AstraZeneca anunță că vaccinul său anti-coronavirus are o eficiență de circa 90%. Compania spune că acesta este deja produs în 10 unități din toată lumea. Vaccinul ar putea costa doar 2,5 euro în Europa

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 23 noiembrie 2020, 9:31 Actualitate | Coronavirus


AstraZeneca
Foto: SOPA Images / ddp USA / Profimedia
AstraZeneca a spus luni că datele interimare ale studiilor clinice arată că vaccinul său contra noului coronavirus, dezvoltat împreună cu Universitatea Oxford, poate avea o eficiență de circa 90% în cazul uneia dintre dozările testate, fără efecte secundare serioase, transmite Reuters.


Vaccinul a avut eficacitatea de 90% când a fost administrată o jumătate de doză la prima inoculare, urmată, după o lună, de o doză întreagă, potrivit datelor din testele de fază finală efectuate în Marea Britanie și Brazilia.

O altă variantă testată a fost cea de administrare a două doze complete la o lună distanță, aceasta având o eficacitate de 62%. Analiza combinată a celor două variante de dozare a generat o eficacitate medie de 70%. Ambele rezultate obținute sunt relevante statistic, a precizat compania.

  • Denumit AZD1222, este un vaccin cu vector viral recombinat. Vaccinul folosește o versiune slăbită a unui virus de răceală comun de la cimpanzei în care sunt introduse instrucțiuni pentru producerea de proteine ale noului coronavirus pentru generarea unui răspuns imun și prevenirea infectării cu Sars-Cov-2.

”Eficacitatea și siguranța vaccinului confirmă că va fi deosebit de eficient contra Covid-19 și va avea un impact imediat asupra acestei situații de urgență medicală publică”, a spus Pascal Soriot, directorul executiv al AstraZeneca, într-un comunicat de presă.

Potrivit datelor prezentate, niciunul dintre cei vaccinați în cadrul testelor clinice nu a fost spitalizat și nici nu a făcut vreo formă gravă a bolii.

Compania a anunțat și că face progrese mari privind procesul de fabricație și va putea produce 3 miliarde de doze anul viitor.

AstraZeneca a spus acum câteva luni că vaccinul va costa doar câțiva dolari. În iunie, ministrul italian al sănătății a dezvăluit că prețul va fi de 2,5 euro în Europa

Matt Hancock, ministrul britanic al sănătății, a spus că anunțul de luni este o ”veste extraordinară”: ”Aceste date arată că vaccinul, în doză corectă, poate avea o eficiență de până la 90%”.

Ce spune profesorul Andrew Pollard, directorul Oxford Vaccine Group și supraveghetor șef al testelor clinice pentru vaccinul Oxford:

  • ”Aceste concluzii arată că avem un vaccin eficient ce va salva multe vieți. Un lucru îmbucurător este că am descoperit că una dintre dozările testate ar putea avea o eficiență de circa 90% și dacă această dozare este folosită ar putea fi vaccinați mai mulți oameni cu stocurile de vaccin pregătite”.
  • ”De asemenea, avem un vaccin care va fi ușor de distribuit dacă este stocat la temperatura frigiderului și îl putem duce în orice colț al lumii. Deja este fabricat în 10 locuri din lume pentru a ne asigura că acest lucru se va întâmpla”.

Aceste rezultate prezentate de producătorul farma britanic reprezintă o nouă victorie în lupta contra pandemiei care a ucis aproape 1,4 milioane de oameni.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16786 vizualizari

  • -25 (37 voturi)    
    Pfizer are 95%, Modernitatea are 94.5% (Luni, 23 noiembrie 2020, 9:40)

    Miky60 [utilizator]

    E slab cel de la AstraZeneca, prefer unul cu 95% unuia cu 90%. Poate apare unul cu 99.99%
    • +2 (10 voturi)    
      pana la (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:01)

      gpavel [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Pana la 90%!!
      Matt Hancock, ministrul britanic al sănătății, a spus că este o ”veste extraordinară”: ”Aceste date arată că vaccinul, în doză corectă, poate avea o eficiență de până la 90%”.
    • -7 (13 voturi)    
      Pe citi trebuie facute testele (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:11)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ca sa se obtina eficienta cu 4 cifre?

      Cam pe acolo poate ca sta diferenta intre vaccinuri, in numarul de persoane testate. Eficienta e cam tot aia.
    • +14 (22 voturi)    
      E totusi un avantaj la AstraZeneca (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:25)

      JustSomePunk [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Cele doua mentionate de tine trebuie tinute la -70 de grade. Crezi ca la ce profesionisti sunt medicii si asistentele la noi (mai ales la tara) o sa il tina corespunzator ? Doar un pic sa stea la temperatura neadecvata si e gata vaccinul cu tot cu eficacitatea de 95%. Asta in schimb poate fi pastrat intr-un frigider normal, asa ca eu zic ca va fi mult mai eficient la noi decat celelalte doua.
      • +7 (11 voturi)    
        Plus că ... (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:55)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui JustSomePunk

        ... vaccinul ăsta costă doar 2.5€, față de 17-37€ pentru cele americane.
      • +4 (8 voturi)    
        Plus prețul (Luni, 23 noiembrie 2020, 13:18)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui JustSomePunk

        ... cele americane sar binișor de 17€
      • +2 (8 voturi)    
        S-au gandit (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:19)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui JustSomePunk

        si la tarile sarace,care nu au conditii.Deci este pentru noi,Bangladesh,Congo,Burkina Fasso,etc.Cat duce buzunarul pe fiecare,asta este mai pentru fostele colonii,sa nu ramana fara forta de munca.
      • +2 (8 voturi)    
        fals (Luni, 23 noiembrie 2020, 15:22)

        kukiiiii [utilizator] i-a raspuns lui JustSomePunk

        maestre, mai informeaza-te, nu e necesar "doar un pic" la temperatura neadecvata, reactivii sunt stabili dezghetati la temperaturi de cca 6C vreo 30 de zile si vreo 12 ore la 25C. distributia e problema, nu "pastrarea", ca oricum o sa se dea ca painea calda.
      • +2 (6 voturi)    
        Ce zici tu ține de vaccinul Pfizer (Luni, 23 noiembrie 2020, 19:03)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui JustSomePunk

        Moderna în schimb merge și 6 luni în congelator, la -20 C.
    • 0 (8 voturi)    
      Daca tu chiar crezi ca are 95% success...e grav (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:12)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      daca citesti textul vezi ca scrie asa: 'AR PUTEA AVEA...'

      sunt teste preliminare pe cateva sute de oameni si toate companiile vor sa anunte successe ca doar au de vandut MILIARDE de doze

      ar fi culmea sa spuna ca vaccinul lor e un esec, ar cadea imediata toate actiunile complaniei la bursa si ar da faliment
      • +3 (7 voturi)    
        tare (Luni, 23 noiembrie 2020, 16:31)

        Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Mda, ca validarea se face dupa ce zic ei nu dupa studii clinice.
        Zici ca ditamai companiile cu R&D stau intr-un vaccin, cine nu il dezvolta pierde cine nu ... CUm sa piarda companii de niveul asta care au miliarde cifra de afacere. Te ajuta creierul? vaccin 2.5euro, copii nu il fac pentru ca nu a fost facut testul pe ei, fiind minori. Deci la nivel mondial raman cateva miliarde de oameni care se vaccineaza, probabil 4 miliarde iar profitul nu e nici macar 20% deci nu descopera nimeni vre-o mina de aur. Sunt medicamente care valoreaza zeci de miliarde de donari in vanzari anuale si voi astia cu teoria conspiratiei v-ati trezit ca vaccinu asta imbogateste pe cineva iar restu pier de pe suprafata terrei daca nu il dezvolta :)))))
    • +1 (1 vot)    
      diferente (Marţi, 24 noiembrie 2020, 6:53)

      Filbert [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Chestia e ca vaccinul Oxford+AZ este unul 'traditional' care foloseste un virus modificat si dezactivat ca sa educe sistemul imunitar sa recunoasca proteina 'tepusa'.
      Cele BioNTech+Pfizer si Moderna folosesc un mecanism cu totul nou care tine de ingineria genetica, adica iti educa/forteaza celulele sa produca acea proteina 'tepusa' pe care nu o produc in mod normal. Glumind un pic (dar nu prea mult), vom deveni cu totii organisme modificate genetic...Asta nu e neaparat rau insa nu poti fi sigur in doar citeva luni ca e bine.
      Nu stiu daca organismele de autorizare (FDA in USA, EMA in Europa) au adaptat protocoalele de autorizare la aceste noi mecanisme de tratament, in mod normal ar trebui sa o faca.
  • -15 (29 voturi)    
    - (Luni, 23 noiembrie 2020, 9:44)

    tomlin [utilizator]

    trebuie sa ne injectam toate vaccinurile pentru a spera ca ne-am imunizat cat de cat, catusi de putin ?
    • +1 (9 voturi)    
      evident (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

      Si dupa ce ti le injectezi pe toate, bei un pic de clor si stai 2 ore sub lampa UV.. sa fii 100% sigur ca ai scapat de toate grijile!
    • -1 (7 voturi)    
      Neah... (Luni, 23 noiembrie 2020, 15:26)

      aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

      matale doar du-te la pelerinaje si pe strada fara masca
  • +11 (19 voturi)    
    70% (Luni, 23 noiembrie 2020, 9:46)

    STF [utilizator]

    bbc :
    "The coronavirus vaccine developed by the University of Oxford stops 70% of people developing Covid symptoms, a large scale trial shows."
    • -2 (26 voturi)    
      acu deh (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:06)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui STF

      20% este comisionul ziaristului.
    • +4 (8 voturi)    
      70-90% (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui STF

      Acelasi BBC:
      "Interim data suggests 70% protection, but the researchers say the figure may be as high as 90% by tweaking the dose."
  • +13 (27 voturi)    
    Super (Luni, 23 noiembrie 2020, 9:50)

    Costi888 [utilizator]

    Asta inseamna ca sunt deja 3 vaccinuri viabile (fara sa le numaram pe cele din rusia si china). Deci mai multe sanse sa fie inceputa campania de vaccinare cat mai repede.
    • -7 (27 voturi)    
      Trebuia sa te inscrii in trial (Luni, 23 noiembrie 2020, 10:51)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      Daca esti atat de nerabdator trebuia sa te inscrii la trials.
      Ca doar si injectarea asta in masa este tot trials...doar mai tarziu un pic (faza post-piata).
      • 0 (6 voturi)    
        face (Luni, 23 noiembrie 2020, 17:06)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        cantacuzino vaccin covid si nu stiu eu?!

        pentru conspirationistii de servici (ca tine) am o intrebare:
        inainte sa mananci seminte prima data ti-ai facut test anti alergic? stii ca poti muri daca esti alergic la seminte , nu?!
    • -6 (20 voturi)    
      - (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:08)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      nu vaccinul trebuie sa fie viabil, ci pacientul !
  • -9 (31 voturi)    
    Răzbunare (Luni, 23 noiembrie 2020, 9:55)

    Mazeta [utilizator]

    Toți râdeam de cercetătorii britanici. Să vedeți ce o să râdă ei de acum încolo.
  • +8 (22 voturi)    
    abia astept ca cei care urlau sa stam in (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:36)

    alfa1 [utilizator]

    casa sa treaca sa isi faca vaccinul
    • +1 (19 voturi)    
      tot astia... (Luni, 23 noiembrie 2020, 12:16)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      .. sunt cei care spun ca nu se vaccineaza ca le creste un autism in frunte.
  • 0 (18 voturi)    
    Tot Astrazeneca va scapa lumea de Covid. (Luni, 23 noiembrie 2020, 11:44)

    Marionette [utilizator]

    1. Nu se pastreaza la -10 grade kelvin ca si celelalte.
    2. Pot produce o cantitate semnificativa raportata la populatia globala (3 miliarde intr-un an)
    • +4 (12 voturi)    
      hehe (Luni, 23 noiembrie 2020, 13:20)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      La Lomonosov faceati fizica serioasa pe vremuri, iwaniusha. Nu exista -10 kelvin asa cum Putler nu e cel mai iubit presedinte.

      Noviciok V sau sputnik.md ce mai face, salveaza vieti cu reteta ruseasca??
    • +1 (11 voturi)    
      Plus/minus (Luni, 23 noiembrie 2020, 13:23)

      Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Ți-aș da minus pentru ”-10 Kelvin” (facepalm) dar ai dreptate în intenția de a scrie ”trebuie păstrate la temperaturi foarte scăzutela”, și în ce scrii la punctul 2 este iar adevărat și relevant.
      Așa că, reticent, am dat plus.
    • 0 (14 voturi)    
      @Marionette (Luni, 23 noiembrie 2020, 13:56)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Este eronat ce spui...!
      -10 grade Kelvin inseamna -283 grade Celsius!

      Vaccinul facutut de Pfizer & BioNTech trebuie transportat si pastrat la -94 grade Fahrenheit adica la -70 grade Celsius.
      • +8 (10 voturi)    
        2x facepalm (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:24)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

        Nu există -283 grade Celsius! nici valori negative în Kelvin*.
        Zero Kelvin este ”zero absolut”.

        ___
        * de fapt există, în sisteme închise, unde temperatura definită pe baza entropiei (ecuația Boltzmann/Planck) poate fi negativă. Dar atunci sistemul respectiv este mai CALD decât orice sistem cu temperaturi Kelvin pozitive! (the-more-you-know...)
        • +5 (5 voturi)    
          Mea culpa! (Luni, 23 noiembrie 2020, 16:36)

          paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

          Corect, 0K = -273 grade C (zero absolut)
          Nu exista temperaturi negative in scara “kelvin”!
    • +2 (4 voturi)    
      Lumea saraca.... (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:21)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      ceea ce nu este rau!
    • -1 (9 voturi)    
      Lumea nu va scapa niciodata de covid (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Va deveni o boala omniprezenta, la fel ca gripa. Avem vaccin anti-gripal, dar tot ne imbolnavim.
  • +2 (8 voturi)    
    eficienta o sa scada in timp din pacate (Luni, 23 noiembrie 2020, 14:26)

    rmos [utilizator]

    vaccinul astrazeneca, la fel ca orice varianta de vaccin bazata pe adenovirusuri are problema ca se dezvolta imunitate la antigeni specifici adenovirusului carrier (astrazeneca foloseste un adv de la cimpazei dar cele chinezesti folosesc advs umani). in acest fel, creste sansa ca sistemul imunitar sa distruga rapid particulele virale, inante ca acestea sa apuce sa fie procesate de apc si deci sa nu dezvolte imunitate la spike. din acest motiv eficienta vaccinului astrazeneca este mai mica fata de cele bazate pe mrna. si exact din acest motiv eficienta vaccinului astrazeneca este mai mare atunci cand doza initiala este mai mica :)
    dar evident ca are si multe avantaje fata de variantele de vaccin bazate pe mrna si pentru primele variante de vaccin e posibil sa fie suficient sa stopam pandemia in 2021
    sa speram ca nu o sa fie multe incidente majore ....
  • +2 (4 voturi)    
    Eficacitate de (Luni, 23 noiembrie 2020, 16:16)

    alex54 [utilizator]

    90/95% impotriva carui virus??? cel original din china sau a aluia care a suferit modificari (ca parca asa spuneau prin vara niste cercetatori)????
    • -4 (4 voturi)    
      Pe cele aflate în circulație pe perioada studiului (Luni, 23 noiembrie 2020, 17:47)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui alex54

      randomizat de control aferent acestui vaccin.
  • +1 (3 voturi)    
    typo (Luni, 23 noiembrie 2020, 16:51)

    stefanioana [utilizator]

    CNN-ul mentioneaza doar 70% eficienta...

    https://www.cnn.com/2020/11/23/europe/astrazeneca-oxford-coronavirus-vaccine-intl/index.html
    • 0 (2 voturi)    
      Da, așa e, știrea poate induce în eroare (Luni, 23 noiembrie 2020, 17:55)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui stefanioana

      Ce am înțeles eu, citind și din alte surse:

      La 2 doze întregi, cu a doua doză făcută la 2 săpt. după, eficiența e de 62%

      La jumătate de doză + una întreagă la 2 săpt. după, eficiența e de 90%

      Media ponderată care rezultă este de 70%, pentru că sunt mult mai puțini cei care au primit dozajul aparent mai eficient (Oxford se aștepta ca efectul să fie mai puternic cu 2 doze întregi, dar se pare că s-au înșelat. Motivul nu se cunoaște încă). Mai este încă o problemă, și anume că pentru dozajul mai eficient se pare că nu s-a atins pragul de relevanță statistică datorită numărului mic de participanți alocați în această ramură (90% fiind un rezultat intermediar).
  • -1 (9 voturi)    
    Eficiența este clar mai scăzută decât la Sputnik V (Luni, 23 noiembrie 2020, 17:42)

    Nyk1 [utilizator]

    Un alt vaccin elaborat pe aceeași tehnologie (vector adenovirus).

    Nu înțeleg de ce autoritățile române nu au demarat negocieri cu Fed.Rusă pentru achiziționarea unor doze de vaccin, precum statul vecin (Ungaria).
    • +2 (6 voturi)    
      UE nu UV (Luni, 23 noiembrie 2020, 18:04)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Uniunea europeana nu e Uniunea Vamala, adica URSS... Cand aprobi folosirea unui medicament pe teritoriul tarii tale trebuie sa te asiguri ca este aprobat de agentia europeana a medicamentului. Cum vaccinul rusesc este aprobat in secret in URSS si nu e dat spre publicul larg sau catre agentiile in europa sau alte state occidentale, cum vaccinul din URSS a sarit studiile clinice reiese ca nu stii rezultatul si eficienta lui. Asa ca nu inteleg de unde stii tu ce eficienta are vaccinul sPUTINik. Ungaria oricum nu respecta statul de drept, zici ca e o enclava URSSista in europa. Va plange dupa privilegiile astea in anii ce vor sa vina...
    • +4 (8 voturi)    
      Hai sa o luam altfel (Luni, 23 noiembrie 2020, 19:31)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      De ce nu sunt vaccinati rusii in mare parte pina in momentul asta? Ultima stire din Rusia zicea ca epidemia face prapad.
      • -3 (7 voturi)    
        rusia (Luni, 23 noiembrie 2020, 20:26)

        chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        e pe locul 63 la nr de infectari / 1 mil si pe locul 57 la decese / 1 mil de locuitori. noi pe 44 si 27.
        sua e pe 10 si 12. asa ca prapadul e in alta parte,
  • -1 (5 voturi)    
    Le aveau dinainte sa inceapa pandemia... (Luni, 23 noiembrie 2020, 21:49)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...e doar o escrocherie mondiala


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by