Coronavirus în România: Nou record de cazuri - 777 în ultimele 24 de ore / Bilanțul total: 35.003 / 19 de decese într-o singură zi / Situația pe județe

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 16 iulie 2020, 13:24 Actualitate | Coronavirus


Testare coronavirus
Foto: Vladimir Smirnov / TASS / Profimedia
O nouă creștere a numărului de cazuri de coronavirus. Alte 777 de noi îmbolnăviri au fost raportate joi în România, bilanțul ajungând la 35.003 potrivit datelor publicate de Grupul de Comunicare Strategică. De asemenea, în ultima zi au fost raportate 19 de decese din cauza COVID-19. Numărul de teste raportate a fost de 19.097.

Până astăzi, 16 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 35.003 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 24.335 au fost externate, dintre care 22.189 de pacienți vindecați și 2.146 de pacienți asimptomatici, externați la 10 zile după depistare.

Totodată, până în prezent, 757 de pacienți cu test pozitiv au fost externați la cerere.

Până astăzi, 1.971 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 15.07.2020 (10:00) – 16.07.2020 (10:00) au fost înregistrate 19 decese (14 bărbați și 5 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Argeș, Botoșani, Bistrița-Năsăud, Brașov, Constanța, Galați, Harghita, Mehedinți, București, Neamț, Prahova, Suceava, Timiș și Vâlcea.

Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 ani, 2 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 6 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 3 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 6 decese la persoane de peste 80 de ani.

18 dintre decese sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități. Pentru 1 deces nu au fost raportate comorbidități.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 777 noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 261 de pacienți.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 906.015 teste, cu 19.097 mai multe ca ieri.

Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:

1. Alba 506
2. Arad 743
3. Argeș 1.653
4. Bacău 809
5. Bihor 718
6. Bistrița-Năsăud 660
7. Botoșani 1.089
8. Brașov 2.184
9. Brăila 336
10. Buzău 883
11. Caraș-Severin 135
12. Călărași 224
13. Cluj 820
14. Constanța 576
15. Covasna 342
16. Dâmbovița 1.053
17. Dolj 409
18. Galați 1.416
19. Giurgiu 313
20. Gorj 475
21. Harghita 403
22. Hunedoara 744
23. Ialomița 559
24. Iași 1.108
25. Ilfov 948
26. Maramureș 251
27. Mehedinți 303
28. Mureș 838
29. Neamț 1.029
30. Olt 437
31. Prahova 920
32. Satu Mare 82
33. Sălaj 124
34. Sibiu 730
35. Suceava 4.218
36. Teleorman 206
37. Timiș 673
38. Tulcea 218
39. Vaslui 261
40. Vâlcea 191
41. Vrancea 1.283
42. Mun. București 4.096
43. Neatribuit - 37

TOTAL 35.003


În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 553 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 1.146 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore, 1.108 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 232.902 lei.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 5.146 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.885 în Italia, 561 în Spania, 115 în Franța, 2.280 în Germania, 125 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 4 în SUA, 107 în Austria, 3 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 2 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 8 în Grecia și câte unul în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia, India, Bulgaria, Kazakhstan, Ucraina, și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 122 de cetățeni români aflați în străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 9 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA și unul în Brazilia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 157 au fost declarați vindecați: 135 în Germania, 10 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















40870 vizualizari

  • +46 (78 voturi)    
    mda (Joi, 16 iulie 2020, 13:24)

    SoulSearcher [utilizator]

    deci de saptamana viitoare depasim 1000 pe zi...

    dupa ce ne vor inchide toti europenii usa in nas, poate se va instaura iar starea de urgenta si vom purta iar masti peste tot, vom pastra distanta.. se vor da amenzi.. etc

    altfel romanul nu stie... iar cu propaganda ruseasca cu "nu exista virusul" e si mai greu sa convingi pe cineva ca trebuie sa fim responsabili
    • -26 (60 voturi)    
      O corectie (Joi, 16 iulie 2020, 13:51)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Daca vine starea de urgenta, nu mai purtam masti. In caz ca ati uitat, atunci nu trebuiau purtate.
      • -4 (16 voturi)    
        lipsesc informatii (Joi, 16 iulie 2020, 15:17)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui copci

        777 persoane infectate din 19097 teste.
        Câte teste au fost făcute la cerere, de cei care plecau în Grecia și câte dintre acestea au fost pozitive?
        • +2 (4 voturi)    
          ce relevanta are ? (Joi, 16 iulie 2020, 18:16)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          i-au mintit pe aia care plecau in grecia de invidie ?
      • +5 (11 voturi)    
        in casa nu trebuie purtate... (Joi, 16 iulie 2020, 15:17)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui copci

        .
    • +8 (36 voturi)    
      777 infectati din 19.097 de teste = 4.07 % (Joi, 16 iulie 2020, 13:54)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      recordul de fapt e la numarul celor testati

      de fapt numarul total al celor infectati cu COVID in acest moment in Romania e de 10-20 de ori mai mare decat cifra oficiala deci undeva 500 mii si 1 milion de romani au sovid in acest moment

      doar ca noi nu putem testa mai multi
      • +3 (21 voturi)    
        calcul (Joi, 16 iulie 2020, 14:05)

        alex123 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        cifra oficiala este de 10843 cazuri active. Deci cum ai ajuns la 500 de mii - 1 milion?
        • -2 (14 voturi)    
          35.000 e numarul total OFICIAL de infectati (Joi, 16 iulie 2020, 14:23)

          Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui alex123

          Până astăzi, 16 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 35.003 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).
          • +2 (14 voturi)    
            total =/= in acest moment (Joi, 16 iulie 2020, 15:07)

            Dan B [anonim] i-a raspuns lui Gryphus

            Si de unde ai scos ca numarul real al infectarilor e de 15-20 mai mare decat cifra oficiala? Exista vreun studiu in Romania pe tema asta?

            Daca te bazezi pe un studiu facut in alta tara, ce te face sa crezi ca sunt exact aceleasi conditii in Romania? In primul rand, care era procentul de teste pozitive la ei?

            In al doilea rand, ce te face sa crezi ca numarul de cazuri reale raportat la numarul de cazuri confirmate e acelasi in toata tara?
            • +9 (15 voturi)    
              A spus-o seful epidemiologilor - Alexandru Rafila! (Joi, 16 iulie 2020, 15:23)

              Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

              Alexandru Rafila: Probabil că numărul real de cazuri de COVID este între 10 și 20 de ori mai mare decât cel depistat

              daca el are dreptate si numarul celor infectati depaseste 500.000 atunci raspandirea covid NU mai poate fi oprita
              • -2 (2 voturi)    
                ba poate fi oprita tocmai ai spus (Joi, 16 iulie 2020, 16:19)

                Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

                si cum , cand ajunge numarul real nu oficial pe la 20 % incepe sa dea inapoi in mod natural .
              • -1 (5 voturi)    
                Ai erori multiple de rationament (Joi, 16 iulie 2020, 17:41)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

                Sau faci confuzii intre termeni.

                Infectati sunt cei ce au virusul in ei in momentul de fata. Numarul total de cazuri e al celor ce-au avut virusuol vreodata, adica cei infectati plus cei vindecati plus cei presupus multi asimptomatici. Doar o foarte mica parte dintre toti astia contribuie insa la raspandirea infectiei.

                Cineva care-a avut boala si-a supravietuit, si nu mai elimina virus, cel putin pe urmatoarele cateva luni, poa' sa se duca sa linga clantele la saloanele unde-s internati cei infectati cu COVID-19, ca nici nu mai ia boala nici nu mai o da mai departe. De asemenea, cei aflati in izolare si carantina, pentru ca (teoretic) n-au contact cu nimeni, nu contribuie la raspandirea bolii. Cei aflati in spital, dat fiind ca nu au voie vizite, nici ei nu contribuie.

                Cei ce contribuie la raspandirea bolii sunt asimptomaticii si presimptomaticii, plus dobitocii care se externeaza la cerere si pe urma umbla haihui, in loc sa se izoleze acasa. Daca cei ce se externeaza la cerere se duc direct acasa, si se-ncuie in casa pe urmatoarele doua saptamani, si dupa aia nu mai au simptome, nici ei nu mai contribuie la raspandirea bolii - dac-au dat-o mai departe, au dat-o inainte de diagnostic si auto-izolare.

                Ce s-au facut studii pana acuma sunt pentru raportul totalului cazurilor confirmate vs. totalul care include si cazurile neconfirmate. Nu exista o relatie simpla, sau clara, intre numarul cazurilor active confirmate si numarul cazurilor active inca nedescoperite. Asa ca nu stiu de unde-ai extrapolat matale numarul total de cazuri active, adica confirmate plus neconfirmate. Daca metoda e solida, guvernul o sa-ti dea bani seriosi pe ea, dac-o vinzi.
                • +1 (3 voturi)    
                  calcul (Joi, 16 iulie 2020, 20:22)

                  Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

                  Se pot face speculatii cu privire la numarul real de infectati plecand de la numarul de morti. Daca avem ~2.000 morti si porning de la un IFR de 0.7-1%, atunci putem presupune ca avem 200.000 - 300.000 infectati (numar total, nu cazuri active). Ceea ce ar fi semnificativ mai mult decat 35.000 (nu de 10x, dar aproape).
                  Este numai o speculatie nu avem studii pentru determinarea IFR in Romania.
          • +7 (13 voturi)    
            gresit (Joi, 16 iulie 2020, 15:21)

            alex123 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

            35000 de numarul total de persoane nfectate de la inceputul pandemiei si pana acum, si ii include si pe cei decedati si pe cei vindecati.
      • +17 (25 voturi)    
        Avem cresterea pandemiei, pai numarul de testari (Joi, 16 iulie 2020, 14:11)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        influenteaza mai putin numarul de noi cazuri. Testele se fac la obiect in urma anchetelor epidimiologice, care depisteaza contactele noilor contaminati.
        Apar mai multe persoane bolnave, se fac mai multe anchete si mai multe testari. In plus acum se fac teste multe si la persoanele care merg in Grecia, aici sunt teste multe cu f putine sau deloc cazuri pozitive.
        • 0 (4 voturi)    
          este o bula (Joi, 16 iulie 2020, 17:40)

          gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

          aceasta bula in care au intrat multi romani nu aduce nimic bun. Nu avem capacitate organizatorica pt ceea ce spui tu. Testarile se fac cum se fac...adica mai mult aiurea
      • +7 (13 voturi)    
        clar gresit (Joi, 16 iulie 2020, 14:33)

        Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Testele nu se fac aleatoriu, se testeaza persoanele cu privire la care exista suspiciuni de imbolnavire.

        S-au facut teste (aproximativ) aleatoriu si a rezultat un procent de pozitivi de sub 0,1% (testul PMB din 4600 testati au fost depistati 4).
        • +2 (18 voturi)    
          nu e adevarat (Joi, 16 iulie 2020, 14:45)

          Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

          testele se fac tuturor celor care se prezinta la spital cu o problema de sanatate, care nu are nicio treaba cu covid.
          • +6 (12 voturi)    
            wrong! (Joi, 16 iulie 2020, 15:33)

            bullet_dodger [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

            eu am fost la spital, dus cu ambulanta, si nu mi s-a facut test.
          • +1 (1 vot)    
            . (Joi, 16 iulie 2020, 16:08)

            zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

            "cu simptomatologie sugestiva". nu daca iti rupi mana.
          • +2 (2 voturi)    
            Se fac doar daca e necesara internarea (Joi, 16 iulie 2020, 17:44)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

            Daca doar te consulta si te trimite acasa, chiar daca ai ajuns la urgente, nu esti testat.

            Daca te baga intr-un salon cu alti bolnavi de alte chestii, si matale ai COVID-19, risti sa imbolnavesti tot salonul, si acolo-s oameni care deja sufera de alte boli, adica cu sanse mult mai mari de forma grava sau moarte, de-aia te testeaza daca urmeaza sa fii internat.

            Daca te trimite acasa, chiar dac-ai ajuns la spital cu salvarea, sansele sa raspandesti boala, chiar dac-o ai, sunt mici, ca beteag fiind e de presupus ca n-o sa te agiti prea mult in viitorul apropiat. Asa ca sau ajungi din nou la spital daca ai simptome, sau, chiar daca ai virusul, scapi de el fara tratament pana sa incepi din nou sa umbli.
      • +2 (14 voturi)    
        testari (Joi, 16 iulie 2020, 15:50)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Da, procentul de pozitivi este stabil, in jur de 4% dintre testati. Gresesti insa cand spui ca nu putem testa. NU s-a vrut si nu se vrea.

        Numarul testarilor a fost tinut din scurt si controlat de catre astia de la putere. Cand era carantina, toate centrele care puteau testa, inclusiv sau mai ales private, erau in stand-by si la dispozitia statului, neavand voie sa faca "privat", dar "nesolicitate" de catre autoritati. Lui firea au vrut sa-i dea in cap atat politic, cu interzicerea testarilor gratis pe motive din pix, cat mai mult dpdv control. Au scapat insa controlul de cand cu grecii si conditiile lor :D

        La cati bani arunca pe orice, pana acum puteau cumpara aparate si kituri cat sa testeze juma' de Romanie. Izolau si carantinau clustere si aia era.
        • 0 (6 voturi)    
          Matale vorbesti ca sa nu taci, ... (Joi, 16 iulie 2020, 18:03)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          ... si ai cap ca sa nu-ti ploua in gat, nu ca sa-ti tii creierul in el.

          Nici o tara din lume, exceptand tari foarte mici, gen Islanda, nu poate testa toata populatia. Nici macar Corea de Sud sau Germania, care-si fabrica teste. Asta pentru ca fabricarea testelor e costisitoare si laborioasa, chiar daca ti le fabrici singur, si pentru ca testele nu se distribuie la intamplare, ci cat de cat coordonat si organizat, la nivel global, asa ca epidemia sa nu scape complet de sub control nicaieri.

          Daca testele se distribuiau strict dupa legea junglei, in momentul de fata SUA ar fi testat mult mai amplu decat o face, si la noi n-ar fi ajuns nici un test, ca le luau italienii, spaniolii si britanicii pe toate.

          Testarea pe scara larga e imposibila si din motive de infrastructura si personal. Oricate teste ai avea pe stoc, viteza de prelucrare e limitata de ce aparatel ai. La inceputul pandemiei Romania avea aparatura pentru cateva sute, cel 1000-2000 de teste pe zi. Intre timp avem capacitate peste 20000 de teste pe zi. Chiar si-asa, sa testezi toata populatia ar iua trei ani.

          Limitarea mai dificila e insa la oameni. N-o fi fizica nucleara efectuarea testelor, da' nici munca necalificata. Un nepriceput va contamina si strica mai multe teste decat ar face corect. Sa cumperi un aparat, presupunand ca-l gasesti (ca si alte tari nau fost in aceeasi situatie ca noi, la inceputul pandemiei) si sa-l pui in functiune, dureaza poate cateva saptamani de zile. Sa pregatesti personalul care sa-l deserveasca dureaza luni bune de zile.

          Zicea un om destept sa nu atribui niciodata rautatii ce poate fi in mod rezonabil explicat prin prostie. Io nu consider ca matale ai dat-o-n teorii conspirationiste din rautate, daca intelegi matale unde bat ... da' o mai buna infromare inainte sa casti gura n-ar strica nimanui.
          • +2 (4 voturi)    
            serios? (Vineri, 17 iulie 2020, 1:27)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Era un exemplu, desteptule. Ai luat pe bune juma' de Romanie? Ideea era de testat mai mult, doh.

            Lasa ca partea spusa de mine cu capacitati de testare "rezervate" si NEUTILIZATE este reala si daca stii pe cineva in lanturile private mari, iti poate confirma, explica-mi si mie cum de a explodat _capacitatea_ de testare fix cand au cerut grecii sau altii teste pentru intrat in tara. S-au gasit aparatele prin sifoniere, s-au dresat maimute de la zoo ca operatori? Poti gandi logic, pe cifre?

            Daca ai avea curiozitatea sa te dai un pic pe net, ai vedea ca poti lua la liber atat aparatura cat si teste. Ai pe modele, pe capacitati si, foarte important, cost consumabile, in special cele proprietare. Ma batea gandul sa aduc, deci poate stiu cate ceva. Ghici ce autorizari si para autorizari pe enteres m-au facut sa abandonez ideea?

            A se scuti cu luni de zile pentru training deservire, ca nu e rocket science in cazul acestui tip de test. Un necalificat invata mult mai multe operatiuni la o linie de productie intr-un timp mult mai scurt, si asta o spun din experienta directa.

            Ideea era ca aproape toata capacitatea "aparuta" exista, doh.

            Eu am informatii din sistemul privat, "rezervat" de stat, si nu numai. Tu ce informatii ai, pe baza carora ai cascat guritza?
    • -41 (59 voturi)    
      Deci purtatul măștii nu reduce nr cazuri Covid-19! (Joi, 16 iulie 2020, 13:54)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Purtatul măștii anti Covid-19 este obligatoriu dar numărul de cazuri crește de la o zi la alta.

      De aici s-ar trage concluzia ca masca de fapt are rol negativ, sporește numărul de contaminări.
      • +34 (46 voturi)    
        Frumoasă concluzie (Joi, 16 iulie 2020, 14:06)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Dar total greșită: nu se poartă masca, asta e concluzia. Văd peste tot asta.
        • -13 (25 voturi)    
          La fel si eu. Dar, stai... (Joi, 16 iulie 2020, 14:36)

          marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          Vad peste tot ca se poarta masca. Unii chiar si pe strada. Chiar la 32 de grade Celsius. Deci?
          • +2 (2 voturi)    
            Io cred ... (Joi, 16 iulie 2020, 18:05)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

            ... ca matale ai nevoie de-un oculist.

            Mai o chestie. Presupunand ca lumea incepe de azi sa poarte masca, sa stea la distanta de alti oameni, sa se fereasca ca la carte, efectul se vede abia in 2-3 saptamani, pana atunci numarul de cazuri noi zilnice continuand sa creasca. Asta-i modul in care evolueaza epidemia asta, din cauza particularitatilor de contagiune si de evolutie a bolii.
      • +38 (48 voturi)    
        sub barbie sau sub nas nu se pune (Joi, 16 iulie 2020, 14:07)

        katka [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Cati poarta corect masca? Centrul Europei cu masti si disciplina au scapat de virus
        • +9 (17 voturi)    
          Romanul buricul pamantului si al universului (Joi, 16 iulie 2020, 14:22)

          Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui katka

          Romanul e poet si inventiv in tot ce exista. De ce sa nu gaseasca el o solutie si la acesta obligativitate. Din lipsa de cunoastere, sufera rau cu masca pe figura!
        • -11 (29 voturi)    
          In Franta, Germania, UK nu se mai poarta masca (Joi, 16 iulie 2020, 14:24)

          Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui katka

          D-abia din august se va purta in UK, in Franta nimeni nu poarta, in Cehia la fel. Si totusi au cazuri mai putine, desi au mai multe teste. Cumva pentru ca au abordat diferit problema fata de Romania? Au TESTAT MASIV IN MARTIE SI APRILIE si acum stau calmi.
          • -4 (18 voturi)    
            Corect (Joi, 16 iulie 2020, 14:53)

            programatorul_buclucas [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            Testare in masa, izolare in masa (la domiciliu, nu la puscarie/spital). Multumim inca odata PNL pentru gestionarea pandemiei, si desigur si “specialistilor” romani care nu pot sa aplice masurile din restul Europei, pentru ca ei sunt mai destepti
          • +5 (9 voturi)    
            s-a restat masiv (Joi, 16 iulie 2020, 15:03)

            Doina Pantazi [anonim] i-a raspuns lui Miky60

            care e legatura intre testarea din primavara si purtatul mastii?
          • +12 (22 voturi)    
            "in Franta nimeni nu poarta" (Joi, 16 iulie 2020, 15:13)

            dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            Scriu din Franta, azi am iesit in oras, am intrat la medic si la primarie, masca obligatorie, am mers e strada, multi trecatori cu masca (si este un oras mic, nu Parisul). De ce afirmati lucruri de care nu aveti habar ?
            • -2 (10 voturi)    
              Am fost acolo. (Joi, 16 iulie 2020, 16:00)

              Vaka [utilizator] i-a raspuns lui dinfranta

              Acum 10 zile, in Paris, avut treaba in zona La Defense. Si am vazut cu ochii mei cum NU se poarta masca desi este obligatori in anumite locuri.

              Scria peste tot ca trebuie purtata masca, in interior ma refer. Purtau cam 30%.

              Afara nu purta nimeni.
              • +1 (3 voturi)    
                erau (Joi, 16 iulie 2020, 20:39)

                dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

                turisti romani.
          • -7 (13 voturi)    
            ei nu-l au pe "comandantul actiunii"! (Joi, 16 iulie 2020, 15:13)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            niste prosti!
          • 0 (10 voturi)    
            De unde stii ? (Joi, 16 iulie 2020, 16:03)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            Cu scuzele de rigoare, nu e adevarat.
            Probabil ai auzit tu de la cineva, care "stie" de la altcineva, care a auzit de la antena3.
          • +2 (2 voturi)    
            Cehia (Vineri, 17 iulie 2020, 0:42)

            katka [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            Miky60, eu locuiesc in Cehia. Mastile au fost obligatorii de la bun inceput pentru 3 luni la rand, chiar si pe strada! Abia acum, cand s-a vazut efectul (cazuri mult mai putin), mastile nu mai sunt obligatorii. Raman obligatorii in estul tarii, la granita cu Polonia, unde inca nu scad cazurile.
        • +7 (13 voturi)    
          Gresit (Joi, 16 iulie 2020, 14:48)

          programatorul_buclucas [utilizator] i-a raspuns lui katka

          Au scapat de virus cu testare in masa si izolare in masa (la domiciliu!)
        • +3 (17 voturi)    
          Haha (Joi, 16 iulie 2020, 15:17)

          sentenced [utilizator] i-a raspuns lui katka

          "Centrul Europei cu masti si disciplina.."

          Hai sa luam ca exemplu Ungaria, din inima Europei. Ma intrebam eu cum de stau asa bine vecinii nostri unguri in statistici.

          Raspunsul a venit dupa 1 minut de gugaleala: vecinii nostri fac intre 1000 si 2000 de teste pe zi in medie. =)))

          Sursa (este mai jos in pagina un grafic cu testele efectuate pe zile): https://tinyurl.com/y7ao5evl

          Sa ne uitam si la Slovacia, o alta tara cu rezultate "incredibile in combaterea bolii": https://tinyurl.com/ycfvdco5
          • +4 (12 voturi)    
            Hoho (Joi, 16 iulie 2020, 15:41)

            quasimodo_ [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

            Ungurii au cateva decese pe zi (de cateva zile niciunul, sursa https://www.worldometers.info/coronavirus/country/hungary/). Daca ar fi, in realitate, mai multe cazuri s-ar reflecta in nr. de decese. Morala: dupa gugareala e musai un pic de gandeala.
            • +1 (15 voturi)    
              corect (Joi, 16 iulie 2020, 16:00)

              sentenced [utilizator] i-a raspuns lui quasimodo_

              Asa ca, hai sa respectam "morala" ta si sa gandim: ungurii nu testeaza pentru a nu raporta multe cazuri, iar cand le moare unu cu sapte comorbiditati si covid nu-l declara ca deces de covid, de aici si numarul mic de decese de covid.

              Asa isi protejeaza unii business-ul si imaginea. ;)
          • +1 (1 vot)    
            Ungurii au un avantaj fata de noi (Joi, 16 iulie 2020, 18:10)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

            Cand le zice guvernul ceva, se tin de instructiuni. Si noi, dupa starea de urgenta, ajunsesem la doar o suta si ceva de cazuri noi pe zi. Infectia a luat iar amploare tocmai din cauza ca cum am vazut-o ca da cat de cat inapoi, imediat ne-am lasat pe tanjeala.

            Daca sari din avion cu parasuta, de la 5000 de metri, deja pe la 4000 de metri vezi c-ai incetinit destul cat sa aterizezi in siguranta, daca-ti pastrezi viteza. Daca-ti dai jos parasuta, accelerezi din nou, si te faci afis. Cam aia am facut noi. Am inceput bine, parasuta functiona, numarul de infectii se pastra scazut, la un nivel la care sistemul medical facea fata. Dupa care am dat jos parasuta - am renuntat sa mai respectam masurile de protectie. Acuma urmeaza sa ne facem praf.
        • 0 (0 voturi)    
          de ce nu sub nas? (Vineri, 17 iulie 2020, 9:00)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui katka

          picaturile de saliva infectata se elimina prin tuse, deci nu ies pe nas
      • +8 (18 voturi)    
        As vrea sa rad, dar nu prea reusesc (Joi, 16 iulie 2020, 14:20)

        Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        multi nu o poarta ca sunt greuceni. o sa vada cum e sa mori de cald, mizeri si neajunsuri in spital, pana la urma.
      • -2 (24 voturi)    
        Masca doar limiteaza transmiterea cu 25% (Joi, 16 iulie 2020, 14:31)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        si aici ma refer la masca asta chirurgicala pt ca nu toate mastile sunt egale.

        daca vrei sa nu iei / sau sa dai altora COVID atunci porti masca FFP3 (nici macar atunci nu e 100% garantata ca nu se transmite ci doar 99%)

        doar ca mastila FFP3 NU SE GASESC la preturi mici ci e minim 50 RON una daca gasesti in tara asta
        • +1 (3 voturi)    
          Matale vorbesti ca sa nu taci (Joi, 16 iulie 2020, 18:19)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          Masca nu functioneaza cum crezi matale ca functioneaza.

          Masca, purtata de unul sanatos, cand se afla langa unul bolnav, intr-adevar nu reduce masiv riscul de infectie. Cam pe la cei 25% de care zici matale.

          Da' masca purtata de unul infectat, cand cel infectat se afla in apropierea unuia sanatos, chiar daca-i doar un fular sau o esarfa trasa peste nas si gura, reduce riscul de infectie chiar si cu 95%. Daca amandoi poarta masca, si cel infectat si cel neinfectat, riscul de transmisie scade la sub 2%.

          Efectul mastii nu e ca prinde particulele virale. Efectul mastii e ca reduce semnificativ viteza curentilor de aer formati de respiratie, tuse, stranut sau vorbire. Aia are ca efect ca particulele virale sau stropii care contin virus dispar din aer mult mai rapid, si se propaga la distanta mult mai mica de cel infectat decat daca respectivul n-ar purta masca. Fara masca, doar vorbind poti trimite virusi multi la 3-4 metri. Cu masca, distanta scade la sub 40 de cm - ce trece de masca se misca prea lent, si aterizeaza rapid pe jos sau pe hainele tale, asa ca daca ceilalti stau la 2 metri de tine, sansele sa se infecteze sunt minime.

          Asa ca ce-ar fi ca data viitoare cand iti bati gura sa te informezi prima data?
          • 0 (2 voturi)    
            95% e exagerat si nu exista dovada stiintifica (Vineri, 17 iulie 2020, 0:04)

            Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            ca reduce riscul infectarii e adevarat dar NU cu 95%

            sa fim seriosi, daca il reduce cu 50% e deja mult
            • +1 (1 vot)    
              Reduce chiar cu mai mult, si avem studii (Vineri, 17 iulie 2020, 1:29)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

              https://bgr.com/2020/06/03/coronavirus-face-masks-reduce-risk-of-transmission-infection-study-says/

              N-oi fi nimerit io foarte bine procentele, ca m-am luat dupa ceva mai vechi, da' totusi, deja apar studii sistematice care verifica eficienta mastii, si nici departe n-am fost.

              Alta chestie care-i relevanta pentru problema: https://www.weforum.org/agenda/2020/05/coronavirus-covid19-exposure-risk-catching-virus-germs
      • +3 (7 voturi)    
        Daca nu esti (Joi, 16 iulie 2020, 14:46)

        scarpa [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        ironic, atunci ... Cu tot respectul, dar comentariul tau m-a enervat cumplit
      • +6 (10 voturi)    
        argon, omule... (Joi, 16 iulie 2020, 14:46)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Tocmai ca sunt unii asa de inteligenti si NU POARTA MASCA inseamna ca iau virusul si ne creste raspandirea.

        MASCA SUS - si nu uitati sa spalati si mainile!
      • +6 (10 voturi)    
        S-ar trage concluzia (Joi, 16 iulie 2020, 15:00)

        Doina Pantazi [anonim] i-a raspuns lui Argon

        ca manipulezi informatia. Numarul de contaminari sporeste tocmai pentru ca nu se respecta recomandarile de protejare.
      • +3 (13 voturi)    
        Valeri Kuzmin ti a sugerat asta ? (Joi, 16 iulie 2020, 15:00)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Sau Simion ? Sau Capsali ? Sau iosefina pascal ?
        • +1 (5 voturi)    
          Lukașenko (Joi, 16 iulie 2020, 18:10)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          diktatoru care nu impune botniță, rezultate ca la fikusz...repet ca papagalu, ANPC zise că sînt milioane de măști contrafăcute pe piață, plus ancheta Rise Project...a ieșit vreun oficial să spună ceva de botnițe?...io n-am auzit, jo napot...dacă Rise au mințit trebuiau puși să dezmintă...tătă lumea tace, masca pe țambal
    • -9 (21 voturi)    
      777 - a intrat speciala! (Joi, 16 iulie 2020, 14:19)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Bravo, Romania! Am reusit sa facem speciala la pacanele dupa ce am dat drumul la pacanele! Lumea nu se protejeaza, dar si guvernul nu a abordat corect problema, nu a reusit sa convinga oamenii ca protejarea este solutia corecta, nu a intervenit mai dur la inceput, nu a testat masiv cum s-a facut in vest, doar s-a incercat sa nu supere oamenii.
      In vest s-a inchis mai mult in martie si aprilie, S-A TESTAT MASIV si acum s-a dat drumul la tot si desi lumea nu se protejeaza in VEST, au SUB 100 DE CAZURI!
      Cu USR LA PUTERE am fi ajuns si noi la cateva cazuri pe zi doar, ar fi fost alegerea corecta!
    • -2 (20 voturi)    
      nici chiar asa.. (Joi, 16 iulie 2020, 14:26)

      aero [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      S-au facut peste 19000 teste (5% pozitive). Daca se faceau 4-5000 ca in starea de urgenta si erau 2-250 cazuri, era bine. De ex in 11 aprilie s-au facut 3800 teste si 520 cazuri - au fost multe zile cu 10% teste pozitive.
      De vina, desi nu recunosc, sunt guvernantii care au lasat granitele libere (asta au inteles ei prin relaxare) si au mentinut restaurantele si teatrele inchise - a caror activitate putea fi macar reglementata,
      Cand iti intra 60000 oameni la liber din toata lumea de ce te miri ca cresc cazurile?
      Ce trebuia sa facem noi acum 2 luni, ne fac celelalte tari noua acum. Restul e can-can.
      • +1 (5 voturi)    
        O tara civilizata (Joi, 16 iulie 2020, 18:50)

        Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui aero

        are grija de cetatenii ei ori unde s-ar afla . Nu puteai inchide granitile pt 1 milde romani care s-au intors acasa .Cu toate acestea pandemia a fost tinuta sub cntrol cu rezultate mult mai bune decat in Italia <Franta sau Spania care au un sistem sanitar mai bun si resurse materiale si financiare mult mai mari Lucrurile au inceput sa fie scapate de sub control cand au inceput atacurile la masurile de protectie impuse de autoritati Can CCR la cererea AV.POP. a delarat amenzile necostitutionale multi au inteles ca si virusul este necost. si s-au relaxat total facand bascalie de politisti. Cand dl. Ciolacu.de la tribuna Parlamentului a declarat ca raportarile sunt false si ca mastile sunt hartie higenica s-a mai dat o lovitara care a crescut neincrederea populatie si numarul celor care nu respecta regulile .Cand dni .Ciolacu,Tariceanu ,Ponta etc au declarat in Parl.ca nu se impune starea de urgenta si guvenul are interes s-o dclare din motive oculte s-a mai dat o lovitura .Cand in media se acorda spatiu generos unora care vin cu tot felul de teorii aberante si in Parlament sunt invitati oamemi care il admira pe Putin etc de ce ne mai miram ca nu se mai respecta regulile Cand in urma deciziei CCR au plecat din spitale oameni contaminati si se plimba liber prin mij . de transport in comun sigur ca nr. bolnavilor creste accelerat Daca se continua tot asa nu ajungem bine Sa speram ca macar in ultima clipa ne va veni mintea la cap si politicienii vor intelege ca nu poti obtine avantaje electorale sacrificand vieti si interesele nationale.
        • +2 (2 voturi)    
          d-nul...... ciolacu,ponta,tariceanu (Joi, 16 iulie 2020, 22:40)

          gurka [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

          auzi domni :))))
        • -1 (1 vot)    
          raportarile sunt false (Vineri, 17 iulie 2020, 9:04)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

          ..
    • +7 (9 voturi)    
      imi pare ca romanul... (Joi, 16 iulie 2020, 14:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Uita de la mana pana la gura...

      Meritam ceea ce avem!
    • +6 (14 voturi)    
      evident (Joi, 16 iulie 2020, 14:49)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      si cand o sa fie mutle cazuri... brusc psd, ccr, avocata penalilor si restul vor uita rolul lor in aceasta pandemie si se vor da la fund si or sa dea vina pe pnl
      (care nu ma intelege gresit, imi provoaca o scarba aproape la fel de mare ca psd -> mai ales dupa isprava cu diicot), dar aici e vorba despre cine e vinovatul real si oricat de toxic e si pnl (ca si el e toxic) cu aceasta pandemie s-a comportat decent!
    • 0 (12 voturi)    
      Propaganda (Joi, 16 iulie 2020, 15:22)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      este din pacate USL-ista. tare ma intreb daca nu este de fapt un mare blat PNL-PSD: PNL da niste ordonante varza, PSD le ataca, amandoiua partidele schimba niste membrii si la alegeri isi conserva scaunele si mai ales sus pusii in toate companiile si regiile de stat.

      Si USL (care de-a dreptul amuzant) rimeaza cu USL sta pe bara si isi conserva scaunele nefacand NIMIC.

      Betoon politicieni anti-romani avem….
    • -1 (3 voturi)    
      fa si tu (Joi, 16 iulie 2020, 16:45)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      ca Trump.
      Fa mai putine teste si o sa ai mai putine cazuri.
      Procentul de imbolnaviri raportat la nr. de teste este de cca. 4%. Deci e cam acelasi de 2 saptamani.
    • 0 (2 voturi)    
      pai rusul (Joi, 16 iulie 2020, 18:18)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      sa moara si capra vecinului plus ca vrea o europa divizata. mai era un destept pe aici care jubila ca in polonia a iesit iar acelasi
  • -18 (42 voturi)    
    ?! (Joi, 16 iulie 2020, 13:27)

    noi2013 [utilizator]

    Dar ce cifre.... 555, 777, trebuie sa trecem la 8989...
  • -44 (68 voturi)    
    Doar o vorba sa iti mai spun: (Joi, 16 iulie 2020, 13:31)

    PetricaGhezea [utilizator]

    Multumim PNL,Multumim Raed Arafat
    • +31 (57 voturi)    
      Pune bă masca (Joi, 16 iulie 2020, 13:47)

      A78 [utilizator] i-a raspuns lui PetricaGhezea

      O fi Raed Arafat de vina ca romanul e bou și nu poarta masca ?
      Cât de inconștienți puteți fi?
      • +13 (21 voturi)    
        nu e numai lipsa mastii (Joi, 16 iulie 2020, 14:25)

        Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui A78

        e lipsa de informatie,e lipsa de civilizatie, de sapun, de apa, de clor, de constiinta, de umanitate.

        e abundenta de indobitocire prin canalele veninoase ale celei mai mari parti din massmedia, de lacomie pentru bani, de interes politic importiva oamenilor, etc.
      • +2 (14 voturi)    
        Bravo, esti pe langa... (Joi, 16 iulie 2020, 15:12)

        Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui A78

        Ba, spune-le asta alora din focarele de covid, adica spitalelor care sunt factori de trasmitere. Unde s-au imbolnavit aia 100 de medici la Galati, ce masuri de protectie au luat? Marea majoritate a populatiei respecta recomandarile, dar problema esta la cum gestioneaza , "comandantii" de pe Cocioc, pandemia. Era asa greu sa urmam procedurile din alte tari mai civilizate sau suntem singurii de pe planeta care ne luptam cu Covidul? Daca testau mai mult , gaseau mai multi, izolau si mai multi. Erau preocupati sa prinda cativa sa-i tina, aiurea asimtomatici in spital, in loc sa-i izoleze acasa, cum au facut tarile civilizate. Dar ce sa vezi, nici macar contactii nu-i testeaza, DSP-ul nici macar la telefon nu rapsunde si tu-mi zici ca populatia este de vina? Vezi ce destrabalare este pe Coasta de Azur prin Italia, Spania si la aia nici nu e obligatorie masca in spatiile inchise, doar recomandata. Dar au autoritati care chiar se ocupa de fenomen, Poarte ar trebui sa importam si noi.
      • +2 (2 voturi)    
        Stii cum sa utilizezi masca? (Joi, 16 iulie 2020, 16:51)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui A78

        Ca e o procedura ce trebuie urmata, nu o urmezi, degeaba o porti. Si 99.99% dintre romani pun pariu ca habar n-au!!!
    • +27 (51 voturi)    
      . (Joi, 16 iulie 2020, 13:47)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui PetricaGhezea

      Multumeste-le cretinilor care nu poarta masca si protesteaza la Victoriei, si CCR-ului, si PSD-ului pentru tergiversarea legilor.
    • +2 (6 voturi)    
      Idem (Joi, 16 iulie 2020, 14:23)

      Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui PetricaGhezea

      Multumim PetricaGhezea!
    • +4 (12 voturi)    
      si (Joi, 16 iulie 2020, 14:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui PetricaGhezea

      uite ca ce am preconizat ca s-a intamplat s-a intamplat

      cand erau putine cazuri urlau cu "dictatura medicala" si cu "nu purtati masti"

      acum cand se inmultesc cazurile urla cu "multumim pnl"!

      cat de ipocriti puteti fi mai baieti mai!

      pai pnl a declarat amenzile si practic orice masura punitiva la adresa incalcarii legii cu privira la covid neconstitutionala?!
      pnl a urlat la latrine si pretinii ca nu e normal sa se poarte masca?!
      pnl amana de o saptamana legea carantinei in parlament?!

      dar na presupun ca pupincurismul e mult deasurpa logicii in cazul tau!
  • +11 (27 voturi)    
    bun asa! (Joi, 16 iulie 2020, 13:37)

    dessik [utilizator]

    Acus ajunge si pe la PSD-isti si COVID deniers.

    Personal, nu ma ploua. Stau/muncesc acasa si comand mancare prin Bringo.
    • -1 (7 voturi)    
      Lucky you! (Joi, 16 iulie 2020, 14:31)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      .
    • +7 (17 voturi)    
      uau, ce tare esti... (Joi, 16 iulie 2020, 14:34)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Visul meu este sa fiu ca tine.

      Si eu lucrez de acasa de 4 luni, salariul este neschimbat, ba chiar imi permit luxul sa mai bag cate un film cand volumul de munca este redus (ceea ce nu-mi permiteam cand eram la birou).

      Doar ca, spre deosebire de tine, eu inteleg ca lumea nu se rezuma doar la persoana mea, si in timp ce eu nu sunt afectat de aceasta criza (momentan), altii si-au pierdut veniturile si in proportie de 100%.

      Hai sa nu fim ipocriti si sa aplicam un dublu standard in care pretindem ca ne salvam semenii stand in casa si purtand masti dar ne doare in cot de victimele masurilor restrictive.
      • -3 (13 voturi)    
        ce masuri restrictive domle? (Joi, 16 iulie 2020, 14:53)

        dessik [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        Carantina aia anulata de CCR, si acum explodeaza toate cifrele, e masura aia restrictiva ce face mai multe victime decat coronavirusul?
        • +4 (6 voturi)    
          uite aici (Joi, 16 iulie 2020, 16:07)

          sentenced [utilizator] i-a raspuns lui dessik

          UIte aici doar o frantura din "victimele colaterale". https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-24052415-numarul-deceselor-zilnice-cauzate-cancer-dublat-sau-chiar-triplat-timpul-pandemiei-ajungand-300-400-romania-asociatiile-pacienti.htm

          Sigur, cognitive bias-ul nu te lasa sa-ti pese de astia, ca doar mass media te-a invatat sa iti faci griji pentru cei care mor de coronavirus nu de cancer.
          • 0 (0 voturi)    
            de acord (Joi, 16 iulie 2020, 20:02)

            dessik [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

            dar cu toata galagia recenta in jurul deciziilor CCR si covid deniers, iti dorest sa ajunga macar pe la cineva pe care il cunosc
  • -15 (31 voturi)    
    Nu e posibil asa ceva (Joi, 16 iulie 2020, 13:39)

    aditza_1967 [utilizator]

    B +111;
    AG +83;
    BV +54;
    GL +53;
    PH +40;
    total 341;
    ii doare in ciocan pe guvernanti
    Daca ar pune restirctii in cele 5 [us DB si IF, nu ar mai lua la alegeri nici 20%
    O sa ne inchida de tot, nu e nevoie sa ne ami inchidem noi.
    CDR a castigat ca se lauda ca avea 20000 de specialsiti, PNL o mai avea 200?
    • +23 (37 voturi)    
      Nu are guvernul (Joi, 16 iulie 2020, 13:59)

      Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui aditza_1967

      Atati specialisti cat are "poporul".... Astept cu infrigurare sa o mierleasca Garcea sau Cheloo, abia atunci follower-ii se vor lovi de pereti ca mustele fara cap.... PURTATI MASCA! Eu pe cine vad fara in spatiu inchis il reclam la politie. Simplu. Nu vreau sa ma infecteze vreun bou pentru ca o fi mai presus decat altii. Asta recomand. Vezi pe cineva fara masca, mergi la seful de magazin. Nu vrea sa faca ceva, suni la 112. Sa vedem ce vor face?
      • +18 (26 voturi)    
        exact (Joi, 16 iulie 2020, 14:06)

        FPop2013 [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

        Asa fac si eu, cum vad un boulean sau vreo vitelusa fara masca intr-un spatiu inchis neaerisit, chem paznicul, sau conducerea magazinului, orice...
        • -10 (20 voturi)    
          ha ha (Joi, 16 iulie 2020, 14:27)

          Gabr [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

          usor cu panica... tot mai multi prapastiosi vad. Nu ma poti obliga sa port masca... schimb magazinul daca nu ma mai primeste, platesc amenda...esti multumit? si tot nu port botnita
          • +1 (3 voturi)    
            Ah, tu erai ala fara masca? (Joi, 16 iulie 2020, 16:25)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

            din magazin?
            Vezi ca masca nu e botnita, botnitele se cumpara din alta parte, oi fi confundat tu magazinul
          • +3 (3 voturi)    
            Stii care-i tratamentul ... (Joi, 16 iulie 2020, 18:26)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

            ... la caini agresivi fara botnita? Io nu vreau sa injur pe nimeni, da' intr-o societate normala, indivizii care prin ceea ce fac contribuie in mod direct la raul celor din jur, mai devreme sau mai tarziu de asa tratament au parte.
        • +3 (9 voturi)    
          heh, si ce face paznicul? (Joi, 16 iulie 2020, 14:56)

          dessik [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

          Presupun ca te referi la angajatii magazinului. Sau la clienti?

          Personal am reclamat portarul unei banci pentru ca nu respecta distantarea sociala si statea in usa ca boul, asteptand sa te stergi de el ca sa intri.
      • +2 (8 voturi)    
        si pana a venit politia? (Joi, 16 iulie 2020, 15:09)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

        Nu ti-ai furat-o de la vreun bombardier din asta?
        (sau poate ai 2 pe 2 si nu ecazul...)
      • +1 (11 voturi)    
        Ai vazut si tu (Joi, 16 iulie 2020, 15:25)

        Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

        cativa care nu poarta masca? Ce zici de aia care sunt pe destrabalare pe toata costa de Azur, prin Ibiza, prin Italia? La aia nici nu e obligatorie masca, doar recomandata, dar nu o poarta nimeni. Dar aia au autoritati care testeaza la greu si izoleaza la greu. Cu cat sunt mai multi purtatatori de virus in izolare cu atat sunt ceilalti mai putin expusi. Dar la noi, nici macar contacti nu sunt testati. Nu e nici o organizare, focarele sunt in spitale. DSP-urile nu raspund la telefon. Poate ar trebui sa importam autoritati si personal din alte tari civilizate.
        • 0 (0 voturi)    
          vorbe in vant (Vineri, 17 iulie 2020, 10:45)

          GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui Flav_

          ai fost tu pe Coasta de Azur, Ibiza, etc cum am fost eu pe Luna... Cu toate ca purtatul mastii este recomandat marea majoritate o poarta in spatiile inchise, chiar si pe strada. Au si ei destui "destepti" care refuza masca, nu este inventie romaneasca. Cu testare sau fara daca ai luat virusul ai probleme, chiar daca scapi se pare ca vei ramane cu organele interne afectate. Crezi ca daca nu raportezi nimic, ptr ca nu testezi, a disparut virusul? Virusul este prezent si asteapta gazde primitoare, valabil peste tot in lume, de la animale pana la oameni, vezi cazul cu nurcile.
    • +2 (8 voturi)    
      Enteresul si numai enteresul (Joi, 16 iulie 2020, 14:27)

      Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui aditza_1967

      nu tin nici cu astia si nici cu comunistii aia!
      Dar uita ca si astia sunt atenti la a mentine puterea cu costul neluarii unor decizii sanatoase pentru oameni. chiar si impotriva vointei unora care stiu ca e o conspiratie!
  • -2 (24 voturi)    
    777 (Joi, 16 iulie 2020, 13:56)

    alcool [utilizator]

    Dar daca te raportezi la numarul de teste facute, procentajul de astazi este mai mic decat cel de ieri. Este logic ca daca se fac mai multe teste, numarul celor pozitive va fi mai mare.
    • +13 (25 voturi)    
      Ilogic (Joi, 16 iulie 2020, 14:05)

      quasimodo_ [utilizator] i-a raspuns lui alcool

      Numarul de teste a crescut cu 3.56% in timp ce nr de infectari cu 21.22% (sursa graphs.ro). Vezi acum unde se impotmoleste logica ta?
      • 0 (4 voturi)    
        si esti la fel de vehement cand scade? (Joi, 16 iulie 2020, 17:54)

        gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui quasimodo_

        sau vezi doar cresteri?
    • -1 (5 voturi)    
      Dar numarul de teste (Joi, 16 iulie 2020, 15:16)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui alcool

      facute de cei care pleaca afara la munca sau vacanta nu le pui? Intra in astea 19000 si ies negative.
  • -20 (44 voturi)    
    Mai multe teste, mai multi 'pozitivi' (Joi, 16 iulie 2020, 13:58)

    Prodigy [utilizator]

    Creste numarul de teste, creste si numarul de oameni detectati, desi procentual e de fapt in scadere - 777/19097 = 4% infectati, sub media de 5% din zilele precedente.

    De aia se grabesc cu legea dictatoriala, in curand nu o sa mai gaseasca pozitivi din cauza intaririi sistemelor imunitare ale populatiei ca urmare a expunerii la soare/producerii de vitamina D.

    Apropo de vitamina D, multiple studii au aratat ca protejeaza impotriva coronavirus si reduce simpotomele si mortalitatea ncov cu peste 90%.

    Ati auzit ceva din partea medicilor si guvernului despre preventie? Nu, doar frica, masti care reduc nivelul oxigenului in sange, restrictii, amenzi, la asta se restrange grija guvernantilor..
    • -12 (32 voturi)    
      Nimeni nu vrea preventie (Joi, 16 iulie 2020, 14:04)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Toata lumea vrea masca si lege militara. Sociopati.
      • +8 (20 voturi)    
        si mai vrem (Joi, 16 iulie 2020, 14:32)

        Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        si sa se spele pe maini, si sa fie civilizati cu cei din jur, si sa reduca cat mai mult iesirile, si sa fie mai retinuti cu vorbele preluate de la A3&Comp.

        Poate sunt si eu "sociopat" dar de tipul "golanului" din '90 de la Universitate ;)
        • -1 (3 voturi)    
          eu zic sa ii inchidem (Joi, 16 iulie 2020, 17:56)

          gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

          pe toti... din nou.
        • 0 (0 voturi)    
          esti obsedat de A3? (Vineri, 17 iulie 2020, 9:09)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

          postul ala a devenit o goarna leberalo-joianista, care raspanadeste panica si frica pe motiv de sarscovdoi
      • +10 (16 voturi)    
        !! (Joi, 16 iulie 2020, 14:36)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        Masca inseamna preventie.
        • -3 (9 voturi)    
          COV este de 1000 de ori mai mic decat porii mastii (Joi, 16 iulie 2020, 14:56)

          Prodigy [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

          Patogenul coronavirus are o dimensiune de aprox. 1000 de ori mai mica decat porii mastilor ieftine de la noi.
          Daca crezi ca masca te protejeaza CU ADEVARAT am de vanzare niste teren pe Luna pentru tine, ieftin.
          • +7 (11 voturi)    
            Virusul (Joi, 16 iulie 2020, 15:53)

            Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

            Nu iese din tine asa, singur si impachetat in tzipla. Iese in picaturi si aerosoli. Daca acelea sunt capturate de masca, e suficient.

            In plus, mastile chirurgicale sunt ca TU purtatorul sa nu il infectezi pe celalalt. De ce poarta un chirurg masca? Ca sa nu infecteze pacientul! Cum insa pe strada nu stii cine e purtator si cine nu, pui masca la toti.
            • -1 (1 vot)    
              oo, tu, purtătorule (Vineri, 17 iulie 2020, 10:53)

              di livio [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

              pasibilule infectator de ceilalți, posibilule ucigaș de bătrînii lîngă care stai la coadă...de șase luni aud că ucid bătrînu lîngă care stau la coadă, fără mască, jo napot...cu mască sîntem nemuritori și irefutabili, ca belarușii...TU purtătorule, inatacabilule irefutabil, ești omu lu Hotnews, oare?...încercai să te combat de multe ori da nu mă lasă Hotnews, jo napot...mă cenzură, da io tastez numa commenturili de inestimabilă valoare teoretică și practică...să ne covidim cu bine, cu mască...suedejii și belarușii fără mască
        • +3 (11 voturi)    
          Vad ca nu inseamna (Joi, 16 iulie 2020, 15:17)

          Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

          Degeaba porti masca daca autoritatile nu-si faca treaba. In Romania nici macar contactii nu sunt testati. DSP-urile nu raspunde la telefon, vrajeala asta ca populatie este de vina, nu tine. Vezi ca marile focare sunt prin spitale, unde ar trebui sa fie masuri stricte, se pare ca nu sunt.
          • +2 (4 voturi)    
            Faptul ca matale nu te informezi ... (Joi, 16 iulie 2020, 18:33)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Flav_

            ... nu inseamna ca autoritatile nu-si fac treaba.

            Primul contact al matale nu e DSP-ul, e medicul de familie. Daca nu raspunde medicul de familie, suni la numarul special pus la dispozitie de guvern pentru informare. Nici unde nu e DSP-ul trecut ca organizatie pe care s-o sacai matale. In vremea asta, DSP-ul are mult prea multe pe cap ca sa mai puna personal deoparte si pentru raspuns la telefoane de la diversi anonimi.

            Nu marile spitale sunt focare de infectie. Focare de infectie la spitale sunt acolo unde se trateaza bolnavi de COVID-19 in spitale care nu-s dedicate de boli infectioase. In spitalele de boli infectioase, si fluxul de personal si de materiale, si organizarea saloanelor si a cailor de acces, si procedurile si regulile dupa care se conduc angajatii sunt specifice. Iti ia macar cateva luni de zile sa instruiesti si sa reorganizezi un spital nespecializat pentru ca sa poata functiona corect ca spital de boli infectioase. Ba chiar, ca sa fii convins ca personalul functioneaza corect si respecta toate regulile, e nevoie de potential luni de zile de antrenament si formare profesionala. Nu-i de loc de mirare, ca in conditiile in care spitalele sunt tot mai aglomerate, in tot mai multe dintre ele infectia scapa de sub control. Da' de vina nu-i personalul din spitale, e populatia cretina care face ca numarul celor infectati sa creasca peste ce poate duce sistemul medical.
            • 0 (6 voturi)    
              Linia intai (Joi, 16 iulie 2020, 20:13)

              Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

              100 cadre medicale la spitalul din Galati, ce spui de asta? Acolo nu se poarta masca sau cum? Daca populatia e cretina inseamna ca sunt si multi din linia intai, cretini. Conditiile de distantare si protectie, la noi au fost mai dure ca in alte tari, masca obligatorie in spatiile inchise la altii doar recomandata. In orasele de pe Coasta Mediteraneana, destrabalarea este mai accentuata ca la Vama Veche sau Mamaia, dar ce sa vezi, la aia nu e explozie de cazuri. Explicatia e simpla, aia au testat masiv si au izolat masiv, la timp. In Romania, daca ai fost contact si nu ai simptome nu te testeaza nimeni, dar poti sa fi asimptomatic si sa te plimbi pe unde vrei. Si asta pentru ca autoritatile nu-si fac treaba, DSP-urile nu fac anchete epidemiologice cum trebuie, de aia se plimba asimptomaticii in voie. Am pierdut 4 luni degeaba doar ca la butoane sunt niste incompetenti care sunt depasiti de situatie, fie guvernanti, fie ce-i din domeniul medical. Poate ar trebui sa importam specilaisti.
              • +1 (1 vot)    
                Spania inchide plaje (Vineri, 17 iulie 2020, 1:36)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Flav_

                https://metro.co.uk/2020/07/06/spain-closes-55-beaches-turns-away-tourists-brits-get-green-light-fly-12952140/


                N-ajunge sa izolezi la timp. Trebuie sa pastrezi masuri adecvate de protectie constant. Si noi am inceput bine, da' am continuat prost. Fara vaccin sau antiviral specific si eficient, epidemia asta nu dispare.

                Nu stiu detalii despre spitalul din Galati. Stiu insa un lucru: spitalele de boli infectioase functioneaza intr-un mod foarte specific, diferit de alte spitale, cu proceduri si reguli care necesita o pregatire temeinica a personalului pentru a fi aplicate. Un spital judetean nu e un spital dedicat de boli infectioase. Cata vreme ii pui in spinare tratarea unei epidemii, din cauza neadecvarii proceselor si organizarii, e pe undeva previzibil ca la un moment dat sa devina focar de infectie.
      • +1 (1 vot)    
        Pai matale ce impresie ai, ... (Joi, 16 iulie 2020, 18:28)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        ... ce e masca altceva decat preventie? Sau matale la ce te gandesti, cand zici preventie? Medicament, nici profilactic nici pentru starea acuta, sau vaccin, inca nu exista.
    • +9 (23 voturi)    
      unde vezi tu dictatura? (Joi, 16 iulie 2020, 14:30)

      Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      te tine firea in frig si fara apa calda, nu ai ce manca, te asresteaza vreunul ca spui bancuri cu Iohanis, nu ai interne si inforamtie la discretie (si rea si foartea proasta), iti lipseste libertatea de miscare, nu poti iesi din tara intro excursie?

      de ce vorbesti de dictatura, ce drepturi ti s-au ingradit?

      acela in care trebuie sa stai in spital, sau in izolare ca sa nu iti infectezi prietenii si pe cei dragi?
      • -1 (15 voturi)    
        Manipularea e atat de abila ca nici nu o observi (Joi, 16 iulie 2020, 15:24)

        Prodigy [utilizator] i-a raspuns lui Absurdistanul

        Iata cat de abil au fost oamenii intorsi unul impotriva celuilalt, fara ca majoritatea sa-si dea seama!

        De vina e romanul de langa tine, vecinul tau, ca te 'infecteaza' cu ceva despre care nu se stie mai nimic!

        Nu China, care e cel mai probabil responsabila pentru acest patogen-chimera, si nu OMS care a recomandat/insistat pentru mentinerea zborurilor internationale dinspre Wuhan, epicentrul epidemiei. Daca zborurile ar fi fost atunci limitate infectia s-ar fi limitat doar la Wuhan si provincia Hubei, dar asta nu ar fi fost pe placul Chinei care a decretat 'daca cad eu, sa cada si toti ceilalti'.

        Aceeasi OMS care acum e pe cale sa capete puterea de a decreta practic lege martiala in majoritatea tarilor, sub pretextul unei urgente de sanatate. Stiu, stiu, ca legea prevede confirmarea unei urgente OMS de catre un comitet intern, dar chiar credeti ca membrii acestui comitet o sa aiba suficient testosteron pentru a se opune unei decizii a acestui organism supranational?

        Unde este acum oprobiul impotriva Chinei si a managementului dezastruos al acestei OMS?
        El a fost abil canalizat de catre maestrii propagandei ca sa invrajbeasca oamenii unul impotriva celuilalt, pe reteta feminismului.

        Gandeste-te ca extrem de multi oameni au ramas fara loc de munca din cauza acestei pandemii, ca multi au murit si mor in continuare din cauza ca le este refuzat accesul la medicamente sau la internari/operatii. Ei nu conteaza? Ei nu sunt oameni?

        Sau ai impresia ca ajutoarele de somaj pe care statul le ofera, garantii marilor companii si tot felul de alte programe guvernamentale sunt bani cazuti din cer care pur si simplu se manifesta deodata si care n-au niciun cost?
        Sau 'ajutoarele' de la Uniunea Europeana?
        Toate sunt IMPRUMUTURI care vor trebui returnate prin sudoarea fruntii noastre colective!

        Si totul pentru ca in aproape jumatate de an au murit undeva in jur de 2000 de oameni in etate, toti cu comorbiditati, in conditiile in care in Romania mor in mod normal 800 oameni PE ZI.
        • +2 (2 voturi)    
          observ mai multi infectati (Joi, 16 iulie 2020, 17:18)

          Absurdistanul [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

          Dincolo de manipulare, sunt reguli care sunt scrise in orice manual de medicina.

          Sa nu o confundam cu politica si cu macroeconomia.

          China este o dictatura si pot lua masuri cu oprirea avioanelor etc. In lumea libera, masurile drastice se iau in alta maniera.

          La noi este o problema, ca tot ce e drastic e anulat, ca sa se revina (dupa campania adevcata de manipulare) la interdictie reaplicata. Asta e ca in vorba aceea 1 pas inainte si doi-trei, inapoi! Deci, e chestie de cultura la noi, nu de manipulare!

          Oricum admir coerenta comentariului si multitudinea de argumente mai mult sau mai putin reusite cu idea de a exemplifica dictatura alba!
    • +3 (11 voturi)    
      baiete (Joi, 16 iulie 2020, 15:03)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Masca nu o porti tot timpul...

      MASCA este preventia pe care o poti face atunci cand esti in spatiu inchis sau in aglomeratie.

      Amenda o primesti si daca treci pe rosu - ca asta este legea si indisciplinatul...

      Nu este vorba de nici o frica - ca daca era cu frici de mult purta tot romanul masca pe fata dar noi suntem mai inteligenti decat altii si am descoperit cum vitamina D, si numai vitamina D, previne pandemia...

      Vezi ca la altii, putin mai civilizati, numarul de teste poate sa creastea si ramanea constant pana se ajunge un numar de cca 2-3% infectati dar RO nu are capacitatea mai mare de testare - cam pe aici suntem cu cca 20000 teste/zi dupa multe hei-rupt-uri.

      Nu putem mai mult...
    • -3 (9 voturi)    
      Hai sa ne jucam cu procentul de teste pozitive (Joi, 16 iulie 2020, 15:34)

      Dan B [anonim] i-a raspuns lui Prodigy

      Procentul testelor pozitive in ultima saptamana a fost 4.37%
      Acum o saptamana era 4.09%
      Acum 2 saptamani, 3.43%
      Acum 3 saptamani, 3.35%
      Acum 4 saptamani, 2.87%
      Acum 5 saptamani, 2.17%
      Acum 6 saptamani, 1.78%

      Dar hai sa ignoram toate astea, mai bine sa ne bucuram ca am gasit o zi in care procentul de teste pozitive a fost mai mare decat azi!

      Apropo de vitamina D, ai nevoie de expunere la soare doar 5–30 minute de doua ori pe saptamana. Chiar crezi ca mai e cineva care asteapta sa vina 1 august ca sa iasa la soare 10 minute pe saptamana?

      Plus ca in SUA se adauga vitamina D in lapte, Florida are mult mai mult soare decat avem noi, si totusi au avut ieri 10000 de cazuri noi la o populatie asemanatoare cu a Romaniei.
    • +6 (10 voturi)    
      Iti dai seama (Joi, 16 iulie 2020, 15:51)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Ca tot personalul medical care purta masca, de exemplu chirurgii, dentistii, cu totii sufereau de hipoxie. Iti dai seama ca si inainte de SARS2 cand mergeai la doctor si te opera, de fapt el era narcotic de la hipoxie. Dar ce sa mai spun de vopsitori sau zugravi. Toti cei care poarta masca sunt cu nivele reduse de oxigen in sange!
  • -7 (33 voturi)    
    hai cu lockdown-ul dacă vreți credibilitate (Joi, 16 iulie 2020, 14:00)

    Mariobrutte [utilizator]

    La 300 de infectări pe zi cică era MUSAI arestul la domiciliu în toată țara prin primăvară. Acum avem dublu la infectări zilnice și, iaca, pare că se poate și fără bulău generalizat.

    Dacă arestul național de atunci a fost justificat măcar în parte, atunci măsura trebuie luată din nou, imediat, pe baza cifrelor OFICIALE.

    Dacă totuși se poate și fără militărie și declarații ca să-ți cumperi pâine de la colț, înseamnă că cele două luni de stare de urgență au fost un ABUZ nejustificat de situația sanitară.

    Virusul e tot ăla, tot n-are tratament și mă îndoiesc că acuma sunt gata spitalele alea regionale promise de Dragnea.
    • +4 (8 voturi)    
      Tratamentul NU e acelasi (Joi, 16 iulie 2020, 15:49)

      Dan B [anonim] i-a raspuns lui Mariobrutte

      Cel putin in alte parti, mortalitatea a scazut foarte mult, din cauza ca se intubeaza mai tarziu, se incearca inainte alte variante gen "proning" (asezarea bolnavului pe burta), si se ataca mult mai agresiv inflamarea excesiva (ex. cu Dexametazona).

      Pe de alta parte, sunt perfect de acord ca ar trebui carantina, cel putin in judetele care au sarit de 50 de cazuri noi pe zi. Dar nu stiu cine poate impune carantina asta, cata vreme nu avem o lege valabila.
      • +1 (1 vot)    
        cine poate impune carantina (Joi, 16 iulie 2020, 18:25)

        Mariobrutte [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

        Cine a impus-o și prima dată: Președintele Iohannis. El declară starea de urgență.

        Cifrele lor oficiale arată mult mai rău decât în primăvară și n-avem nimic în plus în materie medicală: nu avem vaccin, nu avem tratament țintit, nici măcar Remdesivir. Doar câteva sute de milioane de măști neconforme de vânzare.
  • 0 (22 voturi)    
    Bine (Joi, 16 iulie 2020, 14:12)

    Alexa.99. [utilizator]

    ca nu sunt 666, ca iesea mare tavaleala cu cruci si icoane prin Piata Victoriei.
  • -7 (33 voturi)    
    Și panica se instalează în 3... 2... 1... (Joi, 16 iulie 2020, 14:16)

    Tescovin [utilizator]

    La precedentul vârf, din aprilie, aveam în jur de 400 de infecții noi pe zi și 25-30 de morți. Acum avem 600-700, poate și mai mult în zilele următoare, dar numărul de morți e cam același sau mai mic. Deși e clar că există o recrudescență a virusului în ultima lună, așa-zisele recorduri, trâmbițate din toți bojocii, sunt doar pe hârtie: avem 777 de infecții pentru că avem 19.000 de teste într-o zi, nu 4-5000 ca în aprilie. Dacă testam atunci cum testăm acum, probabil că aveam peste mia de cazuri noi pe zi. Sau 2000, dacă testam cât nu putem testa.
    Așa că nu contați pe mine să mă panichez.
    • -4 (12 voturi)    
      Cei care (Joi, 16 iulie 2020, 14:52)

      Alexa.99. [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      s-au inchis in casa si ies in 2030, v-au dat minus.
    • +3 (7 voturi)    
      Sa vedem in 2 saptamani corelatia (Joi, 16 iulie 2020, 14:58)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Sa vedem in 2 saptamani corelatia
      • -2 (8 voturi)    
        Păi în 2 săptămâni... (Joi, 16 iulie 2020, 15:32)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        ...o să scadă numărul de infectări. A spus-o epidemiologul Geza Molnar, căutați pe HN.
        • +2 (2 voturi)    
          Bine ma, ... (Joi, 16 iulie 2020, 18:41)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          ... daca io zic ca peste doua saptamani o sa aterizeze martienii la Suceava, si-o sa ne aduca vaccin, tu ma crezi? Asteapta si matale sa vezi confirmare de la mai multe surse independente, abia dupa aia ia-o de buna.

          In plus, un model sanatos de comportament e ca stirile bune sa le crezi mai putin si alea rele mai mult. Deocamdata, la cum se misca infectia, la ce reactie are populatia, la cum se trage pe cur PSD cu aprobarea legii carantinei, sansele sa scada numarul de infectii in 2-3
          saptamani sunt minime.

          Daca ne protejam, si numarul de infectii scade, n-am pierdut nimic, am acceptat doar ceva incomoditate pe-o perioada limitata de timp. Daca nu ne protejam, si numarul de infectii creste, riscam s-o mierlim in numar mare - de cateva ori mai mare ca pana acum, daca capcitatea de tratament e depasita. Mai rau, si daca n-o mierlim, riscam ca multi dintre noi sa ramana cu sechele destul de nasoale pe viata.
          • 0 (4 voturi)    
            Tu esti de vina (Joi, 16 iulie 2020, 20:27)

            Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            "ca nu te-ai protejat corspunzator" . "Ce-i din linia intai si-au facut treaba", "au testat masiv, au izolat masiv, au facut anchete epidemiologice ca la carte". "Doar tu esti de vina ca n-ai vazut virusul si faci parte din populatia cretina"
            • +2 (2 voturi)    
              Depinde (Vineri, 17 iulie 2020, 1:41)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Flav_

              Daca faci parte din populatia cretina, te-ai agitat ca sifonul, ai stat bot in bot cu oameni din toate colturile orasului, ba chiar si din alte localitati, si cine stie ce-ai transmis si cui. Si-atunci pe bune esti de vina. Oricat ar fi testat statul si-ar fi facut anchete epidemiologice, cretinatatea ta n-aveau cum s-o compenseze.

              Daca faci parte din populatia care nu-i cretina, ai stat pe c///' tau acasa, ai vorbit la telefon, eventual ai baut o bere vazandu-te cu prietenii pe skype, in loc sa mergi la birt, ai purtat masca tot timpul cand ai fost prin magazine sau alte spatii inchise, si-ai scurtat cat s-a putut statul aproape de alti oameni, atunci statul n-a avut ce compensa dupa tine, si-ai contribuit, atat cat ai putut tu, la reducerea raspandirii bolii.
    • +2 (10 voturi)    
      Hai sa iti explic... (Joi, 16 iulie 2020, 15:18)

      SoulRider [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      ...si tie si altora care gandesc asa, simplist! E adevarat ca sunt mau multe teste fecior, dar ele sunt pe de-o parte rezulatul unor anchete epidemiologice pentru cei posibil infectati la care probabilitatea de a fi infectat este mai mare decat luand la intamplare oamenii pentru a-i testa. In plus, multe teste sunt ale celor ce pleaca prin alte tari la munca si in concendii si marea lor majoritate sunt sanatosi, s-au ferit sa nu se infecteze, pentru ca nu imi imaginez ca sunt atat de prosti incat sa plece daca ar sti ca s-au expus. Prin urmare, situatia este destul de grava!
      • 0 (12 voturi)    
        Bine (Joi, 16 iulie 2020, 15:31)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui SoulRider

        Panicați-vă dvs. atunci. Nimic nu vă oprește.

        Dar ce a împiedicat autoritățile sanitare să facă mai multe anchete epidemiologice în aprilie, care să conducă la mai multe teste ?
        O să spuneți că numărul redus de cazuri pozitive. Ok, dar de ce aveam un număr redus de cazuri pozitive ? Pentru că aveam prea puține teste. De ce ? Pentru că atâta era atunci capacitatea de testare. Au spus-o autoritățile la momentul acela, nu o spun eu.
        Deci nu puteam avea atâtea teste în aprilie pentru că nu puteam fizic, nu pentru că erau prea puțin infectați. Capisci ?
        ...nene...
        • +3 (5 voturi)    
          Fecior.. (Joi, 16 iulie 2020, 18:57)

          SoulRider [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          ...vad ca te descurci, prin meandrele sinuoase ale gandirii! Pai se compara situatia din aprilie cu cea de-acum? Atunci prevala tranmiterea directa de contact, importata de la cei din diaspora. Acum prevaleaza transmiterea comunitara in cea mai mare parte din cauza ca sunt multi imbecili care nu respecta regulile, carantina, izolarea. Normal ca erau mai putine teste atunci pentru ca batalia pentru materiale medicale era crunta si nici nu se dezvoltasera atatea variante de test real time PCR cate sunt acum, dar daca ar fi fost mult mai multi atunci, intr-un fel sau altul ar fi ajuns la spitale si la ATI si acestea ar fi fost coplesite cum s-a intamplat in Italia, Marea Britanie, Franta.....
          • 0 (0 voturi)    
            Baba Vanga, matale ești ? (Vineri, 17 iulie 2020, 10:59)

            Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui SoulRider

            „ Atunci prevala tranmiterea directa de contact, importata de la cei din diaspora. Acum prevaleaza transmiterea comunitara...”

            Vorbiți din viziuni și revelații ? Sau aveți și ceva argumente științifice în acest sens ?
    • +1 (1 vot)    
      Sa te aud peste doua-trei saptamani (Joi, 16 iulie 2020, 17:10)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      o sa iti aduc aminte sa te panichezi. Cand n-o sa mai fie locuri la ATI.
      • 0 (0 voturi)    
        Mulțumesc (Vineri, 17 iulie 2020, 11:00)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        Stați liniștit, nici nu îmi doresc să ajung la ATI, așa că vă cedez bucuros locul meu.
  • -6 (14 voturi)    
    electoratu' psd-pnl-alde-udmr, kaput!)))) (Joi, 16 iulie 2020, 14:20)

    Stropuleanu [utilizator]

    asteptam o clasa politica a la arpagic!

    no, ha'!
  • -4 (10 voturi)    
    lol (Joi, 16 iulie 2020, 14:45)

    liviu_ [utilizator]

    555 si 777
    d c am ratat tocmai 666?!
  • +8 (16 voturi)    
    retin cifra - 261 ATI (Joi, 16 iulie 2020, 15:10)

    ..13 [utilizator]

    Inca mai sunt locuri dar ne apropiem cred ca saptamana viitoare sau peste 10 zile de cca.500 ATI - sa vedem atunci...

    Inca oitele zburda fericita la mare, la munte dar...

    Zici ca este sfarsitul lumii daca nu petrece lumea un pic in perioada astea...Unii chiar de la petreceri/veselia maxima isi pot gasi sfarsitul...

    maica prudenta nu este un cuvant care sa se lipeasca de mintea romanului.
  • -10 (18 voturi)    
    paradox - avorturile (Joi, 16 iulie 2020, 15:57)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    Cele 19 decese reprezintă media zilnică de avorturi într-un oraș precum Cluj. Plus restul țării, câteva sute zilnic.

    Aici începe paradoxul.

    Adică pentru George / Maria / Vasile de 20/40/60 de ani, toată lumea se mobilizează, se instaurează stare de urgență etc.

    Pentru aceiași George / Maria / Vasile care au pornit pe linia existenței, dar au doar între 0-14 săptămâni (limita legală pentru avort), nimeni nu se sinchisește dacă sunt ”păstrați” sau nu.

    Este regretabil că viața umană este tratată diferit, în funcție de etapa de dezvoltare la care se află. Un fel de discriminare. Dacă ești în faza incipientă și ”anonimă” (în burtică)... depinde ce noroc ai.
  • +5 (5 voturi)    
    Istorie (Joi, 16 iulie 2020, 16:37)

    Tartar [utilizator]

    PSD si CCR din 2020-2021 vor ramane in istorie.

    Dragnea va fi mic copil, ca si impact.
  • +4 (4 voturi)    
    Noi nu purtam masca (Joi, 16 iulie 2020, 18:07)

    Observatory [utilizator]

    dar știm foarte bine sa-i înjuram zilnic pe americani, francezi șamd ce fac ei in țara lor!
    Copilași : aveți voi grija de șmecherii voștri care se dau “Grande” și refuza sa poarte masca !
  • -6 (6 voturi)    
    lel (Joi, 16 iulie 2020, 18:11)

    Georgiana1995 [utilizator]

    E ţeapă,să sperie lumea. Guvernul ne vrea sclavi.
    • 0 (0 voturi)    
      Waw (Vineri, 17 iulie 2020, 11:29)

      GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui Georgiana1995

      Ai lipsit la ora de istorie cand s-a predat sclavagismul...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by