrem de la sistemul de invatamant, abia apoi stabilim mijloacele prin care ajungem acolo. Institutia "de stat" sau "privat" este doar un mijloc nu un scop.
      Din pacate, dupa revolutie, a avea invatamant de stat a devenit un scop pentru clasa politica, astfel mentinand controlul asupra unor mase intregi de oameni. Mijlocul a fost deturnat in scop.

      A avea invatamant de stat sau particular este o alta discutie pe care chiar ar trebui sa o avem in societate.

      In acest articol este vorba despre ce vrem sa studieze la scoala copiii nostri (indiferent ca urmeaza un liceu particular sau de stat). Si pornind de aici, "de elita" isi merita ghilimele fiindca se creeaza o competitie acerba dar pe o pista falsa.
      • +1 (1 vot)    
        daps... (Miercuri, 20 iunie 2018, 15:29)

        dan.c [utilizator] i-a raspuns lui moka

        cuvintele cheie aici sunt “pista falsa”
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 iunie 2018, 14:21)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      #4 e o tehnica universala pe care nu au inventat-o romanii. Vrei sa ai succes la un examen, faci subiectele din anii anteriori si unele asemanatoare. Ca subiectele sunt prea usoare si se ia lejer peste 9, asta e alta discutie.
  • +7 (7 voturi)    
    Publicitate (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:05)

    BroascaLaBariera [utilizator]

    Nu ca n-ar exista motive de critica (inclusiv) la adresa scolilor de elita, insa, venite din partea fondatoarei unei scoli private, nu pot fi privire altfel decat ca publicitate mascata.
  • +7 (11 voturi)    
    Alternativa este un liceu particular: ) ? (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:11)

    aliana8 [utilizator]

    Si ajungem la alternativa subinteleasa, un liceu particular.

    1. Exista in Bucuresti un liceu particular de elita care procedeaza in felul urmator:

    A. Cei capabili de performanta sunt bagati in 1-2 clase si pusi sa faca o materie in nestire.
    B. Cei care au crezut ca pot face performanta, dar nu au putut, merg la celelalte clase, unde este o veselie totala. Copil de 3-4-5 pe bune, la materia de clasa, nu de performanta, la un liceu de stat de elita, aici au 9 si 10. Fericire totala.

    2. Alt liceu particular din Bucuresti: pe hol au scrise formule de fizica, din pacate, unele gresite, si nu la misto, ca asa e cool.

    3. Sunt corigenti in clasa copilului meu, este adevarat.
    Cauza: nu au invatat nici acum, nici in clasele 5-8 si , din aceasta cauza, nu au reusit sa obtina nota 5 la teste normale, cu dificultate graduala, din materia predata la clasa. Nu au fost lasati corigenti de profesori in mod intentionat, dar nici nu au fost trecuti pe de-a moaca. Poate ca le va prinde bine corigenta din clasa a noua.

    4. Copilul este mandru ca invata aici pentru ca, atunci cand spune unde invata, cel din fata zice "A, un liceu serios".

    5. Da, colegii sunt minunati, cu ei trece prin teste, prin note mai slabe, prin note de 10 obtinute pe merit si , de aceea, valoroase in sfarsit, prin intamplarile adolescentine normale.

    6. Faptul ca sunt tratati corect, ca primesc notele pe care le merita in acel moment, ii va ajuta cu siguranta mai departe, in viata.

    7. Nu este de mirare ca acest liceu de elita de stat are rezultate la bac foarte bune, an dupa an, desi, in timpul liceului, o medie de 9 sau 10 e greu de obtinut.

    Daca doriti sa aruncati cu noroi in profesorii de la lceele de elita de stat, poate ar trebui sa va mai ganditi. Au mai ramas putine astfel de licee si e pacat sa le ingropam in mizerie.
    • -4 (4 voturi)    
      Intrebare (Miercuri, 20 iunie 2018, 16:18)

      emilm [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      Rezultatele obtinute de copii la bac in liceele "de elita", sunt in urma a ceea ce invata in clasa, de la profesorii de la liceu sau in urma nenumaratelor ore de "pregatire" / "meditatii", platite tot de parinti?! Stiu multe cazuri de licee "de elita", unde profesorii sunt prea "elitisti" ca sa predea in clasa, insa au pretentii foarte ridicate, asa ca elevii trebuie sa se pregateasca "in particular". Haideti sa vedem unde e de fapt problema, nu sa impartim liceele in "de elita" si "restul".
      • +2 (2 voturi)    
        .... (Miercuri, 20 iunie 2018, 16:32)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui emilm

        Dar hai sa luam scolile generale. Din Bucuresti, ca pe astea le stiu cel mai bine. Credeti ca notele de 10 la evaluare (lista e pe HN), sunt vreo 53, au vreo legatura cu ce s-a predat in scoala respectiva sau sunt rezultatul meditatiilor? Nu de alta, dar sunt scoli cu elev(i) de 10 curat unde ploua cu note sub 5(note de 2 si 3 chiar!) la matematica, in conditiile in care un copil de clasa 4-a putea lua nota 5 pe subiectele date. Cineva pare ca nu si-a facut deloc treaba, copiii aia nu aveau ce cauta in examen, daca erau lasati repetenti cand trebuia poate se adunau si ei macar cat sa invete tabla impartirii si ordinea operatiilor.
        • +1 (1 vot)    
          Total de acord! (Miercuri, 20 iunie 2018, 17:53)

          emilm [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          Tot acest sistem, cu profesori care nu isi fac treaba la clasa si care vor sa mai faca un ban in plus din meditatii + parinti disperati de "competitie" (hai sa facem mai multa meditatie, sa fie al meu mai bun decat celalalt) + minister care se face ca nu vede problemele reale (programe care nu au nici o legatura cu realitatea, profesori nepregatiti si nealiniati vremurilor) face ca in loc sa ne intrebam cu ce ramane un copil atunci cand termina un anumit nivel de educatie (scoala, liceu, facultate), sa ne intrebam ce nota a luat la examen. Care examen, cel putin cel de Evaluare Nationala, este prevazut doar pentru 2 materii. De ce?! De ce e mai importanta matematica decat fizica, chimia, biologia, geografia, istoria ? Oare nu ar trebui aplicata legea din 2011 care prevede examene interdisciplinare? Dar pentru asta ar trebui ca profesorii sa isi schimbe mentalitati, sa invete lucruri noi, sa iasa din cochilie si sa se adapteze vremurilor. Ceea ce evident nu vrea nimeni din sistem.
          • +1 (1 vot)    
            ...de ce? (Miercuri, 20 iunie 2018, 21:33)

            Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui emilm

            @emilm ".... De ce e mai importanta matematica ??? "

            Pentru ca asa cum a evoluat lumea asta daca stii matematica ai sansa de a gasi mult mai multe locuri de munca bine platite decat daca nu stii matematica.

            Si cine spune ca viata reala nu are legatura cu matematica bate campii (am terminat o facultate de la politehnica si cred ca pot spune asta in cunostiinta de cauza; cine spune ca ingineria nu are treaba cu viata reala cred ca este rau intentionat).

            Apoi fizica si chimia nu se pot intelege daca nu stii matematica.
            • 0 (0 voturi)    
              Doar matematica? (Joi, 21 iunie 2018, 10:45)

              emilm [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

              Pe rationamentul asta, copii nu ar mai trebui sa invete altceva decat matematica, pentru ca doar asta ii ajuta in viata. Atentie la nuante! Nu am spus ca nu matematica nu ajuta, ci doar ca pe langa matematica, mai sunt si alte materii care te pot ajuta in viata. De ce sa le ignoram? Ideea era de fapt ca ar trebui sa vedem ce vrem de la scoala (cel putin din primii 8 ani): copii "specializati" pe doua materii (romana si matematica) sau copii care sa aiba cunostinte despre lumea inconjuratoare si viata (care includ matematica, romana, fizica, chimia, biologia, istoria, geografie etc.)
    • +4 (4 voturi)    
      apreciere (Joi, 21 iunie 2018, 7:04)

      oparere [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

      Reapect! In opinia mea, ati facut o evaluare perfecta a situatiei si, mai ales, a intentiilor doamnei expert educational care a gasit calea usoara de a face bani: discreditandu-i pe cei buni !!!
  • +4 (6 voturi)    
    Mămica (Joi, 21 iunie 2018, 0:57)

    Barabas [utilizator]

    Încă o mămica hiperprotectoare și obsedată de “puiutul” ei adolescent.
  • +3 (3 voturi)    
    ha-ha production? (Joi, 21 iunie 2018, 7:01)

    oparere [utilizator]

    Hai ca m-a facut sa rad inca de dimineata stimabila! In loc sa observe cat de usoare sunt subiectele sau ca dopajul meditatiilor si continuturile irelevante ale programelor care nu sunt deloc aplicate face ca tot plictisitul sa ia nota mare, ea ataca liceele de elita. Ba chiar e si dama de actiune: si-a facut o scoala particulara ca sa protejeze loazele cu bani de socul care va urma!!! Absolut JENANT!!!
  • -4 (4 voturi)    
    Parere din experienta (Joi, 21 iunie 2018, 8:51)

    ioandumitru [utilizator]

    Dragi Parinti,

    Va scriu cateva randuri din propria experienta. Personal am terminat liceul Miahi Viteazul in 2003 intr-o perioada in care acest liceu era considerat de top , din cele 10 locuri la olimpiaada de matematica 7 erau din acest liceu, si va pot spune urmatoarele lucruri despre un liceu de elita.
    1. Majoritatea copiilor de 10 din liceele de elita ajung in viata sa lucreze pe un salariu mediu sau poate un pic peste medie in nici un caz la salariul care sa reflecte pozitia lor in ierarhia notelor din liceu, acest lucru se datoreaza faptului ca majoritatea sunt impinsi atat de mult incat in momentul cand ajung in facultate sau se anagajeaza sunt satui sa invete sau si mai mult sunt satui de viata.Ceea ce este foarte trist , Vad asta in fiecare an cand in cadrul companiilor pe care le conduc angajam anual peste 120 de tineri anual din domenii precum medicina si inginerie.
    2. Descrierea de mai sus este un SOFISM de proportii rare , daca ar fii asa cum deszcrie dansa lucruriile atunci cum isi explica faptul ca acesti copii iau medalii de aur la balcaniade sau la concursuri din strainatate. Profesorii exigenti sunt exact asa cum ii descrie dar dupa parerea mea fac acest lucru pentru a impinge elevul peste puteriile lor , pentru a-i ambitiona sa se autodepaseasca , vad acest lucru din ce in ce mai frecvent printre tinerii care nu doresc sa isi iasa din zona de confort si care sunt nemultumiti cu salariu pe care il au sau sunt nemultumiti daca seful le cere sa faca ceva care nu este in fisa de post a lor, dar dupa asta se intreaba de ce nu sunt promovati.
    3. Pentru parintii care vor sa isi impinga copilul spre excelenta nu uitati un lucru ca poate notele sunt luate de copii cu iq ridicat dar copii care realizeaza cel mai mult in viata sunt acei copii cu inteligenta emotionala . Acei copii "cool "care au note de 7-8 in cadrul acetor licee de elita. Din pacate v-as mai scrie dar nu mai am loc. Succes copiilor si va doresc o viata frumoasa
  • +3 (3 voturi)    
    Ce propuneti in mod concret sa facem/faceti? (Vineri, 22 iunie 2018, 18:03)

    Aniag [utilizator]

    M-ati facut curioasa ,mai ales prin urmatoarele vorbe:
    " veti sustine cu banii personali lipsa de pregatire pedagogica si lipsa de responsabilitate a celui de la catedra."
    si am studiat rezultatele scolii dumneavoastra la admiterea la liceu in perioada 2014-2018. Totul este verificabil.

    1. Si la dumneavoastra la scoala intalnim odioasele diferente intre media generala in gimnaziu si unele rezultate inexplicabile de la evaluarea propriu-zisa.
    Greu de crezut ca un elev cu media generala peste 9 se duce sub 8 la evaluare, daca acele note din generala reflecta in mod corect pregatirea elevului respectiv.

    2. In fiecare dintre anii enumerati, in conditiile unor subiecte facile de cele mai multe ori, nu reusiti totusi sa trimiteti prea multi elevi in odioasele licee de elita pe care le faceti in fel si chip.
    Spre exemplu, in anul 2014, primul dintre elevii dvs. abia ar fi putut accede in liceul aflat pe locul 7 in topul national al liceelor. 1 din 9.

    Situatia se repeta si este verificabila pentru fiecare din anii urmatori.

    3. Rezultatele acestea vin in conditiile in care (inteleg din rapoarte) sunt putini elevi in clasa, de la 8
    la 13.
    Cu alte cuvinte, ati fi putut asigura o pregatire foarte buna, cu copii putini, daca v-ati fi dat interesul.
    Copilul meu, spre exemplu, vine dintr-o clasa de 33 elevi din care 25 au intrat fara mari probleme cu medii peste 9.40.
    Este foarte probabil ca unii dintre ei sa fi facut meditatii, in special la romana, dar, daca vom cumula banii de meditatii, vom observa ca iesim mai bine.

    4. Poate aceste cifre seci pot constitui o explicatie la acest atac la liceele de elita. Poate elevii duv,. slab pregatiti, nu fac fata.

    Daca nu propuneti ceva concret sau nu ni-i prezentati cu nume si prenume pe odiosi, discutiile sunt in van.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version