Aproape un miliard de euro in cinci minute: chinezii au cumparat masiv de pe internet in "Ziua Celibatarilor", in cadrul unei operatiuni de vanzari cu reduceri considerata cea mai mare din lume, scrie AFP.

Jack Ma. seful gigantului chinez AlibabaFoto: Captura YouTube

La miezul noptii (16,00 GMT joi), internautii s-au precipitat pe telefoane sau computere pentru a profita de reducerile oferite cu aceasta ocazie de evenimentul lansat in 2009 de Alibaba, gigantul national al vanzarilor online.

11 noiembrie este "Ziua Celibatarilor", din cauza succesiunii cifrei "1".

Vineri, nu mai putin de 6,8 miliarde de yuani (917 milioane euro) au fost cheltuiti in primele 5 minute doar pe platforma Alibaba, a precizat grupul.

Inainte de ora 7,00, volumul vanzarilor depasise deja totalul realizat in 24 de ore in 2014. La putin timp dupa ora 12, volumul vanzarilor atingea 82,4 miliarde yuani (11,1 miliarde euro), nu departe de recordul inregistrat anul trecut in intreaga zi (13,3 miliarde euro).

"Ziua Celibatarilor" depaseste acum in cateva ore fostele recorduri mondiale de vanzari online care erau detinute in fiecare an, la finele lui noiembrie, de Statele Unite, cu ocazia Thanksgiving.

In cinci zile, americanii nu au cheltuit anul trecut "decat" 11,1 miliarde de dolari pe internet, in cadrul reducerilor care culmineaza cu "Cyber Monday".

De cealalta parte a Pacificului, Alibaba (cotat la New York) face obiectul unei anchete a jandarmului bursier american (SEC), care banuieste gigantul chinez ca anunta cifre de vanzari artificial umflate.

Grupul chinez vorbeste despre "volumul total al bunurilor schimbate", a caror valoare nu corespunde, crede SEC, cu cifra de afaceri, in conditiile in care Alibaba pune in relatie cumparatori cu vanzatori.

Platforma sa Taobao controleaza 90% din piata chineza de tranzactii intre persoane fizice iar site-ul Tmall reprezinta 50% din vanzarile online ale firmelor catre persoane fizice.