Actualul ministru al Economeiei si Finantelor a venit in Guvern cu propunerea de diminuare a taxei pentru prima inmatriculare. Dincolo de faptul ca deocamdata avem de-a face cu o forma fara fond, o enuntare de principii, proiectul nu poate fi catalogat decat ca o "abureala" menita sa alunge ultimatumul dat de Comisia Europeana.

Ministrul Varujan Vosganian a recunoscut faptul ca grila taxei auto de inmatriculare va fi definitivata marti, 1 mai, cand va fi transmisa si Parlamentului, ca amendament de modificare a Codului Fiscal. Dar asta nu garanteaza faptul ca va trece in forma dorita, pentru ca, sa nu uitam, tot palamenatrii au fost cei care au triplau cuantumul taxei, propus de Sulfina Barbu.

In forma care se discuta acum, proiectul nu satisface cerintele oficialilor comunitari. Surse apropiate Comisiei Europene au declarat deja ca raman doua vicii importante. Primul tine de faptul ca se pastreaza un caracter discriminatoriu: impozitarea masinilor secondhand poate fi dublaimpozitare in spatiul UE (exista state in care se percep la iesirea din fabrica asemenea impozite).

Cel de al doilea aspect criticat tine de consumatorul final: cei care au cumparat acum platesc mai mult decat cei care vor achizitiona aceeasi masina peste cateva luni. Iar Guvernul nici nu vrea sa auda de returnarea diferentei, ceea ce poate fi interpretata ca abuz.

integral in Curentul