Londra: O britanica si-a gasit casa ocupata si aproape devastata de o familie de tigani romani, dupa ce a fost plecata un weekend sa isi viziteze parintii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 17 august 2011, 19:37 Actualitate | Diasporă


Julia High, o britanica in varsta de 55 de ani, a avut parte de cea mai mare surpriza din viata ei cand s-a intors la locuinta sa din Leytonstone (estul Londrei) dupa un weekend in care isi vizitase parintii si si-a gasit casa ocupata de o familie de tigani romani, scrie Daily Mail. Acestia au devastat casa si i-au imbracat hainele, iar la sosirea femeii, i-au oferit un pahar cu vin, sustinand ca proprietara locuintei a murit, iar fiul acesteia le-ar fi inchiriat casa. Julia High nu are, insa, niciun fiu. Ea a fost plecata doar un weekend pentru a isi vizita parintii, iar la intoarcere i-a gasit pe cei 8 tigani romani in casa care ii apartine de 30 de ani.

Membrii familiei de tigani - cinci adulti si trei copii - au distrus covoarele, au golit frigiderul, au adunat hainele din casa si le-au depozitat in mai multi saci, in gradina. Ei au provocat stricaciuni in bucataria si baia locuintei, iar un calculator si o camera digitala au disparut. Doar paturile si dulapurile din casa au ramas intacte.

Odata evacuata, familia de tigani a ocupat abuziv o alta locuinta, situata la doua strazi distanta.

Julia High, care lucreaza la Agentia de Frontiera din regatul Unit, a povestit ca: "Femeile au venit la usa, imbracate in hainele mele. Tiganii stateau in jurul mesei mele, band din vinul meu, cu paharele mele. Chiar mi-au oferit ceva de baut si mi-au spus ca sunt din Romania. Mi-au povestit ca eu am murit, iar fiul meu le-a inchiriat casa. Numai ca eu traiesc si nu am niciun fiu".

Femeia a obtinut rapid un ordin judecatoresc de evacuare, iar politistii i-au alungat pe tigani. Ea va fi insa nevoita sa locuiasca la prieteni pe perioada reparatiilor si se teme ca va dura cateva saptamani pana cand va putea locui din nou in casa ei.

"Acesti oameni au distrus 30 de ani din viata mea si i-au aruncat la gunoi. E un fel de a-mi distruge sufletul", spune Julia High.

Dupa evacuare, reporterii Daily Mail au gasit familia de tigani intr-o alta casa, la doar doua strazi distanta.

Laura Eparu, o romanca ce locuieste in apropierea casei Juliei High, a declarat ca "Sunt si eu romanca, insa mi-am dat seama ca aici este vorba despre tigani romani. Ne-au facut tara de ras".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9993 vizualizari

  • +11 (23 voturi)    
    Tigani, netigani (Miercuri, 17 august 2011, 19:45)

    moucha [anonim]

    Pe pasaportul lor scrie exact asa ROMANIA. Punct. Restul e doar corectitudine politica.
    • +15 (19 voturi)    
      trebuia sa ii trimita la universitate, sa ii ajute (Miercuri, 17 august 2011, 20:23)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui moucha

      joburi,sa le creasca copii,si era ,rasista draqului ,se plange la politie ca acesti oameni blanzi si inofensivi s-au mutat in casa ei prin efractie si ii beau vinul ! ma mir ca Liga aia Antisemita cu jidanul Katz in frunte nu ia atitudine ,mama ei de antisemita ....
      • +1 (1 vot)    
        tiganii (Joi, 18 august 2011, 13:47)

        runa [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        in irlanda tocmai au dat pe tv3 un reportaj despre cersetorii tigani. bineinteles ca cei care au realizat documentarul au spus ca sunt discriminati in tara de unde vin si au prezentat intr-o maniera usoara si scuzabila ceea ce fac ei aici.aceasta desi sunt foarte multe locuri chiar shopping centres unde nu au voie din cauza furturilor si agresiunilor verbale de obicei. pozele lor sunt pe usi surprinsi de cctv furand. ti se face greata si rusine unde s-a ajuns cu tolerarea ilegalitatilor in numele "unui tratament egal si nediscriminatoriu". acest politically correct este dus la extrem impotriva cetatenilor care respecta legea si muncesc pentru ceea ce au.nu pot sa spun decat ca englezii si irlandezii isi merita "disconfortul" si sper ca mult mai multi "romi cinstiti" sa le calce meleagurile poate se curata si tara noastra si cand vin acasa pot sa merg linistita pe strada fara sa fiu agresata de discriminatii acestia.
    • +3 (3 voturi)    
      Retorica (Miercuri, 17 august 2011, 21:00)

      Den [anonim] i-a raspuns lui moucha

      In toate capitalele vest si nord europene ce limba vorbesc majoritatea rromilor cersetori? :) - e testata anu asta in: Londra, Copenhaga, Stockholm, Helsinki, Tallin, Vienna, Berlin, Bruxelles
      • +2 (4 voturi)    
        limba tiganeasca (Joi, 18 august 2011, 0:43)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui Den

        Limba tiganeasca o vorbesc majoritatea tiganilor cersetori. Ca mai stiu si limba romana, engleza cat de cat sau limba tarii in care cersesc, e adevarat.
    • +6 (6 voturi)    
      asta e realitatea (Miercuri, 17 august 2011, 22:38)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Nu e vorba aici de corectitudine politica(ar fi fost daca am vorbi eufemistic de "romanian travellers", "cersetori romani", etc) e vorba despre fapte cotidiene ale tiganilor (veniti) din Romania! In Romania stirea aceasta este din pacate un deja vu. Poate ne explica anumite ONG-uri de ce? Parca vad ca incep iar cu "discriminarea", cu DEX-ul, etc...
    • -5 (5 voturi)    
      Am mai citit odata stirea asta (Miercuri, 17 august 2011, 23:49)

      Darie [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Am mai citit acum circa un an de niste tigani care au ocupat casa cuiva din Anglia plecat in vacanta. Daily Mail a rescris povestea de anul trecut cu alte personaje. Inventii jurnalistice. Rusine la ziar.
  • +18 (24 voturi)    
    Imi era dor (Miercuri, 17 august 2011, 19:47)

    nano2k [utilizator]

    Imi era dor de o "stire" legata de "tigani români". Suna atat de bine ca si cum ai zice "arabi francezi" sau "turci nemtzalai".
    • +12 (12 voturi)    
      "Tigani romani" (Miercuri, 17 august 2011, 21:55)

      Martens [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Corect este "tigani din Romania", nu "tigani romani". Suna la fel de bine ca "arab suedez" sau "japonez german". La caini merge folosit, dar nu la oameni.
      • +5 (5 voturi)    
        Romani (Miercuri, 17 august 2011, 22:55)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Martens

        Am citit doua articole pe tema asta in metroul din Londra in ultimele doua zile. Intr-unul singur mentionau (o data) ca e vb de romanian gipsys, in rest ziceau "the romanians", ceea ce e destul de corect, dar e jenant pentru mine de pilda care sunt acolo si muncesc.

        Chestiunea e ca poti sa ocupi o casa nelocuita si nu patesti nimic daca nu pot dovedi ca tu ai fortat intrarea (f. rar se dovedeste). Vor sa dea o lege curand pentru a evita pe viitor asemenea "evenimente". Faza cea mai nasoala e ca nu doar iti sta cineva in casa, ci iti si distrug casa, dispar obiectele de valoare.... nu mai zic de socul pe care probabil il ai cand gasesti un clan in casa.

        Respectivii "romani" sustineau ca platesc cuiva, ceea ce iarasi e posibil dat fiind ca mafia tiganeasca exista. Chiriile pentru un apartament cu o camera sunt cam de la 1000 de lire in sus.
      • +6 (8 voturi)    
        Ca va place sau nu (Miercuri, 17 august 2011, 23:08)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui Martens

        Roman inseamna cetatean roman. Daca acesti tigani au acte pe care scrie Romania, sunt romani. Imi pare rau ca va considerati ofensat, dar acesti tigani impartasesc cu mine si cu dvs aceleasi drepturi de care beneficiaza fiecare cetatean roman. La capitolul obligatii sunt insa diferente de intelegere.
        • +2 (2 voturi)    
          Numai drepturi? (Joi, 18 august 2011, 16:45)

          Toma [anonim] i-a raspuns lui moucha

          Cetatenii oricarei tari europene nu au numai drepturi dar sunt egali si in obligatii. Tiganii considera ca au drepturi nelimitate si nici o obligatie. Din acest motiv singuri se scot din randul societatii. Descriminare pozitiva nu inseamna tolerarea ilegalitatilor. Toti acesti plangaciosi in frac pe spinarea altora au acum ocazia sa vada pe pielea lor ce inseamna asa zisa discriminare pozitiva si poate pana la urma isi vor da seama ca lucrurile nu sunt asa de simple si vor admite ca problema nomazilor trebuie tratata pe plan global si nu national. Din pacate in conceptia lor tiganii sunt romani si nu vor sa admita ca acestia sunt NOMAZI, nu tin de nici o tara si sunt problema tuturor.
      • +3 (3 voturi)    
        bine zis (Miercuri, 17 august 2011, 23:44)

        df [anonim] i-a raspuns lui Martens

        esti tare omu !
        nu stiu sa iti dau plus - dar ai punctat bine.
      • +2 (2 voturi)    
        corespunde cu (Joi, 18 august 2011, 0:00)

        jimmy yckx [anonim] i-a raspuns lui Martens

        african american, introdus de cam douazeci de ani in urma, de politicaly correctness de peste ocean.
        cum zicea nenea iancu, sa avem si noi falitii nostrii..
  • +11 (35 voturi)    
    Precizare (Miercuri, 17 august 2011, 19:50)

    vandervaal [anonim]

    Tiganii sunt tigani universali, nu tigani romani!
    Fiind nomazi, sau cu tendinte migrationale irepresibile, de noua secole, tiganii (impropriu numiti rrromi) sunt o adunatura planetara, tolerabili acolo unde se afla, indiferent tara. Deci, ESTE VORBA DE TIGANI SI ATAT, nu tigani romani!!!
    • +16 (18 voturi)    
      Ati avea dreptate (Miercuri, 17 august 2011, 21:40)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui vandervaal

      Daca ar fi apatrizi. Cum ei au acte emise de tara X, sunt cetateni ai tarii X, iar in caz de expulzare vor fi expulzati in tara X. Inlocuiti X cu ce va plare: Cehia, Romania, Bulgaria, Polonia, Grecia, Ucraina, Slovacia, Ungaria, etc. Restul sunt forme de stil ale limbii romane, cum e si "cresterea negativa" ca sa nu i se spuna "scadere". Daca au buletin de Bucuresti, sunt romani. Pe politistul olandez nu il intereseaza originea etnica si faptul ca sunt fosti sclavi din India, nici profilul ADN.
      • -1 (1 vot)    
        de ce? (Joi, 18 august 2011, 12:49)

        Diana [anonim] i-a raspuns lui moucha

        De ce intotdeauna auzim de "tiganii romani"? si de foarte putine de ori de tiganii bulgari, sau unguri, cehi, polonezi, slovaci etc.? Sunt tiganii romani speciali, diferiti de ceilalti? Oare faptul ca sunt din Romania are vreo relevanta?...
        • 0 (0 voturi)    
          de ce romani? (Vineri, 16 septembrie 2011, 15:12)

          me [anonim] i-a raspuns lui Diana

          Pentru ca citesti stiri romanesti. De ce ar scrie presa romaneasca despre romii din cehia sau solvacia? pe care dintre cititorii ei intereseaza si de ce ar citi stirile alea? in plus, comunitatea roma din romania e mult mai mare decat cele din tarile enumerate de tine deci statistic vorbind posibilitatea ca un rom acuzat de ceva undeva sa fie roman e pur si simplu mai mare.
  • +23 (25 voturi)    
    ... (Miercuri, 17 august 2011, 19:52)

    DanB [anonim]

    Englezii astia isi merita soarta daca au astfel de legi, zau! Daca in sudul statelor unite ale americii poti impusca un individ daca-ti intra in casa, in anglia ai nevoie de ordin judecatoresc ca sa-i poti da afara!
  • +38 (38 voturi)    
    WTF? (Miercuri, 17 august 2011, 19:56)

    Orpheus [utilizator]

    Cum adica au ocupat dupa aia alta casa? S-au prostit britanicii? De ce nu i-au arestat?

    Tiganii astia sunt un flagel! Si isi mai spun romi! As zice sa le fie rusine, dar e clar ca rusine n-au!
    • +4 (14 voturi)    
      Incep sa inteleg ... istoria europei (Miercuri, 17 august 2011, 20:57)

      calinsab [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Incep sa inteleg istoria Europei ... mai ales "nazi.."
    • +6 (6 voturi)    
      puscarie? (Miercuri, 17 august 2011, 21:09)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      cum sa-i aresteze? adica sa intre in puscarie? pai tu stii cum stau aia in puscarie? unii mai bine ca tine acasa :)
      pai daca ii baga in puscarie, atunci ocupa abuziv celule din puscarie, mai ales ca merg impreuna, in familie :)
    • +3 (3 voturi)    
      Nu e lege (Miercuri, 17 august 2011, 22:59)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      ca sa ii aresteze. In UK e un pic altfel societatea, de pilda nu te poate legitima politia sau opri cu masina daca nu stiu sigur ca ai facut ceva nasol.

      Asta vine cu bune si rele iar tiganii au obiceiul sa profite de genul asta de (sa zicem )hibe legilative. Trebuie sa mentionez ca nu numai tiganii romani se ocupa cu asta, in sudul Londrei au evacuat o cladire a primariei in care stateau ilegal de 10 ani mai multi englezi si nu numai, unii chiar celebrii.
  • +38 (38 voturi)    
    Militaria (Miercuri, 17 august 2011, 19:57)

    Daniels22026 [utilizator]

    Comportamentul fara teama al acestei familii de tigani demonstreaza scaderea dramatica a autoritatii in Marea Britanie, dar probabil toata Europa sufera de aceasta boala. Desi este adevarat ca multi putem trai civilizat, cu legi blinde si politie politicoasa, iata ca societatea evolueaza spre nesupunere civila. Ar fi timpul sa "dam jos militaria din pod", pentru toata lumea.
    • +4 (4 voturi)    
      Problema (Miercuri, 17 august 2011, 23:59)

      OK [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Ai uitat o singura nuanta. Problema nu sunt britanicii care pot trai okay cu aceste legi blande (exceptia de saptaman trecuta intareste regula), ci a unor categorii sociale, printre care sunt multi din Europa de Est, care nu se pot adapta acestui stil si o exploateaza din greu.

      Cand esti intro societate evoluata si civilizata nu ai nevoie de politie dura. Insa din pacate se exporta din greu societate necivilizata ...
      Intelegi cum vrei, insa viitorul este al civilizatie si cat mai putina putere politiei si politicienilor. Altfel ajungem cu Ceausescu si Stalin etc etc.
  • +22 (22 voturi)    
    unde? la londra? (Miercuri, 17 august 2011, 20:13)

    Jack al-II-lea [anonim]

    pai ma duc si io. daca nu ma aresteaza nimeni si nu iau nici macar un baston dupa ceafa merita afacerea.

    oare o merge figura si in romania? ia sa incercam...
    • +13 (13 voturi)    
      un rom in plus. la bord (Miercuri, 17 august 2011, 21:25)

      pirandello [anonim] i-a raspuns lui Jack al-II-lea

      astept cu interes stirea: niste romani au ocupat abuziv vila cu turnulete a unor tigani plecati sa cante la o nunta/ sa fure niste sine de tren / la o inscaunare de bulibasel, etc. desigur....alti romani decat mascatii, sa ne-ntelegem!
      abia atunci englejii se pot felicita ca au implementat cu succes politcallycorectu` si se pot muta in locuinte sociale temporare pana le evacueaza satrele din case. experimentati, baetzi, ca voi ati umplut lumea de democratie fara drept de autor sau franciza. hai success!
  • +5 (13 voturi)    
    minciuna (Miercuri, 17 august 2011, 20:15)

    cosminrs [utilizator]

    romanii sunt ok, muncitori, nu fura, nu mint.
    si tiganii sunt diferiti de romani. nu asculta tot manele, nu vor tot aur, nu mananca prin paduri si nu vor masini de lux chiar daca nu au unde dormi.
    • +7 (13 voturi)    
      da sunt (Miercuri, 17 august 2011, 21:54)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      diferenta este de un ordin de magnitudine. romanii nu umbla in clan, nu ataca in clan, nu ocupa in clan si in general nu traiesc in evul mediu.
      • +2 (4 voturi)    
        stai linistit (Miercuri, 17 august 2011, 23:00)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        ca sunt si din astia destui. cu clan si cu evu mediu cu tot,
      • +2 (2 voturi)    
        Aveti dreptate (Miercuri, 17 august 2011, 23:10)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui gigi

        In general romanilor le lipseste adeziunea, fiind mai mari fortele centrifuge ale unei idei decat spiritul de comunitate. Cat despre evul mediu, nu as fi asa sigur. Mai umblati un pic prin tara, sa vedeti cate case au inca WC-ul (Water Closet, ce gluma, ca nu are apa) este inca in curte.
    • 0 (2 voturi)    
      sigur ca-i minciuna... (Miercuri, 17 august 2011, 22:49)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      ...ca asa sunt si ceilalti minoritari din Romania: sasii, ungurii, lipovenii etc - nu e nici o deosebire intre ei si tigani: Asta vrei sa spui???

      Imi pare rau sa te contrazic, dar cati romani ai vazut d-ta plecand in strainatate cu familia(inclusiv copiii) la cersit?
  • +20 (20 voturi)    
    sper ca britanicii vor avea bunul simt (Miercuri, 17 august 2011, 20:16)

    blec-bierd [utilizator]

    sa i bage la inchisoare. adica daca nu acum , CAND ??
  • +9 (9 voturi)    
    Sa fim putin mai corect informati. (Miercuri, 17 august 2011, 20:28)

    dorel [anonim]

    Este vorba despre asa-numitii SQUATTERS. O lege imbecila din GB de prin anii 60-70, spune ca daca gasesti usa deskisa la o casa si intri in ea, ai dreptul sa ramii acolo cat vrei, fara ca proprietarul sa aiba drept sa te dea afara. Legea se pare este in curs de abrogare incepand de anul asta.
    Asa ca, faptul ca sunt tigani, pisici, babuini, romani sau islandezi este irelevant. Sunt foarte multi englezi saraci, negri, drogati si altele care beneficiaza de aceasta gafa legislativa. Asa ca, mai putina cenusa in cap si mai mult creier si concentrare!
    • +5 (5 voturi)    
      ptr Dorel (Joi, 18 august 2011, 1:08)

      CristiRu [utilizator] i-a raspuns lui dorel

      dar de ce trebuia sa fie tigani domnule Dorel si nu "babuini".... aha, acum este relevant ca eu sunt roman (daca ma intreaba un englez de unde sunt?) si tot relevant este ca nu mai scoate nici un sunet...... ca ma asociaza cu aceti "babuini" .......... oare de ce ? trebuie eu cel care muncesc in tara asta si-mi tin copii in scola cu eforturile unui SCLAV sa suport si aceasta dezonorare (prin asociere cu tiganii) pe care mi-o da faptul ca sunt ROMAN .
      POATE CA NU AI VAZUT CEEA CE AU FACUT IN TOATA EUROPA !!!! voicu si PSD ia facut romi din tigani..... eu ias face ash
    • +1 (1 vot)    
      :) (Joi, 18 august 2011, 1:27)

      vvv [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Prietene, stii gresit.. nu exista o astfel de lege in UK.
      Ar trebui sa stii ca primul squat atestat istoric afost in 1649 (asa numitii "Diggers").
      Se vrea o lege antisquat..dar este un pic problematic (de exemplu..ce faci cu aproape 1 milion de oameni? ii arunci in strada pur si simplu? )

      In Olanda s-a dat anul trecut o lege antisquat,a durat fix 2 saptamani. Curtea drepturilor omului de la Haga a abrogat legea respectiva.

      Pe de alta parte judeci prea usor oamenii, iar pentru cuvantul "negri" poti fi dat in judecata pentru rasism (in UK, bineinteles).dar tu nu stii asta,nu?:)

      Eu am trait in squat chiar in Brixton(poate iti spune ceva numele asta).

      Ar trebui sa stii ca numai in Lambeth sunt peste 6000 de case (apartin de council,deci nu private)..goale,parasite.
      Ce au facut domnii tigani este o idiotenie si ma mir maxim ca nu au fost arestati (furt..ca au baut din vinul doamnei, haine purtate,etc.. si criminal damage pentru stricaciunile provocate).
      Probabil nu ai toate informatiile necesare si te ghidezi doar dupa ce scrie in Metro ;)

      Btw.. legea tampita (care dealtfel te protejeaza si pe tine ...) o gasesti aici:
      http://www.squatter.org.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=31
      • 0 (0 voturi)    
        precizare (Joi, 18 august 2011, 13:22)

        alex [anonim] i-a raspuns lui vvv

        Ai dreptate, doar o precizare vreau sa fac: diferenta intre squatter si burglar (hot) este legata de modul in care se intra in casa.

        Daca exista cea mai mica urma de fortare a usilor, ferestrelor samd atunci este burglary si evacuarea se face foarte repede, urmata de proces samd.

        Daca reusesc sa intre in casa fara sa atinga nimic (gasesc o fereastra deschisa de exemplu si intra samd) atunci este squatting. Evacuarea nu mai este asa usor de facut, doar pe legislatia-invechita e drept- pentru squatting.

        Ca istoric, in UK exista dreptul fundamental al persoanei la locuinta. Daca nu ai unde sa stai si exista o casa libera (nelocuita) si intri in ea fara sa fortezi usa/fereastra etc atunci ai dreptul legal sa ramai acolo. E foarte greu de scos din casa squatterii care "isi stiu arta" si nu ating nimic in casa si nu fac distrugeri. Dureaza si luni de zile.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu ma incalzeste cu nimic (Joi, 18 august 2011, 16:41)

          tot dorel [anonim] i-a raspuns lui alex

          Tot imbecilism ramine, ca e de la 1649 sau 1500 toamna. Dreptul la proprietate ar trebui sa fie nitel mai puternic, nu? Ce e aia casa libera? Si daca e asa, atunci sa nu se mai planga si sa live with it!!!
          Btw, acu vreo 5 luni sau asa ceva, o familie de tigani IRLANDEZI, a comis tot una d-asta cu o council house.
          Cat despre judecat aspru, cred ca mi se trage de la sud de rau ;). Cand treci podurile judecata ti se mai relaxeaza, devii mai filosof. In sud, ramii ca smirghelul sau...
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Joi, 18 august 2011, 18:50)

            vvv [anonim] i-a raspuns lui tot dorel

            @alex da,ai.perfecta dreptate. nici un squatter nu vrea sa fie dat afara dupa 2 zile, ideea e sa poti sta cat mai mult posibil. cunosc squaturi care au in jur de 10 ani vechime, a fost in Brixton un caz in care vecinii au sarit sa apere squaterii de politie (da dorele... chiar asa)
            @dorel..dreptul la proprietate? ce zici de dreptul la un adapost? dar de dreptul la o viata decenta? dar de alte drepturi pe care le ai prin simplul fapt ca esti om? ai citit macar odata "Drepturile omului"? Tu.Dorele stii ce drepturi ai?
            uite.. in 89 aveam o tara, era proprietatea poporului roman (din care cred ca faci si tu parte).. nu o mai avem... stii cati romani nu au acum un acoperis? sau cati traiesc de pe azi pe maine? Ti'a pasat vreodata de ei? :P
            Nu este o imbecilitate..este pur si simplu un alt mod de a vedea lucrurile. Daca traiesti in UK ar fi dragut daca ai incerca sa intelegi cum gandesc britanicii.Ai vedea ca sistemul nu e chiar idiot,are o logica.
            Evident sunt si exceptii.. Cel prezentat de Daily Mail este 1 caz la 8 milioane de oameni (aproape jumatate din populatia romaniei). Daca te duci in Bucuresti pe Lipscani...eh.. ;)
            Oricum se pare ca Daily Mail si'a facut un obicei din a prezenta astfel de stiri, Personal cred ca este doar o campanie de presa.
            Daca trenspassing'ul va ficriminalizat..eh..atunci va fi ilegal pentru studenti sa protesteze insediul universitatii, pentru muncitor in sediul fabricii..etc.. intelegi unde bate de fapt legea antisquat? :) E un pic mai complicat decat pare la prima vedere ;)
            numai bine,
            vvv
    • 0 (0 voturi)    
      doar atat? (Joi, 18 august 2011, 17:01)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Din punct de vedere strict legal e "doar" o infractiune, o "gafa legislativa" si e irelevanta nationalitatea infractorilor (caci daca citesti cu atentie povestea din articol aici nu-i vorba de "squatters" - tiganii nostrii au ocupat o casa neparasita pe care au devastat-o: asta e infractiune).
      Dar poti privi lucrurile doar asa??
      Dumneata de ex ai locui cu familia alaturi de asa oameni, care asteapta momentul prielnic sa-ti intre in casa la pradat???
      Ti-ar place sa mergi in vacanta cu familia sau prietenii in strainatate si sa vezi afise in care scrie "interzis caini si romani"(s-a intanmplat in Spania); sau pur si simplu sa se uite cineva ciudat/suspicios la tine si sa nu fi binevenit imediat ce afla ca esti roman. Reaua reputatie pe care o capatam si cu consecintele ei sunt direct legate de asemenea fapte.
  • +4 (4 voturi)    
    În M.Britanie poți să te faci cu o casă astfel. (Miercuri, 17 august 2011, 20:29)

    Bravo. [anonim]

    Nu știu dacă și în Franța dar în M.Britanie dacă ocupi o casă care nu este ocupată se mult timp și plătești impozitul și apa,gunoiul,curentul te faci cu casa respectivă pentru că statul încurajează plățile către stat decât o casă care nu contribuie la fisc,o casă moartă care nu aduce profit pentru stat.Ăi sunt multe abandonate fără moștenitor așa că au aplicat și ei la fel în Franța ,dar au dat greș.Mai încearcă până găsesc.
  • +10 (10 voturi)    
    Multumesc (Miercuri, 17 august 2011, 20:44)

    Tom Macaragiu [anonim]

    pentru faptul ca ati precizat clar ca este vorba de tigani.
    ma saturasem de stirile in care `romanii` se bateau in parc pe cate-o piranda, bagau mana in buzunare pe la concerte samd.
  • +10 (10 voturi)    
    Legea (Miercuri, 17 august 2011, 20:50)

    beefeaterman [anonim]

    Legea e tampita rau aici in Londra. Exista planuri sa o schimbe dar, momentan, daca intri in casa cuiva, cand el NU e acasa, nu ii Furi bunurile ci doar "te muti", proprietarul de drept nu te poate Lua la pumni ca intra la parnaie, politistii nu te pot aresta si singura solutie e evacuare prin ordin Judecatoresc. Eu am fost socat cand am aflat asta. Insa acum vor sa schimbe legea si sa faca squatingul infractiune. Dar faptul Ca nu e incriminat arata ce "societate" evoluata exista in Anglia inainte de relaxarea legislatiei de emigrare. Ei nu aveau asemenea probleme asa ca nu si-au pus problema ca trebuie legiferat asa ceva. Las' ca acum emigrantii le-au aratat ca ... Prea Multa Civilizatie Strica
    • 0 (0 voturi)    
      DE CE LEGILE sunt tampite? (Joi, 18 august 2011, 14:28)

      ANA [anonim] i-a raspuns lui beefeaterman

      si nu se iau masuri pentru protectia proprietatii si proprietarului? deoarece asa zisi parlamentari nu sunt capabili sa conceapa o lege coerenta si stau si freaca menta, se plimba, mananca gratis, isi fac afacerile personale si in final oamenii sufera...de ce nu se fac mii de petitii? catre acel Parlament? si la noi unii trancanesc pe televiuni...si prezenta 3 %. ...dar banii si iau, de plimbat se plimba prin diferite tari pe banii cui?? asa ca noi suntem fraieri ca NU punem mana sa scriem TOT ce nu ne/va convine si astfel poate se mai gasesc si oameni de buna credinta si juristi competenti!
  • -6 (6 voturi)    
    Salut! (Miercuri, 17 august 2011, 20:57)

    Gramofonu' [anonim]

    Breivik, tu esti?
  • +8 (8 voturi)    
    Unde e baroneasa (Miercuri, 17 august 2011, 21:20)

    Stepanida [utilizator]

    Nicholson?La ea sa se duca biata victima !Cine i-a cautat atat in coarne pe tzigani?
  • +3 (5 voturi)    
    dupa ce au patit (Miercuri, 17 august 2011, 21:22)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ce au patit cu ''protestatarii'', de fapt buni verisori cu tiganii, ca au cam aceleasi ''valori'' si obiceiuri, politia britanica nu-i aresteaza, nu nimic. Incredibil, dar adevarat. Pai asta e ''timpitudine politica'', caci depaseste de departe ''corectitudinea politica'', sinucidere curata.
    Dar daca spun toate astea, este ca sint ''razizd''?
  • +7 (7 voturi)    
    Detestabili, din nou! (Miercuri, 17 august 2011, 22:03)

    Bulibasa [anonim]

    Madaline Voicule, ce zici de chestia asta, nu realizezi ca acesti tigani sunt niste salbateci care nu se pot adapta si integra in nici o societate si care, in plus, distrug tot ce gasesc in calea lor, creat de civilizatia de secole, care pentru ei este complect straina si inexistenta?Ar trebui sa-i ceri macar scuze, ca parlamentar tigan , acelei doamne Julia High, ca de reparat pagubele facute de conationalii tai nici vorba
  • -3 (3 voturi)    
    lkjhk (Miercuri, 17 august 2011, 23:05)

    anonima [anonim]

    romi si romani...mai e vre-o diferenta?
  • 0 (2 voturi)    
    Gramofonu (Miercuri, 17 august 2011, 23:18)

    beefeaterman [utilizator]

    Scuze Gramofonu, dar scriu de pe tel si nu pot sa-ti dau reply direct. Am fost eu vag in exprimare. Nu frate, n-am nici o legatura cu nebunelile lui Brevik. Ar fi si ipocrit in calitatea mea de emigrant. Cred insa ca societatea britanica era mai evoluata si, cand au dat legea squattingului mai de mult nu isi pusese nimeni problema ca unii vor abuza de ea in halul asta. De ex, plec sa ma uit la meci la Arsenal si cand ma intorc acasa constat ca unii s-au mutat la mine in casa. Cred insa ca era o lege f naiva, mai ales in contextul actual, real, bun sau rau, cu un val de emigranti care, nu intotdeauna emugreaza doar pt a-si gasi un loc de munca cinstit. Dar eu sincer sunt promulticulturalism si imi pare rau daca am fost inteles gresit.
  • +7 (7 voturi)    
    Cu cupa înainte... (Miercuri, 17 august 2011, 23:25)

    Dr. M [anonim]

    Un prieten care lucrează în sistemul bancar mi-a povestit o întâmplare din anii 90. Pe scurt, nişte ţigani au luat împrumut de la bancă şi au gajat cu casele. La un moment dat au refuzat să mai plătească ratele şi banca a scos la licitaţie imobilele. În ziua licitaţiei ţiganii au venit cu toată şatra înarmată cu topoare şi i-au ameninţat cu moartea pe ceilalţi participanţi. Bineînţeles, sub ameninţări, amatorii de achiziţie s-au retras din cursă. Cu rânjetele victorioase arborate pe mutre, ţiganii le-au dat cu tifla la reprezentanţii băncii. Rânjetele s-au transformat repede în rictus când starostele băncii le-a spus că are soluţia la problemă şi anume să dărâme casele şi să recupereze cărămida din ele. Zis şi făcut, s-a făcut un cordon de jandarmi şi cu un buldozer au fost dărâmate 2 case. La a treia ţiganii au capitulat şi au declarat că plătesc. După lecţia asta rromii şi rroamele s-au aliniat frumos la ghişee cu banii în mânuţe. Acţiunea a avut loc simultan în Timişoara şi în alt oraş din Oltenia şi cine are mai multe detalii poate comenta aici. După umila mea părere cam ala se face mult trîmbiţata "integrare" ţigănească. Îmi aştept cu sfioasă supuşenie minusurile de rigoare.
  • +2 (4 voturi)    
    Bine le face ! (Miercuri, 17 august 2011, 23:33)

    Dobre [anonim]

    Asa le trebuie, mari sanse ca insasi doamna sa fi votat acesti 30 de ani mereu cu laburistii, unde nu-i cap vai de picioare. Sa mancati corectitudine politica cu politicienii si jigodiile oportuniste care va spun povesti fumoase. Ce poate fi mai frumos decat un partid care chipurile lupta pt. cei saraci si oropsiti, este un fel de David in lupta cu Goliat cel rau si capitalist. Ideologia comunista care a vrajit si fascinat milioane de oameni la inceputul sec XIX continua sa faca victime, fantasma comunista nu a disparut.
  • +4 (4 voturi)    
    Inca ne mai socheaza? (Joi, 18 august 2011, 0:15)

    vlad [anonim]

    Tot mai des ne-ajung pe la urechi intamplari d’astea d’ale “conationalilor”. Asta ar putea fi amuzanta, daca n-ar fi socanta la cat e de abjecta. Da’ cin’ sa aiba mare parte de vina? Oare chiar colegii nostri de UE, ale caror legislatii incurajeaza parca mizerii de felul asta, bietii faptasi nefacand decat sa profite si ei cum stiu mai bine si sa se “descurce” dupa posibilitati si aptitudini? Ca la noi sunt marginalizati pe nedrept. Ma amuz tot mai mult cand mi-aduc aminte de lectiile pe care ni le serveau alte natii care au inceput sa foloseasca furculita cu mult inainte (cazul poporului prieten francez), despre nepriceperea noastra de a-i integra si despre discriminarile la care sunt supusi pe plaiurile mioritice. Astept cu interes sa vad cum trebuia facuta integrarea asta, ca uite, au niscaiva avantaje fata de noi din moment ce prigonitii nostri se simt asa bine sa convietuiasca in armonie cu alte popoare comunitare, chiar prin casele lor.
  • +1 (5 voturi)    
    squat..squat..:) (Joi, 18 august 2011, 1:00)

    vvv [anonim]

    Mmm..nu stiu ce sa zic.. Si eu locuiesc in Londra, stau in squat.. nu e chiar asa. Stiri de acest gen poti citi mereu in ziarul de la metrou cu singura diferenta ca de obicei sunt pomeniti lituanieni sau polonezi.
    Ocuparea unei case (atentie: goala) este considerata "civil matter",deci este intre tine si proprietar. Stricaciunile facute sunt in schimb "criminal offence" si sunt destul de aspru pedepsite (poti fi acuzat de jaf,etc.. politia te poate aresta imediat chiar si pentru o zgarietura pe usa sau un geam spart) Tiganii romani nu sunt (inca) o problema pentru UK..
    Pe de alta parte in UK nu esti obligat sa arati act sau sa dai un nume. Doar in cazul in care esti acuzat de ceva ti se cer astfel de date.. Iar daca erau acuzati erau probabil arestati pe loc:)
    Pentru cei ce stiti engleza va invit sa cititi urmatorul articol:
    http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/laurie-penny-this-spiteful-new-law-against-squatting-must-be-stopped-2303247.html
  • +1 (1 vot)    
    :) (Joi, 18 august 2011, 13:24)

    alex [anonim]

    Fac foarte des drumul Londra-Bucuresti. Nu numai cu "liniile consacrate" (BA, Tarom) dar si cu "low cost" (Wizz Air, Blue Air etc).

    In ultimul an avioanele sunt pline de "dinti de aur" si "cautatori de benefits". O sa avem probleme daca continuam asa, pana in 2007 nu ajungea oricine in UK.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by