De curând prestigioasa editură germană Kehrer Verlag a publicat albumul „Mobile Churches“ al artistului român Anton Roland Laub. Acesta a apărut în ediție trilingvă: franceză, germană şi engleză, îngrijită de Sonia Voss. Albumul reprezintă o explorare vizuală și documentară a unui capitol deosebit de dramatic din istoria recentă a României, atunci când străzi întregi au fost demolate prin proiectele de „sistematizare“ ale regimului comunist.

Manastirea Mihai Voda © Anton Roland LaubFoto: ICR Berlin

Printr-un mix de fotografii, materiale de arhivă și două eseuri (aut. Sonia Voss şi Lotte Laub), proiectul dezvăluie o poveste urbanistică și politică pe cât de puțin cunoscută, pe atât de fascinantă. „Mobile Churches“ este cea mai recentă și cea mai importantă serie fotografică a lui Laub, constând din studiul a șapte biserici, precum și al unei sinagogi, ascunse în spatele unei cortine arhitecturale înălțată de fostul regim.

Potrivit ICR Berlin, „Mobile Churches“ a fost prezentat, sub forma unui album fotografic, şi nominalizată la festivalurile de fotografie „Les Rencontres de la Photographie“, din Arles, şi „Unseen“, din Amsterdam. Seria urmează a fi prezentată la începutul lunii noiembrie sub forma unei expoziţii, în cadrul Festivalului Photo-Saint-Germain din Paris, precum şi în prima jumătate a anului viitor, la Berlin.

Anton Roland Laub s-a născut şi a crescut în București. A absolvit Facultatea de Media și Comunicare la Universitatea din București, înainte de a-și încheia studiile în domeniul fotografiei la Neue Schule für Fotografie din Berlin. Activitatea sa fotografică se desfășoară în jurul unor teme precum urbanism, autobiografie și portret. În prezent artistul locuiește si lucrează la Berlin şi este înscris la un program de masterat în cadrul Berlin-Weißensee School of Art.